Partyflock

Forumonderwerp · 1003202
70 volgers · 687364x bekeken
Betreft: forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan

Waarschuw beheerder
+33-3
Halloa,

Vroeg me af of mensen ervaringen hebben met dit goedje?

Brand los!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 6 maart 2013 om 14:28:
Eigenlijk om te combineren met alle stofjes (wel even goed nadenken vooraf natuurlijk :P). De combinatie met MDMA is ook bizar. 80 mg MDMA en 12 mg 2C-D was voor mij vergelijkbaar met de allereerste ervaring MDMA. Vrienden van me gaan ook heel lekker op 60-80 mg MDMA met 10-12 mg 2C-D. En dat zijn de boys die ook weleens 2 tabletten van 200 mg pakken op één avond, dus het ligt niet aan de gevoeligheid voor MDMA ofzo. :)

Interessant. Was de kater ook minder? Je zou bijna zeggen: laat ze dat eens onderzoeken als medicijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pilsem op woensdag 6 maart 2013 om 15:25:
Ik lees niet veel dat mensen er praterig van worden, een paar hier wel, maar weinig. Ik werd echt bizar praterig van mijn ervaringen. Vond het heerlijk om iedereen de oren van de kop te lullen, als ze tenminste wilde luisteren.

Maar het is nog net niet zo erg dat je direct onder invloed over komt :P (Bij MDMA veel meer) Je houdt nog wel de controle. Zelfs wel een paar keer rustig naar m'n moeder op de bank gezeten toen ik 4-FA ophad :D
Als je een vermoeden hebt als gesprekspartner, zou je het kunnen opmerken. Anders niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TrueGrit op woensdag 6 maart 2013 om 12:47:
Wss beginnen met 80mg 4FA & 13mg 2C-D, twee uur later bijnemen 40mg 4FA zelfde hoeveelheid 2C-D.

Ik zou ook wat hoger gaan zitten met 2C-D. Met 13 mg ga je misschien net niet door het punt heen. Geen maatstaf maar zelf neem ik 20 mg
Waarschuw beheerder
Ik werd echt bizar praterig van mijn ervaringen. Vond het heerlijk om iedereen de oren van de kop te lullen, als ze tenminste wilde luisteren.

Haha, daar ken ik er ook wel een paar van die er zo op reageren. 'Ik heb een lulkick hè? Pfff, ik ben toch niet irritant hopelijk?' :lol:

Uitspraak van actief op woensdag 6 maart 2013 om 15:27:
Was de kater ook minder?

Van 2C-D krijg je geen kater, van MDMA wel. Je kunt je misschien voorstellen dat als je 80 mg MDMA neemt, dat je dan altijd minder kater hebt dan wanneer je 200+ mg MDMA neemt. Met andere woorden: Bij eenzelfde hoeveelheid MDMA zal de kater vergelijkbaar zijn. Gebruik je 2C-D om met minder MDMA hetzelfde effect te beleven, dan heb je zeer waarschijnlijk minder last van een kater. (Y) 80 mg is voor de meeste mensen denk ik te weinig om een echte kater te krijgen trouwens. Beetje sloom misschien, maar that's it.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 6 maart 2013 om 14:28:
Eigenlijk om te combineren met alle stofjes (wel even goed nadenken vooraf natuurlijk :P). De combinatie met MDMA is ook bizar. 80 mg MDMA en 12 mg 2C-D was voor mij vergelijkbaar met de allereerste ervaring MDMA.

