Partyflock

Forumonderwerp · 1049063

Poll, geopend op dinsdag 10 februari 2009, looptijd van 6142.9 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Real dj's spin vinyl!

20052%
Eens
18148%
Oneens

als toevoeging okey, maar hele sets worden zo gedraaid :no:
laatste aanpassing
Uitspraak van Hi-hat Clap op vrijdag 20 februari 2009 om 14:12:
Waar is die foto eigenlijk van? een t-shirt?
:devil: die wil ik wel hebben!

hier in de zaak hebben we stickers, slipmatten en dergelijke met dat soort opdrukken. En bij de Ortofon bestellingen komen er foldertjes mee. T-shirts niet gezien maar zijn er vast.
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
pb me die zaak maar :)
wel geintresseerd in de stickers
laatste aanpassing
Zijn niet te bestellen, die liggen hier ergens in een doosje en staan niet op de shop :/
Zal eens kijken of ik wat kan fixen voor je!

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Uitspraak van M op vrijdag 20 februari 2009 om 14:58:
staan niet op de shop

jullie verkopen zeker ook CDJ's :p

echt als ik die stickers had, heel utreG vol :d
laatste aanpassing
Voor elke draaitafel die we verkopen, verkopen we 25 cd spelers. Zo hard gaat de verkoop van TT's nog tegenwoordig ;)

Ga toch niet zitten wachten totdat ze eindelijk eens op plat uitkomen :frusty:
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 februari 2009 om 12:21:
Als dj's met cd's draaien, dan krijg de producer ook geen geld meer

niet dat die aan vinyl gigantisch veel verdienen, het is meer een visitekaartje van de dj rijk wordt je er in de meeste scenes niet mee.. en cdj dj's kunnen ook legaal nummers kopen, beatport en dergelijke..

dus das op zich wel onzin

ben zelf niet aan de cdj's vind het een dure investering en vind het vinyl gevoel toch fijner vandaar dat ik voor een alternatief als reloop spin (soort traktor scratch) ben gegaan voor de andere stijlen die ik draai...

echter zou ik toch stiekem wel 2 cdj's willen toevoegen aan mijn gear... denk dat het vinyl draaien langzaam aan zal verdwijnen.. veel scenes staan al geen technics meer op feesten.. en bij de andere scenes zie je steeds meer en meer dj's met cd's draaien

Uitspraak van KENTI op maandag 23 februari 2009 om 18:13:
veel scenes staan al geen technics meer op feesten.. en bij de andere scenes zie je steeds meer en meer dj's met cd's draaien

nogmaals, als jij met platen draait, zullen ze altijd in de booth komen te staan ;)
Artiest DanM
Yup, anders ff je 'rider' aanpassen..8)
Artiest {SHOWLIST artist 58601, 55869}
voor mij al beginnend DJ is het zowat onmogelijk om met vinyl van start te gaan! Ik ben opgegroeid in het digitale tijdperk, om al mijn mp3's op vinyl te kopen zou me een fortuin kosten.

een hobby kost geld idd ;)

enne iedereen start met niets toch ;) ik ben ook met niets begonnen, dus waarom niet ;) en 4 mp3tjes bij beatport kost ook al 10euro ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 februari 2009 om 15:07:
echt als ik die stickers had, heel utreG vol

Waarom dan? Is dat stoer?

nee leuk ;)

ben jij nu stoer?
cdtjes is vet makkelijk. tegenwoordig kun je een kabel aansluiten en dan kun je automatisch beat mixen. Met vinyl ben je pas master zonder hulp.

Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 24 februari 2009 om 12:41:
cdtjes is vet makkelijk. tegenwoordig kun je een kabel aansluiten en dan kun je automatisch beat mixen

vertel mij dan maar eens hoe je dat voor elkaar krijgt. :-)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 12:45:
vertel mij dan maar eens hoe je dat voor elkaar krijgt.

kijken op je beatcounter, pitchen nieuwe que point aanmaken, en op start drukken 8)

het kan allemaal zonder hp 8)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 12:56:
kijken op je beatcounter, nieuwe que point aanmaken pitchen, en op start drukken

het kan allemaal zonder hp

okay, voor een gedeelte heb je wel gelijk, die laatste % achter de komma zul je toch snel moeten aanpassen wil je een klein beetje overgang maken, ik was alleen erg benieuwd hoe je het zo kunt doen:
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 24 februari 2009 om 12:41:
cdtjes is vet makkelijk.tegenwoordig kun je een kabel aansluiten en dan kun je automatisch beat mixen

Hij bedoeld namelijk geen 'automix' programma maar 2 losse cdj's en ik wil het zo dan ook gaan doen ;-p

hahah jaaa dan ben je wel het binkie :p
Uitspraak van RA.AF op maandag 23 februari 2009 om 20:36:
Ik ben opgegroeid in het digitale tijdperk,

ik ook, dus kan je geen vinyl kopen?
Uitspraak van KENTI op dinsdag 24 februari 2009 om 13:50:
ik ook, dus kan je geen vinyl kopen?

Naja, daar heb je een punt, maar ik heb nu al een vrij grote mp3 collectie opgebouwd en om nu alles ook op vinyl te gaan aanschaffen wordt me een beetje duur.
Uitspraak van RA.AF op dinsdag 24 februari 2009 om 14:31:
Naja, daar heb je een punt, maar ik heb nu al een vrij grote mp3 collectie opgebouwd en om nu alles ook op vinyl te gaan aanschaffen wordt me een beetje duur.

Wat een argument...Dus als je die MP3 collectie niet op had gebouwd dan had het wel gekund?
OF wil je zeggen dat je al die MP3's in je collectie legaal hebt gedownload van sites als beatport e.d? Dan kan ik me er namelijk nog wel iets bij voorstellen (maar alsnog niet genoeg reden om niet met vinyl te gaan draaien ;p)

Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 24 februari 2009 om 14:36:
Wat een argument...Dus als je die MP3 collectie niet op had gebouwd dan had het wel gekund?
OF wil je zeggen dat je al die MP3's in je collectie legaal hebt gedownload van sites als beatport e.d? Dan kan ik me er namelijk nog wel iets bij voorstellen (maar alsnog niet genoeg reden om niet met vinyl te gaan draaien )

;)

mp3's kost daar al 2,50 :|

btw ik koop ze niet hoor, ik draai met vinyl ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 12:40:
ben jij nu stoer?

Mijn moeder zegt van wel.. (l)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 14:44:
mp3's kost daar al 2,50

Beatport zuigt paardepiemels, beter Junodownload, kost een mp3 maar 2,10 (y) ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 12:45:
vertel mij dan maar eens hoe je dat voor elkaar krijgt.

je koopt 2 numark axis 9. kabel ertussen klaar.
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 24 februari 2009 om 15:59:
2 numark axis 9.

op de JB-Systems twin decks na waar ik vroeger wel is mee aanklooide, vind ik dit wel de meest gare CD-spelers ooit verzonnen.
Wat een extreem gebruiks-onvriendelijke dingen zeg..
Geef 1 zetje aan dat wiel en hij blijft 10 seconden doordraaien, waardoor je er bijna onmogelijk mee kunt corrigeren en je dus aangewezen bent op die gare pitch bend knoppen (N)
laatste aanpassing

Valt me op dat iedereen maar wat graag op kwaliteit inlevert,
blijft gewoon een feit dat cd bepaalde trillingen worden afgekapt, dit is ook iets waar ze van dachten, toen ze de cd hadden uitgevonden, Dat dit niet zo veel uit zou maken.
Studies wijzen nu alleen uit dat die trillingen die we niet horen, wel heel veel invloed hebben op onze hersenen, wat bij ons een bepaalde emotie los brengt, er is ook bewezen dat deze emotie is afgenomen bij mensen sinds de komst van cd.

Ook veel producers en mensen die hun spul weer masteren zijn het er duidelijk over eens dat vinyl gewoon beter klinkt als cd.
laatste aanpassing
(y) niks aan toe te voegen, feiten liegen namelijk niet..8)
Uitspraak van DanM op dinsdag 24 februari 2009 om 19:25:
(y) niks aan toe te voegen, feiten liegen namelijk niet..8)

Voor mij lult hij nog steeds uit z'n nek. Hij laat geen enkele bron zien uit welke 'studies' dit dan zou moeten blijken. (en geen plaatje van een waterput oid plaatsen, die ken ik al)

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
DJ Franciscus draait met 'n apple en controller maar hij kreeg de zaal goed los zaterdag in De Rechter Eindhoven :

http://www.youtube.com/watch?v=AstAqIP7biA

respect hoor!

Uitspraak van Empathy [BTR] op dinsdag 24 februari 2009 om 19:29:
Hij laat geen enkele bron zien uit welke 'studies' dit dan zou moeten blijken

:lol: feiten zat hoor ;) je wil het gewoon niet geloven :x

écht geluid produceren dmv naald/groeven, of geluid reproduceren, wat klinkt beter? nou duidelijk toch ;) (en dit is maar 1 feit :lol:)
laatste aanpassing
doe inderdaad ff een google search en er gaat een wereld van feiten voor je open..8)
Uitspraak van DJ Brunoxide op dinsdag 24 februari 2009 om 16:04:
2 numark axis 9.

die zijn perfect. als je er mee om kan gaan.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 16:34:
Studies wijzen nu alleen uit dat die trillingen die we niet horen, wel heel veel invloed hebben op onze hersenen, wat bij ons een bepaalde emotie los brengt, er is ook bewezen dat deze emotie is afgenomen bij mensen sinds de komst van cd.

Nee dat is echt waar..maar diezelfde onderzoekers hebben toen een middel uitgevonden dat ervoor zorgt dat die emotie dubbel en dwars terugkomt..
Dat middel is algemeen bekend en wordt ook wel aangeduidt als :-) of als :xtc:

:lol:

Kan iemand mij trouwens nog eens vertellen wat de discussie nu is hier ?
Er wordt van alles bijgehaald maar het ging volgens mij om:
Echte dj's draaien met vinyl ? (maar het publiek vermaken doe je met cd's :lol: )

Uitspraak van DJ Ed Mission op dinsdag 24 februari 2009 om 23:04:
Nee dat is echt waar..maar diezelfde onderzoekers hebben toen een middel uitgevonden dat ervoor zorgt dat die emotie dubbel en dwars terugkomt..

hahahaa wat een lol

het gaan om dynamiek, warmte, trillingen in je maag (bass moet je niet horen die moet je voelen;))

emotie komt gewoon door verschillende klanken die jou raken, smaak noem je dat ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van DanM op dinsdag 24 februari 2009 om 22:29:
doe inderdaad ff een google search en er gaat een wereld van feiten voor je open..

Lekker makkelijk, plaats eens een link naar een betrouwbare site met die 'studies' dan? Je praat namelijk net zoals die lui van de Telsell reclames. "Studies bewijzen dat bla bla bla bla". Wel je bek open trekken maar geen enkel bewijs leveren. :no:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 februari 2009 om 16:34:
Dat dit niet zo veel uit zou maken.

laatste aanpassing
Kom op zeg, nu word er me daar toch een partij bullshit gepost :gaap:
Trillingen in muziek, beter geluid door een naald. Kom nou, alsof je dat als normale bezoeker door hebt. Dat zie je alleen maar in grafieken terug, en die doe je ook niet opvragen na een feest.

"Goh mag ik ff de raporten zien of ik het geluid wel goed genoeg meegemaakt heb in mijn hersenen?"

