Partyflock
 

SFX naar de beurs, ID&T en Q-dance events naar USA

gepubliceerd door , op
SFX naar de beurs, ID&T en Q-dance events naar USA
OrganisatieSFX
SFX nam onlangs ID&T over, nou ja, voor driekwart dan. Er zijn ook al langer geruchten dat de beursgang van SFX op handen is. Op 25 juni is is de zogenaamde SEC Filing bij de NASDAQ ingediend. Een SEC filing is een financieel overzicht ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC). Deze gegevens worden gebruikt bij het evalueren van bedrijven voor beleggingsdoeleinden.

In het document zijn een paar leuke wetenswaardigheden te vinden:

  • Ook i-Motion staat bij SFX op de lijst om aandelen in te vergaren. Deze organisatie kennen we van onder meer Nature One, Mayday en Ruhr in Love.
  • Decibel is voor 50% in handen van ID&T en is dus ook onderdeel van de overnameconstructie en SFX presenteert het succesvolle evenement dan ook als 'bezit'.
  • SFX heeft de exclusieve rechten om Q-Dance evenementen in de USA te organiseren.
  • We zien als onderbouwing van de financiële status van het bedrijf een overzicht van geplande evenementen in de USA en daar vinden we een aantal bij ons zeer bekende concepten: Mysteryland, Dirty Dutch, Defqon.1 en Qlimax/XQlusive.
  • Met de beursgang hoopt men $175 miljoen op te halen.

Heb je echt een interesse in het enorme imperium SFX? Dan kun je het beste even rustig gaan zitten en het document doornemen. Je leest er namelijk over de kansen en bedreigingen (bv teveel festivals, te weinig goed personeel, te snelle groei) die ze voor het bedrijf zien en wat ze voor plannen hebben om hun omzet te te vergroten. En natuurlijk hoeveel ze aan aandelen willen gaan uitbrengen....misschien kun je ze tzt zelf aankopen ;)

Wij zijn zelf geen economen dus mocht je meer kennis hebben dan wij en iets interessants tegenkomen in het document, post het vooral in de comments!

Met dank aan StephanKetz

75 opmerkingen

Waarschuw beheerder
+1
Als ik op 'onderbouwing' klik, dan krijg ik dit..: Voor deze operatie moet je beheerder zijn!
Waarschuw beheerder
Oeps, my bad. Is aangepast!
Waarschuw beheerder
ze willen hun bezit van ID&T naar 75% doen.. Niet te hopen dat dus 3/4 in bezit zal zijn van die amerikanen. alles moet opeens naar het buitenland, ben toch bang dat het 'het begin van het einde is van mooie feesten/festivals met hun unieke elementen. Maar goed we zullen het wel zien ;)
Waarschuw beheerder
vanaf dit stukje: ID&T USA LLC Preliminary Event Budgets 2014 begint het pas interessant te worden de geraamde inkomsten en uitgaven per festival in de USA, leuk!
Waarschuw beheerder
-4
die cijfers hahaha hoe houd je mensen voor de gek :P

klopt dus helemaal geen zak van!
Waarschuw beheerder
-4
Uitspraak van Bassie de clown jwt op donderdag 11 juli 2013 om 15:15:
Onderbouwing?


Gewoon simpel nadenken en berekenen.

Ik weet wat de kosten voor show, licht, geluid etc daadwerkelijk kosten. En dat zit ver over het geraamde budget heen. En daarbij zijn de artiestenkosten ook vrij laag voor sommige events.
Waarschuw beheerder
+6-1
Weg met de ooit unieke concepten dus.. en nu wachten op een overkill aan gezichtsloze gladgevooisde EDM evenementen.
Waarschuw beheerder
+7
Uitspraak van Pascal_1974 op donderdag 11 juli 2013 om 15:21:
Gewoon simpel nadenken en berekenen.

Ik weet wat de kosten voor show, licht, geluid etc daadwerkelijk kosten. En dat zit ver over het geraamde budget heen. En daarbij zijn de artiestenkosten ook vrij laag voor sommige events.


Aha dus doordat je weet wat een show, licht en geluid kost kloppen de cijfers meteen niet? Dit zijn stukken om een beursgang te realiseren, de cijfers zullen dus wel moeten kloppen. De cijfers waar jij op doelt zijn prognosebedragen voor diverse evenementen in de aankomende jaren dat blijft altijd een schatting. Mits je in een glazen bol kan kijken uiteraard..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+13
Uitspraak van cpt.n op donderdag 11 juli 2013 om 15:32:
Weg met de ooit unieke concepten dus.. en nu wachten op een overkill aan gezichtsloze gladgevooisde EDM evenementen.


Dat hoor ik meerdere mensen zeggen maar volgens mij vergeten de meeste mensen dat bijna alle grote shows in Nederland in premiere gaan en wij gigantisch verwend worden met festivals, misschien is er soms wel een overkill aan festivals in Nederland.
Waarschuw beheerder
+5
Dat sowieso! Als je het publiek hier vergelijkt met bijv. de Britten dan zijn zij de fanatiekere feestgangers. Maar nou gebruiken wij dit soort festivals/feesten ook meer als een sociale ontmoetingsplek waarbij in het buitenland het publiek vaker puur voor de muziek gaat.

