Partyflock

Forumonderwerp · 1028163

DEDEMSVAART/HARDENBERG -Het Summerdance Festival in Dedemsvaart, dat jaarlijks door een paar duizend feestgangers wordt bezocht, keert volgend jaar niet terug. Organisator Herman Geerdink wil zijn bezoekers niet meer blootstellen aan de 'mensonterende' drugscontroles van de politie.

Afgelopen weekeinde moest een flink aantal bezoekers zich in een tent uitkleden en voorover buigen om bij de agenten aan te tonen dat er geen drugs in hun achterste verstopt zat.

Op het feest werden voornamelijk kleine - gedoogde - hoeveelheden drugs aangetroffen. ,,Onrust om niets,'' aldus organisator Geerdink. Hij had er zelf al flink de smoor over in, maar heeft in de afgelopen dagen nog eens tientallen klachten binnen gekregen van festivalbezoekers. ,,De lol is er vanaf. Als dit de manier wordt waarop wij in dit land omgaan met feesten en festivals, dan hoeft het voor mij niet meer. Zelfs een zestigjarige medewerkster van de catering moest zich ontkleden en voorover buigen. En het hoofd van onze beveiliging - die er op toe moet zien dat er niet gedeald wordt - werd door de agenten apart genomen en onderzocht. Omdat een politiehond vond dat de man naar drugs rook. Ja, hallo! Vind je het gek als je tijdens je werk drugs in beslag moet nemen...''

Geerdink heeft uiteraard verhaal gehaald bij de politie, maar die verwijst door naar het gemeentebestuur. ,,Op al mijn vragen werd geantwoord: 'Dat moest in opdracht van de burgemeester'. Daarom schrijf ik vandaag nog een brief aan de gemeenteraad om te vragen waar we in hemelsnaam mee bezig zijn in deze gemeente.''

Geerdink is vastbesloten: het festival was dit jaar voor het laatst. ,,Of het moet zijn dat de politiek keiharde garanties kan geven dat dit niet nog een keer gebeurt. Maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.''

De politie heeft in een eerdere reactie al duidelijk gemaakt dat gehandeld is volgens de richtlijnen van de opiumwet en dat controle volgt na sterke vermoedens.

Bron: www.destentor.nl
Uitspraak van »Booyaka« op donderdag 11 september 2008 om 19:26:
Nu ik dit weet wel, zo mensonterend is het niet

Kijk dat bedoel ik nou. Gewoon ff bukken en laten kijken toch? Je komt op mijn lijstje helemaal bovenaan.
Ik had toch al stiekum een oogje op. Durfde het alleen nooit te zeggen. :bloos:

Dus volgend jaar ben ik de stoere beveiliger dat je het weet. b)
Uitspraak van Mike E op donderdag 11 september 2008 om 19:29:
Gewoon ff bukken en laten kijken toch?

idd ! Waarom zo moeilijk doen als je toch niets te verbergen hebt? B)

Uitspraak van Mike E op donderdag 11 september 2008 om 19:29:
Ik had toch al stiekum een oogje op. Durfde het alleen nooit te zeggen.

:O :$ hihi ben blij dat je er nu eindelijk voor uit komt
en gelukkig helemaaaaaaaaaal niet vanwege eigen belang O:)

Uitspraak van A.S.B.O. op donderdag 11 september 2008 om 19:28:
voor die beveiliging straks wel, als je telkens weer achter in de rij aansluit

:honger: ooooh....You like it
Uitspraak van »Booyaka« op donderdag 11 september 2008 om 19:31:
ooooh....You like it

wel ff laten bleken dan :)

ik vind bukken echt te ver gaan :( alhoewel ik ook weet dat een zeer gebruikelijke verstop plaats is.

Uitspraak van [B&D]Boerke[NL] op donderdag 11 september 2008 om 17:57:
MAAR DAT WIL NIET ZEGGEN DAT IK HET GOED VIND DA ZE GEWOON ZONDER REDELIJKE REDE IEMAND UITLATEN KLEDEN

Het is ook niet goed... en zonder goede reden MAG de politie je ook niet laten uitkleden.

Er moet een gegronde reden van verdenking zijn voordat men mag overgaan tot zulke vormen van visitatie.

Het komt vast heel cheesy en moraalridderig over, maar iedereen die vind dat hij of zij drugs moet meenemen, check http://www.tolerantie.nu/
Daar staat alles over je plichten en RECHTEN (ook die heb je als arrestant!!) als je bent aangehouden op verdenking van!

Let wel... ik ben er niet voor dat mensen dan maar klakkeloos (veel) drugs moeten gebruiken, of dat er helemaal geen controle meer is bij feesten... ik ben er voor dat mensen met verstand een leuk feest kunnen hebben. Of ze nu nuchter zijn, drugs gebruiken of alcohol drinken!
De manier dat de politie nu een heksenjacht op de drugsgebruiker houd vind ik een heel slechte zaak! (En dat is mijn mening.)
Uitspraak van A.S.B.O. op donderdag 11 september 2008 om 19:32:
wel ff laten bleken dan

:x :lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 19:33:
ik vind bukken echt te ver gaan

ah hou op hoor, weet je hoeveel vrouwen dat moeten doen...?!
En nou aleen omdat het om drugs gaat , gaat het ineens te ver?!

O:)

geile shit ouwe

Uitspraak van Mike E op donderdag 11 september 2008 om 19:17:
Misschien kan ik al een voorselectie maken welke dames mijn aandacht krijgen.

Kom nou maar gewoon uit de kast..geef niet het is tegenwoordig mode (f)

Uitspraak van »Booyaka« op donderdag 11 september 2008 om 19:26:
zo mensonterend is het niet

Wel als ze in mijn broekkie moeten kijken..zal hem een week niet verschonen (y)(ja ik weet doe ik nooit ;p )
Of je moet dat ook lekker vinden..ja dan word het moeilijk :/

Uitspraak van A.S.B.O. op donderdag 11 september 2008 om 19:32:
wel ff laten bleken dan

Nee je moet het dan gewoon laten lopen..liefst een spuitertje :roflol: :nocheer:
laatste aanpassing
Echt een drama dat politiebeleid van de laatste tijd :/
Maar ja, komen vast een hoop leuke illegale feestje voor in de plaats :)

Uitspraak van A.S.B.O. op woensdag 10 september 2008 om 19:37:
In de gemeente Hardenberg woont bijna alleen maar van dat gereformeerde christentuig. En daarom hebben ze een enorme dikke vinger in de pap. Geloof me, ik weet t.

Ik heb meer dan zeventien jaar in Dedemsvaart gewoond, geloof je niet dat ik wat weet van dat dorp?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 20:59:
Ik heb meer dan zeventien jaar in Dedemsvaart gewoond, geloof je niet dat ik wat weet van dat dorp?

zeg ik niet :no:
kan ik moeilijk weten als je dat niet zegt he :aai:
maar wat ik bedoel is dat dat christentuig altijd al een dikke vinger in de pap heeft gehad, ook voordat dedemsvaart aan de gemeente werd toegevoegd ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 17:33:
Feit dat jij dit zegt, bewijst al dat je het niet eens begrijpt. Zou het je kunnen uitleggen hoor, maar dan had je je vraag iets anders moeten stellen. Feit dat mensen hier meteen zo reageren als ze denken gelijk te hebben, zegt meer iets over jou dan over mij! En voor de rest veel plezier met je discussie hier, tis echt te lach wekkend dat sommige mensen zo naif zijn...

En wat zou ik volgens jou niet begrijpen dan? Maar ach, laat maar...ooit kom je er wel een keer achter dat het in de echte wereld niet zo aan toe gaat, zoals het in jou boekjes wordt beschreven.
Sinds wanneer zegt het iets over mij, als anderen zo reageren als ze denken gelijk te hebben :P
Ik begrijp het allemaal heel goed hoor, in ieder geval genoeg om er zeker van te zijn dat jij degene bent die naïef is :lol:
Maar goed, het feit dat je zegt wat anderen doen of zijn, terwijl je dat eigenlijk gericht tegen mij bedoelt, zegt meer over jou dan heel deze topic over mij :loser:

Veel plezier met je opleiding bij justitie...of werk je er al ondertussen?

Belachelijk....

Kut voor de mensen in hun blote poepert...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 19:36:
Het is ook niet goed... en zonder goede reden MAG de politie je ook niet laten uitkleden

Allemaal leuk en aardig. Het gebeurt nu door heel Nederland. Arnhem deed het een paar jaar geleden zelfs al. Iedereen loopt te roepen dat het niet kan, en het blijft toch zonder 1 weerwoord gebeuren. Dus blijkbaar kan het gewoon wel. Dan kun jij daar op een party wel heel beidehand gaan doen en zeggen "nee". Dan zetten ze je gewoon vast in een celletje totdat je wel meewerkt.
Uitspraak van gekkehuus30 op donderdag 11 september 2008 om 16:06:
ben je juut of zo?

Ben je pubertje of zo.Als je wat verder kijkt dan je neus lang is dan had je kunnen weten tot ik dat niet ben........
Uitspraak van Mr. Thompson op donderdag 11 september 2008 om 15:18:
Uitspraak van pietforce 79 op donderdag 11 september 2008 om 15:02:
Dat is alles wat ik daarover kwijt wil.

aahhh please vertel ons meer :cry:

Wat ik eigenlijk bedoel is tot iedereen weet tot het strafbaar is,dus dan ook niet te veel janken als je gepakt wordt.
Maar ik ben wel een voorstander van het gedoogbeleid,omdat de nieuwe aanpak toch niets uithaalt!!!!Behalve een hoop gestres en vele euro's extra voor de dealer die het wel naar binnenkrijgt..........:/
laatste aanpassing

Artiest Zephyros
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 22:14:
Veel plezier met je opleiding bij justitie...of werk je er al ondertussen?

Dat bedoel ik maar... Andere mening hebben en dan dit soort reacties! Vind je t zelf niet triest eigenlijk?

Uitspraak van A.S.B.O. op donderdag 11 september 2008 om 19:04:
Dus rot gewoon op met je theoretische gelul

Tief jij lekker op met je inhoudloze nep praatjes.

Uitspraak van A.S.B.O. op donderdag 11 september 2008 om 19:04:
Je was er niet bij, kent de situatie en organisatie niet en ga zo maar door... kortom, je weet er weinig vanaf

En nog meer interperteren. Hoe weet jij dat ik er niet bij was? Hoe denk jij te weten dat ik niet weet hoe de organistaie inelkaar steekt? Bedoel maar, plaats een reactie en denkt meteen te weten hoe dit wereldje in elkaar steekt. Je zal nog iets meer van de wereld moeten zien om de levenservaring te krijgen die ik al heb prutser.

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op donderdag 11 september 2008 om 18:05:
En dat zeg jij....jij komt alleen met theoretische kennis maar negeert de voorbeelden uit de praktijk

Als je nog eens terug leest, dan vertel ik alleen maar dat ik het bericht niet geloof en vertel ik verder hoe het wettelijk is geregeld. Moet je kijken hoe jij en nog een paar dan gaan reageren.... Meteen op hun achterste pootjes staan ze, en dan gaan ze het vervolgens op de man proberen te spelen. Goh, wat een niveau zeg. Het stomme is, als ik naar een feest ga, dan kom ik dat soort voorbeelden nou nooit tegen. En als er een dergelijke controle is, dan blaast men het zelf wel weer op tot een bericht zoals in het topic staat geschreven. Mensen roepen en janken gelijk van alles, maar denken er niet eens verder over na. En nu verwacht jij dat ik op zulke achterlijk opmerkingen nog echt inhoudelijk ga reageren? Ben je al normaal ingegaan op wat ik heb geschreven? Nee dus.... Leuke discussie zo he!?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 23:47:
Je zal nog iets meer van de wereld moeten zien om de levenservaring te krijgen die ik al heb prutser.

Hmm ben je nou niet id war met jezelf?
Leuke discussie zo he

Jij discuseerde niet maar legde jouw mening op.
Hoe weet jij dat ik er niet bij was?

Inmiddels eindelijk in dienst bij de politie als lokhomo?
Gefeliciteerd jongen, wees maar trots op je ene streepje... :kots:

OT: Het wordt idd steeds erger op feesten... (N)
Makkelijk scoren voor politie en politiek, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.
Met dank aan dit christelijke kabinet die het allemaal mogelijk heeft gemaakt... :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 22:25:
Iedereen loopt te roepen dat het niet kan, en het blijft toch zonder 1 weerwoord gebeuren. Dus blijkbaar kan het gewoon wel.

Procederen, procederen, procederen. Reken toch dat ik er een aardig zakcentje aan overhoud als ze mij dat flikken!

Uitspraak van Schaapherder op vrijdag 12 september 2008 om 00:29:
Inmiddels eindelijk in dienst bij de politie als lokhomo?
Gefeliciteerd jongen, wees maar trots op je ene streepje

8)
Makkelijk scoren voor politie en politiek, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.
Met dank aan dit christelijke kabinet die het allemaal mogelijk heeft gemaakt

Ja echt relaxd dat je onder een christelijk regime moet leven als ongelovige.

Tief jij lekker op met je inhoudloze nep praatjes

En jij probeerd mee te praten maar dat gaat je niet goed af :lol:

Hoe weet jij dat ik er niet bij was?

Jij bent nergens gewenst (y)

om de levenservaring te krijgen die ik al heb prutser.

Zoveel ervaring en je maakt geen ene klote klaar..euuhh en dan heb ik het alleen maar over vocabulair :lol:
Dus de rest zal wel helemaal kut zijn :jaja:

Goh, wat een niveau zeg.

Bedoel maar...hoelang zit je op flock??/
En dan ben je er nog niet achter Whahahaa wat een levenservaring en inzicht 0,0 dus whahahah

En nu verwacht jij dat ik op zulke goeie opmerkingen nog echt inhoudelijk ga reageren

Jij hebt geen inhoud!!

Leuke discussie zo he!?

Jij kan niet discussieren met een gepikte politie pet op snap dat nu eens een keer
Jij bent bevooroordeelt...ja oke net als wij...maar wij weten waar we over praten :lol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 08:15:
Jij bent bevooroordeelt...ja oke net als wij...maar wij weten waar we over praten

Jij hebt geen idee waar je over praat. Jij praat alleen maar poep, zoal in elke andere topic. Eerst naar jezelf kijken he simpele, oh nee das waar...het niveau van PF is natuurlijk zo laag dat je dat waarschijnlijk niet begrijpt. Sorry!

Jij hebt geen inhoud!!

Das altijd nog meer inhoud dan jij ooit zou willen krijgen...

En dan ben je er nog niet achter Whahahaa wat een levenservaring en inzicht 0,0 dus whahahah

Ja precies een opmerking van iemand waarvan zijn hele wereld uit PF bestaat. Feit dat je mijn levenservaringen wilt vergelijken met die van PF, zegt alweer genoeg!

Dus de rest zal wel helemaal kut zijn

Ik denk het ook, maar dat blijft voor jou gissen natuurlijk, zoals je hier met alles doet trouwens.

En jij probeerd mee te praten maar dat gaat je niet goed af

Ben blij dat je dat opmerkt, dat slappe domme gelul kan ik me inderdaad maar moeilijk bij aansluiten.

lokhomo?

Heb jij trouwens voor de gein wel eens in de spiegel gekeken?
Das geen lok-homo meer, das een echte....
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 08:37:
Heb jij trouwens voor de gein wel eens in de spiegel gekeken?

:lol:
Zo, da's 'n goeie! (Y) :O

Ik ben hier niet de gene die op mannetjes in uniform geilt en steeds aant konten-likken is bij agentjes... (Y)
Zou me niks verbazen als je nog allemaal politie-posters op je kamertje bij je ouders aan de muur hebt hangen.
Vooral die motor-agentjes met leren broek en snor zullen het wel goed bij je doen. ;)

Uitspraak van Schaapherder op vrijdag 12 september 2008 om 08:55:
Zou me niks verbazen als je nog allemaal politie-posters op je kamertje bij je ouders aan de muur hebt hangen.
Vooral die motor-agentjes met leren broek en snor zullen het wel goed bij je doen.

Jij weet behoorlijk goed waar je over praat, misschien moet je eens uit de kast komen. Het begint nu toch wel erg door te schemeren. Ik denk dat jij gewoon een keer lekker gepakt bent door een van die motor agentjes waar je het over hebt. Je hebt het natuurlijk ergens langs de snelweg afgekocht op de voor jouw bekende natuurlijke manier...... ja en dan hier nu een beetje frustreren, je kan er beter voor uitkomen denk ik. Mischien lucht het op!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 08:34:
niveau van PF is natuurlijk zo laag dat je dat waarschijnlijk niet begrijpt. Sorry!

Dan sta jij toch onder aan die ladder want je gaat nog in discussie ook :roflol:

Das altijd nog meer inhoud dan jij ooit zou willen krijgen

Die zinloze inhoud mag je inderdaad houden (y)

Feit dat je mijn levenservaringen wilt vergelijken met die van PF, zegt alweer genoeg!

Je moet lezen dombo'tje, als je zo snugger bent als je zogenaamd wilt doen laten overkomen, ga je hier niet eens op in :roflol:
maar ja..ik weet je bent niet snugger :nee:

maar dat blijft voor jou gissen natuurlijk

Nee hoor aan al jou commentaar te zien..zit er niet veel in je boven kamer..
Zeker veel minder als de gemiddelde PF'er :jaja:

dat slappe domme gelul kan ik me inderdaad maar moeilijk bij aansluiten.

En toch blijf je maar reageren;) :lol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 09:35:
Dan sta jij toch onder aan die ladder want je gaat nog in discussie ook

Dan sta ik nog steeds hoger dan jou op die ladder, want steeds als jij je ergens tussen mengt, komt er altijd wel een opmerking over mij. Je kan het gewoon niet laten he?

Die zinloze inhoud mag je inderdaad houde

Is ook te moeilijk voor jou om te begrijpen!

Je moet lezen dombo'tje, als je zo snugger bent als je zogenaamd wilt doen laten overkomen, ga je hier niet eens op in
maar ja..ik weet je bent niet snugger

Ah je gooit nou over deze boeg, omdat je inziet hoe 'snugger' je eigen opmerking toch wel was... :roflol:

Nee hoor aan al jou commentaar te zien..zit er niet veel in je boven kamer..

Ja dat zei ik al, gissen.... En als je zelf al niet veel in je pannetje hebt zitten, dan geef je al snel dit soort opmerkingen natuurlijk. Je weet gewoon niet beter, zielig voor je!

En toch blijf je maar reageren

Ja je bent namelijk nog al vermakelijk....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 09:45:
Dan sta jij toch onder aan die ladder

Dan sta ik nog steeds hoger dan jou op die ladder,

Lager als onderaan kan niet door geleerde schizofreen :roflol:

Is ook te moeilijk voor jou om te begrijpen!

daar mag jij trots op zijn (y)

omdat je inziet hoe 'snugger' je eigen opmerking toch wel was

Ik maakte alleen opmerkingen over jou ,en die waren wel van een hoog niveau :lol:
Je kan namelijk een vis niet leren lopen...
daar heeft hij de capiciteiten niet voor ;)
En dan ben jij die vis, voor als je dat niet snapte.

Ja je bent namelijk nog al vermakelijk....

Nou dat vind ik dan wel weer aardig van jou

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 09:52:
Lager als onderaan kan niet door geleerde schizofreen

Je moet lezen dombo'tje, als je zo snugger bent als je zogenaamd wilt doen laten overkomen, ga je hier niet eens op in

Ik maakte alleen opmerkingen over jou ,en die waren wel van een hoog niveau

Maar dat vind iemand met het gemiddelde IQ van PF als snel hoor. Hoger dan dat gaat het voor jou ook niet, dus:
daar mag jij trots op zijn

Nou dat vind ik dan wel weer aardig van jou

Maar ik ben ook heel aardig!
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 09:58:
Maar dat vind iemand met het gemiddelde IQ van PF als snel hoor.

Helaas voor jou...weet niet of je het weet ...maar je zit ook op PF :roflol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 09:58:
Maar ik ben ook heel aardig!

Maar net als willem alexander...ook een beetje dom :lol:

maar even..
Het is de wet die zorgt voor onduidelijkheid..met zijn gedoog beleid...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 10:01:
Helaas voor jou...weet niet of je het weet ...maar je zit ook op PF

Joh...dat heb je goed opgemerkt. Maar weet je ook wat een gemiddelde inhoud eigenlijk? Dus misschien zitten we wel op hetzelfde niveau dan?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 10:01:
Het is de wet die zorgt voor onduidelijkheid..met zijn gedoog beleid

Nou, in het gedoogbeleid staat duidelijk beschreven wat wel en niet gedoogd word. Maar.......geloof het of niet; ik ben het hierin wel met je eens. Alleen ga je voorbij aan hetgene wat ze hier willen beweren, dat de organisator is gestopt door de strenge drugscontrole's. Dat heeft niet te maken met het gedoogbeleid, maar met zijn eigen beleid. Hij laat namelijk beoekers fouilleren omdat het in het regelement staat die hij zelf voor zijn feest heeft opgesteld. Dat is is het zelfde als je naar een reguliere disco of andere kroeg of tent gaat, wil je naar binnen, moet je gefouilleerd worden. Huisregels! Maar er staat er in het stuk dat mensen helemaal uitgekleed worden en zelfs moeten bukken..... Dat komt niet van de organisator, maar van de politie. En die mogen dat pas doen op het moment dat daar ook een bepaalde aanleiding voor is. Dat had ik al eerder beschreven, alleen nu zullen er wel weer reacties komen dat ik mijn kop in het zand steek. Ik zeg alleen maar hoe die wettelijke basis is en dat het topicbericht op mij niet geloofwaardig overkomt. Er zal wel meer of iets heel anders aan de hand zijn..... Maar goed, tis mijn mening maar en als je die niet deelt dat ga je het lekker op de man spelen en een beetje huilenbalken!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 10:19:
ik ben het hierin wel met je eens.

Noliz val zowat van mijn stoel..er is hoop (y) ;)

maar met zijn eigen beleid.

Dat zie ik toch iets anders...
Het beleid wordt mede opgesteld door de gmeente c.q politie.
Je moet aan bepaalde voorwaardens voldoen wil je een feest mogen organiseren...

Maar er staat er in het stuk dat mensen helemaal uitgekleed worden en zelfs moeten bukken..... Dat komt niet van de organisator maar van de politie.

Nee dat was duidelijk.
En die mogen dat pas doen op het moment dat daar ook een bepaalde aanleiding voor is

daar is altijd aanleiding toe..om dat er wel altijd drugs naar binnen word gesmokkeld..
Maar is het nodig? deze maatregel.
Als de aanleiding niet onderbouwd word blijft het altijd gissen.

Zelfde als met de terroristenwet...het is makkelijk zeggen dat er aanleiding is/was
om te fouilleren of te vragen naar de legitimatie.
Maar blijft altijd gissen, of het daadwerkelijk zo was/is.
en nee wij zullen ons daar wel niet mee mogen bemoeien, maar "we"
worden er wel meebelast ;)

En is deze maatregel besproken en de mensen er op voor hand
opgewezen dat deze maatregel van toepassing zou zijn..
Of is het gewoon zomaar ingevoerd zonder te overleggen met de
organisator..die het feest niet meer
kon afblazen omdat dan een financieele strop teweeg zou brengen.

het lekker op de man spelen

:aai: ach is toch soms leuk :lol:
laatste aanpassing
die razzia's blijken weer helemaal in te komen :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 10:40:
Het beleid wordt mede opgesteld door de gmeente c.q politie.
Je moet aan bepaalde voorwaardens voldoen wil je een feest mogen organiseren...

Ja dat klopt, maar.... Iemand die een feest organiseert heeft zelf een bepaald beleid cq huisregelement. Een van de voorwaarden waaraan men bijvoorbeeld moet voldoen, is een controle op wapenbezit en drugs. Voor wat betreft drugs, bestaat al het landelijke gedoogbeleid. Het is de keuze van de organisatie om te beslissen dat er bijvoorbeeld helemaal geen drugs wordt toegelaten. De politie handeld alleen naar de geldende wettelijke regels, dus houd zich aan het landelijke gedoogbeleid. En zolang je binnen die grenzen zit, wordt het door justitie ook niet vervolgt. Wel zal drugs inbeslaggenomen worden, maar er volgt geen sanctie. Krijg je wel een boete, dan zit je over die grens heen...

daar is altijd aanleiding toe..om dat er wel altijd drugs naar binnen word gesmokkeld..
Maar is het nodig? deze maatregel.
Als de aanleiding niet onderbouwd word blijft het altijd gissen.

Alleen die gedachte is voor de politie niet voldoende om iemand uit te laten kleden of te fouilleren. In de wet staat dat er tegen iemand ernstige bezwaren moeten zijn. De definitie van ernstige bezwaren is bij de wet genoemd als meer dan een redelijk vermoeden. Ofwel, men moet uit feiten en omstandigheden kunnen opmaken dat iemand meer bij zich heeft dan wettelijk is toegestaan en het moet om een misdrijf gaan. Ze moeten dus gezien hebben dat je bijvoorbeeld 10 pillen in je zak stopte oid. En men kan zeggen dat ze daar zelf wel een invulling aangeven, maar ze moeten wel een proces-verbaal opmaken waarin ze beschrijven wat ze hebben gezien en dat wordt door het OM beoordeeld.

En is deze maatregel besproken en de mensen er op voor hand
opgewezen dat deze maatregel van toepassing zou zijn..

Die maatregel is in feite altijd van toepassing en volgensmij is het al een tijd zo dat de overheid aankondigt dat er strenger op drugsbezit wordt gecontroleerd bij feesten en evenementen. Dus helemaal nieuw voor deze organisator zal het niet zijn...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 10:59:
bestaat al het landelijke gedoogbeleid

Nee de ondernemer moet erin megaan, anders word het gewoon verdomd moeilijk om
een volgende vergunning te verkrijgen.

De politie handeld alleen naar de geldende wettelijke regels, dus houd zich aan het landelijke gedoogbeleid.

Nogmaals ben geneigd om te zeggen dat bepaalde orginisatie's verplicht zijn om een zero beleid uit te voeren
om bovenstaande regels.
En zolang je binnen die grenzen zit, wordt het door justitie ook niet vervolgt.

dat is ook niet helemaal waar, bij 1 kreeg een vriend per pil een boete. (teminste als ik het als waar moet aannemen)
Mits niet meer als 3 geloof ik, anders arrestatie.

In de wet staat dat er tegen iemand ernstige bezwaren moeten zijn

Een politie hond gaat zitten bij iedereen die iets bij zich heeft 1..10 0f 100
en deze kan niet aangeven hoe ernstig de persoon ruikt :lol:

Die maatregel is in feite altijd van toepassing en volgensmij is het al een tijd zo dat de overheid aankondigt dat er strenger op drugsbezit wordt gecontroleerd bij feesten en evenementen. Dus helemaal nieuw voor deze organisator zal het niet zijn...laatste aanpassing 12 september 2008 11:01

ook hier kan de politie op het laatste moment gezegt hebben dat er ernstige verdenkingen bestaan.
Dit zou kunnen dat er 1 of andere mongool op PF heeft gezegt dat hij met zakken vol pillen naar binnen
gaat smokkelen...
Met andere woorden ze vinden altijd wel een rede.....
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 11:23:
ook hier kan de politie op het laatste moment gezegt hebben dat er ernstige verdenkingen bestaan.
Dit zou kunnen dat er 1 of andere mongool op PF heeft gezegt dat hij met zakken vol pillen naar binnen
gaat smokkelen...

Dan zal de politie wel moeten weten om wie het gaat, daarvoor is niet iedereen de sjaak. En daarbij...dat zijn nog geen eens ernstige bezwaren!

Nogmaals ben geneigd om te zeggen dat bepaalde orginisatie's verplicht zijn om een zero beleid uit te voeren
om bovenstaande regels.

Dat zou heel goed kunnen ja. Maar dat is in samenspraak met de gemeente die de vergunning afgeeft. En ik geloof absoluut dat gemeente's zeggen dat er alleen een vergunning wordt afgegeven als er een zero tolerance beleid wordt gevoerd. Maar uiteindelijk gaat de organisator daar wel zelf mee accoord, dus moet ie achteraf niet zeiken!

dat is ook niet helemaal waar, bij 1 kreeg een vriend per pil een boete. (teminste als ik het als waar moet aannemen)
Mits niet meer als 3 geloof ik, anders arrestatie.

