http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11708
is dezelfde maar dan ander merk met line-out...
en ja hijs beter (naar mijn mening) en nee hij heeft zijn levensduur nog niet bewezen
is dezelfde maar dan ander merk met line-out...
en ja hijs beter (naar mijn mening) en nee hij heeft zijn levensduur nog niet bewezen
ik vind m ook zeker beter
sterker, stabieler, gemakkenlijker te corriegeren en meer functies........
sterker, stabieler, gemakkenlijker te corriegeren en meer functies........
nee hij heeft zijn levensduur nog niet bewezen
Daarom vind ik dat technics beter is!
Moet wel zeggen dat hij er mooi uitziet, maar daar gaat het uiteindelijk niet om
Dat geld kan je dan beter uit geven aan platen Wedlock inplaats die van mij te pakken
ja tis n oembak en hij is er ook in deze merken:
Synq XTRM1, Omnitronic DD5250, AMDJ HTD4.5, Stanton ST150, Citronic PD45 en Reloop RP6000MK5. en volgens mij nog wel een paar meer
Synq XTRM1, Omnitronic DD5250, AMDJ HTD4.5, Stanton ST150, Citronic PD45 en Reloop RP6000MK5. en volgens mij nog wel een paar meer
dat kan zeker beter!!!!
Het maakt mij eigenlijk allemaal niet zo uit waar op ik moet draaien ben eigenlijk net een hoer ik doe het ook op alles
Ik zou ze best wel eens willen proberen misschien bij feedback in Rotterdam.
Ik zou ze best wel eens willen proberen misschien bij feedback in Rotterdam.
pfff moeilijk uit te legge , maar de oembak heeft zeg maar veel meer meetpuntjes waar die de sneheid meet
als je een technics corrigeert geeft ie altijd een beetje een na stootje ofzo dat ie zeg maar ff slingert en dat heeft zo'n oembak niet
krijg t zo nie beter uitgelegd anders moet je hier maar ff leze:
http://www.aboutdj.nl/content/view/16/40/
als je een technics corrigeert geeft ie altijd een beetje een na stootje ofzo dat ie zeg maar ff slingert en dat heeft zo'n oembak niet
krijg t zo nie beter uitgelegd anders moet je hier maar ff leze:
http://www.aboutdj.nl/content/view/16/40/
ja... en niet zo'n beetje ook. ipv. 10 snelheidsmeetpunten die de technics gebruikt heeft de OEMbak honderde meetpunten met een optischsysteem, en dat draait dus echt heel erg stabiel. (plus geen jerking effect als je afremd op de platter, want dat merk hij en past zich aan zonder dat hij ineens de motor veel harder laat werken)
Motor is zoiezo stuk beter dan de technics, stuk sterker maar zonder te lomp te worden
Verder is de arm ed. gewoon gelijk aan technics. en dus gewoon goed.
Een puntje waarop de technics iets beter is is de interne demping, die is bij de OEM iets minder. voor thuis maakt het zoiezo niet uit (en merk je het niet) maar op een heel erg groot feest zou het in theorie iets sneller rumble moeten geven.. (leg er een stoeptegel/tennisballen/freefloat onder en probleem is zowel bij technics al OEM zogoed als opgelost)
Motor is zoiezo stuk beter dan de technics, stuk sterker maar zonder te lomp te worden
Verder is de arm ed. gewoon gelijk aan technics. en dus gewoon goed.
Een puntje waarop de technics iets beter is is de interne demping, die is bij de OEM iets minder. voor thuis maakt het zoiezo niet uit (en merk je het niet) maar op een heel erg groot feest zou het in theorie iets sneller rumble moeten geven.. (leg er een stoeptegel/tennisballen/freefloat onder en probleem is zowel bij technics al OEM zogoed als opgelost)
Zit er veel kg verschil tussen technics en dit ding?? Want het gewicht van deze is 14 kg of zo en wat die van een tehnics rond de 20 Kg toch???
laatste aanpassing
Bij café Tracé in eindhoven hadden ze ook net 2 Synq's gekocht maar die konden na een maandje alweer terug naar de leverancier omdat de armen ontzettend begonnen te resoneren (of rumblen) Er zijn nu geloof ik technics armen op gemonteerd. Dat was de bedoeling iig.
