MDA report
Wie: vriendin + moi
Wat: MDA (totaal 374mg tot de beschikking)
Waar: bungalowpark, in een lekker groot huisje met z'n 2en.
Sfeer: net gegourmet, koud buiten en een beetje sneeuw, de verwarming van het huisje heeft het moeilijk de gewenste (ingestelde) temperatuur te bereiken.
Pre-'meds': Vitamine C 1000mg, Vitamine E 400IE, Q10 30mg, Selenium 400ug, Magnesium 533mg, (en verder niet heel bijdragend, maar het zat er wel bij: Vitamine B complex, Zink, Calcium en nog een capsule van de smartshop waar ook met name vitamines in zaten en verder niet zo gek veel bijdragende stoffen

)
23:15 beide begonnen met een capsule met 125mg MDA kristal van nog onbekende zuiverheid (blame the lab, maar dat het MDA is en MDA de hoofdcomponent is van deze kristalvorm, dat werd wel bevestigd. Afijn, goede hoop dat dit verder erg zuiver is, het max. is overigens 83(,1) % )
De tijd tot dat het inwerkt staat door Erowid opgegeven als tussen de 20 en 90minuten. Wij gaan er vanuit dat het bij ons eerder tot aan de 90min zal duren, dan dat het in de buurt van de 20 minuten zal zijn. We hebben immers net gegourmet dus de magen zijn aardig gevuld. Intussen kaarten we wat, in afwachting wat er gaat gebeuren.
00:05 (T+0:50) eerste gevoel dat er wat aan het gebeuren is..
De tijd verstrijkt en dit gevoel blijft een beetje hangen, het lijkt net alsof het niet doorkomt. Intussen kaarten we verder.
De laatste keer MDMA is overigens een krappe maand geleden. Veel kruistolerantie tussen MDMA en MDA is er niet te verwachten, op receptor niveau werken ze wel enigzins anders waardoor je geen full-blown-kruistolerantie tussen beide verwacht.
1:10 het werkt wel echt, maar dit is nog vrij mild. We besluiten dat we de rest van de MDA (124mg) ook nog gaan opmaken. En besluiten dat om 1:30 te gaan doen.
Gezien het vrij milde effect so far en het restje dat er nog is (1 dosis van 124mg wat hetzelfde effect zal opleveren als wat we nu ervaren, maar dus nog maar wel voor 1 persoon) hebben we zoiets van, dan maar liever goed naar de klote en het echt ervaren, ipv half er tegenaan.
De capsules worden vast klaar gemaakt.
1:23 chill gevoel, tintelingen. Een mild 2C-achtig gevoel (ons beide wel bekend!) dient zich aan. Visueel is het wel wat anders dan dat, maar niet heel sterk anders, ook voelen we ons nog niet heel sterk anders dan normaal, maar we kunnen ook niet ontkennen dat het werkt.
Er is in ieder geval geen sprake van een dikke rush, zoals je die bij
MDMA zou verwachten, dat is verder niet erg, ook niet perse waar we nu naar op zoek zijn. Dus dit is gewoon een constatering op zichzelf.
1:27 toename van het gevoel, nog steeds niet heel sterk, maar neemt nog wel echt toe.
1:30 (T+2:15) +63mg MDA (vriendin +61). De MDA is op
1:42 we voelen ons spaceee. Maar nog zonder hele erge visuals als van 2C's, maar wel een beetje veranderingen in wat je ziet. Geen love rush.
1:48 effecten nemen nog steeds toe, wordt meer space. Dit kan nog niet echt van de 2e dosis zijn beredeneren we.
1:54 wel soort naar de klote gevoel, ongelukjes als bier teveel inschenken waardoor het glas overstroomt (en ik dit glas snel moet wegpakken omdat m'n sealtjes 2C's ernaast liggen en ik niet wil dat ze gaan zwemmen in het bier

) gebeuren.
Kaarten schudden wordt moeilijker. Fles drank omgestoten van houten bank op de grond (niet kapot, gelukkig want het was Diplomatico

)
Effect neemt nog steeds toe. Wel lekker space

Increased appreciation of music.
2:00 spaceee heerlijk gevoel.
Klaveren en schoppen en ruiten en harten worden moeilijker van elkaar te onderscheiden.
2:08 still going strong, space wordt echt sterker nog. Kaarsen lijken te flikkeren.
2:20 dit is nu wel spaceeee, wel lekkere rush nu ook, niet echt een dikke loverush ofzo, maar wel een rush. Ander soort rush dan bij MDMA dus, dat is wat ik bedoel en wat we voelen.
Lekker naar de klote, maar zeker niet te. Wel beetje het veel-MDMA-is-MDA-omzet principe. Waarmee ik bedoel, dat het wel zo space aanvoelt als wanneer je veel MDMA op hebt (waarbij MDMA in je lichaam, voor een klein deel, wordt omgezet in MDA, waardoor je een beetje gaat hallucineren). Dit gevoel komt wel een beetje overeen, maar ik moet daarbij zeggen, dan doe je dus je best, met deze beschrijving,
de effecten van de MDA en MDMA, in één space op veel ingenomen MDMA uit elkaar te trekken.
Dat is natuurlijk niet makkelijk, want die MDMA zit er dan ook bij.
En nu dus zeker niet! Kortom, het is toch nog wel anders. Maar wel lekker