Dan zal uiteindelijk toch meer geweest zijn als de toegestane hoeveelheden, anders kan het gewoon niet worden vervolgt.
Nee de ondernemer moet erin megaan, anders word het gewoon verdomd moeilijk om
een volgende vergunning te verkrijgen.

Nou het gedoogbeleid bestaat als, dus daar kan je voor of tegen zijn, maar die geld voor iedereen. Je kan niet zeggen als organisator dat je de toegestane hoeveelheden gaat opschroeven, wal naar beneden. Dus daar hoeft een organisator niet veel in te schipperen hoor!

Een politie hond gaat zitten bij iedereen die iets bij zich heeft 1..10 0f 100
en deze kan niet aangeven hoe ernstig de persoon ruikt

Yep, maar dan wordt je niet meteen in je blote reet gezet.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 11:32:
Dan zal de politie wel moeten weten om wie het gaat,

Nee als de vermoeden groot is is al genoeg om

iedereen de sjaakte laten zijn

En daarbij...dat zijn nog geen eens ernstige bezwaren!

Dat ligt hoe zwaar de gemeente daar aantilt!
Alles moet overlegt worden met de korpsbeheerder waar de eind verantwoording bij de burgemeester ligt.

Maar dat is in samenspraak met de gemeente die de vergunning afgeeft.

En vaak staat er bij dergelijke vergunningen, dat als de omstandigheden veranderen
er aanvullende voorwaardens mogen worden toegepast ;)

dus moet ie achteraf niet zeiken!

Ja tegen deze voorwaardens kan de organisator weinig tegen inbrenegen.

Wel als er vermoedens bestaan....
En die door de voorwaardens op het laatste moment worden toegepast.

Blijkbaar dus wel :frusty:....en als jij niet goed weet wat je rechten zijn volgen menig mensen gewoon de ordertjes van de politie op....de politie maakt misbruik van de situatie bij houseparty`s :s
Mensen moeten zich meer bewust zijn van wat ze moeten doen en zeggen als zoiets ze overkomt :/

dat heb je hé haha als je geen feestje zonder drugs kan...
maar idd beetje overdreven..
laatste aanpassing

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 12 september 2008 om 11:54:
Blijkbaar dus wel

Weet je, het valt mij op dat het altijd bij dezelfde personen zijn bij wie dit overkomt. Of het zijn altijd dezelfde personen die het wel weer ergens hebben gehoort van iemand. Ik ga geregeld naar feesten en ben al op heel wat feesten geweest, maar mij overkomt het nooit. Ook mijn vrienden niet en ik zie het zelden gebeuren. En als ik het wel zie, dan is er absoluut meer aan de hand.

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 12 september 2008 om 11:54:
en als jij niet goed weet wat je rechten zijn volgen menig mensen gewoon de ordertjes van de politie op....de politie maakt misbruik van de situatie bij houseparty`s

Vertel mij waarom de politie hier misbruik van zou maken? Ik zou al die verhalen bij wie dat is overkomen wel eens precies willen horen. Ik durf te wedden dat 99% van die verhalen niet helemaal klopt en dat er rechtmatig bevoegdheden zijn gebruikt. Dat heeft niets met naif zijn te maken, maar met realistisch zijn en de feiten kennen...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 11:54:
Dat ligt hoe zwaar de gemeente daar aantilt!
Alles moet overlegt worden met de korpsbeheerder waar de eind verantwoording bij de burgemeester ligt.

De korpsbeheerder is de burgermeester. Maar het ligt helemaal niet aan hoe zwaar die eraan tillen, want er bestaan wetten voor en die kan de burgermeester echt niet veranderen. Opiumwet is heel duidelijk in de bevoegdheden die agenten hebben, daar veranderd echt niet op een feest.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 11:54:
Wel als er vermoedens bestaan....

Zeker weten van niet. Er zal echt meer dan een redelijk vermoeden moeten zijn en dan nog moet er een HOVJ aan te pas komen om toestemming te geven. En geloof mij nou, dan is er absoluut meer aan de hand. Dat wordt echt niet zomaar gedaan...
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 12:21:
Zeker weten van niet.

Zeker weten van wel...maar dat word weer een wllus niettus gedoe...
Het is er tegenwoordig alles aangelegen om de dance scene in een zwart daglicht te stellen.
rechtmatig bevoegdheden zijn gebruikt

Dat sowieso maar zoals ik al zei..ze verzinnen wel wat omhet rechtmatig te maken..
daar is niet zoveel voor nodig.

want er bestaan wetten voor en die kan de burgermeester echt niet veranderen.