Maar dat neemt niet weg dat de concepten die ID&T ooit had (bijv. Shockers/ Sensation Black) baan moeten maken voor 13-in-een-dozijn feesten en festivals..
Waarschuw beheerder
-1
Ik word er niet vrolijk van :no:
Waarschuw beheerder
+1-1
blijft het toch beetje jammer vinden.... Dat een 'oer' hollands bedrijf is opgeslokt. Denk dat over 5 jaar de naam id-t redelijk uitgefaseerd zal zijn...
Waarschuw beheerder
+3-5
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 11 juli 2013 om 16:01:
Denk dat over 5 jaar de naam id-t redelijk uitgefaseerd zal zijn...


Over 5 jaar is EDM hartstikke dood....zo dood als hiphop nu in de USA is. Het zal blijven bestaan, maar de hype is er wel af.

hoop ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op donderdag 11 juli 2013 om 15:21:
Gewoon simpel nadenken en berekenen.


Qlimax 2012, Rigging/geluid/licht.. tussen de €250.000 en €350.000 huur per dag via rentall als ik het me goed kan herinneren. Waarschijnlijk wel een vriendenprijsje voor huur van aantal jaren in die periode met Q
Waarschuw beheerder
+2
http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festivals/article/detail/1652464/2013/06/15/Tomorrowland-koopt-aandelen-SFX-terug.dhtml
Artiest {SHOWLIST artist 7549, 1496, 71943, 16591, 109}
Waarschuw beheerder
+4-1
Dat dachten we 10 jaar geleden ook en 15 jaar geleden trouwens ook.......ik denk dat ID&T voorlopig niet stuk te krijgen is. We zouden er allemaal trots op moeten zijn.
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van Jordens [44] op donderdag 11 juli 2013 om 16:33:
Dat dachten we 10 jaar geleden ook en 15 jaar geleden trouwens ook.......ik denk dat ID&T voorlopig niet stuk te krijgen is. We zouden er allemaal trots op moeten zijn.


toen waren ze bijna failliet toch en heeft pappa van Duncan paar keer uitgeholpen? Nu is het gewoon in buitenlandse handen.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 11 juli 2013 om 16:44:
toen waren ze bijna failliet toch en heeft pappa van Duncan paar keer uitgeholpen?


Volgens mij heeft Q-dance toen ID&T gered en niet papa?
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van Bassie de clown jwt op donderdag 11 juli 2013 om 15:35:
Dat hoor ik meerdere mensen zeggen maar volgens mij vergeten de meeste mensen dat bijna alle grote shows in Nederland in premiere gaan en wij gigantisch verwend worden met festivals, misschien is er soms wel een overkill aan festivals in Nederland.


Bovendien was al bekend dat alle evenementen gecreeerd blijven worden door het Nederlandse gedeelte van ID&T, die trouwens echt een vet nieuw kantoor gaan betrekken samen met zusterbedrijf Q-Dance. Ze naar het Overhoeks gebouw (Oude Shell toren in Amsterdam Noord) Ook hier staan heel leuke dingen te gebeuren in de toekomst. Waaronder een 24uurs vergunning! Volgens mij wordt het alleen maar leuker en groter in de toekomst :)

Ondanks de overname blijft de organisatie in Nederland. "Het creatieve hart, waar de feesten en festivals worden bedacht en vormgegeven, blijft volledig in Nederlandse handen. Het blijft onder de naam M-Design gevestigd in Amsterdam", zo klonk het donderdag. Ook blijft de naam ID&T gewoon bestaan. In 2012 sloeg de onderneming nog een overnamebod van 100 miljoen dollar af.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festivals/article/detail/1600368/2013/03/21/Evenementenbureau-ID-T-in-Amerikaanse-handen.dhtml

http://www.djbroadcast.nl/news/newsitem_id=6880/Enorm_project_Twenty4_Amsterdam_opent_in_2015.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+3-1
Ik hoop dat ze met de handen van I-motion afblijven. Hun evenementen, zoals Nature One, zijn nu nog heel betaalbaar.
Amerikanen zijn maar in 1 ding geïnteresseerd en dat is het snelle geld. Als de hype over is, dan trekken ze de stekker eruit. ID&T zal dan wel weer zelfstandig verder gaan in Europa, waar "Dance" inmiddels wel een blijvertje is geworden. In Amerika wil ik het nog maar zien of "Dance" niet meer dan een hype is.
Waarschuw beheerder
-1
zolang ik maar kan blijve feesten vind ik alles best .
Waarschuw beheerder
+1-1
ID&T ok, maar zo jammer dat Q-dance hier ook onderdeel van gaat uitmaken. (ja, ik weet zelfde eigenaar enzo)

Zeker omdat hardstyle zo puur hollands is en ik ben bang dat daardoor de puurheid verdwijnt en dat producties teveel gaan baseren op hitmuziek.

