Partyflock
 
Forumonderwerp · 831998
 
Aangezien ik voor één of andere reden niet meer in het bestaande topic ( https://partyflock.nl/topic/721700 ) kan posten (?!) begin ik er maar een nieuw topic over.

Dus, post je 3D creaties hier :p



Zal ik maar beginnen met men recentste werk in opdracht van Tanzoo Networks...
laatste aanpassing
 
Kmerk het ja, het rare is, als ik de link kopieer naar men adresbalk dan doet hij het wel :/

in ieder gevel, hier is de link:
http://img8.imageshack.us/my.php?image=tanzooroulette8yd.jpg
*gewoon in je adresbalk kopieren dus... (klikken werkt om de één of andere wazige reden niet)*
laatste aanpassing
 
Vette shit (Y)
 
Thanks :D

Zal later wel wat meer posten, maar moet eerst nog andere dingen afwerken ;)

In the meanwhile, dont be shy en post je eigen 3D-stuff!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 december 2005 om 17:12:
Doet niet


komt door dat ellendige redir van pf :/
 
Men laatste work in progress...



Niet echt 100% 3D en nog niet af maargoed, kwestie van poging om het topic wat leven in the blazen :bloos:

En ja, ik ben iemand die (onder andere) van die irritante pop-ups ontwerpt! lol :devil:
Its not my fault!!! Het is allemaal de schuld van de opdrachtgever! o:)
laatste aanpassing
 
Nog eentje. Deze is al wel af (buiten dat er in de werkende versie muntjes in die gaten vooraan zitten).

laatste aanpassing
 
Trouwens, mijn excuses dat het allemaal saaie casino-stuff is, maar heb mommenteel te weinig vrije tijd om andere shit te maken dus... dan post ik men work-stuff maar é... Hope u dont mind too much o:)


Waar blijft de 3D-shit van andere leden trouwens?
Posten dedju!!!
laatste aanpassing
ik volg momenteel een opleiding reclame communicatie en vormgeving. En ik doe thuis ook wel wat dingen in 3d. Ik ga binnenkort een groot project starten (weet niet of het gaat lukken maar ik hoop van wel) wil wil namelijk in 3ds max. De nieuwe seat leon sport up gaan maken. Ik heb wel wat andere dingentjes gemaakt. Ik zal even kijken of ik ze nog ergens kan vinden. Ik ben momenteel op de stage en daar kan ik ff niets van plaatjes bij mij thuis zoeken.

Ik post zsm (eigenlijk heb ik zaterdag pas tijd) wat pics van mij. (misschien zullen je er wel een paar dingen bekend voorkomen *CM.f...


*EDIT*
Maar die casino tafel ziet er puik uit...
Welk programma gebruik je? En nog speciale plugins?


btw. Ik heb wel nog een site van een vriend van mij (rollercoasterfreak) die doet ook veel in 3d.
http://thuur.pieterpeeters.com/
laatste aanpassing
Als ik 3d dingen maak kom ik niet verder dan 3d maken in swift 3d :S. Maar ben nu aan het klooien met een 3d map voor Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory. Dat is zwaar moeilijk. maar ja aldoende leert men :D
Uitspraak van Budi op donderdag 19 januari 2006 om 09:32:
maar ja aldoende leert men


klopt
op school heb ik misschien een paar uurtjes blokjes neerzetten geleerd, Thuis leer ik veel meer via tut's en door gewoon veel uren met het programma samen door te brengen ;)
 
Uitspraak van Error 404 op donderdag 19 januari 2006 om 08:51:
Welk programma gebruik je? En nog speciale plugins?


3DStudio MAX, heb eigelijk wel een kleine berg plugins maar gebruik ze nooit. Het is zoals bij photoshop; er zijn maar bitter weinig plugins waar je echt iets aan hebt. Meeste dingen kan je al standaard, maar moet je wat meer stapjes voor ondernemen en dat heb ik eigelijk liever (the hard way), want als je het allemaal zelf doet heb je meer controle over het resultaat en verkrijg je ook meer je 'eigen look'.

