Partyflock

Forumonderwerp · 1028163

DEDEMSVAART/HARDENBERG -Het Summerdance Festival in Dedemsvaart, dat jaarlijks door een paar duizend feestgangers wordt bezocht, keert volgend jaar niet terug. Organisator Herman Geerdink wil zijn bezoekers niet meer blootstellen aan de 'mensonterende' drugscontroles van de politie.

Afgelopen weekeinde moest een flink aantal bezoekers zich in een tent uitkleden en voorover buigen om bij de agenten aan te tonen dat er geen drugs in hun achterste verstopt zat.

Op het feest werden voornamelijk kleine - gedoogde - hoeveelheden drugs aangetroffen. ,,Onrust om niets,'' aldus organisator Geerdink. Hij had er zelf al flink de smoor over in, maar heeft in de afgelopen dagen nog eens tientallen klachten binnen gekregen van festivalbezoekers. ,,De lol is er vanaf. Als dit de manier wordt waarop wij in dit land omgaan met feesten en festivals, dan hoeft het voor mij niet meer. Zelfs een zestigjarige medewerkster van de catering moest zich ontkleden en voorover buigen. En het hoofd van onze beveiliging - die er op toe moet zien dat er niet gedeald wordt - werd door de agenten apart genomen en onderzocht. Omdat een politiehond vond dat de man naar drugs rook. Ja, hallo! Vind je het gek als je tijdens je werk drugs in beslag moet nemen...''

Geerdink heeft uiteraard verhaal gehaald bij de politie, maar die verwijst door naar het gemeentebestuur. ,,Op al mijn vragen werd geantwoord: 'Dat moest in opdracht van de burgemeester'. Daarom schrijf ik vandaag nog een brief aan de gemeenteraad om te vragen waar we in hemelsnaam mee bezig zijn in deze gemeente.''

Geerdink is vastbesloten: het festival was dit jaar voor het laatst. ,,Of het moet zijn dat de politiek keiharde garanties kan geven dat dit niet nog een keer gebeurt. Maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.''

De politie heeft in een eerdere reactie al duidelijk gemaakt dat gehandeld is volgens de richtlijnen van de opiumwet en dat controle volgt na sterke vermoedens.

Bron: www.destentor.nl
Nooit, dan maar een nacht op het buro...
Anders hou ik een trauma voor het leven over denk zomaar :lol:
Uitspraak van (H) Perfect by Nature (H) op donderdag 18 september 2008 om 02:27:
Nooit, dan maar een nacht op het buro...

In je poepert kijken ze toch wel.

;)
hadden ze zo'n soort controle ook niet op de eerste editie van dominator?

wou toen met me bezopen hasses een hond aanhalen, maar had een beetje laat in de gaten dat het beestje van de politie was, gelukkig stond er een hele rij bij die drugscontrole, en heeft die agent me gewoon een 2e keer gefouilleerd, maar ik zag ze wel rondlopen met witte latex handschoentjes aan :-S toen kneep ik hem ook wel ff :-D
laatste aanpassing
Uitspraak van -OG-raver- op donderdag 18 september 2008 om 18:46:
toen kneep ik hem ook wel ff

Oeps!

:lol:

Uitspraak van Ja nou en (6) op woensdag 17 september 2008 om 13:37:
Moh.. zegt genoeg toch?

Zelfs voor een MoH was dit net over the top. Maar goed... het is de keus die je zelf maakt om er bij te horen ja of nee.
Het heeft toch geen nut die drugs contoles. Mensen nemen gewoon meer voordat ze naar binnen gaan. Dan krijg je meer mensen die een overdosis nemen. Ja lkker veilig die drugs controles
Uitspraak van voicher op vrijdag 19 september 2008 om 11:12:
Dan krijg je meer mensen die een overdosis nemen.

Tja dat is dan hun verantwoording! Tot ze een keer te veel nemen. Dom toch!
Zijn er nog mensen die afgelopen weekend in hun sterretje zijn gekeken voor een grote drugsvangst?

:)
laatste aanpassing
Toch grappig topic dit!

:)
Wat ik niet helemaal snap is dat die mensen dat toelaten...
Je bukt toch echt zelf hoor :\

En over bewaking die de weg kwijt is...
Ik heb een paar jaar terug op mysteryland ook moeten vragen of ze hun collega niet beter van de grond af konden rapen...
Stond zo raar dat ie lag te shaken met zo'n security vestje aan.
Je kunt wel raden dat ze hem eerst snel het vestje uittrokken voor dat ze wat anders voor hem deden.

Ben het eens met wat hier al eerder is gezegd, als je moet werken op een feest (ongeacht in welke functie) moet je nuchter blijven.
Wil je zo graag van de kaart worden neem dan een avond vrij!
Als ze 't mij ooit eens vragen wil ik eerst weten of ze uberhaupt wel bewijs hebben voor 't visiteren (volgensmij zijn ze dat verplicht.. en mag echt niet iedere blauwpet je zo maar uitkleden).

Erg overdreven allemaal..

Uitspraak van Dennuzzz op zaterdag 27 september 2008 om 17:20:
Als ze 't mij ooit eens vragen wil ik eerst weten of ze uberhaupt wel bewijs hebben voor 't visiteren (volgensmij zijn ze dat verplicht.. en mag echt niet iedere blauwpet je zo maar uitkleden).

Nee een bewijs kun je er nooit voor hebben. Een redelijke verdenking moeten ze hebben.
Dat is erg relatief.
laatste aanpassing

als jij daar niet aan mee wilt werken dan gaat ze dat niet lukken. ik weet alleen niet wat daar na gaat gebeuren. in gaat het mij ooit over komen, dan kom ik daar dan wel achter. ongeacht wat voor feest aan de andere kant van de poort is, ongeacht hoeveel vrienden binnen zijn, ongeacht ik de bob ben.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 september 2008 om 20:36:
als jij daar niet aan mee wilt werken dan gaat ze dat niet lukken. ik weet alleen niet wat daar na gaat gebeuren. in gaat het mij ooit over komen, dan kom ik daar dan wel achter. ongeacht wat voor feest aan de andere kant van de poort is, ongeacht hoeveel vrienden binnen zijn, ongeacht ik de bob ben.

Je wordt sowieso tot maandagochtend vastgehouden voordat een officier gaat beslissen of het eventueel rechtmatig is of niet... als je niks bij je had maar vanwege je princiepes niet mee wilde werken, dan heb je dus geen feestje gehad, 2 koude nachten in een politiecel (en die zijn niet zo leuk als een gewone cel) en wordt je zonder excuus weer buiten gelaten.
Dan kies ik er persoonlijke toch echt voor even mee te werken. Kunnen me toch niks maken, alle shit is toch al binnen de hekken, ik lach hun juist uit (Y)
laatste aanpassing
t wordt allemaal steeds gekker,vroeger kon je je pillen nog laten testen op party,s en nu staat een bataljon agenten met honden je op te wachten