Partyflock

Forumonderwerp · 1070820
vanwege de toename van ontevreden early - liefhebbers,en om het earlyhardcore/oldskool forum een beetje schoon te houden.

hier kan alles geplaatst worden,van verschrikkelijk voorspelbare hitjesparade`s tot het gevloek en getier als je voor de zoveelste x een xtc love raveworld of bad dreams voorbij heb horen komen.

er zal nog veel meer zijn waar over geklaagd moet worden dus barst maar los.

en nou maar hopen dat de dj`s die hier te spraken komen er wat mee doen.8)
laatste aanpassing

Uitspraak van Misery Motion op donderdag 20 augustus 2009 om 00:21:
Omdat ik vind dat een dj het publiek moet verrassen, het is een soort van entertainment.

Ja, want anders gaat elke DJ hetzelfde draaien zoals je nu veel ziet.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 22:14:
Waarom moet dit topic nou weer 'early' heten? We wonen in Nederland hoor!

Daarom juist. Alleen nederlanders verzinnen dat soort namen :9

Uitspraak van onderkoffer. op dinsdag 18 augustus 2009 om 22:13:
hier kan alles geplaatst worden,van verschrikkelijk voorspelbare hitjesparade`s tot het gevloek en getier als je voor de zoveelste x een xtc love raveworld of bad dreams voorbij heb horen komen

Ga nooit naar grote feesten (te ver weg 8)), en ik luister ook haast nooit meer naar "early"-setjes (juist door die hitjes). Toch vind ik sommige "hitjes" steeds wel leuk. "Slaves To The Rave" bijvoorbeeld. Noch steeds een van mijn favorieten
Uitspraak van actief op dinsdag 18 augustus 2009 om 23:50:
voeg mainstream hardcore en hardstyle ook maar samen, daar zit amper verschil tussen.

Dat vind ik dan weer onzin :/

Uitspraak van Tha Rippah op donderdag 20 augustus 2009 om 13:05:
Dat vind ik dan weer onzin

hardstyle heeft een iets andere kick, de synths komen heel dichtbij.
"Slaves To The Rave" bijvoorbeeld. Noch steeds een van mijn favorieten

Van mij ook ;). E-Rick & Tactic- Start To Move ook, alleen nog nooit gehoord op een feest :(

- Oldschool / Oldstyle = periode 1990 - 1992

- (early)Rave / (early) Hardcore = periode 1993 - 1999*

- Mainstream = periode 2000 - Heden

* = tussen door had je toen ook de (Happy)Hardcore / Newstyle hype...

Zo denk ik nog steeds na al die jaren...

edit:

Dan staat er niks bij van de Terror / Industial periode dat boeit mij persoonlijk 3 x niks...
laatste aanpassing

Uitspraak van Linda:cheer: op donderdag 20 augustus 2009 om 11:02:
serieus gast, hoe kun je nou een juiste mening vormen over dit onderwerp als je nooit naar feesten gaat

Door veel te lezen en luisteren misschien?

Je merkt gewoon gigantisch veel verschillen. Housemuziek is een grote geldfabriek geworden en iedereen wil zijn graantje meepikken. Je weet gewoon dat je op een feest als sensation gewoon op moet passen met datgene wat je draait, omdat daar toch een bepaald publiek op af komt en dit publiek zit er nou niet bepaald op te wachten dat je een hele vage set gaat draaien.

Daarnaast is er door de jaren heen heel veel veranderd. Je kunt het al merken aan datgene wat er op house cd's staat. Het is 1 grote hokjespolitiek geworden.

Hoe de sfeer op feesten veranderd is...ja daar kan ik geen goed oordeel over geven inderdaad.
"Slaves To The Rave" bijvoorbeeld. Noch steeds een van mijn favorieten

Net nog kei en keihard gedraaid in de auto :banana:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 augustus 2009 om 13:26:

Je kunt veel lezen en luisteren maar je hebt het niet ervaren :/

Hoe de sfeer op feesten veranderd is...ja daar kan ik geen goed oordeel over geven inderdaad.

wat een gemis :aai:
Uitspraak van best of both worlds op donderdag 20 augustus 2009 om 13:32:
ach, zoveel is het toch niet meer aan

Ik bedoel ook meer de feesten van vroeger dat hij die niet heeft meegemaakt ;p

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op donderdag 20 augustus 2009 om 13:29:
Je kunt veel lezen en luisteren maar je hebt het niet ervaren

Naja ik heb een paar 1000 livesets op mijn pc staan en als ik kijk naar veel nieuwe livesets op fora, dan zie ik toch wel vaak dat men geen uitvluchtjes durft te maken. Kijk maar eens naar een cd als house party 6. Zoiets zou tegenwoordig nauwelijks meer mogelijk zijn.

