Partyflock
 
Forumonderwerp · 1051206
 
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 25 februari 2009, looptijd van 6331.1 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Voedselbanken door voorraad heen

4331%
overheid moet bijspringen
3122%
illegalen uitsluiten van deelname
2719%
als je niet met je uitkering om kan gaan dan heb je pech
2417%
mij een zorg
107%
ieder voor zich, net als in de states.
54%
geef je eigen idee

AMSTERDAM - De voedselbanken zijn bijna door hun voorraden heen. Door de economische crisis steeg het aantal klanten in de afgelopen twee maanden met bijna twintig procent.
Het aantal leveranciers blijft echter achter. De pakketten zijn daarom al kleiner geworden zegt Voedselbank-oprichtster Clara Sies in Metro. "Normaal gesproken bestaat een pakket uit zes tot negen basisartikelen die de lokale voedselbanken dan aanvullen. Maar deze week konden we maar drie artikelen leveren. Vanaf volgende week is dat waarschijnlijk al helemaal niets meer", zegt ze in de krant.

Sies denkt dat de situatie alleen maar nijpender wordt nu steeds meer mensen hun baan verliezen.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3334439/__Voedselbanken_door_voorraad_heen__.html?p=3,1
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
hebt gestemd, jouw keuze was: "overheid moet bijspringen"


 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "ieder voor zich, net als in de states."


Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "geef je eigen idee"


Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "illegalen uitsluiten van deelname"


Maar ieder voor zich, net als in de states is ook handig, en moet je maar met je uitkering om kunnen gaan
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Floor * op woensdag 25 februari 2009 om 12:36:
Maar ieder voor zich, net als in de states is ook handig,


(y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "overheid moet bijspringen"


Als je bij de gemeente komt en je hebt geld/vreten nodig sturen ze je gewoon naar de voedselbank.. Terwijl dat niet eens wordt gesubsidieert door de overheid :loser: schaamteloos.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "overheid moet bijspringen"


Uitspraak van Floor * op woensdag 25 februari 2009 om 12:36:
Maar ieder voor zich, net als in de states is ook handig, en moet je maar met je uitkering om kunnen gaan


Zie jij maar eens rond te komen van 10 euro in de week :gaap:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:48:
Als je bij de gemeente komt en je hebt geld/vreten nodig sturen ze je gewoon naar de voedselbank.. Terwijl dat niet eens wordt gesubsidieert door de overheid schaamteloos


Ja eigenlijk te belachelijk voor woorden, laat de zwakkeren in hulpbehoeftigen in de samenleving maar stikken :[
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
alle allochtonen die geen NL kunnen spreken uitsluiten
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:53:
Zie jij maar eens rond te komen van 10 euro in de week


Herkeuren ja :woop: en allene de ekte geven :respect:
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "mij een zorg"


Waar is al dat geld gebleven van die uitzendingen van laatst? Ze hadden toch zoveel donateurs erbij? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "mij een zorg"


Ben ik nu egocentrisch? :(
 
Waarschuw beheerder
[img width=500 height=700 cacheid=0014341e002d43f0d6e89fdf1a027233d9]http://fc43.deviantart.com/fs31/f/2008/234/8/6/NOBODY_CARES_by_AquaticFishy.png[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Had de voedselbank maar B merken moeten gebruiken. Hadden ze 2x zoveel pakketten kunnen uitdelen....
 
Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
'T is toch triest dat NL voedselbanken nodig heeft ?! :rot:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:10:
'T is toch triest dat NL voedselbanken nodig heeft ?!


'T is toch triest dat er mensen in NL zijn die geloven dat er geen armoede is in de maatschappij??? ?![ :aai:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:53:
Zie jij maar eens rond te komen van 10 euro in de week :gaap:


Kan best (Y)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nona op woensdag 25 februari 2009 om 14:21:
Kan best


Niet als je kinderen hebt (n)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nona op woensdag 25 februari 2009 om 14:21:
Kan best


achterlijke!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:19:
'T is toch triest dat er mensen in NL zijn die geloven dat er geen armoede is in de maatschappij???


idd.. maar kunnen ze ook niets aan doen, ze weten gewoon niet beter ;)

Mijn idee: topsalarissen / bonussen verbieden en dat geld uitbesteden aan betere dingen, dingen die echt nodig zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een kerstbonus van 1 ton nodig heeft :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "illegalen uitsluiten van deelname"


tja mag het niet zeggen maar toch zeg ik het eerst voor je eigen mensen zorgen,dat is belangrijkste:d
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leipe elly ouwe op facebook op woensdag 25 februari 2009 om 14:37:
tja mag het niet zeggen maar toch zeg ik het eerst voor je eigen mensen zorgen,dat is belangrijkste