Op superOEM's zit ook geen speling 
En op die locatie was het ook alleen als het erg druk was en het volume erg hoog stond. De armen van superOEM's zijn niet van staal maar van een licht metaal dacht ik?
En op die locatie was het ook alleen als het erg druk was en het volume erg hoog stond. De armen van superOEM's zijn niet van staal maar van een licht metaal dacht ik?
Wat aan de ene kant wel een nadeel is aan dit ding dat er geen stofkap bij zit.
Je kan ze dan natuurlijk ook gewoon in een koffer doen.
Je kan ze dan natuurlijk ook gewoon in een koffer doen.
Hahahaha ik heb al me spullen in de radio studio staan in een apart hoekje voor mij ingericht.
Het pand staat in de polder en is geluids dicht.
Kan dus gewoon alles open schroeven
Het pand staat in de polder en is geluids dicht.
Kan dus gewoon alles open schroeven
Ja das ook weer waar, heb vaak zat als ik uit de studio kom een vette piep in mijn oren.
Moet er ook eens meer op letten
Moet er ook eens meer op letten
kheb gedraait op deze draaitafels ik moet zeggen! ik ken nog niet echt draaien dus het lukt nog voor geen meter.. maar ik ben wel onder de indruk van de tegendruk en de kracht van deze tafels.
ik denk dat ze zeker in de zelfde klasse zitten als de technics. maar dat is natuurlijk alleen door de echte kenner die al jaren op sl1200 draait.
ik denk dat ze zeker in de zelfde klasse zitten als de technics. maar dat is natuurlijk alleen door de echte kenner die al jaren op sl1200 draait.
het grote verschil zal zijn dat deze oem-bakken over
6 jaar redelijk versleten zijn en technics je een jaar
of 15 met gemak kan misbruiken
6 jaar redelijk versleten zijn en technics je een jaar
of 15 met gemak kan misbruiken
over 6 jaar zijn mijn acuras al lang weer ingeruild voor nog beter tafels ( tenminste als ze een nog betere tafel gaan uitvinden
laatste aanpassing
Ik zou persoonlijk "gewoon" voor de Sl's gaan.
Al is het maar om het feit dat ze overal staan.
Ze zeggen dat je probleemloos van die Akiyama DJ-4000 Acura kan overstappen naar technics en vice versa,maar toch zijn er wel verschillen.Lijkt mij irritant als je bv die Akiyama DJ-4000 Acura gewend bent en ergens komt te draaien waar (natuurlijk) de Sl's staan.(daar waar de Technics minder goed corrigeren etc)
Andersom schijnt dat weer toppie te zijn.
Lekker belangrijk dat ze een sterkere torque enz enz hebben.
Ik zie het niet 1 2 3 gebeuren dat ze overal die OEM bakken neer gaan zetten.
Al is het maar om het feit dat ze overal staan.
Ze zeggen dat je probleemloos van die Akiyama DJ-4000 Acura kan overstappen naar technics en vice versa,maar toch zijn er wel verschillen.Lijkt mij irritant als je bv die Akiyama DJ-4000 Acura gewend bent en ergens komt te draaien waar (natuurlijk) de Sl's staan.(daar waar de Technics minder goed corrigeren etc)
Andersom schijnt dat weer toppie te zijn.
Lekker belangrijk dat ze een sterkere torque enz enz hebben.
Ik zie het niet 1 2 3 gebeuren dat ze overal die OEM bakken neer gaan zetten.
Ik denk dat als je de overstap van kwalitatief goede gear naar andere goede gear niet kan maken je niet zo'n beste dj bent...
