Partyflock

Forumonderwerp · 1025532
Waarschuw beheerder
Ik ga nu al 6 jaar na feesten. Ik heb nu L-Tryptofaan gekocht, zodat me serotonine gehalte weer op peil komt na nacht feesten met xtc. Zijn er nog meer mensen die dit nemen? Heb nu voor het eerst een potje....ik wil weten of het werkt en hoeveel je er moet nemen na feest...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je serotinine heeft geen pijl
alleen de afgifte van de stof loopt spaak door xtc gebruik

Waarschuw beheerder
donateur
Je moet ze ook slikken voor je XTC gaat gebruiken...

Ik slik die dingen al een hele tijd omdat ik er lekker op slaap ivm oorsuis

Waarschuw beheerder
gewoon een tijdje overstappen op iets anders,

lsd ofzo(Y)
Waarschuw beheerder
ik gebruik het ook in combinatie met nog iets....zal als ik thuis kom ff kijken hoe dat heet.ook van zo'n smartshop gekocht

of het helpt? geen idee
ik heb eigenlijk zelden las van een dip dag

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van stardust (k) op donderdag 21 augustus 2008 om 12:55:
ik gebruik het ook in combinatie met nog iets....

Vitamine B
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op donderdag 21 augustus 2008 om 12:55:
ik heb eigenlijk zelden las van een dip dag

Daar zou ik ook geen last van hebben als ik naast jou wakker werd :lief:

:$
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 12:56:
Vitamine

b6
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 13:01:
Waarom kunnen jullie wankers niet zonder drugs ?

piXXure?

Uitspraak van [D&W]HCdekkie :bounce: op donderdag 21 augustus 2008 om 12:47:
Zijn er nog meer mensen die dit nemen? Heb nu voor het eerst een potje....ik wil weten of het werkt en hoeveel je er moet nemen na feest...

heb het een tijdje genomen ivm dinsdagdip..
nam dan op zondagavond een half uur voor het slapen 1 en maandagavond weer. Beviel prima. :yes:

zijn overigens wel een aantal topics over te vinden hier.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 13:01:
Waarom kunnen jullie wankers niet zonder drugs ?

Waarom durf jij geen drugs te gebruiken?
Waarschuw beheerder
heb ff opgezocht wat ik nog meer gebruik :

l-tyrosine

Een tekort aan L-tyrosine wordt ondermeer veroorzaakt door gebruik van MDMA (XTC) en kan leiden tot depressie of de veel voorkomende "afterdips". Daarom is l-tyrosine, vooral in combinatie met l-tryptofaan, een nuttige aanvulling na gebruik dergelijke middelen.
Waarschuw beheerder
donateur
Of 5-htp. Dan sla je een stapje over, want L-tryptofaan wordt omgezet in 5-htp.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hupkarella op donderdag 21 augustus 2008 om 13:22:
Of 5-htp. Dan sla je een stapje over, want L-tryptofaan wordt omgezet in 5-htp.

Klopt!

Uit een ander topic:

Lees dit maar even, dan kun je zien waarom ik zweer bij 5-HTP.
http://magazine.vannature.nl/downloads/20062/artikel_5-htp.pdf

- maar 1% van L-Tryptofaan wordt omgezet in serotinine
- 5-HTP hoeft niet op de lege maag
- L-Tryptofaan werkt niet bij eiweitrijk voedsel
- en mijn eigen ervaringen natuurlijk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 13:11:
Waarom durf jij geen drugs te gebruiken?

durven ? Ik heb dat 4 jaar lang gedaan. Maar het had geen meerwaarde voor mij
Waarom zou je drugs gebruiken ? Ik amuseer me zo ook. Ik dans, ik ben blij, ik spring dus ik heb die shit nooit nodig gehad.

Zijn we niet een beetje oud voor die shit dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 14:08:
durven ? Ik heb dat 4 jaar lang gedaan. Maar het had geen meerwaarde voor mij
Waarom zou je drugs gebruiken ? Ik amuseer me zo ook. Ik dans, ik ben blij, ik spring dus ik heb die shit nooit nodig gehad.

Ow je hebt het wel gedaan maar nu voel je je ineens te goed ervoor?
Beetje hetzelfde verhaal als dat de grootste anti-rokers ex-rokers zijn...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik amuseer me zo ook. Ik dans, ik ben blij, ik spring dus ik heb die shit nooit nodig gehad.

bak een taart en vier het.. (Y) richt een clubje op.. doe iets.. maar:

flikker lekker op uit topics als deze.. als jij een topic over punnikken hebt kom ik ook niet vertellen dat breien eigenlijk leuker is.. :rot:

er is altijd wel een dwaas die in topics als deze ff moet komen vertellen hoe goed ie zelf wel niet is.. :frusty:

Zijn we niet een beetje oud voor die shit dan?

dat bepaal ik zelf wel (F)

ga eens een praatje maken met piXXure.. ook zo'n droeftoeter..
Waarschuw beheerder
moraal ridders heb je altijd.

Maar het had geen meerwaarde voor mij

het heeft voor ons geen meerwaarde dat je dat komt vertellen in een topic.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van stardust (k) op donderdag 21 augustus 2008 om 14:47:
moraal ridders heb je altijd.

helaas wel.. en soms moet dan ff mijn frustratie eruit.. :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb dat 4 jaar lang gedaan. Maar het had geen meerwaarde voor mij

Heb je er ook lang over gedaan om er mee te stoppen als het nooit een meerwaarde gehad heeft. :/

Daarbij: prima, jouw keuze. Dit topic gaat over ALS je het gedaan hebt, wat je dan zou moeten doen. Als je daar geen antwoord op wilt geven, moet je lekker een eigen topic starten over hoe triest het is om drugs te gebruiken (en dan is je topic dubbel).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neillcee op donderdag 21 augustus 2008 om 14:25:
er is altijd wel een dwaas die in topics als deze ff moet komen vertellen hoe goed ie zelf wel niet is..

Grow up en leer jezelf eerst eens te amuseren zonder compleet af te draaien op feesten. Of zal ik eerst even tot jouw niveau dalen en wat pilletjes nemen om deze discussie op te voeren ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op donderdag 21 augustus 2008 om 14:47:
het heeft voor ons geen meerwaarde dat je dat komt vertellen in een topic.

Ik vind het nou nog potverdikkie jammer dan een collega grafische vormgever zich ook niet kan amuseren zonder pilletjes :-( Zonde zonde zonde
Waarschuw beheerder
donateur
ik wil weten of het werkt en hoeveel je er moet nemen na feest...

Het werkt prima, als je thuis komt neem je er 1 en eventueel voor je gaat slapen nog 1.
Het zorgt ervoor dat je serotonine-levels weer naar normaal gaan, zodat je geen last hebt van de dinsdag-dip, daarnaast zorgt het ervoor dat je (beter) kan slapen.
De hoeveelheden moet je even uit proberen, dat verschilt per persoon.

Als je meer wilt weten: www.unitydrugs.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 15:43:
Ik vind het nou nog potverdikkie jammer dan een collega grafische vormgever zich ook niet kan amuseren zonder pilletjes :-( Zonde zonde zonde

ik kan me amuseren met en zonder..ik hoef niet een beterweter te zijn die verteld aan anderen wat ze wel en niet moeten doen..laat ieder lekker leven..wat zal jij het zwaar hebben op feesten als je je ergerd aan mensen die wat gebruiken op een feest.

ook al ben ik vormgeefster,wil niet zeggen dat elke vormgever (y) is

Waarschuw beheerder
donateur
kan het geen kwaad langdurig 5 htp te gebruiken?
Artiest {SHOWLIST artist 49113, 157317, 15263}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 12:53:
Ik slik die dingen al een hele tijd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:20:

Kan wel kwaad, na een poosje stopt je lichaam de aanmaak ervan, daarom is l-tryptofaan beter omdat je lichaam het dan zelf omzet.

er zijn hier ook wat bronnen op internet te vinden die dit verklaren, heb alleen geen zin om die op te zoeken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tinkerbell op donderdag 21 augustus 2008 om 15:54:
Het zorgt ervoor dat je serotonine-levels weer naar normaal gaan, zodat je geen last hebt van de dinsdag-dip

Nou het is niet altijd volledig de remedy tegen de 'suicide tuesday'..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:20:

Bizarre en lange dromen enzo..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 15:43:
Ik vind het nou nog potverdikkie jammer dan een collega grafische vormgever zich ook niet kan amuseren zonder pilletjes

Ik vind het jammer dat jij de schijnheilige lul komt uithangen in een drugstopic en anderen gaat lopen vertellen hoe stoer jij wel niet gestopt bent met die zooi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op donderdag 21 augustus 2008 om 16:06:
wat zal jij het zwaar hebben op feesten als je je ergerd aan mensen die wat gebruiken op een feest.

