Partyflock
 
Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1039708x bekeken
 
Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fonzi - 50% of The Noisemaking Criminals op vrijdag 21 december 2012 om 10:32:
En waarom geen 2x22" of 2x24" scherm ofzo. Zal je beter afgaan dan 1 groot scherm denk ik dan.


Nou...ik denk niet dat mijn MBAir twee monitors ondersteunt. Als ie dat wel kan, zou ik niet weten hoe ik het aan zou moeten sluiten aangezien ik naast een thunderbolt port niets heb om een monitor op in te pluggen.
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Zo, vanavond m'n DJM 800 verkocht en inmiddels begin ik de Xone DB4 aardig te kennen. Wat een bazenbak is dat zeg!!
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Sublim&All op vrijdag 21 december 2012 om 15:51:
Nou...ik denk niet dat mijn MBAir twee monitors ondersteunt. Als ie dat wel kan, zou ik niet weten hoe ik het aan zou moeten sluiten aangezien ik naast een thunderbolt port niets heb om een monitor op in te pluggen.


Je hebt een thunderbolt naar HDMI omzetter ;-) en ook vast wel naar andere aansluitingen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op vrijdag 21 december 2012 om 22:56:
Wat een bazenbak is dat zeg!!


Ik heb het geld niet voor de DB4 maar ben nog steeds heel erg blij met z'n kleine broertje. :)
Geluid van de DB's klinkt ook zo veel beter dan Pioneer om niet te spreken over de vele effecten en hoe mooi die klinken.
Ik zelf gebruik de Eco-Sweep het meeste, zo mooi ook hoe je een high/lowpass filter kan toepassen op alleen je delay en vervolgens de hele plaat ff highpass filteren en de effecten knop uit, rolt ie nog een tijdje mooi door om langzaam weg te faden.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sublim&All op vrijdag 14 december 2012 om 16:26:
En dat scherm...tsja...keek eerst naar 22 tot 24 inch schermen, maar met 'slechts' een 1920x1080 resolutie stelt het weinig voor ten opzichte van de 1440x900 op m'n 13 inch mac. Ga je een niveau hoger zitten zit je meteen bij de 27 inch 2560x1440. Heb ik het nodig? Nee. Is het leuk om te hebben? Man, je kan gewoon 3 browserpagina's of documenten naast elkaar openen op volledige grootte :kwijl: als ik thuis weer intensiever werk moet gaan verrichten, gaat een scherm met zo'n formaat er zeker komen!


Eizo...;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op zaterdag 22 december 2012 om 10:25:
Je hebt een thunderbolt naar HDMI omzetter ;-) en ook vast wel naar andere aansluitingen.


Ja, maar ook eentje die je kan splitten naar twee monitors? (zonder kwaliteitsverlies)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Radiance op zaterdag 22 december 2012 om 16:53:
Ik heb het geld niet voor de DB4 maar ben nog steeds heel erg blij met z'n kleine broertje. :)


Ja, de DB2 is ook zeker erg relaxt. Officieel is de DB4 niet Traktor Certified maar ik heb hem inmiddels werkend als audio interface in Traktor Scratch Pro 2.6. Bij interesse pm :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb al een Audio10 van NI zelf als geluidskaart dus gebruik de DB niet als midi controler of geluidskaart.
Heb ook geen USB poort vrij op m'n laptop om te testen...maar ik krijg voor de kerst een USB hub dus ga er dan eens mee experimenteren denk ik.
Waarschuw beheerder
Deze mixer heb ik een jaar gebruikt, maar ik merk dat ik hem te weinig heb gebruikt voor de waarde van de mixer. Het is dus zonde dat de mixer bij mij weinig aan staat. Ik ga voor thuis toch op zoek naar een goedkopere mixer.

De mixer werkt nog uitstekend, geen klachten over het gebruik van de mixer. Audiotechnisch is het echt perfect. De mixer ziet er ook nog goed uit, geen krassen of andere schade.

