Partyflock

Forumonderwerp · 1069277

Werkzaam bij Afterdreams
Waarschuw beheerder
donateur
In oktober 2001 werd mijn zus(niet mijn zus hoor) erg ziek. Ze had maagkrampen en ze had het heel zwaar. Lopen was een enorme opgave. Ze had al haar krachten nodig om uit bed te komen, zoveel pijn had ze.

In maart 2002 had ze al verschillende weefsel- en spierbiopsies ondergaan en had ze 24 verschillende medicaties voorgeschreven gekregen. De artsen konden niet vinden wat zij mankeerde en zij had zoveel pijn en was zo ziek dat ze wist dat ze ging sterven.
Zij zette haar huis, bankrekeningen, levensverzekering etc. op naam van haar dochter en regelde alles voor de verzorging van haar jongere kinderen.

Zij wilde nog één keer echt genieten en plande voor 22 maart een reisje naar Florida (voornamelijk in een rolstoel).

Op 19 maart belde ik haar hoe de meest recente tests waren verlopen en zij zei dat men bij de tests niets had gevonden, maar dat men dacht dat ze MS had.
Ik herinnerde me een e-mail die een vriend me gestuurd had en vroeg mijn zus of zij frisdrank Light dronk. Zij bevestigde dit en stond zelfs op het punt om een flesje open te maken. Ik raadde haar aan om te stoppen met het drinken van Light drankjes en e-mailde haar het artikel dat mijn vriend, advocaat van beroep, mij had toegestuurd.
Mijn zus belde me binnen 32 uur na ons telefoongesprek en vertelde me dat ze gestopt was met het drinken van Light frisdrank en dat ze kon lopen. De spierkrampen verdwenen. Ze voelde zich nog wel geen 100%, maar wel stukken beter. Ze zou met dit artikel naar haar dokter gaan en me later bellen.

Wel, ze belde me en vertelde dat haar arts verbaasd was. Hij zou al zijn MS- patienten bellen en navragen of zij kunstmatige zoetstof van wat voor soort dan ook gebruikten. Kortom, zij werd vergiftigd door het aspartaam in de Light drankjes en was letterlijk bezig dood te gaan.

Toen zij op 22 maart in Florida aankwam, hoefde zij nog maar 1 pil te slikken en dat was een pil tegen de aspartaam-vergiftiging. Zij is goed op weg naar een compleet herstel en ZE LOOPT, geen rolstoel. Dit artikel redde haar leven. Als er op een label suikervrij staat: VERGEET HET!!

Ik heb verscheidene lezingen gegeven op de Wereld Milieu Conferentie over Aspartaam, op de markt gebracht als Nutrasweet en diverse andere namen.

Tijdens een lezing door de “EPA” was bekend gemaakt dat er in 2001 in de USA een epidemie was van MS en “systemic lupus” (een het gehele gestel betreffende huidziekte). Het was moeilijk te bepalen welk vergif hier de oorzaak van was. Ik stond op en vertelde dat ik daar was om een lezing juist over dat onderwerp te geven. Ik zal uitleggen waarom juist aspartaam zo gevaarlijk is. Als de temperatuur van deze zoetstof boven de 86º Fahrenheit (32º Celcius) komt, verandert de methylalcohol in aspartaam in formaldehyde en vervolgens in mierenzuur, dat op zijn beurt weer stofwisselingszuurvergiftiging veroorzaakt. Mierenzuur is het vergif dat voorkomt in de steek van vuurmieren.
De methanol vergiftiging lijkt heel erg veel op MS en systematische lupus. Heel veel mensen hebben de verkeerde diagnose gekregen. Ofschoon MS geen doodsvonnis betekent, is methanol vergiftiging dat wel.
Systematische lupus komt bijna net zoveel voor als MS, vooral bij Dieet Cola en Pepsi drinkers.
Het slachtoffer weet gewoonlijk niet dat aspartaam de boosdoener is. Hij of zij blijft het gebruiken; de Lupus wordt zodanig geïrriteerd dat het levensbedreigend kan worden.
Wij hebben patienten gezien waarbij de symptomen van systematische Lupus verdwenen zodra zij geen Light drank meer gebruikten. In gevallen van mensen met MS verdwijnen de meeste symptomen. We hebben veel gevallen gezien waarbij het zicht terugkwam en het gehoor aanmerkelijk verbeterde.

Dit is ook van toepassing op gevallen van tinnitus en fybromyalgie.
Gedurende een lezing zei ik: “Als u aspartaam gebruikt en u lijdt aan fybromyalgie, krampen, pijnscheuten, gevoelloosheid in benen, duizeligheid, hoofdpijn, tinnitus, gewrichtspijn, onverklaarbare depressie, angstaanvallen, onduidelijk spreken, vertroebeld zicht of geheugenverlies, dan heeft u waarschijnlijk een aspartaam-vergiftiging.

Mensen stonden op gedurende mijn lezing en zeiden: ik heb sommige van deze symptomen, is het omkeerbaar?
JA! JA! JA! Stop met het drinken van Light drank en ben alert op aspartaam op voedsellabels. Veel producten worden hiermee versterkt. Dit is een serieus probleem.
Dr. Espart (een van mijn sprekers) merkte op dat zoveel mensen symptomatisch schijnen te zijn voor MS en dat, gedurende zijn recente bezoek aan een ziekenhuis, een verpleegster hem meldde, dat 6 van haar vrienden, allemaal zware Cola Light verslaafden, allen de diagnose MS hadden gekregen. Dit kan geen toeval meer zijn.

Light dranken zijn geen dieetproducten. Het is een chemisch gewijzigd veelvoudig sodium (zout) en aspartaam bevattend product, dat juist maakt dat je verlangt naar koolhydraten. Het lijkt er eerder op dat je juist meer gaat wegen. Deze producten bevatten formaldehyde, wat opgeslagen wordt in de vetcellen, vooral op de heupen en dijen. Formaldehyde is absoluut vergif en wordt voornamelijk gebruikt om lichaamsweefsel te conserveren. Veel producten die wij elke dag gebruiken bevatten deze stof, die wij niet in ons lichaam zouden moeten opslaan.

Dr. Roberts vermeldde in zijn lezingen dat, eenmaal verlost van de “dieetproducten” en met geen beduidende toename van oefeningen, zijn patiënten een gemiddelde van 19 pond verloren gedurende een proefperiode.

