Partyflock
 
Forumonderwerp · 831998
 
Aangezien ik voor één of andere reden niet meer in het bestaande topic ( https://partyflock.nl/topic/721700 ) kan posten (?!) begin ik er maar een nieuw topic over.

Dus, post je 3D creaties hier :p



Zal ik maar beginnen met men recentste werk in opdracht van Tanzoo Networks...
laatste aanpassing
Hier een tekenfilmpje in opdracht voor school. Samen met een aantal klasgenoten gemaakt.. animeren is hell! :)

http://www.morphcore.com/Membershit/DV/DO_NOT_REMOVE/wimpie_compress.wmv
 
Uitspraak van Error 404 op vrijdag 20 januari 2006 om 11:07:
Ik heb hier nog wel een klein voorbeeldje...


Nice rims! Zijn dat nurbs?

Hahaha, leuke Short da vulture. Beetje keyframen kan toch wel leuk zijn vinnek
laatste aanpassing
ja, tis ook wel leuk.. maar het is enorm moeilijk om dat vogeletje wat realistisch laten te bewegen. We hadden wel het voordeel dat er bones inzaten, dit scheelt een hoop werk :)
 
Misschien is het handig dat ieder wat een van zijn eigen creaties hier plaatst er even bij zet met welk programma hij dat heeft gedaan
Uitspraak van Da Vulture op vrijdag 20 januari 2006 om 11:28:
Hier een tekenfilmpje in opdracht voor school. Samen met een aantal klasgenoten gemaakt.. animeren is hell!

http://www.morphcore.com/Membershit/DV/DO_NOT_REMOVE/wimpie_compress.wmv


Met 3D studio Max 8
Render plugin: hammersley
Rendertijd: uurtje of 50 :)
 
hmmm... Lange rendertijd.

Weet trouwens iemand een programma dat je 3D kaart gebruikt om te renderen. Ik weet dat veel programma's je 3D kaart gebruiken om een soort van preview te geven of je werk omgeving in weer te geven. Maar echt renderen naar een avi ?
Dus:

1. Je 3D kaart rendertde omgeving ( GPU )
2. Vervolgens wordt dat frame gecomprimeerd naar je gewenste codec ( CPU )
3. Vervolgens wordt hij naar de HD weggeschreven ( CPU )
 
Uitspraak van Da Vulture op vrijdag 20 januari 2006 om 14:21:
ja, tis ook wel leuk.. maar het is enorm moeilijk om dat vogeletje wat realistisch laten te bewegen. We hadden wel het voordeel dat er bones inzaten, dit scheelt een hoop werk


Oh, sorry. Ik dacht dat je alles ook zelf had gemodelt en gerigged. Maar dat maakt het niet minder mooi natuurlijk ;) (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 17:53:
Weet trouwens iemand een programma dat je 3D kaart gebruikt om te renderen. Ik weet dat veel programma's je 3D kaart gebruiken om een soort van preview te geven of je werk omgeving in weer te geven. Maar echt renderen naar een avi ?
Dus:


Mental Ray gebruikt sinds versie 3.4 gedeeltelijk gebruik van de GPU om een aantal dingen te accelereren.

Nvidia heeft zen eigen renderer die heel veel gebruik maakt van de GPU: Gelato.

Maar dit staat allemaal nog in zen kinderschoenen. Kwalitatief gezien is het nog niet wat het zou kunnen zijn. Trouwens die Gelato kost een bom geld voor wat het is. Wel kan je bv renderhardware (met raytracechips) kopen, kost ook een pak geld maar is zeker wel de moeite als je der professioneel mee bezig bent.

BTW, die renders die gebruik maken van een GPU, werkt mommenteel enkel bij professionele 3D kaarten (oa QuatroFX van Nvidia en FireGL van ATI). Dus niet op een Geforce of Radeon!


Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 17:53:
hmmm... Lange rendertijd.


Valt nog goed mee vind ek. Heb al langer op plaatjes moeten wachten (dus geen animaties, maar 1 frame) ;p

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 16:44:
Misschien is het handig dat ieder wat een van zijn eigen creaties hier plaatst er even bij zet met welk programma hij dat heeft gedaan


3DStudio MAX R7.5 + SP1 & Brazil rendering system
Heb geen brazil voor R8 :nee:
laatste aanpassing
 
Cool stuff b)

vind je max zen Boolean ook niet zo enorm K.U.T om mee te werken?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 17:53:
hmmm... Lange rendertijd.

Weet trouwens iemand een programma dat je 3D kaart gebruikt om te renderen. Ik weet dat veel programma's je 3D kaart gebruiken om een soort van preview te geven of je werk omgeving in weer te geven. Maar echt renderen naar een avi ?
Dus:


Maya heeft een hardware renderer. Maar dat ziet er bijlange na nog niet zo mooi uit, dan als je gewoon met mray rendert
hier trouwens wat van mijn creaties

ik ben een groot fan van maya







naja.. jullie moeten maar op mijn site kijken in het 3d stukgje :) (linkje in mijn profiel )

hier ben ik nu aan bezig trouwens
 
*edit: oops, foutjeuuuh :bloos:

Die trein en dat mannetje zijn cool :p b)
laatste aanpassing
Worden er nog meer 3d creaties gepost of niet?


