Partyflock

Forumonderwerp · 1003202
70 volgers · 686950x bekeken
Betreft: forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan

Waarschuw beheerder
+33-3
Halloa,

Vroeg me af of mensen ervaringen hebben met dit goedje?

Brand los!
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Saxoferrato op donderdag 28 februari 2013 om 19:31:
Helemaal eens met pylades! Zou ook op 160 gaan zitten, ook perfect voor mij :)

Totaal niet mee eens. Zelf ben ik 1,70 meter en weeg iets meer dan 60 kilogram. De eerste keer heb ik 100 milligram geprobeerd en dat was al super relax. Inmiddels neem ik 140 milligram, 150 voelt niet goed. De eerste keer kun je beter iets teveel aan de veilige kant zitten, dan aan de tegenovergestelde kant.
Waarschuw beheerder
Ik denk dan dat jij een uitzondering bent, want ik ben dat nog bij niemand tegengekomen :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saxoferrato op donderdag 28 februari 2013 om 23:14:
Ik denk dan dat jij een uitzondering bent, want ik ben dat nog bij niemand tegengekomen :p

Je weet niet of hij wellicht ook 'een uitzondering' is, dus beter wat lager adviseren. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.

Waarschuw beheerder
Hoelang duurt het voordat je op je piek zit?
Indien dit al vrij snel lijkt het me dat je inderdaad laag kan beginnen en makkelijk bijpakken om zo de juiste hoeveelheid voor jezelf te bereiken.
donateur
Bij mij meestal een uurtje, grofweg duurt het iets langer als dat het duurt voordat MDMA bij je inslaat.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 februari 2013 om 22:45:
Nog verschil in sterkte tussen poeder en een kristal?

De zuiverheid zou de bepalende factor moeten zijn. I.p. is het waarschijnlijk, maar niet perse zeker/het geval, dat kristal doorgaans zuiverder zal zijn. Hoeft dus niet.
donateur
Inherent daaraan willen veel mensen die dat weten kristal hebben, wat dan ook een reden kan zijn dat er meer voor gevraagd wordt; de weet dat het gewenst is en er daarmee een wat hogere vraag naar zal zijn dan naar poeder.
Misschien ook niet voor iedere leverancier te krijgen, of wil de leverancier er mee afspiegelen een 'apart' product in handen te hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 1 maart 2013 om 11:51:
Inherent daaraan willen veel mensen die dat weten kristal hebben, wat dan ook een reden kan zijn dat er meer voor gevraagd wordt; de weet dat het gewenst is en er daarmee een wat hogere vraag naar zal zijn dan naar poeder.
Misschien ook niet voor iedere leverancier te krijgen, of wil de leverancier er mee afspiegelen een 'apart' product in handen te hebben.

Is het ook niet zo dat poeder veel makkelijker versneden kan worden? En dat mensen daarom voor kristallen kiezen omdat dat daarmee moeilijker gaat?
Correct me if I'm wrong.

Waarschuw beheerder
Heb dit goedje vorig week geprobeerd op dangerouz mind en ging als een speer. Heb een bommetje gemaakt met +/- 140 mg, en ik vond het geweldig! Alleen jammer dat ik de cap iets te vroeg genomen had waardoor ik op het eind wat moe werd maar even de knop omzetten en je kan weer! Echt top spul, alleen weet ik niet of het mdma voor mij kan vervangen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op donderdag 28 februari 2013 om 23:05:
Totaal niet mee eens. Zelf ben ik 1,70 meter en weeg iets meer dan 60 kilogram. De eerste keer heb ik 100 milligram geprobeerd en dat was al super relax. Inmiddels neem ik 140 milligram, 150 voelt niet goed. De eerste keer kun je beter iets teveel aan de veilige kant zitten, dan aan de tegenovergestelde kant.