Uitspraak van Error 404 op donderdag 19 januari 2006 om 08:51:
misschien zullen je er wel een paar dingen bekend voorkomen *CM.f...


Maakt nie uit. Spammeuuuuuh!!! :D
laatste aanpassing
heb jij trouwens Vray? (lijkt er wel op dat je niet de standaard render gebruikt...)
 
Nope, no Vray, heb er wel is wat mee gespeeld. Leuke opties/functies, maar manier van werken ligt me niet lekker. :nee:

Gebruik Brazil R/S. Minder snufjes, maar werkt erg fijn voor mij. Brazil 2.0 (komt binnekort uit) word trouwens erg Kick-ass :yes:

Gebruik regelmatig ook nog de gewone scanline (kan meer dan je denkt). Radiosity geeft bv erg goede resultaten in sommige gevallen, vooral met de nieuwe opties die ze hebben toegevoegd sinds versie 7.5.

Af en toe gebruik ek ook welles mental ray. Meesterlijke renderengine is dat, alleen duurt het wat te lang naar men zin om alles te tweaken.

Uitspraak van Error 404 op donderdag 19 januari 2006 om 10:59:
(lijkt er wel op dat je niet de standaard render gebruikt...)


Alles wat ik hier heb gepost kan je perfect in de standaard scanline van max hoor (do not underestimate the power). Brazil rendert het alleen stukken sneller! Vooral de glossy reflections dan. lol :p

*edit:
Dus ok, ik gebruik wel een render-plugin o:)
laatste aanpassing
oke ik ben er dus achter gekomen dat ik nog maar bar weinig (zeg maar gerust nix) van 3d op m'n computer heb staan.

Ik heb hier nog wel een klein voorbeeldje...
laatste aanpassing
Hier een tekenfilmpje in opdracht voor school. Samen met een aantal klasgenoten gemaakt.. animeren is hell! :)

http://www.morphcore.com/Membershit/DV/DO_NOT_REMOVE/wimpie_compress.wmv
 
Uitspraak van Error 404 op vrijdag 20 januari 2006 om 11:07:
Ik heb hier nog wel een klein voorbeeldje...


Nice rims! Zijn dat nurbs?

Hahaha, leuke Short da vulture. Beetje keyframen kan toch wel leuk zijn vinnek
laatste aanpassing
ja, tis ook wel leuk.. maar het is enorm moeilijk om dat vogeletje wat realistisch laten te bewegen. We hadden wel het voordeel dat er bones inzaten, dit scheelt een hoop werk :)
 
Misschien is het handig dat ieder wat een van zijn eigen creaties hier plaatst er even bij zet met welk programma hij dat heeft gedaan
Uitspraak van Da Vulture op vrijdag 20 januari 2006 om 11:28:
Hier een tekenfilmpje in opdracht voor school. Samen met een aantal klasgenoten gemaakt.. animeren is hell!

http://www.morphcore.com/Membershit/DV/DO_NOT_REMOVE/wimpie_compress.wmv


Met 3D studio Max 8
Render plugin: hammersley
Rendertijd: uurtje of 50 :)
 
hmmm... Lange rendertijd.

Weet trouwens iemand een programma dat je 3D kaart gebruikt om te renderen. Ik weet dat veel programma's je 3D kaart gebruiken om een soort van preview te geven of je werk omgeving in weer te geven. Maar echt renderen naar een avi ?
Dus:

1. Je 3D kaart rendertde omgeving ( GPU )
2. Vervolgens wordt dat frame gecomprimeerd naar je gewenste codec ( CPU )
3. Vervolgens wordt hij naar de HD weggeschreven ( CPU )
 
Uitspraak van Da Vulture op vrijdag 20 januari 2006 om 14:21:
ja, tis ook wel leuk.. maar het is enorm moeilijk om dat vogeletje wat realistisch laten te bewegen. We hadden wel het voordeel dat er bones inzaten, dit scheelt een hoop werk


Oh, sorry. Ik dacht dat je alles ook zelf had gemodelt en gerigged. Maar dat maakt het niet minder mooi natuurlijk ;) (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 17:53:
Weet trouwens iemand een programma dat je 3D kaart gebruikt om te renderen. Ik weet dat veel programma's je 3D kaart gebruiken om een soort van preview te geven of je werk omgeving in weer te geven. Maar echt renderen naar een avi ?
Dus:


Mental Ray gebruikt sinds versie 3.4 gedeeltelijk gebruik van de GPU om een aantal dingen te accelereren.