idd, ik vind het altijd sneu voor dat soort personen. Vind het jammer dat ze afhankelijk van drugs zijn als ze 5 daagjes gewerkt hebben. Zielig toch ? mensen die bekken en ogen trekken alsof ze moeten poepen en rondlopen op een event alsof ze god himself zijn. Jammer dat deze mensen zich niet kunnen amuseren en advies gaan vragen en geven over hoe je het beste drugs kunt gebruiken :S

Maar goed mensen, zet hem op! ze word het nooit wat met jullie! Respect mang !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:38:
Ik vind het jammer dat jij de schijnheilige lul komt uithangen in een drugstopic en anderen gaat lopen vertellen hoe stoer jij wel niet gestopt bent met die zooi

Ik heb niet gezegd dat ik stoer ben. Drugs is leuk als je 18 bent en als je dat gevoel een keertje wilt meemaken. Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt, normaal doet en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes :S Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Vinyl Pimp op donderdag 21 augustus 2008 om 16:24:

Zowiezo nooit last van, zelfde als dat ik na drank nooit een kater heb. denk dat ik het daarwel mee heb getroffen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 16:50:
Ik heb niet gezegd dat ik stoer ben. Drugs is leuk als je 18 bent en als je dat gevoel een keertje wilt meemaken. Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt, normaal doet en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes :S Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd :(

ga jij lekker achter de geraniums zitten als we toch in hokjes gaan denken

meestal zijn vormgevers wel ruimdenkend..zoals ik al eerder zei
Uitspraak van stardust (k) op donderdag 21 augustus 2008 om 16:06:
wil niet zeggen dat elke vormgever (y) is

Waarschuw beheerder
donateur
Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt

:roflol:

Ja hoor opa...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb niet gezegd dat ik stoer ben. Drugs is leuk als je 18 bent en als je dat gevoel een keertje wilt meemaken. Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt, normaal doet en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd

er zijn ook mensen die ondanks dat ze in het weekend af en toe een pilletje slikken toch hun leven op maandag weer op orde kunnen hebben, jammer dat jij dat dan niet kunt maar inderdaad is het dan een slimme keuze van je om er dan beter mee te stoppen (K)
Waarschuw beheerder
Waar kan je zoiets halen?

Waarschuw beheerder
Ik heb niet gezegd dat ik stoer ben. Drugs is leuk als je 18 bent en als je dat gevoel een keertje wilt meemaken. Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt

is toch mooi en bewonderenswaardig, die emotionele, intellectuele en spirituele groeispurt over een periode van 4 jaar.

en nou optyften :nosmile:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dani* op donderdag 21 augustus 2008 om 22:23:
Waar kan je zoiets halen?

reformwinkels, sportscholen, sportwinkels, drogisterijen
Waarschuw beheerder
+1
en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd

eh kweetniet, maar ik denk dat een hele grote hoeveelheid van de mensen hier niet pille nemen omdat ze het anders niet volhouden, meer om het euphorische gevoel te creëren, anders zoude ze wel speed snuive:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Forze op donderdag 21 augustus 2008 om 21:22:
is het dan een slimme keuze van je om er dan beter mee te stoppen

maurice, bedankt ! ghehe
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The Vinyl Pimp op donderdag 21 augustus 2008 om 16:24:

dat ligt dan meer aan de hoeveelheden (en wrs. ook combinaties) die je neemt dan aan de trypto ;) sorry (f)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is dan beter om te slikken, dat L-hydro nog iets of die 5-htp?
Waarschuw beheerder
Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd

wij willen eeuwig jong blijven
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 augustus 2008 om 18:45:
Wat is dan beter om te slikken, dat L-hydro nog iets of die 5-htp?

5-HTP en ook maar 3 pilletjes die ik neem. 1 als ik thuis kom + Anti-oxidanten (Vitamine C en E), 1 de volgende dag 1 uur voor het slapen en de volgende dag de laatste. Dit voorkomt dat ik geen Dinsdag dip heb.

L-tryptofaan maakt de stof 5-htp (5-hydroxytryptamine) natuurlijk aan in je lichaam waar vervolgens de productie Serotonine mee verhoogd wordt. Slecht een klein deel daarvan wordt echt omgezet in (5-htp) en de productie in je lichaam daarvan kan vaak vrij lang duren.
Bron: http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/ingredientenwijzer/l-tryptofaan/l-tryptofaan.html

TIP: Het is beter om deze stap over te slaan en langs de vitamin store te gaan om een potje natuurlijk
5-htp te halen. Je slaat een stap over in je bovenkamer waardoor nog sneller herstel is gegarandeerd.

vergeet de L-tryptofaan.

Bron: http://vitaminstore.nl/vitaminen/103571/Natuurlijk-5-HTP-gemoedstoestand-nachtrust/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Motherflocker! op donderdag 21 augustus 2008 om 16:20:

Kan wel kwaad, na een poosje stopt je lichaam de aanmaak ervan, daarom is l-tryptofaan beter omdat je lichaam het dan zelf omzet.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is het nou?

De ene zegt dat je L-tryptofaan moet gebruiken, de andere zegt dat 5-HTP geen kwaad kan?!

Ik heb zelf 5-htp een paar weken achter mekaar gebruikt, omdat je er ook heerlijk van slaapt + de volgende keer je Xtc gebruikt je net ff iets lekkerder knalt :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=14242&p=451505#p451505
De meningen zijn verdeeld..lees maar.

Waarschuw beheerder
Ik vind het onzin :)
Waarschuw beheerder
eet gewoon een bakje fruityoghurt voor en na dat je gaat slapen en misschien nog een vitamine suplementje bespaard je ook nog is geld....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 15:42:
Grow up en leer jezelf eerst eens te amuseren zonder compleet af te draaien op feesten. Of zal ik eerst even tot jouw niveau dalen en wat pilletjes nemen om deze discussie op te voeren ?

Zei je zelf niet dat je ook 4 jaar gebruikt hebt? Laat ieder even in zijn waarde, hypocriet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 14:07:
De ene zegt dat je L-tryptofaan moet gebruiken, de andere zegt dat 5-HTP geen kwaad kan?!

het maakt op zich niet zoveel uit welke je neemt; ik hoor alleen best veel mensen die voor de 5-HTP variant kiezen dat ze er misselijk van worden. Verder doet het tzelfde, dus t maakt echt niet uit welke je neemt (f)
Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd :(

net zo jammer als dat je zelf een 'volwassen' stuk saggerijn geworden bent? O:)

Waarschuw beheerder
Multi vitaminen A-Z voor het feest 1 en erna 2.. hopaa alsof er niks gebeurt is xD
Waarschuw beheerder
L-tryp gebruikte ik voor het herstel na het trainen (nachtrust)
eerste week(en) goed op kunnen slapen maar daarna niet meer...i.c.m. feesten heb ik er geen voordeel uitgehaald voor zover ik weet...
maar ga op feesten ook ZO naar de klote dat er weinig aan de verrotheid te doen is...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 augustus 2008 om 16:19:
Multi vitaminen A-Z voor het feest 1 en erna 2.. hopaa alsof er niks gebeurt is xD

Wij praten nog weleen keer als jij 30+ bent
Waarschuw beheerder
ben 30 + , wat wou je vertellen?
Waarschuw beheerder
3 dagen voor xtc gebruik slik ik zo'n 500 mg l-tryptofaan . een uurtje of 4 voor het gebruik 1000 mg vitamine c (werkt als anti-oxidant ) . Tijdens xtc gebruik ook magnesium ( helpt tegen krampen en bekken trekken ). Na het feest weer 1000 mg vitamine c (zo vlug mogelijk ). En als je thuis bent 3 mg melatonine ( werkt ook als anti-oxidant , en je slaapt nog lekker ook ) Dan weer een paar daagjes l-trytofaan .
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 14:07:

Ik heb zelf 5-htp een paar weken achter mekaar gebruikt, omdat je er ook heerlijk van slaapt + de volgende keer je Xtc gebruikt je net ff iets lekkerder knalt laatste aanpassing 27 augustus 2008 14:08

Laat ons zeggen dat l-tryptofaan een stuk veiliger is .
Omdat het nog moet worden omgezet in 5htp .
En er word ook niet meer omgezet dan nodig is .