Dit is precies wat ik ook zou adviseren. Er zijn ook mensen die aan 100, 80 of zelfs 60 mg genoeg hebben. De kansen dat het misgaat met 150 mg zijn misschien niet zo groot, maar dat maakt niet dat het ook een goed idee is om met zo'n dosis te beginnen. Begin lekker met 100 mg, en hou eventueel een of twee bommetjes/capsules met 50 mg extra achter de hand. Geef die eerste dosis de tijd om zijn werk te doen, en probeer het effect te beleven als een wetenschapper (dus ga actief op zoek naar wat je voelt, in plaats van wachten tot het effect jou overweldigt).

Uitspraak van Saxoferrato op vrijdag 1 maart 2013 om 08:42:
Wat zou een andere reden kunnen zijn?

Kristal maken is niet altijd extra werk, en als je er een paar procent extra op kunt verdienen is dat erg makkelijk. Het is een onderscheidend product, en geeft mensen misschien een placebo-effect waardoor ze de volgende keer weer kristal willen (en dus bij jouw shop uitkomen). Kristallen kun je lastig versnijden inderdaad, maar persoonlijk denk ik niet dat dat een reden is voor een vendor om het aan te bieden. :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 maart 2013 om 13:54:
Echt top spul, alleen weet ik niet of het mdma voor mij kan vervangen..

Volgende feestje drop je vier uur voor het eind 40-60 mg MDMA, best of both worlds. (Y) :9
donateur
Uitspraak van :xtc: P4RTYH4RD :lijn: op vrijdag 1 maart 2013 om 13:45:
Is het ook niet zo dat poeder veel makkelijker versneden kan worden? En dat mensen daarom voor kristallen kiezen omdat dat daarmee moeilijker gaat?
Correct me if I'm wrong.

Dat klopt en is ook ongeveer wat ik er mee andere woorden mee wilde aangeven. Maar had het niet zo bij de naam van het beestje genoemd, maar daar komt het wel op neer.

Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 1 maart 2013 om 22:54:
Kristallen kun je lastig versnijden inderdaad, maar persoonlijk denk ik niet dat dat een reden is voor een vendor om het aan te bieden. :)

Andersom redenerend kan het wel de reden zijn waarop ze er extra op kunnen verdienen; omdat ze ook wel weten dat er mensen zijn die er meer voor betalen omdat het lastiger te versnijden is. Daaruit vandaan is het extra geld dan mgl. wel weer een reden het zo aan te bieden; en als je daar dan uniek in bent tov andere shops en mensen idd door het placebo-effect wat je beschrijft bij je terugkomen; des te meer.

Waarschuw beheerder
+1
Net 2 caps gemaakt.
Drop de eerste met +/- 140mg voordat we naar binnen gaan, hou een 2e bij me voor als ik het gevoel heb dat het nog niet helemaal lekker gaat met +/- 35mg.
Zal na afloop kort reportje proberen te posten(, gok dat ik er niet aan ga denken om live reportje te doen).
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 maart 2013 om 20:29:
Net 2 caps gemaakt.
Drop de eerste met +/- 140mg voordat we naar binnen gaan, hou een 2e bij me voor als ik het gevoel heb dat het nog niet helemaal lekker gaat met +/- 35mg.
Zal na afloop kort reportje proberen te posten(, gok dat ik er niet aan ga denken om live reportje te doen).

Is niet genoeg voor de hele avond he.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technoasis op zaterdag 2 maart 2013 om 20:32:
Is niet genoeg voor de hele avond he.

Avondje duurt maar van 23/00 tot ongeveer 5uur.
Beter richting de 160/170mg start zitten dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 1 maart 2013 om 22:54:
Volgende feestje drop je vier uur voor het eind 40-60 mg MDMA, best of both worlds. (Y) :9

Volgende keer maar eens proberen :) maar hoor er verschillende verhalen over.. Een zegt dat je dan meer nodig hebt en ander zegt minder...
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 maart 2013 om 20:38:
Avondje duurt maar van 23/00 tot ongeveer 5uur.
Beter richting de 160/170mg start zitten dan?