Nvidia heeft zen eigen renderer die heel veel gebruik maakt van de GPU: Gelato.

Maar dit staat allemaal nog in zen kinderschoenen. Kwalitatief gezien is het nog niet wat het zou kunnen zijn. Trouwens die Gelato kost een bom geld voor wat het is. Wel kan je bv renderhardware (met raytracechips) kopen, kost ook een pak geld maar is zeker wel de moeite als je der professioneel mee bezig bent.

BTW, die renders die gebruik maken van een GPU, werkt mommenteel enkel bij professionele 3D kaarten (oa QuatroFX van Nvidia en FireGL van ATI). Dus niet op een Geforce of Radeon!


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 17:53:
hmmm... Lange rendertijd.


Valt nog goed mee vind ek. Heb al langer op plaatjes moeten wachten (dus geen animaties, maar 1 frame) ;p

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 16:44:
Misschien is het handig dat ieder wat een van zijn eigen creaties hier plaatst er even bij zet met welk programma hij dat heeft gedaan


3DStudio MAX R7.5 + SP1 & Brazil rendering system
Heb geen brazil voor R8 :nee:
laatste aanpassing
 
Cool stuff b)

vind je max zen Boolean ook niet zo enorm K.U.T om mee te werken?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 17:53:
hmmm... Lange rendertijd.

Weet trouwens iemand een programma dat je 3D kaart gebruikt om te renderen. Ik weet dat veel programma's je 3D kaart gebruiken om een soort van preview te geven of je werk omgeving in weer te geven. Maar echt renderen naar een avi ?
Dus:


Maya heeft een hardware renderer. Maar dat ziet er bijlange na nog niet zo mooi uit, dan als je gewoon met mray rendert
hier trouwens wat van mijn creaties

ik ben een groot fan van maya







naja.. jullie moeten maar op mijn site kijken in het 3d stukgje :) (linkje in mijn profiel )

hier ben ik nu aan bezig trouwens
 
*edit: oops, foutjeuuuh :bloos:

Die trein en dat mannetje zijn cool :p b)
laatste aanpassing
Worden er nog meer 3d creaties gepost of niet?


P.S. ik kan voorlopig nog niet beginnen aan mijn nieuwe 3d creaties mijn pc is helemaal naar de ***te aan t gaan.

Ben hard en snel aan t kijken voor een nieuwe.

Mensen laat jullie 3d stuff zien... ik ben benieuwd
 
Uitspraak van BlackShore op zaterdag 21 januari 2006 om 16:25:


Mooi spul hoor :)

Ennuh, Maya = tha shit ;)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 januari 2006 om 15:55:
Ennuh, Maya = tha shit


Laten we die discutie hier aub niet beginnen ;)
:bier:
 
. o:)
 
Uitspraak van Dennis D op donderdag 9 februari 2006 om 21:20:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=&siteID=123112


Old news :[

Trouwens Maya blijft gewoon verderbestaan hoor ;)

Maar hier gaan mooie dingen van komen denk ik. Nu ze elkanders technologie kunnen gebruiken. Net zoals bij Adobe en Macromedia. Wat was 2005 toch een bewogen grafisch jaartje
laatste aanpassing
neeeee alsjeblieft geen maya - max discussie!! het is gewoon wat je gewend bent.. ik heb bijvoormeeld ook hele mooie renders gezien van bv. lightwave
 
Yup, net als XSI, Blender, Houdini, etc etc...

Elk pakket heeft wel zen voor- en nadelen, maar uiteindelijk kan je der net hetzelfde resultaat mee verkrijgen zolang je maar weet waarmee je bezig bent. Het is maar welke interface/workflow je het beste past.
ik heb ook eens een 3d filmpje gemaakt voor school

http://www.cmd.tech.nhl.nl/main/index.php?topic=showcase.php&SHOWCASE_ID=29&SHOWCASE_CATEGORY=3d

made in max...
laatste aanpassing
 
Tonkez:
Whahaha, schitterend!
leuke dingen zie ik hier.

