Uitspraak van verwijderd op zondag 29 december 2013 om 15:25:Ik sidechain altijd een scheet op mijn kicks
Had ook niks anders van je verwacht, prutser.
laatste aanpassing
zoals gezegd, een reese dingetje...
ik heb geprobeerd zoveel mogelijk native fl vst te gebruiken. zipje is te downloaden dus leef je uit.
ik begon met een 3osc te openen. osc1 zaag, osc2 zaag, crs bij beide op 12 uur. osc1 detunen op -7 osc 2 op +7 osc3 gooi ik het volume dicht.
3osc gaat in de mixer naar fx 1. fx 1 gaat naar fx 2 en fx 3. fx 2 en 3 komen samen in fx 4.
fx1 = bass in
fx2 = low
fx3 = mid hi
fx4 = bass out
fx 1 heb ik geen fx op.
fx 2 een eq die alles wegsnijdt boven de 150 hz. eventueel beetje dist er op. klein beetje
fx 3 alles onder de 150 wegsnijden. daarna dist en filters. ik heb makkelijk gedaan en een camelphat erop geknald. DRM accentizor, paar keer op randomize klikken tot je iets krijgt wat je tof vindt.
ik gooi er een eq op met een notch, die notch automate ik. beetje extra beweging. nog een camelphat, zelfde trucje herhalen.
volumes van fx 2 en fx 3 beetje afstemmen, fx 4 een eq. alles onder de 30 hz wegsnijden. beetje compressen.
ok. pattern bouwen, hoe en wat maakt geen fuck uit. zolang je het maar tof vindt klinken. beetje slides her en der. dan open je een edison in fx 4. je laat je pattern loopen.
edison neemt dit op, je laadt je opgenomen pattern in en gooit die sample in je mixer naar fx 1. en dan begint het verhaal van voor af aan. fx erop, filtering wat wijzigen, lfo's in camelphat wat veranderen.
https://www.dropbox.com/s/d611955kn425ten/3osc.jpg
https://www.dropbox.com/s/pt04ljohvst8c0d/mixer.jpg
https://www.dropbox.com/s/p8yd96181g16s74/playlist.jpg
dan krijg je dit
https://www.dropbox.com/s/0l7f84h6kkqlyot/Pf%20ries.mp3
zippie
https://www.dropbox.com/s/0adzdnzrjabzzuh/Pf%20ries.zip
ik heb geprobeerd zoveel mogelijk native fl vst te gebruiken. zipje is te downloaden dus leef je uit.
ik begon met een 3osc te openen. osc1 zaag, osc2 zaag, crs bij beide op 12 uur. osc1 detunen op -7 osc 2 op +7 osc3 gooi ik het volume dicht.
3osc gaat in de mixer naar fx 1. fx 1 gaat naar fx 2 en fx 3. fx 2 en 3 komen samen in fx 4.
fx1 = bass in
fx2 = low
fx3 = mid hi
fx4 = bass out
fx 1 heb ik geen fx op.
fx 2 een eq die alles wegsnijdt boven de 150 hz. eventueel beetje dist er op. klein beetje
fx 3 alles onder de 150 wegsnijden. daarna dist en filters. ik heb makkelijk gedaan en een camelphat erop geknald. DRM accentizor, paar keer op randomize klikken tot je iets krijgt wat je tof vindt.
ik gooi er een eq op met een notch, die notch automate ik. beetje extra beweging. nog een camelphat, zelfde trucje herhalen.
volumes van fx 2 en fx 3 beetje afstemmen, fx 4 een eq. alles onder de 30 hz wegsnijden. beetje compressen.
ok. pattern bouwen, hoe en wat maakt geen fuck uit. zolang je het maar tof vindt klinken. beetje slides her en der. dan open je een edison in fx 4. je laat je pattern loopen.
edison neemt dit op, je laadt je opgenomen pattern in en gooit die sample in je mixer naar fx 1. en dan begint het verhaal van voor af aan. fx erop, filtering wat wijzigen, lfo's in camelphat wat veranderen.
https://www.dropbox.com/s/d611955kn425ten/3osc.jpg
https://www.dropbox.com/s/pt04ljohvst8c0d/mixer.jpg
https://www.dropbox.com/s/p8yd96181g16s74/playlist.jpg
dan krijg je dit
https://www.dropbox.com/s/0l7f84h6kkqlyot/Pf%20ries.mp3
zippie
https://www.dropbox.com/s/0adzdnzrjabzzuh/Pf%20ries.zip
laatste aanpassing
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 26 december 2013 om 19:57:Brand los, wil je iets weten qua sounddesign of hoe je een specifiek geluidje in elkaar knutseld.. alles mbt synthesis, audio design
ewa, welkeng virus preset moet ik hebben in mijn sylenth1 voor ekteng skrietsjes en zo
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 januari 2014 om 12:43:ewa, welkeng virus preset moet ik hebben in mijn sylenth1 voor ekteng skrietsjes en zo
Vraag je moeder maar
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 3 januari 2014 om 20:32:ik ben de koning hier
even buigen dus
mongooltjes
droeftoeter
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 3 januari 2014 om 22:29:moet ik ff aangifte doen bij politie?
heb tijd zo om ff uurtje langs te gaan bij politie
Haha die zullen je toch niet serieus nemen
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 3 januari 2014 om 22:42:lage kansloze figuurtjes hier
Je projecteert denk ik jezelf op de rest om je eigen uitermate debiele karakter niet onder ogen te hoeven zien, NPS'ertje.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 3 januari 2014 om 22:54:heeye ik ben de koning hiero
Heuhhh EUHh!!
Een ongewenst kind ben je
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op vrijdag 27 december 2013 om 14:10:Ja, heb ik wel. Kom ik later even op terug
Doe is dan
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 januari 2014 om 14:08:Doe is dan
Ik zal zo ff comment doen, heb wel wat dingen die ik standaard doe bij vocals
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 januari 2014 om 14:08:Doe is dan
Ligt er ook een beetje aan waar de vocalen voor zijn, voor hardcore of hiphop (of misschien iets anders?)
Zo is het bij hiphop bijvoorbeeld belangrijker dat je de vocals goed verstaat, terwijl bij hardcore je ze in veel gevallen nog niet eens echt goed kan verstaan...
Bij hardcore zou ik er ook eerder een beetje distortion op gooien dan bij hiphop, al kan het bij hiphop natuurlijk afhankelijk van het nummer ook wel
Verder natuurlijk een goede EQ, een goede Reeverb, Delay...
Maar ligt dus ook aan het genre hoe goed ie moet klinken, bij hiphop pak ik bijvoorbeeld de Ozone EQ en Reeverb en doe ik ook een EQ boost rond de 8khz (of waar die goed klinkt) zodat ie goed helder en professioneel klinkt... Bij hardcore vocals boeit dat vrij weinig en pak ik ook meestal gewoon de FL Parametric EQ 2
Wat Reeverb betreft ligt het ook een beetje aan het nummer hoe je 'm instelt... Als je bijvoorbeeld een vocal dichtbij en in-your-face wil hebben klinken (zoals bij rap) zou ik een korte reeverb pakken, terwijl als je 'm ver weg en dromerig wil hebben (bijv bij zang) kun je een lange pakken... Wat veel hiphopproducers ook doen is de reeverb sidechainen onder de vocal, zodat je de reeverb vooral hoort in de adempauzes van de rapper en dat ie (vrijwel) niet klinkt terwijl die rapt, zodat ie beter verstaanbaar is.
Bij delay een beetje hetzelfde verhaal, korte echo's is vooral toepasselijk bij rap en metal enzo, voor een in-your-face effect waarbij de echo nauwelijks opvalt maar wel wat ruimtelijkheid creëert, terwijl bij zang of bij een vocal sample in hardcore vaak wel veel meer echo wordt gebruikt voor een dromeriger effect. En ook hier kun je die sidechain heel goed toepassen om het goed verstaanbaar te houden.
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 6 januari 2014 om 21:14:Parametric EQ, Filterbank3 en TriDirt
Zoals ik het zou doen
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 6 januari 2014 om 21:19:Zoals ik het zou doen
Het lijkt nu wel een obsessie die layerd kicks, snap alleen die 3de en 4de laag niet
Een "boem" heb ik en een "tail" heb ik ook ... what the hell zijn die andere lagen dan ? ik kan me inbeelden mss nog een 40hz + 18khz cut en daarop een dikke filterbank3 op voor de "tok" nog iet of wa sound te geven, maar als ik dat doe heb ik schrik dat mijn tail TE ver naar achtere gaat (staan nu zachter als vroeger) doordat ik dat ik vroeger dus niet layerde verkloote de hoge frequenties van de "tail" eigenlijk de "boem" zodat je alleen maar een dikke distored tail hoorde.
Nu dankzij dat advies van je ben ik er uit gekomen dat je dus je tail moet her-aanpassen zodat je de rest van de kick niet verstoord. Dus daarom denk ik nog een 3de of 4de laag beetje alles in de war gaat brengen (dit is een eigen theorie, ik weet het dus niet ook omdat ik het nog niet geprobeerd heb)
Edit
laatste aanpassing








