Partyflock
 
Forumonderwerp · 1106406
 
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zaterdag 13 november 2010, looptijd van 5512.9 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

De servicekosten per ticket zijn veel te hoog, waarom betalen we dit?

9683%
Eens: de kosten zijn veel te hoog en je komt er niet onder uit, dit moet anders!
1412%
Neutraal: het is misschien veel maar het boeit me niet
65%
Oneens: die kosten zijn nodig en ik vind het geen probleem om ze te betalen

Winden jullie je ook wel eens op over de hoge servicekosten die je per ticket betaalt, die nergens op gebaseerd lijken te zijn?

Ik heb het volgende gemaild naar onze vrienden van Paylogic:

Ik heb een vraag over Paylogic en de business waar jullie in zitten.
Namelijk: waar betaal ik die zogenaamde servicekosten voor? Ik meen dat jullie met jullie premies nog één van de goedkoopsten zijn van alle ticketboeren. Maar toch moet er een enorme omzet achter zitten door de hoeveelheden evenementen en bezoekers waarvoor jullie de kaarten cateren. Echte keus is er niet voor de consument; online kopen is vaak de enige mogelijkheid.
Jullie dienst bestaat uit het verzorgen van de website, het contact met de organisatoren, afhandelen van betalingen en bemannen van de helpdesk. Of zijn er meer taken die nuttig zijn voor de consument, die ik hier over het hoofd zie? Waar hebben wij zoal recht op als we een dienst afnemen bij Paylogic, naast het zelf mogen uitprinten van de te grote tickets (enkel de streepjescode zou voldoende zijn)?
Ik vraag me eerlijk af waar de prijs op gebaseerd is, want hoe ik me de situatie voorstel lijkt het me een bedrijfstak die er vooral op gericht is iedere cultuurliefhebber een poot uit te draaien. Er van uit gaande dat dit niet zo simpel ligt hoop ik op een verhelderende verklaring zodat ik mijn mening bij kan stellen. :-)


Dit geldt eigenlijk voor alle ticketdienstverleners, maar ik moet ergens beginnen dus waarom niet bij de nieuwste, modernste en nog meest sympathieke uit het stel? SeeTickets is wat mij betreft bijvoorbeeld een bedrijf dat nog meer op maffiaprijktijken gebaseerd lijkt te zijn.

Nu is het afwachten of en wat voor reactie ik terug krijg.

Hoe staan jullie hier in?
 
Waarschuw beheerder
Hoeveel zijn die servicekosten dan eigenlijk bij paylogic?
Waarschuw beheerder
kroeg vraagt geen entree jwt b)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 16:16:
Hoeveel zijn die servicekosten dan eigenlijk bij paylogic?


€ 3,50 per ticket. Ongeacht hoe groot je bestelling is.

Bij SeeTickets kwam er voor een bestelling met twee tickets zelfs € 13,80 bij aan "transactiekosten" en "bespreekkosten", bovenop de originele ticketprijs. Met de komende BTW verhoging wordt dat dus helemaal een feest.

Een dienstverlener moet overigens transactiekosten betalen aan de bank. Dit is per bestelling hooguit 80ct; bij grote hoeveelheden zakt dat naar 50ct of minder. Daar zit het hem dus niet in. Waar wel?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 16:27:
€ 3,50 per ticket. Ongeacht hoe groot je bestelling is.


ha, ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt :D
ik vraag het me ook steeds weer af!

Vooral omdat die kosten voorheen werden berekend als je een kaartje in een shop haalde, maarja, aangezien je nu alles zelf doet, PLUS veel kaartjes tegelijk besteld
vind ik dat je gewoon maar 1 keer die administratiekosten hoort te betalen.
Ja dat vind ik eigenlijk ook iets onzinnigs, maar.... daar kan ik dan nog wel mee leven :P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 16:27:
€ 3,50 per ticket. Ongeacht hoe groot je bestelling is.


Nou zeg wat een bedrag ja daar zou ik me indd heel druk om maken en mails naar bedrijven sturen (y)

:')
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tess///M5 op zaterdag 13 november 2010 om 16:33:
Vooral omdat die kosten voorheen werden berekend als je een kaartje in een shop haalde, maarja, aangezien je nu alles zelf doet, PLUS veel kaartjes tegelijk besteld
vind ik dat je gewoon maar 1 keer die administratiekosten hoort te betalen.
Ja dat vind ik eigenlijk ook iets onzinnigs, maar.... daar kan ik dan nog wel mee leven :P


Zo zie ik het ook. Het probleem is dat we er niet aan onderuit komen, want er is geen alternatief. Markteconomie werkt alleen goed als de consument kan kiezen. Nu moet je wel online kopen, en vragen alle ticketboeren vergelijkbare premies.

