| Betreft: | forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan |
Helemaal eens met pylades! Zou ook op 160 gaan zitten, ook perfect voor mij
Ik denk dan dat jij een uitzondering bent, want ik ben dat nog bij niemand tegengekomen
Nog verschil in sterkte tussen poeder en een kristal?
kristal doorgaans zuiverder
Inherent daaraan willen veel mensen die dat weten kristal hebben, wat dan ook een reden kan zijn dat er meer voor gevraagd wordt; de weet dat het gewenst is en er daarmee een wat hogere vraag naar zal zijn dan naar poeder.
Misschien ook niet voor iedere leverancier te krijgen, of wil de leverancier er mee afspiegelen een 'apart' product in handen te hebben.
Totaal niet mee eens. Zelf ben ik 1,70 meter en weeg iets meer dan 60 kilogram. De eerste keer heb ik 100 milligram geprobeerd en dat was al super relax. Inmiddels neem ik 140 milligram, 150 voelt niet goed. De eerste keer kun je beter iets teveel aan de veilige kant zitten, dan aan de tegenovergestelde kant.
Wat zou een andere reden kunnen zijn?
Echt top spul, alleen weet ik niet of het mdma voor mij kan vervangen..
Is het ook niet zo dat poeder veel makkelijker versneden kan worden? En dat mensen daarom voor kristallen kiezen omdat dat daarmee moeilijker gaat?
Correct me if I'm wrong.
Kristallen kun je lastig versnijden inderdaad, maar persoonlijk denk ik niet dat dat een reden is voor een vendor om het aan te bieden.
Net 2 caps gemaakt.
Drop de eerste met +/- 140mg voordat we naar binnen gaan, hou een 2e bij me voor als ik het gevoel heb dat het nog niet helemaal lekker gaat met +/- 35mg.
Zal na afloop kort reportje proberen te posten(, gok dat ik er niet aan ga denken om live reportje te doen).
Is niet genoeg voor de hele avond he.
Volgende feestje drop je vier uur voor het eind 40-60 mg MDMA, best of both worlds.![]()
Avondje duurt maar van 23/00 tot ongeveer 5uur.
Beter richting de 160/170mg start zitten dan?
Ik bedoelde voot de hele avond. Ik heb 0 tolerantie, maar kan wel veel hebben. Maar ik zou er dan 2 doen van 140 op een avondje. Na een uurtje of 2,5/3 de 2e
Heb ook al vrij veel energie van me zelf dus heb er nu 1 van 160mg gemaakt en 1 van 50mg
Liever iets te weinig als iets te veel
Helemaal gelijk in. 160mg is prima te handlen hoor. By far mijn favoriete middel geworden, dat 4FA. Veel plezier vanavond. Laat je weten hoe het geweest is?
0,05 160mg gedropt.
0.045 tintelingen
n hand en hoofd?
01,05 zweterig
01.30 gevoel van energie van binnen, maar daadwerkelijke energie om los te gaan is niet meer als dan dat ik nuchter ben
03.16 tinteling over het hele lichaam. Gevoel van dat je wilt knuffelen als met mdma. Energie valt echt tegen.
Misschien had je toch beter met wat minder kunnen beginnen. Overmatig zweten en lichte paranoia is een duidelijk symptoom van een lichte overdosering, terwijl de toegenomen afgifte van serotonine ervoor kan zorgen dat je nauwelijks extra energie hebt. Dit laatste kun je vergelijken met het bekende verhaal van mensen die - soms urenlang - op een bankje moeten gaan zitten als ze iets te enthousiast MDMA hebben geslikt.
Vind het wel heftige effecten voor 1 keer 160 mg, zonder 2e dosis.
160 mg dan ook een vrij hoge dosis
Maar wederom geen bakken met energie.
maar wat de juiste dosis is kan niemand beantwoorden.
maar 160 milligram vind ik gewoon vrij hoog
Als het de algemene mening is, dan zal het dus niet zo'n hele hoge dosis zijn
De lagere dosis lijkt voor mij zelfs "sterker" te zijn, wat vooral komt omdat bij hogere doseringen de bijwekingen wat te veel gaan overheersen en de comedown vervelender is.
160 kan dan wel als hoge dosis gezien worden, echter de 4 mensen waar ik mee was in janauri hadden allemaal een dosis van 166mg gehad. Ik en m'n maat 3x maal die hoeveelheid en 1 van de dames 2x 166mg. Niemand had het gevoel overgedoseerd te zijn en niemand heeft een tolerantie. Het aantal keer dat deze 4 mensen drugs gebruikt per jaar is 6 tot 8 keer.
Naar mijn mening is de argumentatie "als de meerderheid het vindt, dan is het zo" niet heel erg sterk. Als we met zijn allen besluiten dat tabak niet meer kankerverwekkend is, dan denk ik niet dat dat echt gaat werken. Sowieso zullen gebruikers het minst objectief zijn als het gaat om het vaststellen van de juiste dosis. Vergelijk het met kinderen die moeten bepalen hoeveel groente 'genoeg' is, of hoeveel snoep 'te veel' is. Als tweede voorbeeld is er de methode om een dosis te titreren zoals in TiHKAL en PiHKAL beschreven staat. Shulgin begon ook niet met hoge doseringen omdat hem dat wel prima leek, maar begon juist laag om daarna omhoog te werken.
Daar heb je opzich gelijk in, maar als de meerderheid zegt: 'bij dosis x vind ik de effecten persoonlijk het beste naar voren komen en heb ik geen last van negatieve effecten die duiden op een te hoge dosis' dan kun je toch stellen dat die dosis 'gemiddeld' is. Echter als je het echt wetenschappelijk onderbouwt zou bekijken (zoals jij doet) en naar zaken als bijvoorbeeld de bloeddruk of belasting van de lever zou kijken dan zou je idd niet uit moeten gaan van wat 'de meesten zeggen'. Maar gezien er nauwelijks wetenschappelijke kennis is over 4-FA zul je dus (net als bij veel andere RC's) uit moeten gaan van gebruikerservaringen hier, gecombineerd met een beetje naar je eigen lichaam luisteren en ook vooral naar je gezond verstand.
Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat (zeker als je het voor de 1e keer gebruikt) je niet blindelings af moet gaan op alles wat je hier en elders leest. Bij de een kan het heel anders uitpakken dan bij de ander. Door het gewicht van diegene, z'n tolerantie, de batch... Als ervaren gebruikers hier dan 160 mg aanraden als gemiddeld, zou ik daar de eerste keer liever 60 mg onder gaan zitten dan erop of zelfs erboven. Van daaruit kun je een beetje bepalen wat een geschikte dosis voor je is.
In tegenstelling tot wat hier de algemene mening schijnt te zijn, is 160 mg dan ook een vrij hoge dosis. Wat mij hierbij trouwens een beetje stoort is dat ik meerdere opmerkingen lees dat mensen 'op het Internet' nooit een startdosis lager dan XXX mg heb gevonden, terwijl op alle bekende fora toch echt genoeg mensen zijn die met <100 mg beginnen (en hier in sommige gevallen ook meer dan genoeg aan hebben).
Zijn er meer gebruikers die het idee hebben dat dit middel vrij lange na-weeën heeft?
- Heb het idee dat mijn zicht wat scherper is met veraf en een lastigere punt focus.
- Ook kan ik meer prikkels verwerken in mijn gezichtsveld en ook geluiden merk ik beter op.
- Het kwam vanochtend nog steeds met watervallen.
Bovenstaande ervaar ik ook met pep, maar dan in de eerste 2/3uur, en niet nog na 24uur.
- Ook ben ik van mening dat het het de hersenactiviteit (tijdelijk) licht aantast. Moest bijvoorbeeld toch behoorlijk diep na denken over wachtwoorden die normaal zo op kan noemen.
- Kom lastiger uit mijn woorden
- Technisch denk vermogen op het werk is niet als normaal.
Over het algemeen merk ik dus toch dat alles niet optimaal verloopt qua hersenactiviteit.
Of dit een blijvend iets is weet ik nog niet zeker, dit kan ook door de dip komen.
Zou de 4-FMP die op dit moment in omloop is (of iig een groot gedeelte ervan) van lagere kwaliteit kunnen zijn? Heb het idee dat de meeste mensen het hier nu via bepaalde online vendors kopen.
Slaap je wel na gebruik? En welke dosis gebruik je?
Heb zondag vanaf 13:30 tot 16:30 kunnen slapen en vanaf 20:30 tot vanmorgen 5:15.
Moet voldoende zijn lijkt me.
Zorg tevens voor voldoende energie uit eten/drinken en extra vitamine supplementen.
startdosis van 160mg en vervolgens nog 1 met 50mg.