Partyflock

Forumonderwerp · 1038339

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 9 december 2008 om 23:14:
dit gaat weer helemaal fucking nergens over, jullie beiden zijn niet van dat niveau dat jij de standaard van muziek/ muziek maken bepaald ja

Daar gaat het ook helemaal niet over.

je bent geen timbaland, tiesto. headhunterz, tecnoboy, dj promo, mad dog, tommyknocker of weet ik veel wat voor leipe producer.

Ja en?

die zetten de standaard en die mogen een mening hebben.

:lol:

wij allen zijn gewoon hobby-isten.

En dus heb jij geen mening. :rot:

een mening is ok, maar ken je plek.

Know your role, and shut your mouth. Wat dacht je daar van? :cheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 december 2008 om 19:17:
Ik begrijp heel goed wat je zegt. Je doet alsof een sampler uit je kop leren moeilijker is dan de stof die ik elke dag op school behandel.

Even tussendoor, heb jij wel eens met een sampler gewerkt, en zoja welke?

Waarschuw beheerder
Je begrijpt het muzikale stuk wel alleen technisch moet je echt zelf shit leren maken haal wat synths om je eigen geluiden te maken na een tijdje maak je precies wat je wilt hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 10:01:
technisch moet je echt zelf shit leren maken

daar begin ik mij nu al meer me bezig te houden :) Maar kheb er voorlopig nog geen tracks mee gemaakt.

Is z3ta bijvoorbeeld goed om zelf geluiden temaken?

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 07:22:
Even tussendoor, heb jij wel eens met een sampler gewerkt, en zoja welke?

Nope.O:)
Maar om zo'n ding te leren kennen kan toch echt niet zo verschrikkelijk moeilijk zijn? Ik kan begrijpen dat je er een hele tijd mee bezig bent om alle functies te leren kennen, maar de handleiding zal vast niet in het Chinees zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 december 2008 om 07:21:
wij allen zijn gewoon hobby-isten.

En dus heb jij geen mening. :rot:

een mening is ok, maar ken je plek.

Know your role, and shut your mouth. Wat dacht je daar van?

ja ik heb wel een mening, maar ik claim de waarheid er niet op.

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 17:09:
Nope.

Zo'n vermoeden had ik al. ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 december 2008 om 17:09:
Maar om zo'n ding te leren kennen kan toch echt niet zo verschrikkelijk moeilijk zijn? I

Hier maak je dus een enorme denkfout. En nee, het is inderdaad niet "verschrikkelijk moeilijk", maar er zitten vaak heel veel functies in die je op het eerste gezicht helemaal niet zou verwachten, functies die het werken met dat ding allemaal veel makkelijker of juist complexer of beter kunnen maken. Om zoiets te leren moet je echt even goed er voor gaan zitten, met de niet-Chinese handleiding inderdaad, en eerst goed graven in dat apparaat zodat je ALLE functies kent en weet wat je er mee kunt doen, voordat je je weer met iets anders bezig gaat houden. Anders ga je dingen vergeten of je gaat dingen door elkaar halen. Als je een nieuw apparaat koopt moet je niet aan alle knoppen tegelijk gaan draaien maar je moet gewoon precies weten wat welke knop doet en wat het effect is als je er aan draait. Dan werk je veel effectiever en dus beter.

Doe je dat niet, dan blijft je kennis van zo'n apparaat (kan een sampler zijn, een synth, of zelfs een effect processor) oppervlakkig en haal je er nooit uit wat er in zit, ook al functioneert ie (voor jouw idee dan) wel.

Snap je?

Waarschuw beheerder
Ja, ik kan het op zich wel begrijpen ja.:P
Het zal zeker niet onmogelijk zijn denk ik om toch nog het apparaat goed te leren kennen, zonder er gelijk 100% focus in te stoppen... maar ik denk eigenlijk niet eens dat iemand dat zou doen.
Als ik bijv. zo al die plaatjes zie, zou ik allereerst een orgasme krijgen als ik zoiets voor me neus kreeg, en er daarna uren mee liggen spelen.:P
Alleen weet ik zo niet of ik wel dat apparaat 100% uit mijn hoofd zou leren. Het programma waar ik nu mee werk ken ik ook nog niet 100% uit mijn hoofd, ik gebruik alleen het spul dat ik fijn vind te gebruiken.
Eigenlijk zou ik zo'n dingetje wel willen hebben, ziet er verdomd leuk uit.O:)
Waarschuw beheerder
Pfffff zit iedereen in de winterdepressie ofzo, wat een gezever zeg in het producersforum....

Ik werk met Reason dus ik gebruik alleen maar samples en loops...boeiend. Daarvoor werkte ik met FL en deed ik veel met vsti...so what? De samples die ik gebruik pas ik toch altijd aan zodat het weer een eigen geluid wordt. Arrangeren heb ik wel redelijk onder de knie....

Ontopic: (hij zit weer es op ze werk dus luisterd thuis ff ;))

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 14:34:
Het zal zeker niet onmogelijk zijn denk ik om toch nog het apparaat goed te leren kennen, zonder er gelijk 100% focus in te stoppen... maar ik denk eigenlijk niet eens dat iemand dat zou doen.
Als ik bijv. zo al die plaatjes zie, zou ik allereerst een orgasme krijgen als ik zoiets voor me neus kreeg, en er daarna uren mee liggen spelen.

En ik doe dat dus juist niet. Ja misschien heel even. Maar dan gaat eerst de handleiding open en die lees ik van voor naar achter eerst helemaal door. Zo voorkom je een hoop ellende dat je eindeloos zit te zoeken naar iets simpels wat je heel makkelijk had kunnen weten als je even in die handleiding gekeken had.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 december 2008 om 14:34:
Eigenlijk zou ik zo'n dingetje wel willen hebben, ziet er verdomd leuk uit.

Ze zijn ook heel leuk. Ik heb zelf een W30 gehad en heb altijd heel goed kunnen werken met dat ding, ondanks het zeer beperkte geheugen. Maarja, dat is dus een kwestie van je apparaat goed kennen.

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op donderdag 11 december 2008 om 14:37:
Ik werk met Reason dus ik gebruik alleen maar samples en loops...boeiend.

Dus? Dus wat? Reason bestaat wel uit iets meer dan "samples en loops". :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 december 2008 om 05:51:
Dus? Dus wat? Reason bestaat wel uit iets meer dan "samples en loops"

:jaja: modulare synthese

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 december 2008 om 07:13:
modulare synthese

Granular, modular, en subtractive idd. En dat is alleen de synths, dan hebben we de effect modules of de sequencer nog niet eens gehad.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 december 2008 om 05:51:
Dus? Dus wat? Reason bestaat wel uit iets meer dan "samples en loops".

Nix, ik geef der iets mee aan wat ik het meest gebruik binnen reason. Maak heus ook wel eens mijn eigen geluiden met de Subtractor of de Mahlstrom...:x
Waarschuw beheerder
Dit lijk hier een beetje op die eindeloze mijn programma is beter dan het jouwe discussie waar niemand ooit zijn gelijk zal halen omdat niemand gelijk heeft.
MAAR IK HEB WEL GELIJK? IK GEBRUIK FRUITYLOOPS. Pff, ik gebruik reason.
Amai das voor kindjes wi. Alle wat je zegt ben je zelf. Ik ben toch veel professioneler bezig dan jij.
Echt hilarisch. Beethoven, die was pas professioneel. Als jullie ooit doof worden maar nog in staat zijn om steengoeie muziek te maken,
dan mogen het jullie eens op jullie neus zetten. Maar nu zouden we er beter me stoppen want het is eigenlijk wel een beetje zielig aan het worden.
Jullie moeten wel echt onzeker zijn over jullie talenten, dat jullie zich verstoppen achter een façade van arrogantie.
Maar ey, jullie zijn niet de enige hoor, heb daarjuist een topic gelezen waar ze een jonge beginner zwaar voor aap aan het zetten omdat hij technieken zocht om betere melodieën te maken. Zo overgetalenteerd dat ze bang waren om hun kennis te delen.
Mja heb de link hier onder geplaatst, ik had er namelijk totaal geen probleem mee om mijn kennis met die jongen te delen. En kijk, ik deel hem zelfs met jullie. Jullie gaan er zeker beter van worden.
Ik maak muziek omdat ik ervan geniet om muziek te maken en ben jij nu professioneler bezig, het zal mij een worst wezen. Ik ga er niet minder van genieten en hou nog altijd evenveel talent over. peace

https://partyflock.nl/topic/1043063:Paar_melo_s_advies_graag] hier staat interessante informatie waar je proffesionele melodieën mee kunt maken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van kozen op woensdag 31 december 2008 om 09:24:
want het is eigenlijk wel een beetje zielig aan het worden.

Ik weet het niet hoor, maar hier heeft al ruim 2 weken niemand gereageerd, dus wat zit je nou te zeiken. En trouwens, als het je niet bevalt, hou dan gewoon lekker je bek. Aan dat domme commentaar van je te zien heb je de draad niet eens begrepen.

En je bent ook nog eens een crossposter die z'n eigen woordjes blijkbaar heel belangrijk vindt. :Rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mja de draag die is me even ontgaan. Heb hem wel zien liggen. het was een rode hé.
Had ik dan geweten dat dat rood spel de draad was ging alles anders verlopen.
Het spijt me verschrikkelijk dat ik die oude wonde terug heb opengereten. Ik kwam iets te laat.
Nu zit je daar terug op jou paard.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 31 december 2008 om 11:30:
En je bent ook nog eens een crossposter die z'n eigen woordjes blijkbaar heel belangrijk vindt. :Rot:

Belangrijk, bwa niet echt eigenlijk. Interessant misschien, ja interessant. Die link leid naar iets interessants.
Moet je eens checken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van kozen op woensdag 31 december 2008 om 18:24:
Mja de draag die is me even ontgaan. Heb hem wel zien liggen. het was een rode hé.
Had ik dan geweten dat dat rood spel de draad was ging alles anders verlopen.
Het spijt me verschrikkelijk dat ik die oude wonde terug heb opengereten. Ik kwam iets te laat.
Nu zit je daar terug op jou paard.

Ik vraag me af of je muziek net zo goed is als je Nederlands. :rot: