Partyflock
 
Forumonderwerp · 852635
 
Vraagje...

Bij de dealer zeggen ze dat mij distributieriem vervangen moet worden na 60.000 km.
Dacht altijd dat dit pas na 100.000 gedaan moest worden.
Is per auto verschillend zeker :| Heb een peugeot, wel snel zeg.

Klopt dit?
 
daar zijn voorschriften voor geloof ik. Gewoon even op internet speuren dn vind je het wel..

ik heb ook peugeot en is bij 199.000 voor de tweede keer gedaan
 
is per auto verschillend.
60.000 kan goed kloppen!
staat ook wel in het boekje als je die nog hebt...
 
Ik dacht zelf dat dat na 90.000 km. was :/

En ik weet dat die krengen heel duur zijn! :jaja:
 
Ik dacht idd ook na 60.000

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 12:17:
En ik weet dat die krengen heel duur zijn!


Dat in ieder geval!

:[
laatste aanpassing
 
die riemen zijn niet zo duur hoor:P

arbeidsloon is hetgeen wat het zo duur maakt
 
Zou me 180€ gaan kosten excl beurt. Alleen rij 15.000 per jaar dus wou het eigenlijk nog een jaartje uitstellen.

Maar ze raadde me aan dit niet te doen.
 
60.000 of om de drie jaar

maar als ie knapt ben je verder van huis..
 
180 euro???? vind ik erg meevallen dan zou ik het maar doen als ik jou was

riem voor mijn auto is al ongeveer 5 tientjes
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 24 februari 2006 om 12:23:
Zou me 180€ gaan kosten excl beurt. Alleen rij 15.000 per jaar dus wou het eigenlijk nog een jaartje uitstellen.


niet verstandig want als dat ding knapt op de snelweg dan komen de zuigers en kleppen met een beetje pech door de motorkap naar buiten.





















Oke wel redelijk overdreven maar je motor loopt dan wel helemaal in de soep!
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 24 februari 2006 om 12:23:
Zou me 180€ gaan kosten excl beurt.


Koopje, vervangen bij mij zal me rond de €400,- kosten inclusief inbouw. Maar een motorrevisie is €1500,- ;)

Btw, vaak staat er op de zekeringkast bij welke km-stand de distributie vervangen moet worden(althans staat bij mij 140.000 voor distributie en 160.000 de bougies).

Uitspraak van wsx op vrijdag 24 februari 2006 om 12:27:
Oke wel redelijk overdreven maar je motor loopt dan wel helemaal in de soep!


Nou... je kleppen zijn anders wel behoorlijk krom ;)
Tenzij ze beschermd zijn. Dan schieten de kleppen open en hoeven ze alleen maar afgesteld worden.
laatste aanpassing
Heeft niet alleen met het aantal kilometers te maken maar ook met de leeftijd van de riem. (levens duur) Dus ookal word er weinig gereden kan je om de zoveel jaar een distributie vervanging verwachten.

Bij de meeste europianen, opel etc. om de 60.000 km

Bij de meeste aziaten, mitsubishi etc. om de 90.000 km

Zijn ook merken zoals o.a. een dirtibutie-Ketting, die hoeft (nagenoeg) nooit vervangen te worden ;)
verschilt per auto.

Beter vervangen dan dat jij je zooi krom rijd :/
heb bij mijn saxo ook pas bij 100dzn gedaan en in me instructie boekje staat bij 120dznd dus jij was er ook wel vroeg bij ;)
 
Uitspraak van XXL op vrijdag 24 februari 2006 om 12:34:
Bij de meeste aziaten, mitsubishi etc. om de 90.000 km


dat klopt dan wel bij mij
verschild per auto helaas!!
staat vast en kan je zo opvragen bij je (auto)dealer!
ik had een renault en die moest om de 60.000 me pa heeft een honda en die moet pas om de 100.000 :o
Verschild per auto en per uitvoering soms ook nog!!

Had hiervoor een Honda, die hoefde pas om de 100.000 vervangen te worden. Nu rijd ik in een Seat en die zeggen dat het zo tussen de 60.000 en 80.000 moet....
 