Het gaat er hier nu ook niet eens om hoeveel het is, maar het is voor mij een principe kwestie geworden. Wáárom betalen we? Dat is volstrekt onduidelijk. Niet voor service in ieder geval; want toen ik (wegens onverwachte verplaatsing van concertdatum) de kaartjes bij eerder genoemde SeeTickets bestelling wou annuleren kreeg ik alleen de ticketprijs terug. De service/bespreek/whatever kosten hielden ze. Tuig is het, als je het mij vraagt.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 16:47:
Nou zeg wat een bedrag ja daar zou ik me indd heel druk om maken en mails naar bedrijven sturen (y)


Als een evenement 2.000 bezoekers trekt (een normale discotheek vol) levert ze dat € 7.000 op. Als dat om duizend bestellingen gaat (gemiddeld 2 kaartjes) hebben ze misschien € 500 aan kosten bij de bank. Waar gaat de rest heen? Nu bestelt niet iedereen bij dezelfde ticket service, maar er zijn meerdere data per weekeind waaronder mega evenementen met tienduizenden bezoekers. Ik kan me niet eens voorstellen hoeveel winst hiermee word verdiend.

Misschien geven de meesten hier niets om, maar ik stel op een gegeven moment vragen. Misschien kan er op termijn iets aan gedaan worden als genoeg consumenten zich hiervan bewust worden. Anders verandert er nooit iets.
 
Waarschuw beheerder
Ja bedrijven maken winst gek hè :lol:

Er werken mensen die betaald moeten worden, de website, de bank wil geld en er zullen nog wel wat posten zijn.

Maar je hoeft ze toch niet daar te kopen je kan ze toch ook bij de primera enzo kopen? Of rekenen die ook extra?
 
Waarschuw beheerder
Lekker boeiend allemaal, ga je toch lekker niet feesten.
Dit is maar een druppel op een hele hoge prijs, ga dan
ook brieven schrijven naar de discotheken / partycentra,
de DJ's die een belabberd hoog bedrag vragen en alle zgn.
organisaties die de dupe zijn van de algehele crisis in
Nederland en maar ff vast snel alle kaartjes voor 2011 in
de voorverkoop doen omdat ze anders te veel verlies leiden
terwijl partygangend Nederland gewoon genaaid wordt waar
ze bij staat.

Huilie's allemaal.
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Je noemt nu Paylogic, maar ik denk dat het eerlijker is als je het dan branchebreed maakt, dus met alle andere officiele ticketburo's erbij.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:13:
Maar je hoeft ze toch niet daar te kopen je kan ze toch ook bij de primera enzo kopen? Of rekenen die ook extra?


Ik weet niet precies voor welke tickets dat nog mogelijk is en of er daar nog extra kosten zijn. ID&T (en dus ook B2S en Q-Dance) en de grote theaters bieden die mogelijkheid in ieder geval al niet meer; daar ben je op internet aangewezen. En zoals ik al zei gaat het ook niet eens om de hoogte van de kosten; het gaat er vooral om dat volstrekt onduidelijk is waar je ze voor betaalt en waar die prijs dan op gebaseerd is. Als ze echt 3,50 extra per ticket moeten vragen, betaal ik dat graag. Probleem is dat ik dat niet geloof.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:16:
Lekker boeiend allemaal, ga je toch lekker niet feesten.
(..)
Huilie's allemaal.


Hypocriet. Je maakt je zelf ook druk over dit soort zaken; je opende eerder deze week nog dit topic: Mailing over BTW verhoging
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:19:
Je noemt nu Paylogic, maar ik denk dat het eerlijker is als je het dan branchebreed maakt, dus met alle andere officiele ticketburo's erbij.