Woooow, dat klinkt erg baas.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 6 maart 2013 om 16:22:
...I see what you did there. ;P

:D

Maar dan moet je wel allebei wat gebruiken, denk niet dat het voor die ander zo leuk is als alleen de ene wat op heeft :P
Maar dat zal ook voor alcohol etc. gelden ;)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TrueGrit op woensdag 6 maart 2013 om 15:09:
4-FA en 2C-D geeft echt een mdma-achtig WOW gevoel terwijl

Maar dat is dan wel weer grappig (haak opeens weer in na een tijdje afwezig te zijn geweest hier). Maar hoe zit het dan met een redose? Want herdoseren van 4FA had nooit echt zo'n nut, werd je alleen maar meer speedy van, maar als je dat doet icm 2C-D zou je dan wel weer meer het MDMA effect krijgen/houden? En wat doet het met de werkingsduur van 4FA? Blijf dit hetzelfde of wordt dat ook verlengt?

En las hier de dosering van 80mg 4FA en dan 15mg 2C-D, maar hou je dan niet ongeveer dezelfde werking als 130mg 4FA alleen? Of versterkt het dusdanig dat dat gewoon niet te vergelijken is?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sokkerpop op woensdag 6 maart 2013 om 18:03:
Betrapt

Niks mis mee, maar dan is zeggen dat je hier niets wijzer wordt natuurlijk niet zo fair. En speed zit trouwens zelden in pillen, volgens mij bevat minder dan één procent van de pillen het.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 6 maart 2013 om 10:55:
is dat je na 20 of 30 mg al voelt dat je scherp bent en meer energie hebt.

Scherp werd ik inderdaad wel, opeens in mijn hoofd werd alles een stuk helderder ofzo. Die energie heb ik met allen de 4fa niet gehad, ik kreeg wel een soort van "energieboost" toen ik er wat ghb bij nam. Toen kon ik inderdaad niet meer stil zitten, had zin om van alles te doen etc etc.

Uitspraak van strukel op woensdag 6 maart 2013 om 11:08:
Wat ik uit persoonlijke ervaring weet is dat ik 4fmp moet sturen.

Daar ben ik me zeer zeker van bewust. Dat is ook bij meer stoffen zo. Ik weet onderhand dan ook wel hoe ik uit zo'n "chillmodus" moet komen. Wat bij mij onder andere goed werkt is even andere muziek opzetten, even wat gaan doen, iedergeval in beweging komen en al helemaal niet blijven hangen op zo'n moment. Ik heb zelfs met een hoofdtelefoon op (geluidsinstallatie kon natuurlijk niet zo hard op dit tijdstop :p) met de muziek heel hard aan in huis wat dingetjes gedaan. Heb zelfs overwogen om buiten nog even een rondje te lopen, maar dat was me even te koud :p.

Ik lees niet veel dat mensen er praterig van worden, een paar hier wel, maar weinig. Ik werd echt bizar praterig van mijn ervaringen. Vond het heerlijk om iedereen de oren van de kop te lullen, als ze tenminste wilde luisteren.

Ik was eerlijk gezegd blij dat mijn bezoek op een gegeven moment wegging... ik had zo ging zin om te lullen ofzo...:s

Uitspraak van TrueGrit op woensdag 6 maart 2013 om 12:45:
4-FA in een thuis setting nemen lijkt me niets en zou ik ook niemand aanraden, dus dat zal zeker invloed gehad hebben op de ervaring.

Dat jij het niks vind had vast geen invloed op mijn ervaring :lol:

Ik had bewust voor die 100mg gekozen omdat dat hierboven ook ergens geadviseerd werd en over het algemeen word er rond de 140/150mg geroepen voor een goed avondje feesten. Aangezien ik niet naar een feest oid zou gaan dacht ik, dan zal ik juist iets minder nemen, dus die 100mg.
Ik heb me zeker niet verkeerd gevoeld hoor, ik voelde me echt superchill, maar was ik na een uurtje in bed gaan liggen, dan was ik denk ik superchill naar dromenland gegaan :-D
Dat ik dit voor het eerst thuis probeer is zeker wel een bewuste keuze. Ik hou er niet van om nieuwe dingen op een feest te proberen. Als je dan een keer fout gaat heb ik dit liever thuis dan op een feest!

