ik ken zat meisjes/vrouwen die op hun 19e of 20e een kind kregen en er heel goed mee omgingen en nu heel gelukkig moeder zijn incl. de vader van de baby/kind die nog steeds bij haar is
is persoonlijk of je het aan kan of er aan toe bent
Uhhmmm verplicht abortus voor meisjes met een iq <100
Ik vind dat mensen eerst een vergunning moeten hebben om uberhaupt een kind te krijgen.
Dus eerst verplichtige cursussen met theorie en praktijk.
Wat zeik je nou azijnpisser?
Ik vind dat mensen eerst een vergunning moeten hebben om uberhaupt een kind te krijgen.
Dus eerst verplichtige cursussen met theorie en praktijk.
niet op het gebied van mishandeling/verwaarlozing etc. die worden toch vaak veroorzaakt door andere factoren dan onwetendheid
Je moet een kind nemen als je er aan toe bent.
Als je onder de 21 bent denk ik zeker dat je er nog niet aan toe bent
Uhhmmm verplicht abortus voor meisjes met een iq <100?
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee"
Zijn moeders van 18 die het uitstekend doen en carrièretypjes die pas op hun dertigste beginnen en er niks van bakken omdat ze veel te weinig tijd hebben en hun kinderen meer vertrouwd zijn met de oppas/au-pair/crèche.
Maar onder de 21 een verplichte abortus..?
hmm.. denk dat ze gewoon betere voorlichting moeten geven. Hoeft er ook geen abortus te worden gepleegd
China overweegt landbouwgrond op te kopen in Zuid-Amerika en Afrika om haar eigen bevolking te kunnen blijven voeden
Lijkt me dat een meisje best wat steun kan gebruiken bij zoiets ingrijpend.
Graag
Lijkt me dat een meisje best wat steun kan gebruiken bij zoiets ingrijpend.
Vriendin van me is verloskundige, en als je soms hoort wat een domme vragen ze krijgt over het opvoeden van een baby
Je spoort niet als je zo vroeg al een kind neemt heb je je hele jeugd alweer verkloot.
Dus dan moet je toestemming vragen aan een criminele organisatie die zich overheid noemt?
Je gaat toch geen toestemming vragen aan een overheid die mede verantwoordelijk is voor al die doden in de oorlog, voor steeds meer ADHD, autisme en wiegendood door vaccins?
Die mensen weten echt niet beter wat goed voor je is dan jij, hoor.
En als ze het wel weten, dan willen ze dat jij het niet weet, want dood en verderf, dat is waar de overheid voor staat.
ijn moeders van 18 die het uitstekend doen en carrièretypjes die pas op hun dertigste beginnen en er niks van bakken omdat ze veel te weinig tijd hebben en hun kinderen meer vertrouwd zijn met de oppas/au-pair/crèche.
Ben zelf 20 en heb een dochter van ruim 7 maanden. Ze heeft het goed bij ons.
Ben wel voor preventief sterilliseren
Alleen in uitzonderingsgevallen zoals verkrachting o.i.d.
opvoedkundig zijn heeft geen ene moer met leeftijd te maken.
Denk ook aan de slogan 'een slimme meid plant haar kinderen op tijd'
Kind krijgt kind, want alles beneden de 21 jaar heeft te weinig ervaring opgedaan om uberhaubt een kind te begeleiden en op te voeden
Kind krijgt kind, want alles beneden de 21 jaar heeft te weinig ervaring opgedaan om uberhaubt een kind te begeleiden en op te voeden
Kind krijgt kind, want alles beneden de 21 jaar heeft te weinig ervaring opgedaan om uberhaubt een kind te begeleiden en op te voeden,
Ik vind dat er geen leeftijd voor staat wanneer je kinderen mag krijgen
maar dat heeft geen reet te maken met leeftijd
wel
jonge mensen te jong om een kind op te voeden
Hoe vaak hoor je wel niet dat een moeder haar kind dood? En die is dan in de 30?! Die is vast en zeker ook te jong om haar kind op te voeden
Over het ALGEMEEN (dan gaat he dus over het GROS) zijn jonge mensen gewoon minder in staat om hun kind te voorzien van zowel de praktische/financiele als sociaal-emotionele verzorging.
Want als ik om mij heen kijk, zie ik dat de jongere moeders vaak zorgzamer zijn dan de wat oudere moeders.
Leeftijd is toch geen garantie?
Kom op zeg je kan toch nadenken?
waarom lees jij alleen de dingen die je wilt lezen?
