Zit er veel kg verschil tussen technics en dit ding?? Want het gewicht van deze is 14 kg of zo en wat die van een tehnics rond de 20 Kg toch???
laatste aanpassing
Bij café Tracé in eindhoven hadden ze ook net 2 Synq's gekocht maar die konden na een maandje alweer terug naar de leverancier omdat de armen ontzettend begonnen te resoneren (of rumblen) Er zijn nu geloof ik technics armen op gemonteerd. Dat was de bedoeling iig.
Op superOEM's zit ook geen speling 
En op die locatie was het ook alleen als het erg druk was en het volume erg hoog stond. De armen van superOEM's zijn niet van staal maar van een licht metaal dacht ik?
En op die locatie was het ook alleen als het erg druk was en het volume erg hoog stond. De armen van superOEM's zijn niet van staal maar van een licht metaal dacht ik?
Wat aan de ene kant wel een nadeel is aan dit ding dat er geen stofkap bij zit.
Je kan ze dan natuurlijk ook gewoon in een koffer doen.
Je kan ze dan natuurlijk ook gewoon in een koffer doen.
Hahahaha ik heb al me spullen in de radio studio staan in een apart hoekje voor mij ingericht.
Het pand staat in de polder en is geluids dicht.
Kan dus gewoon alles open schroeven
Het pand staat in de polder en is geluids dicht.
Kan dus gewoon alles open schroeven
Ja das ook weer waar, heb vaak zat als ik uit de studio kom een vette piep in mijn oren.
Moet er ook eens meer op letten
Moet er ook eens meer op letten
kheb gedraait op deze draaitafels ik moet zeggen! ik ken nog niet echt draaien dus het lukt nog voor geen meter.. maar ik ben wel onder de indruk van de tegendruk en de kracht van deze tafels.
ik denk dat ze zeker in de zelfde klasse zitten als de technics. maar dat is natuurlijk alleen door de echte kenner die al jaren op sl1200 draait.
ik denk dat ze zeker in de zelfde klasse zitten als de technics. maar dat is natuurlijk alleen door de echte kenner die al jaren op sl1200 draait.
het grote verschil zal zijn dat deze oem-bakken over
6 jaar redelijk versleten zijn en technics je een jaar
of 15 met gemak kan misbruiken
6 jaar redelijk versleten zijn en technics je een jaar
of 15 met gemak kan misbruiken
over 6 jaar zijn mijn acuras al lang weer ingeruild voor nog beter tafels ( tenminste als ze een nog betere tafel gaan uitvinden
laatste aanpassing
Ik zou persoonlijk "gewoon" voor de Sl's gaan.
Al is het maar om het feit dat ze overal staan.
Ze zeggen dat je probleemloos van die Akiyama DJ-4000 Acura kan overstappen naar technics en vice versa,maar toch zijn er wel verschillen.Lijkt mij irritant als je bv die Akiyama DJ-4000 Acura gewend bent en ergens komt te draaien waar (natuurlijk) de Sl's staan.(daar waar de Technics minder goed corrigeren etc)
Andersom schijnt dat weer toppie te zijn.
Lekker belangrijk dat ze een sterkere torque enz enz hebben.
Ik zie het niet 1 2 3 gebeuren dat ze overal die OEM bakken neer gaan zetten.
Al is het maar om het feit dat ze overal staan.
Ze zeggen dat je probleemloos van die Akiyama DJ-4000 Acura kan overstappen naar technics en vice versa,maar toch zijn er wel verschillen.Lijkt mij irritant als je bv die Akiyama DJ-4000 Acura gewend bent en ergens komt te draaien waar (natuurlijk) de Sl's staan.(daar waar de Technics minder goed corrigeren etc)
Andersom schijnt dat weer toppie te zijn.
Lekker belangrijk dat ze een sterkere torque enz enz hebben.
Ik zie het niet 1 2 3 gebeuren dat ze overal die OEM bakken neer gaan zetten.
Ik denk dat als je de overstap van kwalitatief goede gear naar andere goede gear niet kan maken je niet zo'n beste dj bent...
Kijk naar de SL's de ene keer zijn de 5 jaar oud en compleet afgeragd dan is de pitch weer (foutief/goed) opgevoerd.. dus een plaatje wennen is het altijd en dat heb je dus ook bij sl-oem maar zeker ook bij sl-sl.