Mijn gebruik van afgelopen tijd... euhm... ik heb niet alles opgeschreven met data's etc erbij :p
Sinds een jaar of 5 gebruik ik regelmatig wel iets op feesten of soms thuis. Daarvoor was het sporadisch. Hiervan zat er 1 jaartje tussen waar ik wel wat meer gebruikt heb dan de onofficieel "2 maanden" regel. Dan heb ik het over xtc en speed. Sowieso sinds vorig jaar gebruik ik al stukken minder en ik hou me dan ook wel een de 2 maanden regel. Heel soms met een uitzondering, dan moet het wel een speciale uitzondering zijn.Trouwens wel vanaf mijn 15e een aantal jaar van god los geweest :s.
Xtc ben ik sowieso wel een beetje op uitgekeken. Een avondje naar een feest bestaat dan ook voornamelijk uit pep en dan soms een kwartje of halve pil (ja hele slechte combi, ik weet t ;-) ).

Ik denk dat de dosis te laag was en zal volgende keer een hogere dosis nemen. Ik kan op zich best wel wat handelen dus dat komt vast wel goed. Ik zal dit dan ook zeker in een andere setting nemen, alhoewel ik (bijna) zeker weet dat dat gister ook echt niks uit had gemaakt.
Xtx heb ik ook meerdere keren thuis gebruikt, dan stond ik ook te springen en te dansen hoor ook wel alleen! Moet je wel opletten dat de gordijnen dicht zijn want de buren zouden je voor gek verklaren :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 6 maart 2013 om 17:49:
Maar hoe zit het dan met een redose? Want herdoseren van 4FA had nooit echt zo'n nut, werd je alleen maar meer speedy van, maar als je dat doet icm 2C-D zou je dan wel weer meer het MDMA effect krijgen/houden? En wat doet het met de werkingsduur van 4FA? Blijf dit hetzelfde of wordt dat ook verlengt?

De werkingsduur blijft in principe hetzelfde, tenzij je bijvoorbeeld vier uur later pas 2C-D bij zou nemen. Herdoseren van 4-FA is inderdaad een verhaal apart, omdat veel mensen van een tweede/derde dosis (zoals je zelf al zegt) vaak alleen maar speedy worden. Ik vind het lastig voorspellen of een redose met 4-FA + 2C-D minder 'speedy' zou zijn. Je zou ook kunnen denken aan een redose zonder 4-FA, dus met alleen 2C-D. 2C-D is van zichzelf ook licht euforisch, hiermee kun je dus ook een boost verwachten (en gegarandeerd zonde speedyness).

Een redose met een kleine dosis MDMA of MDMC is trouwens ook een optie. Hier is in onze groep vrij veel (25+ ervaringen) mee geëxperimenteerd, en daarover nooit klachten gehad (en wel een aantal ziek enthousiaste reacties :D). Dan kun je denken aan 40-60 mg MDMA of 50-100 mg MDMC, inname ongeveer 4 uur na de 4-FA en met 10-12 mg 2C-D. Alles naar eigen inzicht in te vullen of bij te stellen, maar om je een idee te geven van hoe laag de doseringen zijn die al een goed merkbaar effect geven.

Uitspraak van Bart1981 op woensdag 6 maart 2013 om 17:49:
En las hier de dosering van 80mg 4FA en dan 15mg 2C-D, maar hou je dan niet ongeveer dezelfde werking als 130mg 4FA alleen? Of versterkt het dusdanig dat dat gewoon niet te vergelijken is?

Zo zou ik het zelf niet noemen, want je versterkt vooral het psychische effect van de 4-FA. Dus de goede stemming en de andere emoties die je hebt in een positieve setting. 130 mg vs 80 mg zou je bijv. ook meer lichamelijke effecten merken (strak gevoel, veel dorst, meer kans op kauwen). Die lichamelijke effect blijven achterwege, omdat 2C-D werkt als een psychedelicum dat je gevoelens versterkt. Het maakt dus niet de 4-FA sterker, maar je beleeft het effect intenser. Heb ik het zo duidelijk uitgelegd? :)

Waarschuw beheerder
-3
novadic in brabant test op zuiverheid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 6 maart 2013 om 16:21:
Je kunt het idd sturen.

