Partyflock

Forumonderwerp · 1154653
Brand los, wil je iets weten qua sounddesign of hoe je een specifiek geluidje in elkaar knutseld.. alles mbt synthesis, audio design ;)
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 6 januari 2014 om 22:10:
Neem een drankie en ga op je gemak deze tutorial kijken, super leerzaam. Heb ik ook gedaan.

zwz :beer:
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 6 januari 2014 om 22:12:
Ja ik mag nah niet, van t weekend weer :P

Ik ook niet mang, heb één halve liter blik voor gans de avond, doorzuipen doe ik niet, morgen vroeg opstaan.
Zal zwz iets worden verder in de week vroeger in de middag of weekend als ik niet moe werken :/

Artiest Natrion
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 6 januari 2014 om 21:25:
Dus daarom denk ik nog een 3de of 4de laag beetje alles in de war gaat brengen (dit is een eigen theorie, ik weet het dus niet ook omdat ik het nog niet geprobeerd heb)

Op een track van mij heeft me kick zelfs zo'n 20 layers B)
Maar dat is vooral omdat ik die al gemaakt had toen ik nog noob was en er jaren over heb gedaan en destijds nog niks snapte van faseverschillen in kicks... Dus bleef maar stapelen tot ik uiteindelijk iets goeds had 8)
Maar meeste kicks van mij nu hebben 2 lagen, een punch en een tail inderdaad... Soms nog wel eens meer, maar dat is puur om voor de lol/experiment eens te checken hoe bijv een paar verschillende kicks van me samen klinken... Als 't goed klinkt klinkt 't goed :P

Pfff, soms heb je wel eens van die momenten, dan zit je met je stonede harses om half 3 's nachts achter FL en dan denk je bij jezelf... Wat de fuck ben ik nou weer voor wazige shit aan 't maken :')
Ken ik nog van vroeger ja, tegenwoordig trek ik dat niet zo meer 's nachts :$

Ik produceer normaliter meer overdag dan 's nachts.

Vaak ben ik ook bezopen 's nachts :lol:

overdag ook baklap
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 09:24:
overdag ook baklap

Mwah valt mee man :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 02:12:
Op een track van mij heeft me kick zelfs zo'n 20 layers B)

:rot: lijkt wel DJ Promo's theorie, die sprak in een interview wel over 20 layers voor 1 kick :rot

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 02:12:
Maar dat is vooral omdat ik die al gemaakt had toen ik nog noob was en er jaren over heb gedaan en destijds nog niks snapte van faseverschillen in kicks... Dus bleef maar stapelen tot ik uiteindelijk iets goeds had 8)
Maar meeste kicks van mij nu hebben 2 lagen, een punch en een tail inderdaad... Soms nog wel eens meer, maar dat is puur om voor de lol/experiment eens te checken hoe bijv een paar verschillende kicks van me samen klinken... Als 't goed klinkt klinkt 't goed :P

Ik vind sinds je zo met layers bezig bent, dan hoor je ook bij de bestaande Hardcore muziek wie aan het layeren geweest is of niet. Lijkt wel of je elke track die je hoort in je gedachte aan het uitspitten bent hoe en wat gemaakt :D (althans dat heb ik toch sinds producen)

Uitspraak van Daffy Fuck op dinsdag 7 januari 2014 om 22:30:
Ik vind sinds je zo met layers bezig bent, dan hoor je ook bij de bestaande Hardcore muziek wie aan het layeren geweest is of niet. Lijkt wel of je elke track die je hoort in je gedachte aan het uitspitten bent hoe en wat gemaakt :D (althans dat heb ik toch sinds producen)

Same here idd, tot op zo'n hoogte dat het bij me eigen tracks ook begint te storen omdat ik de layers altijd maar apart blijf horen 8) Maarja, als ik dan een professionele track op zet met een kick die ik echt vet vind kan ik met een beetje moeite de layers ook goed apart horen... De niet-producer let daar toch niet op, of je moet wel een heel rare kick hebben :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 23:19:
De niet-producer let daar toch niet op, of je moet wel een heel rare kick hebben

Ja, zoals wij zelf waren (vroeger)
Dan beoordeelde we zwz de track helemaal anders. Kick's waarvan je nu zegt "wooow was da ?" was dan vroeger op en top :D

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 6 januari 2014 om 21:47:
Ik gebruik ook geen samples voor me snares,claps.. altijd drumazon/trominez en voor crashes/rides drumsynth live :P

Maak je al je percussie en zo ook zelf uit een vst dus?