Kom maar eens met een bron waar in staat dat een plaatje van vinyl draaien een dermate groot effect heeft op wat dan ook ten opzichte van cd, dat je het verschil direct kunt horen in een zaal waar 5000 mensen staan. Echt de grootste onzin :D Wat jullie nu aan het doen zijn is CD-bashen, gewoon dingetjes opzoeken om een cd speler af te kraken. Jullie hebben dan zeker ook een turntable in de auto zitten, want jullie geven zo enorm veel om muziekkwaliteit dat jullie ook in de auto muziek via de naald willen horen :loser:
Uitspraak van M op woensdag 25 februari 2009 om 12:56:
Trillingen in muziek, beter geluid door een naald. Kom nou, alsof je dat als normale bezoeker door hebt. Dat zie je alleen maar in grafieken terug, en die doe je ook niet opvragen na een feest.

Een normale bezoeker wel! jij niet , dus ga aub je oren uit laten spuiten.
Elke muziekliefhebber hoord dit binnen een aantal seconden.

ten tweede heeft niemand van jullie cd-hippies gereageerd op mijn post ;) dus hier nogmaals. En nu kijken wie van jullie cd-goden hier nou een antwoord op heeft ;)

|
|
|
\ /
-

een dj die met platen en een xtc mixer zonder effectenbak het publiek helemaal op zijn kop krijgt verdient duizendmaal meer respect dan een rukker met cd mapje en zijn djm800 effectjes om die overgangen maar leuk en boeiend te krijgen!

Jaaaa leuk die digitale tijd hoor

De helft van de " mee-prater " hier heeft waarschijnlijk nog nooit vinyl aangeraakt en is meteen geboren in het cd tijdperk, wat je hem niet kan kwalijk nemen. Maar elk goeddenkend persoon weet dat vinyl gewoon vele malen lekkerder draait! dan een stuk goedkoop plastic genaamt jog te bewegen waar totaal geen feeling achter zit! Queuen met een vinyl plaat is alleen al zooooooon geweldige feeling ipv rammen op een knopje, en ten tweede leer je daar ook nog is mee scratchen!

Net als armin van buren, je programmeert je abelton ff voor 6 uur lang.. en gaat alleen maar op de booth met je armen naar het publiek zwaaien! WOOOOW..
als je dat echt dj-en vind.. dan ben ik echt heel bang voor de toekomst!

Wat jullie cd-hippies doen is het niet overgeven meer aan gevoel wat je zelf afgeeft. Zelfde als op een feest, je hersenen willen blijven gaan maar denken niet meer aan je lichaam als je wat op hebt.

A: geluid is veeeeeeeeeel mooier en voller bij plaat
b: het draaid zooo veel lekkerder met plaat.
c: in sommige gevallen goedkoper als mp3

enige nadeel:

platen zijn zwaar, en dus het menemen naar je gig is wat lastiger.

Dus negeer gewoon je eigen gevoel niet, en schaam je niet omdat je met " wat ouds " draait ;)
maar blijf gewoon rendabel nadenken! en loop niet met de rest mee ;)
laatste aanpassing
Jonge jonge jonge, als ik met jou aan de bar sta, kun jij mij niet vertellen of de dj van vinyl of cd draait.

En een reactie is er zeker wel aan gegeven:

daar ligt echt vinyl op.

Maar sowieso, hoe serieus moet iemand op jou reageren als jij een dj welke niet uit jouw muziekstroming komt er van gaat beschuldigen dat ie abelton gaat programeren voor 6 uur. Met die opmerking had je het bij mij al afgedaan om serieus genomen te moeten worden :flower:

En een klein detail is dat ik zelf geen cd spelers heb maar een hele kast vol vinyl heb staan.
Uitspraak van M op woensdag 25 februari 2009 om 14:43:
Maar sowieso, hoe serieus moet iemand op jou reageren als jij een dj welke niet uit jouw muziekstroming komt er van gaat beschuldigen dat ie abelton gaat programeren voor 6 uur. Met die opmerking had je het bij mij al afgedaan om serieus genomen te moeten worden

Hoe serieus vind jij een dj die iets voor proggrammeerd en waar jij een belachelijke 40 euro entree voor betaald en die gast nog nummer 1 dj is ook ;)

Indien je het nog niets wist maar zoals tiesto die naar een feestje met 2 voorafgemixte setjes naar een gig toe gaat.