*offtopic* Net als LSD, je kunt gigantisch diep gaan of lekker oppervlakkig blijven. Wat heb ik daarmee leuke ervaringen gehad :P */offtopic*
Waarschuw beheerder
Haha ja zo is het heel duidelijk uitgelegd. Thnx. Denkt dat ik maar eens mn voelsprieten uit ga zetten voor 2C-D om het eens een keertje te proberen zo'n combi. Klinkt namelijk veelbelovend.
Waarschuw beheerder
+2
Dit weekend van plan om 125mg 4fmp met 15mg 2CD te nemen op een feestje. Heb al eerder deze stofjes gecombineerd maar dat was ook nog met methylone erbij toen. Dat was één van de fijnste combinaties die ik ooit geprobeerd heb. Dat wordt spacen yo!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nachtdier op woensdag 6 maart 2013 om 20:51:
Heb al eerder deze stofjes gecombineerd maar dat was ook nog met methylone erbij toen. Dat was één van de fijnste combinaties die ik ooit geprobeerd heb.

Misschien kun je de methylone achter de hand houden voor een eventuele redose. Persoonlijk vind ik dat altijd wel lekker. :) Veel plezier in ieder geval, gaat vast wel lukken met 2C-D. :D
Waarschuw beheerder
ben nu ineens ook wel benieuwd naar die combi van 2C-D en 4-FA haha, staat op de bucketlist nu

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pilsem op woensdag 6 maart 2013 om 20:29:
*offtopic* Net als LSD, je kunt gigantisch diep gaan of lekker oppervlakkig blijven. Wat heb ik daarmee leuke ervaringen gehad :P */offtopic*

Ik werd al gek bij truffels. LSD is dan een factor 10 keer sterker ofzo in alle opzichten toch?

Las wel eens over een 2C (nogwat) RC waar je heel erg de effecten kon bijsturen. Hoe meer ervaring met allerlei verschillende drugs, hoe meer je b.v. jezelf in b.v. een MDMA of paddo-trip kon brengen. Of een 4-FA-trip (zo, bruggetje geslagen :P)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 6 maart 2013 om 22:01:
LSD is dan een factor 10 keer sterker ofzo in alle opzichten toch?

Nee hoor. :) Maar aangezien dit het 4-FA topic is, kun je misschien beter in het LSD topic terecht als je hier meer over wil weten. Beetje off-topic over combinaties van 4-FA met 2C'tjes kan wel, maar het moet niet te ver doordraven. :)

Uitspraak van actief op woensdag 6 maart 2013 om 22:01:
Las wel eens over een 2C (nogwat) RC waar je heel erg de effecten kon bijsturen. Hoe meer ervaring met allerlei verschillende drugs, hoe meer je b.v. jezelf in b.v. een MDMA of paddo-trip kon brengen.

Wat dat toevallig 2C-T-7? Oh shit, weer off-topic. :lol:

Waarschuw beheerder
Zie algemene RC topic ;)
Waarschuw beheerder
Toch ook maar even mijn bijdrage leveren hier. Lees al een tijd mee en heb veel gehad aan de verschillende ervaringen.
Ik heb nu de volgende doseringen gehad:

50 mg: thuis gepakt en niks van gemerkt.
120 mg: feestje, weinig tot niks gevoeld, ik was alleen wat scherper verder weinig van gemerkt dus, vrienden van me gingen wel goed op dezelfde hoeveelheid. s'Nachts niet geslapen, vrienden wel.
160/80 mg: groot feest, 160 gedropt, voor het eerst tintelingen gevoeld maar dat was vrij kortstondig naar mijn idee, stond wel weer strak maar ik was nu ook duidelijk wat socialer. 80 redose had weinig effect verder. Uiteindelijk nog wat mdma gehad maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. Ook niet geslapen s'nachts. Vriend van me die ook die 120 had gedaan de keer ervoor had ongeveer dezelfde ervaring met deze nieuwe dosering. Hij had zelfs kunnen slapen geloof ik.

Nu moet ik zeggen dat ik van mdma, behoudens de energie en het wat strakker staan, ook weinig heb gevoeld. Iig die paar keer dat ik het gehad heb. Ben daar toch wat voorzichtiger mee geweest tot nu toe. Het lijkt het er wel op dat ik ook daarvoor wat minder vatbaar ben dan mijn vrienden. Overigens met mdma wel duidelijk een dip ervaren in de dag(en) erna. Bij 4-fa nog nooit last van gehad.

Ondertussen had ik wel het vermoeden dat setting toch wel belangrijk is. Die was niet altijd even ideaal, de laatste keer heb ik er wat meer rekening mee gehouden. Toen 140 mg gepakt, vrij vroeg al op de avond zodat ik wat bewuster zou zijn van de werking. Ik merkte eerst dat me blik wat scherper werd, vervolgens tintelingen, werd ook een stuk losser qua gedrag, alsof ik al aangeschoten was ofzo. Vrij sociaal dus, veel praten en afgeleid worden door allerlei dingen, moeite met concentreren op één ding. Ondertussen was ik binnen bij feest. Eenmaal gefocust op de muziek ging ik wel echt heel lekker en was ik niet zo snel afgeleid, dat gebeurde meer als ik aan het praten was. Ik ging dus aardig lekker en de tintelingen bleven nu in golfbewegingen komen gedurende een uurtje of 3, soms voelde je een tijdje niks en kwam het weer subtiel opzetten en soms kwam het ineens heel snel, bij een geniaal nummer/climax. Het sociale/praterige neemt overigens wel vrij snel af naar mijn idee.

Uiteindelijk zo'n zes uur onder de pannen geweest maar omdat ik er wederom niet echt veel energie van kreeg was ik er een paar uur voor het eind wel klaar mee. Normaal had ik tussendoor nog wel wat bijgepakt ws maar nu bewust niet gedaan, wilde kijken of ik dan wel kon slapen. Dat bleek niet echt het geval. Stond nog wel beetje strak en heb uiteindelijk mss 1 uur geslapen, ik lag er om 5 uur in. De volgende dag/nacht mijn slaap ingehaald en verder niks meer van gemerkt.

Dat vind ik toch wel echt relaxt dat ik geen dip heb. In mijn ogen het grootste voordeel tov xtc. Het grootste nadeel is voor mij dat ik er geen energie van lijk te krijgen, bij xtc merk ik gewoon na een kwartje al dat ik goede benen heb. Ook een groot nadeel is het gebrek aan slaap snachts, blijf het apart vinden dat sommige daar totaal geen last van hebben. We blijven iig nog even door rommelen met de 4-fa :P , het lijkt er idd sterk op dat je het zelf een beetje moet sturen / zorgen dat de setting goed is. Nu nog even kijken hoe ik er wat meer energie van kan krijgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van fugazi84 op donderdag 7 maart 2013 om 12:44:
Nu nog even kijken hoe ik er wat meer energie van kan krijgen.

De laatste ervaring die je noemt klinkt wel standaard.
Heb je misschien een aandachtsstoornis oid? Of forse tolerantie?

Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 6 maart 2013 om 19:06:
Heb ik het zo duidelijk uitgelegd? :)

Ja, het maakt de beleving intenser en het is niet alsof het voelt als een hogere dosis oid..

Uitspraak van Nachtdier op woensdag 6 maart 2013 om 20:51:
Dit weekend van plan om 125mg 4fmp met 15mg 2CD te nemen op een feestje. [...] Dat wordt spacen yo!