Kan me voorstellen dat als je dat goed beheerst je zo wel beter je percussie op maat kan maken ja...

Voor percussie gebruik ik meestal wel gewoon samples. Maar is vaak ook wel een gezoek naar de juiste percussie. (hoewel je in ableton suite ook goeie drumkits hebt!)
laatste aanpassing

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 6 januari 2014 om 22:10:
Neem een drankie en ga op je gemak deze tutorial kijken, super leerzaam. Heb ik ook gedaan.

Opgeslagen (Y)

Ga ook echt weer ff wat meer tijd besteden aan produceren. De stilte heeft nou lang genoeg geduurd. Tijd voor muziek weer!

Uitspraak van Daffy Fuck op dinsdag 7 januari 2014 om 23:22:
Ja, zoals wij zelf waren (vroeger)
Dan beoordeelde we zwz de track helemaal anders. Kick's waarvan je nu zegt "wooow was da ?" was dan vroeger op en top :D

Ja, precies :P Ook wel grappig om weer eens wat tracks van vroeger terug te luisteren, waarvan je de kick toen heel dik vond :P En dan vooral ook jezelf af te vragen wat 'm dan zo dik maakte...
Zoals deze :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 23:29:
Ga ook echt weer ff wat meer tijd besteden aan produceren. De stilte heeft nou lang genoeg geduurd. Tijd voor muziek weer!

Juistem, muziek maken jij B)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 23:27:
Maak je al je percussie en zo ook zelf uit een vst dus?

Nee, ik gebruik de clap en snare uit de drumazon, die is al voorgebakken. Maar een sampled clap/snare klinkt statische.. ik kan dat niet zo 1,2,3 uitleggen. Eentje die zo uit je drumsynth klinkt stukken dynamischer. Snap je?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 januari 2014 om 23:29:
Opgeslagen (Y)

Ah man, die is zo goed! Niet alleen voor hardstyle!

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 januari 2014 om 19:58:
Ligt er ook een beetje aan waar de vocalen voor zijn, voor hardcore of hiphop (of misschien iets anders?)
Zo is het bij hiphop bijvoorbeeld belangrijker dat je de vocals goed verstaat, terwijl bij hardcore je ze in veel gevallen nog niet eens echt goed kan verstaan...
Bij hardcore zou ik er ook eerder een beetje distortion op gooien dan bij hiphop, al kan het bij hiphop natuurlijk afhankelijk van het nummer ook wel :)
Verder natuurlijk een goede EQ, een goede Reeverb, Delay...
Maar ligt dus ook aan het genre hoe goed ie moet klinken, bij hiphop pak ik bijvoorbeeld de Ozone EQ en Reeverb en doe ik ook een EQ boost rond de 8khz (of waar die goed klinkt) zodat ie goed helder en professioneel klinkt... Bij hardcore vocals boeit dat vrij weinig en pak ik ook meestal gewoon de FL Parametric EQ 2 :P
Wat Reeverb betreft ligt het ook een beetje aan het nummer hoe je 'm instelt... Als je bijvoorbeeld een vocal dichtbij en in-your-face wil hebben klinken (zoals bij rap) zou ik een korte reeverb pakken, terwijl als je 'm ver weg en dromerig wil hebben (bijv bij zang) kun je een lange pakken... Wat veel hiphopproducers ook doen is de reeverb sidechainen onder de vocal, zodat je de reeverb vooral hoort in de adempauzes van de rapper en dat ie (vrijwel) niet klinkt terwijl die rapt, zodat ie beter verstaanbaar is.
Bij delay een beetje hetzelfde verhaal, korte echo's is vooral toepasselijk bij rap en metal enzo, voor een in-your-face effect waarbij de echo nauwelijks opvalt maar wel wat ruimtelijkheid creëert, terwijl bij zang of bij een vocal sample in hardcore vaak wel veel meer echo wordt gebruikt voor een dromeriger effect. En ook hier kun je die sidechain heel goed toepassen om het goed verstaanbaar te houden.