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op donderdag 20 augustus 2009 om 13:29:
wat een gemis

Totaal niet in mijn geval. :)

dan volg je dus de mening van een ander..
en gedraag je jezelf dus net als de rest, als een kuddeschaap :aai:

Uitspraak van Linda:cheer: op donderdag 20 augustus 2009 om 13:41:
en gedraag je jezelf dus net als de rest, als een kuddeschaap

Ik luister niet naar de mening van 1 persoon, maar van meerdere personen en dan niet vanuit 1 hoek, maar vanuit meerdere hoeken. Hoe denk je dat onderzoeken tot stand komen? Je probeert zoveel mogelijk partijen erbij te betrekken en van daaruit kom je zelf weer tot een oordeel. Nou dat doe ik dus ook.

Leuk initiatief dit topic maar het is nu al helemaal verzand in een eindeloze discussie.

Onderkoffer al vanaf 1989 naar parties, de tering, ben ik een groentje met mijn 92 :roflol:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 augustus 2009 om 13:53:
Hoe denk je dat onderzoeken tot stand komen?

maurice de hond.:yes:

Je probeert zoveel mogelijk partijen erbij te betrekken

:no:
alleen de EARLY - liefhebbers.
Uitspraak van onderkoffer. op donderdag 20 augustus 2009 om 13:58:
maurice de hond.

Jahaa, dat ik dus geen StimmenFieber ;)

conclusie, je onderzoek is crap ;)
stop is met zo achterlijk confronterend te doen tegen elkaar. opmerkingen als deze bv

wat schiet je verdomme hier nou weer mee op?
is toch zo duidelijk als het maar zijn kan dat hij toch echt een duidelijke eigen mening heeft, misschien wel de duidelijkste van allemaal in dit topic...

dat hij vind dat er teveel benamingen zijn voor stijlen die een beetje van elkaar verschillen.. prima als hij dat vind. Ik vind van niet, maar ik zie de muziek wel graag in de context vanwaar het vanuit ontstaan is... en ook ik denk wel eens, is het nu echt nodig om hier namen aan te geven? Als je bij PF naar een feest zoekt in de agenda, heb je een lijst van hier tot Tokio met verschillende stijlen met namen die echt minimaal van elkaar verschillen.

Hij vind de Housescene maar een slappe commerciele boel geworden waar niemand meer durft uit te springen qua originaliteit in platenkeuze, producties etc. Is toch ook precies hetzeflde als wat wij vinden? Waar dit hele topic over gaat?
Hij baseert zijn mening op het luisteren van livesets, oude en nieuwe. De ander vergelijkt herrinneringen van vroeger met nu. Weer een ander. Ik ben er vroeger niet geweest, maar weet wel dat er anders gedraaid/gefeest kan worden.

maar het is nu al helemaal verzand in een eindeloze discussie.

en dat is super jammer dus stop met zeiken om kleine dingen die er totaal niet toe doen
laatste aanpassing

Uitspraak van Dhr. Avada op donderdag 20 augustus 2009 om 14:33:
stop is met zo achterlijk confronterend te doen tegen elkaar. opmerkingen als deze bv

is toch zo duidelijk als het maar zijn kan dat hij toch echt een duidelijke eigen mening heeft, misschien wel de duidelijkste van allemaal in dit topic...

dat hij vind dat er teveel benamingen zijn voor stijlen die een beetje van elkaar verschillen.. prima als hij dat vind. Ik vind van niet, maar ik zie de muziek wel graag in de context vanwaar het vanuit ontstaan is... en ook ik denk wel eens, is het nu echt nodig om hier namen aan te geven? Als je bij PF naar een feest zoekt in de agenda, heb je een lijst van hier tot Tokio met verschillende stijlen met namen die echt minimaal van elkaar verschillen.