Ik vind dat dwang een fout middel is, we moeten mensen hun gedrag sturen door goede keuzes te belonen niet door de beslissing over te nemen. Anders is het bij een extreem geval als iemand met het syndroom van Down, die mag je best de prikpil geven of zo, maar die kunnen dan ook geen kind op voeden.
Jonge mensen zijn vaak minder verantwoordelijk, hebben minder financiele middelen, staan te dichtbij hun eigen kindertijd, zijn vaak niet volwassen genoeg, hebben zich sociaal-emotioneel nog niet voldoende ontwikkeld, moet ik doorgaan?
Uitspraak van Lady_luck op woensdag 6 augustus 2008 om 20:19:
Alleen in uitzonderingsgevallen zoals verkrachting o.i.d.
dan verplicht stellen? Laat iemand gewoon zelf beslissen.
Kind krijgt kind, want alles beneden de 21 jaar heeft te weinig ervaring opgedaan om uberhaubt een kind te begeleiden en op te voeden, en wat mij de laatste jaren enorm ergert is dat de jongens de meisjes alleen nog maar voor de sex gebruiken want echte liefde is niet meer en jeugdzorg krijgt steeds meer werk omdat die tienermoeders te weing inkomsten hebben om een kind op de wereld te zetten.
Komt idd anders over dan ik het bedoelde...
Ik bedoelde dat abortus in geval van verkrachting altijd een laagdrempelige optie moet kunnen zijn.
steeds meer hoogopgeleide werkende ouders hun carrière belangrijker vinden dan hun kinderen en ze vanaf veel te jonge leeftijd alleen laten.
Papa moet carrière maken, mama wil haar carrière niet onderbreken en dat huis van 4 ton wat alle vrienden ook hebben moet toch betaald worden.
En stel je voor dat ze die PC Hoofttractor in moeten ruilen voor een kleinere, goedkopere auto...
je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee" Ik vind dat verplichtte abortus wel mag maar dan op anderre manier
uitleg: je leeftijd maakt niet uit al ben je 14 of 55 ik vind dat er na het financiele plaatje gekeken moet worden .
Hoeveel alleenstaande moeders of gezinnen met pappa en mamma kunnen niet eens met zun tweetjes of alleen rondkomen als je er dan nog een kind bij neemt vind ik dat mishandeling voor het kind.
Kind word dan maar gedropt bij opa en oma dus ik vind verplichtte abortus of afnemen van het kind wel mag maar dan alleen als de ouders te weinig geld hebben voor opvoeding van het kindlaatste aanpassing 7 augustus 2008 13:50
Kind word dan maar gedropt bij opa en oma dus ik vind verplichtte abortus of afnemen van het kind wel mag maar dan alleen als de ouders te weinig geld hebben voor opvoeding van het kind
mee eens. iedereen wil alles hebben. Maar of jeugdzorg meer werk heeft door de hoogopgeleide mensen die alles willen dat vraag ik me af.
Wat een stupide idee! Het moet juist gestimuleerd worden om lekker vroeg kinderen te nemen; voor iedere vrouw die vóór de 21ste een kind gekregen heeft is de kans op borstkanker nihil. Borstkanker is ongeveer de grootste oorzaak van sterfte (aan kanker) bij vrouwen.
Ja inderdaad is deze kans ook nog heel klein wanneer je 21 of 22 bent bij het krijgen van je eerste kind, maar in ieder geval geldt voor de kans op borstkanker 'hoe jonger hoe beter'.
Denk ook aan de slogan 'een slimme meid plant haar kinderen op tijd'
Bull-Shit!!!!!!
Hebben minder financiele middelen wat een onzin, mijn vriend werkt full time ik werk 3 dagen in de week.
En wat betreft sociaal? Tja we zijn wat mensen kwijt geraakt maar er zijn er ook weer een hoop voor terug gekomen!
Waar basseer je dit op?
En ik ken genoeg "oudere mensen" die een uitkering trekken en het krap hebben maar zelfs dan komen die kinderen niks te kort!laatste aanpassing 7 augustus 2008 08:41
jeugdzorg moet weg en er moet een speciale afdeling bij de poltie komen een soort van kinderpolitie met meer rechtten zodat hun kunnen binnenvallen zodra er geruchten rond gaan of echt duidelijk is dat het niet zo lekker gaat in het gezin dat scheelt een hoop papierwerk
Uitspraak:
Antillianen veroorzaken relatief meer problemen in de Nederlandse samenleving op het gebied van criminaliteit (statistisch bewezen).
Reactie:
Dan komt Abdullah en die zegt, ja maar IK heb nog nooit wat gedaan.