Kijk naar de SL's de ene keer zijn de 5 jaar oud en compleet afgeragd dan is de pitch weer (foutief/goed) opgevoerd.. dus een plaatje wennen is het altijd en dat heb je dus ook bij sl-oem maar zeker ook bij sl-sl.
De rede waarom een Organisatie/clubs geen OEM's moet neerzetten is omdat matige dj's hun fouten dat gaat afschuiven op "de onbekende gear"
Verder zou de Oem ook een stuk bekende en gewilder zijn als er maar een fabrikant zou zijn.. met een goed reclame beleid en product placing. Omdat er nu 5 (of misschien nog meer) leveranciers zijn heeft niemand zin om dure advertentie's te gaan plaatsen of bij de grote clubs de SL's te laten vervangen door hun product want je maakt dan meteen reclame voor je concurenten.
Of de OEM voor clubs geschikt zou zijn: zeker, ding zit stevig en doordacht in elkaar, en de duurzaamheid moet door de betere motoraansturing ook goed voor elkaar zijn. Of de OEM ook in clubs geplaatst gaat worden.. denk het nu nog niet.. toch stukje merk wat dan mee speelt. (zoals ik vaker roep: het is de perfecte TT op dit moment alleen jammer dat er geen technics op staat
)
Lekker slim, de OEM arm vervangen voor een SL arm (als dat al op een goede manier kan..) want de OEM arm is kwalitatief zeker zo goed als een SL arm en volgens mij zelfs iets lichter, en hoe lichter een toonarm hoe beter.
Kijk naar de SL's de ene keer zijn de 5 jaar oud en compleet afgeragd dan is de pitch weer (foutief/goed) opgevoerd.. dus een plaatje wennen is het altijd en dat heb je dus ook bij sl-oem maar zeker ook bij sl-sl.
De rede waarom een Organisatie/clubs geen OEM's moet neerzetten is omdat matige dj's hun fouten dat gaat afschuiven op "de onbekende gear"
Verder zou de Oem ook een stuk bekende en gewilder zijn als er maar een fabrikant zou zijn.. met een goed reclame beleid en product placing. Omdat er nu 5 (of misschien nog meer) leveranciers zijn heeft niemand zin om dure advertentie's te gaan plaatsen of bij de grote clubs de SL's te laten vervangen door hun product want je maakt dan meteen reclame voor je concurenten.
Of de OEM voor clubs geschikt zou zijn: zeker, ding zit stevig en doordacht in elkaar, en de duurzaamheid moet door de betere motoraansturing ook goed voor elkaar zijn. Of de OEM ook in clubs geplaatst gaat worden.. denk het nu nog niet.. toch stukje merk wat dan mee speelt. (zoals ik vaker roep: het is de perfecte TT op dit moment alleen jammer dat er geen technics op staat
Bij café Tracé in eindhoven hadden ze ook net 2 Synq's gekocht maar die konden na een maandje alweer terug naar de leverancier omdat de armen ontzettend begonnen te resoneren (of rumblen) Er zijn nu geloof ik technics armen op gemonteerd. Dat was de bedoeling iig.
Lekker slim, de OEM arm vervangen voor een SL arm (als dat al op een goede manier kan..) want de OEM arm is kwalitatief zeker zo goed als een SL arm en volgens mij zelfs iets lichter, en hoe lichter een toonarm hoe beter.
laatste aanpassing
De rede waarom een Organisatie/clubs geen OEM's moet neerzetten is omdat matige dj's hun fouten dat gaat afschuiven op "de onbekende gear"
precies!
en als er nou technics op die oem had gestaan vond iedereen m helemaal geweldig en zou ie nu al overal al staan..........
Zal technics ooit vervangen worden in een discotheek of groot feest??
Reviews zijn wel interessant om te lezen. Draai ook vaak in een tentje waar andere tafels staan (merk nog altijd niet kunnen vinden) maar die draaien ook lekkerder dan vele Sl´s. Die zijn veel nauwkeuriger, verlopen op geen enkel punt, geen ouwehoer rondom je nulpunt e.d. Heerlijk om mee te draaien maar inderdaad of ze na jaren misbruik nog zo zijn???
