heb hier een Synq XTRM staan en die kan echt tot +20
geen idee waarom je dat zou willen
dan heb je ineens een stuk vinyl in je voorhoofd staan
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 april 2009 om 18:15:10% + 20% tegelijk indrukken, en dan gaat die gaat tot 50%
das waar ja, hetzelfde als 33 + 45 samen = 78 toeren
Dus 78 toeren op +50. Dan moet de kerncentrale in Borsele overwerken want dan gaan de lampies hier minder branden. Ook leuk om als polijst apparaat te gebruiken
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 april 2009 om 18:15:10% + 20% tegelijk indrukken, en dan gaat die gaat tot 50%
Whoot?! Toen 1 van mijn Technics 5 jaar geleden kapot ging heb ik ook Sync XTRM's gekocht (prima tafel trouwens) Ik wist tot op de dag van vandaag dus echt niet dat je kan pitchen tot 50% hahaha, werkt dat echt? En hoe precies? Jezus zo leer je nog wat op je oude dag
En geen idee waarom iemand dat zou willen? Ik heb dus echt wel Omar S, Theo Parrish en Moodymann plaatjes bijvoorbeeld die ik net niet snel genoeg gepitched krijg....
Whoot?! Toen 1 van mijn Technics 5 jaar geleden kapot ging heb ik ook Sync XTRM's gekocht (prima tafel trouwens) Ik wist tot op de dag van vandaag dus echt niet dat je kan pitchen tot 50% hahaha, werkt dat echt? En hoe precies? Jezus zo leer je nog wat op je oude dag
gewoon lezen wat er op je equipment staat ouwe

En geen idee waarom iemand dat zou willen?
nee ik ook niet maar
Uitspraak van DJ Stefan Hoekstra op zaterdag 4 april 2009 om 16:28:kan maar tot 8-+ pitchen
klopt dus niet.
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 11:23:gewoon lezen wat er op je equipment staat ouwe
Pff jeetje haha. Kom daar echt nu pas achter. Ken de knopjes wel maar dacht dat ze een ander doel hadden, dus gebruikte ze niet. Maar ehmmm... Hoe werkt dat dan? Zodra je die 2 knoppen indrukt is je pitch-schuif gevoeliger of zo??
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 11:23:nee ik ook niet maar
Ik bedoel dus dat ik het wel begrijp. Heb een aantal obscure detroit-house plaatjes die ik echt net niet snel genoeg gepitched krijg. Soms doe ik het wel, maar dan met het nodige "Hip-Hop style" hak- en cut-werk met de crossfader. Maar hier was ik tot nog toe echt niet van op de hoogte. Ik zal mijn tafeltjes weer eens aansluiten om het te checken.
Draaien met cd's is voor mensen die alleen aan knopjes willen draaien en bang zijn om een platter een zetje te geven....brrrrrr
Pff jeetje haha. Kom daar echt nu pas achter. Ken de knopjes wel maar dacht dat ze een ander doel hadden, dus gebruikte ze niet. Maar ehmmm... Hoe werkt dat dan?
*zucht* jij kan het inderdaad maar beter bij platen houden....
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 12:50:ja kan ook volgens mij 33% en 45% tegelijk aanzetten
Ja dat snap ik wel. Maar wat ik eigenlijk bedoel; ik ben iemand die vrij snel doormixt. Soms kom ik in een mix op een punt dat ik net te kort kom op de pitch. Om dan het toerental te verdubbelen en opnieuw te pitchen vind ik net iets te omslachtig. Ik heb het uiteraard over de momenten dat ik het niet verwacht, van sommige platen weet je het uiteraard al vantevoren!
*zucht* jij kan het inderdaad maar beter bij platen houden....
Gast, ga jij lekker je cd'tjes bekwijlen. Waarom neem je geen Ableton? Hoef je helemaal niets meer te doen
Zit inderdaad om Traktor aan te schaffen, omdat dat branden en zoeken in mappen met cd's nogal omslachtig is. Dmv een laptop kun je platen een stuk sneller vinden, mits je titel van de track weet. Ik ben uit het tijdperk van cd's, maar kan me voorstellen dat als je met platen draait dat een hoes je wat meer zegt.
Vanwaar die denigrerende toon over mensen die met cd's draaien?
Vanwaar die denigrerende toon over mensen die met cd's draaien?
Vanwaar die denigrerende toon over mensen die met cd's draaien?
Ach, was niet mijn bedoeling om denigrerend te doen, ook al was jij degene die ermee begon volgens mij
Heb zelf gewoon meer respect voor DJ's die wat meer puristische muziek draaien, techno, deep-house, detroit, chicago, drum&bass...you name it. Genres waarin elke plaat vaak een eigen geluid heeft, en niet altijd "1-2-3-4-basic" is opgebouwd. Muziek waarbij je verder moet denken dat beatmatchen, en fade-in, fade-out. Als je muziek zoals net genoemd draait, dan weet je vaak ook waarom het geluid en de controle van vinyl onmiskenbaar is verbonden met het Dj'en.