Goed bezig! Kan ik concluderen dat er meer mensen in de Melkweg aan deze combi gaan zaterdag? :p

Waarschuw beheerder
Wat me blijft verbazen van 4-FA is de opvallend weinig verhalen over gezondsheidsklachten (zie ook b.v. erowid waar slechts 2 reports over health problems staan, en dat waren beide combinaties met andere drugs/rc's). Methylone, MDVP, Mephedrone etc. etc. : allemaal vele malen meer rampverhalen en geregistreerde slachtoffers (vooral die laatste) dan 4-FA. Terwijl dit spul toch al aardig lang op de markt is en redelijk veel gebruikt wordt.
Volgens mij is er zelfs nog niet 1 geregistreerde dode waarbij een rechtstreeks verband met 4-F gelegd is.
En dat voor een stimulant...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 maart 2013 om 19:07:
novadic in brabant test op zuiverheid.

Een vriend van me is vandaag naar Kentron geweest om te vragen of ze zijn 4-FA ook konden testen op zuiverheid, en het is volledige bullshit dat ze 4-FA testen op zuiverheid. Het is precies hetzelfde zoals het vroeger ook altijd was: Alle samples gaan naar één lab in Nederland, en gehalte bepaling van 4-FA is te duur en dat doen ze daarom niet. Vrij kansloos om hier te gaan zitten liegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TrueGrit op donderdag 7 maart 2013 om 13:37:
De laatste ervaring die je noemt klinkt wel standaard.
Heb je misschien een aandachtsstoornis oid? Of forse tolerantie?

Ik denk wel dat ik van nature enige tolerantie heb, wellicht dat het samenhangt met een aandachtsstoornis, schijnt ook wat met neurotransmitters van doen te hebben, maar ik ben niet officieel gediagnosticeerd op ADD of wat dan ook. Heb er weleens aan gedacht maar dan wel om andere redenen, grappig dat je het nu hier benoemd.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van fugazi84 op donderdag 7 maart 2013 om 18:30:
Ik denk wel dat ik van nature enige tolerantie heb, wellicht dat het samenhangt met een aandachtsstoornis, schijnt ook wat met neurotransmitters van doen te hebben, maar ik ben niet officieel gediagnosticeerd op ADD of wat dan ook. Heb er weleens aan gedacht maar dan wel om andere redenen, grappig dat je het nu hier benoemd.

Bij AD( H )D'ers functioneert het dopamine (belonings)systeem geloof ik anders dan normaal. Er zijn meer prikkels van buitenaf nodig om een 'beloning' te krijgen. Ze zijn daarom ook gevoeliger voor verslavingen voor sigaretten, coke, gokken en alcohol (dopamine-verhogende middelen). Best logisch dus dat een AD( H )D'er dus ook anders reageert (rustiger/geconcentreerder wordt) door 4-FA.
Je ziet dat andersom ook: een niet-AD( H )D'er reageert het tegenovergestelde op medicijnen als ritalin (achterneefje van speed zeg maar :P) Zij worden er druk van, terwijl AD( H )D'ers er juist rustig en gefocust van worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een vriend van me is vandaag naar Kentron geweest om te vragen of ze zijn 4-FA ook konden testen op zuiverheid, en het is volledige bullshit dat ze 4-FA testen op zuiverheid. Het is precies hetzelfde zoals het vroeger ook altijd was: Alle samples gaan naar één lab in Nederland, en gehalte bepaling van 4-FA is te duur en dat doen ze daarom niet. Vrij kansloos om hier te gaan zitten liegen.

Ik ga in ieder geval geen discussie aan maar misschien dit maar eens lezen, en er op staan dat ze het leveren...vooral het stukje onder poeders en capsules is interessant.

http://www.novadic-kentron.nl/default.aspx?DocumentID=bfc81151-e904-4342-84da-df42d2ccea60
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 maart 2013 om 22:02:
er op staan dat ze het leveren

Wat wil je doen als ze niet leveren? Naar de rechter stappen? Als zij zeggen dat ze het niet testen ivm de kosten (of zonder opgaaf van reden) dan heb je gewoon pech.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 maart 2013 om 22:02:
Ik ga in ieder geval geen discussie aan maar misschien dit maar eens lezen, en er op staan dat ze het leveren...vooral het stukje onder poeders en capsules is interessant.