[qoute]geen ouwehoer rondom je nulpunt[/qoute]
Nul punt, nou ik hou er wel van als de pitch lekker hoog staat.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Nul punt, nou ik hou er wel van als de pitch lekker hoog staat.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Wij zetten nogal vaak gear op feesten neer e.d., en je wil niet weten hoevaak dj's meteen roepen dat slechte ovegangen e.d. door: waardeloze monitoren, lange faders van Dateq - korte faders op A&H/Pioneer of bijv. niet opgevoerde SL's komen...
en matige Dj's zijn er genoeg. zijn maar weinig Dj's die hun techniek echt goed voor elkaar hebben. Ook in de top zijn er maar weinig die foutloos draaien. Doe ik zelf ook niet altijd en verwacht dat ook echt niet van iemand anders maar het feit is wel dat mensen snel de fouten afschuiven op de gear als dat kan...
Dus wij gaan de SL ook niet vervangen voor een OEM, ookal vind ik het een betere draaitafel..
Zeker, er komt een dag dat technics echt te lang heeft stil gestaan met de verbetering van hun SL.. Zo is dat gebeurt met de 100 mm Dateq hype en gebeurt dat nu langzaam met de pioneer djm's
en matige Dj's zijn er genoeg. zijn maar weinig Dj's die hun techniek echt goed voor elkaar hebben. Ook in de top zijn er maar weinig die foutloos draaien. Doe ik zelf ook niet altijd en verwacht dat ook echt niet van iemand anders maar het feit is wel dat mensen snel de fouten afschuiven op de gear als dat kan...
Dus wij gaan de SL ook niet vervangen voor een OEM, ookal vind ik het een betere draaitafel..
Zal technics ooit vervangen worden in een discotheek of groot feest??
Zeker, er komt een dag dat technics echt te lang heeft stil gestaan met de verbetering van hun SL.. Zo is dat gebeurt met de 100 mm Dateq hype en gebeurt dat nu langzaam met de pioneer djm's
Er bestaan platen die zonde zijn om te gaan vervormen (en dat gebeurt dus altijd op het moment dat je van je nulpunt afwijkt). Die kun je dan wel op plus 8 gaan draaien maar dan mis je wel enige liefde voor muziek.
Je kunt bijv. wel lekker ingezongen platen flink gaan oppitchen maar dan krijg je een beetje een Alvin and the Chipmunks effect. Daarnaast wordt een plaat geproduceerd op een bepaald tempo en dat tempo wordt niet voor niets gekozen. Daar stel je eigenlijk alles op af.... een kick kanbij sommige platen dan ook vele malen mooier zijn op het nulpunt dan op plus 4%. Maar goed... is niet bij alle platen het geval maar kan zo voorkomen.
Ook kun je als je opent op een feest wel lekker alles omhoog flikkeren maar dan denk ik dat je toch de verkeerde platen in je koffer hebt gegooid.
En zo kan het dus voorkomen dat je dichtbij.. en soms zelfs onder.... het nulpunt zit.
Je kunt bijv. wel lekker ingezongen platen flink gaan oppitchen maar dan krijg je een beetje een Alvin and the Chipmunks effect. Daarnaast wordt een plaat geproduceerd op een bepaald tempo en dat tempo wordt niet voor niets gekozen. Daar stel je eigenlijk alles op af.... een kick kanbij sommige platen dan ook vele malen mooier zijn op het nulpunt dan op plus 4%. Maar goed... is niet bij alle platen het geval maar kan zo voorkomen.
Ook kun je als je opent op een feest wel lekker alles omhoog flikkeren maar dan denk ik dat je toch de verkeerde platen in je koffer hebt gegooid.
En zo kan het dus voorkomen dat je dichtbij.. en soms zelfs onder.... het nulpunt zit.
Nul punt, nou ik hou er wel van als de pitch lekker hoog staat.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Ik probeer altijd boven de nul te blijven.