Derrick May kan altijd goed zijn mening verwoorden wat betreft dj's die met cd's draaien: Hij zou zeggen "Fuck em....Fuck em all!" Maar zo ver zal ik niet gaan vandaag
laatste aanpassing
Maar de "nieuwe generatie DJ's" leren steeds vaker enkel met CD draaien. En dan ook vaak muziek uit de urban-house hoek, waarbij je sowieso al weinig moeite hoeft te doen om er een geheel van te maken.
Heb zelf gewoon meer respect voor DJ's die wat meer puristische muziek draaien, techno, deep-house, detroit, chicago, drum&bass...you name it. Genres waarin elke plaat vaak een eigen geluid heeft, en niet altijd "1-2-3-4-basic" is opgebouwd. Muziek waarbij je verder moet denken dat beatmatchen, en fade-in, fade-out.
Ja snap wel wat je bedoelt. Maar ieder zijn ding. Zelf draai ik progressive house, techno, techhouse en heel af en toe eens wat minimal ertussen. Tis alleen moeilijk een label op te plakken omdat de scheidingslijn tussen die muziek steeds vager wordt.
Muziek waarbij je verder moet denken dat beatmatchen, en fade-in, fade-out.
juist daarom is zoiets als Traktor een eye opener voor heel veel vinyl dj's. Het standaard beatmatchen hebben ze wel gehad en nu kunnen ze ook met loops te gekke dingen doen. Juist met techno klinkt dat bruut en kan je jezelf onderscheiden van andere dj's. Geen set is meer hetzelfde omdat je zoveel mogelijkheden hebt. Met vinyl heb je nog steeds een hoop dj's die thuis een leuke overgang bedenken van twee platen en die op ieder feest weer gaan staan doen.
Met vinyl heb je nog steeds een hoop dj's die thuis een leuke overgang bedenken van twee platen en die op ieder feest weer gaan staan doen.
wack (N)
maaaaar, luisterd naar hawtin.. die gast zoekt alles van te voren op, en legt alles op bpm voor ie op pad gaat
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 22:15:en legt alles op bpm voor ie op pad gaat
Naja...als het iets toevoegd aan de set, why not?
Ik bedoel, dan heeft ie tijd over, wellicht maakt ie een rondje door de zaal in de tijd die ie uitspaart, of gaat ie staan hoelahoepen on stage....
Naja...als het iets toevoegd aan de set, why not?
ik vind gewoon dat je niet een set moet voorbereiden
wellicht maakt ie een rondje door de zaal in de tijd die ie uitspaart, of gaat ie staan hoelahoepen on stage....
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 22:44:ja ook wel een beetje, een rode lijn bedenken is geen probleem, bedenken wat je ongeveer gaat doen, maar om nou een complete set van te voren te gaan zitten bedenken? ik weet het niet
ik bedenk thuis vantevoren wel een hele hoop, alleen kom ik daar on stage vaak weer op terug, idd die rode lijn is er wel alleen wijk ik dr altijd vanaf
dj's die thuis een leuke overgang bedenken van twee platen en die op ieder feest weer gaan staan doen
ik heb ook een aantal plaatjes die gewoon lekker bij elkaar klinken en die vaak gecombineerd ten tonele komen, waarom zou je het niet doen als het vet klinkt
check dit filmpje
de lokatie lijkt wel op de underground
publiek gaat ook aardig los..leuk feestje
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 22:30:ik vind gewoon dat je niet een set moet voorbereiden
als er een bepaalt thema is lijkt me toch wel dat je daar je muziek globaal voor moet uitzoeken
maar goed...ik neem zelf ook altijd veel te veel mee
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 22:44:een complete set van te voren te gaan zitten bedenken?
dat is dan ook wel weer een beetje overdreven, er zijn dj's die thuis alvast bijna hun halve set opnemen..
La Ona bijv..
een soort van dj'ende Millie Vanillie
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 22:15:maaaaar, luisterd naar hawtin.. die gast zoekt alles van te voren op, en legt alles op bpm voor ie op pad gaat
Hij maakt wel in iedere track een goeie beatgrid aan en legt een aantal cuepoints neer. Maakt toch niet uit? Als hij vervolgens op het podium staat heeft hij genoeg materiaal bij zich om een bepaalde richting op te gaan zonder aan zich aan een volgorde vast te houden.
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 23:04:waarom zou je het niet doen als het vet klinkt
Ik vind dat geen probleem, ik reageerde op
Muziek waarbij je verder moet denken dat beatmatchen, en fade-in, fade-out
nou dat "verder moet denken" is hier ook niet bij van toepassing.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 april 2009 om 23:16:dat is niet verkeerd maar om plaat na plaat precies alles uit te gaan zitten zoeken
maar je hebt een verkeerde veronderstelling van dat Hawtin dit zou doen. Als je zelf in Traktor draait moet je nog steed een volgende track selecteren, hetzelfde wanneer je een andere plaat uit je koffer trekt. Alleen met traktor kan je korte stukjes erin verwerken wat je met vinyl niet zo snel zal doen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 12:50:ik heb ooit een filmpje gezien waar ie hij zegt dat te doen
dan heb je niet helemaal door wat hij daar zegt.
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 13:54:hij zegt zelf dat ie veel sync knop gebruikt zodat hij 'andere dingen kan doen'
precies, dat hij de sync gebruikt zodat er een wereld qua creativiteit voor hem open ging. Overigens zegt Chris Liebing precies hetzelfde.
nou dat "verder moet denken" is hier ook niet bij van toepassing.
Waar is hier?
precies, dat hij de sync gebruikt zodat er een wereld qua creativiteit voor hem open ging
? Luister eens naar Decks, EFX & 909 zou ik zeggen
http://www.discogs.com/release/4078
Ik heb nu ook een cd-speler, een cdj-500. Werkt echt heerlijk moet ik zeggen, voel me bijna schuldig hoe lekker en natuurlijk het aanvoelt om daar mee te draaien. Gebruik em om platen mee te draaien die ik niet meer op vinyl kan krijgen of het niet de moeite waard vind om op vinyl te kopen. Echt super, ben er heel tevreden mee
Het tijdperk van 'alleen vinyl' is nu ik een redsound sampler en een cd-speler heb officieel over 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 april 2009 om 11:52:cd-speler, een cdj-500
lekker oldschool
ik heb er ook nog 1 aangesloten staan, betrouwbaar basic apparaat
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 april 2009 om 17:09:lekker oldschool
Haha ja echt he
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 april 2009 om 17:09:betrouwbaar basic apparaat
Blijkbaar ja, heb em via marktplaats van iemand overgekocht en het werkt gewoon perfect nog.
Waar is hier?
Ik bedoelde wat ik hieronder schreef, dat het dus niks met het medium te maken heeft maar hoe degene die de knoppen bedient en in hoeverre iemand zijn set helemaal voorbereid. Dit heb je bij de vinyl draaiers maar ook bij de cd en notebook draaiers. Dat onderscheidt jou (die dat dus niet doet) van de meute die het wel doet en hopelijk kan het publiek dat waarderen.
Heb een keer iemand over Johan Gielen (jaja ben er ook geen fan van) gehoord die hem op één avond op twee feesten volgde en hoorde hoe hij precies dezelfde set draaide op het tweede feest als het eerste. Dan wordt het leuk z'n platenkoffer ff door de war te gooien
Met vinyl heb je nog steeds een hoop dj's die thuis een leuke overgang bedenken van twee platen en die op ieder feest weer gaan staan doen.
laatste aanpassing
helemaal met dikkie eens !
bedoel richie hawtin draait ook steeds minder met vinyl omdat digitaal gewoon de toekomst is, nogmaals ligt eraan
wat je ermee doet niet wat je hebt staan.. Zodra je digitaal draait komt de nadruk nog meer te liggen op het bewerken van de plaat en het spacen met effecten en loops ed.. maar zorg er wel voor dat je weet waar het allemaal mee begonnen is !
bedoel richie hawtin draait ook steeds minder met vinyl omdat digitaal gewoon de toekomst is, nogmaals ligt eraan
wat je ermee doet niet wat je hebt staan.. Zodra je digitaal draait komt de nadruk nog meer te liggen op het bewerken van de plaat en het spacen met effecten en loops ed.. maar zorg er wel voor dat je weet waar het allemaal mee begonnen is !
Elke DJ heeft toch wel eens bepaalde overgangen in zijn hoofd zitten die hij wel vaker gebruikt? Iig, mijn set bestaat 90% uit gewoon improvisatie maar soms knal ik er wel 2 plaatjes in waarvan ik precies weet hoe ze gaan lopen.
Maar goed, ik draai vooral fidget en dat is nogal een aparte stijl met veel rare breaks enzo dus dan MOET je je platen ook wel kennen anders word je gek
Alsof "bekendere" DJ's bepaalde overgangen niet uit hun hoofd kennen en dit meerdere malen gebruiken.. Natuurlijk moet het wel gewoon gevoel blijven en niet dat je van tevoren al je hele set in je hoofd hebt maar bepaalde overgangen is niks mis mee
Zo heb ik wel eens gedaan als ik op een contest of groot feest moest draaien dat ik de eerste 2 á 3 platen precies wist wat ik moest draaien. Mocht ik toen erg zenuwachtig zijn dan wist ik iig wat ik moest doen en na 2 á 3 platen ben ik niet zenuwachtig meer en dan kan ik mooi improviseren
Maar goed dat was "vroegah" 
Maar goed, ik draai vooral fidget en dat is nogal een aparte stijl met veel rare breaks enzo dus dan MOET je je platen ook wel kennen anders word je gek
Alsof "bekendere" DJ's bepaalde overgangen niet uit hun hoofd kennen en dit meerdere malen gebruiken.. Natuurlijk moet het wel gewoon gevoel blijven en niet dat je van tevoren al je hele set in je hoofd hebt maar bepaalde overgangen is niks mis mee
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 april 2009 om 13:34:waarom reageer jij ergens op als je niet eens weet wat ik er mee bedoel, praat niet over loze antwoorden dan
Je hebt het over DJ's die met CD's draaien , zoals altijd het geval is in dit topic. Iedereen weet dat het niet vol automatisch gaat met CD spelers