Is inderdaad zo, maar ik wil ergens beginnen. Misschien maak ik er meer werk van, misschien ook niet. Ik zie deze discussie ook als middel om te peilen of meer mensen er zo over denken, en of er misschien dingen zijn te noemen waar ik nog niet eerder aan had gedacht. Dus alle feedback is welkom :)
Waarschuw beheerder
donateur
Tsjah, als je een replay shirtje koopt betaal je ook niet alleen voor het shirtje maar ook voor de winkel

zo is het leven
 
Waarschuw beheerder
Nou die 3,50 zou me echt aan m'n reet roesten als ik eerlijk ben :lol:
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:21:
graag. Probleem is dat ik dat niet geloof


Dat is dan jouw probleem denk niet dat paylogic jou verantwoording schuldig is over hoe zij die 3,50 besteden zij leveren een dienst jij maakt er gebruik dus zal je moeten betalen doe je dat niet dan geen feest :d
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 13 november 2010 om 17:28:
Tsjah, als je een replay shirtje koopt betaal je ook niet alleen voor het shirtje maar ook voor de winkel


Daarbij weet je ongeveer wat er voor is gebeurd. Productie, transport, opslag, huur winkelruimte, inrichting, personeel op hoofdkantoor/magazijn/winkel, promotie en vervolgens pas winst.

Wat gebeurt er hier? Er wordt eenmalig een website gebouwd die het mogelijk maakt op basis van enkele ingevoerde gegevens (datum, naam, organisatie, prijs en aanvangsttijd) een betaling te doen en een gegenereerde PDF uit te printen. Ik ben zelf webontwikkelaar; ik weet hoe zo'n systeem gebouwd zou zijn en wat daar eventueel nog voor onderhoud bij zou komen kijken. Verder is de dienst puur virtueel; waarschijnlijk betalen we gebakken lucht.

Zoals Tess hierboven al aanhaalde betaalde je vroeger tenminste ook nog voor het loon van de kassa medewerkster, of het gedrukte en opgestuurde ticket in een mooi mapje. Tegenwoordig moet je hem zelf nog maar printen. Waar gaan dan die kosten in zitten?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:24:
Je maakt je zelf ook druk over dit soort zaken; je opende eerder deze week nog dit topic: Mailing over BTW verhoging


Ja, maar wat is nou die ene euro op dit hoge bedrag?
Je doet nu net lijken alsof het door dit bedrijf komt,
terwijl er tig andere hielenlikkers zijn die de prijzen
hoog doen laten blijven.

En buiten dat, ik vind het nog een goed bedrag voor de
service die je krijgt, herinneringen als je kaartje nog
niet geprint is en noem het maar op.

Nu jij weer....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:32:
Tegenwoordig moet je hem zelf nog maar printen. Waar gaan dan die kosten in zitten?


Geen idee, dure internet aansluiting denk ik :lol:


Maar idd
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:29:
Nou die 3,50 zou me echt aan m'n reet roesten als ik eerlijk ben :lol:


Als je je dan toch druk maakt om je geld zou ik eerder je verzekering of abonnementen aan gaan schrijven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:29:
Nou die 3,50 zou me echt aan m'n reet roesten als ik eerlijk ben :lol:


Idd 3,50 :lol:

Kan je overal wel een brief voor gaan sturen tegenwoordig.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 13 november 2010 om 17:34:
Als je je dan toch druk maakt om je geld zou ik eerder je verzekering of abonnementen aan gaan schrijven


(y).
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:32:
Daarbij weet je ongeveer wat er voor is gebeurd. Productie, transport, opslag, huur winkelruimte, inrichting, personeel op hoofdkantoor/magazijn/winkel, promotie en vervolgens pas winst.


Lul je nou? Wat een sjap ben jij zeg.
Waarschuw beheerder
Helemaal niets mis met die prijzen.
De leventje is nou eenmaal niet gratis, zeker niet voor bedrijven.
Zaken moeten betaald worden + een onderneming moet winstgevend zijn.
Je moet niet denken dat een aanbieder als Paylogic maar een paar man in dienst heeft om deze dienst aan te kunnen bieden.
Ik kan wel een lijstje op gaan stellen aan kosten die ze zeker maken, maar die kan jezelf ook wel bedenken hoop ik...

Btw wat jaren terug betaalde je voor een hardcopy kaartje bij een sigarenboer 5 eu of meer aan administratie kosten.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:29:
Dat is dan jouw probleem denk niet dat paylogic jou verantwoording schuldig is over hoe zij die 3,50 besteden zij leveren een dienst jij maakt er gebruik dus zal je moeten betalen doe je dat niet dan geen feest :d


We betalen maar weten niet waarom precies. Daar kan op zon minst een verklaring voor gegeven worden. De tijd die ze daar aan besteden hebben ze aan mij al lang geleden terug verdiend.


