Partyflock
 
Forumonderwerp · 992058
Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?
:gaap:
je auto is gewoon een keertje warm gelopen. Niks aan de hand. Gewoon oude koelvloeistof eruit, nieuwe erin en keep on roling (y)
Uitspraak van JAWELLUS op dinsdag 15 januari 2008 om 19:21:
je auto is gewoon een keertje warm gelopen. Niks aan de hand. Gewoon oude koelvloeistof eruit, nieuwe erin en keep on roling


Uitspraak van Rexel op dinsdag 15 januari 2008 om 18:53:
Tja soms weet je t gewoon niet op pf. sommigge mensen plaatsen zon opmerking en die denken dan nog echt dat ze t weten ook....


Uitspraak van JAWELLUS op dinsdag 15 januari 2008 om 19:21:
je auto is gewoon een keertje warm gelopen. Niks aan de hand. Gewoon oude koelvloeistof eruit, nieuwe erin en keep on roling


hahaha :P
 
god de tering wat een monteurs hier allemaal
Niks over mn technische kennis :P
 
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb een Renault


daar ga je al de fout in :yes:
Niks over van mn technische kennis


:D
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Bert :cammy: op dinsdag 15 januari 2008 om 18:30:
Roest
En
Narigheid
Achtervolgt
U
Lange
Tijd


haha die kon ik nog niet(Y)
Kleppendeksel eraf, luchttol pakken, en alle kopbouten ff strakker zetten.
Heb ook een 19 gehad, koelvloeistof was ook bruin en goor!
Maar was gewoon roest water! Paar keer verversen kan verder geen kwaad!
Maar als er olie inzit wel verstandig om even het lek op te sporen hehe
Uitspraak van Slager™ op dinsdag 15 januari 2008 om 22:20:
Heb ook een 19 gehad, koelvloeistof was ook bruin en goor!
Maar was gewoon roest water! Paar keer verversen kan verder geen kwaad!
Maar als er olie inzit wel verstandig om even het lek op te sporen hehe


Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?
Koppakking lek, dan heb je last van vermogensverlies..
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.

je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?

meer weet ik er niet van :)

weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?
laatste aanpassing
morgen weet ik misschien wel meer (dat mag ik wel hopen) :D ga dan wrs namelijk helpen de koppakking vervangen :yes: je moet wat op je vrije dag
laatste aanpassing
Artiest DanM
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 22:28:
Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?


Meisje, koelvloeistof is áltijd een beetje raar van kleur, wij gebruiken gele, die na verloop van tijd drapperig wordt, vooral bij veel rijden...
Als je koppakking lek zou zijn lijkt het me stug dat het naar je dop van je radiator loopt, die zit vooraan je wagen, je motor hangt daarachter....ik zeg gewoon even nieuwe koelvloeistof tappen..(y)
btw...koelvloeistof reservoir? giet je koelvloeistof niet gewoon direct in je radiator? of ben ik nog van de oude stempel..?:O
Uitspraak van DanM op dinsdag 15 januari 2008 om 23:38:
En bedankt he..


haha ja kom op zeg :D , je weet toch wel dat er koelvloeistofreservoirs bestaan :D
Hoest met de bandjes :D ? Nee ff naar de garage, hangen ze een sonde in je koelvloeistof kunnen ze zo kijken of ie lekt. Geen flauw idee hoe het bij renault zit, maar als het je koppakking niet is kan je kop zelf ook gescheurd zijn. Gewoon ff lekker je vingertje in het potje roeren ;) voelt het echt vettig aan zou je eerst je koelsysteem kunnen reinigen en het weer proberen. Bougies dr ff uitdraaien en kijken of ze allemaal ongeveer de zelfde kleur hebben. Verder ff in de gaten houden of je auto koelvloeistof gebruikt en nergens lekt. Succes dr mee..
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb een Renault 19 Chamade


Uitspraak van wsx op dinsdag 15 januari 2008 om 18:32:
Charade bedoel je?


Charade is een type Daihatsu. Een Chamade is een uitvoering van de Renault type 19. Net zoals GTI een uitvoering is van een VW Golf.

Uitspraak van Bontje* op dinsdag 15 januari 2008 om 23:17:
Koppakking lek


Uitspraak van Bontje* op dinsdag 15 januari 2008 om 23:17:
waterverlies


Uitspraak van Bontje* op dinsdag 15 januari 2008 om 23:17:
witte rook


En een stotterend blok bij het starten kan ook een lekke koppakking aanwijzing zijn.

Dat zijn trouwens goede antwoorden voor een dame Bontje*:)

Haarscheurtjes in de cilinderkop kan ook drap (lees: olie) in je koelreservoir veroorzaken. Zou ff langs een garage gaan.
Ok bedankt voor de WEL serieuze reacties.

Alleen wat jullie zeiden over die aansteker test (ik zal het eens proberen) bij mij loopt de olie waarschijnlijk naar het koelvloeistof reservoir in plaats van andersom.
Ik weet niet of het ook echt de olie is maar het koelvloeistofreservoir liep helemaal over van de bruine drab. Maar zoals iemand zei, kan het ook roestwater zijn toch. Ik zal eens ff kijken.
laatste aanpassing
Uitspraak van Bontje* op dinsdag 15 januari 2008 om 23:17:
Koppakking lek, dan heb je last van vermogensverlies..
Olie verlies en waterverlies mocht de kop kapot zijn.
Weet niet precies waar de koppakking zit(tussen boven en onderblok ergens ?) Als je ziet dat daar vloeitstof heeft gelopen issie lek.

je kunt dat toch ook zien aan de witte rook?)
waarom ga je niet gewoon ff naar de garage?

meer weet ik er niet van

weet wel dat je het zelf kan testen door de olie te peilen en dan een aansteker erbij te houden, als het geluidjes maakt dan zit er koelvloeistof bij en dan issie lek toch?


Dat zijn allemaal wel dingen die erop kunnen wijzen dat je een lekke koppakking hebt, maar je hoeft niet perse vermogens verlies te hebben bij een lekke koppakking.

Je hoeft ook niet perse witte rook te hebben bij een lekke koppakking


T beste is effe met een snuffelaar (of zoals snielzzzzz zegt, co meter) ff kijken wat ie doet.

kost je geen drol, en dan heb je zekerheid.

En ff met je vinger in t potje roeren is ook altijd lekker
Uitspraak van Rexel op woensdag 16 januari 2008 om 13:33:
Dat zijn allemaal wel dingen die erop kunnen wijzen dat je een lekke koppakking hebt, maar je hoeft niet perse vermogens verlies te hebben bij een lekke koppakking.

Je hoeft ook niet perse witte rook te hebben bij een lekke koppakking


nee oke, maar het zouden toch gevolgen kunnen zijn van?
het KAN maar het sluit niks uit :)
 
gewoon even een vloeibare pakking aanbrengen of solderen met de krupstahl techniek
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?


Neem ff een kijkje op het forum van Renault Tuning:http://www.renault-tuning.com/forum.php. Daar staan een heleboel problemen en oplossingen en evt. mensen die je kunnen helpen met je probleem!
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 22:28:
Dit zou het dus ook kunnen zijn? Heel fijn want ik weet namelijk niet zeker of het olie was. Het was idd wel bruin en ranzig en het kwam onder mijn dop van de koelvloeistoftank vandaan. Ik ga eens kijken. Maar hoe kun je zien of de koppakking ook daardwerkelijk lek is?


Is niet altijd goed te zien, meestal gaat de auto stotteren onderin toeren of houdt de auto in. Ook veel druk op het syteem, of een hogere temperatuur van de motor..In het ergste geval komt er witte rook uit je uitlaat dan weet je dat er koelvloeistof verbrandt i.p.v. benzine ;)
 
afwachten :jaja:

Of anders naar CarGlass. Is in meeste gevallen gratis.
 
beter doe je die kut renault naar de sloop en koop je een duitse auto of een japanner, maar niet zo'n baquet paturein...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 januari 2008 om 15:55:
baquet paturein...


Hehehe
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
pech


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
met


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
mijn schoonvader


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Nou zegt mijn


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Renault 19 Chamade


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
dat ik die moet laten vervangen


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Afgelopen weekend kwam ik


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
langs de weg


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
klaar


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
en ik zat helemaal onder


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Waarschijnlijk witte olie


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
zegt mijn schoonvader


Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?


:rot:
laatste aanpassing
Ik heb een Renault 19 Chamade dat is het probleem :D
sorry het blijft franse troep
Uitspraak van VWRik op vrijdag 18 januari 2008 om 17:50:
Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
pech


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
met


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
mijn schoonvader


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Nou zegt mijn


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Renault 19 Chamade


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
dat ik die moet laten vervangen


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Afgelopen weekend kwam ik


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
langs de weg


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
klaar


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
en ik zat helemaal onder


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Waarschijnlijk witte olie


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
zegt mijn schoonvader


Uitspraak van Miss PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?


:respect:
LOL hahahahahha
:D
 
Uitspraak van (L)andrea(L)seleste(L) op vrijdag 18 januari 2008 om 18:26:
Ik heb een Renault 19 Chamade dat is het probleem
sorry het blijft franse troep


nee dan moet je ook franse olie gebruiken
 
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 februari 2008 om 13:54:
nee dan moet je ook franse olie gebruiken


en als dat ook niet werkt ?
gewoon bij Nelis inleveren voor de sloperij :)
 
haha ik bied standaard e5 meer dan een andere sloop
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 februari 2008 om 13:54:
Uitspraak van 13(L)13 op vrijdag 18 januari 2008 om 18:26:
Ik heb een Renault 19 Chamade dat is het probleem
sorry het blijft franse troep

nee dan moet je ook franse olie gebruiken


hahah sla olie dus :D
Uitspraak van ...Bzzz... op maandag 25 februari 2008 om 18:06:
defecte warmtewisselaar misschien.


nee tinie, de koppakking is inwendig lek tussen de kamer van de koevloeistof en de olie.
Een warmtewisselaar is zo los. Eerst diagnose stellen kost minder dan erop gokken dat de koppakking defect is.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?


ja dat je toe bent aan een japanner of een duitser;)
Uitspraak van JAWELLUS op dinsdag 15 januari 2008 om 19:21:
je auto is gewoon een keertje warm gelopen. Niks aan de hand. Gewoon oude koelvloeistof eruit, nieuwe erin en keep on roling


ja hooor en dan je hele motor naar de kloten hahaha
laatste aanpassing
 
alsof dat erg is bij een Reblow Blamage...
laatste aanpassing
Uitspraak van PSV since 1913 op dinsdag 15 januari 2008 om 18:27:
Ik heb een Renault 19 Chamade. Afgelopen weekend kwam ik met pech langs de weg te staan en mijn koelvloeistoftank zat helemaal onder de drab. Waarschijnlijk olie. Nou zegt mijn schoonvader dat het de koppakking die lekt en dat er daarom olie naar mijn koelvloeistoftank loopt en dat ik die moet laten vervangen. Zou het eventueel ook iets anders kunnen zijn?


klinkt bekend, ken 2 andere mensen met een renault die hetzelfde hadden :jaja: