Ik vind het echt heel apart dat het publiek begrip op zou moeten brengen voor de economische situatie van een DJ. Houd de DJ ook rekening met de portemonnee van de organisatie als zij op hun beurt aan het publiek uit moeten leggen waarom DJ Platzak niet draaide waar hij voor geboekt was. De organisatie heeft (eventueel) ook een naam hoog te houden en kan op deze manier ook zijn credits (lees inkomsten) bij de achterban verliezen.
jij begrijpt denk ik niet helemaal wat ik bedoel, het is juist het publiek die afhaakt en over de invloed van organisaties die zichzelf oldskool noemen maar op hun kop staan wanneer er vergeten platen gedraait worden , jij, ik, wij in dit forum zijn in de minderheid. En de meerderheid roept (schreeuwt) om early hits. En dat te vaak een DJ om zijn eigen hachie te redden, hier gehoor aan geeft, met uitzondering van de feesten waar het mag is nou eenmaal realiteit. zeg niet dat het goed is, maar hoeveel feesten zijn er waar je echt jezelf mag zijn? Pandemonium, Ghosttown en hier en daar wat kleinere feesten en dan houd het op. Als je niks anders kan dan draaien dan pas jij je aan. ga me nou niet vertellen dat jij in deze situatie niet hetzelfde zou doen. Over publiek gesproken,pavo was een goed voorbeeld, eerste uren draaide hij echt vergeten classics maar publiek stond stil. Predator en ik waren daar als bezoeker en stonden met onze bek open hoe vet hij draaide
Houd de DJ ook rekening met de portemonnee van de organisatie als zij op hun beurt aan het publiek uit moeten leggen waarom DJ Platzak niet draaide waar hij voor geboekt was.
Nogmaals dat was de discussie niet waar ik op ge-repleyed heb, Tuurlijk heeft een DJ de verplichting om te draaien wat een organisatie wil. Toch zijn er veel oldskool organisaties die alleen maar mainstream early hits willen horen omdat dit scoort bij jonger publiek. namen vallen hier vaak genoeg.wat ik ermee aan geef is dat het niet altijd zo zwart/wit in elkaar zit zoals jij waarschijnlijk hier toch wilt doen geloven. Maar jij wilt nummers horen waarvan de meerderheid ze niet tof vind of niet begrijpt (kan ook). En dan praat ik niet over gasten in dit forum...maar zoals ik al zei, dat is en begrijp me niet verkeerd een minderheid. als jij denkt dat een DJ alleen kan leven van die paar boven genoemde feesten ....tsja dan moet ik je toch teleurstellen. Een DJ zit af en toe in een spagaat
Wat je ook doet, laat anderen daar niet de dupe van zijn.
Ik vind het echt heel naïef als je er van tevoren al vanuit gaat dat plaatjes draaien je eeuwige broodwinning zal (moeten) zijn.
Nothing lasts forever...
Dit ben ik helemaal met je eens en iets waar ik altijd rekening mee heb gehouden, valt niks aan toe te voegen.