De rede waarom een Organisatie/clubs geen OEM's moet neerzetten is omdat matige dj's hun fouten dat gaat afschuiven op "de onbekende gear"
Verder zou de Oem ook een stuk bekende en gewilder zijn als er maar een fabrikant zou zijn.. met een goed reclame beleid en product placing. Omdat er nu 5 (of misschien nog meer) leveranciers zijn heeft niemand zin om dure advertentie's te gaan plaatsen of bij de grote clubs de SL's te laten vervangen door hun product want je maakt dan meteen reclame voor je concurenten.
Of de OEM voor clubs geschikt zou zijn: zeker, ding zit stevig en doordacht in elkaar, en de duurzaamheid moet door de betere motoraansturing ook goed voor elkaar zijn. Of de OEM ook in clubs geplaatst gaat worden.. denk het nu nog niet.. toch stukje merk wat dan mee speelt. (zoals ik vaker roep: het is de perfecte TT op dit moment alleen jammer dat er geen technics op staat
)
Lekker slim, de OEM arm vervangen voor een SL arm (als dat al op een goede manier kan..) want de OEM arm is kwalitatief zeker zo goed als een SL arm en volgens mij zelfs iets lichter, en hoe lichter een toonarm hoe beter.
Kijk naar de SL's de ene keer zijn de 5 jaar oud en compleet afgeragd dan is de pitch weer (foutief/goed) opgevoerd.. dus een plaatje wennen is het altijd en dat heb je dus ook bij sl-oem maar zeker ook bij sl-sl.
De rede waarom een Organisatie/clubs geen OEM's moet neerzetten is omdat matige dj's hun fouten dat gaat afschuiven op "de onbekende gear"
Verder zou de Oem ook een stuk bekende en gewilder zijn als er maar een fabrikant zou zijn.. met een goed reclame beleid en product placing. Omdat er nu 5 (of misschien nog meer) leveranciers zijn heeft niemand zin om dure advertentie's te gaan plaatsen of bij de grote clubs de SL's te laten vervangen door hun product want je maakt dan meteen reclame voor je concurenten.
Of de OEM voor clubs geschikt zou zijn: zeker, ding zit stevig en doordacht in elkaar, en de duurzaamheid moet door de betere motoraansturing ook goed voor elkaar zijn. Of de OEM ook in clubs geplaatst gaat worden.. denk het nu nog niet.. toch stukje merk wat dan mee speelt. (zoals ik vaker roep: het is de perfecte TT op dit moment alleen jammer dat er geen technics op staat
Bij café Tracé in eindhoven hadden ze ook net 2 Synq's gekocht maar die konden na een maandje alweer terug naar de leverancier omdat de armen ontzettend begonnen te resoneren (of rumblen) Er zijn nu geloof ik technics armen op gemonteerd. Dat was de bedoeling iig.
Lekker slim, de OEM arm vervangen voor een SL arm (als dat al op een goede manier kan..) want de OEM arm is kwalitatief zeker zo goed als een SL arm en volgens mij zelfs iets lichter, en hoe lichter een toonarm hoe beter.
laatste aanpassing
De rede waarom een Organisatie/clubs geen OEM's moet neerzetten is omdat matige dj's hun fouten dat gaat afschuiven op "de onbekende gear"
precies!
en als er nou technics op die oem had gestaan vond iedereen m helemaal geweldig en zou ie nu al overal al staan..........
Zal technics ooit vervangen worden in een discotheek of groot feest??
Reviews zijn wel interessant om te lezen. Draai ook vaak in een tentje waar andere tafels staan (merk nog altijd niet kunnen vinden) maar die draaien ook lekkerder dan vele Sl´s. Die zijn veel nauwkeuriger, verlopen op geen enkel punt, geen ouwehoer rondom je nulpunt e.d. Heerlijk om mee te draaien maar inderdaad of ze na jaren misbruik nog zo zijn???