Bij teveel nemen van 5htp , kan je het serotonine syndroom krijgen .
Bloedklonters ..... de rest kan je zelf wel aanvullen denk ik .
Maar 5htp werkt dus wel stukken beter . Aan jou de keuze . Maar iedere dag een paar weken lang . Lijkt me alles behalve goed voor je . Niet langer dan een dag of 3 lijkt me veiliger .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op vrijdag 29 augustus 2008 om 18:54:
ben 30 + , wat wou je vertellen?

zozo...ik zeg;helemaal niet verkeerd!;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 augustus 2008 om 16:19:

Dat werkt bij mij niet meer :no:
Ik neem elke dag multivitamine en als ik op de zondagaaf voor ik naar bed ga er 1 extra neem, dan ben ik maandag gewoon verrot en dinsdag ook brak.
Uitspraak van Demolisher op zaterdag 30 augustus 2008 om 11:11:
3 dagen voor xtc gebruik slik ik zo'n 500 mg l-tryptofaan . een uurtje of 4 voor het gebruik 1000 mg vitamine c (werkt als anti-oxidant ) . Tijdens xtc gebruik ook magnesium ( helpt tegen krampen en bekken trekken ). Na het feest weer 1000 mg vitamine c (zo vlug mogelijk ). En als je thuis bent 3 mg melatonine ( werkt ook als anti-oxidant , en je slaapt nog lekker ook ) Dan weer een paar daagjes l-trytofaan .

w00t halve apotheek voor een nachtje/weekendje feest :o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zaterdag een vent dinsdag een vent;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wie kan mij vertellen als rode blancos iets is
Waarschuw beheerder

Dipje neem ik wel op de koop toe ;)

Waarschuw beheerder
Ik neem enkele dagen van tevoren 5HTP, en 1-2 dagen erna ook...maar of het nou echt verschil maakt??? Maar vrienden zweren er weer bij, kweet nie....
Waarschuw beheerder
Keertje een weekend geen stuiterballen eten werkt ook (y)

Waarschuw beheerder
Ik heb even moeten zoeken hoe en wat maar ben er inmiddels wel uit. Ik neem de avond na een feestje vlak voor het slapen een L-Tryptofaan van 400mg. De avond daarna nog een keer. Samen met voldoende vitamine en anti-oxydanten zorgt dat ervoor dat ik nooit een dip krijg. Nu gebruik ik niet ieder weekend en dat zal ook behoorlijk helpen.

Als ik overigens L-Tryptofaan neem voordat ik een pilletje neem slaap ik er alleen maar heel onrustig van.
Waarschuw beheerder
Die zooi is zwaar bagger ik wordt er altijd helemaal suf van op een niet leuke manier.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 oktober 2008 om 10:21:
je kan ook 5-HTP slikken een paar uur voordat je XTC gebruikt, dan ga je echt kneiterhard!

Als je echt hard wilt gaan begin je een week van te voren, elke avond 100 mg 5-HTP voor je gaat slapen.
Op de dag dat je xtc gaat pakken neem je 's ochtends en 's middags ook 100 mg.
Niet te dicht voor je de xtc inneemt, dan kun je serotoninesyndroom krijgen en wordt het toch niet op tijd in je hersenen opgeslagen als serotonine.

Ik en mijn vrienden doen het sinds deze (mijn :D) ontdekking altijd zo.
Echt gevoel dat je gewichtloos bent, zelfs harder dan we de eerste keer gingen.
De eerste keer dat ik het zo deed durfde ik zelfs niet meer te lopen, bang dat ik zou opstijgen haha. :rot:

Je gaat er trouwens ook vet relaxt van dromen (5-HTP).

PS Klopt dat je er suf van kunt worden, daarom altijd nemen voor je gaat slapen. (5-HTP => melatonine => suf)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op zondag 19 oktober 2008 om 01:02:
dan kun je serotoninesyndroom

En dat wil je echt niet hebben :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 oktober 2008 om 19:39:
w00t halve apotheek voor een nachtje/weekendje feest

:) Het schijnt de schade te beperken . Dus wat heb ik te verliezen . Niet gebruiken is nog beter . Maar het is oh zo lekker :d .
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu L-Tryptofaan gekocht, zodat me serotonine gehalte weer op peil komt na nacht feesten met xtc. Zijn er nog meer mensen die dit nemen? Heb nu voor het eerst een potje....ik wil weten of het werkt en hoeveel je er moet nemen na feest...

voordat je je bed ingaat, 3 van die l-tryptofaan ketsers eten en de dag erop is heel wat relaxter

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb niet gezegd dat ik stoer ben. Drugs is leuk als je 18 bent en als je dat gevoel een keertje wilt meemaken. Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt, normaal doet en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd

Ik denk dat er juist niet gebruikt moet worden op de leeftijd van 18, dan gooien ze er vaak 5 pillen in op een avond en roepen dat het niet werkt, slikken en snuiven zich een ongeluk.

Als wat meer volwassenen het gaan gebruiken, hebben ze al iets van hun leven gemaakt en zien het als een aanvulling....

Maar als 25 jarige al 4 jaar gebruikt heb je nu waarschijnlijk alle wijsheid al in pacht...top!!
Waarschuw beheerder
Net alsof je geen drugs kan gebruiken en er ook nog een 'normaal' leven naast kan hebben (en let op de aanhalingstekens)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op maandag 20 oktober 2008 om 17:49:
voordat je je bed ingaat, 3 van die l-tryptofaan ketsers eten en de dag erop is heel wat relaxter

bij mij deed het anders helemaal niks.. sowieso merk ik dat xtc bij mij veel schade aanricht, hoewel het gevoel op het moment zelf wel fijn is uiteraard.
ik heb na ground zero 2006 (anderhalve kutpil (roze 007) en wat speed, naderhand l-tryptofaan en 5htp enzo, after-E supplement) ruim een jaar last gehad van rare shit in mn visuele perceptie en dergelijke.. nou kan ik wel relativeren dus was niet zo erg, maar evengoed denk ik dat je dingen als l-tryptofaan pas moet nemen als de mdma volledig uit je lichaam is..

Waarschuw beheerder
Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt, normaal doet en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes

Definieer normaal, wat is tegenwoordig normaal?

En wie zegt als ik moe wordt dan direct naar XTC of iets dergelijks gaat gebruiken?
Een redbull kan ik ook prima weer verder ;)
Maar als je graag carrière wilt maken en huis etc m.a.w. het standaard huisje boompje beestje verhaal, wil dat niet zeggen dat ook een ander dat ook wilt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van NovaStyle op donderdag 23 oktober 2008 om 18:38:
dingen als l-tryptofaan pas moet nemen als de mdma volledig uit je lichaam is..

dus 3 dagen na gebruik?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 21:31:
dus 3 dagen na gebruik?

In de farmaceutisch wereld rekenen we altijd 5 keer de halfwaardetijd.
Die is gemiddeld 9 uur voor MDMA, dus zou dan op 45 uur uitkomen.
Dan heb je nog iets meer dan 3% in je bloed; ontzettend weinig dus.

Maar uit eigen ervaring: Neem vaak 10 uur na XTC 100 mg 5-HTP.
Nooit last van rare bijverschijnselen gehad.
18 uur na inname heb je sowieso nog maar 25% in je bloed, dat is eigenlijk al geen effectieve dosering meer.
(Tenzij je meer dan 200 mg MDMA binnen hebt gekregen.)
Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen, als je je verstand een beetje gebruikt. :)

Als je toch ouder dan 22 bent dan is het toch belangrijker dat je iets van je leven maakt

Mensen ouder dan 22 bepalen zelf wel op wat voor manier ze iets van hun leven maken.
Als je op je 25e de wereld nog steeds in bekrompen hokjes indeelt, dan heb je meer behoefte aan professionele hulp volgens mij.
Je bent een flapdrol!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 oktober 2008 om 20:35:
Maar als je graag carrière wilt maken en huis etc m.a.w. het standaard huisje boompje beestje verhaal, wil dat niet zeggen dat ook een ander dat ook wilt.

Ook als je carriere maakt en huisje boompje beestje bladibla kan je drugsgebruik prima in je agenda inplannen.

Ik neem zelf altijd L-Tryptofaan de dag na het feest (dus niet meteen als ik thuiskom, omdat de MDMA dan nog aardig werkt). Wachten tot het helemaal uit je lichaam is lijkt me niet het handigst. Zie ook bovenstaande post.
En bij mij maakt het ook best wel uit of ik L-Tryptofaan neem of niet qua kater.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op vrijdag 24 oktober 2008 om 13:14:
Ook als je carriere maakt en huisje boompje beestje bladibla kan je drugsgebruik prima in je agenda inplannen.

Dat probeer ik ook mee te zeggen ;P
Waarschuw beheerder
Bij teveel nemen van 5htp , kan je het serotonine syndroom krijgen .

Loop je alleen kans op als je te snel na je gebruik 5-HTP neemt, dus als je xtc nog niet is uitgewerkt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 24 oktober 2008 om 12:35:
Als je op je 25e de wereld nog steeds in bekrompen hokjes indeelt, dan heb je meer behoefte aan professionele hulp volgens mij.
Je bent een flapdrol!

Die zit! 1-0.......

Ik neem de L-tryptofaan altijd de dag na gebruik en de dag daarna. Maar ik begrijp hier dus eigenlijk dat ik beter een dagje later ermee kan beginnen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Badass B.U.D. op vrijdag 31 oktober 2008 om 13:22:
Loop je alleen kans op als je te snel na je gebruik 5-HTP neemt, dus als je xtc nog niet is uitgewerkt.