Dat is opzich niet erg, maar ik hoop dat er daarnaast ook gewoon nog hardstyle wordt geproduceerd uit liefde voor het genre en niet voor die verdomde Amerikanen die de sound na een paar links laten liggen, omdat er een andere hype is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+4
Denk dat we er hier weinig van gaan merken :) Mocht de kwaliteit van festivals dan toch achteruit gaan en de prijs hoger worden zullen er vast en zeker genoeg organisaties zijn die hun best gaan doen om het eventuele gemis op te vangen :)
Waarschuw beheerder
+5
Other interesting facts:

You can see almost every domain registered by ID&T. http://i.imgur.com/3VBS7RH.png They even registered q-dance.cm (Cameroon) and q-dance.cn (China). Also the websites for their new event "Play": playworldtour.com and playworldtour.nl.

Then there's a list of ID&T's and M-Design's key employees and their number of company shares. http://i.imgur.com/KK2ed0g.png

You can also see some of their personal assets, for example that Duncan Stutterheim owns a plane, and how their profits are split. http://i.imgur.com/vdoW0kH.png
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van TWSTD - Rohan op donderdag 11 juli 2013 om 18:36:
speechless sQoobySnack?


Nope....den Titanic is heeeeel langzaam aant zinken....

En verder verspil ik mijn energie hier niet meer aan ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van II vO op donderdag 11 juli 2013 om 17:50:
zolang ik maar kan blijve feesten vind ik alles best .


Eens!! Uiteindelijk gaat het er om dat er in Nederland genoeg leuke feesten blijven. En aangezien we nu elke zaterdag uit een hele lijst van feesten kunnen kiezen zal dat voorlopig wel zo blijven. ID&T is al een beetje dood gegaan door met Thunderdome te stoppen. R.I.P.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SQooby-Doo op donderdag 11 juli 2013 om 18:39:
Nope....den Titanic is heeeeel langzaam aant zinken....

En verder verspil ik mijn energie hier niet meer aan ;P


toch vraag ik me serieus af waar het heen gaat... zal het echt bergafwaarts gaan of zal de kwaliteit juist omhoogschieten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van cpt.n op donderdag 11 juli 2013 om 15:32:
Weg met de ooit unieke concepten dus.. en nu wachten op een overkill aan gezichtsloze gladgevooisde EDM evenementen.


volgens mij vinden op het id&t kantoor gevestigd te onzer hoofdstad nog altijd de concept realisatie plaats, hetgeen volgens mij betekend dat ze concepten voor NL en evt apart de US uitrollen.
Ik lees dat mensen bang zijn dat het teveel EDM en gehypt gaat worden...
Iemand de laatste 5-6 jaar op WTTF na dan nog een vernieuwend of niche concept gezien van ID&T , nee omdat dat bedrijf zich richt op grotere populaire stijlen en dito publiek
 
Waarschuw beheerder
-1
zo jammer dit
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TWSTD - Rohan op donderdag 11 juli 2013 om 18:45:
toch vraag ik me serieus af waar het heen gaat... zal het echt bergafwaarts gaan of zal de kwaliteit juist omhoogschieten?


Ik denk dat we meer van hetzelfde gaan krijgen.
 
Waarschuw beheerder
+1-1
Waarom moet alles naar zo'n Amerikaans klote bedrijf? Gewoon in Europa houden al die dingen!!!!!
Waarschuw beheerder
+1
Ik citeer:

We present leading EMC festivals and events, including Tomorrowland, Sensation, Mysteryland, Q-Dance, Stereosonic, Electric Zoo, Decibel, Nature One, MayDay, Ruhr-in-Love and Life in Color, many of which have more than a decade of history, passionate followers and vibrant social communities.

Sinds wanneer is Q-dance een event? XD
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dano1974 op donderdag 11 juli 2013 om 18:54:
Ik denk dat we meer van hetzelfde gaan krijgen.


Hoe bedoel je dat precies? Kijk.. je hoort mij niet klagen als we festivals op de schaal krijgen van EDC (qua stages en gekkigheid) maar wat zal dat doen met de prijzen bijvoorbeeld.. en de line ups.
Waarschuw beheerder
+1-1
Het gene waar Nederland zo uniek in was en waar de buitenlanders zo naar opkeken is nu ook weg. Ik vind het zonde. Hopelijk komen de Defqon krantjes en moh boekjes nu wel weer gewoon terug in het Nederlands en worden de afsluitende sets eens niet bepaald door de organisatie.

Benieuwd hoelang het duurt voordat de Nederlandse dance scène weer o
op zn gat ligt zoals eind jaren 90¿ Maar het zou wel weer ff goed zijn denk ik om weer ff wakker geschud te worden:d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 11 juli 2013 om 16:01:
blijft het toch beetje jammer vinden.... Dat een 'oer' hollands bedrijf is opgeslokt. Denk dat over 5 jaar de naam id-t redelijk uitgefaseerd zal zijn...


idd
Artiest {SHOWLIST artist 68437, 59028, 53364, 60556}
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van cpt.n op donderdag 11 juli 2013 om 15:43:
Maar nou gebruiken wij dit soort festivals/feesten ook meer als een sociale ontmoetingsplek waarbij in het buitenland het publiek vaker puur voor de muziek gaat.


Geloof je dat nou echt? In het buitenland gebeurt dat ook niet veel anders hoor. Je hebt gewoon een gedeelte wat op de eerste plaats voor de muziek komt, wat voor beide komt en een gedeelte wat met voornaamste reden voor de gezelligheid et cetera komt en de muziek wel kan waarderen. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lancher > Minion a.k.a. Project Chryzis op donderdag 11 juli 2013 om 20:28:
Geloof je dat nou echt? In het buitenland gebeurt dat ook niet veel anders hoor. Je hebt gewoon een gedeelte wat op de eerste plaats voor de muziek komt, wat voor beide komt en een gedeelte wat met voornaamste reden voor de gezelligheid et cetera komt en de muziek wel kan waarderen. ;)


Zeker ja, als ik het publiek op feestjes in Engeland,Duitsland en zelfs Belgie vergelijk met het publiek op bijv. een Decibel hier dan komen daar over het algemeen meer echt muziek liefhebbers op af dan hier. En ga zelf maar kijken op de grote festivals.. het grootste deel van het publiek maakt het echt geen hol uit wie er op 1 van de 3 hardstyle area's staat te draaien.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Rocket Charly op donderdag 11 juli 2013 om 19:25:
Sensation, Mysteryland, Decibel


Die ken ik zo langzamerhand wel.. de Matrixx heeft met Dreamfields en Emporium 2 hele mooie en goede festivals in handen!!

Ik zeg nog 2 erbij en 4 mooie indoor feesten... Dan heb mn agenda wel rond... :D
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van TWSTD - Rohan op donderdag 11 juli 2013 om 19:43:
maar wat zal dat doen met de prijzen bijvoorbeeld.. en de line ups.


Dat is wel te raden, kijk naar Sensation.. €80,- en binnen 1 dag uitverkocht.. Dat gebeurd ook met €95,- of meer.

Wij willen en zullen toch blijven gaan, het zal alleen minder vaak worden...
Waarschuw beheerder
+1-1
Op naar de vervlakking en het grote geld, want daar word je gelukkig van :nosmile: Gelukkig zijn we in Nederland gezegend met heel veel goede organisaties.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nubby op donderdag 11 juli 2013 om 21:58:
Dat is wel te raden, kijk naar Sensation.. €80,- en binnen 1 dag uitverkocht.. Dat gebeurd ook met €95,- of meer.

Wij willen en zullen toch blijven gaan, het zal alleen minder vaak worden...


Sad but true..
Werkzaam bij Yu'R - Events
Artiest Sub Junky
Waarschuw beheerder
+5-1
Ben trots op het geen wat we in Nederland groot hebben gemaakt maar ben bang voor de kwaliteit van de evenementen in NL.

Het is niet zozeer de kwaliteit van de producties zelf van de evenementen waar ik bang voor ben. Er zijn genoeg organisatoren in NL die ook kwaliteitsevenementen afleveren.
Echter door de verhuizing van Nederland naar Amerika en de vele grotere afzetmarkt, stijgen de prijzen van de artiesten explosief! Want waarom € 3000 vragen als je daar makkelijk € 10.000 of vele male meer kan vragen)
Hierdoor wordt bijna onmogelijk voor andere organisatoren van (kleinere) festivals / of indoor evenementen in Nederland een kwaliteits line-up neer te zetten die we nu gewent zijn (is voor sommige nu al).
Tenzij de entree prijzen op dezelfde schaal worden verhoogd.

Een clubconcept in bijvoorbeeld de Matrixx, wat nu € 20,- kost zal met een vergelijkbare programmering (binnen afzienbare tijd) dan al gauw € 30 / € 35,- gaan kosten om uit de kosten te kunnen komen. Tenzij de programmering wordt aangepast en we het meer met de "upcoming" artiesten moeten doen. Niet dat het laatste een ramp is, vind dit zelf wel iets positief. Alleen wordt het lastig om de zaal vol te trekken als andere artiesten op dat moment gewilder (en dus vele malen duurder) zijn.

Maar de tijd zal het leren.........
Artiest Nevz
Waarschuw beheerder
Komt helemaal goed met deze organisatie. Zolang ze maar aan die 25% van de aandelen blijven vast houden.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Tja B) op donderdag 11 juli 2013 om 16:45:
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 11 juli 2013 om 16:44:toen waren ze bijna failliet toch en heeft pappa van Duncan paar keer uitgeholpen?
Volgens mij heeft Q-dance toen ID&T gered en niet papa?


Welke van de 10x ofzo :P
Waarschuw beheerder
+5
Uitspraak van gekkegabber op vrijdag 12 juli 2013 om 09:07:
Welke van de 10x ofzo :P


Jij hebt inside information? Volgens mij is ID&T eenmaal in de problemen geweest na aankoop van radio etc.
En dan nog: maakt het uit? Ze hebben een crisis overleefd en doen het nu beter dan ooit! Of papa nu een gat heeft gedicht, de accountant creatief was of Q-dance op het juiste moment succesvol werd.....zelfs al hadden jij & ik een rijke papa: ik denk niet dat wij kunnen klaarspelen wat Stutterheim heeft neergzet. En als je beweert dat dat wel zo is omdat je in de wereld om succesvol ondernemer te worden alleen rijke ouders nodig hebt dan ben je niet goed :P
Waarschuw beheerder
+3-1
Als jullie het allemaal zo goed weten, en alle info over id&t in handen hebben, waarom beginnen jullie dan niet zelf een organisatie?
Nu id&t het veld ruimt in nederland, kunnen jullie deze plek toch opvullen? Bedenken jullie een nieuwe thunderdome, nieuwe vette producties, eigen unieke hardstyle van nederlandse bodem, zodat het niet amerikaans wordt...

Ik geef de mannen van id&t groot gelijk, ik had t ook wel geweten, nederland is veruit te klein geworden voor ze.
Het zijn oerhollandse party animals, want stuk voor stuk gingen ze al te stappen in de IT en Roxy, ze hebben de jaren 90 housetijd op zien komen, en toen bedachten ze eraan mee te doen. Ze zijn, zoals veel vrienden gaan brainstormen met elkaar van: hoe zouden we zelf zo'n party kunnen geven? Toevallig had Duncan een vader die bij KPMG werkte, en wel een PL-lettje kon afsluiten. Ze organiseerde the final exam, eigenlijk als eenmalig feest, maar dat werd zo'n mega succes, dat ze ermee door gingen. Mystery Island een festivalletje deden en weet ik veel allemaal meer. Als je dan je hele jeugd, en in je twintiger en dertiger jaren alleen maar doorfeest met je maten, grote huizen, snelle auto's, speedboten, ibiza party's, op die manier, rijker en rijker wordt, dan ga je toch automatisch denken: "in t buitenland is t maar saai, in Amerika draaien ze alleen maar hip-hop, waarom zouden wij niet eens een vette party met 1 van onze ster dj's uit nederland geven in bv las vegas???? ff kijken hoe die dooie Amerikanen daar op reageren. Hoog tijd dat ze echt beginnen te jumpen ipv op jump van kris kros! Tsja dat ze nu overgenomen zijn door sfx, ze hebben wel hun eigen hebben en houden goed dichtgetimmerd. Die Robert huppeldepup haalt defqon naar Amerika, pompt er nog veel meer geld in, zet een paar oude tanks en apachies uit irak erbij neer, en het mega defqon is geboren...
Ze hebben het zo dichtgetimmerd om hun heen, en misschien alvast wat geld weggesluisd naar zwitserland, dat als over een paar jaar de boel ploft, die robert de namen van de festivals heeft, maar id&t hun eigen gedachte goed.
Je hebt helemaal nix aan namen, het gaat om de strakke ideeen en de creatie.
Bedenk je toch een nieuwe Thundercore? of een Mushroomland?
Kijk wat er gebeurd is laatst met Tomorrowland, die gasten hebben alle aandelen die id&t verkocht had aan sfx, allemaal zelf weer teruggekocht.
Ze zijn als de dood dat die Robert Sfx er met hun creatie vandoor gaat, dat gaat niet over de naam, het gaat om de creatie.

Zolang je dit bij jezelf houdt, blijft er van een waarde van 30 miljoen helemaal niets over.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2-1
Inderdaad, wie zegt dat er in Nederland wat gaat veranderen? Het gaat vooral om de rest van de wereld. Waarom zouden wij jongeren van onze leeftijd uit andere landen niet hetzelfde plezier gunnen als wij hebben in ons kleine landje? Wij Nederlanders mogen trots zijn op dit export product en laten de wereld zien hoe goed Nederland is in feesten en feesten geven! Ik denk dat je eerst maar eens moet zien hoe het allemaal loopt voordat je je vooroordelen gaat geven. Ik denk niet dat zij hun roots vergeten. Dankzij Nederland zijn ze groot geworden en is er nu een mogelijkheid om het internationaal uit te rollen. Tuurlijk zal daar een hoop geld bij komen kijken, maar vergeet niet dat er ook veel geld nodig is om mooie feesten te geven. Dat kunnen jij en ik niet zomaar evenaren. Dus ik denk dat er alleen maar veel mooie kansen ontstaan en we ID&T echt wel kunnen vertrouwen in hun keuzes! Waarom zouden wij er slechter van worden als er een amerikaans kantoor komt dat een Mysteryland of Defqon organiseert? Er is toch ook een DQ Australie? Het is de andere kant van de wereld, laat die mensen daar ook lekker fun beleven !
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van cpt.n op donderdag 11 juli 2013 om 21:29:
Zeker ja, als ik het publiek op feestjes in Engeland,Duitsland en zelfs Belgie vergelijk met het publiek op bijv. een Decibel hier dan komen daar over het algemeen meer echt muziek liefhebbers op af dan hier. En ga zelf maar kijken op de grote festivals.. het grootste deel van het publiek maakt het echt geen hol uit wie er op 1 van de 3 hardstyle area's staat te draaien.


Juist ja. En hoe bekender het feest, hoe suffer het publiek hier in NL. Ik ga wel een keer extra over de grens..

Verder ook prachtig om te zien hoe bang iedereen is, dat hier alles overhoop gaat. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, want ID&T snapt ook wel dat ze het met de huidige markt moeten doen. Aanmerkelijke aanpassingen(in entree, artiesten, muziekstijlen etc) worden niet zo maar gepikt. Anders doen ze daar echt wel onderzoek naar, of de markt het accepteert. Het zal misschien wat sneller wat duurder worden.

Al met al, mooi om te zien hoe de dance internationaal 'booming' is en id&t daar aan bijdraagt (y)
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van gekkegabber op donderdag 11 juli 2013 om 16:44:
toen waren ze bijna failliet toch en heeft pappa van Duncan paar keer uitgeholpen? Nu is het gewoon in buitenlandse handen.


pappa duncan is zelf eigenaar ervan, dus niet uitgeholpen maar zichzelf en mede eigenaren geholpen, ID&T staat voor Irfan, Duncan & Theo ;)

Uitspraak van Dance Phool op donderdag 11 juli 2013 om 17:38:
Amerikanen zijn maar in 1 ding geïnteresseerd en dat is het snelle geld


dat is niet waar vriend, door deze overname wordt de kwaliteit alleen maar beter, is er een groter budget voor kwaliteitsspul, betere line ups omdat ze contractueel sterker staan een meer te bieden hebben, ipv je mag op Mysteryland draaien, een contract voor alle versies van Mysteryland bijvoorbeeld.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juli 2013 om 19:24:
Waarom moet alles naar zo'n Amerikaans klote bedrijf? Gewoon in Europa houden al die dingen!!!!!


ik wil ook wel een Ultra music Festival of een Electric Daisy Festival in Nederland hoor, wat een line ups daar:love:

Uitspraak van Dstrbr op vrijdag 12 juli 2013 om 08:57:
Een clubconcept in bijvoorbeeld de Matrixx, wat nu € 20,- kost zal met een vergelijkbare programmering (binnen afzienbare tijd) dan al gauw € 30 / € 35,- gaan kosten om uit de kosten te kunnen komen. Tenzij de programmering wordt aangepast en we het meer met de "upcoming" artiesten moeten doen. Niet dat het laatste een ramp is, vind dit zelf wel iets positief. Alleen wordt het lastig om de zaal vol te trekken als andere artiesten op dat moment gewilder (en dus vele malen duurder) zijn.


dat zal alleen met het top segment als Tiesto, Afrojack, Steve Aoki etc zijn, die zijn nu al tijden onbetaalbaar voor kleine organisaties, maarja wat wil je, als je die agenda ziet van die gasten wordt je helemaal gek..3 continenten in 4 dagen is geen uitzondering meer..

Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op vrijdag 12 juli 2013 om 11:00:
Juist ja. En hoe bekender het feest, hoe suffer het publiek hier in NL. Ik ga wel een keer extra over de grens..


zeker waar, wat dat betreft ga ik ook niet meer naar house feesten omdat de sfeer gewoon dood is, zien en gezien worden zie ik al genoeg op TV, ik kom om te knallen niet om te paraderen..
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Saleke op donderdag 11 juli 2013 om 15:07:
ben toch bang dat het 'het begin van het einde is van mooie feesten/festivals met hun unieke elementen.


Genoeg organisaties die dat stokje willen overnemen. ;)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 12 juli 2013 om 11:21:
pappa duncan is zelf eigenaar ervan, dus niet uitgeholpen maar zichzelf en mede eigenaren geholpen, ID&T staat voor Irfan, Duncan & Theo


Ja, en de vader heet Cor.
Werkzaam bij Crazyland
Artiest Mike S
Waarschuw beheerder
+1
Je kan alleen maar met respect praten over wat hun bereikt hebben. In z n korte tijd zn mega bedrijf neerzetten is heel knap! En als je dan denkt ik zit op de top, het kan vanaf nu alleen maar minder worden, dan verkoop je de boel. Dat is alleen maar slim! En belasting technisch is t ook heel slim. In Nederland wordt je helemaal leeg gezogen met de belastingen hier. Constructies met het buitenland zorgt ervoor dat je veel minder belasting betaald. Zeker als je holding verhuist naar Amerika. Ik denk dat ze het slim gedaan hebben en dat ze nu precies op tijd het verkocht hebben. Er werken veel profs daar bij t bedrijf en denk zeker dat het nog heel lang een mega bedrijf zal zijn met goede feesten. En of nou Pietje of Flipje hun geholpen heeft. Dat maakt niet uit. Ik zou zeggen probeer ze t eens na te doen, want de beste stuurlui staan aan wal.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 12 juli 2013 om 11:21:
zeker waar, wat dat betreft ga ik ook niet meer naar house feesten omdat de sfeer gewoon dood is, zien en gezien worden zie ik al genoeg op TV, ik kom om te knallen niet om te paraderen..


Echt he Arthur69. Wij zijn niet geschikt om te dansen. Wij Zijn Wel geschikt om te Stampen:D
Waarschuw beheerder
Zoiets, idd. Ze hebben toch ondanks alle tegenslagen toch bereikt dat ze wereldspelers zijn geworden. En ja, het is in Amerikaanse handen maar het blijft een Nederlands product (denk ik, hoop ik).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van cpt.n op donderdag 11 juli 2013 om 15:32:
Weg met de ooit unieke concepten dus..


