Partyflock
 
­ Nederland

Calvin Harris Cash Koning van de EDM

gepubliceerd door , op
Calvin Harris Cash Koning van de EDM
13 januari 2015
Forbes heeft weer een bijzonder nutteloos, maar niettemin leuk, lijstje samengesteld. Op hun site kunnen we lezen wie de bestbetaalde / meest verdienende dj's zijn.



Calvin Harris staat fier bovenaan met een geschat inkomen van $66 miljoen. Dat is bijna het dubbele van de nummer 2,David Guetta. De Fransman moest het doen met $37 miljoen. Op de derde plek vinden we al de eerste Nederlander. Tiësto harkte een miljoentje of 36 binnen en zit Guetta dus op de hielen. De top 10:


1. Calvin Harris $66 miljoen
2. David Guetta $37 miljoen
3. Tiësto $36 miljoen
4. Steve Aoki & Skrillex $24 miljoen
6. Avicii $19 miljoen
7. Kaskade $18 miljoen
8. Martin Garrix & Zedd $17 miljoen
10. Afrojack $16 miljoen

Het totaal aan verdiensten in de EDM wereld is de afgelopen jaren enorm gestegen. In de afgelopen 12 maanden schreef de top tien van DJ's $274 miljoen bij op hun bankrekening. Dat is meer dan het dubbele van de $116 miljoen die de top 10 van 2012 wist te vergaren. Het tempo waarmee de verdiensten stijgen, neem inmiddels wel af. Het verschil tussen 2012 en 2013 was maar liefst 108%, naar 2014 was de stijging 11% en het afgelopen 12 maanden nam het totaal maar met 2,5% toe.

46 opmerkingen

Heeft die Martin Garrix toch snel en goed gedaan in die korte tijd. En dat allemaal dankzij dat ene hitje...
Als deze top-10 artiesten nou eens worden gebanned het komende jaar door alle dance-organisaties, dan komen we misschien weer tot een redelijk gezonde industrie.

Ik zou ze kunnen missen als kiespijn
Zie hier de lijst van flapdrollen waar de (elektronische) muziek industrie aan ten onder gaat.
Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 15:42:
Zie hier de lijst van flapdrollen waar de (elektronische) muziek industrie aan ten onder gaat.

Ach als er gekken zijn die de fee betalen waarom niet he? Elke underground DJ zou hetzelfde doen als die de kans ervoor kreeg.

Mis overigens wel Hardwell. Je zou zeggen dat hij ook goed zou verdienen.
laatste aanpassing
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 16:33:
Mis overigens wel Hardwell. Je zou zeggen dat hij ook goed zou verdienen.


Die zit met van Buuren net onder die 16 miljoen. Maar inderdaad: Martin Garrix boven hardwell had ik ook niet verwacht
Uitspraak van SpoX op dinsdag 25 augustus 2015 om 14:34:
En dat allemaal dankzij dat ene hitje...


daar is het bij begonnen, maar deze jongen is een wandelende marketingmachine...en HIT NA HIT!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4456, 2124}
Artiest {SHOWLIST artist 68299, 89019}
EDM vind het echt niks.
Uitspraak van Arrr69 op dinsdag 25 augustus 2015 om 17:09:
daar is het bij begonnen, maar deze jongen is een wandelende marketingmachine...en HIT NA HIT!


Het vreemde is dat die hits mij niet echt zijn opgevallen, terwijl ik toch wel redelijk bijhoud wat er in de top 40 voorbij komt. Waarschijnlijk heb ik ze wel gehoord, maar dacht ik: "wéér zo'n standaard EDM-nummertje" :P
laatste aanpassing
Uitspraak van toerist op dinsdag 25 augustus 2015 om 17:28:
Het vreemde is dat die hits mij niet echt zijn opgevallen


Animals Martin Garrix
Wizard Met Jay Hardway
Crackin (Martin Garrix Edit) met Bassjackers /

Proxy Martin Garrix
Helicopter met Firebeatz /

Tremor (Sensation 2014 Anthem) met Dimitri Vegas & Like Mike /

Gold Skies met Sander van Doorn, DVBBS & Aleesia /

Backlash (Martin Garrix Edit) met DubVision
Turn Up The Speakers met Afrojack /

Virus (How About Now)MOTi /

Don't Look Down met Usher /
jf
Forbidden Voices Martin Garrix
The Only Way Is Up met Tiësto /

Break Through The Silence met Matisse & Sadko
Uitspraak van Arrr69 op dinsdag 25 augustus 2015 om 17:51:
Crackin (Martin Garrix Edit) met Bassjackers /


ja, die heeft wel wat, maar zwakt later in het nummer alweer af
Uitspraak van Begaaierd op dinsdag 25 augustus 2015 om 17:30:
Pleonasme ;)


vanzelfsprekend :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 16:33:
Elke underground DJ zou hetzelfde doen als die de kans ervoor kreeg.