Op zich wel.
Maar veel 5-HTP nemen heeft toch niet zoveel zin, want een groot deel wordt dan in je lichaam omgezet.
Dus niet in je hersenen, waar je het wil hebben.
Beter 3 keer 100 mg nemen, dan 1 keer 300 mg. (Y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 oktober 2008 om 13:37:
Ik neem de L-tryptofaan altijd de dag na gebruik en de dag daarna. Maar ik begrijp hier dus eigenlijk dat ik beter een dagje later ermee kan beginnen?

L-tryptofaan zit nog een stapje verder van serotonine af dan 5-HTP.
5-HTP neem ik zelf altijd op de ochtend na thuiskomst, en dan nooit iets gemerkt van negatieve effecten.
Dus met L-tryptofaan moet dat helemaal kunnen, wordt sowieso maar voor klein deel in 5-HTP omgezet en die omzetting duurt ook nog een tijdje...
Belangrijkste: Als het op deze manier werkt voor jou, waarom zou je het dan anders doen? :)
Waarschuw beheerder
dagen voor xtc gebruik slik ik zo'n 500 mg l-tryptofaan . een uurtje of 4 voor het gebruik 1000 mg vitamine c (werkt als anti-oxidant ) . Tijdens xtc gebruik ook magnesium ( helpt tegen krampen en bekken trekken ). Na het feest weer 1000 mg vitamine c (zo vlug mogelijk ). En als je thuis bent 3 mg melatonine ( werkt ook als anti-oxidant , en je slaapt nog lekker ook ) Dan weer een paar daagjes l-trytofaan .

Whahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahaha, dit meen je niet serieus toch ?
Kom ik aan met een pakkie fruit drank dat ik thuis drink NA het feest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[/quote]

l-tyrosine[quote]

Is voor de aanmaak van je dopamine!.. het zijn allemaal enzymen die de aanmaak van serotonine en dopamine stimuleren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [020]Spoetnik[020]. op vrijdag 31 oktober 2008 om 15:16:
Whahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahaha, dit meen je niet serieus toch ?
Kom ik aan met een pakkie fruit drank dat ik thuis drink NA het feest.

Toch wel :d
Waarschuw beheerder
heb het vanmiddag ook maar eens aangeschaft :) trouwens je kan het toch ook normaal gebruiken zonder gevolgen bijv. als je slecht slaapt ofzo ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Peternator op maandag 3 november 2008 om 18:18:
trouwens je kan het toch ook normaal gebruiken zonder gevolgen bijv. als je slecht slaapt ofzo ?

Meestal wel, natuurlijk zijn er altijd mensen die last krijgen van bijwerkingen.
Maar ik heb het zelf ook tijdlang dagelijks gepakt.
Uurtje voor slapengaan of zo...

Vooral in het begin superchill geslapen, ook hele leipe dromen en zo.
Best een aanrader, alleen je kunt wel beetje last krijgen van euh...dat je hart ineens sneller gaat kloppen en je beetje opgefokt voelt.
Trekt binnen 5 minuten weg dan, maar in het begin dacht ik wel ff 'What the fuck, was dit nou wel zo'n goed idee!?' :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op maandag 3 november 2008 om 18:25:
Best een aanrader, alleen je kunt wel beetje last krijgen van euh...dat je hart ineens sneller gaat kloppen en je beetje opgefokt voelt

Heel herkenbaar. De eerste keer lag ik echt in bed alsof ik 20 blikjes bull naar binnen had gemikt. En ik droom er inderdaad nogal leip van. Wordt ook steevast de volgende morgen nauwelijks wakker. Na kwartiertje verdwijnt dat en voel ik me kiplekker, maar opstarten gaat heel moeilijk.
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op zondag 19 oktober 2008 om 01:02:
Als je echt hard wilt gaan begin je een week van te voren, elke avond 100 mg 5-HTP voor je gaat slapen.
Op de dag dat je xtc gaat pakken neem je 's ochtends en 's middags ook 100 mg.
Niet te dicht voor je de xtc inneemt, dan kun je serotoninesyndroom krijgen en wordt het toch niet op tijd in je hersenen opgeslagen als serotonine.

Maar eens proberen dan :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op maandag 3 november 2008 om 18:25:
dat je hart ineens sneller gaat kloppen en je beetje opgefokt voelt.

heb afgelopen nacht ff eentje genomen en had dit ook maar heb ik dit nu elke keer als ik het neem of is dat alleen de eerste paar keer zo ? het leek trouwens alsof ik al droomde toen ik me ogen dicht deed na 3 kwartier ofzo wel vaag opzich verder goed geslapen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op dinsdag 4 november 2008 om 22:16:
Maar eens proberen dan

Laat maar ff weten hoe je het vond. (Y)
Ik ging toen echt zo kneiterleip, echt sick.
Durfde niet meer te lopen/springen, bang dat ik dan naar het plafond van de Gashouder zou vliegen. :D

Uitspraak van Peternator op dinsdag 4 november 2008 om 22:23:
heb ik dit nu elke keer als ik het neem of is dat alleen de eerste paar keer zo

Ik had het de eerste paar keer, daarna soms.
Maar op een gegeven moment vond ik het wel relaxt eigenlijk.
Kweenie, lekker opgefokt in bed liggen, maar wel weten dat je half uurtje daarna superlekker ligt te pitten. :)

Die avatar van jou is trouwens best wel frustrerend... :nocheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 4 november 2008 om 23:15:
Laat maar ff weten hoe je het vond. (Y)
Ik ging toen echt zo kneiterleip, echt sick.
Durfde niet meer te lopen/springen, bang dat ik dan naar het plafond van de Gashouder zou vliegen. :D

Haha is goed.

Wat misschien ook wel zou kunnen werken is: L-theanine. Schijnt ook serotonine en dopamine verhogend te zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 5 november 2008 om 11:58:
Schijnt ook serotonine en dopamine verhogend te zijn.

Ben er niet helemaal van op de hoogte.
Maar volgens mij dat L-theanine zorgt voor afgifte van serotonine en dopamine.
Dus eigenlijk juist het tegenovergestelde van wat je wil bereiken.
Je wilt namelijk dat er extra serotonine aangemaakt en 'opgeslagen' wordt, zodat je geen dip krijgt.
Qua structuur lijkt het wel een beetje op tryptofaan en 5-HTP, maar denk niet dat er serotonine uit gemaakt kan worden in het lichaam...
Waarschuw beheerder
Dit is wat ik uit de info kon halen die ik gekregen had:
In eerste instantie stimuleert het de productie van alfa golven, waardoor een staan van ontspanning en mentale alertheid ontstaat. Verder is het betrokken bij de aanmaak van de remmende neurotransmitter GABA (gamma aminoboterzuur). GABA beïnvloed vervolgens de spiegel van twee andere neurotransmitters: dopamine en serotonine, die beide een belangrijke rol spelen bij de ontspanning en de stemming.

Nu ben ik niet echt op de hoogte van wat GABA doet, maar dacht dat dat een positieve invloed had op oa de spiegel van serotonine. Maar in hoeverre het dan wordt opgeslagen weet ik niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
GABA heeft een verdovende invloed op je hersenen.
GHB doet in principe precies hetzelfde als GABA, en ook het verdovende effect van alcohol heeft met GABA te maken.
GABA remt de afgifte van dopamine volgens mij, maar wat voor invloed het op serotonine heeft weet ik zo niet.

In ieder geval blijkt uit jouw stukje niet dat theanine wordt omgezet in serotonine of dopamine.
Het heeft wel een indirect effect op de hoeveelheden serotonine en dopamine die afgegeven worden.
Maar de oorzaak van de after-E dip is een tekort aan serotonine, niet een defect in de afgifte.
Dus waarschijnlijk heeft theanine veel minder effect tegen de dinsdagdip dan tryptofaan en 5-HTP. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 5 november 2008 om 13:51:
Dus waarschijnlijk heeft theanine veel minder effect tegen de dinsdagdip dan tryptofaan en 5-HTP. :)

Dat lijkt mij ook idd
Waarschuw beheerder
Van wikipedia:

Theanine is speculated to produce these effects by increasing the level of gamma-aminobutyric acid (GABA) production. Theanine increases brain serotonin, dopamine, GABA levels and has micromolar affinities for AMPA, Kainate and NMDA receptors.[7] It has also been found that injecting spontaneously hypertensive mice with theanine significantly lowered levels of 5-hydroxyindoles in the brain.[8] Researchers also speculate that it may inhibit glutamic acid excitotoxicity.[7] Theanine also promotes alpha wave production in the brain.[3]
Waarschuw beheerder
Ja haalde het vroeger wel alleen moet je het nemen binnen 24 uur nadat je genomen hebt anders heeft het geen zin.. Banaan eten kan ook.. Alhoewel er in eenbanaan niet echt heel veel L-Tryptofaan in zit helpt het wel een beetje.. Vitamine-C is denk nog belangrijkste bestandsdeel wat je kunt nemen.. L-Tryptofaan is namelijk alleen maar tegen de dip die je krijg door het overtollig serotonine gebruik wat ten invloede is van je gemoedstoestand.. Als je hersennen een impuls krijgen dit heel veel aan te maken dmv. een pilletje zal het enige tijd duren vordat dit op peil gebracht is..
L-Tryptofaan of een banaan zorgt voor een boost voor je serotonine.. Je kan L-Tryptofaan ook tijdens nemen.. 1 x gedaan.. 8) EEhhhmm wat zal ik zeggen.. Iedereen was mijn beste maatje.. :lol:

Heb je tenminste geen dip.. ;p

Bron: (Heb als drugsinformant voor Unity op house feesten gestaan).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 5 november 2008 om 13:51:
Maar de oorzaak van de after-E dip is een tekort aan serotonine, niet een defect in de afgifte.