Max blijft gewoon een simpeler programma denk ik wat mensen eerder gebruiken dan bijvoorbeeld Maya.

Ik zelf begon eerst met Max, maar ik vond Lightwave een beter programma. Vooral omdat de modeller en scene editor aparte programmas waren.. maar misshien hebben meer dingen dit, maar zoveel programma;s had ik niet gebruikt.
 
Uitspraak van Mr.J! op zaterdag 18 februari 2006 om 20:59:
Ik zelf begon eerst met Max, maar ik vond Lightwave een beter programma. Vooral omdat de modeller en scene editor aparte programmas waren.. maar misshien hebben meer dingen dit, maar zoveel programma;s had ik niet gebruikt.


3Dstudio is ook zo begonnen ;) (Toen nog gewoon 3DStudio, zonder de max erachter). Was nog in het dos tijdperk

Het is juist omdat dat te beperkt werd dat ze alles in 1 interface hebben gestoken. En bij lightwave beginnen de gevolgen daarvan nu ook voelbaar te worden.
Dat max simpeler is dan maya vind ik flauwe kul. Heb zelf een tijdje met maya gewerkt en de manier van werken lag me niet.

Het is zelfs zo dat 90% van alle game-art in max word gemaakt :)

Maya word dan weer meer in de filmindustrie gebruikt, maar die is ook drastisch aan het overstappen naar 3DStudio.

Maar zoals eerder vermeld; Uiteindelijk maakt het geen fuck uit met welk pro-3Dprogramma je graag werkt. Je kan al die professionele paketten evenmooie en coole dingen maken. Het ligt puur aan het ventje dat erachter zit en wat je zelf lekker werken vind.

PEACE!!!
laatste aanpassing
Sinds wanneer is de film industrie drastisch aan het overtappen naar max? Als ik op dvd's een beetje "the making off" filmpjes aan het kijken ben, kom ik toch altijd wel een keer de maya interface tegen. Starwars 3 / Lord of the rings , etc etc
Uitspraak van Tonkez op zaterdag 11 februari 2006 om 09:44:
ik heb ook eens een 3d filmpje gemaakt voor school

http://www.cmd.tech.nhl.nl/mai ... D=29&SHOWCASE_CATEGORY=3d

made in max...laatste aanpassing 11 februari 2006 09:45


Sorry voor mijn dubbele antwoord:

Hé tonkez, leuk om hier nog een cmd-er tegen te komen. Welk jaar zit je? Ziet er goed uit je filmpje (y)

http://stud.cmd.hro.nl/0757199/vakken/Zomer/AV/slave.avi
hier een kort bluescreenmayafilmpje vorrig jaar gemaakt met AV
laatste aanpassing
ik doe ook cmd :) jaar 3 te breda.
Uitspraak van Da Vulture op zondag 19 februari 2006 om 19:16:
ik doe ook cmd jaar 3 te breda.


HaHa stom van mij, er is natuurlijk wel meer cmd in Nederland, dan alleen waar ik zit. :)

Ik doe nu 3e jaar op de Hogeschool Rotterdam ( willem de kooning academie )
 
Uitspraak van BlackShore op zondag 19 februari 2006 om 14:01:
Sinds wanneer is de film industrie drastisch aan het overtappen naar max? Als ik op dvd's een beetje "the making off" filmpjes aan het kijken ben, kom ik toch altijd wel een keer de maya interface tegen. Starwars 3 / Lord of the rings , etc etc


Dus die 2 voorbeeldjes die jij opnoemt zouden als argument moeten dienen dat ik ongelijk heb :s
Zo kan ik ook een hoop films gaan opnoemen waar men grotendeels 3DS max heeft gebruikt (the core, x-men, the day after tomorrow, the mummie, fightclub, lemony snicketetc...). Zo kunnen we beiden wel een tijdje bezig blijven... zulke opmerkingen bewijzen niets.
Ik haal mijn info van privé forums/chatkanalen waar bv mensen op zitten die bij pixar, Weta digital en ILM werken. ;)
Trouwens, in beide films die jij opnoemt is ook gebruik gemaakt van 3DStudio max + een hoop andere software.