Hij vind de Housescene maar een slappe commerciele boel geworden waar niemand meer durft uit te springen qua originaliteit in platenkeuze, producties etc. Is toch ook precies hetzeflde als wat wij vinden? Waar dit hele topic over gaat?
Hij baseert zijn mening op het luisteren van livesets, oude en nieuwe. De ander vergelijkt herrinneringen van vroeger met nu. Weer een ander. Ik ben er vroeger niet geweest, maar weet wel dat er anders gedraaid/gefeest kan worden.

Uitspraak van OuweShit op donderdag 20 augustus 2009 om 13:53:
maar het is nu al helemaal verzand in een eindeloze discussie.

en dat is super jammer dus stop met zeiken om kleine dingen die er totaal niet toe doen

Dankjewel. :)

zoals de benaming van een muzieksoort.
het gaat hier over de muzieksoort EARLY zelf.8)
Onderkoffer al vanaf 1989 naar parties

:yes:
al 20 jaar van de partij.:banana:

ben ik een groentje met mijn 92

je kon tenminste nog in 1 van de mooiste periode`s naar feesten toch.(multigroove,luna,beatclub,mayhem enz)feessies onder een snelweg,geen lucht en iedereen ze aansteker weggooien.:roflol:
laatste aanpassing

klopt, maar toch vind ik een mening die is gebaseerd op andere meningen en niet op ervaringen, niet echt een EIGEN mening.. en dat is mijn punt..
Klaar, einde discussie :D

Allemaal weer blij :D

Uitspraak van onderkoffer. op donderdag 20 augustus 2009 om 15:03:

zoals de benaming van een muzieksoort.
het gaat hier over de muzieksoort EARLY zelf.

danku...

al dat gemierenneuk ook :roflol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 augustus 2009 om 23:38:
Ik noem het gewoon hardcore

elke muziek heeft mijn substrooming, kijk naar rock (hardrock, punkrock, indierock, etc) daarom ook de term early rave, early hc, mainstream ect. Als je het "gewoon" hardcore noemt scheer je alles gelijk over 1 kam terwijl de verschillen tussen de substromen wel degenlijk groot zijn! En naar mijn mening klink je dan ook als een onkenner, iemand die niets van de muziek en substromen afweet en daarom het maar gewoon hardcore noemt.. Maar ik weet heus wel dat je dat niet bent;) het is alleen een statement:)
Uitspraak van Linda:cheer: op donderdag 20 augustus 2009 om 15:27:
Klaar, einde discussie

oke.:)

Uitspraak van onderkoffer. op donderdag 20 augustus 2009 om 15:08:
je kon tenminste nog in 1 van de mooiste periode`s naar feesten toch.(multigroove,luna,beatclub,mayhem enz)feessies onder een snelweg,geen lucht en iedereen ze aansteker weggooien.

Klaag ook niet, genoeg mooie feessies meegemaakt :-)
Artiest Manic
Uitspraak van Linda:cheer: op woensdag 19 augustus 2009 om 21:03:
En om ff op het feestje terug te komen..
Als we eens ff een keer met zn allen (de serieus geintresseerden) eens bij elkaar gaan zitten en met zn allen een bedrag inleggen, sponsors zoeken, en kijken wat we daarvoor kunnen doen, met samenwerking van de connecties hier en daar.

:yes:
Uitspraak van G.I.T._JeFry_ op woensdag 19 augustus 2009 om 21:56:
als een dj het echt goed wilt doen opent ie een forum met watvoor platen mensen willen horen,...

hmm daar ben ik het niet mee eens.. dj moet gewoon zijn eigen stijl draaien, hoeft zich niet persé aan te passen aan het publiek.. djs die alleen maar hitjes draaien, ik geloof niet dat dat hun eigen stijl is, dat is juist aanpassen aan het (verkeerde) publiek.. geloof niet dat er 1 enkele dj is die het gewoon leuk vind om elke keer dezelfde traxx te draaien :no:
Uitspraak van Chris1991 op woensdag 19 augustus 2009 om 23:08:
Vind dat een DJ best rekening mag houden met zijn publiek , zo heeft ieder wat

ja dan krijg je dus weer allemaal djs die alleen hitjes draaien :s
Uitspraak van Filosoof. op donderdag 20 augustus 2009 om 00:41:
Stimmenfieber ik begrijp je punt op zich wel maar ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken

mee eens
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 augustus 2009 om 13:24:
Oldschool / Oldstyle = periode 1990 - 1992

- (early)Rave / (early) Hardcore = periode 1993 - 1999*

- Mainstream = periode 2000 - Heden

* = tussen door had je toen ook de (Happy)Hardcore / Newstyle hype...

Zo denk ik nog steeds na al die jaren...

ik benoem een genre liever qua stijl, en niet qua tijd wanneer die gemaakt is :no:

ik maak onderscheid tussen gabberhouse / ouwe stijl hardcore (vooral gemaakt tussen 1993-2000 maar ook later nog wel (maak zelf nog steeds hardcore in de ouwe stijl 8) daarom noem ik het dus liever zo, want ik kan mijn eigen traxx moeilijk 'early hardcore' gaan noemen 8)) en mainstream hardcore (vanaf 2000 veel gemaakt)

nou moet ik zeggen dat die laatste op het moment ook tijdgebonden is, want stel dat over 10 jaar de mainstream hardcore dan helemaal anders klinkt dan moe je het weer iets anders noemen 8)
Artiest The Jackal
Uitspraak van Manic op donderdag 20 augustus 2009 om 19:41:
nou moet ik zeggen dat die laatste op het moment ook tijdgebonden is, want stel dat over 10 jaar de mainstream hardcore dan helemaal anders klinkt dan moe je het weer iets anders noemen

ik vind dat je nu al behoorlijke verschillen hoort.. de hardcore van rond 2000 heeft zeker niet de early sound, maar klinkt ook heel anders dan wat er nu wordt uitgebracht..

je hoort vaak op early feesten/area's platen van rond 2000 zoals de promofiles, platen van the viper en zelfs korsakoff. ik vind dit soort platen niet echt op zn plek op early feesten, maar op feesten waar nieuwe hardcore wordt gedraaid hoor je ook te weinig platen uit die tijd (op een paar grote hits na..).
Uitspraak van Manic op donderdag 20 augustus 2009 om 19:41:
nou moet ik zeggen dat die laatste op het moment ook tijdgebonden is, want stel dat over 10 jaar de mainstream hardcore dan helemaal anders klinkt dan moe je het weer iets anders noemen

Heet geloof ik al "newstyle hardcore" (vanaf 2007/2008 ofzo?) Is nl al een discussie over geweest op PF kan ik me nog herinneren.. Kijk maar eens op https://partyflock.nl/topic/724230:Newstyle_HC_is_minder_als_de_ouwestijl_HC
En ben het met je eens! Als je nu een plaat maakt met een early rave sound is het gewoon early rave:) Maar qua platen uit het verleden gemaakt, klopt de tijdsindeling dan weer wel:)
laatste aanpassing

T gaat er wat bij betreft ook niet om uit wat voor tijdsdeel van de geschiedenis er hardcore gedraaid wordt maar meer om de stijl als geheel, platen uit 2000-2001 zijn passen qua tempo in stijl niet in de kenmerkende oude hardcore sets
Op nieuwe stijl hardcore feesten hoor je ze idd ook nauwelijks, op een paar na.

Er worden op dit moment bijvoorbeeld ook platen uitgebracht die qua stijl in een set met 1993-1994 acid/hardcore achtige platen kunnen, weliswaar niet van NL bodem dan :)

K vind nieuwe platen met oude tracks draaien ook vet, des te meer variatie des te beter, dan bedoel ik niet simpelweg nieuwe mainstream tracks in early sets verwerken

Mn voorkeur ligt wel bij sets volledig met goede en originele oude hardcore tracks weliswaar
laatste aanpassing

Housemuziek is een grote geldfabriek geworden en iedereen wil zijn graantje meepikken

En wat ze tegenwoordig house noemen is echt..... naja... gay.

Uitspraak van -TVB- op donderdag 20 augustus 2009 om 20:05:
Als je nu een plaat maakt met een early rave sound is het gewoon early rave

Waarom dan Early ervoor zetten als er geen een nieuwe stijl van Rave bestaat? Tevens zoals eerder gemeld is Rave feitelijk ook helemaal geen muziekstijl, en dat hele Early gedoe is allemaal vezonnen een aantal jaren geleden door de grotere party organisaties om peeps aan te trekken.