Ook bestaan er (bijzondere) voorwaardens.

dan nog moet er een HOVJ

Ik zeg weer dat dat geen probleem is tegnwoordig, om de hovj te laten komen opdraven..

Maar ja wellus niettus
En als je net als jij je alleen maar aan het boekje houd en niet
wilt geloen dat ze ook wel eens anders te werk gaan bliven we aan de gang.

Dus dat is jou mening en dit is mijn mening...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 12:30:
Ook bestaan er (bijzondere) voorwaardens.

Ja, dan krijg je zoiets al anvullende voorwaarden in de vergunning of de APV die ergens van kracht is. Maar dat veranderd niets aan de bevoegdheden.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 12:30:
En als je net als jij je alleen maar aan het boekje houd en niet
wilt geloen dat ze ook wel eens anders te werk gaan bliven we aan de gang.

Ik vertel alleen maar wat de wettelijk basis is, maar er zijn er een aantal die hier denken dat het anders is. Het zijn de feiten, daar kan ik ook niets aan veranderen.

Dat er soms wel eens ergens een boekje te buiten wordt gegaan of er andere methodes worden toegepast....dat zal ik niet tegenspreken, dat geloof ik wel. Maar niet op schaal zoals hier sommige hier willen beweren. En al helemaal niet zoals het verhaal wat in het topicbericht staat...
het valt mij op dat het altijd bij dezelfde personen zijn bij wie dit overkomt

En wat bedoel je hiermee?? :rot:
Ik ga geregeld naar feesten en ben al op heel wat feesten geweest, maar mij overkomt het nooit.

Vraag me af naar wat voor feesten je dan gaat :x
maar is toch goed joh....jouw en je vriendjes is niets gebeurd wat dat betreft dus dan gebeurd het toch ook niet :gaap:
Ik ben er ook nog nooit uitgepikt maar het had me wel kunnen gebeuren ook al had ik helemaal niets bij me :/
Opiumwet is heel duidelijk in de bevoegdheden die agenten hebben, daar veranderd echt niet op een feest.

Wel met een zero tolerance beleid (y)

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 12 september 2008 om 12:38:
Wel met een zero tolerance beleid

Bevoegdheden vernaderen echt niet, anders moet je mij nu even aanwijzen waar dat staat of hoe je daar bij komt!

jouw en je vriendjes is niets gebeurd wat dat betreft dus dan gebeurd het toch ook niet

Nee omdat het jouw vriendjes wel is overkomen, overkomt het toch iedereen...:gaap:

Ik ben er ook nog nooit uitgepikt maar het had me wel kunnen gebeuren ook al had ik helemaal niets bij me

Ja dat HAD gekunt. Net zo goed dat het ook mij HAD kunnen gebeuren ondanks ik niks bij heb/had. Zo kun je wel dingen blijven beweren... Het is je niet overkomen, maar het had zomaar gekunt. En omdat het zomaar had gekunt, zal het ook allemaal wel zo zijn. Sorry, maar dat vind ik nog al kortzichtig!
laatste aanpassing
je geeft geen antwoord op mijn eerste vraag :S

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 13:27:
Nee omdat het jouw vriendjes wel is overkomen, overkomt het toch iedereen

Idd :gaap:

Ik hoop echt dat zoiets jouw een keer overkomt (y)

Heel goed jongentje dat je de ogen sluit voor wat er om je heen gebeurd....hoezo bekrompen :/
Haha, Nolin weer. Beweerde jij ook al niet dat preventief fouilleren niet bestond? :lol:
Misschien dat je wetboeken een beetje verouderd zijn.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 13:27:
Nee omdat het jouw vriendjes wel is overkomen, overkomt het toch iedereen...

Het kan iedereen overkomen, dat lijkt me al erg genoeg.

En wat bedoel je hiermee??

Precies wat ik zeg, het valt mij op dat de mensen die dat overkomt wel steeds dezelfde zijn. Heel appart...

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 12 september 2008 om 13:40:
Heel goed jongentje dat je de ogen sluit voor wat er om je heen gebeurd....hoezo bekrompen

Dit bedoel ik nou he! Denken dat ik niet weet wat er gebeurd. Acht weet je....prima! Wat jij wil joh! Je hebt volkomen gelijk!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 13:48:
het valt mij op dat de mensen die dat overkomt wel steeds dezelfde zijn. Heel appart

Wat oppervlakkig weer...die mensen :s, wat voor soort mensen zijn dat dan volgens jou??...je geeft nog steeds geen antwoord :/
Moeilijk he :aai:

Uitspraak van lindaaatje op vrijdag 12 september 2008 om 13:47:
Misschien dat je wetboeken een beetje verouderd zijn.

:lol:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 13:48:
Denken dat ik niet weet wat er gebeurd

Blijbaar niet...tot ze jouw er een keer uit pikken, misschien gaat het er dan in....ervaring doet leren (y)