Sinds Max geleverd word met oa Character Studio, Particle flow, Mental Ray en Reactor is het een stuk aantrekkelijker geworden voor de filmindustrie. Discreet (nu terug autodesk media)heeft de laatste jaartjes hard zitten sleutelen om hun software aantrekkelijker te maken voor de filmindustrie.

En nee ik beweer niet dat max heerst in de filmindustrie. Dat is nog steeds Maya, maar ik zeg alleen maar dat max goed aan het inhalen is :yes:
Alias is trouwens onlangs opgekocht door Autodesk. Ben benieuwd wat dat gaat geven :p



Uitspraak van BlackShore op zondag 19 februari 2006 om 14:05:
hier een kort bluescreenmayafilmpje vorrig jaar gemaakt met AV


Jij weet blijkbaar ook niet goed waarvoor men bluescreen gebruikt...
Waarom pas jij in godsnaam bluescreen (chromakey) toe op die render? :|

Buiten dat, mooie motion tracking. Zelf of softwarematisch laten tracken?
laatste aanpassing
ok ok. de oprdacht was blue screen. Maar inderdaad ik heb eerst een stuk lucht gefilmd. Daarna het vliegtuig geanimeerd omzoveel mogelijk mijn camera beweging te simuleren.
Vervolgens als een tiff sequence ( zonder achtergrond ) gerenderd, en daarna in after effects geimporteerd. Dus ja, je hebt gelijk ik moet het geen blue / greenscreen noemen :)

ik had trouwens de verkeerde link opgegeven, deze heeft nog een stukje ervoor http://stud.cmd.hro.nl/0757199/vakken/Zomer/AV/slave.avi

en om een te zeuren, the mummy hebben ze echt wel met maya gemaakt :)
http://www.alias.com/glb/eng/community/movie_gallery_details.jsp?itemId=2400034
laatste aanpassing
 
Uitspraak van BlackShore op maandag 20 februari 2006 om 15:55:
Vervolgens als een tiff sequence ( zonder achtergrond ) gerenderd


Met een alpha kanaal dus :yes: (y)
Tip: gebruik .rla's of nog beter .rpf's ipv tiff's. Dan heb je nog meer mogelijkheden in je compositing software omdat er meer informatie word mee opgeslagen zoals, de zbuffer, gbuffer, effectenmasker, etc etc... It's da bombah!!!

Uitspraak van BlackShore op maandag 20 februari 2006 om 15:55:
en om een te zeuren, the mummy hebben ze echt wel met maya gemaakt


Hahaha, die had ik er met opzet tussengestoken :devil:
De sfx zijn GROTENDEELS met maya gedaan, maar er zitten ook stukjes MAX in :p :D

Maareuh, hoop dat je akkoord bent wanneer ik zeg dat beide paketten aan elkaar gewaagd zijn en dat het eigelijk niet uitmaakt wat voor software er gebruikt word, zolang het resultaat er maar netjes uitziet, right? Soooooo... :bier:

En ja, ik liet mezelf ook ff gaan :bloos: o:)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 16:06:
.rla's of nog beter .rpf's


ik zal is kijken, ik heb nog nooit van rla, of rpf gehoord, klinkt erg interessant. Ik vond dat ik met Tiff al veel kon, maar er kan dus kennelijk nog meer :D


Maar inderdaad, het gaat om het resultaat, en niet om het gereedschap wat je gebruikt. Gewoon doen wat je gewend bent en dan komt alles goed :D
Hé tonkez, leuk om hier nog een cmd-er tegen te komen. Welk jaar zit je? Ziet er goed uit je filmpje


Thnx! ik zit in de 3e.
Welke opleidingen doen jullie eigenlijk? Ik zoek namelijk een opleiding waar je leert dit soort 3D stuff te maken.

Heb nu de opleiding International Game Architecture and Design in Breda op het oog.
ik doe cmd te breda. daar krijg je een beetje 3d. maar niet heel veel...