 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:35:
idd.. maar kunnen ze ook niets aan doen, ze weten gewoon niet beter

Mijn idee: topsalarissen / bonussen verbieden en dat geld uitbesteden aan betere dingen, dingen die echt nodig zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een kerstbonus van 1 ton nodig heeft


Dit soort mensen moeten ze juist alle maatschappelijke zorg verbieden, die verdienen het gewoon niet :no:

Uitspraak van Leipe elly ouwe op facebook op woensdag 25 februari 2009 om 14:37:
tja mag het niet zeggen maar toch zeg ik het eerst voor je eigen mensen zorgen,dat is belangrijkste


Alsof er alleen maar buitenlanders in de steun zitten :gaap:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:19:
'T is toch triest dat er mensen in NL zijn die geloven dat er geen armoede is in de maatschappij??? ?![


'T is toch triest dat dit ontstaat ?!

Ik bedoelde eigenlijk..
Nl stuurt o zo veel geld naar andere landen om zo goed te doen voor de rest.
Maar ze vergeten dat NL ook in de problemen komt (is gekomen)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:35:
Mijn idee: topsalarissen / bonussen verbieden en dat geld uitbesteden aan betere dingen, dingen die echt nodig zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een kerstbonus van 1 ton nodig heeft


Precies :/
Die gasten vullen maar en vullen maar.
Ze weten volgens mij van zijn langzalzeleven niet waar ze het geld aan uit moeten geven :/

En die kerstbonus van 1 ton kan ik wel gebruiken hoor :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "illegalen uitsluiten van deelname", "mij een zorg", "als je niet met je uitkering om kan gaan dan heb je pech", "ieder voor zich, net als in de states."


 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:42:
'T is toch triest dat dit ontstaat ?!


En hoe denk je dat dit nou komt dan??

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:42:
Ik bedoelde eigenlijk..
Nl stuurt o zo veel geld naar andere landen om zo goed te doen voor de rest.
Maar ze vergeten dat NL ook in de problemen komt (is gekomen)


Ontwikkelingshulp is nog steeds niet een van de hoofdoorzaken van de maatschappelijke problemen in NL.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:42:
Precies
Die gasten vullen maar en vullen maar.
Ze weten volgens mij van zijn langzalzeleven niet waar ze het geld aan uit moeten geven


En toch is een commercieel bedrijf niet echt veel verantwoording schuldig aan de staat (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "overheid moet bijspringen"


Sommige clienten van mij staan ook al op een wachtlijst :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:35:
Mijn idee: topsalarissen / bonussen verbieden en dat geld uitbesteden aan betere dingen, dingen die echt nodig zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een kerstbonus van 1 ton nodig heeft :rot:


Je bedoelt de Wouter Bos jaloezie belasting. Hiermee jaag je de welvarende, werkende Nederlanders de grens over.
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "overheid moet bijspringen"
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Floor * op woensdag 25 februari 2009 om 12:36:
en moet je maar met je uitkering om kunnen gaan


Dom wicht.

Uitspraak van Nona op woensdag 25 februari 2009 om 14:21:
Kan best (Y)


:/

Uitspraak van Leipe elly ouwe op facebook op woensdag 25 februari 2009 om 14:37:
tja mag het niet zeggen maar toch zeg ik het eerst voor je eigen mensen zorgen,dat is belangrijkste:d


Ja idd laat alle buitenlanders lekker de $%#$%^%#$^ krijgen! Lekker makkelijk (Y) Eigen volk eerst dit dat.



Laat ze eens stoppen met die gayoorlog dat is ook vette geld verspilling
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 15:18:
Ja idd laat alle buitenlanders lekker de $%#$%^%#$^ krijgen! Lekker makkelijk Eigen volk eerst dit dat


Je bent er weer uitgekeken op??? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Floor * op woensdag 25 februari 2009 om 12:36:
Maar ieder voor zich, net als in de states is ook handig, en moet je maar met je uitkering om kunnen gaan


Als je er geen verstand van hebt, hou je snavel dan dicht :X
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 15:21:
Je bent er weer uitgekeken op??? :lol:


Op wat?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Florence op woensdag 25 februari 2009 om 14:54:
Je bedoelt de Wouter Bos jaloezie belasting. Hiermee jaag je de welvarende, werkende Nederlanders de grens over.


Misschien. Maar zeker niet allemaal, dat zou maar een klein percentage zijn. Dat ze die bonussen hier krijgen wil natuurlijk niet zeggen dat ze ze in het buitenland wel krijgen. En bovendien is de hypotheekrente nog altijd aftrekbaar (h)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 15:27:
Op wat?