Met die beredenering zou The Outside Agency nu al 10 jaar op nummer 1 van DJ Mag moeten staan :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van Begaaierd op dinsdag 25 augustus 2015 om 17:30:
Pleonasme ;)


:roflol: :lol:

Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 15:42:
Zie hier de lijst van flapdrollen waar de (elektronische) muziek industrie aan ten onder gaat.


Best wel onzin dit. Deze DJ's zijn hun fee waard als je op jezelf een Ziggodome of laten we zeggen de Arena weet uit te verkopen voor 70 euro per kaart. Kwestie van vraag en aanbod. Slayer vroeg op een gegeven moment (of nog steeds) 1 miljoen per optreden, helpen die de metalscene naar de klote? Nope.

De rek is er op een gegeven moment uit, er komt onvermijdelijk een moment waarop mensen niet nog meer willen gaan betalen voor bepaalde feesten en dan komt er vanzelf een decline in prijzen of ze raken uit de gratie. Of niet, dan kunnen deze mensen lekker doorcashen. Ik vind het geen ramp, ik wil die feesten toch niet bezoeken. Voor Tomorrowland heb ik een uitzondering gemaakt maar daar ga ik ook niet nog een keer heen, mij te duur.

Er komt zoveel vette muziek uit, er worden zoveel mooie feesten gegeven, om dan te zeggen dat we 'ten onder' gaan vind ik een beetje raar. Zo, laat de minnetjes maar komen. :')
laatste aanpassing
wel grappig dat de nummer 1 dj hardwell hier niet tussen staat (had ik verwacht..)
Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 18:58:
Met die beredenering zou The Outside Agency nu al 10 jaar op nummer 1 van DJ Mag moeten staan :lol:

Daar gaat het niet om. Iedereen zeikt de EDM artiesten maar af omdat ze duur zouden zijn maar als jij kon kiezen tussen een baan waar je 50 euro per uur zou verdienen of 100 euro per uur zou je toch ook voor het laatste gaan. Artiesten als Radical Redemption en Thera maken toch ook reclame of mensen op hun willen stemmen in de DJ Mag. Niets ten nadele van hun hoor maar elke DJ zou dat een eer vinden. Ten tweede levert het hun zoveel meer boekingen op dat ze er echt niet slechter op worden. En als er genoeg mensen op The Outside Agency zouden stemmen zouden hun echt die nummer 1 notering niet weigeren hoor.
 
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:08:
als jij kon kiezen tussen een baan waar je 50 euro per uur zou verdienen of 100 euro per uur zou je toch ook voor het laatste gaan.


Dat ligt er geheel aan of ik het leuk werk zou vinden. De grote namen claimen allemaal dat ze 'het leukste beroep ter wereld' aan het doen zijn, maar klagen wel (terecht) veel over het reizen en het alleen zijn. Alleen zitten zij wel een stukje fijner dan de bezoeker die hun dure boterham betaalt en opgevouwen in een vliegtuig zit of een jaar moet sparen voor 5 dagen Ultra Miami. Natuurlijk geef ik ze geen ongelijk, maar je kan mij niet vertellen dat ieder weekend een paar keer dezelfde set draaien niet gaat vervelen, en dán ga je toch nét wat makkelijker een podium op als je weet dat er weer een aantal duizendjes bij worden geschreven.
Uitspraak van actief op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:39:
De grote namen claimen allemaal dat ze 'het leukste beroep ter wereld' aan het doen zijn

Denk dat als je voor een leuk publiek staat je weer weet waarvoor je het doet en als je contact hebt met je fans maar kan me best voorstellen dat het vele reizen, geen sociaal leven hebben en het alleen zijn niet altijd even leuk is. Jij vind toch ook niet alles van je werk leuk?

Uitspraak van actief op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:39:
maar je kan mij niet vertellen dat ieder weekend een paar keer dezelfde set draaien niet gaat vervelen

Dat ligt dan aan jezelf. Kijk naar Hardwell zijn set, tuurlijk zitten er vaste platen in maar hij wisselt ook vaak. Tijdje terug draaide hij Arcadia weer regelmatig en nu is ie er weer uit.
Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:01:
Best wel onzin dit. Deze DJ's zijn hun fee waard als je op jezelf een Ziggodome of laten we zeggen de Arena weet uit te verkopen voor 70 euro per kaart. Kwestie van vraag en aanbod. Slayer vroeg op een gegeven moment (of nog steeds) 1 miljoen per optreden, helpen die de metalscene naar de klote? Nope.


Oke, ten onder gaan is misschien wat overdreven :P
Maar Duncan van ID&T zegt het zelf ook: de fee's zijn tegenwoordig zo duur dat op feesten zoals bijv tomorrowland het halve budget daar naar toe gaat en de prijzen ongelofelijk hoog worden. En omdat de mensen toch wel blijven betalen om hun idolen te zien blijven die fee's constant stijgen.

Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:01:
Ik vind het geen ramp, ik wil die feesten toch niet bezoeken


Nee goed, ik zal die feesten ook niet zo bezoeken, maar omdat het zo populair is wordt je er toch mee doodgegooid, waar je ook komt.
Vandaar dat ik het niet kan laten om toch weer effe mn bek open te trekken :P

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:08:
Daar gaat het niet om. Iedereen zeikt de EDM artiesten maar af omdat ze duur zouden zijn maar als jij kon kiezen tussen een baan waar je 50 euro per uur zou verdienen of 100 euro per uur zou je toch ook voor het laatste gaan.


Maar niet elke artiest verdiend zijn brood met muziek maken.... artiesten die voor het grote geld gaan hebben zeer waarschijnlijk van te voren al geweten dat ze daar hun geld aan gaan/zouden willen verdienen.
Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:44:
Maar Duncan van ID&T zegt het zelf ook: de fee's zijn tegenwoordig zo duur dat op feesten zoals bijv tomorrowland het halve budget daar naar toe gaat en de prijzen ongelofelijk hoog worden. En omdat de mensen toch wel blijven betalen om hun idolen te zien blijven die fee's constant stijgen.

En dat zegt Duncan ja? Die jarenlang zelf zijn zakken heeft gevuld dankzij ons? :') Maar ja de house artiesten vragen iets meer dan de hardcore artiesten van toen waardoor het moeilijker is een goed feest/line up neer te zetten en het publiek in Nederland is verwend dus zijn feesten lopen minder goed. Vind het echt serieus fucking schijnheilig dat hij daar nu opeens een probleem van maakt.

Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:44:
maar omdat het zo populair is wordt je er toch mee doodgegooid, waar je ook komt.

Hoezo wordt je ermee doodgegooid dan als je er zelf voor kiest niet naar een feest te gaan?

Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:44:
artiesten die voor het grote geld gaan hebben zeer waarschijnlijk van te voren al geweten dat ze daar hun geld aan gaan/zouden willen verdienen.

Is dat niet een beetje overdreven? Alsof Hardwell als klein jochie al wist dat ie zo populair zou worden. Het blijft geluk hebben want je moet maar doorbreken.
Overigens zijn er genoeg artiesten die hun brood verdienen door de muziek. Denk je echt serieus dat Radical Redemption nog een bijbaantje heeft? Of een Thera? Of een Promo? Die verdienen een prima boterham volgens mij hoor.
laatste aanpassing
Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:44:
artiesten die voor het grote geld gaan hebben zeer waarschijnlijk van te voren al geweten dat ze daar hun geld aan gaan/zouden willen verdienen.


Ik denk dat 'voor het grote geld gaan' iets is wat je overkomt, niet iets waar je vooraf voor kan kiezen. Misschien qua stijl muziek maar dan nog moet je heel veel geluk en toch iets van talent hebben om er te komen.