Aspartaam is vooral gevaarlijk voor diabetici. Wij ondervonden dat sommige artsen, die meenden dat zij een patiënt hadden met retinopathie, in feite te maken hadden met symptomen veroorzaakt door aspartaam. De aspartaam zorgt dat de bloedsuiker oncontroleerbaar wordt.
Dientengevolge kunnen diabetici lijden aan acuut geheugenverlies tengevolge van het feit dat aspartaamzuur en phenytalaline neurotoxisch zijn als ze zonder de andere aminozuren worden genomen die nodig zijn voor een goede balans.
Diabetes behandelen gaat helemaal over BALANS. Vooral bij diabetici passeert het aspartaam de bloed/hersenen grens en maakt dan de neuronen van de hersenen slechter. Het veroorzaakt dan diverse soorten van hersenbeschadiging, infarcten, depressie, manische depressie, paniek-aanvallen, oncontroleerbare woede-aanvallen!!!

- 3 –

Consumptie van aspartaam veroorzaakt deze zelfde symptomen ook bij niet-diabetici. Documentatie en observatie onthullen ook dat duizenden kinderen met de diagnose ADD en ADHD een complete omslag kregen in hun gedrag als deze chemische producten niet meer gebruikt werden. Zogenaamde gedragsveranderende medicijnen (Ritalin e.a.) zijn niet meer langer nodig. De waarheid is dat ze eigenlijk in de eerste plaats nooit nodig waren. De meeste van deze kinderen werden dagelijks “vergiftigd” met juist het voedsel dat “beter voor hen zou zijn dan suiker”.
Het vermoeden bestaat ook dat de aspartaam in duizenden pallets met Coke en Pepsi Light drank, die gedronken werd door mannen en vrouwen in de Golfoorlog, gedeeltelijk schuld heeft aan het wel bekende “Golfoorlog syndroom”.
Dr. Roberts waarschuwt dat het geboortegebreken kan veroorzaken, zoals verstandelijke handicaps, als het gebruikt wordt gedurende de tijd van conceptie of de zwangerschap.
Kinderen lopen vooral het risico van neurologische kwalen en zouden NOOIT kunstmatige zoetstof moeten krijgen. Er zijn verscheidene gevallen bekend van kinderen die lijden aan epileptische aanvallen en andere neurologische storingen die rechtstreeks veroorzaakt worden door het gebruik van dit dodelijke vergif.
Hierin ligt het probleem. Er was een hoorzitting van het Congres waar grote bezwaren werden ingediend tegen het gebruik van aspartaam.Sinds deze hoorzitting zijn er nog twee gevolgd en nog steeds is er nog niets aan gedaan. De medicijnen en chemische lobbies hebben veel in de melk te brokkelen.
Helaas is het patent van Monsanto op aspartaam verlopen. Er zijn nu meer dan 5000 producten op de markt die dit dodelijke chemische product bevatten en er zullen er nog meer worden geïntroduceerd. Iedereen wil een stukje van de “Aspartaam-cake”. Ik kan u verzekeren dat Monsanto, de uitvinder van aspartaam, weet hoe dodelijk het is.
En is het niet ironisch dat Monsanto o.a. de Amerikaanse Diabetes Vereniging, de Amerikaanse Dieet Vereniging en de Conferentie van het Amerikaanse College van Artsen sponsort?
Dit is onlangs aan het licht gebracht in de New York Times. Bovengenoemde organisaties kunnen geen kritiek leveren of hun link met Monsanto bekend maken, omdat zij geld krijgen van de voedselindustrie en achter hun producten moeten staan.
Senator Howard Metzenbaum schreef en presenteerde een wetsontwerp, dat men labelwaarschuwingen moest aanbrengen op producten die aspartaam bevatten, vooral voor wat betreft zwangere vrouwen, kinderen en babies. Het wetsontwerp zou ook onafhankelijke studies moeten instellen over de bekende gevaren en de bestaande problemen bij de bevolking betreffende aanvallen, veranderingen in de hersenen, neurologische veranderingen en gedragssymptomen.
Het wetsontwerp werd afgewezen.
Het is bekend dat de machtige medicijnen en chemische lobbies hier verantwoordelijk voor zijn door de “honden” van ziekte en dood los te laten op een argeloos en ongeïnformeerd publiek.
Wel, u bent nu geïnformeerd. U HEEFT HET RECHT OM DIT TE WETEN!!!
PRINT DIT VERHAAL A.U.B. EN/OF E-MAIL HET AAN UW FAMILIE EN VRIENDEN
ZIJ HEBBEN OOK HET RECHT OM DIT TE WETEN!!!!!!

Zie ook: http://www.aspartaam.nl/info/producten.html

Loes Diepstraten
teamsecretaresse smf wia
Laan op Zuid 393
Rotterdam
010...
afwezig op dinsdagochtend en woensdag
P Please don't print this e-mail unless you really need to. Be Green!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Wowwww dat ga ik es even gezellig zitten lezen dat hele verhaal :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 17:03:

Kettingbrief dus:GAAP:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 3 augustus 2009 om 17:06:
Kettingbrief

Die dingen zijn zo ongelooflijk irritant

Waarschuw beheerder
onzin.

ik drink al meer dan 12jr elke dag minsten een fles light frisdrank. dit is gewoon scientology shit. opbokken!!

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Loos gebral

Waarschuw beheerder
Het is allemaal een groot complot :cry:

Waarschuw beheerder
Wat een gelul :rot:

Waarschuw beheerder
werd mijn zus(niet mijn zus hoor)

Hier haakte ik al af. (n)

Waarschuw beheerder
heb je nog meer zussen ?
Waarschuw beheerder
donateur
Ze maken mij de lauw ni pis

Waarschuw beheerder
Aspartaam...was bij mij al bekend ja :)

Ik zal uitleggen waarom juist aspartaam zo gevaarlijk is. Als de temperatuur van deze zoetstof boven de 86º Fahrenheit (32º Celcius) komt, verandert de methylalcohol in aspartaam in formaldehyde en vervolgens in mierenzuur, dat op zijn beurt weer stofwisselingszuurvergiftiging veroorzaakt. Mierenzuur is het vergif dat voorkomt in de steek van vuurmieren.

Had ik ook al een keer ergens gelezen.. maar was dit stukje vergeten..
Had het hier toevallig eergisteren nog over..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
In oktober 2001 werd mijn zus(niet mijn zus hoor) erg ziek.

uhhhh :vaag:

Waarschuw beheerder
Huh is toch al bekend? Aspartaam veroorzaakt naast MS ook kanker.
Deze stof hebben ze ergens in Amerika "gekweekt", het is rotzooi! Heel veel mensen weten het niet eens dat is nog het leuke.
Waarschuw beheerder
netzo veel tekst

Waarschuw beheerder

:/
Waarschuw beheerder
en voor elk mailtje krijg je 10 cent?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 17:28:

Hier haakte ik al af.

Waarschuw beheerder
Ja, als je overgevoelig bent voor aspartaam... dan kan dit idd.