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:29:
Nou die 3,50 zou me echt aan m'n reet roesten als ik eerlijk ben :lol:


Als je elke maand naar een feest gaat betaal je op een jaar € 42. Daar moet ik een paar uur voor werken. En weggegooid geld is altijd duur.


Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 13 november 2010 om 17:34:
Als je je dan toch druk maakt om je geld zou ik eerder je verzekering of abonnementen aan gaan schrijven


Verzekeringen staan onder toezicht van de overheid en hebben daadwerkelijk enorme uitgaven te doen. Je weet waar je de premie voor betaalt. Bovendien is er veel concurrentie en daardoor verschil in prijs; hier niet.


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:33:
En buiten dat, ik vind het nog een goed bedrag voor de
service die je krijgt, herinneringen als je kaartje nog
niet geprint is en noem het maar op.


Dat hebben ze eenmalig voorzien toen de website werd gebouwd; technisch stelt dat niets voor. Daar zitten nu en in de toekomst 0 kosten in.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:42:
Als je elke maand naar een feest gaat betaal je op een jaar € 42. Daar moet ik een paar uur voor werken. En weggegooid geld is altijd duur.


42,00 raak ik al kwijt door het gewoon te strooien, ergens te laten liggen, etc :lol:
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:42:
Dat hebben ze eenmalig voorzien toen de website werd gebouwd; technisch stelt dat niets voor. Daar zitten nu en in de toekomst 0 kosten in.


wat stel je dan voor? Dat ze er 1,50 aan verdienen? Dan heb je 2 euro winst, zijn toch weer 24 euroknallers per jaar
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:42:
Daar zitten nu en in de toekomst 0 kosten in.


Precies, dat is puur een stukje service die voor het bedrijf in kwestie nu de vruchten
afwerpt, niks meer dan mijn complimenten hiervoor. Hierdoor hebben ze de ruimte om zich
weer bezig te houden met nieuwe ontwikkelingen in het ticketwezen door met barcodes en
de ontwikkelingen in de mobiele telefonie bezig te houden (app's etc). En buiten dat heb
jij geen FUCKING flauw benul HOEVEEL werk je weghaalt bij een organisatie door het hele
ticket(verkoop)systeem over te nemen en te zorgen dat alles goed loopt.

Nogmaals; je praat poep.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:42:
betalen maar weten niet waarom precies. Daar kan op zon minst een verklaring voor gegeven worden. De tijd die ze daar aan besteden hebben ze aan mij al lang geleden terug verdiend.


Vraag een rondleiding bij ze aan of wat dacht je van een bedrijfspresentatie :lol:

Ik zie t al voor me dat ik aan mijn klanten ga vertellen hoe ik aan ze verdien :')
Moet niet gekker worden :x
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 17:42:
Als je elke maand naar een feest gaat betaal je op een jaar € 42. Daar moet ik een paar uur voor werken. En weggegooid geld is altijd duur.


Een paar uur voor euro 42 ? Pfff gast hou eens op zeg :x

Ik kan niet in je portemonee kijken maar vind je het nou niet een beetje overdreven?

Overigens wel interessant hoe iedereen erover denkt hier op PF
Ik denk dat de gemiddelde flocker het ook geen ene ruk interesseert ze gaan toch wel naar het feest toe.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:49:
Overigens wel interessant hoe iedereen erover denkt hier op PF


Ik ook. Jullie zijn duidelijk. Ik ben benieuwd naar nieuwe ideëen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:49:
Een paar uur voor euro 42 ?


Op een sociale werkplaats moet je een paar uur werken idd :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:49:
Ik zie t al voor me dat ik aan mijn klanten ga vertellen hoe ik aan ze verdien :')
Moet niet gekker worden


Nou inderdaad

Of dat je bij de patatboer vraagt hoeveel eurie cent ze per frietje op je verdienen

Ijsjes kopen met je calculator erbij :')
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 17:49:
Ik denk dat de gemiddelde flocker het ook geen ene ruk interesseert ze gaan toch wel naar het feest toe.