En we voelen ons helderder dan bij MDMA. Niet zo wazig, gewoon lekker erbij.
2:22 Niceeee
2:39 ter illustratie: vriendin: "het ligt eraan wat we met Koninginnedag gaan doen. Oja maar het gaat niet eens, want we hebben het eigenlijk over O&N en ook dat is nog niet."
2:46 fucking space, als MDMA zonder MDMA, geen love rush, wel naar de klote gevoel en space
Bovenstaande is een verwerking vanuit notities die ik heb gemaakt tijdens de trip.
En de rest kopieer ik uit m'n notities, letterlijk, zodat je ziet hoe het typen daarna is 'aangedaan'.
252 still goin strong, typen wordt heel lsatig
4ff zevenen
5"30 zeger wel heel space, jeerlimk tomorrowla dset/
De tijdnotering is dus al niet meer als daarvoor, waar ik in m'n notities altijd consequent x:xx zette.
Wat ik met 4ff zevenen bedoel is me niet duidelijk. Jeerlimk levert me nu ook veel vraagtekens op. Maar wat ik er wel uit haal is
dat ik een set van Tomorrowland had opstaan.
En dat is dan wel die van James zabiela @ Tomorrowland 2010. Maarja, Jeerlimk lijkt toch niet echt op James Zabiela..
Tot zover de illustratie
We hadden verder besloten dat het vast heerlijk combineert met een kort 2C'tje en dan ook besloten dit te doen, nu we eenmaal een keer dit hadden, nu op hebben. En we een aardige tijd van de werking alleen (zonder andere stoffen, behalve af en toe een ballon lachgas erbij) hebben kunnen genieten.
Dus dat was dan ook gebeurd
om 4:30: +28mg 2C-D
Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik dat niet heel sterk heb gevoeld. Nou is 2C-D ook de zwakste van de 2C'tjes die ik ken en ook de minst visuele. Uit de reacties van m'n vriendin begreep ik dat zij er meer van merkte, want ze vroeg op een gegeven moment van, of de 2C-D niet bij mij ook wel aan het werken was. Ik kon daar niet veel schokkends over zeggen, alsin; nee dat was niet echt sterk, had er geen duidelijk idee van dat dat werkte. Dat heb ik later ook niet heel sterk meer gehad. (maar misschien blijkt wel het tegendeel uit mijn slechte typen op een gegeven moment)
Tussen 8:00 en 8:30 zijn we uiteindelijk gaan slapen. 600ug Melatonine ingenomen, just in case.
Om 18:30 maakte ik m'n vriendin inmiddels wakker, was zelf al even wakker, met het idee dat we nog boodschappen moesten gaan doen
voordat de winkels hier dicht gaan.
(In A'dam nog tot 22:00 of nu inmiddels misschien 21:00u) maar hier in Oosterhout toch niet later dan 20:00)
Deze volgende dag:
De volgende dag: ontzettende kater, lang geen nuchter gevoel. Intoxicated gevoel. Serieus brakker dan na één pilletje (met +-160mg MDMA). Geen zin in dingen, niet in eten, eten ging dan ook langzaam.
Zeker voor mijn doen. M'n vriendin eet slechts een paar happen. We hadden ook zeker geen zin om nog te gaan koken, dus heel tactisch gekozen voor kant-en-klare maaltijden.
Beetje droge mond. Geen behoefte aan alcohol.
Daarnaast hebben we beide duidelijk gemerkt dat er vrij forse kaakspanning is. Met name later in de trip en ergens voor het slapen gaan.
Ook deze beschreven volgende dag was dit nog sterk aanwezig. Meer dan na de voor ons gebruikelijke dosering MDMA (welke in mg's iets lager ligt dan de hier genomen totale dosering MDA)
De dag daar weer op eindelijk normaal en goed gevoel, nu geen na-effecten meer.
After-'med's': 5-HTP 2x 50mg, Magnesium 400mg, Anti-oxidanten tablet (bevat een lagere dosering vit. C+E en nog wat andere anti-oxidanten dan de losse preparaten vit. C+E die ik heb), Selenium 200ug, Omega 3 vetzuren.
Normaliter zou ik daar nog L-tryptofaan bij doen, maar potje was onlangs leeg
Ik besluit met: "MDA
"