Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 22:09:Komen jullie hier nog maar eens overheen
Doe ff in hagenezen toppa dan
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 23 januari 2014 om 22:48:[KICK DESIGN]
Kick laag 1 & 2 + Filter automatisatie
Aardig beuken gek
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 22:53:nieuwe kick
Leuk design. Technisch geen vuiltje aan de lucht. Klinkt mooi man.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 22:53:Ook een nieuwe kick die ik pas heb gemaakt
Is overigens maar 1 microtonic met een gelayerde punch/tok
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 23 januari 2014 om 22:54:Leuk design. Technisch geen vuiltje aan de lucht. Klinkt mooi man.
Thanks man
Normaal zit ik op een f#
laatste aanpassing
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 22:54:Aardig beuken gek
Thanks, dit weekend maar is knutselen tot een volwaardige track.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 22:56:Thanks manHeb ze normaal wel lager, die is op g#
Normaal zit ik op een f#
Dat is nou net het leuke, eens je octaaf een beetje aanpast, en je gaat dan verder tweaken krijg je weer veel nieuwe mogelijkheden.
Edit: te snel op enter geduwd
laatste aanpassing
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 23 januari 2014 om 22:57:Dat is nou net het leuke, eens je octaaf een beetje aanpast, en je gaat dan verder tweaken krijg je weer veel nieuwe mogelijkheden.
Soms heb ik net de perfecte whoomp of tail op een f# en als ik hem dan hoger pak dan is ineens die hele kick anders..
Maar sowieso stem ik mijn melody lijnen af op de toon van mijn kick.
Als die kick op G is dan pak ik mijn basis tonen op G, is het een G# dan een G#.. zo kom je nooit in de problemen.. vroeger vaak gehad.. dan had ik daar geen weet van. Dan had ik een A kick met een G# melody ofzo. Dat schiet niet op
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 23:00:Soms heb ik net de perfecte whoomp of tail op een f# en als ik hem dan hoger pak dan is ineens die hele kick anders..
Ja, herkenbaar. Dat heb ik dan weer als ik iets te neig ga spelen met tonen of settings in filterbank(en)
Nou ja, voordeel is dan weer van die monitors en ff eens je kick goed is, gelijk saven.
Istie er gewoon verklooit kan ik met laatste ge-saved file opnieuw beginnen.
C5 is lekker pitched maar daar boven klinkt alles brak, G4 zit ik nu en heeft dan die zware sub bij me kick.
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 23 januari 2014 om 23:06:C5 is lekker pitched maar daar boven klinkt alles brak, G4 zit ik nu en heeft dan die zware sub bij me kick.
C is echt te hoog hoor imo, beter een G ja
Maar dan ook niet TE laag gaan, want vind ik dat de tail overheerst en kan je weer her-afmixen van layers 
Meestal als ik een consensus gevonden heb in het afmixen bij men layers probeer ik daar expliciet van af te blijven. (ok ja, je kan blijven zoeken en zo ...maar)
Ergens eens je goed zit en je gaat weer tweaken kan je nog steeds met je EQ en filter(s) wat bij regelen.
Althans zo is ongeveer mijn procedure bij kick design.
Meestal als ik een consensus gevonden heb in het afmixen bij men layers probeer ik daar expliciet van af te blijven. (ok ja, je kan blijven zoeken en zo ...maar)
Ergens eens je goed zit en je gaat weer tweaken kan je nog steeds met je EQ en filter(s) wat bij regelen.
Althans zo is ongeveer mijn procedure bij kick design.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 23:08:C is echt te hoog hoor imo, beter een G ja
Ja en nee ...
Bv bij Industrial Hardcore heb je dan weer niet zo het bewandelend pad dat je moet volgen en kan je beetje er naast gaan.
Veel tracks bij de opkomst van Armageddon Project (en ik denk nog voor ze bij 3Th Movement waren) had je van die tracks waar low kicks afgewisseld werden met high kicks.
Denk maar aan " Armageddon Project - Church Of Pentagram " ... dat soort van mechaniek in het Industrial/Hardcore ben ik echt voor te vinden en haal ik deels wel inspiratie.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 16:23:Dat is echt heel normaal hoor. Kicks hebben ook een zekere toon, percussie ook. Het is dan ook altijd zaak de juiste toonhoogte daarvan te bepalen, anders klopt je track nooit.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat je de kick dan gaat afwisselen van toon en je je daarin gaat verliezen. Gewoon één toon aanhouden. Maar bepaal er wel een.
Ron zei het dus mooi zojuist.