Maar dat is volgens mij met de ticketprijzen in het algemeen zo. Je ziet onder feesten of in topics wel vaak geklaag dat het allemaal zo duur is, maar mensen gaan toch wel. En of je nou voor een consumptie 1 of 2 muntjes moet aftikken en of het (evenementen-)bier nou wel of niet te zuipen is...men gaat. Kortom, een hoop geklaag en gejank, maar men wil naar een feest dus men gáát naar een feest. Dus dan maakt die "service-toeslag" ook niks meer uit denk ik. (F)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 18:00:
Kortom, een hoop geklaag en gejank, maar men wil naar een feest dus men gáát naar een feest. Dus dan maakt die "service-toeslag" ook niks meer uit denk ik. (F)


Vandaar ook mijn reactie in een ander topic:
als je wat te zeiken hebt STA op en ga niet
meer ;). Je laat jezelf alleen maar naaien
en ondertussen wordt de ons zó mooie scene
gewoon uitgemolken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zaterdag 13 november 2010 om 18:00:
maar men wil naar een feest dus men gáát naar een feest. Dus dan maakt die "service-toeslag" ook niks meer uit denk ik.


En zolang mensen dat doen blijft alles in stand, waarom zouden organisatoren, handelaren, whatever dan hun prijzen bijstellen

ze zijn gek :lol:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 13 november 2010 om 18:02:
whatever dan hun prijzen bijstellen


Dat moeten ze vanaf januari, en zij allemaal huilie hwuuuuuuuuu de overheid dit dat, daarom moeten WIJ
de prijzen omhoog gooien bwhhuuu. Nee organisatoren, dat HOEVEN jullie helemaal niet, jullie moeten
gewoon wat winst inleveren. Maar dat zijn ze niet van plan :lol::lol::Lol::lol:.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 18:02:
Vandaar ook mijn reactie in een ander topic:
als je wat te zeiken hebt STA op en ga niet
meer ;).


Er is een andere weg: van protest. Maar dat werkt nooit als iedereen onverschillig blijft. Daarom graag andere meningen, want van mensen zoals jullie hoeft niemand verandering of inzet te verwachten. Kudde schapen zullen altijd stilzwijgend netjes betalen. Maar sommige mensen zijn kritischer, en veranderen de situatie misschien nog eens voor de kudde. En daar hebben we dan allemaal profijt van.

Als jullie je afvragen waarom ik hier tijd aan besteed, vraag ik me af waarom jullie überhaupt nog reageren hier. Er zijn toch belangrijkere zaken?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 18:13:
Omdat jij poep praat en ik daar graag op in ga.


En wat vind je van mensen die jouw topic verzieken als je iets serieus aan de kaak probeert te stellen?
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Mensen, laten we het nu even on topic en vooral respectvol houden en niet met allerhande afvalproducten werpen. (F)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
3,50 vind ik niet echt een probleem.
Misschien is het onnodig en iets te veel, maarja je weet wel zeker dat ze echt zijn en een feestje kost nou eenmaal veel geld, dat weet je als je gaat..
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 18:31:
Misschien is het onnodig en iets te veel, maarja je weet wel zeker dat ze echt zijn en een feestje kost nou eenmaal veel geld, dat weet je als je gaat..


Idd....
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Maar wacht eventjes, paylogic verleent toch een dienst?!
Waarom is het dan fout dat er 'fee' gerekend wordt? of is dienstverlenen gratis tegenwoordig??
Kijk, als je praat over een verkooppunt die kaarten van de eigen organisatie verkoopt en dáár dikke fee over rekent, ja, daar kan ik inkomen, dat is niet terecht...maar Paylogic is gewoon een dienstverlener, een tussenpersoon....lijkt me logisch als juist op de verkoop van het ticket [ de dienstverlening dus ] verdient wordt....de rest kost alleen maar...:s
Je hebt het hier ook niet over een tseenpersoon die dikkkkke winst maakt, die kom je zat tegen als je naar toegangskaarten googled, nee, Paylogic is gewoon een 'voorverkoopadres'.....net zoals je entreetickets bij het postkantoor kan halen.....
Snap het probleem niet....snap zoiezo niet dat je uberhaupt nog entreekaarten koopt van belachelijk dure feestjes.....vroeger was 42,50 een schappelijk bedrag voor een hele dag toegang tot een dik festival met dikke namen....[ heb zelfs nog prijzen meegemaakt van 22,50 ]
Guldens heb ik het over he....:s