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:48:
En dat zegt Duncan ja? Die jarenlang zelf zijn zakken heeft gevuld dankzij ons? :') Maar ja de house artiesten vragen iets meer dan de hardcore artiesten van toen waardoor het moeilijker is een goed feest/line up neer te zetten en het publiek in Nederland is verwend dus zijn feesten lopen minder goed. Vind het echt serieus fucking schijnheilig dat hij daar nu opeens een probleem van maakt.


Nogal ja. Ik vind het niet erg als mensen voor het geld gaan bij SFX etc. (zou ik waarschijnlijk ook doen) maar kom dan achteraf niet janken dat alles zoveel duurder is geworden..

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:48:
Hoezo wordt je ermee doodgegooid dan als je er zelf voor kiest niet naar een feest te gaan?


Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar ik werk nu als vakantiebaantje in een groot magazijn en jezus, wat worden die nummers vaak afgespeeld op de radio! :kots: 3 a 4 keer per shift Sun is Shining (wat een ongelofelijke kutplaat is dat trouwens, was het vat met inspiratie op ofzo?) en 5x Summerflame op SlamFM of 538 aan moeten horen is echt niet leuk meer.
laatste aanpassing
Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:12:
maar kom dan achteraf niet janken dat alles zoveel duurder is geworden..

Is het nou al duurder geworden of niet? Geloof niet dat ik naar SFX feesten ga..... Hooguit Alda feesten maar die is geloof ik maar voor 50% overgenomen.

Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:12:
Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar ik werk nu als vakantiebaantje in een groot magazijn en jezus, wat worden die nummers vaak afgespeeld op de radio! :kots: 3 a 4 keer per shift Sun is Shining (wat een ongelofelijke kutplaat is dat trouwens, was het vat met inspiratie op ofzo?) en 5x Summerflame op SlamFM of 538 aan moeten horen is echt niet leuk meer.

Wij luisteren op werk naar de radio (geen idee welke zender) en daar hoor je 20x Lean on, Run Away en nog een nummer van Mr Props ofzo maar goed, radio zenders vinden variatie geloof ik sowieso een smerig woord alleen nu zijn het dance platen ipv de Backstreet boys. ;p
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:23:
Wij luisteren op werk naar de radio (geen idee welke zender) en daar hoor je 20x Lean on, Run Away en nog een nummer van Mr Props ofzo maar goed, radio zenders vinden variatie geloof ik sowieso een smerig woord alleen nu zijn het dance platen ipv de Backstreet boys. ;p


Same here, het is bijna een verademing als 3FM opstaat terwijl ik daar ook niet veel mee heb :lol:

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:23:
Is het nou al duurder geworden of niet?


Ja, maar langzaam aan. Het gaat meer om de boekingsprijzen die zo ziek hard gestegen zijn dan om de entreeprijzen voor de feesten. In de praktijk merk je het als bezoeker weinig, behalve bij de immer stijgende muntprijzen. Tegenwoordig 7 munten voor 20 euro geloof ik, dat is wel zo'n beetje de nieuwe standaard.
laatste aanpassing
Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:12:
en toch iets van talent hebben om er te komen.


nou dat betwijfel ik, die gasten hebben behoudens misschien een hit die ze al dan niet zelf geproduceerd helemaal geen dj achtergrond, neem jongens als Joris Voorn, Saunderson, Roog allemaal gasten die moesten zwoegen en draaitechnieken hebben moeten aanleren, platenkennis, analoog produceren, mixen, platenkeus. Geen mediateam oid die konden promoten
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:08:
The Outside Agency zouden stemmen zouden hun echt die nummer 1 notering niet weigeren hoor.


Die zal nooit op nr1 komen en dat is ook nooit zijn doel geweest.

Die intentie is bij het gros van de EDM-artiesten wél het geval. En dat kan je gewoon horen. Het voornamelijk Amerikaanse publiek hebben het ze dan ook wel erg makkelijk gemaakt, omdat ze al staan ze juichen bij de eerste poep en scheet
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:48:
En dat zegt Duncan ja?


http://www.quotenet.nl/Nieuws/Duncan-Stutterheim-top-dj-s-vragen-te-veel-geld-de-bubbel-staat-op-knappen-143670

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:48:
Hoezo wordt je ermee doodgegooid dan als je er zelf voor kiest niet naar een feest te gaan?


Radio, tv, pretty much overal in het openbaar. Zelfs als ik de feesten ontwijk zal ik dagelijks een shitload aan EDM moeten aanhoren.

Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:48:
Is dat niet een beetje overdreven? Alsof Hardwell als klein jochie al wist dat ie zo populair zou worden. Het blijft geluk hebben want je moet maar doorbreken.
Overigens zijn er genoeg artiesten die hun brood verdienen door de muziek. Denk je echt serieus dat Radical Redemption nog een bijbaantje heeft? Of een Thera? Of een Promo? Die verdienen een prima boterham volgens mij hoor.


Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:44:
artiesten die voor het grote geld gaan


Daar vallen die 3 dus niet onder... Ik bedoel gewoon dat er een hoop artiesten zijn die helemaal niks met muziek van doen hebben, maar alleen maar door connecties en goede marketing ongelofelijk veel geld verdienen. Dat is ongeveer 90% van wat er in die Forbes lijst staat.
En zo zijn er ook honderden, zo niet duizenden aanstaande artiesten, die alleen maar EDM maken omdat er nou eenmaal veel geld te verdienen valt.

Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:12:
Ik denk dat 'voor het grote geld gaan' iets is wat je overkomt, niet iets waar je vooraf voor kan kiezen. Misschien qua stijl muziek maar dan nog moet je heel veel geluk en toch iets van talent hebben om er te komen.


Veel mensen willen dj/producer worden alleen maar omdat er veel geld te halen valt. Helaas bestaan dingen als ghost producing en wordt daar maar al te vaak gebruik van gemaakt om te proberen een "hit" te scoren.
 
Appels met peren vergelijken.
Uitspraak van B-Flock :bounce: op dinsdag 25 augustus 2015 om 19:08:
n Thera


Alleen gaat deze vergelijking niet op want thera probeert altijd een beetje in de luwte te blijven en geeft veel meer om het underground sfeertje in de hardstyle dan de gemiddelde artiest. (of bijvoorbeeld Brennan heart, die wel dankbaar gebruik maakt van de populariteit in hardstyle) :) verder met je verhaal eens.
Uitspraak van WallMart op dinsdag 25 augustus 2015 om 21:40:
Radio, tv, pretty much overal in het openbaar. Zelfs als ik de feesten ontwijk zal ik dagelijks een shitload aan EDM moeten aanhoren.


Ik erger me soms wel aan een RTL Boulevard dat dan hijgerig Martin Garrix aflikt terwijl ze stront weten van de muziek...... het is logisch, maar soms veracht ik het ook wel.
Blijft altijd een balans tussen commercie, liefde voor muziek, hitparades en dagjesvolk.

Maar moet wel zeggen dat Nederlanders ook niet veel MOGEN verdienen natuurlijk. Kop boven het maaiveld is not done hier. Als een schaap achter de meute aan. Dat vind ik dan ook weer bullshit.

Het is een gunfactor ook nog. Als een artiest gewoon down to earth blijft.....Heb bijvoorbeeld 0 moeite met de miljoenen die Armin verdient, maar Afrojack vind ik vervelend......(paar jaar geleden meer dan tegenwoordig trouwens). maar dat is een persoonlijke gunfactor. Die is voor een ieder ander.

Maar je moet heus wel iets kunnen als je zulke bedragen binnenharkt hoor. Met alleen een leuk koppie of de play button indrukken ben je na 1 seizoen wel klaar denk ik.
Uitspraak van Tja B) op woensdag 26 augustus 2015 om 09:57:
Met alleen een leuk koppie of de play button indrukken ben je na 1 seizoen wel klaar denk ik.


Ben bang dat je je hier in eens lelijk kan vergissen!

En wat betreft EDM; ieder zijn eigen ding natuurlijk. Wie ben ik om mensen te beoordelen op zijn/ haar muziek keuze. Ik heb "helaas" veel vrienden die EDM te gek vinden. Ik ben een beetje een loner wbt mijn muzieksmaak. Skip dus ook vaak veel festivals waar veel EDM geprogrammeerd staat. Ook de gratis festivals in de stad waar EDM gedraaid wordt skip ik, sluit later wel aan :). Maandje geleden nog een keer geprobeerd maar ik loop me toch alleen maar te ergeren aan de muziek.
Iedereen lekker boe roepen omdat EDM mainstream is en mainstream is per definitie kut. En vanavond allemaal weer de laatste Hollywood blockbuster kijken op TV jongens (y)
Uitspraak van Tja B) op woensdag 26 augustus 2015 om 09:57:
Het is een gunfactor ook nog. Als een artiest gewoon down to earth blijft.....Heb bijvoorbeeld 0 moeite met de miljoenen die Armin verdient, maar Afrojack vind ik vervelend......(paar jaar geleden meer dan tegenwoordig trouwens). maar dat is een persoonlijke gunfactor. Die is voor een ieder ander.


Klopt inderdaad, van alle artiesten die hier staan vind ik Armin de enigste die het ook daadwerkelijk verdiend.
Heb van de rest ook niet echt het idee dat ze er echt moeite voor hebben moeten doen, dat het meer is komen aanwaaien en dat ze nu met dat beetje geluk miljoenen binnenharken.
Maar goed, dit is wat ik van de buitenkant zie. Ik kan eigenlijk moeilijk oordelen op basis daarvan :P
Uitspraak van Bobje op woensdag 26 augustus 2015 om 10:39:
Iedereen lekker boe roepen omdat EDM mainstream is en mainstream is per definitie kut


Want een afkeer tegen EDM hebben is stoer, of wat?
Uitspraak van toerist op dinsdag 25 augustus 2015 om 16:48:
Die zit met van Buuren net onder die 16 miljoen. Maar inderdaad: Martin Garrix boven hardwell had ik ook niet verwacht


Misschien komt dat geld wel anders binnen en wordt het in bedrijven gestoken.
Uitspraak van ENROC op woensdag 26 augustus 2015 om 12:19:
Misschien komt dat geld wel anders binnen en wordt het in bedrijven gestoken.


Dat maakt niet uit lijkt me. Calvin Harris zal het ook niet allemaal op zijn privebankrekening krijgen. Geld zit doorgaans voor een groot deel in holdings, projecten, vastgoed etc etc. Ik denk dat het bij dit lijstje vooral zal gaan om het 'grand total' en dus niet wat men uiteindelijk onder de streep zelf kan uitgeven.

Misschien heeft Hardwell wel andere (publishing) deals. Of moet hij royalties delen met medeschrijvers / muziekmakers etc.
laatste aanpassing
Denken jullie dat die 17 miljoen ook echt op martin garrix zijn bankrekening staan? No way...

vroeger had je het fenomeen kindsterretjes zoals Britney spears, nick carter etc die ergens gevonden werden en waar door middel van een label, promotieteam etc een hele hype om gecreëerd wordt.

Bij Garrix is dat niet veel anders. Gespot door spinnin records en vervolgens een hele hype om hem heen gecreëerd. Dj's zijn de nieuwe popsterren van deze tijd.
Uitspraak van ENROC op woensdag 26 augustus 2015 om 12:19:
Misschien komt dat geld wel anders binnen en wordt het in bedrijven gestoken.


van buuren zal als uithangbord van de ASOT- feesten via ALDA EVENTS ook wel dikke vinger in de pap hebben qua omzet, want ALDA is afhankelijk van zijn aanwezigheid, zowel fysiek als met zijn radioshow
laatste aanpassing
Uitspraak van WallMart op woensdag 26 augustus 2015 om 11:24:
Klopt inderdaad, van alle artiesten die hier staan vind ik Armin de enigste die het ook daadwerkelijk verdiend.
Heb van de rest ook niet echt het idee dat ze er echt moeite voor hebben moeten doen, dat het meer is komen aanwaaien en dat ze nu met dat beetje geluk miljoenen binnenharken.
Maar goed, dit is wat ik van de buitenkant zie. Ik kan eigenlijk moeilijk oordelen op basis daarvan :P

Geen moeite ja? Je moet eens die film van Hardwell kijken, die kerel heeft zichzelf over de kop gewerkt en was overspannen. Dat krijg je echt niet voor elkaar als je met twee vingers in je neus een plaatje draait hoor.

Overigens terugkomen op je link naar dat artikel van Duncan. Ken het verhaal maar blijf het echt onzin vinden dat hij hierover zeikt. De enige reden dat hij erover zeikt is omdat ie het voelt in zijn portemonnee.