Dat doet helemaal niets af aan het feit dat er nog steeds relatief gezien Antillianen veel problemen veroorzaken op het gebied van criminaliteit in nederland
Toch denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen tienermoeders en jonge moeders.
Een meisje van 15 met een kindje heeft denk ik minder kansen dan een jonge moeder van 21 die er misschien toch wat beter over nagedacht heeft.
Veel jonge moeders kiezen bewust jong voor het moederschap terwijl veel tienermoeders ongepland en ongewenst zwanger raken
Het is natuurlijk wel zo dat zwangerschappen bij meiden onder de 21 bovengemiddeld vaak voorkomen binnen de antilliaanse en surinaamse gemeenschap. Daarom denk ik dat er ook meer gekeken moet worden naar sociaal-culturele achtergronden en problemen en niet alleen naar de leeftijd. Daar komt bij dat (in mijn omgeving) veel jonge moeders hun kindje alleen opvoeden omdat papa de verantwoordelijkheid niet wil nemen en liever met zijn vrienden blijft rondhangen. Als je én zo jong bent én je moet het alleen doen, dan wordt het al snel lastig.
achterlijke poll, hoezo zou een vrouw van 20 dan niet zelf mogen beslissen of ze al moeder wil wordenof niet? doe normaal! de nederlandse regering betutteld al genoeg, en dat is tot daar aan toe, maar dit gaat echt te ver.
Natuurlijk niet!
Ik heb een kind en ben nog n tijdje geen 21.. en als ik zo rond kijk gaat het hardstikke goed! Mijn kind is gelukkig, ik ben gelukkig en ze heeft alles wat haar hartje begeerd!
Of iemand nou 21 jaar + is of iemand onder de 21, opvoeden is en blijft moeilijk. Tuurlijk hebben vrouwen van 21 jaar en ouder vaak MEER levenservaring, en vaker hun dingetjes beter op 'n rijtje.. Maar dat wil vrij weinig zeggen over of ze het kind beter op kunnen laten groeien dan iemand die 'n stuk jonger is..
Zolang een vrouw eigen initiatief toont en zelf het kind op wil voeden vind ik dat het niet leeftijdsgebonden is !
dat verschilt van de een en ander nu schat ik jouw ouder maar kan ook zijn omdat je juist een kind hebt en een goede basis hebt gehad van thuis uit
is dat dan wel de bedoeling van het opvoeden van een kind, want ook ik leer nog elke dag erbij en ben niet meer de jongste
Ik heb idd een goeie basis gehad van thuis uit.
achterlijke poll, hoezo zou een vrouw van 20 dan niet zelf mogen beslissen of ze al moeder wil wordenof niet? doe normaal! de nederlandse regering betutteld al genoeg, en dat is tot daar aan toe, maar dit gaat echt te ver.
Ik moet wel zeggen dat sommige ''tiener''/''jonge'' moeders hier nogal fel reageren, terwijl je wat hier gezegd word niet te persoonlijk op moet pakken
Mee eens. Maar beter gezegd.. de regering is allang over de grens heen gegaan.
maar ik was op jou profiel en je gaat ook vaker naar een party neem je die kleine dan mee of heb je oppas voor de kleine
Jeugdzorg krijgt steeds meer werk omdat steeds meer hoogopgeleide werkende ouders hun carrière belangrijker vinden dan hun kinderen en ze vanaf veel te jonge leeftijd alleen laten.
Papa moet carrière maken, mama wil haar carrière niet onderbreken en dat huis van 4 ton wat alle vrienden ook hebben moet toch betaald worden.
En stel je voor dat ze die PC Hoofttractor in moeten ruilen voor een kleinere, goedkopere auto...
Sign of the times
Plus dat het aantal kinderen met het Down Syndroom de afgelopen jaren ook flink gestegen is omdat vrouwen tegenwoordig eerst carriere willen maken. Onderzoek heeft gewezen dat de kans op een kind met het DS flink toeneemt na het 30ste levensjaar van een vrouw.
Plus dat het aantal kinderen met het Down Syndroom de afgelopen jaren ook flink gestegen is omdat vrouwen tegenwoordig eerst carriere willen maken. Onderzoek heeft gewezen dat de kans op een kind met het DS flink toeneemt na het 30ste levensjaar van een vrouw.
Je spoort niet als je zo vroeg al een kind neemt heb je je hele jeugd alweer verkloot.
want het vergooid zulk soort mensen hun leven en de rest van de maatschappij kan er dan voor opdraaien..(
want het vergooid zulk soort mensen hun leven en de rest van de maatschappij kan er dan voor opdraaien..(