Partyflock

Forumonderwerp · 1075668
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zaterdag 10 oktober 2009, looptijd van 5929.3 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Orgaan donor worden.. Ja of Nee?!

10645%
Ben het al..
5624%
Nee, omdat..
3917%
Ja; www.jaofnee.nl
198%
Laat mijn nabestaanden beslissen..
136%
Weet het (nog) niet..

Ik persoonlijk ben wel donor. Niet van álle organen die er te doneren zijn.
Maar van de meeste wel. Vind het goed iemand anders hiermee te kunnen helpen.

En jammer genoeg is het voor velen nog steeds nodig..
En helaas is er ook nog steeds een tekort aan organen.

Geef hier je persoonlijke mening (F)

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djerk op dinsdag 10 november 2009 om 04:51:
hopelijk komt er een regel wie niet wil geven zal ook niet ontvangen.. Maar wee ow wee als jij sterven na dood bent en je hebt een orgaan nodig dan wil je der wel 1. maar te beroerd om zelf af te staan als je DOOD bent. Dan heb je er toch niets meer aan.

Ja, dat hoop JIJ.
Maar ik denk en wedden dat jij de ENIGE bent die dat hoopt?
Die regel is er niet, en zal er ook niet komen!
Zo denkt de overheid er net zo over!!!:P:P:P
Gelukkig dat die regel er niet is!
Wees blij dat we mogen KIEZEN of we organen willen afstaan of niet!
Ik ben wél blij dat we zélf mogen kiezen!!!
Jij niet zeker?!
Sorry hoor, maar dat jij hoopt dat die regel komt, vind ik en is eigenlijk ook behoorlijk onbeleefd en onbeschoft!:loser:
Sorry hoor, maar als ik dood ben, heb ik ál mijn organen nog!
En ik sta ze niet af, en dat heb ik al een paar keer eerder gezegd!
Is die boodschap nou nog niet doorgedrongen tot je hersenen?!
Ik hoop het voor je, want ik heb er geen zin in om dat nog eens te herhalen dat ik ze NIET afsta!
Is mijn boodschap duidelijk voor je, of wil je dat ik het voor je opschrijf?!
Als ik dood ben, hoef ik écht geen orgaan hoor!
Ik hoef dan écht geen orgaan van een ander!
Mijn organen zijn van mij, en blijven van mij en ik sta ze NIET af!
Al dat gesnijd...bah!!!
Er wordt niet in mij gesneden!
En mijn organen zijn en blijven van mij, ook als ik dood ben!!!
IS HET NU DUIDELIJK?!

Jij gaat er maar over door, en ik moet het maar steeds herhalen naar jou toe, terwijl ik vind dat het na één keer zeggen toch wel duidelijk moet zijn dat ik ze NIET afsta!!!:loser:

:bye::bye:

Waarschuw beheerder
Blablabla.. Ik ben met alles geboren en wil ook met alles m'n graf in.(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Van mij mogen ze alles gebruiken, voel er toch niets meer van, en m'n nabestaanden hebben er ook geen probleem mee. Mocht m'n leven ooit gaan afhangen van orgaandonatie, dan zou ik erg blij zijn als er ook daadwerkelijk een orgaan beschikbaar is. Ik ben wel voor het systeem: geen orgaandonor, dan ook geen orgaan als je die nodig zou hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 1 november 2009 om 23:10:
Ik vind ook dat de mensen die geen donor zijn ook geen recht hebben om iets te krijgen!

:respect: tenzij het kinderen onder de 16 betreft die de keus nog niet hebben kunnen maken zelf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 11:30:
Is mijn boodschap duidelijk voor je, of wil je dat ik het voor je opschrijf?!

door het feit het te typen schrijf je het eigenlijk al op..

Ja, dat hoop JIJ.

indd hoop ik

Jij gaat er maar over door, en ik moet het maar steeds herhalen naar jou toe, terwijl ik vind dat het na één keer zeggen toch wel duidelijk moet zijn dat ik ze NIET afsta!!!

je realiseert dat dit de eerste x was dat ik je quote he :roflol:

ach arm kindje toch :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djerk op zaterdag 7 november 2009 om 05:18:
laat ze me maar leeglepelen, als ik der nog maar een beetje toonbaar uitzie op mijn eigen afscheids feestje vind ik het goed

Zo denk ik er grotendeels ook wel over ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 13:41:
Blablabla.. Ik ben met alles geboren en wil ook met alles m'n graf in.

(Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 november 2009 om 14:37:
tenzij het kinderen onder de 16 betreft die de keus nog niet hebben kunnen maken zelf.

De desbetreffende leeftijd is meen ik 18, maar dit is idd ook weer een vraagstuk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S_hir op vrijdag 6 november 2009 om 19:30:
Ik ben het al, vanaf m'n 18e gelijk

Ik ook :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djerk op dinsdag 10 november 2009 om 17:02:
door het feit het te typen schrijf je het eigenlijk al op..

Ja, op het beeldscherm ja!:loser:
Niet op papier...!:P
En DAT bedoelde ik dus, mijn boodschap opschrijven op PAPier voor je!
En misschien is het DAN duidelijk voor je!
Maar blijkbaar nu nog steeds niet...!
En daar kan ik ook niks aan doen dat je dat soort zaken nog steeds niet begrijpt!:loser:

indd hoop ik

Dan ben je misschien de enige of 1 van de WEINIGEN die dat hoopt!!!
Er zullen niet veel andere mensen zijn die dat hopen, jochie!:loser:;p:P

je realiseert dat dit de eerste x was dat ik je quote he

ach arm kindje toch

Whatever, dan quote jij mij maar!!!
Ik quote jou toch ook, of niet dan?:P
Nou dan!
Iedereen hier op PF quote elkaar!!!
Dus!
Daarvoor is PF juist bedoeld!
Elkaar quoten enzo, snap je?:P:P:P
Nou, ga jij nu maar lekker verder met mij quoten en verdere commentaar leveren op mensen die hun organen NIEt af willen staan!
Ga vooral zo door, zo kom je er wel!;)

ach arm kindje toch

Hahaha!!!:lol::roflol:
Ik ben niet arm, en ik ben geen kind meer.
Ik ben 19, ik gedraag me als 1tje van 19, en ik VOEL me ook als iemand van 19!
Jij bent niet meer dan iemand die commentaar levert op mensen die hun organen NIET af willen staan, en ook niet meer dan iemand die iedereen graag quote!

Als jij commentaar zou krijgen als JIJ je organen NIET af zou willen staan, zou je dat ook leuk vinden?
NIET, denk ik, hé?
Nou dan!!!

Jij moet maar eerst beter na gaan denken voordat je wat zegt!
GET A LIFE!:loser:
Waarschuw beheerder
Djerk en Nathalie :gaap: ieder zijn eigen mening :) Dat is nu toch wel duidelijk!! :devil: Klaar. Punt uit. Gesloten.:bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 november 2009 om 19:47:
Als jij commentaar zou krijgen als JIJ je organen NIET af zou willen staan, zou je dat ook leuk vinden?
NIET, denk ik, hé

zou me niets uitmaken, als ik ergens in geloof dan stap ik niet snel over op een andere mening
GET A LIFE

dat heb ik al, en een heel mooi leven als ik dat mag zeggen het leven op de antillen is namelijk fantastischhhhhhhh :lol:

Dan ben je misschien de enige of 1 van de WEINIGEN die dat hoopt!!!
Er zullen niet veel andere mensen zijn die dat hopen, jochie

dat betwijfel ik. Omdat je op die manier wachtlijsten aanzienlijk kan verkorten. Door iedereen die geen donor wil zijn automatisch naar onderen of uit de lijst te plaatsen. Als lijsten daardoor dus korten worden en dus mensen levens red denk ik dat er weinig mensen zijn "mensen die donor willen zijn" die daar niet zo over denken. Ik persoonlijk zou het vrij zuur vinden dat ik zou moeten wachten op een nieuwe nier terwijl andere mensen voor mij zijn. Die zelf geen organen willen afstaan.. maar goed mijn mening

Uitspraak van N[ii]entje op woensdag 11 november 2009 om 22:18:
Klaar. Punt uit. Gesloten

vooruit.. 8)
Waarschuw beheerder
Mijn organen (als ze nog bruikbaar zijn ;) ) stel ik alleen voor mijn dierbaren beschikbaar

....voor hen op eigen verantwoording :lol: ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DesiRave op donderdag 12 november 2009 om 16:47:
Mijn organen (als ze nog bruikbaar zijn ) stel ik alleen voor mijn dierbaren beschikbaar....voor hen op eigen verantwoording

Helaas voor jou kun je die specifieke keuze niet maken op het donorformulier..
Je kunt namelijk alleen specifiek organen doneren als je nog in leven bent.

