Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 december 2010 om 19:32:Zag dat dit een muziekstyl is maar wat moet ik me hier bij verbeelden ?
Is geen muziekstijl. Zo word de wat hardere/rauwere hardstyle van tegenwoordig genoemt. Verder valt er weinig bij te verbeelden. Het is gewoon hardstyle
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op vrijdag 24 december 2010 om 19:55:Is toch echt wel een verschil....
Dan kan je per artiest bijna wel een ander genre verzinnen. Tuurlijk zijn er verschillen. Maar ik vind het overdreven om er gelijk een ander genre van te maken. Dus omdat er ineens wat hardere hardstyle word geproduceerd moet er ook maar een benaming voor komen?
Beetje overdreven naar mijn idee. Ik vind dat je pas van een ander genre kan spreken als je een bepaald nummer bij dat genre kan plaatsen.
Vertel mij eens, wanneer is een nummer 'raw hardstyle' dan? En dan zonder voorbeelden. Want de muziek ken ik zelf ook wel
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op vrijdag 24 december 2010 om 20:07:Wanneer je er een sinister sfeertje in de track zit. En het de emotie "angst" bij je los maakt.
En er bepaalde beat line inzit... net als bovenstaande nummers... ????
Dus tracks van 5 jaar geleden met de elementen die jij opnoemt, zijn dan ook raw hardstyle?
Waarom had het toen die benaming niet dan?
Is het niet wat overdreven om muziek een andere benaming te geven omdat het wat duisterder is?
De verschillen tussen bijvoorbeeld hardcore en industrial hardcore vind ik wel dusdanig groot om er een andere benaming voor te geven.
De voorbeelden die jij laat zien tegenover "Catfight" zijn natuurlijk 2 uiterste. Hier tussen zit nog een heleboel.
Het is gewoon te discutabel welke platen je 'raw hardstyle' zou kunnen noemen.
Voor zo ver het al nodig is om het in een hokje te plaatsen
laatste aanpassing
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op vrijdag 24 december 2010 om 20:07:Wanneer je er een sinister sfeertje in de track zit. En het de emotie "angst" bij je los maakt.
loos, dan noem je het toch gewoon darkstyle
raw hardstyle slaat dan weer helemaal nergens op en als hardstyle nog rauwer wordt is het gewoon
Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op vrijdag 24 december 2010 om 20:01:foute Hardcore
welke idioot verzint die benamingen
laatste aanpassing
Dus tracks van 5 jaar geleden met de elementen die jij opnoemt, zijn dan ook raw hardstyle?
Waarom had het toen die benaming niet dan?
Is het niet wat overdreven om muziek een andere benaming te geven omdat het wat duisterder is?
De verschillen tussen bijvoorbeeld hardcore en industrial hardcore vind ik wel dusdanig groot om er een andere benaming voor te geven.
De voorbeelden die jij laat zien tegenover "Catfight" zijn natuurlijk 2 uiterste. Hier tussen zit nog een heleboel.
Het is gewoon te discutabel welke platen je 'raw hardstyle' zou kunnen noemen.
Voor zo ver het al nodig is om het in een hokje te plaatsen
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op vrijdag 24 december 2010 om 20:21:Dat draaien ze toch op van die gothic en cyber feestjes?
neejoh, dat noemen ze aggrotech of darkelectro
Darkstyle is een duisterdere hardstyle sound die je bijv. terug kan vinden op youtube.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 december 2010 om 19:32:Zag dat dit een muziekstyl is maar wat moet ik me hier bij verbeelden ?
Een scene die al 8 jaar op z'n retour is en die n nieuwe benaming er doorheen wil drukken omdat er toevallig n paar plaatjes zijn die n heel klein beetje afwijken van de doorsnee stront.
laatste aanpassing
Dus tracks van 5 jaar geleden met de elementen die jij opnoemt, zijn dan ook raw hardstyle?
Waarom had het toen die benaming niet dan?
