ik bekijk iets op ervaring, als iemand 1 nummer maakt als iemand die net een jaar bezig is of als iemand die 20 jaar bezig is vind ik een groot verschil, neem bijvoorbeeld headhunterz, die was(waren destijds) ook niet subliem met de eerste producties, iemand die je helpt ij het afmixen is al genoeg om het toch "af" te laten klinken, nu een stuk of 15 nummers later(met P1 erbij zelfs nog meer) merk je echt wel verschil met devolwassenheid van de tracks, dat heeft niet met leeftijd te maken.. maar wel met ervaring, iemand die 10 jaar bezig is kan dat dus veel makkelijker, TO is 16, dus waarschijnlijk nog helemaal niet lang bzig, en voor iemand met zo weinig ervaring vind ik dit een puik stukje werkalles hoeft niet in 1 keer goed toch?
T punt is dat er ook mensen zijn die op hun 11e beginnen, dus dat het niks hoeft te zeggen...
Kben zelf nog geen eens 16, maar k produceer tog al anderhalf jaar... Dan wordt je wel gek van de mensen die zeggen: lekker voor je leeftijd. Na 1,5 komen er steeds minder minpunten in je werk, dan wil ik gewoon tips voor die minpunten...
T punt is dat er ook mensen zijn die op hun 11e beginnen, dus dat het niks hoeft te zeggen...
Tja, maar helaas gaat het hier niet over jou.
je vergeet wel dat TO 16 is en dus waarschijnlijk net begint
tja het is natuurlijk wel leuk enzo dat met samples, en dat het uitmaakt met wat je ermee doet, maar echt een knallende track vind k t niet, als je dit zelf had gemaakt, stem/synths etc, dan was t wel goed, maar omdat je idd die samples gebruikt kan elke gast t maken...
de kunst is om iets te maken met origineele sounds.
en dat pavo dat nou ook doet is zijn keus maar hij heeft t al gehaald in de top...
Vind ik juist niet. Met samples leer je goed arrangeren en hoe je een track in elkaar zet. Die geluiden zelf maken komt later wel.
tja het is natuurlijk wel leuk enzo dat met samples, en dat het uitmaakt met wat je ermee doet, maar echt een knallende track vind k t niet, als je dit zelf had gemaakt, stem/synths etc, dan was t wel goed, maar omdat je idd die samples gebruikt kan elke gast t maken...
Voilà, luister aub ook eens naar die piano/ambient tracks, die vind ik persoonlijk beter geslaagd dan de mainstream tracks.
Masteren en kwaliteit van geluid is niet optimaal, ik werk gemiddeld 2-4h aan een track, niet meer.
feedback is zeker welkom!
Toch lijkt het me wel een goed idee om vroeg te beginnen met expirimenteren met zelf geluiden maken.
Als je te lang met samples werkt, raak je nogal erg aan die luxe gewent zeg maar, waardoor je nogal snel opgeeft bij de teleurstellingen die je dan krijgt.
Ikzelf merk bijvoorbeeld wel weer nu hoe lastig het is weer van voor af aan te beginnen als je net weer een nummer afhebt. Als ik echt aan samples gewend was, dan had ik het denk ik nu allang weer opgegeven en gewoon verder gegaan met samples.
Maarja, mijn eerste nummers zijn ook allemaal gemaakt met van die standaard fruityloopsgeluidjes. Gaandeweg leerde ik mezelf gewoon geluiden goed te vervormen tot ik bij een bepaald nummer besloot die (bijna) geheel uit zelfgemaakte geluiden te laten bestaan.
Geen samples gebruiken maakt het voor mij professioneler
Ik vind het allemaal net niet. Je bent zeker niet a-muzikaal maar je melodieën etc. zijn gewoon nog niet goed genoeg. Nu moet je wat dat betreft niet al te zwaar aan mijn mening tillen want ik ben op het gebied van melodie mss de meest zeikerige gast hier van 't forum, ik vind melo's standaard al kut als ze niet perfect zijn...
en perfectie is toch hetgeen wat je na streeft als je muziek maakt
Nee, maar een schilderij zonder gemengde kleuren, enkel met standaard verf uit tubes, is ook niet bepaald professioneel.
Wat een ontzettend slechte vergelijking.
Je moet 1 ding tegelijk leren, niet 10 dingen tegelijk.
Zeg jij.
De verhouding tussen artiesten die zelf hun geluiden maken en de artiesten die zelf hun eigen verf maken ligt anders ook niet bepaald gelijk en is ook totaal niet met elkaar te vergelijken.
Dan is dat van mij nog een betere vergelijking, vandaar dat ik het zeg.
En waarom dan? Is dat te moeilijk?
Toch wel spijtig dat jij het niet voor elkaar krijgt je op meer dan één ding tegelijk te focussen...
Een beetje in een bank hangen op school en iets leren over een periode van 6 JAAR is wel even iets anders dan een sampler onder ogen krijgen en daar, met hopelijk meer enthousiasme dan je voor school hebt, serieus mee aan de slag te gaan.
die geestelijke beperking van je
Muziek maken waarschijnlijk ook niet.
Jij meent dat een sampler uit je hoofd leren ongeveer gelijkstaat aan de stof die ik in 6 jaar moet behandelen?
dit gaat weer helemaal fucking nergens over, jullie beiden zijn niet van dat niveau dat jij de standaard van muziek/ muziek maken bepaald ja
je bent geen timbaland, tiesto. headhunterz, tecnoboy, dj promo, mad dog, tommyknocker of weet ik veel wat voor leipe producer.
die zetten de standaard en die mogen een mening hebben.
wij allen zijn gewoon hobby-isten.
een mening is ok, maar ken je plek.
Even tussendoor, heb jij wel eens met een sampler gewerkt, en zoja welke?
Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 9 december 2008 om 23:14:
wij allen zijn gewoon hobby-isten.
En dus heb jij geen mening.
Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 9 december 2008 om 23:14:
een mening is ok, maar ken je plek.
Know your role, and shut your mouth. Wat dacht je daar van?
Nope.
Maar om zo'n ding te leren kennen kan toch echt niet zo verschrikkelijk moeilijk zijn? I
Het zal zeker niet onmogelijk zijn denk ik om toch nog het apparaat goed te leren kennen, zonder er gelijk 100% focus in te stoppen... maar ik denk eigenlijk niet eens dat iemand dat zou doen.
Als ik bijv. zo al die plaatjes zie, zou ik allereerst een orgasme krijgen als ik zoiets voor me neus kreeg, en er daarna uren mee liggen spelen.
Eigenlijk zou ik zo'n dingetje wel willen hebben, ziet er verdomd leuk uit.
Ik werk met Reason dus ik gebruik alleen maar samples en loops...boeiend.
want het is eigenlijk wel een beetje zielig aan het worden.
En je bent ook nog eens een crossposter die z'n eigen woordjes blijkbaar heel belangrijk vindt.
Mja de draag die is me even ontgaan. Heb hem wel zien liggen. het was een rode hé.
Had ik dan geweten dat dat rood spel de draad was ging alles anders verlopen.
Het spijt me verschrikkelijk dat ik die oude wonde terug heb opengereten. Ik kwam iets te laat.
Nu zit je daar terug op jou paard.