[qoute]geen ouwehoer rondom je nulpunt[/qoute]
Nul punt, nou ik hou er wel van als de pitch lekker hoog staat.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Nul punt, nou ik hou er wel van als de pitch lekker hoog staat.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Wij zetten nogal vaak gear op feesten neer e.d., en je wil niet weten hoevaak dj's meteen roepen dat slechte ovegangen e.d. door: waardeloze monitoren, lange faders van Dateq - korte faders op A&H/Pioneer of bijv. niet opgevoerde SL's komen...
en matige Dj's zijn er genoeg. zijn maar weinig Dj's die hun techniek echt goed voor elkaar hebben. Ook in de top zijn er maar weinig die foutloos draaien. Doe ik zelf ook niet altijd en verwacht dat ook echt niet van iemand anders maar het feit is wel dat mensen snel de fouten afschuiven op de gear als dat kan...
Dus wij gaan de SL ook niet vervangen voor een OEM, ookal vind ik het een betere draaitafel..
Zeker, er komt een dag dat technics echt te lang heeft stil gestaan met de verbetering van hun SL.. Zo is dat gebeurt met de 100 mm Dateq hype en gebeurt dat nu langzaam met de pioneer djm's
en matige Dj's zijn er genoeg. zijn maar weinig Dj's die hun techniek echt goed voor elkaar hebben. Ook in de top zijn er maar weinig die foutloos draaien. Doe ik zelf ook niet altijd en verwacht dat ook echt niet van iemand anders maar het feit is wel dat mensen snel de fouten afschuiven op de gear als dat kan...
Dus wij gaan de SL ook niet vervangen voor een OEM, ookal vind ik het een betere draaitafel..
Zal technics ooit vervangen worden in een discotheek of groot feest??
Zeker, er komt een dag dat technics echt te lang heeft stil gestaan met de verbetering van hun SL.. Zo is dat gebeurt met de 100 mm Dateq hype en gebeurt dat nu langzaam met de pioneer djm's
Er bestaan platen die zonde zijn om te gaan vervormen (en dat gebeurt dus altijd op het moment dat je van je nulpunt afwijkt). Die kun je dan wel op plus 8 gaan draaien maar dan mis je wel enige liefde voor muziek.
Je kunt bijv. wel lekker ingezongen platen flink gaan oppitchen maar dan krijg je een beetje een Alvin and the Chipmunks effect. Daarnaast wordt een plaat geproduceerd op een bepaald tempo en dat tempo wordt niet voor niets gekozen. Daar stel je eigenlijk alles op af.... een kick kanbij sommige platen dan ook vele malen mooier zijn op het nulpunt dan op plus 4%. Maar goed... is niet bij alle platen het geval maar kan zo voorkomen.
Ook kun je als je opent op een feest wel lekker alles omhoog flikkeren maar dan denk ik dat je toch de verkeerde platen in je koffer hebt gegooid.
En zo kan het dus voorkomen dat je dichtbij.. en soms zelfs onder.... het nulpunt zit.
Je kunt bijv. wel lekker ingezongen platen flink gaan oppitchen maar dan krijg je een beetje een Alvin and the Chipmunks effect. Daarnaast wordt een plaat geproduceerd op een bepaald tempo en dat tempo wordt niet voor niets gekozen. Daar stel je eigenlijk alles op af.... een kick kanbij sommige platen dan ook vele malen mooier zijn op het nulpunt dan op plus 4%. Maar goed... is niet bij alle platen het geval maar kan zo voorkomen.
Ook kun je als je opent op een feest wel lekker alles omhoog flikkeren maar dan denk ik dat je toch de verkeerde platen in je koffer hebt gegooid.
En zo kan het dus voorkomen dat je dichtbij.. en soms zelfs onder.... het nulpunt zit.
Nul punt, nou ik hou er wel van als de pitch lekker hoog staat.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Ik geloof dat het nulpunt probleem bedoeld wordt bij een opgevoerde SL, dit nulpunt probleem ontstaat als een SL foutief opgevoerd wordt..
De SL is voorzien van quartzlock. Dat is het punt bij de 0 en dan is de fader buitenwerking.
Als je de pitchpotmeter zomaar omhoog draait (VR301 potmeter) dan verschuif je de pitch range (dus ipv -8% - +8% naar -2% - +12%).
Je nulpunt zit nu niet meer op de aangegeven 0 en doordat je dus het 0 punt verschoven hebt op de fader heb je en een quartzlock die in grijpt wanneer de fader in het kogeltje bij de aangegeven 0 valt en je hebt je nog een 0 punt ergens anders op de fader.
Je kan de pitchrange wel op een goede manier vergroten/aanpassen op een SL alleen moet je dan wel een flinke dosis kennis van electronica en de SL hebben. (en een goede multimeter
Dan heb je ook nog dat de SL standaard rond het 0 punt in de quartzlock gaat waardoor je niet tussen de +1% & -1% kan pitchen. Want dat werkt simpelweg niet omdat dan het kogeltje nog in de 0 zit en dus denkt dat hij op 0 moet pitchen. dit kan je verwijderen door het kabeltje door te knippen maarja dat is natuurlijk ook niet optimaal...
(de mk5 heeft hier trouwens een knopje voor om dit aan en uit te zetten.. maar dat is dan samen met het kapje rond de aan/uit en een ledtarget light de enige verbetering t.a.v. de mk2, en datis wel een klein beetje geldklopperij)
laatste aanpassing
Niet alleen bij opgevoerde overigens hoor Mount... je hebt rondom je nulpunt ook de punten die buiten het bereik vallen, juist door die plaats waar dat kogeltje(?) erin valt.
Ook is mijn ervaring dat de oudere modellen juist verloop-stukken hebben (ook de niet opgevoerde) tussen plus en min 2%.
Niet de jouwe?
Niet de jouwe?
* ik was het andere stukje over het 0 punt nog aan het typen 
Maar idd de SL heeft gewoon nogal een gare pitch, maarja vergeet niet dat hij ontwikkeld is (25 jaar terug) om vinylmuziek op gelijke toonhoogte te krijgen met de piano (zodat je mee kon spelen zonder dat je elke keer je piano anders moest laten stemmen. wat nogal een dure hobby is)
Tussen de -1/+1% werkt hij standaard niet, en de meeste pitchen bij meer of minder dan 6,7% ook al niet meer (dit wissel wel een beetje, al ben ik nog nooit een SL MK2 tegen gekomen die 8% echt haalt
)
onze Sl's zijn allemaal netjes gemodificeerd zodat ze geen quartzlock hebben, en geen jerking effect tijdens het afremmen op de platter. aan pitchveranderingen doen we verder niet..
En bass-d netjes ?? ik hoorde laatst van hem dat hij in een half uur de crossfader van de Xone.32 los had liggen

Maar idd de SL heeft gewoon nogal een gare pitch, maarja vergeet niet dat hij ontwikkeld is (25 jaar terug) om vinylmuziek op gelijke toonhoogte te krijgen met de piano (zodat je mee kon spelen zonder dat je elke keer je piano anders moest laten stemmen. wat nogal een dure hobby is)
Tussen de -1/+1% werkt hij standaard niet, en de meeste pitchen bij meer of minder dan 6,7% ook al niet meer (dit wissel wel een beetje, al ben ik nog nooit een SL MK2 tegen gekomen die 8% echt haalt
onze Sl's zijn allemaal netjes gemodificeerd zodat ze geen quartzlock hebben, en geen jerking effect tijdens het afremmen op de platter. aan pitchveranderingen doen we verder niet..
En bass-d netjes ?? ik hoorde laatst van hem dat hij in een half uur de crossfader van de Xone.32 los had liggen
laatste aanpassing
Ik ken de kanalen van die mixer niet en je weet ook nooit wat er daarvoor allemaal gebeurd is.
Gezien jouw kennis hieromtrent zou jij ook moeten weten dat sommige producenten echt zwaar gare faders gebruiken die juist bij snellere muziek niet opgewassen zijn tegen enige vorm van geweld. Hoe sneller de muziek en voller, hoe nauwkeuriger je moet zitten met je faders.
En dat betekent automatisch dat ze een stuk meer te verduren krijgen.
Over het algemeen zijn m.i. Dateq, Pioneer en Rodeq hiertegen het best bestand... al vind ik de mixers van Rodeq gaar in gebruik. Zeker als je redelijk grote handen hebt.
Gezien jouw kennis hieromtrent zou jij ook moeten weten dat sommige producenten echt zwaar gare faders gebruiken die juist bij snellere muziek niet opgewassen zijn tegen enige vorm van geweld. Hoe sneller de muziek en voller, hoe nauwkeuriger je moet zitten met je faders.
Over het algemeen zijn m.i. Dateq, Pioneer en Rodeq hiertegen het best bestand... al vind ik de mixers van Rodeq gaar in gebruik. Zeker als je redelijk grote handen hebt.
