Uitspraak van DirtyThirties op maandag 6 april 2009 om 15:41:En wat was je motivatie?
Design & gebruiksgemak
Volgens mij spreekt die minimlistische witte stijl van Apple juist best veel vrouwen ook aan. Dat zie je iig aan de iPods, en ik ken ook wel vrouwen met een MacBook. Ik vind een Mac zeker geen typisch mannending dus. iPhone wel btw (voordat er weer mensen bijdehand gaan reageren; ja, er zullen ongetwijfeld ook wel vrouwen zijn met een iPhone. Maar veel minder dan mannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 16:28:Volgens mij spreekt die minimlistische witte stijl van Apple juist best veel vrouwen ook aan
ik wou het net zeggen
zelf vind ik een mac heel mooi en alles, maar de software vind ik 3x niks dus doe mij maar een pctje. niet dat windows zo geweldig is altijd, maar het aanbod van software is gewoon veel groter voor windows. ik zou wel een laptopje willen met de buitenkant van de mac en de binnenkant van de pc
Nooit goed mee leren werken. Windows ken ik nu zo'n beetje helemaal, dus dat is voor mij nu prettig werken.
Zou er ooit een keer de tijd voor moeten nemen om goed op een mac te werken, zodat ik een goede keuze zou kunnen maken. Vind die macs trouwens wel erg duur in verhouding met een pc, ik hoef niet zo nodig extra geld uit te geven voor het design.
Zou er ooit een keer de tijd voor moeten nemen om goed op een mac te werken, zodat ik een goede keuze zou kunnen maken. Vind die macs trouwens wel erg duur in verhouding met een pc, ik hoef niet zo nodig extra geld uit te geven voor het design.
Apple macbook:
€1.049 Euro
• Intel Core 2 Duo-processor van 2,0GHz
• Frontside bus van 667 MHz
• 1GB 667-MHz DDR2 SDRAM, uitbreidbaar tot 2GB
• 5400-rpm seriële ATA harde schijf van 80 GB met Sudden Motion Sensor
• Slot-loading Combo drive (dvd-rom/cd-rw)
• Intel Graphics Media Accelerator 950
bron: http://www.letsgodigital.org/nl/14710/apple_macbook/
Sony Vaio VGN-NS21M/S
€ 679,00
Processor
Intel Pentium Dual Core - T3400
Kloksnelheid
2160 MHz
Intern geheugen
3072 MB DDR2 1024 MB + 2048 MB
Harde schijf
250 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Videokaart
Intel Graphics Media Accelerator X4500MHD
Videokaartgeheugen
Max. 1320 MB
bron:http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/sony-vaio-vgn-ns21m-s-3072-mb-250-gb/9000000006515716/index.html
Bijna €400 euro meer voor een inferieure laptop
€1.049 Euro
• Intel Core 2 Duo-processor van 2,0GHz
• Frontside bus van 667 MHz
• 1GB 667-MHz DDR2 SDRAM, uitbreidbaar tot 2GB
• 5400-rpm seriële ATA harde schijf van 80 GB met Sudden Motion Sensor
• Slot-loading Combo drive (dvd-rom/cd-rw)
• Intel Graphics Media Accelerator 950
bron: http://www.letsgodigital.org/nl/14710/apple_macbook/
Sony Vaio VGN-NS21M/S
€ 679,00
Processor
Intel Pentium Dual Core - T3400
Kloksnelheid
2160 MHz
Intern geheugen
3072 MB DDR2 1024 MB + 2048 MB
Harde schijf
250 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Videokaart
Intel Graphics Media Accelerator X4500MHD
Videokaartgeheugen
Max. 1320 MB
bron:http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/sony-vaio-vgn-ns21m-s-3072-mb-250-gb/9000000006515716/index.html
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 16:54:maar het aanbod van software is gewoon veel groter voor windows
lees het gekraakte aanbod!!
Sowieso een pc kopen voor het uiterlijk ontzettend dom, dat je voor het OS gaat oke, maar omdat ie er mooi uitziet? echt iets voor vrouwen
Dus? Als je het geld heb dan moet je kopen wat je wilt...
De beste Mac is een Mac kroket!
Nu ff weer serieus.....
Doe mij maar een pc, Mac's zijn volgens mij heel echt beperkt qua mogelijkheden/software. Misschien dat ik later wel een wil, want ik hoorde dat ze met een techniek bezig waren om de kracht van de grafische kaart te gebruiken voor CPU. Dan is een mac misschien wle interresant.
Nu ff weer serieus.....
Doe mij maar een pc, Mac's zijn volgens mij heel echt beperkt qua mogelijkheden/software. Misschien dat ik later wel een wil, want ik hoorde dat ze met een techniek bezig waren om de kracht van de grafische kaart te gebruiken voor CPU. Dan is een mac misschien wle interresant.
Dus? Als je het geld heb dan moet je kopen wat je wilt...