Thanks, behulpzame post (Y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 januari 2014 om 10:14:
Thanks, behulpzame post (Y)

You're welcome :P
Nog een ding wat ik vergeten ben trouwens, in het geval van rapvocals of andere vocals die het hele nummer doorgaan... Bij opnames van vocals komt er altijd wel enigzins ruis en evt andere achtergrond geluiden bij kijken... Dus om dat weg te drukken uit de stille stukjes (voor een schonere mix) kun je of een noisegate gebruiken, of die stille stukken gewoon handmatig allemaal wegknippen... Ik doe eigenlijk altijd het laatste, is effe wat werk, maar heb het zo van me oude baas in de studio geleerd, geeft een schoner resultaat... Vooral bijvoorbeeld bij een live opname, een harde drumslag op de achtergrond zou daar nog best wel eens de noisegate kunnen openen in de zangmic, waar je dus geen last van hebt als je het gewoon helemaal hebt weggeknipt... + je hoeft je niet druk te maken over hoe je de gate in moet stellen :P Nu is zo'n live opname hier natuurlijk niet van toepassing, maar effe ter voorbeeld :P
Wel uitkijken dat je niet té strak knipt, dat je echt hoort dat een vocal wordt afgekapt zeg maar, kunt beter nog een klein stukje erachter laten...

Buiten dat heb je trouwens ook nog noisefilters, maar daar heb ik persoonlijk weinig ervaring mee :P

Oh, en als de vocal erg schommelt in volume (de ene keer sta je bijvoorbeeld iets verder van de mic dan de andere keer) dan is een compressor ook nog wel handig om dat een beetje recht te trekken :P Maar dat is ook meer iets voor vocals die het hele nummer doorgaan :P Bij een paar enkele vocals zoals bij hardcore zou je dat nog gewoon handmatig kunnen doen met de volumeknop...
Eindelijk nog eens tijd voor muziek.
Nieuwe kick (testje)

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op dinsdag 21 januari 2014 om 19:21:
Dat gaat de goede kant op maat

Dank U :beer:

Toch al iets beter als die Angerfist pitched kick ... :D
Maare nee, echt ben blij makker (y)

Cheers !
Ga die predator eens uit checken :) voorheen ook de Trominez gebruikt voor kicks.

Nu alleen maar Microtonic. Trominez gebruik ik voor snares en claps

Klopt :) ik heb alleen moeite om een kick te krijgen zonder dat hij een 'toon' krijgt.
Vaak zorgt de micro met een filterbank daar voor.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 08:12:
Klopt :) ik heb alleen moeite om een kick te krijgen zonder dat hij een 'toon' krijgt.
Vaak zorgt de micro met een filterbank daar voor.

Helemaal kapot distorten :D

Ja precies. Is moeilijk man. Een goede kick is mijn ogen ook echt een bam kraak iets zonder een toon. Beetje whispers of a nameless fear kickie snap je

Als ik goed snap wat je bedoelt... Probeer dan eens de hoge tonen van de punch af te filteren, vrij drastisch, tot 600 hz ofzo of misschien nog lager... Tenminste, ben nu Whispers of a nameless fear aan het luisteren om te horen wat je bedoelt :P
Maar zo doe ik het nu ook steeds vaker (als het nodig is tenminste), ik heb twee aparte kickkanalen, een voor de punch en een voor de distortion/tail en bij die van de punch filter je dan de hogere frequenties eraf... Als je dat tenminste met de toon bedoelt, vaak zit daar zo'n pok die bij mij de twee kicks heel duidelijk hoorbaar apart laat klinken, terwijl als ik 'm eraf filter de kicks veel beter samen vloeien...
Kzal wel effe een voorbeeldje geven uit een recente track van me :P

https://soundcloud.com/natrion/strikekick/s-pWm3r

Goed op de punch letten dus...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 15:49:
Goed op de punch letten dus...

Sinds wanneer maak jij house dan ???

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 15:49:
Als ik goed snap wat je bedoelt... Probeer dan eens de hoge tonen van de punch af te filteren, vrij drastisch, tot 600 hz ofzo of misschien nog lager... Tenminste, ben nu Whispers of a nameless fear aan het luisteren om te horen wat je bedoelt :P
Maar zo doe ik het nu ook steeds vaker (als het nodig is tenminste), ik heb twee aparte kickkanalen, een voor de punch en een voor de distortion/tail en bij die van de punch filter je dan de hogere frequenties eraf... Als je dat tenminste met de toon bedoelt, vaak zit daar zo'n pok die bij mij de twee kicks heel duidelijk hoorbaar apart laat klinken, terwijl als ik 'm eraf filter de kicks veel beter samen vloeien...
Kzal wel effe een voorbeeldje geven uit een recente track van me :P

Nou het is meer dat de gehele kick, dus punch en tail zo'n eigen 'toon' of 'geluid' krijgen die teveel in het mid en hoog liggen. Je hoort bij whispers gewoon duidelijk een lage kraak en goede punch.