Dat spul is een kunststof, een molecuul dat niet in de natuur voor komt. Als je ook maar een beetje overgevoelig bent kan je er doodziek van worden.
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 17:52:
Aspartaam veroorzaakt naast MS ook kanker.
Deze stof hebben ze ergens in Amerika "gekweekt", het is rotzooi! Heel veel mensen weten het niet eens dat is nog het leuke.

Bullshit.

Het veroorzaakt geen MS en kanker, maar oververmoeidheid, migraine, en reumatische pijn in je gewrichten.

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 18:27:
Als je ook maar een beetje overgevoelig bent kan je er doodziek van worden.

Tja da's met alles zo. Para paniekzaaierij is het. Alu hoedje verhaal. Niburu JWZ!! :rot:

Waarschuw beheerder
Nou, het is idd zwaar overtrokken, je hebt zat mensen die om elke scheet al ziek zwak en misselijk worden, dat zit tussen de oren.

Gezond is het echter niet, je kan toch beter gewone zooi drinken.
Waarschuw beheerder
ik drink alleen maar cola light en thee met zoetjes
o yeeeh ;)

maar ik geloof er niet zo in,het zal niet gezond zijn..
..maar zo erg...?

Waarschuw beheerder
donateur
weer zo kut door stuur mail :s

Waarschuw beheerder
Ja, als je overgevoelig bent voor aspartaam... dan

Tja zo is dat met alles.

Pinda's zijn dodelijk voor sommige mensen, maar dat betekent niets voor de rest van de wereldbevolking.

Waarschuw beheerder
Kan je niet echt vergelijken vind ik, omdat pinda;s een natuurproduct zijn en aspartaam uit een lab komt.

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Wel, ze belde me

Belg.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Fuck The System! op maandag 3 augustus 2009 om 18:26:

Hier haakte ik al af.

Waarschuw beheerder
woef

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
miauwwwww
Waarschuw beheerder
Monsanto, de uitvinder van aspartaam

Da's niet waar. Monsanto heeft het bedrijf gekocht dat aspartaam heeft ontdekt.

Beiden zijn bad news volgens mij.
Waarschuw beheerder
mijn zus(niet mijn zus hoor)

Heh? Ik begrijp t niet!

Waarschuw beheerder
Het veroorzaakt geen MS en kanker, maar oververmoeidheid, migraine, en reumatische pijn in je gewrichten.

Aspartaam veroorzaakt wel degelijk kanker en MS
Het is wetenschappelijk aangetoond dat aspartaam (hersen)kanker veroorzaakte bij proefdieren.

Tevens KAN het leiden tot hoofdpijn, blindheid, epilepsie, overgewicht, alzheimer, parkinson, mutiple sclerosis enz...

[img width=600 height=382 cacheid=0010b1ec002dcd3c2f026e401a028b07d5]http://aspartaam.nl/experiment/1.jpg[/img]
Een vrouwelijke rat ontwikkelde een borsttumor.

http://www.aspartaam.nl/main2.html
http://www.ronfonteine.com/aspartaam.pdf
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 17:52:
Huh is toch al bekend? Aspartaam veroorzaakt naast MS ook kanker.

idd.
Waarschuw beheerder
donateur
PRINT DIT VERHAAL A.U.B.

Please don't print this e-mail unless you really need to

:vaag:
Waarschuw beheerder
Aspartaam is teringzooi

En dat terwijl het 100% natuurlijke stevia in europa verboden is, terwijl het in de VS gewoon volop wordt gebruikt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
In oktober 2001 werd mijn zus(niet mijn zus hoor) erg ziek. Ze had maagkrampen en ze had het heel zwaar. Lopen was een enorme opgave. Ze had al haar krachten nodig om uit bed te komen, zoveel pijn had ze.

In maart 2002 had ze al verschillende weefsel- en spierbiopsies ondergaan en had ze 24 verschillende medicaties voorgeschreven gekregen. De artsen konden niet vinden wat zij mankeerde en zij had zoveel pijn en was zo ziek dat ze wist dat ze ging sterven.
Zij zette haar huis, bankrekeningen, levensverzekering etc. op naam van haar dochter en regelde alles voor de verzorging van haar jongere kinderen.

Zij wilde nog één keer echt genieten en plande voor 22 maart een reisje naar Florida (voornamelijk in een rolstoel).

Op 19 maart belde ik haar hoe de meest recente tests waren verlopen en zij zei dat men bij de tests niets had gevonden, maar dat men dacht dat ze MS had.
Ik herinnerde me een e-mail die een vriend me gestuurd had en vroeg mijn zus of zij frisdrank Light dronk. Zij bevestigde dit en stond zelfs op het punt om een flesje open te maken. Ik raadde haar aan om te stoppen met het drinken van Light drankjes en e-mailde haar het artikel dat mijn vriend, advocaat van beroep, mij had toegestuurd.
Mijn zus belde me binnen 32 uur na ons telefoongesprek en vertelde me dat ze gestopt was met het drinken van Light frisdrank en dat ze kon lopen. De spierkrampen verdwenen. Ze voelde zich nog wel geen 100%, maar wel stukken beter. Ze zou met dit artikel naar haar dokter gaan en me later bellen.

Wel, ze belde me en vertelde dat haar arts verbaasd was. Hij zou al zijn MS- patienten bellen en navragen of zij kunstmatige zoetstof van wat voor soort dan ook gebruikten. Kortom, zij werd vergiftigd door het aspartaam in de Light drankjes en was letterlijk bezig dood te gaan.

Toen zij op 22 maart in Florida aankwam, hoefde zij nog maar 1 pil te slikken en dat was een pil tegen de aspartaam-vergiftiging. Zij is goed op weg naar een compleet herstel en ZE LOOPT, geen rolstoel. Dit artikel redde haar leven. Als er op een label suikervrij staat: VERGEET HET!!

Ik heb verscheidene lezingen gegeven op de Wereld Milieu Conferentie over Aspartaam, op de markt gebracht als Nutrasweet en diverse andere namen.

Tijdens een lezing door de “EPA” was bekend gemaakt dat er in 2001 in de USA een epidemie was van MS en “systemic lupus” (een het gehele gestel betreffende huidziekte). Het was moeilijk te bepalen welk vergif hier de oorzaak van was. Ik stond op en vertelde dat ik daar was om een lezing juist over dat onderwerp te geven. Ik zal uitleggen waarom juist aspartaam zo gevaarlijk is. Als de temperatuur van deze zoetstof boven de 86º Fahrenheit (32º Celcius) komt, verandert de methylalcohol in aspartaam in formaldehyde en vervolgens in mierenzuur, dat op zijn beurt weer stofwisselingszuurvergiftiging veroorzaakt. Mierenzuur is het vergif dat voorkomt in de steek van vuurmieren.
De methanol vergiftiging lijkt heel erg veel op MS en systematische lupus. Heel veel mensen hebben de verkeerde diagnose gekregen. Ofschoon MS geen doodsvonnis betekent, is methanol vergiftiging dat wel.
Systematische lupus komt bijna net zoveel voor als MS, vooral bij Dieet Cola en Pepsi drinkers.
Het slachtoffer weet gewoonlijk niet dat aspartaam de boosdoener is. Hij of zij blijft het gebruiken; de Lupus wordt zodanig geïrriteerd dat het levensbedreigend kan worden.
Wij hebben patienten gezien waarbij de symptomen van systematische Lupus verdwenen zodra zij geen Light drank meer gebruikten. In gevallen van mensen met MS verdwijnen de meeste symptomen. We hebben veel gevallen gezien waarbij het zicht terugkwam en het gehoor aanmerkelijk verbeterde.

Dit is ook van toepassing op gevallen van tinnitus en fybromyalgie.
Gedurende een lezing zei ik: “Als u aspartaam gebruikt en u lijdt aan fybromyalgie, krampen, pijnscheuten, gevoelloosheid in benen, duizeligheid, hoofdpijn, tinnitus, gewrichtspijn, onverklaarbare depressie, angstaanvallen, onduidelijk spreken, vertroebeld zicht of geheugenverlies, dan heeft u waarschijnlijk een aspartaam-vergiftiging.

Mensen stonden op gedurende mijn lezing en zeiden: ik heb sommige van deze symptomen, is het omkeerbaar?
JA! JA! JA! Stop met het drinken van Light drank en ben alert op aspartaam op voedsellabels. Veel producten worden hiermee versterkt. Dit is een serieus probleem.
Dr. Espart (een van mijn sprekers) merkte op dat zoveel mensen symptomatisch schijnen te zijn voor MS en dat, gedurende zijn recente bezoek aan een ziekenhuis, een verpleegster hem meldde, dat 6 van haar vrienden, allemaal zware Cola Light verslaafden, allen de diagnose MS hadden gekregen. Dit kan geen toeval meer zijn.

Light dranken zijn geen dieetproducten. Het is een chemisch gewijzigd veelvoudig sodium (zout) en aspartaam bevattend product, dat juist maakt dat je verlangt naar koolhydraten. Het lijkt er eerder op dat je juist meer gaat wegen. Deze producten bevatten formaldehyde, wat opgeslagen wordt in de vetcellen, vooral op de heupen en dijen. Formaldehyde is absoluut vergif en wordt voornamelijk gebruikt om lichaamsweefsel te conserveren. Veel producten die wij elke dag gebruiken bevatten deze stof, die wij niet in ons lichaam zouden moeten opslaan.

Dr. Roberts vermeldde in zijn lezingen dat, eenmaal verlost van de “dieetproducten” en met geen beduidende toename van oefeningen, zijn patiënten een gemiddelde van 19 pond verloren gedurende een proefperiode.

Aspartaam is vooral gevaarlijk voor diabetici. Wij ondervonden dat sommige artsen, die meenden dat zij een patiënt hadden met retinopathie, in feite te maken hadden met symptomen veroorzaakt door aspartaam. De aspartaam zorgt dat de bloedsuiker oncontroleerbaar wordt.
Dientengevolge kunnen diabetici lijden aan acuut geheugenverlies tengevolge van het feit dat aspartaamzuur en phenytalaline neurotoxisch zijn als ze zonder de andere aminozuren worden genomen die nodig zijn voor een goede balans.
Diabetes behandelen gaat helemaal over BALANS. Vooral bij diabetici passeert het aspartaam de bloed/hersenen grens en maakt dan de neuronen van de hersenen slechter. Het veroorzaakt dan diverse soorten van hersenbeschadiging, infarcten, depressie, manische depressie, paniek-aanvallen, oncontroleerbare woede-aanvallen!!!

- 3 –

Consumptie van aspartaam veroorzaakt deze zelfde symptomen ook bij niet-diabetici. Documentatie en observatie onthullen ook dat duizenden kinderen met de diagnose ADD en ADHD een complete omslag kregen in hun gedrag als deze chemische producten niet meer gebruikt werden. Zogenaamde gedragsveranderende medicijnen (Ritalin e.a.) zijn niet meer langer nodig. De waarheid is dat ze eigenlijk in de eerste plaats nooit nodig waren. De meeste van deze kinderen werden dagelijks “vergiftigd” met juist het voedsel dat “beter voor hen zou zijn dan suiker”.
Het vermoeden bestaat ook dat de aspartaam in duizenden pallets met Coke en Pepsi Light drank, die gedronken werd door mannen en vrouwen in de Golfoorlog, gedeeltelijk schuld heeft aan het wel bekende “Golfoorlog syndroom”.
Dr. Roberts waarschuwt dat het geboortegebreken kan veroorzaken, zoals verstandelijke handicaps, als het gebruikt wordt gedurende de tijd van conceptie of de zwangerschap.
Kinderen lopen vooral het risico van neurologische kwalen en zouden NOOIT kunstmatige zoetstof moeten krijgen. Er zijn verscheidene gevallen bekend van kinderen die lijden aan epileptische aanvallen en andere neurologische storingen die rechtstreeks veroorzaakt worden door het gebruik van dit dodelijke vergif.
Hierin ligt het probleem. Er was een hoorzitting van het Congres waar grote bezwaren werden ingediend tegen het gebruik van aspartaam.Sinds deze hoorzitting zijn er nog twee gevolgd en nog steeds is er nog niets aan gedaan. De medicijnen en chemische lobbies hebben veel in de melk te brokkelen.
Helaas is het patent van Monsanto op aspartaam verlopen. Er zijn nu meer dan 5000 producten op de markt die dit dodelijke chemische product bevatten en er zullen er nog meer worden geïntroduceerd. Iedereen wil een stukje van de “Aspartaam-cake”. Ik kan u verzekeren dat Monsanto, de uitvinder van aspartaam, weet hoe dodelijk het is.
En is het niet ironisch dat Monsanto o.a. de Amerikaanse Diabetes Vereniging, de Amerikaanse Dieet Vereniging en de Conferentie van het Amerikaanse College van Artsen sponsort?
Dit is onlangs aan het licht gebracht in de New York Times. Bovengenoemde organisaties kunnen geen kritiek leveren of hun link met Monsanto bekend maken, omdat zij geld krijgen van de voedselindustrie en achter hun producten moeten staan.
Senator Howard Metzenbaum schreef en presenteerde een wetsontwerp, dat men labelwaarschuwingen moest aanbrengen op producten die aspartaam bevatten, vooral voor wat betreft zwangere vrouwen, kinderen en babies. Het wetsontwerp zou ook onafhankelijke studies moeten instellen over de bekende gevaren en de bestaande problemen bij de bevolking betreffende aanvallen, veranderingen in de hersenen, neurologische veranderingen en gedragssymptomen.
Het wetsontwerp werd afgewezen.
Het is bekend dat de machtige medicijnen en chemische lobbies hier verantwoordelijk voor zijn door de “honden” van ziekte en dood los te laten op een argeloos en ongeïnformeerd publiek.
Wel, u bent nu geïnformeerd. U HEEFT HET RECHT OM DIT TE WETEN!!!

Zie ook: http://www.aspartaam..nl/info/producten.html

Loes Diepstraten
teamsecretaresse smf wia
Laan op Zuid 393
Rotterdam
010...
afwezig op dinsdagochtend en woensdag
P Please don't print this e-mail unless you really need to. Be Green

ja

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Misschien moeten die mensen het bij 1 glaasje houden ipv 3 liter per dag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 3 augustus 2009 om 20:29:
Misschien moeten die mensen het bij 1 glaasje houden ipv 3 liter per dag.

:yes: alles waar 'te' voor staat is natuurlijk niet goed voor de mens.....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DanM op maandag 3 augustus 2009 om 20:29:
:yes: alles waar 'te' voor staat is natuurlijk niet goed voor de mens.....

Of gewoon helemaal geen frisdrank drinken :lol:

Drink 1 glaasje in het weekend en dat vind ik al meer dan genoeg.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TimmaH :rot: op maandag 3 augustus 2009 om 17:55:
veel tekst

Waarschuw beheerder
Alsof aspartaam [ of vergelijkbare shit ] alleen in frisdrank voorkomt...:lol: [ ik noem; sacharose, thaumatine, sucralose, suclamaat, steviocide ]
Het zit in alledaagse etenwaren en andere spullen die wij tot ons nemen, zelfs in medicijnen en je appelmoes zit die bende...;)
En uiteraard de bekende 'zoetjes'....denk je suikervrij te eten/drinken....;) aspartaam is zeker 150 tot 200x zo sterk geconcentreert als gewone suiker, en dus feitelijk zoeter..:lol: ]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Mijn ex dronk ook veel light frisdranken omdat ze op dieet was. Ze viel alleen niets af, werd wel heel moe, zwak en elke dag misselijk. Tot ze stopte met de light produkten. Ongeveer 6 weken later waren alle ziekteverschijnselen weg.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 3 augustus 2009 om 21:34:
Mijn ex dronk ook veel light frisdranken omdat ze op dieet was. Ze viel alleen niets af, werd wel heel moe, zwak en elke dag misselijk. Tot ze stopte met de light produkten. Ongeveer 6 weken later waren alle ziekteverschijnselen weg.

Ze kon gerust light frisdrank blijven drinken. als je na het drinken/eten van een lightproduct menselijke ontlasting eet dan verdwijnt de aspartaam uit je lichaam.
Waarschuw beheerder
veel te weinig tekst
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 3 augustus 2009 om 21:39:
Ze kon gerust light frisdrank blijven drinken. als je na het drinken/eten van een lightproduct menselijke ontlasting eet dan verdwijnt de aspartaam uit je lichaam.

:roflol:
Waarschuw beheerder
Als je 3 x je buurman schopt zal de aspartaam ook wel verdwijnen..:yes:
Waarschuw beheerder
“Als u aspartaam gebruikt en u lijdt aan fybromyalgie, krampen, pijnscheuten, gevoelloosheid in benen, duizeligheid, hoofdpijn, tinnitus, gewrichtspijn, onverklaarbare depressie, angstaanvallen, onduidelijk spreken, vertroebeld zicht of geheugenverlies, dan heeft u waarschijnlijk een aspartaam-vergiftiging.

drink al jaren ongeveer 1.5 liter cola light per dag en heb nergens last van!

Ja, als je overgevoelig bent voor aspartaam... dan kan dit idd.

dat lijkt me een logischere verklaring ja!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 3 augustus 2009 om 21:34:

Jou ex was de zus van de topic opener [ die zijn zus niet was ] dus je hebt geen ex? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 3 augustus 2009 om 20:59:
Alsof aspartaam [ of vergelijkbare shit ] alleen in frisdrank voorkomt...:lol: [ ik noem; sacharose, thaumatine, sucralose, suclamaat, steviocide ]
Het zit in alledaagse etenwaren en andere spullen die wij tot ons nemen, zelfs in medicijnen en je appelmoes zit die bende...;)
En uiteraard de bekende 'zoetjes'....denk je suikervrij te eten/drinken....;) aspartaam is zeker 150 tot 200x zo sterk geconcentreert als gewone suiker, en dus feitelijk zoeter..:lol: ]

Kom op zeg. 2 minuten op Wikipedia kan ook wonderen doen. Sacharose, oftewel kristalsuiker, oftewel dat spulletje wat in de natuur van alles zoet laat smaken, is juist veel beter oplosbaar dan zoetstoffen als aspartaam, en dus veel sterker te concentreren. Maar het is simpelweg zo dat 1 eenheid aspartaam zo'n 200x zo zoet smaakt als 1 eenheid sacharose, en het dus in de relatief kleine hoeveelheden in voedingsmiddelen veel effectiever is.

En kanker krijg je er vast wel van ja, net als van schapen en deurposten tegenwoordig. :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van miss goddess op maandag 3 augustus 2009 om 22:26:
drink al jaren ongeveer 1.5 liter cola light per dag en heb nergens last van!

idem dito hier!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nora Jeune :cheer: op maandag 3 augustus 2009 om 18:21:
ik drink geen light

Ik drink Coca-cola/Fanta Zero :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tegenwoordig ga je overal dood aan.

Waarschuw beheerder
Light dranken zijn

gay
Waarschuw beheerder
Wat light producten betreft... je weet het dus nooit.
Tegenwoordig lijkt alles een experiment te zijn van voedings leveranciers.

Over pak weg 50 jaar kunnen we echt pas zeggen wat de gevolgen kunnen zijn.

Iets wat als VERS of GOED wordt verkocht met betrekking op de echte gezondheid, is over een aantal jaar pas echt duidelijk of het wel of niet zo is.

Mijn meening is dan ook, niks is wat het lijkt.
Daar integen kunnen we er op dit moment weinig aan doen, het is dus gewoon een kwestie van tijd.

Om heel eerlijk te zijn, ik weet ook echt niet wat nou zou goed voor iemand is, we laten ons leiden door reclame en door de zogenoemde verbeterde voedings industrie.
De uiteindelijke resultaten op langer termijn zijn nog niet voor handen.

Alles zelf maar verbouwen dan???, dat kan dus ook niet.
Waarschuw beheerder
fybromyalgie, krampen, pijnscheuten, gevoelloosheid in benen, duizeligheid, hoofdpijn, tinnitus, gewrichtspijn, onverklaarbare depressie, angstaanvallen, onduidelijk spreken, vertroebeld zicht of geheugenverlies

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 3 augustus 2009 om 23:57:
gay

problemen daar mee?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis1977 op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:10:
problemen daar mee?

nee hoor, wel met light producten 8)
gewoon gezond eten en drinken dan heb je die light producten niet nodig
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Als ik dit doorstuur naar 10 mensen, kom ik vrijdag dan de liefde van m'n leven tegen?

Ik vraag dit gewoon ff, want het zou maar net die ene kettingbrief zijn die echt werkt, jwt.

Waarschuw beheerder
Heb nog nooit ergens last van gehad qau drinken mag ik alleen light aangezien ik suikerziekte heb.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 09:02:
b nog nooit ergens last van gehad qau drinken mag ik alleen light aangezien ik suikerziekte heb.

same here maar zet je wel aan het denken.
Uitspraak van inactief op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:12:
nee hoor, wel met light producten
gewoon gezond eten en drinken dan heb je die light producten niet nodig

:/

Waarschuw beheerder
U HEEFT HET RECHT OM DIT TE WETEN!!!

Hmm ja dat zal best, jammer dat ik het te lang en saai vind om te lezen.

Waarschuw beheerder
hé wat rot!

Waarschuw beheerder
:gaap: samenvatting graag (Y)

Waarschuw beheerder
als je eet en drinkt moet je ook gewoon allemaal verschillende dingen eten en drinken. Dan weer een glas ice tea, dan weer water, dan cola en dan weer eens melk.

Krijg je nooit dit gelazer.

klink beetje wijsneuzerig, maar dit is nou typisch dom consumeren.
Waarschuw beheerder
Roken schijnt ook niet gezond te zijn :gaap:

Waarschuw beheerder
Systematische lupus

[img width=250 height=252 cacheid=0010b21c002dcd914f4fbb521a028b1d91]http://lh4.ggpht.com/_tL2GNAkWEfY/SD_m2rwy2nI/AAAAAAAAABc/HbPBsLr4Quc/House.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Las laatst een theorie dat light producten inderdaad slecht zijn, maar niet op deze manier. De theorie is dat als je light producten eet of drinkt het lichaam denkt dat er suiker binnenkomt, en gaat zich voorbereiden voor de opslag van de suikers. Vervolgens blijkt er dus geen suiker te komen en komt de biefstuk met gebakken aardappels vervolgens dubbel zo hard aan. De aanleiding voor deze theorie was dat sinds er light producten bestaan, het aantal mensen met overgewicht enorm is toegenomen.
Werkzaam bij Geniet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qrazy op dinsdag 4 augustus 2009 om 12:35:
Roken schijnt ook niet gezond te zijn

volgens wie? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Charmz..O:) op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:23:
volgens wie?

de zweefteven bond
Waarschuw beheerder
te lang verhaal ga ik niet lezen heb je ook een korte versie?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B@RTJUHHH op dinsdag 4 augustus 2009 om 15:51:
te lang verhaal ga ik niet lezen heb je ook een korte versie?

LIGHT levensgevaarlijk!!!!! (???)
Waarschuw beheerder
Daarom drink ik ook nooit malt bier.
Dat is hartstikke slecht voor je die zooi.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 15:35:
de zweefteven bond

Verbaast mij niks dat jij hier lid van bent..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Charmz..O:) op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:23:
Verbaast mij niks dat jij hier lid van bent..

ik wel.. makkelijk scoren zweefteefjes JWZ

Waarschuw beheerder
Ik mag toch geen light drinken dus :mixje:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qrazy op dinsdag 4 augustus 2009 om 12:35:
Roken schijnt ook niet gezond te zijn :gaap:

jemig wat vertel je me nu :o???? totaal nieuwe info dit :roflol:
Waarschuw beheerder
jemig wat vertel je me nu ???? totaal nieuwe info dit

Je gaat me toch niet vertellen dat je hier serieus op ingaat? :vaag:

LIGHT levensgevaarlijk!!!!!

zit nog even te wachten op het onderzoek van volgende week die aangeeft dat light toch eigelijk wel donders gezond is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qrazy op dinsdag 4 augustus 2009 om 22:32:

Ook een goedemorgen :|

Waarschuw beheerder
neem een :lijn: speed.... god weet wat er in zit... maar het loopt wel lekker..:woop: :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 09:02:
Heb nog nooit ergens last van gehad qau drinken mag ik alleen light aangezien ik suikerziekte heb.

Een nichtje van me heeft ook suikerziekte. Maar of ze nou light drinkt of frisdrank met suiker, er zit geen verschil in der bloedsuiker gehalte.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 augustus 2009 om 08:05:
Maar of ze nou light drinkt of frisdrank met suiker, er zit geen verschil in der bloedsuiker gehalte.

das dan heel knap. Dat er bloedsuikerspiegel stijgt van iets waar geen usiker inzit.

dit dat, kan helemaal niet, zus zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 augustus 2009 om 08:05:
Een nichtje van me heeft ook suikerziekte. Maar of ze nou light drinkt of frisdrank met suiker, er zit geen verschil in der bloedsuiker gehalte

gast jij snapt er niks van.

als het drinken van suiker geen invloed op je bloedsuiker heeft heb je geen suiker!

1. het word of gereguleerd door medicijnen

2. of door het spuiten van insuline
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zoetstoffen

Om producten op smaak te brengen kan suiker worden vervangen door zoetstoffen. Zoetstoffen leveren nauwelijks calorieën. De zoetkracht van zoetstoffen is honderden keren sterker dan suiker, waardoor er veel minder van nodig is om dezelfde lekkere smaak te creëren. Light-dranken met zoetstoffen vormen dan ook een ideale oplossing voor consumenten die willen kiezen voor een suikervrije of caloriearme drank.

Uitgebreid getest
Zoetstoffen zijn uitgebreid getest door de Europese Unie, net als alle andere additieven (hulpstoffen). Ze hebben een goedgekeurd E-nummer gekregen. Dit betekent dat zoetstoffen op lange en korte termijn onschadelijk zijn voor de gezondheid. Om de veiligheid te vergroten is een maximum voor het gebruik per dag gesteld. Dit is berekend op basis van hele ruime marges en geldt bij dagelijks gebruik, een leven lang.

Zoetstoffen in light-frisdranken Voor kinderen 4-8 jaar (25 kg) Voor kinderen 8-12 jaar (30-50 kg) Voor volwassenen (65 kg)
Acesulfaam-K 4 glazen 5-8 glazen 11 glazen
Aspartaam 7 glazen 8-13 glazen 17 glazen
Cyclamaat 3 glazen 3-6 glazen 7 glazen
Sacharine 6 glazen 8-12 glazen 16 glazen
Bron: Voedingscentrum

Volwassenen drinken eigenlijk nooit meer dan de aanbevolen hoeveelheid, maar bij kinderen moet je een oogje in het zeil houden. De aanbevolen hoeveelheden hebben een ruime marge, dus als je er een keertje overheen gaat heeft dat geen gevolgen. Er doen een heleboel fabels de ronde over zoetstoffen. De bekendste zoetstof, aspartaam, nemen we als voorbeeld om de feiten toe te lichten.