Buitenlanders :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 15:31:
Buitenlanders :P


Het was sarcastisch nerd en hoezo er op uitgekeken? Ik heb buitenlanders nooit interessant gevonden op die manier ;)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 15:34:
Het was sarcastisch nerd en hoezo er op uitgekeken? Ik heb buitenlanders nooit interessant gevonden op die manier


Meid zit je maar te plagen hoor :$ (f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "mij een zorg"


kan dr niets aan doen. en ik wil dr ook niets aan doen
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:53:
Ontwikkelingshulp is nog steeds niet een van de hoofdoorzaken van de maatschappelijke problemen in NL.


Nee, dat kan.
Maar ze doen het wel nog steeds.
En zeg nou eerlijk..
Hoeveel % van het opgebrachte geld voor bijvoorbeeld die Tsunamie is er nou daadwerkelijk naar dat land gegaan ?
Ze leven nog steeds in hutjes.
Van al dat geld konden ze echt wel een paar knappe huizen bouwen hoor.
Maar er is gewoon weer 80% hier gebleven, stelletje sletten :[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 15:43:
Meid zit je maar te plagen hoor :$ (f)


NERD.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 15:29:
Misschien. Maar zeker niet allemaal, dat zou maar een klein percentage zijn. Dat ze die bonussen hier krijgen wil natuurlijk niet zeggen dat ze ze in het buitenland wel krijgen. En bovendien is de hypotheekrente nog altijd aftrekbaar (h)


Nee, dat heeft er helemaal niets mee te maken. Dankzij jouw voorstel om de hoge inkomens zwaarder te belasten, jaag je mensen over de grens naar landen waar de belastingen lager zijn. Die bonussen krijgen ze sowieso wel en voor de hypotheekrente hoef je niet in Nederland te blijven wonen.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 15:47:
NERD.


:woop:
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Florence op woensdag 25 februari 2009 om 15:52:
Nee, dat heeft er helemaal niets mee te maken. Dankzij jouw voorstel om de hoge inkomens zwaarder te belasten, jaag je mensen over de grens naar landen waar de belastingen lager zijn. Die bonussen krijgen ze sowieso wel en voor de hypotheekrente hoef je niet in Nederland te blijven wonen.


wou jij zeggen dat als je in in NL werkt en in het buitenland woont je geen belasting in NL moet betalen??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 16:13:
wou jij zeggen dat als je in in NL werkt en in het buitenland woont je geen belasting in NL moet betalen??


Nee, dat wil ik niet. BTW betaal je altijd, maar voor de inkomstenbelasting hoef je niet perse onder het Nederlandse belastingstelsel te vallen.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:35:
Mijn idee: topsalarissen / bonussen verbieden en dat geld uitbesteden aan betere dingen, dingen die echt nodig zij


Wel bij het onderwerp blijven Zanna. O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:48:
Als je bij de gemeente komt en je hebt geld/vreten nodig sturen ze je gewoon naar de voedselbank.. Terwijl dat niet eens wordt gesubsidieert door de overheid schaamteloos.


Uitstekend verwoord, en dan als regering wel prat erop gaan dat niemand in dit land honger lijdt. De welvaart van een land is af te lezen aan de laagste inkomens, niet die van de hoogte. Kijk alleen maar naar de US.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 14:26:
Niet als je kinderen hebt (N)


Dat is waar.

Maar denk ook eens aan de dingen die je niet nodig hebt en die wel aangeschaft worden.
Want je komt niet zomaar uit op een bedrag van 10 euro per week lijkt me..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het leukste vind ik nog dat een groot deel van de mensen hier die roepen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 februari 2009 om 12:35:
Uitspraak van RottûrdamParkzicht op woensdag 25 februari 2009 om 12:31:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "ieder voor zich, net als in de states."


Uitspraak van Florence op woensdag 25 februari 2009 om 14:47:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "illegalen uitsluiten van deelname", "mij een zorg", "als je niet met je uitkering om kan gaan dan heb je pech", "ieder voor zich, net als in de states."


dit jaar nog hun baantje kwijt zijn :roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 15:18:
Uitspraak van » F l o o r * op woensdag 25 februari 2009 om 12:36:
en moet je maar met je uitkering om kunnen gaan

Dom wicht.


:LOL:



Uitspraak van M. :') op woensdag 25 februari 2009 om 15:18:
Uitspraak van ysam op woensdag 25 februari 2009 om 14:37:
tja mag het niet zeggen maar toch zeg ik het eerst voor je eigen mensen zorgen,dat is belangrijkste

Ja idd laat alle buitenlanders lekker de $%#$%^%#$^ krijgen! Lekker makkelijk Eigen volk eerst dit dat.


:jaja:eigen volk eerst dat is enigste goeie antwoord hier.