(F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djerk op donderdag 12 november 2009 om 04:35:
dat betwijfel ik. Omdat je op die manier wachtlijsten aanzienlijk kan verkorten. Door iedereen die geen donor wil zijn automatisch naar onderen of uit de lijst te plaatsen. Als lijsten daardoor dus korten worden en dus mensen levens red denk ik dat er weinig mensen zijn "mensen die donor willen zijn" die daar niet zo over denken. Ik persoonlijk zou het vrij zuur vinden dat ik zou moeten wachten op een nieuwe nier terwijl andere mensen voor mij zijn. Die zelf geen organen willen afstaan.. maar goed mijn mening

Ik vind het n prima idee om mensen die geen organen af willen staan onder op de lijst te plaatsen bij wachtrijen hoor :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op vrijdag 13 november 2009 om 23:41:
Ik vind het n prima idee om mensen die geen organen af willen staan onder op de lijst te plaatsen bij wachtrijen hoor

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op vrijdag 13 november 2009 om 23:41:
Ik vind het n prima idee om mensen die geen organen af willen staan onder op de lijst te plaatsen bij wachtrijen hoor

En wat doe je dan met de mensen die geen organen af KUNNEN staan?! O:) Vind het opzich een goede optie hoor..
Waarschuw beheerder
Ik ben zelf geen donor, maar ja, ik wil zelf ook geen organenen van andere ontvangen.
Liever de pijp uit met mijn eigen zooi :)
Waarschuw beheerder
Ik zou het eigenlijk zelf ook raar vinden en het moeilijk hebben met een orgaan van een dooie rond te lopen. Misschien raar maar zou me er denk ik ongemakkelijk bij voelen bij die gedachte.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van N[ii]entje op zaterdag 14 november 2009 om 19:52:
geen organen af KUNNEN staan

totaal andere kwestie niet kunnen is onmacht..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van N[ii]entje op zaterdag 10 oktober 2009 om 15:11:
"Nee, omdat.."

er zal nog weinig goed aan zijn met mijne levensstijl

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ben het al.."

Wat heb ik er nog aan als ik dood ben, toch...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olijfboompje :lol: op zaterdag 14 november 2009 om 22:51:
Ik ben zelf geen donor, maar ja, ik wil zelf ook geen organenen van andere ontvangen.
Liever de pijp uit met mijn eigen zooi

Ook een idee ja ;)

Uitspraak van Djerk op zondag 15 november 2009 om 06:12:
totaal andere kwestie niet kunnen is onmacht..

Dus het gaat puur om de mensen die niet af WILLEN staan.. Ok.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van N[ii]entje op zondag 15 november 2009 om 20:17:
Dus het gaat puur om de mensen die niet af WILLEN staan.. Ok.

indd mensen die geen organen willen afstaan hebben in mijn ogen GEEN of als laatste recht op een beschikbaar orgaan, ik snap het probleem niet waarom niet doneren als je dood bent je heb er toch NIETS aan

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee, omdat.."

De medische wereld staat er nogal anders voor in 50 jaar. Tegen die tijd kunnen we mensen klonen, en het verouderings proces in de cellen terugdraaien. Dood gaan is niets meer dan een keuze tegen die tijd.

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee, omdat.."

Kan hier geen goed antwoord op vinden eigelijk 8)
Het feit dat andere mensen geholpen worden is wel goed,maar goed als ik het zelf nodig zou hebben zou ik ook graag geholpen worden.
Misschien toch maar tijd om erover na te denken :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djerk op maandag 16 november 2009 om 06:14:
indd mensen die geen organen willen afstaan hebben in mijn ogen GEEN of als laatste recht op een beschikbaar orgaan, ik snap het probleem niet waarom niet doneren als je dood bent je heb er toch NIETS aan

Sommige mensen hebben nu eenmaal een, voor hun, goede reden om het niet te doen.
We zijn uiteindelijk namelijk in eerste instantie altijd nog baas over ons eigen lichaam.

En als iemand ervoor kiest niet te doneren, hebben we dat maar te respecteren, dat is hun keus.
Wel vind ik het dan een goede optie om idd zulke kiezers geen of als laatste een orgaan te geven.

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 november 2009 om 10:14:
De medische wereld staat er nogal anders voor in 50 jaar. Tegen die tijd kunnen we mensen klonen, en het verouderings proces in de cellen terugdraaien. Dood gaan is niets meer dan een keuze tegen die tijd.