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 23 januari 2014 om 22:48:Kick laag 1 & 2 + Filter automatisatie
Damn dude
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 22:53:Ook een nieuwe kick die ik pas heb gemaakt
whihihih na dat vorige komt die van jou wat lafjes over
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 23:08:C is echt te hoog hoor imo, beter een G ja
ik let er eigenlijk nooit zo op in welke toon soort dat hij staat. Vaak komt er door het tweaken en layeren een bepaald vol geluid wat mij bevalt waar ik dan mee verder gaat, ongeacht welke toonsoort het staat.
Dit komt uit een ouder snip die ik aan het oppoetsen ben (1 van de zoveel
De kick komt uit de drumazon en is in 3 en meer lagen gelayerd. Ik heb er zoveel aan lopen tweaken dat de toon die fl studio aangeeft in de pianoroll niet echt meer een goed beeld geeft dat het ook die toon is.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 10:45:whihihih na dat vorige komt die van jou wat lafjes overmaar zeker lekker kickje echt wel mainstyle kikkert
Jot, snap ik
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 10:45:Dit komt uit een ouder snip die ik aan het oppoetsen ben (1 van de zoveel)
Joooo die kick is nice dude
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 10:45:ik let er eigenlijk nooit zo op in welke toon soort dat hij staat.
Misschien niet belangrijk bij die noisy indu stuff.. want dan is alles toch al over de top kapot gedistort
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op vrijdag 24 januari 2014 om 11:35:Misschien niet belangrijk bij die noisy indu stuff.. want dan is alles toch al over de top kapot gedistort
ja precies, misschien dat daarom mijn main kicks ook niet werken
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 11:40:ja precies, misschien dat daarom mijn main kicks ook niet werkenmet industrial heb je er toch geen last van.
En C is way te hoog voor een mainstyle kick.. beter dan G of F#.. en dan zijn je basistonen ook meteen F# of G.. en de akkoorden die je daarop pakt die zullen dan altijd matchen met je kick. Ik hoor echt te vaak tracks.. met name Proto X tracks.. zit er een melody op die gewoon totaal niet klopt met de kickdrum
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op vrijdag 24 januari 2014 om 11:35:die noisy indu stuff
Klopt ook idd. ik ben niet zo melodieus
Als je mainstream maakt en bij popmuziek e.d. is dit wel weer vrij belangrijk.
Hier is dan ook de kick iets minder vertegenwoordigd dan in veel van mijn eigen tracks, waardoor voor mij harmonie iets minder belangrijk is
laatste aanpassing
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op vrijdag 24 januari 2014 om 11:49:met name Proto X tracks..
Gaan we binnenkort weer is knallen?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 10:45:Dit komt uit een ouder snip die ik aan het oppoetsen ben (1 van de zoveel)
Nice man
Ind wel een Dronkz achtige terror kick. Zeker uitwerken !
Toch maar es tijd om deze weer omhoog te trappen 
Misschien iets voor de mensen hier deze plugin?
http://www.pluginboutique.com/product/69-Generator/879-BigKick
Misschien iets voor de mensen hier deze plugin?
http://www.pluginboutique.com/product/69-Generator/879-BigKick
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2014 om 07:23:ait, ga ik checken mang.
Dus als je een kick hebt met je punches en dergelijke.. alles naar 1 kanaal routen en dan die inflator.
Goud!
Ik heb wel een vraagie, hoe maak je nou in Sylenth1 een beetje een fatsoenlijke rauwe lead/synth? Screeches dat gaat nog wel maar leads e.d. gaat me nog wat ver. En op youtube kan ik eigenlijk niet echt iets écht fatsoenlijks ervoor vinden 
Ik heb wel een vraagie, hoe maak je nou in Sylenth1 een beetje een fatsoenlijke rauwe lead/synth? Screeches dat gaat nog wel maar leads e.d. gaat me nog wat ver. En op youtube kan ik eigenlijk niet echt iets écht fatsoenlijks ervoor vinden
detune knop wat omhoog gooien?
osc pitch op je lfo met een hele snelle rate? zodat je een wat meer detuned effect krijgt?
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 28 april 2014 om 20:11:detune knop wat omhoog gooien?![]()
osc pitch op je lfo met een hele snelle rate? zodat je een wat meer detuned effect krijgt?
Aan de slag dan maar weer
Leads layeren is dat ook iets nuttigs of kan ik daar maar beter niet mee aan de gang gaan?
Aan de slag dan maar weer
Leads layeren is dat ook iets nuttigs of kan ik daar maar beter niet mee aan de gang gaan?
Lead layer ik sowieso ja, je kan proberen links en rechts te pannen voor een breder geluid.
dus als je een toffe synth hebt, duplicaten en dan 60% links en de ander 60% rechts.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 28 april 2014 om 20:23:duplicaten en dan 60% links en de ander 60% rechts.
Dat werkt neem ik aan met screeches ook het beste zo? Aangezien 1 vsti op zichzelf nogal iel geluid geeft