Staat idd in het boekje 60.000.
dus beter geen jaar meer wachten dan dus.
ik vervang gewoon eens in de zoveel tijd de hele auto :)
Ik zou er geen risico meenemen.
Mijne is geknapt en m'n hele motor lag in de soep.
laatste aanpassing
 
Vergiste me, 160€ is materiaal 400€ inclusief 4 uur arbeidsloon
 
in ieder geval op tijd laten vervangen, want anders kost het bergen geld om e.e.a. weer goed te krijgen
 
Verschilt per auto en buiten dat kan een riem uitdrogen of de spanning te laag zijn.
En ik zou het niet door de dealer laten doen als het 400 euro kost. Gok zo dat je dit voor rond de 150 euro zwart kunt doen.
laatste aanpassing
 
beter gelijk vervangen als ie in de soep loopt kost het alles, hebt je geen handige vrienden dan kost het je alleen een 100 euries voor materiaal, succes ermee...
 
minimaal 400€ en maximaal 700€ kreeg ik net te horen...
peugeot moet om de 120.000 of 5 jaar.

geen geld :| *zucht*
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 februari 2006 om 12:25:
180 euro???? vind ik erg meevallen dan zou ik het maar doen als ik jou was

riem voor mijn auto is al ongeveer 5 tientjes


JEZUS! voor dayt geld heb ik als ik geluk heb de onderdelen
riem spanrol etc ..
arbeidsprijs 8) word duur mijn blok licht echterin krappe ruimte moet deel erruit getakld worde ..
maarja van de zomer wil ik hem toch wel laten vervangen kan nergens iets vinden over km's/vervanging wanneer die is vervangen ..
heb nu inmiddwels 165.000 km doorsnede persoon vervangt hem wel bij +- 100.000km :)
 
Dat hoop je en het gaat niet alleen om kilometerstand.
Iemand met verstand van onderdelen kan zo aan de tekst erop zien of het een originele riem is of niet.
En als de letters niet meer zichtbaar zijn is het sowieso tijd voor een nieuwe.
 
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 24 februari 2006 om 17:41:
JEZUS! voor dayt geld heb ik als ik geluk heb de onderdelen
riem spanrol etc ..
arbeidsprijs 8) word duur mijn blok licht echterin krappe ruimte moet deel erruit getakld worde ..
maarja van de zomer wil ik hem toch wel laten vervangen kan nergens iets vinden over km's/vervanging wanneer die is vervangen ..
heb nu inmiddwels 165.000 km doorsnede persoon vervangt hem wel bij +- 100.000km :)


ik heb het alleen over de riem met spanrol e.d. kom ik ook over de 180 euro
ik zou zeggen kijk eerst hoe de riem is is die glazig en hard vervangen maar volgens mij moet zo'n riem wel 80.000 mee kunnen
je riem moet wel vervangen worden. maar het kan ook met jaartallen gaan bijvoorbeeld zoveel km of zoveel jaar
 
Ligt eraan bij ieder merk en type verschillend. het is goed zelf te doen als je het juiste gereedschap hebt een distributieriem kost een paar tientjes
 
Uitspraak van klungelsmurf op vrijdag 24 februari 2006 om 22:30:
je riem moet wel vervangen worden. maar het kan ook met jaartallen gaan bijvoorbeeld zoveel km of zoveel jaar


stond al in vorige bericht


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 februari 2006 om 12:44:
Ligt eraan bij ieder merk en type verschillend. het is goed zelf te doen als je het juiste gereedschap hebt een distributieriem kost een paar tientjes


hij brengt hem naar de garage voor een beurt denk je dan dat hij zelf ze riem gaat doen? en tenzij je autotechniek gedaan hebt is een riem doen helemaal niet makkelijk dus hou op met je domme praatjes
Gewoon zelf doen, appeltje eitje!
Als je een auto nieuw koopt dan moet je volgens mij een 5 a 6 jaar rekenen of een 80 a 90 000 km, dit is veilig.