Misschien kan ik iemand hier een plezier mee doen!

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/m628283099-allen-heath-xone-92-dj-mixer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Radiance op zondag 23 december 2012 om 16:48:
Ik heb al een Audio10 van NI zelf als geluidskaart dus gebruik de DB niet als midi controler of geluidskaart.
Heb ook geen USB poort vrij op m'n laptop om te testen...maar ik krijg voor de kerst een USB hub dus ga er dan eens mee experimenteren denk ik.


Als je nog eens een externe kaart gebruikt zet je audio 10 digitaal signaal om naar analoog en stuurt dat uit naar de xone. De xone zet het analoge signaal om in digitaal (omdat het een digitale mixer is) en zet het vervolgens om in analoog en stuurt dat uit naar je versterker/speakers.

Als je de Xone gebruikt heb je maar 1 converter (d/a) in plaats van 3 (d/a, a/d, d/a) en dat scheelt nogal qua geluidskwaliteit. Als je db2 net als de db4 werkt kun je mooi die audio 4 verpatsen. :)

Ik zeg die audio 8 usb kan eruit en de db2 erin. :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gelukkig nieuwjaar boys! Dat we maar vele gigs en geile babes mogen krijgen.

nog een interessant stukje met betrekking tot syncen van Arnej:

Arnej
The infamous Sync button on the CDJ 2000 Nexus.

So yesterday was my first experience playing with this new CDJ. I got up to the stage to notice a familiar yet not setup. The overall feel was the same but with a few slight differences, such as the track display. It was a very hot and bright day and I found myself not being to see almost anything that was LED lit up, hence why I did not notice the sync button being left on by the previous act.

For the most part, I notice the difference almost immediately. Certain tracks had this unusual warble to them, where the drums didn't sound clean and sharp, to the point where I felt something was wrong with the CDJ itself. While the tracks were in "sync", they seemed to be floating around, which makes sense if you think about it. Essentially what sync does is time stretch, which will never be as accurate as time resembling (pitch shifting).

After the sun set, only did I notice what was going on and promptly turned the button off. In conclusion, this is probably something I'd never use personally, as beat,synching isn't exactly a rocket science. If you want smooth transitions as a DJ, the. I'd recommend you learn the right and only way, which is Sync button free.
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
een dj heeft al geile babes.. die heeft alleen nog meer geile apparatuur nodig.. :D


edit: nouja in mijn geval :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb nog niks qua equipment, weet iemand wat een goede basis is om te kopen? Sorry voor mijn onnozelheid :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VetteHerder op donderdag 3 januari 2013 om 19:03:
Dankjewel :) das denk nog beter ja ;p


Maar toch wel erg serieus aan mijn kant. Eerst zoveel mogelijk lezen, voordat je veel geld uitgeeft....Wij kunnen geen beslissingen voor je maken die je zelf niet eens aangeeft
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Electrick op donderdag 3 januari 2013 om 19:05:
Maar toch wel erg serieus aan mijn kant. Eerst zoveel mogelijk lezen, voordat je veel geld uitgeeft....Wij kunnen geen beslissingen voor je maken die je zelf niet eens aangeeft


Dat is waar. Maarja ben nu wel aan het mixen, en er heeft al een radio zender contact met me opgenomen om mijn mix te draaien dus dacht van, met de muis mixen is toch vrij lastig en wil er wel heel graag werk van maken!
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van VetteHerder op donderdag 3 januari 2013 om 18:59:
Ik heb nog niks qua equipment, w


heb je wel geile babes ? dan ben je voor mij al een DJ :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diminish op donderdag 3 januari 2013 om 21:45:
heb je wel geile babes ? dan ben je voor mij al een DJ :P


Ik kan nog niet van een harem spreken helaas :p
Waarschuw beheerder
+1
Jongens, hoe het niet moet:

Waarschuw beheerder
zo moet het wel hoor, kijk maar eens naar de vu-meters van de dj-helden van tegenwoordig :cry:
Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
+1
btw, wel flauw van Beano Groupies, dat ze me uit hun facebook-clubke hebben geknikkerd toen ik vroeg of dat lekker klonk,
een dj die niet weet waar een vu-meter voor is en 2 fullrangespeakerts op de grond.
 