Gast, raw is een bijvoeglijk naamwoord. Het is geen aparte stijl en is dat nooit geweest, maar gewoon hardstyle. Alleen plakt men er een bijv. nw. voor om nader te verduidelijken welke kant van de HS.
Ouwere traxx zoals Ado The Dream - Darken, Pincky - Meet My Beat, DJ Act - Sound Of NRG etc. was ook hardstyle, en ook rauw voor die tijd. Het is geen genre, maar een gedeelte van een genre. En het onderscheid tussen duistere hardstyle en partytraxx werd ook vroeger al gemaakt. Labels zoals Scantraxx, Fusion, Green Force etc. was de wat meer toegankelijke variant, en voor de echte die hards die van duistere muziek hielden had je bijv. FSC, Zoom Records, STIK, etc.
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 25 december 2010 om 14:31:Een scene die al 8 jaar op z'n retour is en die n nieuwe benaming er doorheen wil drukken omdat er toevallig n paar plaatjes zijn die n heel klein beetje afwijken van de doorsnee stront.
De scene is al zolang als ie bestaat op zijn retour, want de scene groeide rondom de muziekstijl heen en toen Nederlanders de harde trancemuziek van Duitsland ging na apen (alleen veel slechtere kwaliteit en minder melodie) had Q-dance het helaas al verpest.
En de geschiedenis herhaalt zich nu dus weer. Mij zal het, net als jou denk ik, aan m'n bout hachelen wat ze doen, het draait toch alleen maar om geld verdienen
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 december 2010 om 21:33:Zegt denk meer over het publiek wat erop afkomt, dan de muziek zelf.
Juist. Maar je moet niet vergeten dat er ook zeer veel mensen zijn die WEL echt fanatiek de muziek volgen en die opzich gevoel voor muziek hebben, en die heel fanatiek hardstylegek zijn. Ikzelf bijvoorbeeld kom van veel partyhardstyle bijna aan het kotsen, maar het zit meestal wel ijzersterk in elkaar, kan me er wel wat bij voorstellen.
Overigens is het gros van het publiek bij alle populaire stijlen gewoon oppervlakkig popilaar volk, onder de bezoekers van een club r_aW vind je ook mensen die meelopen met hun vriendengroep en die niks van muziek snappen
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 25 december 2010 om 21:36:Juist. Maar je moet niet vergeten dat er ook zeer veel mensen zijn die WEL echt fanatiek de muziek volgen en die opzich gevoel voor muziek hebben, en die heel fanatiek hardstylegek zijn. Ikzelf bijvoorbeeld kom van veel partyhardstyle bijna aan het kotsen, maar het zit meestal wel ijzersterk in elkaar.
Dat het ijzersterk in elkaar kan zitten ben ik met je eens, maar het is vaak zo standaard als de pest.
En dat maakt het voor mij in ieder geval al helemaal kut.
laatste aanpassing
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zaterdag 25 december 2010 om 19:41:Sterker nog ik pleit voor elk kwartaal een editie loudness in factory 10...
Hier ben ik het dan op zich wel weer mee eens
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 25 december 2010 om 21:41:Tsja, die muziek is gemaakt om voorspelbaar te zijn zodat doorsnee partypubliek erop los kan gaan. Maar desondanks staat het toch verdomd vaak stil op hardstylefeesten
Not enough love for the music helaas helaas
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 december 2010 om 19:23:Als het draait om een horror sfeer en een melodie heeft die in mineur staat en dus niet vrolijk klinkt.
Ja dat begrijp ik. Maar zoals ik al eerder zei: het is te discutabel welke nummers daar bij horen en welke niet.
Bepaalde nummers vallen daar duidelijk onder, maar dat geld lang niet voor alles zo. Maar dat hoeft dan niet perse van die 'blije' hardstyle te zijn.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 25 december 2010 om 21:18:Gast, raw is een bijvoeglijk naamwoord. Het is geen aparte stijl en is dat nooit geweest, maar gewoon hardstyle. Alleen plakt men er een bijv. nw. voor om nader te verduidelijken welke kant van de HS.