Volgens mij is dit een universele regel en is dit voor iedere auto hetzelfde.

Als je een tweedehands koopt zou ik mits aantoonbaar net vernieuwd, altijd een nieuwe laten plaatsen!
Jammer als je je blok naar de kloten draait!
Nooit op de blauwe ogen van de vorige eigenaar vertrouwen, mits aantoonbaar!
Het komt nog wel eens voor dat men de motor in de soep draait omdat de riem vervangen had moeten worden!

Omdat een riem en de rollen vervangen vaak een heel karwei is, is het vaak een prijzig klusje.
Sommige autofabrikanten lijken het extra lastig te maken om het te vervangen.
laatste aanpassing
Verschilt per auto ja. Zal het zeker NIET uitstellen. Bij me pa hoefde die pas na 120000, de garage stelde het uit en bij 120050 ging die stuk... Dan ben je een stuk verder van huis...
nu weet ik waarom op oudejaarsnacht mn kleppen de motor in zijn gevallen:P (als ik dat had geweten had mn auto mijn riem ook wel mogen gebruiken hoor :yes: )
 
als je een 4 cilinder 8 klepper hebt dan kan hetmeestal geen kwaat als hij breekt maar als je een 16 klepper hebt staan de kleppen onder een hoek boven je zuigers en als je riem dan breekt blijven er kleppen open staan en komen die tegen je zuigers.bij een 8 klepper staan d kleppen er recht boven en is er bijna altijd ruimte genoeg tussen de openstaande klep en de zuiger dus je auto valt dan alleen stil.en bij een 16 klepper zijn (als je pech hebt)je kleppen,klep geleiders,klep stoters,klep seals,klep zittingen,zuigers,nokkenassen,lagerschalen en met veel pech ook je krukas kapot.veel suc6
 
bij opel is het 60.000 km en bij renault en honda is het 120.000 en het is ook leeftijds gebonden volgens mij naar 5 jaar zowiezo dus sterkte dah kost wel wat geld maar als je handig bent en een beetje verstand heb gr peter
Maat van me wist niet eens dat dat ding bestond en ja hoor brak dat ding. Die heeft een peugeot 306

1200 euro reparatie kosten. en dan zijn alleen je kleppen krom.

Als ik een auto koop is dat het eerste dat ik meteen vervang. Daar moet je niet op besparen
Uitspraak van actief op vrijdag 24 februari 2006 om 16:41:
minimaal 400€ en maximaal 700€ kreeg ik net te horen...
peugeot moet om de 120.000 of 5 jaar.


Klopt. Ik heb een 206 en daarbij wordt aangehouden om de vijf jaar of bij 120.000 km. Ik heb het bij mijn vorige 206 GTi laten toen bij 100.000 km. Just to be sure. Reparatiekosten als de snaar knapt liggen rond de €1200,-
Uitspraak van thetris op zondag 26 februari 2006 om 08:21:
nu weet ik waarom op oudejaarsnacht mn kleppen de motor in zijn gevallen (als ik dat had geweten had mn auto mijn riem ook wel mogen gebruiken hoor )


:d :D leuke ervaring was dat zeg O:)
om 12 uur in de berm staan :D :D
 
Artiest SummA
van mijn Peugeot 306 GTI-6 moeten om de 60.000 km de riem en spanrollen (vergeet die niet !!) vervangen worden...

en 180 euro is een schijntje !
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 22:44:
bij opel is het 60.000 km


voor de 16V motoren 60.000 km of 4 jaar ja
voor de 8V motoren 90.000 km of 6 jaar
en 1.7 Isuzu diesels 120.000 km of 9 jaar
 
Uitspraak van XXL op vrijdag 24 februari 2006 om 12:34:
Zijn ook merken zoals o.a. een dirtibutie-Ketting, die hoeft (nagenoeg) nooit vervangen te worden


haha laatst nog een nieuwe ketting gelegd bij mb cl 500. ding had pas 90.000 gelopen maar er zat al bijna 3 cm rek in de hele ketting. korte (koude) ritjes planken hehe