Ik bedoelde voot de hele avond. Ik heb 0 tolerantie, maar kan wel veel hebben. Maar ik zou er dan 2 doen van 140 op een avondje. Na een uurtje of 2,5/3 de 2e
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Technoasis op zaterdag 2 maart 2013 om 20:53:
Ik bedoelde voot de hele avond. Ik heb 0 tolerantie, maar kan wel veel hebben. Maar ik zou er dan 2 doen van 140 op een avondje. Na een uurtje of 2,5/3 de 2e

Heb ook al vrij veel energie van me zelf dus heb er nu 1 van 160mg gemaakt en 1 van 50mg
Liever iets te weinig als iets te veel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 maart 2013 om 21:48:
Heb ook al vrij veel energie van me zelf dus heb er nu 1 van 160mg gemaakt en 1 van 50mg
Liever iets te weinig als iets te veel

Helemaal gelijk in (Y). 160mg is prima te handlen hoor. By far mijn favoriete middel geworden, dat 4FA. Veel plezier vanavond. Laat je weten hoe het geweest is?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Technoasis op zaterdag 2 maart 2013 om 21:58:
Helemaal gelijk in (Y). 160mg is prima te handlen hoor. By far mijn favoriete middel geworden, dat 4FA. Veel plezier vanavond. Laat je weten hoe het geweest is?

Ofcourse:)

Waarschuw beheerder
0,05 160mg gedropt.
0.045 tintelingen
n hand en hoofd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 maart 2013 om 00:48:
0,05 160mg gedropt.
0.045 tintelingen
n hand en hoofd?

Ja daar begint het mee

Waarschuw beheerder
0,05 160mg gedropt.
0.045 tintelingen
n hand en hoofd?
01,05 zweterig
01.30 gevoel van energie van binnen, maar daadwerkelijke energie om los te gaan is niet meer als dan dat ik nuchter ben
03.16 tinteling over het hele lichaam. Gevoel van dat je wilt knuffelen als met mdma. Energie valt echt tegen.
P.s.
Heb nog nooit zon gort droge bek gehad!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 maart 2013 om 01:12:
0,05 160mg gedropt.
0.045 tintelingen
n hand en hoofd?
01,05 zweterig
01.30 gevoel van energie van binnen, maar daadwerkelijke energie om los te gaan is niet meer als dan dat ik nuchter ben
03.16 tinteling over het hele lichaam. Gevoel van dat je wilt knuffelen als met mdma. Energie valt echt tegen.

Misschien had je toch beter met wat minder kunnen beginnen. Overmatig zweten en lichte paranoia is een duidelijk symptoom van een lichte overdosering, terwijl de toegenomen afgifte van serotonine ervoor kan zorgen dat je nauwelijks extra energie hebt. Dit laatste kun je vergelijken met het bekende verhaal van mensen die - soms urenlang - op een bankje moeten gaan zitten als ze iets te enthousiast MDMA hebben geslikt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op zondag 3 maart 2013 om 09:51:
Misschien had je toch beter met wat minder kunnen beginnen. Overmatig zweten en lichte paranoia is een duidelijk symptoom van een lichte overdosering, terwijl de toegenomen afgifte van serotonine ervoor kan zorgen dat je nauwelijks extra energie hebt. Dit laatste kun je vergelijken met het bekende verhaal van mensen die - soms urenlang - op een bankje moeten gaan zitten als ze iets te enthousiast MDMA hebben geslikt.

Vind het wel heftige effecten voor 1 keer 160 mg, zonder 2e dosis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 3 maart 2013 om 16:28:
Vind het wel heftige effecten voor 1 keer 160 mg, zonder 2e dosis.

Tsja. In tegenstelling tot wat hier de algemene mening schijnt te zijn, is 160 mg dan ook een vrij hoge dosis. Wat mij hierbij trouwens een beetje stoort is dat ik meerdere opmerkingen lees dat mensen 'op het Internet' nooit een startdosis lager dan XXX mg heb gevonden, terwijl op alle bekende fora toch echt genoeg mensen zijn die met <100 mg beginnen (en hier in sommige gevallen ook meer dan genoeg aan hebben).

Maar goed, nog maar even afwachten waar pyrokick mee komt als hij weer hersteld is. :P

Waarschuw beheerder
Nog afterparty gedaan en daar de 2e cap naar binnen gedaan. Tintelingen kwamen weer snel op zetten, stond (net als sommige anderen) kort los te gaan op de muziek. Maar wederom geen bakken met energie.

@kontra
Waar haal jij de paranoia vandaan? Ik weet hoe het voelt met pillen als je benen niet willen, dit was anders.
Van binnen had ik het gevoel vol met energie te zitten, maar als ik dan lkr los ging was deze energie niet meer als dan wanneer ik nuchter ben.

Mijn pupillen waren tijdens de "trip" van normaal formaat. Wanneer het eenmaal begon uit te werken had ik naast een taai gevoel ook weer grote doppen helaas. Had gehoopt dat dit lichtelijk mee zou vallen.

De uitwerking was voor mij dus anders als verwacht, en viel zelfs lichtelijk tegen.
De tintelingen waren wel fijn, je hebt niet de gedwongenheid om te knuffelen, maar als het zo ver is is het heerlijk.

Ondanks deze mindere ervaring ben ik van plan om nog maals te proberen. Ditmaal met een lagere start dosis om uit te kunnen sluiten dat alles werd opgehouden door over dosering.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op zondag 3 maart 2013 om 16:58:
160 mg dan ook een vrij hoge dosis

160 kan dan wel als hoge dosis gezien worden, echter de 4 mensen waar ik mee was in janauri hadden allemaal een dosis van 166mg gehad. Ik en m'n maat 3x maal die hoeveelheid en 1 van de dames 2x 166mg. Niemand had het gevoel overgedoseerd te zijn en niemand heeft een tolerantie. Het aantal keer dat deze 4 mensen drugs gebruikt per jaar is 6 tot 8 keer.

3x 166mg is natuurlijk achterlijk en onnodig, maar wat de juiste dosis is kan niemand beantwoorden.

Wat ik wel vind is dat het verschil tussen 140 en 166mg minimaal is. Wellicht dat vanaf een bepaalde dosis het niet "beter" of "meer" wordt en dat het middel niet potenter wordt bij hogere dosering, so te speak.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 maart 2013 om 17:27:
Maar wederom geen bakken met energie.

Dit vind ik merkwaardig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Technoasis op zondag 3 maart 2013 om 19:45:
maar wat de juiste dosis is kan niemand beantwoorden.

Die is voor iedereen anders, maar 160 milligram vind ik gewoon vrij hoog. Zeker voor een eerste keer, je weet immers nooit hoe iemand op een nieuw stofje reageert. Maar goed, deze discussie is eerder gevoerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op zondag 3 maart 2013 om 19:48:
maar 160 milligram vind ik gewoon vrij hoog

Is ook zo. Ik had de eerste keer 150mg. Ik had me ook voorgenomen dat als ik dood zou gaan, ik nooit meer 4-FA zou nemen. Maar m'n maten vonden me maar een zeikerd, dus als ik dood zou gaan zou ik toch gewoon 4-FA nemen. :lol:

Waarschuw beheerder
Als het de algemene mening is, dan zal het dus niet zo'n hele hoge dosis zijn ;) hoewel die voor sommige mensen individuele mensen die er wat gevoeliger voor zijn idd best hoog uit zou kunnen vallen.

Ik wil overigens niet zeggen dat 160 mg een lage dosis is... eerder medium :) zou er in elk geval niet mee beginnen als je het de eerste keer gebruikt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
160mg gaat gewoonweg wat meer de speedy kant op en daar onder ervaren de meeste mensen wat meer m kant.... of dit oz is, is persoonlijk.

Kristallen en/of poeder maakt niet uit. zelfde werking en niets sterker, alleen ander proces en kristal is langer dan de toch al erg lange houdbaarheid van poeder houdbaar.