Denk niet dat daar in 50 jaar al zo'n vooruitgang in is, maar het is opzich geen slechte beredenatie (F)

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 november 2009 om 10:23:
Kan hier geen goed antwoord op vinden eigelijk
Het feit dat andere mensen geholpen worden is wel goed,maar goed als ik het zelf nodig zou hebben zou ik ook graag geholpen worden.
Misschien toch maar tijd om erover na te denken

Zou ik maar doen ja. Ik vind dat je 100% achter je keuze moet staan en daar ook geen reden voor moet hebben die bij je past.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 november 2009 om 20:30:
Nee, ik ben ook geen moordenaar.
Kom zeg!
Wat een belediging dat jij zegt dat het niet veel scheelt.
Jij doet alsof ik een slecht mens ben omdat ik het niet doe!

dat ben je ook.

je hebt geen enkele gegronde reden om je organen voor jezelf te willen houden als je dood bent, behalve je "gevoel"
dat kun je niet verkopen aan de honderden mensen die jaarlijks niet langer mogen leven omdat jij te egoistisch bent om voor jou nutteloze onderdelen af te staan aan een ander.

Uitspraak van N[ii]entje op zaterdag 14 november 2009 om 19:52:
En wat doe je dan met de mensen die geen organen af KUNNEN staan?! O:) Vind het opzich een goede optie hoor..

je moet wel heel gaar in elkaar steken wil je zelf helemaal niks kunnen afstaant. en zelfs als dat zou zijn dan kunnen die mensen daar niks aan doen en hebben ze gewoon recht op een orgaan.

mensen die bewust geen donor willen worden hebben dat niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van N[ii]entje op maandag 16 november 2009 om 12:46:
Zou ik maar doen ja. Ik vind dat je 100% achter je keuze moet staan en daar ook geen reden voor moet hebben die bij je past.

Nee klopt kan ook geen reden vinden waarom ik het niet zou doen ;)
Maar heb er eigelijk weinig bij stil gestaan 8)
In principe kan ik nu al mensen helpen omdat ik een zeer weinig voorkomende bloedgroep heb,maar het idee dat ze me (niet leegpompen natuurlijk) maar dat voel ik zo wel krijg k t al benauwd 8)
Waarschuw beheerder
Naja, de meest voorname reden waarom ik het niet doet is zelfs nog het feit dat het aantal mensen die hun lever kapotzuipen, hun organen verstieren door drugs en hun longen verkrachten door roken juist die organen krijgen. Dus tot het moment dat die mensen niks meer krijgen, zal ik niet doneren en op het moment dat dit soort hulp aan deze mensen wordt verboden, zal ik het misschien overwegen om eventuele organen af te staan ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 november 2009 om 14:17:
je hebt geen enkele gegronde reden om je organen voor jezelf te willen houden als je dood bent, behalve je "gevoel"
dat kun je niet verkopen aan de honderden mensen die jaarlijks niet langer mogen leven omdat jij te egoistisch bent om voor jou nutteloze onderdelen af te staan aan een ander.

Opzich heb je wel een punt, maar de uiteindelijke keuze is aan haar!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 november 2009 om 14:17:
je moet wel heel gaar in elkaar steken wil je zelf helemaal niks kunnen afstaant. en zelfs als dat zou zijn dan kunnen die mensen daar niks aan doen en hebben ze gewoon recht op een orgaan.

mensen die bewust geen donor willen worden hebben dat niet

Dat punt was al aangesneden en duidelijk gemaakt, maar bedankt voor de herhaling ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 november 2009 om 14:58:
Nee klopt kan ook geen reden vinden waarom ik het niet zou doen
Maar heb er eigelijk weinig bij stil gestaan
In principe kan ik nu al mensen helpen omdat ik een zeer weinig voorkomende bloedgroep heb,maar het idee dat ze me (niet leegpompen natuurlijk) maar dat voel ik zo wel krijg k t al benauwd

Is begrijpelijk (F) Denk er goed over na, misschien kom je nog tot een verrassende keuze..

Uitspraak van Olijfboompje :lol: op maandag 16 november 2009 om 19:22:
Naja, de meest voorname reden waarom ik het niet doet is zelfs nog het feit dat het aantal mensen die hun lever kapotzuipen, hun organen verstieren door drugs en hun longen verkrachten door roken juist die organen krijgen. Dus tot het moment dat die mensen niks meer krijgen, zal ik niet doneren en op het moment dat dit soort hulp aan deze mensen wordt verboden, zal ik het misschien overwegen om eventuele organen af te staan

Daar kun je helaas geen regeling voor opstellen. Want je kunt het nooit 100% zeker aantonen in de meeste gevallen..
..of de ziekteklachten en de behoefte voor een orgaan spelen wanwege roken, drinken of drugsgebruik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van N[ii]entje op maandag 16 november 2009 om 12:46:
Denk niet dat daar in 50 jaar al zo'n vooruitgang in is, maar het is opzich geen slechte beredenatie

Lees wat boeken zou ik zeggen, in plaats van mensen te motiveren om "persoonlijke" lichaamsdelen af te staan. De wereld word er niet beter van. Enkel in jouw perspectief.