De topic opener had het over een muziekstijl, en wat ik probeer uit te leggen is dat het geen nieuwe muziekstijl is.
Sinds de harstyle wat meer is gaan opsplitsen was er al sprake van duistere en minder duistere/blije nummers. Daarom vind ik het onzinnig om er nu ineens 'raw hardstyle' van te maken.
Daarvoor lijkt het allemaal gewoon te veel op elkaar.
Maarja, dat is mijn mening.
Mij maakt het verder weinig, kan me er niet echt aan storen. Luister gewoon naar de artiesten waarvan ik vind dat het dikke muziek is. Of het nou 'raw', 'kermis' of whatever is...
Reageerde in 1e instantie gewoon even om duidelijk te maken dat er geen sprake is van een andere muziekstijl
laatste aanpassing
De voorbeelden die jij laat zien tegenover "Catfight" zijn natuurlijk 2 uiterste. Hier tussen zit nog een heleboel.
Daarom vind ik het onzinnig om er nu ineens 'raw hardstyle' van te maken.
Daarvoor lijkt het allemaal gewoon te veel op elkaar.
Verklaar je nu eens nader
Reageerde in 1e instantie gewoon even om duidelijk te maken dat er geen sprake is van een andere muziekstijl
Dat heb je ook wel gelijk in,maar het is duidelijk wel een subgenre!
Raw hardstyle
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op maandag 27 december 2010 om 21:44:maar het is duidelijk wel een subgenre!
Nee.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 25 december 2010 om 21:18:En de geschiedenis herhaalt zich nu dus weer. Mij zal het, net als jou denk ik, aan m'n bout hachelen wat ze doen, het draait toch alleen maar om geld verdienen
Idd, proberen van stront n drol te maken werkt gewoon niet want t is al stront.
Zal me idd verder aan m'n reet roesten, enige storende vind ik dus dit soort topic's, dat koste wat t kost de term er doorheen gedrukt moet worden.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 december 2010 om 19:23:Als het draait om een horror sfeer en een melodie heeft die in mineur staat en dus niet vrolijk klinkt
grootste verschil zijn toch echt wel de kicks waarin de sublayers toch totaal in de term hardcore staat
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 december 2010 om 21:58:Jammer dat er weinig rauws aan is
maar edje jij luistert ook alleen maar naar bloody fist, deathchant, meta 4, genosha etcetera
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 24 december 2010 om 19:32:Zag dat dit een muziekstyl is maar wat moet ik me hier bij verbeelden ?
Dit:
Als die andere nummers die hier gepost worden al 'raw hardstyle' heten, dan zou dit waarschijnlijk wel 'rawest hardstyle' genoemd worden. En weer een nieuw hokje erbij
Wat is het toch met die r_aW gasten die allemaal denken dat de drek die hun luisteren zo geniaal is terwijl als jij deze shit, + een willekeurige Scantraxx-plaat zou laten horen aan een klassiek musicus, 9 van de 10 van die gasten de Scantraxx-plaat het meeste op muziek vinden lijken....?
Meeste hardstyle is crap. De vraag is of je eigen muziekvoorkeur echter zoveel muzikaal verantwoorder is....
Meeste hardstyle is crap. De vraag is of je eigen muziekvoorkeur echter zoveel muzikaal verantwoorder is....
laatste aanpassing
Triest dat Flock deze zogenaamde stijl heeft toegevoegd.
Weet nog dat je fokkin lang moest zeiken om n bepaalde stijl te laten opnemen door flock en 9 van de 10 keer werd ie niet eens toegevoegd.
Of je moest n toppa openen en zoveel mogelijk mensen verzamelen, dan wilden ze er nog over nadenken.
Nu 3, 4 fluttoppa's met dit onderwerp en hij is meteen toegevoegd.
Hoeveel heeft Q-dance betaald aan Karian en consorten?
