Partyflock
 
Forumonderwerp · 1051206
 
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 25 februari 2009, looptijd van 6330.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Voedselbanken door voorraad heen

4331%
overheid moet bijspringen
3122%
illegalen uitsluiten van deelname
2719%
als je niet met je uitkering om kan gaan dan heb je pech
2417%
mij een zorg
107%
ieder voor zich, net als in de states.
54%
geef je eigen idee

AMSTERDAM - De voedselbanken zijn bijna door hun voorraden heen. Door de economische crisis steeg het aantal klanten in de afgelopen twee maanden met bijna twintig procent.
Het aantal leveranciers blijft echter achter. De pakketten zijn daarom al kleiner geworden zegt Voedselbank-oprichtster Clara Sies in Metro. "Normaal gesproken bestaat een pakket uit zes tot negen basisartikelen die de lokale voedselbanken dan aanvullen. Maar deze week konden we maar drie artikelen leveren. Vanaf volgende week is dat waarschijnlijk al helemaal niets meer", zegt ze in de krant.

Sies denkt dat de situatie alleen maar nijpender wordt nu steeds meer mensen hun baan verliezen.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3334439/__Voedselbanken_door_voorraad_heen__.html?p=3,1
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 28 februari 2009 om 23:30:
Kijk,
als je echt wil/en moet pak je aan wat er is, en kun je later switchen. Maar je toont wel wil.Er zijn dus zat mensen die zich te goed voelen voor bepaalde baantjes en dus maar handje gaan ophouden.
Die mensen..zucht.
Je hebt het echt wel zelf in de hand.


Weet jij eigenlijk wel hoeveel WERKENDEN er bij de voedselbank lopen?
Dat er zijn er zoveel dat t een grof schandaal is dat t nodig is.
En de ROVERheid maar zeiken dat de lonen gematigd moeten worden :S

Voedselbanken hebben een nut.
Weet je waarom?
Omdat Harry Potter en kornuiten t jarenlang af heet laten weten.

Ik werkte 32 uur per week en kon ook aankloppen bij de voedselbank.
Ik werkte me de tering om alles netjes te doen en GEEN bijstand nodig te hebben.
Dat heeft uiteindelijk gezorgd voor een periode dat ik afgekeurd thuis zit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 28 februari 2009 om 20:55:
onzin, in onze maatschappij is dat niet nodig. mensen bij de voedselbank hebben ooit teveel schulden gehad,zonder of met hun sculd, het is prios stellen. geen lcd als jewilt vree de rest van de maand dom volk


Je noemt zelf toch ook al 'zonder hun schuld', begin dan niet gelijk over lcd's ipv eten. :looser:

Niemand zit vrijwillig langdurig in de bijstand, punt...
 
Waarschuw beheerder
Ik vind NIET dat de overheid moet bijspringen, maar vind dat de overheid wat regels moet veranderen. Ik heb zelf in een keuken van een verzorgingstehuis als hulpkok gewerkt en als ik zag hoeveel eten daar per dag weggegooid werd, was dat niet meer normaal. Ik zou willen zeggen; zorg gewoon ervoor dat al dit eten niet meer weggegooid hoeft te worden en dat hetgeen wat overgebleven is gewoon verstrekt wordt aan mensen die het niet al te breed hebben en je hebt al een klein beetje het probleem opgelost.

Overigens vind ik nog steeds, dat als iemand zijn sigaretten kan betalen niets te zoeken heeft bij voedselbanken. Als je rekent wat je op jaarbasis kan besparen als je deze niet koopt, kun je er redelijk wat maaltijden voor halen.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van SMOKUM op zaterdag 28 februari 2009 om 23:30:
Kijk,

als je echt wil/en moet pak je aan wat er is, en kun je later switchen. Maar je toont wel wil.
Er zijn dus zat mensen die zich te goed voelen voor bepaalde baantjes en dus maar handje gaan ophouden.

Die mensen..zucht.

Je hebt het echt wel zelf in de hand.


Ieks wat een kortzichtig mannetje ben jij :/
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 maart 2009 om 17:32:
Weet jij eigenlijk wel hoeveel WERKENDEN er bij de voedselbank lopen?


tja we hebben in nederland toch minimum loon met alle respect maar daar kan je echt van vreten hoor. misschien minder snuiven en zuipen ofzo.
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 maart 2009 om 17:32:
Dat er zijn er zoveel dat t een grof schandaal is dat t nodig is.


hoe nodig is het... in afrika is het nodig. hier zullen ook ongetwijfeld mensen het arm hebben maar iedereen krijgt hier een uitkering. en door omstandigheden wil ik best geloven dat er mensen zijn die dan echt nauwelijks centen hebben maar volgens mij zijn daar voedselbanken voor.. en een groot deel van die banken leeft weer dankzij subsidies...
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 maart 2009 om 09:12:
Ik heb zelf in een keuken van een verzorgingstehuis als hulpkok gewerkt en als ik zag hoeveel eten daar per dag weggegooid werd


he had je ook alternatieve straf. ik heb dat ook moeten doen een tijdje toen ik gepakt was voor een serie overvallen.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 08:38:
Niemand zit vrijwillig langdurig in de bijstand, punt...