Uniek is het al lang niet meer... men moet altijd ergens beginnen en niets blijft hetzelfde je kan niet altijd blijven stilstaan. Nederlanders zijn nu eenmaal goed in dit
soort dingen, respect voor ID&T... Denk nou maar niet dat wij het wiel hebben uitgevonden.

De Britten waren in Europa denk ik toch wel het eerst met hun moeder der festivals Glastonbury (sinds 1970).
Uitspraak van Bassie de clown jwt op donderdag 11 juli 2013 om 15:35:
misschien is er soms wel een overkill aan festivals in Nederland.


Misschien?? Voor zo'n klein land hebben wij erg veel keus de laatste paar jaren, en je kan bijna wel zeggen een overkill
Waarom niet de ideeën delen, amerikanen hebben zo hun eigen ideeën over hoe je een feessie bouwt, vinden wij misschien
helemaal niet onze cup of tea, andere regels ... laat ze lekker.

Veel NLers zullen toch niet de overzee gaan om daar te gaan feesten.

Uitspraak van Jordens [44] op vrijdag 12 juli 2013 om 13:24:
het is in Amerikaanse handen maar het blijft een Nederlands product


Nou ja volgens het bericht is het 3/4 Amerikaans zolang ze het Amerikaanse concept maar daar houden.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike S en Tanya S op vrijdag 12 juli 2013 om 12:34:
En als je dan denkt ik zit op de top, het kan vanaf nu alleen maar minder worden, dan verkoop je de boel. Dat is alleen maar slim!


haha ze zijn pas net begonnen joh ;) Ze gaan zo maximaal groeien de komende jaren dat ze dit wel moesten om de explosieve groei bij te kunnen houden met geschikt personeel. In Nederland zitten ze aan de top maar hun gaan de hele wereld maximaal veroveren!
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 12 juli 2013 om 11:21:
dat zal alleen met het top segment als Tiesto, Afrojack, Steve Aoki etc zijn, die zijn nu al tijden onbetaalbaar voor kleine organisaties, maarja wat wil je, als je die agenda ziet van die gasten wordt je helemaal gek..3 continenten in 4 dagen is geen uitzondering meer..


Dat is inderdaad nu al de situatie. Ik heb het over een hele reeds artiesten die nu nog redelijk betaalbaar zijn maar dan vergelijkbare prijzen gaan vragen omdat ze het kunnen. Vergelijk het maar even met de voetballers uit Nederland. Hier worden ze groot en vervolgens vertrekken ze naar het buitenland voor het geld (beetje kort door de bocht maar ik denk dat mijn punt duidelijk is). Ik geef ze gelijk maar verkloot hier wel de scene.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4456, 2124}
Artiest {SHOWLIST artist 68299, 89019}
Waarschuw beheerder
+1
Als je kijkt inderdaad na wat ID&T bereikt heeft wat haast niemand kan nazeggen doe je het nu met dit niet verkeerd.

ID&T is qwa feesten echt de leider geweest in wat ze deden kijk ik alleen na thunderdome.

Of of duncan het gedaan of iemand anders alleen maar respect voor ID&T

IDEM dito ook voor q-dance

je gaat een keer verder kijken dan alleen nederland.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 12 juli 2013 om 15:28:
ze zijn pas net begonnen joh


Denk het ook. Zeker als je van de expers mag verwachten als Stutterheim in een interview heeft aangegeven,
nu in eigen woorden beschreven: "Amerika is de deur naar de wereld. De Aziatische markt daar is veel markt-
aandeel te vinden."

Interessant om dit te volgen. Hopelijk reageert het Nederlandse dance landschap hierop door juist voor
meer kwaliteit te gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dstrbr op vrijdag 12 juli 2013 om 16:29:
Dat is inderdaad nu al de situatie. Ik heb het over een hele reeds artiesten die nu nog redelijk betaalbaar zijn maar dan vergelijkbare prijzen gaan vragen omdat ze het kunnen. Vergelijk het maar even met de voetballers uit Nederland. Hier worden ze groot en vervolgens vertrekken ze naar het buitenland voor het geld (beetje kort door de bocht maar ik denk dat mijn punt duidelijk is). Ik geef ze gelijk maar verkloot hier wel de scene.


ik denk dat dat wel mee gaat vallen, maar de buffers worden gewoon groter, het netwerk wordt groter waardoor je meer kan realiseren:)

Uitspraak van actief op vrijdag 12 juli 2013 om 11:55:
Ja, en de vader heet Cor.


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 13:03:
Echt he Arthur69. Wij zijn niet geschikt om te dansen. Wij Zijn Wel geschikt om te Stampen:D


ben voor allebei geschikt maar niet geschikt voor een klote sfeer..verpest m'n hele feestje en helaas is mijn laatse ervaring met een housefeest minder dan dat ik graag zou zien..
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van Pascal_1974 op donderdag 11 juli 2013 om 15:21:
Ik weet wat de kosten voor show, licht, geluid etc daadwerkelijk kosten. En dat zit ver over het geraamde budget heen. En daarbij zijn de artiestenkosten ook vrij laag voor sommige events.