En indeed wat Stimmenfieber zegt, de term "Early" komt alleen voor in de Hardcore scene. Typisch?!

Ben 't btw wel met meer punten eens wat Stimmenfieber zegt, maar ik ga er verder ook niet op in. Krijg ik hier de volle lading voel ik nu al. Geen behoefte aan. :P

Uitspraak van actief op donderdag 20 augustus 2009 om 21:00:
En wat ze tegenwoordig house noemen is echt..... naja... gay.

Ik ben zelf nou niet een bepaald liefhebber van de Gregor Salto muziek (ik denk dat je daar op doelt :)), en dan druk ik me nog zacht uit. Ook dingen als Dave Armstrong kunnen mij niet bekoren, maar er zijn labels die wel weten hoe het moet. Rush Hour is eentje daarvan. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo gelikt te klinken, als het gevoel er maar is. Daarom hou ik totaal niet van de huidige trance. Ik kan daar totaal niet meer van in een trance raken. Iets als Renegade Legion - The Weeping Waste vind ik veel vetter. Gewoon van die hele dromerige sferische sounds zonder een pompende baslijn.
maar wat heeft dit te maken met het topic?
laatste aanpassing

Uitspraak van Linda:cheer: op vrijdag 21 augustus 2009 om 09:12:

Jij komt ook niet verder dan zeiken op andermans reactie :loser:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 09:29:
Jij komt ook niet verder dan zeiken op andermans reactie

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 09:29:
Jij komt ook niet verder dan zeiken op andermans reactie

ow nee hoor ;)

Uitspraak van wezzz op donderdag 20 augustus 2009 om 12:16:
Gabberhouse ;)

(y)

Uitspraak van Linda:cheer: op vrijdag 21 augustus 2009 om 09:12:

early is het Engelse woord voor oud. The Weeping Waste is een track uit 1993, dus niet meer bepaald nieuw. Nu jij weer. ;)
't gaat nu over Early hardcore

Uitspraak van Dhr. Avada op vrijdag 21 augustus 2009 om 10:46:
't gaat nu over Early hardcore

En wat duid je hier nu mee aan? Hardcore van 92 t/m 95, of tot 1999 en laten we eens gek doen, tot 2004 misschien?

Naar mijn inziens een veel te breed begrip. Het geeft alleen maar verwarring!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 11:03:
En wat duid je hier nu mee aan?

tot 96.
met misschien nog een knaller uit 97.

duidelijk????

Uitspraak van onderkoffer. op vrijdag 21 augustus 2009 om 11:10:
tot 96.
met misschien nog een knaller uit 97.

duidelijk????

Dat is voor jou persoonlijk ja, andere denken hier weer anders over.

Het is veel handiger als ze bv. op de flyer zetten. Hardcore period 1992-1996, dan weet iedreen waar ie aan toe is en kan verwachten.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 11:18:
Het is veel handiger als ze bv. op de flyer zetten. Hardcore period 1992-1996, dan weet iedreen waar ie aan toe is en kan verwachten.

is nu wel makkelijk dan :vaag:

flyer
early hardcore
periode 1992-2009

Mag ook, maar nog steeds blijft dat Early overbodig. Het is je een aantal jaar geleden gewoon door de strot geduwd.

Early Hiphop is dan de Hiphop uit de jaren '90 :P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 11:13:
t is voor jou persoonlijk ja, andere denken hier weer anders over.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 11:18:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 augustus 2009 om 11:43:
Mag ook, maar nog steeds blijft dat Early overbodig. Het is je een aantal jaar geleden gewoon door de strot geduwd.

en iets anders heb je gewoon echt niet te melden????
dat nou het enige wat sommige mensen te zeiken hebben de naam early is.:gaap:
laatste aanpassing

Uitspraak van actief op vrijdag 21 augustus 2009 om 12:34:
Early Hiphop is dan de Hiphop uit de jaren '90

En recente hiphop over 15 jaar ook voor de jongeren van nu, en toch klinkt het behoorlijk anders. Het maakt een hoop duidelijk dat Early begrip. Kunnen we het allemaal nog volgen?