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
+1
Duidelijk niet zijn eigen gear.... En dat as is ook goed voor je mixer (Y)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Bossche Bol op zaterdag 5 januari 2013 om 20:42:
btw, wel flauw van Beano Groupies, dat ze me uit hun facebook-clubke hebben geknikkerd toen ik vroeg of dat lekker klonk,
een dj die niet weet waar een vu-meter voor is en 2 fullrangespeakerts op de grond.


goed kensloos ja...

heb hier een mixje voor oud en nieuw nog. Zit de draft van mijn eerste afgemaakte productie in, ik ga de definitieve in Club Lux in Utrecht testen 10 januari :D m'n grootste gig tot nog toe, heb er zin in :)


trackie:
1. Klangkarusell - Sonnentanz
2. Bastian - You've Got My Love
3. Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face
4. Joris Voorn - After the after
5. Eric Prydz - Allein
6. Deadmau5 - Strobe
7. David Keeper -Hungarian Dance no.5
8. Pizetta - Klezmer (Alvaro Remix)
9. Bob Marley vs Wolfgang Gartner - The Way it Shines (Mitiska Mashup)
10. Nicky Romero - Toulouse (Chocolate Puma remix)
11. Aquinox presents. The White Knight - Smooth Seas
12. M83 - Midnight city (Eric Prydz remix)
13. Guns n Roses vs The Killers - Sweet Child of Brightside
14. Avicii vs LMC & U2 - Fade into the clouds Above
15. Tiësto vs Mark Knight ft. Dino - Beautiful World
16. Vicetone - Hope
17. Tristan Garner - Punx
18. Tommy Trash - Cascade
19. Sean Tyas - Leveled
20. Super8 - Alba (Maor Levi Remix)
21. Swedish House Maffia - Don't you worry child (Danzz Acoustic bootleg)
22. Cosmic Gate - Be your Sound
23. 8 Wonders - Moment of Truth
24. Veracocha - Carte Blanche (Cosmic Gate remix)
25. Asha - J.J. Tribute (Bryan Kearney Bootleg)
26. JOC - Forcefield
27. Chris Metcalfe - Outback (Giuseppe Ottaviani Remix)
28. Tom Colontonio - The Sun
29. Lange - Follow Me (Hughes & Ballantine remix)
30. Sean Tyas ft. David Berkeley - Take my Hand (John O'Callaghan Remix)
31. Armin van Buuren - Shivers (Rising Star Remix)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op zaterdag 5 januari 2013 om 20:42:
btw, wel flauw van Beano Groupies, dat ze me uit hun facebook-clubke hebben geknikkerd toen ik vroeg of dat lekker klonk,
een dj die niet weet waar een vu-meter voor is en 2 fullrangespeakerts op de grond.


Later werd dat feestje nog wel sick hoor. Beetje jammer dat de Politie roet in het eten kwam gooien...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sublim&All op zondag 23 december 2012 om 09:56:
Ja, maar ook eentje die je kan splitten naar twee monitors? (zonder kwaliteitsverlies)


Zal vast wel kunnen, maar dan moet je eerst even uitzoeken wat de maximale resolutie is die je laptop eruit kan gooien over die thunderbolt poort. Dat is het belangrijkste. En het beeld blijft digitaal, wordt alleen in andere paketjes verpakt, geen kwaliteitsverlies.
Waarschuw beheerder
Uit de krochten van de collectie:

http://lsdb.nl/set/125519/void-settler-kraak-piep-show-14-06-07.html

Nais!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Dj vrienden, NIET luisteren aub!