Maar je hebt wel een goede instelling (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 november 2009 om 14:03:
Lees wat boeken zou ik zeggen, in plaats van mensen te motiveren om "persoonlijke" lichaamsdelen af te staan.

Ik laat mensen totaal vrij in dit soort dingen, ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan..
En ik respecteer iedere keuze die een persoon hierover maakt. Vandaar dit topic..
Meningen uitwisselen kan geen kwaad, ook jouw interessante mening telt..

Duss..

De wereld word er niet beter van. Enkel in jouw perspectief.

IK denk dat de wereld er idd wel beter van word. Organen doneren kan levens redden..

Maar je hebt wel een goede instelling

Bedankt. En wat voor boeken adviseer je dan?! Ben niet zo thuis in dat onderwerp.
Lees meer van die lekkere vrouwen boeken enzo ;) Heerlijk weglezen over niks.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olijfboompje :lol: op maandag 16 november 2009 om 19:22:
Naja, de meest voorname reden waarom ik het niet doet is zelfs nog het feit dat het aantal mensen die hun lever kapotzuipen, hun organen verstieren door drugs en hun longen verkrachten door roken juist die organen krijgen. Dus tot het moment dat die mensen niks meer krijgen, zal ik niet doneren en op het moment dat dit soort hulp aan deze mensen wordt verboden, zal ik het misschien overwegen om eventuele organen af te staan

:S is toch juist fijn dat mensen die volop van het leven genieten, een kans krijgen dat nog veel langer te doen mbv jouw nutteloze organen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 19 november 2009 om 10:13:
is toch juist fijn dat mensen die volop van het leven genieten, een kans krijgen dat nog veel langer te doen mbv jouw nutteloze organen?

Vind ik nou ook, maar snap ook wel wat diegene bedoeld.
Waarschuw beheerder
Orgaan donor worden.. Ja of Nee?!

Ben het al..
Nee, omdat..
Ja; www.jaofnee.nl
Laat mijn nabestaanden beslissen..
Weet het (nog) niet..

??? 8) Vertel..

Waarschuw beheerder
is toch juist fijn dat mensen die volop van het leven genieten, een kans krijgen dat nog veel langer te doen mbv jouw nutteloze organen?

Doe je toch zelf? als je je helemaal kapot zuipt/snuift/blowt/rookt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 november 2009 om 20:52:

Doe je toch zelf? als je je helemaal kapot zuipt/snuift/blowt/rookt?

Idd, en dan verder leven op mijn organen om die nog verder te verkrachten? Lekker figuur ben je dan en sowieso de woordkeuze ''jouw nutteloze organen''. Ze hebben waarschijnlijk heel wat meer nut dan een of ander figuur dat zijn organen verpest. Organen zijn duurzaam en die horen zo behandeld te worden ;) Of mensen weet ik veel wat slikken kan het me geen ene donder schelen, maar dan verdienen ze ook niet andermans organen.

Ik versta trouwens niet onder ''volop van het leven genieten'' dat ik mij voltank met drank, drugs en weet ik veel wat voor zooi. Ik kan prima van het leven genieten zonder ;)
Waarschuw beheerder
Ik zou wel graag willen dat ik alleen hergebruikt kan worden voor mensen die zelf ook donor zijn.
Geen donor dan ook geen organen e.d.

Of het nou een alcoholist of junk is boeit me niet,dat zijn ook mensen,als je vindt dat junks er geen recht op hebben..rokers hebben er dan ook geen recht op,net zo min als fastfoodverslaafde enz.enz...dan kan je bijna iedereen wel gaan uitsluiten!
Zolang ze zelf ook donor zijn zou ik mijn organen ook aan hun af staan na m'n dood.
Eerlijk is eerlijk.
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Ben het al!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tequilazusje op woensdag 25 november 2009 om 16:48:
Of het nou een alcoholist of junk is boeit me niet,dat zijn ook mensen,als je vindt dat junks er geen recht op hebben..rokers hebben er dan ook geen recht op,net zo min als fastfoodverslaafde

Dat vind ik ook, mits het slecht is voor je lichaam, wat mijn punt is, dat er meer mensen organen krijgen die zichzelf ziek hebben gemaakt of, terwijl degene die echt ziek zijn, het veel harder nodig hebben, daarom moet naar mijn mening er onderscheid worden gemaakt ;) Ik hoor het namelijk nog steeds veels te vaak.

Niet dat het nog lang zal uitmaken, want kunstorganen staan er op het moment heel goed voor en die zullen waarshijnlijk vrij snel geintroduceerd worden, althans dat hoop ik :) Je kan bovendien nog altijd je keuze veranderen :)
Waarschuw beheerder
Ja, vindt het alleen maar een mooie gedachte dat ik dan iemand kan helpen met mijn organen. Heb er dan zelf toch niks meer aan.

Waarschuw beheerder
Ja...al zullen ze niet veel meer aan mijn lever/longen hebben :D

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olijfboompje :lol: op woensdag 25 november 2009 om 11:33:
Of mensen weet ik veel wat slikken kan het me geen ene donder schelen, maar dan verdienen ze ook niet andermans organen.

Jammer genoeg kun je daar niet de grens trekken, tenzij je dus NIET doneert..

Uitspraak van Olijfboompje :lol: op woensdag 25 november 2009 om 11:33:
Ik versta trouwens niet onder ''volop van het leven genieten'' dat ik mij voltank met drank, drugs en weet ik veel wat voor zooi. Ik kan prima van het leven genieten zonder

Mee eens (Y)

Ik zou wel graag willen dat ik alleen hergebruikt kan worden voor mensen die zelf ook donor zijn.
Geen donor dan ook geen organen e.d.

Dat is misschien wel iets wat er in de toekomst nog aankomt. Zou voor velen wel een geruststelling/verrechtvaardiging zijn..

Of het nou een alcoholist of junk is boeit me niet,dat zijn ook mensen,als je vindt dat junks er geen recht op hebben..rokers hebben er dan ook geen recht op,net zo min als fastfoodverslaafde enz.enz...dan kan je bijna iedereen wel gaan uitsluiten!
Zolang ze zelf ook donor zijn zou ik mijn organen ook aan hun af staan na m'n dood.
Eerlijk is eerlijk.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan (Y):)

Uitspraak van Pascal [ Outrage ] op woensdag 25 november 2009 om 17:04:
Ben het al!

(Y)

Uitspraak van Olijfboompje :lol: op woensdag 25 november 2009 om 17:14:
Niet dat het nog lang zal uitmaken, want kunstorganen staan er op het moment heel goed voor en die zullen waarshijnlijk vrij snel geintroduceerd worden, althans dat hoop ik Je kan bovendien nog altijd je keuze veranderen

Opzich, maar moderne technology is niet altijd een verbetering en/of oplossing..

Uitspraak van BrunetJuh op woensdag 25 november 2009 om 17:40:
Ja, vindt het alleen maar een mooie gedachte dat ik dan iemand kan helpen met mijn organen. Heb er dan zelf toch niks meer aan.

(Y)

Uitspraak van actief op donderdag 26 november 2009 om 12:27:
Ja...al zullen ze niet veel meer aan mijn lever/longen hebben

Tegenwoordig kunnen ze zoveel. En als het niet (meer) geschikt is voor transplantatie, dan wel voor onderzoek..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van N[ii]entje op vrijdag 27 november 2009 om 19:46:
Uitspraak van ~nikki~ op donderdag 26 november 2009 om 12:27:
Ja...al zullen ze niet veel meer aan mijn lever/longen hebben

Tegenwoordig kunnen ze zoveel. En als het niet (meer) geschikt is voor transplantatie, dan wel voor onderzoek..

Ik heb me níet opgegeven voor onderzoek!! Heb in de snijzaal zelf meegemaakt dat het er alles behalve respectvol aan toe gaat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 1 december 2009 om 13:55:
Ik heb me níet opgegeven voor onderzoek!! Heb in de snijzaal zelf meegemaakt dat het er alles behalve respectvol aan toe gaat.

Hmz, zelf geen ervaring mee, maar met 'gewone' operaties zijn ze ook niet zachthandig hoor ;)
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DKG op woensdag 2 december 2009 om 15:16:

(Y) Algeheel of alleen donatie opzich..
Waarschuw beheerder

Ze mogen alles van me hebben ;)

Waarschuw beheerder