Dus jij denkt omdat je af en toe de stekker van een laserapparaat in een stopcontact duwt, dat je alle kosten van een event kunt overzien?
Ken jij dan de prijzen van elke markt in de wereld? Weet jij of iets in New York niet veel goedkoper/duurder is dan in Parijs of Amsterdam?
Denk jij dat de kosten van een event alleen bestaan uit licht, geluid, knallen en een podium? Ooit gehoord van vergunningen, marketingkosten, licensies, muziek- en beeldrechten, security en God weet wat al die debiele gemeentes nog meer van ze verlangen?
En de artiestenkosten.... Weet jij wat voor package deals zij afsluiten? Of dat een artiest misschien wel blij is als hij ergens mag staan en voor 3 kratjes bier komt? En weet jij ueberhaupt wat artiesten verdienen? Ik denk niet dat iemand jou ooit de boekhouding heeft laten zien.
Het is zo makkelijk om maar wat te roepen terwijl je maar een klein stukje van iets kunt overzien.

Het is een mooi stuk dat geplaatst is.
Je kunt er leuke dingen uithalen.
Ik snap niet helemaal waarom ze alles gekocht hebben dat ze gekocht hebben, maar het gaat om aardige bedragen.
Ze zullen wel breed 'inkopen', en een paar van de projecten zullen wel mislukken.
Maar zo zit het zakenleven in elkaar. Je neemt risico, en dan kun je scoren, maar ook op je bek gaan.
En daar kan ik niet anders dan respect voor hebben.
Waarschuw beheerder
donateur
Leuk om te lezen dat ze Insomniac als belangrijke 'competitor' zien. Pasquale heeft namelijk gisteren aangekondigd naast in Londen ook in Puerto Rico een EDC te gaan organisten. Zuid Amerika is een 'wide - open market' voor EDM, lijkt me.

Wat mij tevens opviel toen ik vorige maand op EDC in Las Vegas stond, is de enorme aantrekking van Aziaten voor EDM. Echt grote EDM evenementen in Azie zijn er (bij mijn weten) vooralsnog niet. Daar ligt nog veel markt om te vergaren vermoed ik!
Waarschuw beheerder
+1-1
1 ding wat we wel van die amerikanen kunnen leren is service. Liever met een nep lach dan je drinken in je gezicht.
Waarschuw beheerder
beste partyflocker,

waarom maakt we geen eigen stichting? dan kunnen we gezamenlijk aandeel kopen als SFX nr de beurs gaat.

als we 5 % aandeel hebt en SFX 1 miljard winst maken per jaar, is toch mooi dividend die heeft uitkeerd.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Lijkt me allemaal niet zo'n drama dit. Alleen maar leuk, vakanties met festivals combineren :9
Probleem zal wel zijn dat de gages van artiesten omhoog gaan en ze vaker aan de andere kant van de oceaan zitten. Een Tiesto zag je vroeger elk weekend in NL, nu komt hij alleen nog maar voor grote gages / middels partnerdeals met bijv 538, max 2x per jaar ofzo. Dat zal met de hardstyle-toppers ook wel gaan gebeuren.

Vervelend voor hun fans, maar het creëert ook wel weer ruimte voor nieuw talent :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TiMmS op zaterdag 13 juli 2013 om 07:17:
Wat mij tevens opviel toen ik vorige maand op EDC in Las Vegas stond, is de enorme aantrekking van Aziaten voor EDM. Echt grote EDM evenementen in Azie zijn er (bij mijn weten) vooralsnog niet. Daar ligt nog veel markt om te vergaren vermoed ik!


In Azie is alleen ID&T (Sensation) and Ultra (Ultra Music Festival) actief. Daarnaast is het Wire-festival zeer
bekend. Daarbij zijn nog aardig wat festival verspreid in (vooral het oosten van) Azie.
Ook heeft vrijwel elk Aziatisch land wel een soort van ADE. Alleen dit is veel kleinschaliger. Er zijn wel grote
festival te vinden maar dit is appels-met-peren vergelijken als met het Nederlandse dance landschap.
Dit zijn niet van de massale als in Europa en in sommige landen in Azie is het nog vrij moeilijk om iets organiseren.
Waarschuw beheerder
-1
ik citeer:

Defqon.1
7500 Regular Tickets
500 Deluxe Tickets
2 Days

Ticket Price:
Regular: 150$
Deluxe: 225$

---------

Qlimax 5000 Tickets
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 12 juli 2013 om 18:06:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juli 2013 om 13:03:Echt he Arthur69. Wij zijn niet geschikt om te dansen. Wij Zijn Wel geschikt om te Stampen:D
ben voor allebei geschikt maar niet geschikt voor een klote sfeer..verpest m'n hele feestje en helaas is mijn laatse ervaring met een housefeest minder dan dat ik graag zou zien..


Same Here!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TiMmS op zaterdag 13 juli 2013 om 07:17:
Echt grote EDM evenementen in Azie zijn er (bij mijn weten) vooralsnog niet


volgend jaar zijn er een aantal feesten van een Nederlandse organisatie in Azie, meer zeg ik niet:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Arrr69 op vrijdag 19 juli 2013 om 12:53:
volgend jaar zijn er een aantal feesten van een Nederlandse organisatie in Azie, meer zeg ik niet


Dat zou mooi zijn! Ik gun het die gasten wel op eigen bodem te knallen :)