Neem een drankie en ga op je gemak deze tutorial kijken, super leerzaam. Heb ik ook gedaan.
zwz
Ja ik mag nah niet, van t weekend weer
Dus daarom denk ik nog een 3de of 4de laag beetje alles in de war gaat brengen (dit is een eigen theorie, ik weet het dus niet ook omdat ik het nog niet geprobeerd heb)
Op een track van mij heeft me kick zelfs zo'n 20 layers
Maar dat is vooral omdat ik die al gemaakt had toen ik nog noob was en er jaren over heb gedaan en destijds nog niks snapte van faseverschillen in kicks... Dus bleef maar stapelen tot ik uiteindelijk iets goeds had
Maar meeste kicks van mij nu hebben 2 lagen, een punch en een tail inderdaad... Soms nog wel eens meer, maar dat is puur om voor de lol/experiment eens te checken hoe bijv een paar verschillende kicks van me samen klinken... Als 't goed klinkt klinkt 't goed
Ik vind sinds je zo met layers bezig bent, dan hoor je ook bij de bestaande Hardcore muziek wie aan het layeren geweest is of niet. Lijkt wel of je elke track die je hoort in je gedachte aan het uitspitten bent hoe en wat gemaakt(althans dat heb ik toch sinds producen)
Ik gebruik ook geen samples voor me snares,claps.. altijd drumazon/trominez en voor crashes/rides drumsynth live
Neem een drankie en ga op je gemak deze tutorial kijken, super leerzaam. Heb ik ook gedaan.
Ja, zoals wij zelf waren (vroeger)
Dan beoordeelde we zwz de track helemaal anders. Kick's waarvan je nu zegt "wooow was da ?" was dan vroeger op en top
Ga ook echt weer ff wat meer tijd besteden aan produceren. De stilte heeft nou lang genoeg geduurd. Tijd voor muziek weer!
Maak je al je percussie en zo ook zelf uit een vst dus?
Ligt er ook een beetje aan waar de vocalen voor zijn, voor hardcore of hiphop (of misschien iets anders?)
Zo is het bij hiphop bijvoorbeeld belangrijker dat je de vocals goed verstaat, terwijl bij hardcore je ze in veel gevallen nog niet eens echt goed kan verstaan...
Bij hardcore zou ik er ook eerder een beetje distortion op gooien dan bij hiphop, al kan het bij hiphop natuurlijk afhankelijk van het nummer ook wel
Verder natuurlijk een goede EQ, een goede Reeverb, Delay...
Maar ligt dus ook aan het genre hoe goed ie moet klinken, bij hiphop pak ik bijvoorbeeld de Ozone EQ en Reeverb en doe ik ook een EQ boost rond de 8khz (of waar die goed klinkt) zodat ie goed helder en professioneel klinkt... Bij hardcore vocals boeit dat vrij weinig en pak ik ook meestal gewoon de FL Parametric EQ 2
Wat Reeverb betreft ligt het ook een beetje aan het nummer hoe je 'm instelt... Als je bijvoorbeeld een vocal dichtbij en in-your-face wil hebben klinken (zoals bij rap) zou ik een korte reeverb pakken, terwijl als je 'm ver weg en dromerig wil hebben (bijv bij zang) kun je een lange pakken... Wat veel hiphopproducers ook doen is de reeverb sidechainen onder de vocal, zodat je de reeverb vooral hoort in de adempauzes van de rapper en dat ie (vrijwel) niet klinkt terwijl die rapt, zodat ie beter verstaanbaar is.
Bij delay een beetje hetzelfde verhaal, korte echo's is vooral toepasselijk bij rap en metal enzo, voor een in-your-face effect waarbij de echo nauwelijks opvalt maar wel wat ruimtelijkheid creëert, terwijl bij zang of bij een vocal sample in hardcore vaak wel veel meer echo wordt gebruikt voor een dromeriger effect. En ook hier kun je die sidechain heel goed toepassen om het goed verstaanbaar te houden.
Thanks, behulpzame post
Dat gaat de goede kant op maat
Als ik goed snap wat je bedoelt... Probeer dan eens de hoge tonen van de punch af te filteren, vrij drastisch, tot 600 hz ofzo of misschien nog lager... Tenminste, ben nu Whispers of a nameless fear aan het luisteren om te horen wat je bedoelt
Maar zo doe ik het nu ook steeds vaker (als het nodig is tenminste), ik heb twee aparte kickkanalen, een voor de punch en een voor de distortion/tail en bij die van de punch filter je dan de hogere frequenties eraf... Als je dat tenminste met de toon bedoelt, vaak zit daar zo'n pok die bij mij de twee kicks heel duidelijk hoorbaar apart laat klinken, terwijl als ik 'm eraf filter de kicks veel beter samen vloeien...
Kzal wel effe een voorbeeldje geven uit een recente track van me
Nou het is meer dat de gehele kick, dus punch en tail zo'n eigen 'toon' of 'geluid' krijgen die teveel in het mid en hoog liggen. Je hoort bij whispers gewoon duidelijk een lage kraak en goede punch.
Sinds wanneer maak jij house dan ???
Misschien bij allebei dan gewoon wat meer van de hoge tonen affilteren
Nou het is meer dat de gehele kick, dus punch en tail zo'n eigen 'toon' of 'geluid' krijgen die teveel in het mid en hoog liggen. Je hoort bij whispers gewoon duidelijk een lage kraak en goede punch.
Beetje kut te verwoorden
multinational compressor
Meestal als ik dus een microtonic pak, een kick maak met C1 (of lager), en hier vervolgens distortie over gooi, met bijvoorbeeld filterbank, dan gaat hij op een vervelende manier distorten en klinkt de kick te veel als hedendaagse mainstream kicks.
Ga die predator eens uit checken
Die heeft Anton ooit is geript