Flock stompt af (N)
Weet nog dat je fokkin lang moest zeiken om n bepaalde stijl te laten opnemen door flock en 9 van de 10 keer werd ie niet eens toegevoegd.
Of je moest n toppa openen en zoveel mogelijk mensen verzamelen, dan wilden ze er nog over nadenken.
Nu 3, 4 fluttoppa's met dit onderwerp en hij is meteen toegevoegd.
Hoeveel heeft Q-dance betaald aan Karian en consorten?
Flock stompt af (N)
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 8 januari 2011 om 15:00:Weet nog dat je fokkin lang moest zeiken om n bepaalde stijl te laten opnemen door flock en 9 van de 10 keer werd ie niet eens toegevoegd.
Of je moest n toppa openen en zoveel mogelijk mensen verzamelen, dan wilden ze er nog over nadenken.
Klopt ja.
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 8 januari 2011 om 15:00:Q-dance
Q-Dance past niet bij deze term
jongens, ik ben niet zo van de hokjes eerlijk gezegd, maar waarom mag hardstyle geen 2e substijl hebben? Er zijn er toch tig in de hardcore waartussen menig mens geen enkel verschil hoort (darkcore, hardcore, frenchcore, industrial (hardcore), flashcore etc. etc.)
en dan zeuren jullie over dat hardstyle er nu ook 1! bij krijgt.
en dan zeuren jullie over dat hardstyle er nu ook 1! bij krijgt.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 januari 2011 om 14:43:Wat is het toch met die r_aW gasten die allemaal denken dat de drek die hun luisteren zo geniaal is terwijl als jij deze shit, + een willekeurige Scantraxx-plaat zou laten horen aan een klassiek musicus, 9 van de 10 van die gasten de Scantraxx-plaat het meeste op muziek vinden lijken....?
Denk dat n Life Runs Red langer in de studio zit om n track uit te poepen, dan n willekeurige Scantraxx-artiest.
Uitspraak van best of both worlds op zaterdag 8 januari 2011 om 15:03:Klopt ja.
Dacht al dat ik gek werd whe
maar waarom mag hardstyle geen 2e substijl hebben?
Waarom n bedrijf wat failliet is, nog n lening geven?
Er zijn er toch tig in de hardcore waartussen menig mens geen enkel verschil hoort
Een leek idd niet nee, iemand die nooit luistert naar hardere vormen van housemuziek zal idd t verschil niet horen.
Ik ga m'n drol toch ook geen andere naam geven, als ie n keer wat roder is dan normaal?
Zal ik daar ook meteen patent op aanvragen dan?
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 8 januari 2011 om 15:20:Dacht al dat ik gek werd whe
Ik wilde al een tijdje doomcore toegevoegd hebben maar daar wilde ze ook niet aan
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 8 januari 2011 om 15:20:Denk dat n Life Runs Red langer in de studio zit om n track uit te poepen, dan n willekeurige Scantraxx-artiest
Geen idee, vind het allebei maar matig eigelijk. Tuurlijk is er op de hardstyle veel aan te merken maar denk dat de gemiddelde muziekkenner ook wel de nodige minpunten zou weten te verzinnen aan dat soort industrieel ragwerk. De meeste mensen die into muziek zijn willen melodie en harmonie horen en vinden een knap gemaakt stuk industrial net zulke bagger als dat wij hardstyle meestal bagger zullen vinden.
Heb niks tegen die muziek verder, maar valt me wel op dat vaak van die industrialfans echt het gevoel hebben dat ze zulke hoogstaande muziek luisteren, tijd om eens een spiegel voor te houden vind ik
En zelfs al is het schijtbagger dan nog maakt me dat niks uit, luister zelf ook graag kutmuziek en schaam me er niet voor
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 8 januari 2011 om 15:20:Een leek idd niet nee, iemand die nooit luistert naar hardere vormen van housemuziek zal idd t verschil niet horen.
je beantwoord zelf de vraag al.














![Dan [CORE CRIMINAL]](/images/user/566137_3483229.jpg)


