Sinds wanneer is de film industrie drastisch aan het overtappen naar max? Als ik op dvd's een beetje "the making off" filmpjes aan het kijken ben, kom ik toch altijd wel een keer de maya interface tegen. Starwars 3 / Lord of the rings , etc etc
Dus die 2 voorbeeldjes die jij opnoemt zouden als argument moeten dienen dat ik ongelijk heb

Zo kan ik ook een hoop films gaan opnoemen waar men grotendeels 3DS max heeft gebruikt (the core, x-men, the day after tomorrow, the mummie, fightclub, lemony snicketetc...). Zo kunnen we beiden wel een tijdje bezig blijven... zulke opmerkingen bewijzen niets.
Ik haal mijn info van privé forums/chatkanalen waar bv mensen op zitten die bij pixar, Weta digital en ILM werken.

Trouwens, in beide films die jij opnoemt is ook gebruik gemaakt van 3DStudio max + een hoop andere software.
Sinds Max geleverd word met oa Character Studio, Particle flow, Mental Ray en Reactor is het een stuk aantrekkelijker geworden voor de filmindustrie. Discreet (nu terug autodesk media)heeft de laatste jaartjes hard zitten sleutelen om hun software aantrekkelijker te maken voor de filmindustrie.
En nee ik beweer niet dat max heerst in de filmindustrie. Dat is nog steeds Maya, maar ik zeg alleen maar dat max goed aan het inhalen is

Alias is trouwens onlangs opgekocht door Autodesk. Ben benieuwd wat dat gaat geven
hier een kort bluescreenmayafilmpje vorrig jaar gemaakt met AV
Jij weet blijkbaar ook niet goed waarvoor men bluescreen gebruikt...
Waarom pas jij in godsnaam bluescreen (chromakey) toe op die render?
Buiten dat, mooie motion tracking. Zelf of softwarematisch laten tracken?