Zeker waar, was ook als grapje bedoeld 
Maar de met de Faders van Allen & heath zit het wel goed, het is waarschijnlijk ook een gare mixer geweest waar hij achter heeft gestaan.
Verder zijn het echt hele nette mixers..
Mag opzich ook wel want voor de instap xone betaal je al 800€'s
Maar ik heb Bass-d wel eens aan het werk gezien en hij is zeker een van de Dj's die weet hoe je met de gear om moet gaan. vandaar dat hij ook vaak spulletjes mag testen van de grote fabrikanten..
Ik ben verder geen fan van de Pioneer DJM 500/600 faders, die vind ik gewoon niet goed genoeg voor wat de mixer moet kosten. al zijn de Pro Glides in de 707/909 wel erg lekker natuurlijk
Maar de met de Faders van Allen & heath zit het wel goed, het is waarschijnlijk ook een gare mixer geweest waar hij achter heeft gestaan.
Verder zijn het echt hele nette mixers..
Mag opzich ook wel want voor de instap xone betaal je al 800€'s
Maar ik heb Bass-d wel eens aan het werk gezien en hij is zeker een van de Dj's die weet hoe je met de gear om moet gaan. vandaar dat hij ook vaak spulletjes mag testen van de grote fabrikanten..
Ik ben verder geen fan van de Pioneer DJM 500/600 faders, die vind ik gewoon niet goed genoeg voor wat de mixer moet kosten. al zijn de Pro Glides in de 707/909 wel erg lekker natuurlijk
laatste aanpassing
Ik denk dat de komende jaren Technics de markt blijft aan voeren. Technics heeft de naam, doet er veel aan om die naam te houden. Er zijn zeker technies gezien betere draaitafels die ook nog goedkoper zijn.
Maar de meeste grote DJ's draaien met Technics. Zij zijn een voorbeeld voor beginnende DJ's. Die zien dat ze met Technics draaien en dan moeten zij ze ook hebben.
Wel apart dat Technics zo lang al de makt bepaald.
Meer als 30 jaar.
Maar de meeste grote DJ's draaien met Technics. Zij zijn een voorbeeld voor beginnende DJ's. Die zien dat ze met Technics draaien en dan moeten zij ze ook hebben.
Wel apart dat Technics zo lang al de makt bepaald.
Meer als 30 jaar.
Opzich is dat niet gek, 25/30 jaar geleden zaten daar gewoon de beste TT-techneuten.. en op dit moment zijn er niet zo heel veel gespecialiseerde mensen meer dus konden de andere merken de SL alleen proberen te evenaren.. Tot de OEM, dit bewijst dat er nog steeds mensen rond lopen met erg veel kennis en dus nog beter tafels kunnen ontwikkelen. Van Technics is het alleen wel jammer dat ze de afgelopen jaren helemaal niet meer door hebben ontwikkeld. de mk5 is gewoon identiek aan de mk2 alleen met wat hele simpele veranderingen (die echt iedereen kan verzinnen..) en: "stilstand is achteruitgang" dus ik vraag me af hoelang de SL nog de koning blijft.
Zoiezo is het de vraag of technics nog wel voldoende technische kennis heeft om de SL te verbeteren.. de andere spulletjes die ze op de markt brengen de laatste tijd zijn ook niet echt 100% super..
en qua merk naam: technics is ook maar een onderdeel van panasonic
dus eerlijk gezegt zal technics nu wel met een heel erg goede opvolger moeten komen want het zal niet lang duren voordat een ander merk op het idee gaat komen om dat bedrijf dat de OEM heeft ontworpen in dienst gaat nemen en dan wel een normale reclame campagne en product placing gaat voeren..
Zoiezo is het de vraag of technics nog wel voldoende technische kennis heeft om de SL te verbeteren.. de andere spulletjes die ze op de markt brengen de laatste tijd zijn ook niet echt 100% super..
en qua merk naam: technics is ook maar een onderdeel van panasonic
dus eerlijk gezegt zal technics nu wel met een heel erg goede opvolger moeten komen want het zal niet lang duren voordat een ander merk op het idee gaat komen om dat bedrijf dat de OEM heeft ontworpen in dienst gaat nemen en dan wel een normale reclame campagne en product placing gaat voeren..
laatste aanpassing