Nu kan ik jou totaal niet meer serieus nemen, aangezien heel veel grote namen dit doen indien je daar nog niet van op de hoogte was.

Wat ik bedoel te zeggen is het gezeik met gewicht van platen waarom het lichter zou moeten. Dus ik geef aan what is next? een usb stick of zoals ableton voorprogrammeren en wat ik hierboven vertel.

Ik ben bang dat jij totaal niet op de hoogte van alles bent :no:

ps... ik wil echt een directe reactie op het vet gedrukte van een van jullie pro-cd mensen!

Uitspraak van M op woensdag 25 februari 2009 om 14:43:
daar ligt echt vinyl op.

Haha.. er ligt toch echt geen naald op hoor, heb je weer die verneukte scratch geluiden van mp3 en het gemis vna het mooie volle vinyl geluid ;)
laatste aanpassing
Moet ik nou weer die foto linken? Dat is mijn reactie.
Tiesto, om jou voorbeeld te gebruiken, heeft nooit een laptop mee, dus ook geen dj software. Dat een DJ een bepaalde set mee neemt is niks nieuws, dat kan een vinyl jock ook.

En ja, USB sticks zijn onderweg, de meeste nieuwe cdspelers ondersteunen het al. Get over it. Niemand gaat je verbieden met cd's te draaien, maar er komt een tijd dat jij op een feestje moet draaien en van te voren aan moet geven dat je met vinyl komt, zodat ze er decks neer kunnen zetten.
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 25 februari 2009 om 14:49:
ps... ik wil echt een directe reactie op het vet gedrukte van een van jullie pro-cd mensen!

Wazu, je kan dat wel dik gaan drukken, maar het blijft een kwestie van gevoel en het heeft weinig tot geen zin om daar een discussie over te beginnen ;-)

*edit* ik draai zelf ook het liefst met vinyl (al 6 jaar alleen maar vinyl zelfs), maar heb sinds kort ook 2 CDJ-800's aangeschaft.
Voor mij is vinyl ook vele malen relaxeder draaien, al t magische ervan is inderdaad weg bij CD vind ik zelf ook. Zodoende gebruik ik de CDJ's enkel als aanvulling op mn vinyl. (op mn laatste booking, afgelopen weekend heb ik welgeteld 2 nummers van CD gedraaid in de anderalf uur die ik had samen met Da Lucci)

bottom line: Lekkerder gevoel of niet, Ik vind zelf vinyl 100x lekkerder draaien, maar vooralsnog kan je daar niet over oordelen aangezien het een mening is!
laatste aanpassing
Uitspraak van Hi-hat Clap op woensdag 25 februari 2009 om 14:49:
Haha.. er ligt toch echt geen naald op hoor, heb je weer die verneukte scratch geluiden van mp3 en het gemis vna het mooie volle vinyl geluid ;)

Probeer hem een keer uit in de winkel, je zult er versteld van staan en dat beloof ik je. Volgens mij zit jij nog met de eerste generatie cd spelers in je hoofd en heb je weinig moeite gedaan de afgelopen tijd wat nieuws te bekijken.
laatste aanpassing

Uitspraak van DJ Brunoxide op woensdag 25 februari 2009 om 14:50:
wat is dat nou voor plaatsing van de mixer

hahaha idd, wát een henkie! :lol:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 februari 2009 om 19:05:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Eens"

http://www.youtube.com/watch?v=caCCieGWMjo

Niks cheesy mp3 geluidjes uit de 3700.

en zelfs aboutdj is enthousiast

http://www.youtube.com/watch?v=8u9E7V5iZJM

Dus hoe hard je ook wil schoppen tegen die cd spelers, ze doen echt niet meer onder.
laatste aanpassing

Artiest Bladezzz
Laat de Vinyl-only dj's maar lekker met hun koppie in 't zand zitten ;)

Draai gewoon op alles wat er staat (Y)
laatste aanpassing