Verder is het wel zo dat het nu een x-aantal jaren aangeboden wordt, het is dus wel weer een extra boost dat het geeft aan de cijfers voor de heren en dames van de shop.

hehehe, eindelijk weer M1 gevonden...alleen moest betalen met bitcoin dus dat was weer lastig, maar goed, was er wel snel.... :-)
Waarschuw beheerder
Wat een lekkere dosis is verschilt per persoon, maar de norm op dit forum is toch wel vrij hoog vind ik hoor. Ik vind alles boven de 140mg gewoon te veel. Ik ga persoonlijk ook lekkerder op 120-130mg dan op 140-150mg. De lagere dosis lijkt voor mij zelfs "sterker" te zijn, wat vooral komt omdat bij hogere doseringen de bijwekingen wat te veel gaan overheersen en de comedown vervelender is. Voor iedereen die altijd 150mg neemt, probeer eens een keer 125mg, misschien vindt je dat wel fijner.

Waarschuw beheerder
Me eetlust is vandaag nog steeds niet de oude en heb me een dip...
Vitamine c werkt niet dus:-P
Ook merk ik dat me focus anders is. Normaal geen probleem om me op 1punt te focussen maar heb nu een soort verbrede waarnemende blik. Kan dus meer waarnemen maar slechter focussen en dat ruim 24uur na inname.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je kan echt beter wat minder nemen. Bijvoorbeeld 125mg. En mocht dit te weinig zijn je doet redosen met 50mg of 75mg.

Er is niets zo kut dan dat je teveel genomen hebt van iets, je eerst een uur kut voelt/ langs de kant zit, om maar een beetje bij te komen.

Vooral een eerste keer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 3 maart 2013 om 20:41:
Als het de algemene mening is, dan zal het dus niet zo'n hele hoge dosis zijn

Naar mijn mening is de argumentatie "als de meerderheid het vindt, dan is het zo" niet heel erg sterk. Als we met zijn allen besluiten dat tabak niet meer kankerverwekkend is, dan denk ik niet dat dat echt gaat werken. Sowieso zullen gebruikers het minst objectief zijn als het gaat om het vaststellen van de juiste dosis. Vergelijk het met kinderen die moeten bepalen hoeveel groente 'genoeg' is, of hoeveel snoep 'te veel' is. Als tweede voorbeeld is er de methode om een dosis te titreren zoals in TiHKAL en PiHKAL beschreven staat. Shulgin begon ook niet met hoge doseringen omdat hem dat wel prima leek, maar begon juist laag om daarna omhoog te werken.

Uitspraak van Nachtdier op maandag 4 maart 2013 om 11:58:
De lagere dosis lijkt voor mij zelfs "sterker" te zijn, wat vooral komt omdat bij hogere doseringen de bijwekingen wat te veel gaan overheersen en de comedown vervelender is.

Zo ervaren wij het hier ook. Daarnaast kun je je ook afvragen wie het best de vergelijking kan trekken. Iemand die altijd met 140-160 mg begint, of iemand die verschillende doseringen tussen de 40 en 140 mg heeft geprobeerd en aan de hand daarvan conclusies trekt.

Uitspraak van Technoasis op zondag 3 maart 2013 om 19:45:
160 kan dan wel als hoge dosis gezien worden, echter de 4 mensen waar ik mee was in janauri hadden allemaal een dosis van 166mg gehad. Ik en m'n maat 3x maal die hoeveelheid en 1 van de dames 2x 166mg. Niemand had het gevoel overgedoseerd te zijn en niemand heeft een tolerantie. Het aantal keer dat deze 4 mensen drugs gebruikt per jaar is 6 tot 8 keer.

Op het eerste gezicht een prima redenering, maar:
- Iemand anders is niet één van de mensen waar jij in januari mee was. Hoe kun jij van een afstand inschatten hoe diegene gaat reageren op een bepaalde dosis?
- Het gaat hier naar ik aanneem om een groep mensen die dezelfde batch 4-FA hebben ingenomen. Was deze batch getest? Is het gehalte bepaald? Er zijn meerdere gevallen bekend van 4-FA die veel minder potent leek te zijn dan gemiddeld, het zou zomaar kunnen dat dat met deze batch ook het geval was.
- Het wel of niet hebben van tolerantie is niet zo makkelijk vast te stellen, en als een gebruiker het bij zichzelf gaat vaststellen is het al helemaal nattevingerwerk. Als je op jonge leeftijd (16-21) een paar maandjes regelmatig doorhaalt op bijvoorbeeld amfetamine of MDMA, dan kun je voor de rest van je leven een tolerantie hebben voor alle stimulerende middelen. 8 keer per jaar is misschien ook genoeg voor een tolerantie. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat tolerantie voor overdosering vaak optreedt ruim vóór lichamelijke/geestelijke gewenning.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op maandag 4 maart 2013 om 12:56:
Naar mijn mening is de argumentatie "als de meerderheid het vindt, dan is het zo" niet heel erg sterk. Als we met zijn allen besluiten dat tabak niet meer kankerverwekkend is, dan denk ik niet dat dat echt gaat werken. Sowieso zullen gebruikers het minst objectief zijn als het gaat om het vaststellen van de juiste dosis. Vergelijk het met kinderen die moeten bepalen hoeveel groente 'genoeg' is, of hoeveel snoep 'te veel' is. Als tweede voorbeeld is er de methode om een dosis te titreren zoals in TiHKAL en PiHKAL beschreven staat. Shulgin begon ook niet met hoge doseringen omdat hem dat wel prima leek, maar begon juist laag om daarna omhoog te werken.

Daar heb je opzich gelijk in, maar als de meerderheid zegt: 'bij dosis x vind ik de effecten persoonlijk het beste naar voren komen en heb ik geen last van negatieve effecten die duiden op een te hoge dosis' dan kun je toch stellen dat die dosis 'gemiddeld' is. Echter als je het echt wetenschappelijk onderbouwt zou bekijken (zoals jij doet) en naar zaken als bijvoorbeeld de bloeddruk of belasting van de lever zou kijken dan zou je idd niet uit moeten gaan van wat 'de meesten zeggen'. Maar gezien er nauwelijks wetenschappelijke kennis is over 4-FA zul je dus (net als bij veel andere RC's) uit moeten gaan van gebruikerservaringen hier, gecombineerd met een beetje naar je eigen lichaam luisteren en ook vooral naar je gezond verstand.

Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat (zeker als je het voor de 1e keer gebruikt) je niet blindelings af moet gaan op alles wat je hier en elders leest. Bij de een kan het heel anders uitpakken dan bij de ander. Door het gewicht van diegene, z'n tolerantie, de batch... Als ervaren gebruikers hier dan 160 mg aanraden als gemiddeld, zou ik daar de eerste keer liever 60 mg onder gaan zitten dan erop of zelfs erboven. Van daaruit kun je een beetje bepalen wat een geschikte dosis voor je is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 4 maart 2013 om 13:25:
Daar heb je opzich gelijk in, maar als de meerderheid zegt: 'bij dosis x vind ik de effecten persoonlijk het beste naar voren komen en heb ik geen last van negatieve effecten die duiden op een te hoge dosis' dan kun je toch stellen dat die dosis 'gemiddeld' is. Echter als je het echt wetenschappelijk onderbouwt zou bekijken (zoals jij doet) en naar zaken als bijvoorbeeld de bloeddruk of belasting van de lever zou kijken dan zou je idd niet uit moeten gaan van wat 'de meesten zeggen'. Maar gezien er nauwelijks wetenschappelijke kennis is over 4-FA zul je dus (net als bij veel andere RC's) uit moeten gaan van gebruikerservaringen hier, gecombineerd met een beetje naar je eigen lichaam luisteren en ook vooral naar je gezond verstand.

Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat (zeker als je het voor de 1e keer gebruikt) je niet blindelings af moet gaan op alles wat je hier en elders leest. Bij de een kan het heel anders uitpakken dan bij de ander. Door het gewicht van diegene, z'n tolerantie, de batch... Als ervaren gebruikers hier dan 160 mg aanraden als gemiddeld, zou ik daar de eerste keer liever 60 mg onder gaan zitten dan erop of zelfs erboven. Van daaruit kun je een beetje bepalen wat een geschikte dosis voor je is.

Zo te horen zitten we grotendeels op één lijn, dat is wel mooi voor een discussie als deze. :)

Een puntje waar ik zelf nog wat kanttekeningen bij zou willen maken:
- Je hebt gelijk als je stelt dat als de meerderheid een bepaalde dosis als prettig ervaart, dat je dit dan als algemene consensus kunt nemen. Ik vind alleen niet dat je daarbij kunt verwaarlozen dat veel van de mensen die een hogere dosis aanhangen, nooit een lagere dosis geprobeerd hebben. Het is voor de meeste gebruikers erg onlogisch om als ze op 140 mg lekker gaan een volgende keer 100 of 120 mg te proberen, dus je krijgt een ontzettende bias richting hogere doses. Verder is PF natuurlijk een site bedoeld voor mensen die van feesten houden. Daarom vind ik persoonlijk dosering-advies op een site die meer gericht is op psychonauten betrouwbaarder. Op een feest-site is het criterium vaak ook dat mensen een X aantal uur op de been willen blijven. Een goed voorbeeld voor dit verschil in wensen is misschien ketamine; thuis op de bank zijn mensen wellicht op zoek naar de K-hole, maar op een feest is dit juist absoluut niet wat een gebruiker wil.

Waarschuw beheerder
+1
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf daar ook wat schuldig aan maak. Ik verlaag m'n dosis alleen als ik denk dat ik de vorige keer een (iets) te hoge dosis heb gehad. Je gaat er een beetje vanuit dat als een bepaalde dosis prettig is, een lagere dosis minder sterk (lees: prettig) is. Maar dat hoeft idd niet zo te zijn. Die 10 of 20 mg minder kan ook een meerwaarde zijn (less is more ;) ) omdat b.v. het speedy effect lager is en het empatogene effect juist meer naar boven kan komen, zoals hier al gezegd werd door iemand. Eerstvolgende keer maar eens een keertje proberen :)

Sowieso is het op PF idd iets te vaak van: "jaaa ik nam x mg van x en ik ging lekker!!" (en that's it) idd. Ook met dingen als methylone of 4-FA zou het goed zijn om even een duidelijk rapportje met je gewicht, ervaring met middelen en setting neer te zetten. Maar ja, dat moet er eigenlijk een beetje ingebakken zijn.. op andere forums (zoals drugsforum) zie ik dat veel meer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zijn er meer gebruikers die het idee hebben dat dit middel vrij lange na-weeën heeft?
- Heb het idee dat mijn zicht wat scherper is met veraf en een lastigere punt focus.
- Ook kan ik meer prikkels verwerken in mijn gezichtsveld en ook geluiden merk ik beter op.
- Het kwam vanochtend nog steeds met watervallen.

Bovenstaande ervaar ik ook met pep, maar dan in de eerste 2/3uur, en niet nog na 24uur.
- Ook ben ik van mening dat het het de hersenactiviteit (tijdelijk) licht aantast. Moest bijvoorbeeld toch behoorlijk diep na denken over wachtwoorden die normaal zo op kan noemen.
- Kom lastiger uit mijn woorden
- Technisch denk vermogen op het werk is niet als normaal.
Over het algemeen merk ik dus toch dat alles niet optimaal verloopt qua hersenactiviteit.
Of dit een blijvend iets is weet ik nog niet zeker, dit kan ook door de dip komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wel zeker dat je 160mg had en niet meer? :s Ik heb het zelf nog niet ervaren, maar ik lees toch over het algemeen weinig na-weeën van dit goedje met deze dosis....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kontra-indication op zondag 3 maart 2013 om 16:58:
In tegenstelling tot wat hier de algemene mening schijnt te zijn, is 160 mg dan ook een vrij hoge dosis. Wat mij hierbij trouwens een beetje stoort is dat ik meerdere opmerkingen lees dat mensen 'op het Internet' nooit een startdosis lager dan XXX mg heb gevonden, terwijl op alle bekende fora toch echt genoeg mensen zijn die met <100 mg beginnen (en hier in sommige gevallen ook meer dan genoeg aan hebben).

Zou de 4-FMP die op dit moment in omloop is (of iig een groot gedeelte ervan) van lagere kwaliteit kunnen zijn? Heb het idee dat de meeste mensen het hier nu via bepaalde online vendors kopen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 maart 2013 om 17:07:
Zijn er meer gebruikers die het idee hebben dat dit middel vrij lange na-weeën heeft?
- Heb het idee dat mijn zicht wat scherper is met veraf en een lastigere punt focus.
- Ook kan ik meer prikkels verwerken in mijn gezichtsveld en ook geluiden merk ik beter op.
- Het kwam vanochtend nog steeds met watervallen.

Bovenstaande ervaar ik ook met pep, maar dan in de eerste 2/3uur, en niet nog na 24uur.
- Ook ben ik van mening dat het het de hersenactiviteit (tijdelijk) licht aantast. Moest bijvoorbeeld toch behoorlijk diep na denken over wachtwoorden die normaal zo op kan noemen.
- Kom lastiger uit mijn woorden
- Technisch denk vermogen op het werk is niet als normaal.
Over het algemeen merk ik dus toch dat alles niet optimaal verloopt qua hersenactiviteit.
Of dit een blijvend iets is weet ik nog niet zeker, dit kan ook door de dip komen.

Slaap je wel na gebruik? En welke dosis gebruik je?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op maandag 4 maart 2013 om 17:52:
Zou de 4-FMP die op dit moment in omloop is (of iig een groot gedeelte ervan) van lagere kwaliteit kunnen zijn? Heb het idee dat de meeste mensen het hier nu via bepaalde online vendors kopen.

Dat idee heb ik ook. Bij de salamander-winkel is ie b.v. volgens mij echt een stuk minder sterk dan ergens anders.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 4 maart 2013 om 17:58:
Slaap je wel na gebruik? En welke dosis gebruik je?

Heb zondag vanaf 13:30 tot 16:30 kunnen slapen en vanaf 20:30 tot vanmorgen 5:15.
Moet voldoende zijn lijkt me.
Zorg tevens voor voldoende energie uit eten/drinken en extra vitamine supplementen.
startdosis van 160mg en vervolgens nog 1 met 50mg.
Waarschuw beheerder
Zo erg als jij beschrijft heb ik het niet ervaren, tenminste dat idee heb ik. Maar ik kan me wel heel erg vinden in de dip die je hebt. Ik kon iig die nacht niet slapen. Volgende dag sliep is als een baby'tje.
12-24 uur na gebruik merkte ik duidelijke 'na-weeën', had zelfs ook nog grote/pulserende doppen. 24-36 uur na gebruik had ik ook zeker door dat ik een zwaar weekend had gehad, maar merkte ook dat het na nog een goede maaltijd en nacht wel weer als de oude zou zijn, wat ook zo was.
Ik kan me niet echt herinneren hoe mijn hersenactiviteit was, heb er niet zo opgelet en het was sowieso een dag om bij te komen, het was 1 januari :P
Mijn dosering was 3x +-80 mg. 23.30, 2.00 en 4.30 uur. Die laatste had ik achteraf niet moeten nemen vind ik. Op dat moment wilde ik graag nog nét even harder. Maar daardoor denk ik dat de dip zo zwaar was. Dat was btw ook m'n 1e keer 4-FA.
Ben trouwens 1,85 cm en 67kg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 maart 2013 om 18:30:
Heb zondag vanaf 13:30 tot 16:30 kunnen slapen en vanaf 20:30 tot vanmorgen 5:15.
Moet voldoende zijn lijkt me.
Zorg tevens voor voldoende energie uit eten/drinken en extra vitamine supplementen.
startdosis van 160mg en vervolgens nog 1 met 50mg.

Dan zijn het wel heftige (negatieve) effecten zeg... Verder geen kruistolerantie ofzo?
Waarschuw beheerder
donateur
Het blijft me verbazen dat mensen dit op dezelfde wijze bijdoseren als MDMA.