Ik heb de pagina die je als bron aanhaalt twee keer doorgelezen, maar er staat niet specifiek dat ze 4-FA of enig ander poeder testen op gehalte. Het enige dat je met veel goodwill zou kunnen lezen als belofte dat ze het gehalte bepalen is de volgende zin:
Om precies te kunnen nagaan welke stoffen in het middel zitten en hoeveel, wordt het middel doorgestuurd naar het laboratorium.

Maar dat hebben ze voor 4-FA (en vrijwel alle RC's) nog nooit gedaan, en de mensen die er regelmatig komen weten dat ook allemaal. (Y)

Zo te horen ben je er nog nooit zelf geweest, en hoewel het mijn mening is en je het er dus niet mee eens kunt zijn, vind ik het niet kunnen om een serieuze vraag te beantwoorden op een manier dat het overkomt alsof je er zelf ervaring mee hebt. Of je verder nog een discussie aangaat moet je zelf weten natuurlijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 7 maart 2013 om 16:37:
Wat me blijft verbazen van 4-FA is de opvallend weinig verhalen over gezondsheidsklachten (zie ook b.v. erowid waar slechts 2 reports over health problems staan, en dat waren beide combinaties met andere drugs/rc's). Methylone, MDVP, Mephedrone etc. etc. : allemaal vele malen meer rampverhalen en geregistreerde slachtoffers (vooral die laatste) dan 4-FA. Terwijl dit spul toch al aardig lang op de markt is en redelijk veel gebruikt wordt.
Volgens mij is er zelfs nog niet 1 geregistreerde dode waarbij een rechtstreeks verband met 4-F gelegd is.
En dat voor een stimulant...

Dat bedacht ik me laatst ook. Maar er is natuurlijk ook een verschil tussen bijvoorbeeld neurotoxiciteit en cardiotoxiciteit. Het kan best zijn dat het een voornamelijk schadelijk is voor de hersenen en het ander voor je hart of bijvoorbeeld andere vitale organen. Coke zou niet neurotoxisch zijn (hoewel het wel het gedrag van mensen verandert), maar is wel een onwijze aanslag op je hart. Het zou zomaar kunnen dat over een paar jaar ineens wat onderzoeken op duiken die aantonen dat 4-FMP wel degelijk neurotoxisch is.

Waarschuw beheerder

Ik wel in elk geval. Maar niet te geforceerd ofzo, ik kan ook rustig chillen en muziek luisteren en gewoon m'n mond houden.
Dat is het fijne, je houdt de controle en past je naar de omgeving aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 7 maart 2013 om 23:16:
Coke zou niet neurotoxisch zijn (hoewel het wel het gedrag van mensen verandert), maar is wel een onwijze aanslag op je hart. Het zou zomaar kunnen dat over een paar jaar ineens wat onderzoeken op duiken die aantonen dat 4-FMP wel degelijk neurotoxisch is

Cocaïne is wel degelijk neurotoxisch helaas... bron
4-FA is zeer waarschijnlijk - indirect - cardiotoxisch, omdat het zorgt voor hogere bloeddruk en snellere hartslag. Verhoogt de kans op een infarct, maar op de lange termijn zorgt het ook voor schade aan hart en bloedvaten.
4-FA is ook - met 100% zekerheid - neurotoxisch. De vraag is alleen of die neurotoxiciteit bij langdurig recreatief gebruik uit in verschijnselen die ernstig genoeg zijn om voor problemen te zorgen. Alle amfetaminen (MDMA, MDA, MDEA, speed, meth) zijn neurotoxisch, maar er zijn wel aanwijzingen dat 4-FA aan de onderkant zit voor wat betreft neurotoxiciteit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 7 maart 2013 om 23:35:
Cocaïne is wel degelijk neurotoxisch helaas... bron

De onderzoeksconclusies verschillen nogal over dit onderwerp, daarom zei ik heel voorzichtig "zou niet neurotoxisch zijn". ;) Wat mij betreft is er niks helaas aan, heb helemaal niets met coke.

Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 7 maart 2013 om 23:35:
De vraag is alleen of die neurotoxiciteit bij langdurig recreatief gebruik uit in verschijnselen die ernstig genoeg zijn om voor problemen te zorgen.

Dat is bij een hoop stoffen volgens mij een beetje het punt, de mate van toxiciteit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 7 maart 2013 om 23:50:
Dat is bij een hoop stoffen volgens mij een beetje het punt, de mate van toxiciteit.

Klopt, en daarom kun je in niet-klinische context ook best hardop zeggen dat een bepaalde stofje (zoals 4-FA) niet echt neurotoxisch is. Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat mensen het idee hebben dat een stofje veilig is, terwijl er veel aanwijzingen zijn dat het wel degelijk slecht voor je is of kan zijn. Lastig dus. :/

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op donderdag 7 maart 2013 om 23:50:
De onderzoeksconclusies verschillen nogal over dit onderwerp, daarom zei ik heel voorzichtig "zou niet neurotoxisch zijn".

Het is vrij gebruikelijk dat conclusies verschillen als het om wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van 'drugs' gaat. ;) Maar de tekst in mijn bron is opgesteld naar aanleiding van een congres over de neurotoxiciteit van cocaïne. Dan kunnen er natuurlijk wetenschappers zijn die het met delen van de boodschap niet eens zijn. Maar dat cocaïne neurotoxisch is staat vast, en ik denk niet dat er iemand uit het betreffende vakgebied zal zijn die dat hardop durft te ontkennen. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 7 maart 2013 om 23:59:
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat mensen het idee hebben dat een stofje veilig is

Sowieso een probleem met voorlichting in het algemeen. Je kan eerlijk zijn over drugs (in tegenstelling tot de bizarre war on drugs campagnes in de VS) maar je moet idd geen beeld creëeren dat je prima dagelijks onder invloed kunt zijn.

Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 7 maart 2013 om 23:59:
Het is vrij gebruikelijk dat conclusies verschillen als het om wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van 'drugs' gaat. ;)

Dat maakt het er af en toe niet makkelijker op. :9
Waarschuw beheerder
Ik heb 20 februari een bestelling bij SA geplaatst en hem nu de 8e eindelijk binnen. Duurt wel lang daar ja, vroeger waren ze sneller.

Ik heb daar o.a. 5 gram 4fmp kristallen gehaald en my god, zelden zulke grote brokken gezien, zeker niet bij research chemicals. Ben toch wel benieuwd nu. Morgen gaan we die shit testen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nachtdier op vrijdag 8 maart 2013 om 12:25:
Ik heb daar o.a. 5 gram 4fmp kristallen gehaald en my god, zelden zulke grote brokken gezien, zeker niet bij research chemicals.

Betekent dat niet gewoon dat ze te lui waren om het goed klein te maken? :lol:

Balen van die lange levertijd, zelfs vanuit China is het sneller.
Ach ja...wel spannend om twee weken af te moeten wachten, zullen we maar zeggen. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 8 maart 2013 om 12:27:
Betekent dat niet gewoon dat ze te lui waren om het goed klein te maken? :lol:

Hehe, lazy aromatic bastards! Maar ik vind het wel nice zulke grote kristallen. Geeft wel een mooie Breaking Bad vibe. ;-)
Waarschuw beheerder
Is er trouwens nog een verschil qua werking tussen de poeder- en kristalvorm?
Waarschuw beheerder
Pas nog over gehad, kijk maar wat terug ;)