Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
je auto is gewoon een keertje warm gelopen. Niks aan de hand. Gewoon oude koelvloeistof eruit, nieuwe erin en keep on roling
Tja soms weet je t gewoon niet op pf. sommigge mensen plaatsen zon opmerking en die denken dan nog echt dat ze t weten ook....
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb een Renault
daar ga je al de fout in
Heb ook een 19 gehad, koelvloeistof was ook bruin en goor!
Maar was gewoon roest water! Paar keer verversen kan verder geen kwaad!
Maar als er olie inzit wel verstandig om even het lek op te sporen hehe
Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?
Koppakking lek, dan heb je last van vermogensverlies..
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.
je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?
meer weet ik er niet van
weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.
je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?
meer weet ik er niet van
weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?
laatste aanpassing
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 22:28:Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?
Meisje, koelvloeistof is áltijd een beetje raar van kleur, wij gebruiken gele, die na verloop van tijd drapperig wordt, vooral bij veel rijden...
Als je koppakking lek zou zijn lijkt het me stug dat het naar je dop van je radiator loopt, die zit vooraan je wagen, je motor hangt daarachter....ik zeg gewoon even nieuwe koelvloeistof tappen..
Hoest met de bandjes
? Nee ff naar de garage, hangen ze een sonde in je koelvloeistof kunnen ze zo kijken of ie lekt. Geen flauw idee hoe het bij renault zit, maar als het je koppakking niet is kan je kop zelf ook gescheurd zijn. Gewoon ff lekker je vingertje in het potje roeren
voelt het echt vettig aan zou je eerst je koelsysteem kunnen reinigen en het weer proberen. Bougies dr ff uitdraaien en kijken of ze allemaal ongeveer de zelfde kleur hebben. Verder ff in de gaten houden of je auto koelvloeistof gebruikt en nergens lekt. Succes dr mee..
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb een Renault 19 Chamade
Charade bedoel je?
Charade is een type Daihatsu. Een Chamade is een uitvoering van de Renault type 19. Net zoals GTI een uitvoering is van een VW Golf.
Koppakking lek
waterverlies
witte rook
En een stotterend blok bij het starten kan ook een lekke koppakking aanwijzing zijn.
Dat zijn trouwens goede antwoorden voor een dame Bontje*
Haarscheurtjes in de cilinderkop kan ook drap (lees: olie) in je koelreservoir veroorzaken. Zou ff langs een garage gaan.
Ok bedankt voor de WEL serieuze reacties.
Alleen wat jullie zeiden over die aansteker test (ik zal het eens proberen) bij mij loopt de olie waarschijnlijk naar het koelvloeistof reservoir in plaats van andersom.
Ik weet niet of het ook echt de olie is maar het koelvloeistofreservoir liep helemaal over van de bruine drab. Maar zoals iemand zei, kan het ook roestwater zijn toch. Ik zal eens ff kijken.
Alleen wat jullie zeiden over die aansteker test (ik zal het eens proberen) bij mij loopt de olie waarschijnlijk naar het koelvloeistof reservoir in plaats van andersom.
Ik weet niet of het ook echt de olie is maar het koelvloeistofreservoir liep helemaal over van de bruine drab. Maar zoals iemand zei, kan het ook roestwater zijn toch. Ik zal eens ff kijken.
laatste aanpassing
Koppakking lek, dan heb je last van vermogensverlies..
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.
je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?
meer weet ik er niet van
weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?
Dat zijn allemaal wel dingen die erop kunnen wijzen dat je een lekke koppakking hebt, maar je hoeft niet perse vermogens verlies te hebben bij een lekke koppakking.
Je hoeft ook niet perse witte rook te hebben bij een lekke koppakking
T beste is effe met een snuffelaar (of zoals snielzzzzz zegt, co meter) ff kijken wat ie doet.
kost je geen drol, en dan heb je zekerheid.
En ff met je vinger in t potje roeren is ook altijd lekker
Dat zijn allemaal wel dingen die erop kunnen wijzen dat je een lekke koppakking hebt, maar je hoeft niet perse vermogens verlies te hebben bij een lekke koppakking.
Je hoeft ook niet perse witte rook te hebben bij een lekke koppakking
nee oke, maar het zouden toch gevolgen kunnen zijn van?
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
Neem ff een kijkje op het forum van Renault Tuning:http://www.renault-tuning.com/forum.php. Daar staan een heleboel problemen en oplossingen en evt. mensen die je kunnen helpen met je probleem!
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 22:28:Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?
Is niet altijd goed te zien, meestal gaat de auto stotteren onderin toeren of houdt de auto in. Ook veel druk op het syteem, of een hogere temperatuur van de motor..In het ergste geval komt er witte rook uit je uitlaat dan weet je dat er koelvloeistof verbrandt i.p.v. benzine
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:pech
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:met
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:mijn schoonvader
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Nou zegt mijn
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Renault 19 Chamade
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:dat ik die moet laten vervangen
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Afgelopen weekend kwam ik
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:langs de weg
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:klaar
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:en ik zat helemaal onder
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Waarschijnlijk witte olie
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:zegt mijn schoonvader
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
laatste aanpassing
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
pech
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
met
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
mijn schoonvader
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Nou zegt mijn
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Renault 19 Chamade
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
dat ik die moet laten vervangen
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Afgelopen weekend kwam ik
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
langs de weg
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
klaar
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
en ik zat helemaal onder
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Waarschijnlijk witte olie
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
zegt mijn schoonvader
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
LOL hahahahahha
Neem ff een kijkje op het forum van Renault Tuning:http://www.renault-tuning.com/forum.php. Daar staan een heleboel problemen
wat een verrassing
Uitspraak vanIk heb een Renault 19 Chamade dat is het probleemandrea
seleste
op vrijdag 18 januari 2008 om 18:26:
sorry het blijft franse troep
nee dan moet je ook franse olie gebruiken
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 februari 2008 om 13:54:nee dan moet je ook franse olie gebruiken
en als dat ook niet werkt ?
gewoon bij Nelis inleveren voor de sloperij
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 februari 2008 om 13:54:Uitspraak van 1313 op vrijdag 18 januari 2008 om 18:26:
Ik heb een Renault 19 Chamade dat is het probleem
sorry het blijft franse troep
nee dan moet je ook franse olie gebruiken
hahah sla olie dus
Uitspraak van ...Bzzz... op maandag 25 februari 2008 om 18:06:defecte warmtewisselaar misschien.
nee tinie, de koppakking is inwendig lek tussen de kamer van de koevloeistof en de olie.
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
ja dat je toe bent aan een japanner of een duitser
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
klinkt bekend, ken 2 andere mensen met een renault die hetzelfde hadden


















![[B&D]guus](/images/user/427590_2939269.jpg)


