Ik dacht idd ook na 60.000
Dat in ieder geval!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 12:17:En ik weet dat die krengen heel duur zijn!
Dat in ieder geval!
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 24 februari 2006 om 12:23:Zou me 180€ gaan kosten excl beurt. Alleen rij 15.000 per jaar dus wou het eigenlijk nog een jaartje uitstellen.
niet verstandig want als dat ding knapt op de snelweg dan komen de zuigers en kleppen met een beetje pech door de motorkap naar buiten.
Oke wel redelijk overdreven maar je motor loopt dan wel helemaal in de soep!
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 24 februari 2006 om 12:23:Zou me 180€ gaan kosten excl beurt.
Koopje, vervangen bij mij zal me rond de €400,- kosten inclusief inbouw. Maar een motorrevisie is €1500,-
Btw, vaak staat er op de zekeringkast bij welke km-stand de distributie vervangen moet worden(althans staat bij mij 140.000 voor distributie en 160.000 de bougies).
Oke wel redelijk overdreven maar je motor loopt dan wel helemaal in de soep!
Nou... je kleppen zijn anders wel behoorlijk krom
Tenzij ze beschermd zijn. Dan schieten de kleppen open en hoeven ze alleen maar afgesteld worden.
laatste aanpassing
Heeft niet alleen met het aantal kilometers te maken maar ook met de leeftijd van de riem. (levens duur) Dus ookal word er weinig gereden kan je om de zoveel jaar een distributie vervanging verwachten.
Bij de meeste europianen, opel etc. om de 60.000 km
Bij de meeste aziaten, mitsubishi etc. om de 90.000 km
Zijn ook merken zoals o.a. een dirtibutie-Ketting, die hoeft (nagenoeg) nooit vervangen te worden
Bij de meeste europianen, opel etc. om de 60.000 km
Bij de meeste aziaten, mitsubishi etc. om de 90.000 km
Zijn ook merken zoals o.a. een dirtibutie-Ketting, die hoeft (nagenoeg) nooit vervangen te worden
heb bij mijn saxo ook pas bij 100dzn gedaan en in me instructie boekje staat bij 120dznd dus jij was er ook wel vroeg bij 
Ik zou er geen risico meenemen.
Mijne is geknapt en m'n hele motor lag in de soep.
Mijne is geknapt en m'n hele motor lag in de soep.

laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 12:25:180 euro???? vind ik erg meevallen dan zou ik het maar doen als ik jou was
riem voor mijn auto is al ongeveer 5 tientjes
JEZUS! voor dayt geld heb ik als ik geluk heb de onderdelen
riem spanrol etc ..
arbeidsprijs
maarja van de zomer wil ik hem toch wel laten vervangen kan nergens iets vinden over km's/vervanging wanneer die is vervangen ..
heb nu inmiddwels 165.000 km doorsnede persoon vervangt hem wel bij +- 100.000km
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 24 februari 2006 om 17:41:JEZUS! voor dayt geld heb ik als ik geluk heb de onderdelen
riem spanrol etc ..
arbeidsprijsword duur mijn blok licht echterin krappe ruimte moet deel erruit getakld worde ..
maarja van de zomer wil ik hem toch wel laten vervangen kan nergens iets vinden over km's/vervanging wanneer die is vervangen ..
heb nu inmiddwels 165.000 km doorsnede persoon vervangt hem wel bij +- 100.000km
ik heb het alleen over de riem met spanrol e.d. kom ik ook over de 180 euro
Uitspraak van klungelsmurf op vrijdag 24 februari 2006 om 22:30:je riem moet wel vervangen worden. maar het kan ook met jaartallen gaan bijvoorbeeld zoveel km of zoveel jaar
stond al in vorige bericht
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 februari 2006 om 12:44:Ligt eraan bij ieder merk en type verschillend. het is goed zelf te doen als je het juiste gereedschap hebt een distributieriem kost een paar tientjes
hij brengt hem naar de garage voor een beurt denk je dan dat hij zelf ze riem gaat doen? en tenzij je autotechniek gedaan hebt is een riem doen helemaal niet makkelijk dus hou op met je domme praatjes
Als je een auto nieuw koopt dan moet je volgens mij een 5 a 6 jaar rekenen of een 80 a 90 000 km, dit is veilig.
Volgens mij is dit een universele regel en is dit voor iedere auto hetzelfde.
Als je een tweedehands koopt zou ik mits aantoonbaar net vernieuwd, altijd een nieuwe laten plaatsen!
Jammer als je je blok naar de kloten draait!
Nooit op de blauwe ogen van de vorige eigenaar vertrouwen, mits aantoonbaar!
Het komt nog wel eens voor dat men de motor in de soep draait omdat de riem vervangen had moeten worden!
Omdat een riem en de rollen vervangen vaak een heel karwei is, is het vaak een prijzig klusje.
Sommige autofabrikanten lijken het extra lastig te maken om het te vervangen.
Volgens mij is dit een universele regel en is dit voor iedere auto hetzelfde.
Als je een tweedehands koopt zou ik mits aantoonbaar net vernieuwd, altijd een nieuwe laten plaatsen!
Jammer als je je blok naar de kloten draait!
Nooit op de blauwe ogen van de vorige eigenaar vertrouwen, mits aantoonbaar!
Het komt nog wel eens voor dat men de motor in de soep draait omdat de riem vervangen had moeten worden!
Omdat een riem en de rollen vervangen vaak een heel karwei is, is het vaak een prijzig klusje.
Sommige autofabrikanten lijken het extra lastig te maken om het te vervangen.
laatste aanpassing
als je een 4 cilinder 8 klepper hebt dan kan hetmeestal geen kwaat als hij breekt maar als je een 16 klepper hebt staan de kleppen onder een hoek boven je zuigers en als je riem dan breekt blijven er kleppen open staan en komen die tegen je zuigers.bij een 8 klepper staan d kleppen er recht boven en is er bijna altijd ruimte genoeg tussen de openstaande klep en de zuiger dus je auto valt dan alleen stil.en bij een 16 klepper zijn (als je pech hebt)je kleppen,klep geleiders,klep stoters,klep seals,klep zittingen,zuigers,nokkenassen,lagerschalen en met veel pech ook je krukas kapot.veel suc6
Uitspraak van actief op vrijdag 24 februari 2006 om 16:41:minimaal 400€ en maximaal 700€ kreeg ik net te horen...
peugeot moet om de 120.000 of 5 jaar.
Klopt. Ik heb een 206 en daarbij wordt aangehouden om de vijf jaar of bij 120.000 km. Ik heb het bij mijn vorige 206 GTi laten toen bij 100.000 km. Just to be sure. Reparatiekosten als de snaar knapt liggen rond de €1200,-
Zijn ook merken zoals o.a. een dirtibutie-Ketting, die hoeft (nagenoeg) nooit vervangen te worden
haha laatst nog een nieuwe ketting gelegd bij mb cl 500. ding had pas 90.000 gelopen maar er zat al bijna 3 cm rek in de hele ketting. korte (koude) ritjes planken hehe






