Tuurlijk het is jouw geld
Maar als jij een auto gaat kopen betaal je dan meer voor een auto met een mindere prijs/kwaliteit verhouding omdat je toch het geld er voor hebt?
Sorry die logica ontgaat mij een beetje
laatste aanpassing
Maar als jij een auto gaat kopen betaal je dan meer voor een auto met een mindere prijs/kwaliteit verhouding omdat je toch het geld er voor hebt?
Ligt eraan, je gaat je eisen afwegen en er zullen vast wel meer factoren meespelen in je keuze.
Maar iig, hou ik idd van design & gebruiksgemak. Ik kan het me veroorloven en ik ga starten met mijn nieuwe opleiding Mediavormgeving en dan is het werken met een Mac gewoon fijner.
Sorry die logica ontgaat mij een beetje
Omdat je niet alleen betaalt voor de onderdelen, maar uiteraard ook voor het OS, waar je volledig aan voorbij gaat in je mooie relaas. Verder uiteraard de bouwkwaliteit en het design. Die vergelijking met een auto slaat dus nergens op.
Apple koop je niet OM het design, maar Apple koop je omdat het doet wat het moet doen. Windows kende ik van voor naar achteren, en Apple is nu een verademing. Omschakelen kost je twee dagen, daarna heb je nooit meer een blauw scherm
Opbouw is logischer, alles 'klopt' veel meer.
En ja, dat het er mooier uitziet, is mooi meegemomen. Materialen en afwerking is veel mooier, je hebt echt het idee dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt. En ik hou van kwaliteit (boven kwantiteit
)
En ja, dat het er mooier uitziet, is mooi meegemomen. Materialen en afwerking is veel mooier, je hebt echt het idee dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt. En ik hou van kwaliteit (boven kwantiteit
niet voor niks hebben de meeste artisten zo'n mac
Goed punt. Iedere Hollywood movie die je kijkt is ge-edit op een Mac. Ieder muzieknummer dat je luistert is bewerkt met een Mac. En vrijwel iedere commercial/advertentie is gemaakt op een Mac.
Blijkbaar doen ze dan toch iets GOED, zeg maar?
Als prijs de enige beweegreden was, zat heel de wereld al lang op Windows.
Oh ja, ook handig: geen virussen
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:48:Goed punt. Iedere Hollywood movie die je kijkt is ge-edit op een Mac. Ieder muzieknummer dat je luistert is bewerkt met een Mac. En vrijwel iedere commercial/advertentie is gemaakt op een Mac.
Blijkbaar doen ze dan toch iets GOED, zeg maar?
Als prijs de enige beweegreden was, zat heel de wereld al lang op Windows.
Voor bepaalde dingen schijnt een Mac toch echt beter te zijn ja (kan er niet persoonlijk over oordelen). Ik denk alleen dat het gros van de mensen die een computer gebruikt dat soort dingen niet of nauwelijks doet.
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:48:Goed punt. Iedere Hollywood movie die je kijkt is ge-edit op een Mac. Ieder muzieknummer dat je luistert is bewerkt met een Mac. En vrijwel iedere commercial/advertentie is gemaakt op een Mac.
Dit is volgens mij een van de grootste broodjes aap verhalen ooit.
Photoshop wordt idd vaak in combinatie met een mac gebruikt.
Maar jij gaat mij niet wijsmaken dat 3d programma's voor het maken van animatie's en special effects met een mac gedaan worden.
Je hebt een renderfarm nodig van minimaal 20 pc's voor een goede cluster en tja koop je liever 20 mac's voor dezelfde prijs of 20 andere computers met meer vermogen voor dezelfde prijs.
3d animatie en special effects zijn afhankelijk van processor kracht en geheugen.
Hollywood werkt tegenwoordig meer met IBM bladeservers en dat is geen MAC.
Ik werk namelijk zelf graag met Maya dus ik weet waar ik over praat.
Je moest is weten hoe lang het duurt om op een enkele pc een simpele animatie te renderen
Als ik zeg dat het minimaal 15 uur is dan zul je vast schrikken. Laat staan dat je een animatie in combinatie met special effects wilt renderen en keer op keer opnieuw moet doen omdat je voor perfectie gaat.
Dit alles kost tijd en tijd is geld en in de film industrie is er niet veel tijd en moet je in een korte tijd perfectie leveren.
laatste aanpassing
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:38:Omschakelen kost je twee dagen, daarna heb je nooit meer een blauw scherm
Dat komt omdat het kernel panic scherm van Mac OS zwart is
Uitspraak van DirtyThirties op maandag 6 april 2009 om 15:41:Zijn het vooral de homos die vallen voor een Mac,
Ja dus? Zelfde met auto's.. Alle auto's brengen je van A naar B, alleen ziet de ene er mooier uit en rijd beter.
Mac ziet er gewoon mooier uit en werkt beter!
Mac
Mijn lieve macbook
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook5,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2.4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 3 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1.07 GHz
Uitspraak van DirtyThirties op maandag 6 april 2009 om 15:41:Zijn het vooral de mannen die vallen voor een Mac,
ja, mannen die niet om te kunnen gana met een pc\en lekker interssant willen doen met een Mac
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:38:daarna heb je nooit meer een blauw scherm
wil alleen maar zeggen dat jij niet met een pc om kan gaan
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 april 2009 om 20:39:ja, mannen die niet om te kunnen gana met een pc\en lekker interssant willen doen met een Mac
Werk op me werk met windhoos pc's, heb hier een windhoos pc staan, nu een macbook erbij.. Maar idd, ik kan niet werken op een PC
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 april 2009 om 20:40:je bedoelt, verschrikkelijk lelijk, en niet compatible met de rest van de wereld
Dat jij geen smaak heb, is jou tekortkoming.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 april 2009 om 20:51:en dat een Mac beter werkt is gewoon bullshit.
Ik heb geen vastlopers hoor, of blauwe schermpies..
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 april 2009 om 21:21:ik ook niet
en ik werk al jaren met de pc's
Zeg toch ook niet dat jij er last van heb? 'T komt alleen wel vaker voor als bij Mac OS. Dan ken je wel zeggen dat Mac voor mensen is die niet met een PC kunnen omgaan, maar dat is gewoon poep!
Kijk naar een Vista.. Wat voor PC je nodig heb om Vista vlekkeloos en snel te laten verlopen
Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar Windows 7..
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:38:En ik hou van kwaliteit
Zo'n apple kan tenminste flink wat zware programma's tegelijk aan, niet voor niks hebben de meeste artisten zo'n mac.
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:48:geen virussen
Uitspraak van DirtyThirties op dinsdag 7 april 2009 om 12:33:Jij snapt het
Er zijn ook vrouwen die voor een MAC gaan.
alsof je een beschrijving geeft van jezelf ouwe
Dat jij geen smaak heb, is jou tekortkoming.
Iemand nog een Macbook Pro kopen?
Macbook Pro 2.16GHz Intel Core Duo
2GB 667 MHz DDR2 SDRAM
100GB Hardeschijf
ATI Radeon x1600 256 MB
MBP (2.5 jaar oud) is zelden de deur uitgeweest. Staat als 'desktop computer' aangesloten op mijn cinema display. Werkend te zien, geen krasje / dode pixel, nieuwe accu!
€850,-
Macbook Pro 2.16GHz Intel Core Duo
2GB 667 MHz DDR2 SDRAM
100GB Hardeschijf
ATI Radeon x1600 256 MB
MBP (2.5 jaar oud) is zelden de deur uitgeweest. Staat als 'desktop computer' aangesloten op mijn cinema display. Werkend te zien, geen krasje / dode pixel, nieuwe accu!
€850,-
laatste aanpassing
Kijk naar een Vista.. Wat voor PC je nodig heb om Vista vlekkeloos en snel te laten verlopen
nee, de mensen willen het nieuwste dus zwaardere OS op hun ouwe meuk pc laten lopen, terwijl als ze een beetje nadenken al weten dat dat niet goed gaat
Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar Windows 7..
werkt prima
en ook die moet je niet op een Celeron Aldi pc installen
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 april 2009 om 12:16:nee, de mensen willen het nieuwste dus zwaardere OS op hun ouwe meuk pc laten lopen, terwijl als ze een beetje nadenken al weten dat dat niet goed gaat
Pcies, 't doorsnee windhoos mensje dus
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 april 2009 om 12:16:werkt prima
en ook die moet je niet op een Celeron Aldi pc installen
Veel verschil ten opzichte van Vista?
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 april 2009 om 20:08:Heb ik ook niet, dus wat is je punt?
Dat dat vaker gebeurt als bij een mac
Dat dat vaker gebeurt als bij een mac
Je kunt bij een PC niet eens spreken van "de PC" zoals je kunt spreken over een Mac, omdat er veel te veel verschillende soorten en maten zijn. Er zijn ook trage Macs. Er zijn ook Macs met gedowngrade LCD schermen (dan zou ik me pas genaaid voelen). Kwalitatief goeie PC hardware die goed geinstalleerd zijn (want daar gaat het vaak fout) lopen bijna nooit vast. Niet op XP en niet op Vista. Dat hele gezeik over Mac is gewoon religieuze bullshit door Apple fanaten die alleen maar roepen wat ze op internet lezen.
En verder:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
Ik hoor meer ''ik haat MAC want ik trap niet in de PR campagne'' mensen praten over Mac dan ''Mijn Mac is zoooooooo cool!'' Mac. Eerst was je stoer als je Windows had, toen was je stoer als je niet met de kudde meeging en Windows afzeek en een Mac nam, nu ben je cool als je zegt dat je niet in de Mac campagne trapt en dat je Windows gebruikt omdat het eigenlijk toch wel een perfect en foutloos systeem is. Benieuwd wat hierna komt.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 april 2009 om 20:24:Windows gebruikt omdat het eigenlijk toch wel een perfect en foutloos systeem is.
Dat heb ik niemand horen zeggen.