Artiest {SHOWLIST artist 42053, 28199}
Waarschuw beheerder
Rare vraag sschien, bestaan er stereosetjes water(damp)bestendig / badkamerkwaliteit? Liefst ook met wifi.
Gewoon een simpel handbaar setje, geen duur inbouw spul of zo...

Sinds ik de douche heb vervangen door een badkuip mag er gehousd worden in de badkamer |-)
Waarschuw beheerder
donateur
waarom geen auto speakers in je plafond bouwen, of zon radio halen die er speciaal voor gemaakt zijn , een praxis of zo heeft zo iets denk ik wel :)
Waarschuw beheerder
omdat het plafond gestucte betonnen breedplaat is :)
zal 's bij de bouwmarkten kijken ja
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trauma op maandag 21 januari 2013 om 09:28:
omdat het plafond gestucte betonnen breedplaat is


verlaagd plafond maken ? kan je gelijk de kabels weg werken :)
Waarschuw beheerder
gai nie ivm bovenlicht van deur :P
is maar een huurtoko, kga er niet teveel geld aan spenderen.
zal wel een draagbaar ding worden
Waarschuw beheerder
donateur
aaah oke oke succes er mee ! (Y)
Waarschuw beheerder
-3
Highlights filmpje van mn een van mijn grootste gigs :)
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of ik hier goed zit met m'n vraag, maar aangezien er hier genoeg mensen met verstand van zaken zijn plaats ik hem toch. :P Weet iemand misschien of je een Korg Kaoss Pad Mini-KP kan aansluiten op een Numark Omnicontroller midicontroller? Ik ben nogal een noep als het gaat om m'n spul aansluiten en ik had er al de grootst mogelijke moeite mee om destijds mijn Kaoss Pad aan te sluiten op mijn mengpaneel (die ik nu niet meer gebruik). Ik hoor het graag. :)
 
Artiest {SHOWLIST artist 61264, 43951}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tha Fristy op vrijdag 25 januari 2013 om 12:38:
een Korg Kaoss Pad Mini-KP kan aansluiten op een Numark Omnicontroller midicontroller?


als je numark send en return heeft qua ingangen moet dit denk ik wel kunnen
Waarschuw beheerder
-3

Eerste productie :)
Tell me what u think !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aquinox op zondag 3 februari 2013 om 18:46:
Eerste productie :)
Tell me what u think !


klinkt wel goed :-) kan er verder weinig zinnigs over zeggen omdat ik meestal toch naar wat andere muziek luister.
gear update:
2x JBL EON 510 actieve fullrange speaker
2x K&M 21440 statief
is voor on-the-road, maar staat nu hier thuis aangesloten om uit te proberen, het is echt tooo much :o
bovendien klinken m'n B&W's super :-)
Waarschuw beheerder
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een Kontrol S4 MIDI controller?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/dj-sets-en-draaitafels/m644373612-kontrol-s4-met-flightcase.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aquinox op zondag 3 februari 2013 om 18:46:
Eerste productie :)
Tell me what u think !


Ligt het nu aan mijn Mac, of is die nieuwe Soundcloud gewoon helemaal kut? Als ik door een track heen wil skippen, springt 'ie iedere keer weer naar het begin.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diminish op zaterdag 9 februari 2013 om 22:41:
b&w's ?


:yes: passieve, die hangen hier thuis aan de muur boven m'n booth
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op dinsdag 12 februari 2013 om 21:38:
:yes: passieve, die hangen hier thuis aan de muur boven m'n booth


foto? :)
Waarschuw beheerder
Wie kent een adres voor banana naaldjes,recess verkoopt niet meer namelijk.tnx
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lady Angie op vrijdag 15 februari 2013 om 09:51:
Wie kent een adres voor banana naaldjes,recess verkoopt niet meer namelijk.tnx


http://www.bax-shop.nl/elementen-reserve-naalden/tonar-banana-element-+-naald/product-details.html