Aspartaam
Aspartaam is de meest gebruikte zoetstof ter wereld. Het werd in de jaren ’60 van de vorige eeuw bij toeval ontdekt door een wetenschapper, die het proefde en direct de zoete smaak vaststelde. Aspartaam is grondig onderzocht door de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid (EFSA) en veilig bevonden. Alleen mensen met een zeldzame erfelijke afwijking (PKU, 1 op 15.000 mensen), waarbij fenylalanine niet door het lichaam verwerkt kan worden, moeten aspartaam mijden. Om deze reden staat dan ook de waarschuwing ‘bevat een bron van fenylalanine’ op de producten die aspartaam bevatten.

De feiten op een rij:

Aspartaam is veilig voor je gezondheid en niet kankerverwekkend.
Light drinks met zoetstoffen vormen een ideale oplossing voor consumenten die willen kiezen voor een suikervrije en/of calorievrije drank. De veiligheid van zoetstoffen staat buiten kijf, ook recent is dit weer benadrukt door de EFSA en het Voedingscentrum. De indruk dat zoetstoffen onveilig/kankerverwekkend zouden zijn, is daarom volledig onterecht. Om je een beeld te geven: een persoon van 65 kilo mag een mensenleven lang - bijvoorbeeld - 3 à 4 liter Coca-Cola Zero per dag veilig consumeren zonder gezondheidsrisico.

Van aspartaam krijg je niet meer trek in zoet.
Eten en drinken veroorzaken altijd een lichte daling van de suikerspiegel, waardoor de behoefte aan iets zoets kan ontstaan. Deze daling is echter hetzelfde bij het drinken van een glas water als bij het drinken van een aspartaamoplossing.

Aspartaam heeft geen effect op de functies in je lichaam.
Aspartaam wordt bij vertering niet opgenomen in de bloedbaan, zoals bij medicijnen het geval is. Daarom kan aspartaam geen invloed hebben op de functies in je lichaam. Ook tijdens en na de zwangerschap bijvoorbeeld is er geen enkel bezwaar om aspartaam te gebruiken.

Caloriearm
Coca-Cola heeft een breed assortiment light-producten. Deze zijn gezoet met verschillende zoetstoffen en daarom caloriearm. Je kunt kiezen uit Coca-Cola Zero, Coca-Cola light, Coca-Cola light cafeïnevrij, Coca-Cola light lemon, Coca-Cola light lime, Fanta Zero orange, Fanta Zero pomelo, Fanta Zero lemon, Sprite Zero, Aquana Orange en Aquana Lemon. Het water van Chaudfontaine is overigens ongezoet en bevat helemaal geen calorieën.

http://www.coca-colanederland.nl/default.aspx?nodeID=84

Waarschuw beheerder
donateur
de een zal er wel last van hebben en de ander weer niet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
LIGHT levensgevaarlijk!!!!!

ik heb terwijl ik vier dagen in Frankrijkverbleef het badkamer lcht laten branden. ik zal dan wel zo dood gaan :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Qrazy op dinsdag 4 augustus 2009 om 22:32:

wat denk je zelf??? er stond niet voor niks een :roflol: achter he :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op dinsdag 4 augustus 2009 om 16:21:
Daarom drink ik ook nooit malt bier.
Dat is hartstikke slecht voor je die zooi.

Malt bier is geen bier maar uilenzeik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 20:53:
ik heb terwijl ik vier dagen in Frankrijkverbleef het badkamer lcht laten branden. ik zal dan wel zo dood gaan :s

vrees het ook...heb je je testament al opgesteld :lol:

Waarschuw beheerder
ik heb de ziekte van Crohn (auto-immuumziekte die de spijsverteringskanaal aanvalt) en ik wist allang dat de light-produkten niet gezond zijn. vooral de kunstmatige zoetstoffen kunnen veel schade aan richten. als volwassene mag je natuurlijk zelf weten wat je eet en drinkt, maar kijk alsjeblieft uit met het geven van lightdranken aan kinderen. momenteel zijn ze de explosief gestegen gevallen kinderdiabetes en het verband met aspartaam en andere zoetstoffen. want niet alleen kinderen met overgewicht hebben kinderdiabetes, ook de "gezonde" kinderen.

edit: trouwens, vaak hebben ziektes niet echt één oorzaak, maar is het een totale som van allerlei oorzaken (domino-effect)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 augustus 2009 om 16:55:
maar kijk alsjeblieft uit met het geven van lightdranken aan kinderen. momenteel zijn ze de explosief gestegen gevallen kinderdiabetes en het verband met aspartaam en andere zoetstoffen. want niet alleen kinderen met overgewicht hebben kinderdiabetes, ook de "gezonde" kinderen.

kinderen met diabetes moeten juist light drinken dus snap deze zin niet helemaal?
heb zelf al een tijdje diabetes type 1 en ik mag alleen maar drinken zonder suiker dus light!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op donderdag 6 augustus 2009 om 20:25:
kinderen met diabetes moeten juist light drinken dus snap deze zin niet helemaal?
heb zelf al een tijdje diabetes type 1 en ik mag alleen maar drinken zonder suiker dus light!

er zijn speciale lightdranken voor diabetici. de gewone huis, tuin en keuken light producten kunnen diabetes juist versnellen en werkt zelfs in op de insuline.
hoe ik hierop kom? aantal gesprekken hierover gehad met mijn internist/MLD-arts.

Waarschuw beheerder
Lijkt me inderdaad dat er enig verband bestaat tussen het gebruik van lightproducten en een gigantische stijging van het aantal patiënten met diabetes en niet te vergeten een dikwordende bevolking :D

Uitspraak van groningen madness op donderdag 6 augustus 2009 om 20:25:

Volgens mij heeft het voornamelijk betrekking op type 2, maar kan ik niet met zekerheid zeggen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 augustus 2009 om 16:55:
niet alleen kinderen met overgewicht hebben kinderdiabetes, ook de "gezonde" kinderen.

diabetes type 1...word ook wel de kinderdiabetes genoemd omdat mensen die over het algemeen al van jongs af aan hebben en zijn idd heel vaak juist gewoon slanke kinderen

diabetes type 2 is meer een welvaartsziekte die op latere leeftijd ontstaat (o.a. door overmatige suikerinname gedurende het leven)...mensen met overgewicht hebben een verhoogd risico om deze vorm van diabetes te krijgen.

Waarschuw beheerder
ik geloof niet dat het gezond is voor je, maar dit is echt zwaar overdreven...
Waarschuw beheerder
als je er echt zo ziek van werd, zou er wel een verbod op light dranken komen!

wat snap ik hier niet :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rebel :[ op zaterdag 8 augustus 2009 om 13:02:
wat snap ik hier niet :/

nou dat het niet MIJN zus is DHUUU!!!

kreeg dit bericht van iemand....

snappie?:rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 augustus 2009 om 16:45:
kreeg dit bericht van iemand....

Hallo!

Ik wil hierbij iedereen bedanken die me ooit kettingmails gestuurd heeft gedurende al die jaren, want dankzij jullie:

1. ga ik nooit meer naar de bioscoop uit angst te gaan zitten op een door AIDS besmette naald

2. heb ik al mijn spaarcenten gestort op de rekening van Amy Bruce, het arme kind waarvan ik al zo'n 7000 keer begreep dat ze zwaar ziek is. (en een wonderkind bovendien, ze is sinds 1995 nog steeds 8 jaar oud...)

3. heb ik mijn gratis NOKIA GSM of wat voor toestel dan ook, nooit gekregen en heb ik mijn gratis overnachtingen bij Disneyland ook niet gekregen..

4. heb ik mijn naam zo'n 3000 keer in een lijst toegevoegd en zo een of ander bedreigde soort eekhoorn gered

5. is mijn Hotmail account al zo'n 187 keer bijna gewist

6. Heb ik het recept om nooit vrijgezel te zijn en gelukkig te zijn voor de rest van mijn leven (het volstaat om de naam van een persoon op een papiertje te schrijven terwijl je heel hard aan hem/haar
denkt en ondertussen 3 keer aan je reet krabben terwijl je
achterstevoren Keltische volksliederen zingt)

7. heb ik inmiddels zo'n 300 jaar ongeluk opgespaard en ben ik zo'n 67 keer gestorven omdat ik die verdomde kettingmails niet heb doorgestuurd

Jullie zijn allemaal super bedankt !!!

LET OP: Als je deze mail binnen de 10 seconden niet doorstuurt aan
minstens 15.000 mensen zal er morgen om 17.30 uur een dinosaurus uw hele familie komen verslinden.

Let op, het is waar !!! 't Is niet om te lachen, ik heb het zelf meegemaakt !!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 augustus 2009 om 20:41:
er zijn speciale lightdranken voor diabetici. de gewone huis, tuin en keuken light producten kunnen diabetes juist versnellen en werkt zelfs in op de insuline.
hoe ik hierop kom? aantal gesprekken hierover gehad met mijn internist/MLD-arts.

hier klopt niks van iig niet voor type 1 want erger worden kan het niet namelijk.
Uitspraak van actief op donderdag 6 augustus 2009 om 21:54:
Volgens mij heeft het voornamelijk betrekking op type 2, maar kan ik niet met zekerheid zeggen..

:yes:
Uitspraak van miss goddess op donderdag 6 augustus 2009 om 22:23:
diabetes type 1...word ook wel de kinderdiabetes genoemd omdat mensen die over het algemeen al van jongs af aan hebben en zijn idd heel vaak juist gewoon slanke kinderen

diabetes type 2 is meer een welvaartsziekte die op latere leeftijd ontstaat (o.a. door overmatige suikerinname gedurende het leven)...mensen met overgewicht hebben een verhoogd risico om deze vorm van diabetes te krijgen.

Iedereen met diabetes word afgeraden drinken met suiker te drinken ivm snelle stijgingen bloedsuiker, ken immidels veel mensen met diabetes en heb nog nooit gehoord dat het drinken van light afgeraden word.
De negatieve werking van light wegen trouwens ook niet op tegen de gevaarlijke gevolgen van het drinken van gewooon drinken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rebel :[ op zaterdag 8 augustus 2009 om 13:02:
als je er echt zo ziek van werd, zou er wel een verbod op light dranken komen!

zoals een verbod op sigaretten en alcohol?
Uitspraak van groningen madness op maandag 10 augustus 2009 om 13:16:
hier klopt niks van iig niet voor type 1 want erger worden kan het niet namelijk.

Uitspraak van actief op donderdag 6 augustus 2009 om 21:54:

ik denk dat dat het dan is. ik spreek mn internist volgend week weer; ik zal het hem vragen, als ik het niet vergeet.
maar ik denk dat iedereen het wel met de volgende stelling eens zal zijn:
alles met mate consumeren.

ow ja, nog even een vraagje die een vriendin me stelde (vanwege haar vader die diabetes heeft): wat voor soort ijs mag er gegeten worden?
Waarschuw beheerder
Ik ga er vanuit dat hij type 2 heeft (ouderdoms) dan is het afhankelijk van zijn langetermijnswaarde hoe lager hoe meer hij mag, dat word door pillen gereguleerd. Zolang hij redelijk tussen de normale waardes zit mag hij nog vrij veel. Kijk gewoon op de verpakking hoe minder suiker of koolhydraten per 100 g hoe beter is gewoon een questie van kijken op de verpakking.
Ik zelf eet geen ijs meer tenzij er een speciale gelegenheid is. Op hele hete dagen heb ik van die langwerpige zakjes met water en een smaakje die je in elke supermarkt kan kopen. Daar zit maar 15 koolhydraten in per ijsje dus die mag soms nog wel hebben.

Waarschuw beheerder
hartstikke bedankt, groningen madness :D
ik zal het haar zeggen (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op maandag 10 augustus 2009 om 13:35:
Ik ga er vanuit dat hij type 2 heeft (ouderdoms) dan is het afhankelijk van zijn langetermijnswaarde hoe lager hoe meer hij mag, dat word door pillen gereguleerd. Zolang hij redelijk tussen de normale waardes zit mag hij nog vrij veel. Kijk gewoon op de verpakking hoe minder suiker of koolhydraten per 100 g hoe beter is gewoon een questie van kijken op de verpakking.
Ik zelf eet geen ijs meer tenzij er een speciale gelegenheid is. Op hele hete dagen heb ik van die langwerpige zakjes met water en een smaakje die je in elke supermarkt kan kopen. Daar zit maar 15 koolhydraten in per ijsje dus die mag soms nog wel hebben.

:lol: Dat zal ze vast zelf nog niet weten :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 augustus 2009 om 13:25:
w ja, nog even een vraagje die een vriendin me stelde (vanwege haar vader die diabetes heeft): wat voor soort ijs mag er gegeten worden?

dat is haar indd helemaal duidelijk! :/

blijkbaar niet, en je zal er versteld van staan hoeveel mensen geen flauw id hebben hoe het met diabetes zit, zelfs mensen die het zelf hebben weten vaak bepaalde dingen niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
heb geen zin om die lap tekst te lezen maargoed ik weet nu al dat het om aspartaam draait :bye: oud nieuws
Waarschuw beheerder

:\