Nee dat snap ik, maar is het niet zo, dat als je zorgt dat je serotonine voorraad weer versneld wordt aangevuld doordat de productie bijvoorbeeld door L-Theanine wordt gestimuleerd dat de dip dan ook minder zal zijn??? Of zal het alleen de afgifte stimuleren maar als er niks meer is kan er ook niks afgegeven worden....

Ach heb het in ieder geval niet in huis hoor :p

Voor hoeveel kopen jij trouwens 5-HTP en waar? Heb het nu bij de drogist gehaald voor iets meer als 16 euro (30 capsules van 100mg). Maar zag ook dat je iets hebt wat heet Brain Mood. en daar zou 307mg 5-HTP inzitten per capsule en 60caps zijn al te krijgen voor 16,95 (wat ik dan gevonden heb op internet).....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funk Fanatic op woensdag 5 november 2008 om 14:21:
Als je hersennen een impuls krijgen dit heel veel aan te maken dmv. een pilletje zal het enige tijd duren vordat dit op peil gebracht is..

Het gaat toch niet dat het aangemaakt wordt, maar juist in één keer veel wordt vrijgegeven? Oftwel je hebt een voorraad serotonine (stel me dat altijd voor als een soort van zakjes) en dat wordt dan vrijwel in 1x vrijgegeven (zakje wordt leeg gedrukt).
Waarschuw beheerder
Dat idee van die zakjes klopt wel.
In bepaalde hersencellen zitten bolletjes met serotonine.
Als die cellen dan een signaal krijgen, laten ze die bolletjes los en komt er een beetje serotonine vrij.
In dezelfde cellen zitten ook pompjes, die de gebruikte serotonine terug opnemen om weer in bolletjes te stoppen.
MDMA zorgt dat die pompjes de andere kant op gaan werken, en dus dat alle serotonine die in de cel zit naar buiten wordt gepompt.

De productie van serotonine wordt niet door theanine gestimuleerd, kan ik met 99% zekerheid zeggen.
Onder normale omstandigheden is sowieso de beschikbaarheid van 5-HTP (of tryptofaan) de beperkende stap in de productie van serotonine.
De invloed van theanine op dopamine en serotonine zal echt via GABA zijn, en dus alleen te maken hebben met meer of minder afgifte.

Ik koop mijn 5-HTP altijd bij Azarius, volgens mij ongeveer 10'tje voor 30 capsules van 50 mg.
Dus duurder dan bij je drogist zo te zien...
307 mg is een vrij raar getal, en ook aan de hoge kant.
Heb het niet zo op al die speciale namen, zelf zou ik het lekker bij '5-HTP capsules, 100 mg' houden. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 5 november 2008 om 14:13:
Geen schranz meer voor Matthijs?

Haha nog wel Schranz (alhoewel, scheurtje in m'n hamstring, dus echt los gaan zal t wel niet worden binnenkort), maar geen Schranz Kollektiv meer :P Wilde t eigenlijk al n tijd weghalen, maar iemand had inmiddels m'n naam zonder Schranz Kollektiv al genomen. Diegene is echter op m'n vriendelijke verzoek in gegaan z'n naam te wijzigen dus nu heb ik weer gewoon m'n oude naam :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 5 november 2008 om 14:44:
Voor hoeveel kopen jij trouwens 5-HTP en waar? Heb het nu bij de drogist gehaald voor iets meer als 16 euro (30 capsules van 100mg). Maar zag ook dat je iets hebt wat heet Brain Mood. en daar zou 307mg 5-HTP inzitten per capsule en 60caps zijn al te krijgen voor 16,95 (wat ik dan gevonden heb op internet).....

Bij Azarius is 60 caps met 50mg 18,50

In dat Brain Mood zit volgens deze link:
http://www.smeetsengraas.nl/ortholon/brain-mood.php
5-HTP (uit 357 mg Griffonia simplicifolia): 50 mg
Sint Janskruid (0,3% hypericine): 100 mg
Rhodiola rosea (1% salidroside en 2% rosavin): 50 mg

En kost bij de gegeven link 17,95 voor 60 caps + verzendkosten. Ik weet alleen niet zeker wat het effect van die andere 2 dingen erbij doet. Sint Janskruid mocht je volgens mij ook niet combineren met de anticonceptiepil...

Ik gebruik zelf altijd L-Tryptofaan en bestel het bij Azarius (17,50 voor 60 caps 400mg)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op woensdag 5 november 2008 om 15:57:
5-HTP (uit 357 mg Griffonia simplicifolia): 50 mg

Ow ok, dat is dus omgerekend 50mg. Hmm trouwens ook moeite gehad met 714 door twee te delen zie ik. Damn voel ik me ff dom. tijd om weer wat aan Braintraining te doen ;)

Maar goed Sint Janskruid zou ook een rustgevende werking moeten hebben. En inderdaad dat zou je niet met de pil mogen combineren omdat dat de betrouwbaarheid in de weg zou staan...
Waarschuw beheerder
Sint Janskruid is echt een nachtmerrie wat betreft andere medicijnen erbij gebruiken.
Het zorgt dat sommige medicijnen sneller worden afgebroken, dus dat je er minder van merkt of meer van moet slikken.
Ook verhoogt het de kans op serotoninesyndroom, dus die capsules kun je sowieso beter niet gebruiken vóór je MDMA gaat nemen.

Uitspraak van Matthijs op woensdag 5 november 2008 om 15:49:
Diegene is echter op m'n vriendelijke verzoek in gegaan z'n naam te wijzigen dus nu heb ik weer gewoon m'n oude naam

Dat is echt wel chill van die andere Matthijs dan.
Toch nog fatsoenlijke mensen op PF. ;P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 5 november 2008 om 16:13:
Dat is echt wel chill van die andere Matthijs dan.
Toch nog fatsoenlijke mensen op PF.

Ja ik was ook blij verrast moet ik zeggen :o

Waarschuw beheerder
Hoeveel van die 100mg capsules heb je nodig voor en na een feest? Ik wil niet de hele week bezig zijn met die dingen te slikken. Gewoon eentje voor het slapen gaan na een feest (zondagavond dus)?
Waarschuw beheerder
Zelf pak ik altijd 100 mg bij thuiskomst daarna 's middags en 's avonds, ochtend volgende dag en avond volgende dag.
Misschien beetje te enthousiast, zou goed kunnen hoor.
Maar alleen 100 mg voor 't slapen gaan lijkt me weer beetje weinig.
Probeer maar eens wat, en laat hier maar horen of het werkte. :)

Waarschuw beheerder
Heb wat van het spul besteld. Ben eigenlijk een beetje skeptisch over het hele "fucken met je serotine gehalte" gebeuren, maar met MDMA gebruik fuck je er het ergste mee, dus ik moet niet zo zeiken ^^
Waarschuw beheerder
Je helpt je lichaam alleen maar sneller de uitgeputte serotonine weer zo snel mogelijk opbouwen hoor :)

Ik neem trouwens maar 1 L-Tryptofaan de dag erna, en als ik t erg bont gemaakt heb de volgende dag nog eentje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 5 november 2008 om 17:40:
Maar alleen 100 mg voor 't slapen gaan lijkt me weer beetje weinig.

Serotinine wordt alleen aangemaakt als je slaapt, dus overdag 5-HTP of L-Trypto slikken heeft geen zin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 november 2008 om 17:23:
Gewoon eentje voor het slapen gaan na een feest (zondagavond dus)?

(y)
En bij overmatig gebruik de volgende avond (maandag) nog eentje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 12:03:
Serotinine wordt alleen aangemaakt als je slaapt, dus overdag 5-HTP of L-Trypto slikken heeft geen zin.