Beetje kut te verwoorden :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 15:56:
Nou het is meer dat de gehele kick, dus punch en tail zo'n eigen 'toon' of 'geluid' krijgen die teveel in het mid en hoog liggen. Je hoort bij whispers gewoon duidelijk een lage kraak en goede punch.

Misschien bij allebei dan gewoon wat meer van de hoge tonen affilteren :P
En zou misschien ook te maken kunnen hebben met dat er resonante tonen zijn, vaak kun je dat via een analyzer (bijv die in FL Parametric EQ 2 standaard zit ingebouwd) wel ongeveer zien, welke tonen heel sterk zijn, en het is ook hoorbaar als je met een vrij hoge boost met een hele dunne bandbreedte langs het spectrum gaat, dan zijn er tonen die er harder uitschieten dan anderen... Als je die met die dunne bandbreedte omlaag haalt zou het ook kunnen wegwerken...

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 15:51:
Sinds wanneer maak jij house dan ???

Is Industrial lul :[
Of Doomcore, geen idee :P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 16:05:
Misschien bij allebei dan gewoon wat meer van de hoge tonen affilteren :P

Ja ik heb laatst dus wel een kick gemaakt die heel dicht tegen whispers aan lag. Maar weet neit meer hoe :').

Meestal als ik dus een microtonic pak, een kick maak met C1 (of lager), en hier vervolgens distortie over gooi, met bijvoorbeeld filterbank, dan gaat hij op een vervelende manier distorten en klinkt de kick te veel als hedendaagse mainstream kicks.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 16:10:
C1

Veels te hoog, normaliter mainstyle kicks zijn niet eens een C, altijd G,G# of F#

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 15:56:

Beetje kut te verwoorden :D

Dat is echt heel normaal hoor. Kicks hebben ook een zekere toon, percussie ook. Het is dan ook altijd zaak de juiste toonhoogte daarvan te bepalen, anders klopt je track nooit.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat je de kick dan gaat afwisselen van toon en je je daarin gaat verliezen. Gewoon één toon aanhouden. Maar bepaal er wel een.

Ja precies. Ga denk ik is kijken of ik met een multinational compressor het midden en hoog kan dempen na de punch.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 17:29:
multinational compressor

Gebruikt nestle, unilever en coca cola deze voor hun sound?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 16:10:
Meestal als ik dus een microtonic pak, een kick maak met C1 (of lager), en hier vervolgens distortie over gooi, met bijvoorbeeld filterbank, dan gaat hij op een vervelende manier distorten en klinkt de kick te veel als hedendaagse mainstream kicks.

Ik snap de omschrijving van het probleem niet helemaal, maar ik denk dat je veel meer moet werken in layers ipv het uit 1 vst te trekken.
Wispers of een nameless fear is juist een kick die erg is opgebouwd uit layers (Tok/noise/sub)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 19:28:
Gebruikt nestle, unilever en coca cola deze voor hun sound?

Multi band :p

Ja ik snap je. Laatste kicks zijn ook stukken beter hoor. Lekker diep heheh

Goeie kick:

_0_
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 02:02:
Ga die predator eens uit checken

Zeker aanrader :D

Zit een heel pakket in van Enymion en DJ Viper, DJ Isaac ect ect ............
Hardcore (kicks) Hardstyle (kicks) screetches, leads ect ect

Als je tijd hebt moet je eens kijken op zijn site naar die banken die gemaakt zijn door gebruikers, die D'nB pakket is vet, iets van een paar euro of dollar via Paypal. Mss één van de da ik het wel eens aankoop alluwel ik nu beetje aan het experimenteren ben met Surge. (kwestie gewoon Bassline's voor dat genre)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 20:35:
_0_

Die heeft Anton ooit is geript _O_

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 23 januari 2014 om 21:45:
Die heeft Anton ooit is geript _O_

Anton aus Tirol? :P

:d

Komen jullie hier nog maar eens overheen