Ik geloof dat het nulpunt probleem bedoeld wordt bij een opgevoerde SL, dit nulpunt probleem ontstaat als een SL foutief opgevoerd wordt..
De SL is voorzien van quartzlock. Dat is het punt bij de 0 en dan is de fader buitenwerking.
Als je de pitchpotmeter zomaar omhoog draait (VR301 potmeter) dan verschuif je de pitch range (dus ipv -8% - +8% naar -2% - +12%).
Je nulpunt zit nu niet meer op de aangegeven 0 en doordat je dus het 0 punt verschoven hebt op de fader heb je en een quartzlock die in grijpt wanneer de fader in het kogeltje bij de aangegeven 0 valt en je hebt je nog een 0 punt ergens anders op de fader.
Je kan de pitchrange wel op een goede manier vergroten/aanpassen op een SL alleen moet je dan wel een flinke dosis kennis van electronica en de SL hebben. (en een goede multimeter
Dan heb je ook nog dat de SL standaard rond het 0 punt in de quartzlock gaat waardoor je niet tussen de +1% & -1% kan pitchen. Want dat werkt simpelweg niet omdat dan het kogeltje nog in de 0 zit en dus denkt dat hij op 0 moet pitchen. dit kan je verwijderen door het kabeltje door te knippen maarja dat is natuurlijk ook niet optimaal...
(de mk5 heeft hier trouwens een knopje voor om dit aan en uit te zetten.. maar dat is dan samen met het kapje rond de aan/uit en een ledtarget light de enige verbetering t.a.v. de mk2, en datis wel een klein beetje geldklopperij)
laatste aanpassing
Niet alleen bij opgevoerde overigens hoor Mount... je hebt rondom je nulpunt ook de punten die buiten het bereik vallen, juist door die plaats waar dat kogeltje(?) erin valt.
Ook is mijn ervaring dat de oudere modellen juist verloop-stukken hebben (ook de niet opgevoerde) tussen plus en min 2%.
Niet de jouwe?
Niet de jouwe?
* ik was het andere stukje over het 0 punt nog aan het typen 
Maar idd de SL heeft gewoon nogal een gare pitch, maarja vergeet niet dat hij ontwikkeld is (25 jaar terug) om vinylmuziek op gelijke toonhoogte te krijgen met de piano (zodat je mee kon spelen zonder dat je elke keer je piano anders moest laten stemmen. wat nogal een dure hobby is)
Tussen de -1/+1% werkt hij standaard niet, en de meeste pitchen bij meer of minder dan 6,7% ook al niet meer (dit wissel wel een beetje, al ben ik nog nooit een SL MK2 tegen gekomen die 8% echt haalt
)
onze Sl's zijn allemaal netjes gemodificeerd zodat ze geen quartzlock hebben, en geen jerking effect tijdens het afremmen op de platter. aan pitchveranderingen doen we verder niet..
En bass-d netjes ?? ik hoorde laatst van hem dat hij in een half uur de crossfader van de Xone.32 los had liggen

Maar idd de SL heeft gewoon nogal een gare pitch, maarja vergeet niet dat hij ontwikkeld is (25 jaar terug) om vinylmuziek op gelijke toonhoogte te krijgen met de piano (zodat je mee kon spelen zonder dat je elke keer je piano anders moest laten stemmen. wat nogal een dure hobby is)
Tussen de -1/+1% werkt hij standaard niet, en de meeste pitchen bij meer of minder dan 6,7% ook al niet meer (dit wissel wel een beetje, al ben ik nog nooit een SL MK2 tegen gekomen die 8% echt haalt
onze Sl's zijn allemaal netjes gemodificeerd zodat ze geen quartzlock hebben, en geen jerking effect tijdens het afremmen op de platter. aan pitchveranderingen doen we verder niet..
En bass-d netjes ?? ik hoorde laatst van hem dat hij in een half uur de crossfader van de Xone.32 los had liggen
laatste aanpassing