Uitspraak van Begaaierd op woensdag 26 augustus 2015 om 11:47:
Want een afkeer tegen EDM hebben is stoer, of wat?

Op Flock wel geloof ik. Lekker de grote namen afzeiken, zie het onder elk bericht weer gebeuren terwijl 80% van de mensen ws geen idee hebben wie die mensen zijn. Laatst een persbericht van Hardwell dat ie een goed doel had opgezet en toen kwamen er ook alleen maar negatieve reacties terwijl hij er normaal van beschuldigd wordt geld binnen te harken. Doet een keer iets terug voor de wereld is het nog niet goed.

Tja B) kan even niet quoten maar ik denk dat Hardwell veel geld kwijt is aan die tour van hem. Moeten visuals voor gemaakt worden en een hele show en lang niet overal raakt het uitverkocht. Wij zijn naar Portugal geweest en daar kon je aan de deur nog gewoon kaarten halen volgens mij. Hier is het binnen een uur uitverkocht maar dat is lang niet overal zo. In Belgie heeft het bij zijn vorige show ook lang geduurd voor het uitverkocht raakte.
laatste aanpassing
Uitspraak van B-Flock :bounce: op woensdag 26 augustus 2015 om 15:09:
Op Flock wel geloof ik. Lekker de grote namen afzeiken, zie het onder elk bericht weer gebeuren terwijl 80% van de mensen ws geen idee hebben wie die mensen zijn


Het gaat mij echt niet om de "grote" artiest te bashen. Het gaat mij om de muziek die deze artiesten uitbrengen. Muziek wat in mijn ogen onsamenhangend, weinig vernieuwend en veel van hetzelfde is.
Zoals al eerder aangegeven; Ieder zijn ding. Maar ik kan me mateloos irriteren als ik weer een "nieuwe" plaat van Afrojack, Hardwell, Garrix enz hoor.
Uitspraak van Begaaierd op woensdag 26 augustus 2015 om 15:20:
Het gaat mij echt niet om de "grote" artiest te bashen. Het gaat mij om de muziek die deze artiesten uitbrengen. Muziek wat in mijn ogen onsamenhangend, weinig vernieuwend en veel van hetzelfde is.
Zoals al eerder aangegeven; Ieder zijn ding. Maar ik kan me mateloos irriteren als ik weer een "nieuwe" plaat van Afrojack, Hardwell, Garrix enz hoor.

Prima het hoeft jouw smaak niet te zijn. Dat maakt geen donder uit. Alleen ik vind techno verschrikkelijk en ga ook niet onder zulke persberichten vertellen hoe kut het is. Snap je mijn punt? En dat is wat hier veel gebeurd. Mensen die een hekel aan de muziek hebben vinden het bijzonder leuk om te vertellen hoe kut het wel niet is. Overigens is dit gewoon algemeen bedoeld en niet alleen naar jou. ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van WallMart op woensdag 26 augustus 2015 om 11:24:
Heb van de rest ook niet echt het idee dat ze er echt moeite voor hebben moeten doen, dat het meer is komen aanwaaien en dat ze nu met dat beetje geluk miljoenen binnenharken.


Een klein deel misschien, maar maakt het echt uit? Als het zo makkelijk is zou iedereen het doen toch? Oh wacht..
Uitspraak van B-Flock :bounce: op woensdag 26 augustus 2015 om 15:09:
Laatst een persbericht van Hardwell dat ie een goed doel had opgezet en toen kwamen er ook alleen maar negatieve reacties terwijl hij er normaal van beschuldigd wordt geld binnen te harken. Doet een keer iets terug voor de wereld is het nog niet goed.


Nou, dat was gewoon een raar persbericht. In dat hele bericht niets over wat dat doel was .... alleen een wereldrecord gastenlijst in India ofzo......
 
Standaar discussies weer.... Copy & paste hem maar vast voor als straks de djmag top 100 uitkomt.
In plaats van de prijs weigeren, zou media moeten weigeren te publiceren 8)
Uitspraak van Sten1990 op dinsdag 25 augustus 2015 om 20:12:
Sun is Shining (wat een ongelofelijke kutplaat is dat trouwens


Even serieus: ik hoor dat nummer al weken, maar ik heb steeds gedacht dat het een boyband was :o Ligt dat dan aan mij of dat nummer? :')