Het is maar net hoe je het bekijkt.
Het serotonine-niveau is overdag hoog en 's nachts laag. Het melatonine-niveau is 's nachts hoog en overdag laag.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 12:03:

Ik ga altijd ff slapen als ik thuiskom van een party, dus vandaar.
Serotonine wordt trouwens ook gewoon uit 5-HTP aangemaakt overdag hoor. :)
Daarom kun je ook een beetje moe worden als je overdag 5-HTP neemt, want een gedeelte wordt omgezet in melatonine, en melatonine is heel belangrijk in het reguleren van het dag/nachtritme en het 'moe'-gevoel.

De gemiddelde spiegels veranderen inderdaad gedurende dag, maar spiegels en productie zijn in geval van serotonine niet direct aan elkaar verbonden.
Waarschuw beheerder
ik heb het zo'n beetje allemaal doorgelezen.
allemaal eigen gebruiksmogelijkheden en ervaringen.

Nu lijkt dit me best interessant en weet ik natuurlijk dat ik zelf moet uitvogelen wat het beste voor me is.
Maar om een conclusie te kunnen trekken (ik doe m'n best!) die ik heb vernomen van Kontra-indication:
-De week voordat je begint dagelijks voor het slapen 100 mg 5-HTP.
-Op de dag van het feest ergens in de middag, vooral niet nét voor het feest.
Bovenstaande 2 punten zijn puur voor het beter mdma-effect, als ik dat zo mag noemen?
-Bij thuiskomst voor het slapen nog 100mg voor een degelijke nachtrust.
-Eventueel de dag daarna ook?
Deze 2 punten zijn puur voor het beter slapen en een verminderde dip?
Met deze hoeveelheid zal het niet veel negatieve gevolgen hebben, voor iemand die net begint hiermee?
Of is een mindere hoeveelheid aan te raden, met toch een waarneembaar effect?

De 'bij-effecten' kan dus het 'oppeppende' gevoel zijn voor het slapen met een verhoogd hartritme voor korte tijd? Nog meer wat kan spelen hierbij?

Al met al is het toch het proberen waard..je kan natuurlijk pas oordelen als je het pas zelf hebt geprobeerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Midi-030 op donderdag 6 november 2008 om 19:37:
-De week voordat je begint dagelijks voor het slapen 100 mg 5-HTP.
-Op de dag van het feest ergens in de middag, vooral niet nét voor het feest.
-Bij thuiskomst voor het slapen nog 100mg voor een degelijke nachtrust.
-Eventueel de dag daarna ook?
Met deze hoeveelheid zal het niet veel negatieve gevolgen hebben, voor iemand die net begint hiermee?
Of is een mindere hoeveelheid aan te raden, met toch een waarneembaar effect?

Wat ik er van begreep is dat hij dit doet om nog harder te gaan, omdat er nog meer serotonine aanwezig is.

ofzo
Waarschuw beheerder
Hier kan je ook l-tryptofaan 5htp en melatonine kopen voor een heel goede prijs .
http://www.import-usa.nl/Webwinkel-Page-36152/Home.html
Waarschuw beheerder
mij is laatst verteld door een verkoper van een smartshop dat 5htp wettelijk verboden is en de naam 5htp nu alleen nog maar als merk wordt gebruikt terwijl het er niet meer in zit.... klopt dit echt of niet ?
Waarschuw beheerder
Dat gaat waarschijnlijk over de synthetische variant, die dus in een lab of zo gemaakt moet worden.
Daarbij is in het verleden iets gigantisch mis gegaan, waarna de synthetisch geproduceerde 5-HTP in veel landen verboden is.
De natuurlijke variant (uit een of ander zaadje geperst ofzo), is nog gewoon legaal te verkrijgen. (Y)
Waarschuw beheerder
Begonnen met het 'pre-loaden' aan de hand van 5-htp.
Echter nog een vraagje. Misschien heb jij een antwoord Kotra?
Ik ga vanaf morgen de nachtdienst in tot donderdag. Wanneer kan ik dan het beste de 5-HTP innemen? Gewoon 's ochtends als ik ga slapen? Of toch maar de avonden aanhouden?
Aan de ene kant kan je zeggen dat ik mn ritme wat ga omgooien en dus dan ook daarin maar de 5-htp inname moet aanpassen. Aan de andere kant kan ik me ook wel weer ergens voorstellen dat het lichaam beter kan pre-loaden als het elke keer rond het zelfde tijdstip de 5-htp aangeboden krijgt.

Waarschuw beheerder
gewoon aan de GHB als je je kut begint te voelen na uitwerking van het XTC effect, dat werkt tenminste zeker, en lijkt me stukken goeiekoper (y)
Waarschuw beheerder
Yo Bart,

Denk dat je die 5-HTP beter voor het slapengaan kunt nemen.
Elke dag rond hetzelfde tijdstip heeft niet zoveel invloed bij 5-HTP waarschijnlijk.
Dat is meer iets voor geneesmiddelen die erg lang in je lichaam blijven.
Daarnaast kun je een beetje slaperig worden, 1 tot 2 uur na 5-HTP inname.
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je nachtdienst. ;P

Tot wanneer ga je pre-loaden?
Wil wel ff horen of je het verschil hebt gemerkt... :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op maandag 10 november 2008 om 09:44:
Daarnaast kun je een beetje slaperig worden, 1 tot 2 uur na 5-HTP inname.
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je nachtdienst. ;P

Tot wanneer ga je pre-loaden?

Tja dat dacht ik ook, al moet ik zeggen dat ik gisteren na inname van de 5HTP opeens wat last van mn maag kreeg, en een erg onrustig gevoel, wat zo'n 2 uur aanhield. Dit nog niet eerder gehad na inname van 5HTP. Maar goed zal het morgen ochtend voor het slapen gaan innemen. Kom donderdag uit de nachtdienst, dus vanaf dan gewoon weer voor het slapen gaan.
Pre-loeaden gaat tm zaterdag :) Daarna is het lekker stappen :bounce:

Zal zeker even laten weten hoe het was (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op maandag 10 november 2008 om 10:12:
een erg onrustig gevoel

Dat is waarschijnlijk dat opgefokte gevoel, wat hierboven ook al ter sprake kwam.
Volgens mij heeft dat iets te maken met de invloed van serotonine op je bloeddruk en je maag/darmstelsel.
Maar het is niet echt iets om je druk over te maken, tenzij je het echt als onprettig blijft ervaren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op maandag 10 november 2008 om 10:19:
Maar het is niet echt iets om je druk over te maken, tenzij je het echt als onprettig blijft ervaren.

Maakte me er ook niet druk om hoor. Had het alleen nog niet eerder gehad. En als je daardoor meer dan een uur wakker ligt is het op dat moment even vervelend :p

Waarschuw beheerder
En dat allemaal voor een lijpe avond, lijkt wel een sport :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 12:12:
En dat allemaal voor een lijpe avond, lijkt wel een sport :P

Het is ook erg intensief zo'n avondje ;)
Waarschuw beheerder
Het hele assortiment is, wellicht ten overvloede, verkrijgbaar bij www.wapwinkel.nl
Wij nemen altijd L-Tryptofaan na een heftig weekend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op maandag 10 november 2008 om 09:44:

Nou om eerlijk te zijn heb ik niet veel verschil gemerkt. Niet echt het idee gehad dat ik nu meer van de kaart was dan normaal. Maar misschien dat het wel goed help tegen de dinsdagdip!

Waarschuw beheerder
spirulina:D
zit alles in tegen de xtc dip;)

Waarschuw beheerder
Ik ben vorige week begonnen met L-tyrosine, L-tryptofaan en 5-htp.
Het enige wat ik merk is dat ik beter slaap. Waarschijnlijk ben ik niet meer te redden na 17 jaar feesten :9

Waarschuw beheerder
maar als je beter slaapt...herstel je ook beter.
dus ben je zeeeeeer gezond bezig:P
Waarschuw beheerder
je krijgt er inderdaad maffe dromen van.
opstaan is wat moelijk..
maar het is een uitstekend middel.
ik nam er gewoon 2 was zat.

Waarschuw beheerder
waarvan krijg je maffe dromen??

van teveel drugsgebruik of van de l-tryptofaan?
;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 november 2008 om 20:07:
maar als je beter slaapt...herstel je ook beter.
dus ben je zeeeeeer gezond bezig:P

Dat is zeker waar. Als ik na een feestje niet goed kan slapen ben ik echt langer bezig met het herstel. Als ik wel goed slaap een paar uur dan is mijn lichaam zichtbaar beter hersteld :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *ADVENTURE* op zondag 16 november 2008 om 20:09:
je krijgt er inderdaad maffe dromen van.

Dat niet, ik droom nu gewoon weer wat vaker. Ik had al een hele tijd dat ik geen dromen meer kon herinneren tot vorige week.
Waarschuw beheerder
5 htp en l-tryptofaan ook maar eens in huis gehaald.
heb het allebei geprobeerd.