ik ken toch ook wel wat mensen die het wel vrijwillig doen hoor.... maar niet iedereen dat klopt jah
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:08:
hier zullen ook ongetwijfeld mensen het arm hebben maar iedereen krijgt hier een uitkering. en door omstandigheden wil ik best geloven dat er mensen zijn die dan echt nauwelijks centen hebben maar volgens mij zijn daar voedselbanken voor.. en een groot deel van die banken leeft weer dankzij subsidies...


wat dus wil zeggen dat als er geen geld meer is, die mensen ook niet meer bij de voedselbank aan hoeven te kloppen..


Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:08:
tja we hebben in nederland toch minimum loon met alle respect maar daar kan je echt van vreten hoor. misschien minder snuiven en zuipen ofzo.


Er zijn toch echt mensen die onder het minimum leven hoor en zelfs meerdere jaren.. Helaas is er dán ook niemand die die mensen zegt waar ze recht op hebben :/
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tip ga werk zoeken via internet ipv klagen op het internet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:08:
met alle respect maar daar kan je echt van vreten hoor.


Je hele gezin ook? :bye:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:10:
ik ken toch ook wel wat mensen die het wel vrijwillig doen hoor....


Er staat ook langdurig eh. Bovendien niet eens mogelijk met strenge controle tegenwoordig.
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 15:27:
Er staat ook langdurig eh. Bovendien niet eens mogelijk met strenge controle tegenwoordig.


heb je er weinig kijk op. sommige mensen krijgen een stempel met onbemiddelbaar en kunnen dus langdurig uitkering trekken zonder sollicitatieplecht. bovendien als het niet mogelijk is dan is er toch ook geen probleem lijkt mij.
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 15:27:
Je hele gezin ook?


en die kunnen dan allemaal niet werken voor hun centen? er zijn tienduizenden gezinnen die het wel kunnen hoe moeilijk het ook zal zijn. en er zullen mensen in de bijstand zitten met grote schulden. vaak door hun eigen schuld maar soms niet. maar 99 procent komt in aanmerking voor schuldsanering enzo.... we moeten het allemaal niet overdrijven. ik denk dat je ook als uitkeringstrekker goed af bent in nederland. er zijn genoeg landen waar je het veel slechter treft
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:43:
maar 99 procent komt in aanmerking voor schuldsanering enzo....


Dat betekent niet dat je schulden kwijtgescholden worden, dat betekent dat een groot deel van je inkomsten gelijk naar schuldeisers gaat en dat je dus geen/minder geld over houdt om te eten, precies de reden dat veel mensen in de schulden bij de voedselbank aankloppen.
Trouwens ook niet iets dat je zomaar doet, meeste mensen schamen zich kapot...

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:43:
en die kunnen dan allemaal niet werken voor hun centen?


Met d'r krantenwijk d'r eigen eten bij elkaar sparen? :D

Ik zeg niet dat mensen het in Nederland zo slecht hebben, wordt alleen zo makkelijk over gedacht op PF :/
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 15:43:
sommige mensen krijgen een stempel met onbemiddelbaar en kunnen dus langdurig uitkering trekken zonder sollicitatieplecht.


En hoeveel houden er dat vrijwillig langer als een jaar vol? :D Waarschijnlijk zijn ze dan ook echt onbemiddelbaar.
Thuiszitten lijkt me leuker dan dat het is, zeker als je blijkbaar te weinig geld overhoud om normaal te kennen leven.

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd...
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 15:53:
Dat betekent niet dat je schulden kwijtgescholden worden, dat betekent dat een groot deel van je inkomsten gelijk naar schuldeisers gaat en dat je dus geen/minder geld over houdt om te eten, precies de reden dat veel mensen in de schulden bij de voedselbank aankloppen.
Trouwens ook niet iets dat je zomaar doet, meeste mensen schamen zich kapot...


schulden moeten nu eenmaal terug betaald worden. en het overgrote deel weet dondersgoed dat ze die schulden moeten betalen ook. schuldsanereen betekend ook dat je lang niet alles meer hoeft terug te betalen vaak maar 30 procent en je zit er maar maximaal 3 jaar aanvast. mooie regeling voor mensen die een gat in hun hand hebben
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 15:53:
Met d'r krantenwijk d'r eigen eten bij elkaar sparen?


partner
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 15:53:
wordt alleen zo makkelijk over gedacht op PF


mee eens
Uitspraak van lindaaatje op maandag 2 maart 2009 om 15:53:
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd...


nee hoor
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 16:08:
partner


Als je een ex-partner hebt die niet "draagkrachtig genoeg is" heb je t naskijken in Nl hoor.
En dan mag je t in je uppie ophoesten.
(Nou weet ik dat ik in een wel heel rare situatie zat, maar er zijn genoeg mensen die echt te weinig overhouden om van te overleven)