Van de l-tryptofaan heb ik echt heerlijk geslapen. s'Morgens ook echt het gevoel alsof ik 20u geslapen heb :P

Van de 5 htp ben ik gisternacht verschillende keren wakker geworden en hele maffe dromen gehad.

De l-tryptofaan wil ik gaan gebruiken na gebruik en de 5 htp om te pre-loaden :D
Waarschuw beheerder
Juist nu ik een tijdje geen 5-HTP meer neem begin ik pas maf te dromen. echt bizar!
Waarschuw beheerder
weet iemand of het schadelijk is voor enige delen in het lichaam als je de capsule openbreekt ?

vind hem namelijk wel erg groot, kan toch ook gewoon in water gooien en dat opdrinken?

of vermindert dat de werking ?
Waarschuw beheerder
Denk niet dat dit de soort capsules zijn die moeten voorkomen dat het in je maag al vrij komt. Sommige medicatie heb je dat wel, dat moet pas in de darmen opgenomen worden anders zou het maagzuur inwerken op de stoffen die daardoor niet werkzaam meer zouden zijn. Maar ik vermoed dat dat bij deze capsules niet het geval is. Dus je zou het gewoon zo moeten kunnen nemen. Of het lekker is is ten tweede.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris Griffin op woensdag 19 november 2008 om 22:55:
5 htp om te pre-loaden

met 5 htp is er wel een verhoogde kans op een serotonine-vergiftiging, weet niet of je hiervan op de hoogte bent?
zou hier dus wel voorzichtig mee zijn ;-)

voor zover ik weet is dit niet het geval met L-tryptofaan, omdat je lichaam dan alleen datgene gebruikt wat het nodig heeft, in tegenstelling tot 5 htp
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Venusss op donderdag 20 november 2008 om 14:09:
met 5 htp is er wel een verhoogde kans op een serotonine-vergiftiging, weet niet of je hiervan op de hoogte bent?
zou hier dus wel voorzichtig mee zijn ;-)

Dit is al eerder genoemd ja. Daarom moet je het ook niet nemen een uur of wat voordat je gaat stappen. Maar 4 uur of meer van tevoren kan geen kwaad. En het ook niet gebruiken tijdens het gebruik van MDMA.
Waarschuw beheerder
en niet elke dag, denk ik? is niet zoveel over te vinden op internet, of ik zoek niet goed ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik slikte eigenlijk standaard een L-Tryptofaan capsule voor het slapen.
Nu had ik de laatste tiojd beetje last van oorsuis en had ook nog een temazepam erbij genomen.

Damn, dat was een slecht idee.
Dan heb je dus gewoon een bad-trip tijdens je slaap
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Venusss op donderdag 20 november 2008 om 14:09:

Totaal van op de hoogte. Ik wil het alleen gebruiken als ik kort na elkaar gebruik.
En dan 5 dagen iedere dag 1 capsule voor het slapen gaan.
We zullen zien zaterdag op Qlimax of het iets uitgehaald heeft :D

maar het is iig niet de bedoeling als excuus om iedere week te gebruiken.

Waarschuw beheerder
L-Tryptofaan poeder is beter :lijn:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 november 2008 om 15:49:
Nu had ik de laatste tiojd beetje last van oorsuis en had ook nog een temazepam erbij genomen.

Hmmm zou eigenlijk niet zo goed weten op welke manier dit verband kan hebben.
Op zich wel de moeite om dat eens uit te zoeken. Weet wel dat temazepam (net als andere benzo's) je minder gevoelig maakt voor prikkels waardoor je dus minder snel in slaap valt.
Ik ga eens kijken wat ik er over kan vinden.
Ik neem nu sinds maandag 2 capsules 5htp van 50mg voor het slapen gaan, dit tot vrijdagavond en dan zaterdag los kan toch wel? Je hebt me bang gemaakt met die serotonine vergiftiging :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op donderdag 20 november 2008 om 21:38:
Weet wel dat temazepam (net als andere benzo's) je minder gevoelig maakt voor prikkels waardoor je dus minder snel in slaap valt.

Denk dat het hier om een typefout gaat, maar door gebruik van benzo's val je juist sneller in slaap.
Maakt inderdaad je hersenen minder gevoelig voor prikkels, waardoor de activiteit afneemt en je lekker rustig wordt en makkelijk in slaap kunt vallen.

Uitspraak van Timmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm op donderdag 20 november 2008 om 21:48:
Ik neem nu sinds maandag 2 capsules 5htp van 50mg voor het slapen gaan, dit tot vrijdagavond en dan zaterdag los kan toch wel? Je hebt me bang gemaakt met die serotonine vergiftiging

Je loopt alleen risico op serotoninevergiftiging als je vrij veel 5-HTP inneemt een paar uur voor je aan de MDMA/XTC gaat.
Dus maak je geen zorgen. :)
Je kunt zelfs zaterdagochtend nog wel 2 capsules pakken, als je maar 6 tot 8 uur tijd hebt zitten tussen je 5-HTP en je XTC en je neemt niet meer dan 100 mg kan er echt niks fout gaan.

Zelf ook vaak zat gedaan namelijk. :lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 november 2008 om 15:49:
Dan heb je dus gewoon een bad-trip tijdens je slaap

Weet niet zeker of deze verklaring klopt, maar in principe is 5-HTP een lichte upper (serotonine omhoog) en temazepam een downer.
Is dus een slechte combinatie, waarschijnlijk dat dat zorgt voor die arelaxte reactie.
Aan de andere kant, GHB na MDMA gaat vaak wel gewoon goed, maar ja.
Gewoon niet meer doen dus. ;P
Waarschuw beheerder
haha pillen slikken om de effecten van het pillen slikken teniet tedoen... :lol: gewoon een paar uurtje xtra slaap pakken en ff goed eten werkt prima voor mij.
Waarschuw beheerder
Ik zie melatonine al een paar keer langskomen. Om wat makkelijker een slaapritme aan te houden krijg ik die op recept. Ik heb ze dus toch al in huis liggen, dus ben wel benieuwd of dit het herstel van de serotoninespiegel bevorderd.

Kan er iemand bevestigen (en uitleggen) wat dan de relatie is tussen melatonine en serotonine?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoeisiedan? op vrijdag 21 november 2008 om 00:37:
pillen slikken om de effecten van het pillen slikken teniet tedoen...

of juist te versterken ;-P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van wanorde op vrijdag 21 november 2008 om 02:01:
Kan er iemand bevestigen (en uitleggen) wat dan de relatie is tussen melatonine en serotonine?

Melatonine wordt (in het lichaam) gemaakt uit serotonine.
Dus melatonine zal geen grote invloed hebben op het herstel van de serotoninespiegel.
Wellicht dat het wel helpt, omdat je beter slaapt en je lichaam als je slaapt weer tot rust kan komen etc.
Maar dat is dan meer goed voor het algehele herstel na een avondje flink doorhalen.

Voor herstel van je serotoninespiegel moet je het echt zoeken in 5-HTP of L-tryptofaan. :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 21 november 2008 om 09:59:
Voor herstel van je serotoninespiegel moet je het echt zoeken in 5-HTP of L-tryptofaan.

of:
Bronnen van veel tryptofaan (de voorloper van serotonine) zijn vooral te vinden in:
spirulina (zeewierplantje), sojabonen, tofu, amandelen, bananen, biergist en verder in yoghurt, kip en kalkoen.
Ook pure chocolade bevat een stof die de serotonine spiegel kan verhogen. (De donkere soorten zijn hiervoor het meest geschikt (cacao 70% )

spirulina werkt bijna net zo goed als l-tryptofaan.
is stukken goedkoper en bevat net even wat meer aminozuren erbij die herstel van nog andere zaken bevorderen.
is niet alleen je serotonine die minder word he na drugsgebruik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nope, daarom neem ik meestal ook wat extra multi- en vitamine c. Vaak ook een paar dagen groene thee capsules, is een erg krachtig anti-oxidant.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 20 november 2008 om 22:40:
Denk dat het hier om een typefout gaat

Haha weet wel zeker dat het om een typfout gaat :p
Waarschuw beheerder
kheb nu zo'n flessie met van die vitamine uit de smarshop en moet zeggen dat ze ONTZETTEND ranzig zijn gadverdamme man dat iemand dat gelukt is naar binnen te werken, en nog grote dingen ook zijn het... misschien toch maar geen vitamine en gelijk aan de tryptofaan
Waarschuw beheerder
ben ook wel eens aan het pre-loaden geweest met 5-HTP, 5 dagen voorafgaand op Qlimax dagelijks 100mg 5-HTP. Had de 2 weekenden daarvoor ook al gebruikt maar wilde wel goed los gaan op Qlimax:D heb aan anderhalf pilletje genoeg gehad voor de hele nacht en het was lang geleden dat ik zo lekker was gegaan.
Waarschuw beheerder
eet gewoon een sinaasappel? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 november 2008 om 15:24:
is niet alleen je serotonine die minder word he na drugsgebruik

Anti-oxidanten willen ook nog wel helpen om versneld het gif uit je lichaam te krijgen. Veel verse sap (citrus) werkt bij mij altijd super.
Waarschuw beheerder
Pre-loaden met 5 htp doe ik vaker!
Gisteren leken mn benen wel van pudding :P

Waarschuw beheerder
ik ga binnenkort 5htp bestellen want ik ben niet helemaal onder de indruk van l-tryptophaan, ik merkte was iets aan mijn gemoedstoestand na 2 weken iedere avond te gebruiken, wel is de kater na xtc iets minder maar ik blijf goed brak in mijn stemming
Waarschuw beheerder
3 dagen voor het feest toch maar 2 capsules per dag 5htp genomen .
Wat ging ik hard zaterdag , leek wel men 1rste keer :d

Waarschuw beheerder
donateur
Waar kopen jullie de 5htp , ook op vitaminstore.nl?

Waarschuw beheerder
donateur
En hoeveel mg pillen van 5 htp slikken jullie? Want volgens mij zijn die van vitamin store goedkoper niet?

Waarschuw beheerder
werkt alleen de eerste paar keren

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 november 2008 om 14:53:
werkt alleen de eerste paar keren

Dus als ik dat nu zou willen bestellen ook geen effect merkbaar?

Waarschuw beheerder
weet niet hoe vaak je dat al gehad hebt? je went er snel aan,... net als met alle drugs dus de werking neemt af

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 november 2008 om 20:43:
ik ga binnenkort 5htp bestellen want ik ben niet helemaal onder de indruk van l-tryptophaan, ik merkte was iets aan mijn gemoedstoestand na 2 weken iedere avond te gebruiken, wel is de kater na xtc iets minder maar ik blijf goed brak in mijn stemming

vind je dat raar na 2 weken gebruik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 november 2008 om 16:12:
vind je dat raar na 2 weken gebruik

Ja, het is een supplement die kan helpen met de inslaapfunctie en er voor zorgt dat je serotonine op pijl blijft, je bouwt geen tolerantie op ofzo, gewenning misschien maar dan moet het behaalde resultaat toch beter voelbaar zijn in mijn ervaring.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
euhm heb dat half jaar geleden tijdje geslikt, merkte bv in mei op thunderdome wel verschil ging echt hard meteen weer kotsen bij 1 enzo haha

Die tryptofaam vind ik niet werken, of iig ik merk er niks van.
Waarschuw beheerder
L-tryptofaan is idd om het weer op peil te brengen.
Dus hier zul je niet veel méer van merken.

5 htp wel. ik heb beide op vitaminstore.nl besteld.

ook totaal geen last gehad van de dinsdagdip na het gebruik van l-tryptofaan.
En ik had toch 2,5 mitsu op :D

Waarschuw beheerder
donateur
En wanneer gebruik je dat L-tryptofaan en 5 htp? Iedere avond of?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Mark-- op donderdag 21 augustus 2008 om 23:05:
en als je dan moe bent ga dan niet stappen en ga lekker in je bedje liggen als je er niet tegen kunt maar ga dan niet wanhopig op zoek naar wat pilltjes Ik vind het zonde dat jullie zijn blijven hangen in jullie kindertijd

De grootste misvatting over xtc, zeker nog nooit gebruikt? Anders zou je weten waarom mensen dat nemen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 november 2008 om 23:20:
En wanneer gebruik je dat L-tryptofaan en 5 htp? Iedere avond of?

ik gebruik htp 5, 5 dagen voordat ik gebruik. maandag tm vrijdag voor het slapen gaan.
L-tryptofaan gebruik ik 2 avonden na gebruik.
dus zondag- en maandagavond.

5htp is meer als ik meerdere feesten in een korte periode heb.
Is niet de bedoeling dat het gebruikelijk word :)
Artiest Mannie
Waarschuw beheerder
donateur
heb een tijd lang tryptofaan gebruikt.. vage dromen gehad ed.. nu mee gestopt maar nog regelmatig vage dromen :lol: wat ik ervoor toch zeker minder had

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chris Griffin op donderdag 27 november 2008 om 14:30:
ik gebruik htp 5, 5 dagen voordat ik gebruik. maandag tm vrijdag voor het slapen gaan.
L-tryptofaan gebruik ik 2 avonden na gebruik.
dus zondag- en maandagavond.

5htp is meer als ik meerdere feesten in een korte periode heb.
Is niet de bedoeling dat het gebruikelijk word

Ah zo :) ja ik merkte meer verschil met 5 htp als die tryptofaan :yes: kon met die 5 htp wel goed opstaan , itt die tryptofaan
Waarschuw beheerder
is het schadelijk voor je om korte periodes van 3-4 weken tryptofaan te slikken of niet ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Peternator op donderdag 27 november 2008 om 17:11:
is het schadelijk voor je om korte periodes van 3-4 weken tryptofaan te slikken of niet ?

volgens mij niet, want tryptofaan is een natuurlijke stof en komt ook in lage concentraties voor in melkproducten enz.. je lichaam heeft sowieso tryptofaan nodig.. En als je teveel tryptofaan neemt, wordt het gewoon afgebroken. Integenstelling tot 5htp, wat wel schadelijk voor je kan zijn, als je dat veel pakt, blijft je lichaam serotonine aan maken, en kun je een vergiftiging krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mannie op donderdag 27 november 2008 om 19:27:
volgens mij niet, want tryptofaan is een natuurlijke stof en komt ook in lage concentraties voor in melkproducten enz.. je lichaam heeft sowieso tryptofaan nodig.. En als je teveel tryptofaan neemt, wordt het gewoon afgebroken. Integenstelling tot 5htp, wat wel schadelijk voor je kan zijn, als je dat veel pakt, blijft je lichaam serotonine aan maken, en kun je een vergiftiging krijgen.

Pas na meer als 3 achtereenvolgende maanden dus bij verstandig gebruik geen enkele schade + véél meer effect merkbaar bij kort achter elkaar knallen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 19:28:
Pas na meer als 3 achtereenvolgende maanden dus bij verstandig gebruik geen enkele schade + véél meer effect merkbaar bij kort achter elkaar knallen :)

ja dat is zo, maar had het even over het verschil tussen tryptofaan en 5htp.. 5htp idd pas na eerdere maanden, maar tryptofaan kan sowieso geen kwaad :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mannie op donderdag 27 november 2008 om 19:35:
ja dat is zo, maar had het even over het verschil tussen tryptofaan en 5htp.. 5htp idd pas na eerdere maanden, maar tryptofaan kan sowieso geen kwaad

:yes: maar ik bedoelde, stel je pakt paar keer 1 week 5 htp dan kan het geen kwaad, zolang je het maar niet maanden aan 1 stuk door slikt.

Beste combi zou zijn maandag - vrijdag 5 htp, zaterdag xtc, zondag + maandag trypto en dan weer klein weekje 5 htp.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 november 2008 om 20:04:
maar ik bedoelde, stel je pakt paar keer 1 week 5 htp dan kan het geen kwaad, zolang je het maar niet maanden aan 1 stuk door slikt.

idd :)

zou 5 htp inderdaad alleen vlak voor of vlak na gebruik doen.. niet maanden lang idd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 16:49:
dd, ik vind het altijd sneu voor dat soort personen. Vind het jammer dat ze afhankelijk van drugs zijn als ze 5 daagjes gewerkt hebben. Zielig toch ? mensen die bekken en ogen trekken alsof ze moeten poepen en rondlopen op een event alsof ze god himself zijn. Jammer dat deze mensen zich niet kunnen amuseren en advies gaan vragen en geven over hoe je het beste drugs kunt gebruiken

Maar goed mensen, zet hem op! ze word het nooit wat met jullie! Respect mang !

Ik reageer nooit op berichten maar jij slaat echt alles hahahahahahha, what the fuck.
Eerst zelf 4 jaar lang pillen slikker op partys en nu zo iets posten haha.

draag je nu ook geitenwolle sokke met jezus sandalen ipv witte sokken met air max?

Trieste troela, had je in die 4jaar maar een overdosis gepakt.
Je hebt wel flinke hersenschade opgelopen in die 4 jaar als je het mij vraagt.

AJU!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van P-leej op donderdag 21 augustus 2008 om 16:49:
Zielig toch ? mensen die bekken en ogen trekken alsof ze moeten poepen en rondlopen op een event alsof ze god himself zijn. Jammer dat deze mensen zich niet kunnen amuseren en advies gaan vragen en geven over hoe je het beste drugs kunt gebruiken :S

laat die mensen zich juist amuseren met drugs op.. ieder zn ding toch.. als je je maar vermaakt (Y)