P.S. ik kan voorlopig nog niet beginnen aan mijn nieuwe 3d creaties mijn pc is helemaal naar de ***te aan t gaan.

Ben hard en snel aan t kijken voor een nieuwe.

Mensen laat jullie 3d stuff zien... ik ben benieuwd
 
Uitspraak van BlackShore op zaterdag 21 januari 2006 om 16:25:


Mooi spul hoor :)

Ennuh, Maya = tha shit ;)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 januari 2006 om 15:55:
Ennuh, Maya = tha shit


Laten we die discutie hier aub niet beginnen ;)
:bier:
 
. o:)
 
Uitspraak van Dennis D op donderdag 9 februari 2006 om 21:20:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=&siteID=123112


Old news :[

Trouwens Maya blijft gewoon verderbestaan hoor ;)

Maar hier gaan mooie dingen van komen denk ik. Nu ze elkanders technologie kunnen gebruiken. Net zoals bij Adobe en Macromedia. Wat was 2005 toch een bewogen grafisch jaartje
laatste aanpassing
neeeee alsjeblieft geen maya - max discussie!! het is gewoon wat je gewend bent.. ik heb bijvoormeeld ook hele mooie renders gezien van bv. lightwave
 
Yup, net als XSI, Blender, Houdini, etc etc...

Elk pakket heeft wel zen voor- en nadelen, maar uiteindelijk kan je der net hetzelfde resultaat mee verkrijgen zolang je maar weet waarmee je bezig bent. Het is maar welke interface/workflow je het beste past.
ik heb ook eens een 3d filmpje gemaakt voor school

http://www.cmd.tech.nhl.nl/main/index.php?topic=showcase.php&SHOWCASE_ID=29&SHOWCASE_CATEGORY=3d

made in max...
laatste aanpassing
 
Tonkez:
Whahaha, schitterend!
leuke dingen zie ik hier.

Max blijft gewoon een simpeler programma denk ik wat mensen eerder gebruiken dan bijvoorbeeld Maya.

Ik zelf begon eerst met Max, maar ik vond Lightwave een beter programma. Vooral omdat de modeller en scene editor aparte programmas waren.. maar misshien hebben meer dingen dit, maar zoveel programma;s had ik niet gebruikt.
 
Uitspraak van Mr.J! op zaterdag 18 februari 2006 om 20:59:
Ik zelf begon eerst met Max, maar ik vond Lightwave een beter programma. Vooral omdat de modeller en scene editor aparte programmas waren.. maar misshien hebben meer dingen dit, maar zoveel programma;s had ik niet gebruikt.


3Dstudio is ook zo begonnen ;) (Toen nog gewoon 3DStudio, zonder de max erachter). Was nog in het dos tijdperk

Het is juist omdat dat te beperkt werd dat ze alles in 1 interface hebben gestoken. En bij lightwave beginnen de gevolgen daarvan nu ook voelbaar te worden.
Dat max simpeler is dan maya vind ik flauwe kul. Heb zelf een tijdje met maya gewerkt en de manier van werken lag me niet.

Het is zelfs zo dat 90% van alle game-art in max word gemaakt :)

Maya word dan weer meer in de filmindustrie gebruikt, maar die is ook drastisch aan het overstappen naar 3DStudio.

Maar zoals eerder vermeld; Uiteindelijk maakt het geen fuck uit met welk pro-3Dprogramma je graag werkt. Je kan al die professionele paketten evenmooie en coole dingen maken. Het ligt puur aan het ventje dat erachter zit en wat je zelf lekker werken vind.

PEACE!!!
laatste aanpassing
Sinds wanneer is de film industrie drastisch aan het overtappen naar max? Als ik op dvd's een beetje "the making off" filmpjes aan het kijken ben, kom ik toch altijd wel een keer de maya interface tegen. Starwars 3 / Lord of the rings , etc etc
Uitspraak van Tonkez op zaterdag 11 februari 2006 om 09:44:
ik heb ook eens een 3d filmpje gemaakt voor school

http://www.cmd.tech.nhl.nl/mai ... D=29&SHOWCASE_CATEGORY=3d

made in max...laatste aanpassing 11 februari 2006 09:45


Sorry voor mijn dubbele antwoord:

Hé tonkez, leuk om hier nog een cmd-er tegen te komen. Welk jaar zit je? Ziet er goed uit je filmpje (y)

http://stud.cmd.hro.nl/0757199/vakken/Zomer/AV/slave.avi
hier een kort bluescreenmayafilmpje vorrig jaar gemaakt met AV
laatste aanpassing
ik doe ook cmd :) jaar 3 te breda.
Uitspraak van Da Vulture op zondag 19 februari 2006 om 19:16:
ik doe ook cmd jaar 3 te breda.


HaHa stom van mij, er is natuurlijk wel meer cmd in Nederland, dan alleen waar ik zit. :)

Ik doe nu 3e jaar op de Hogeschool Rotterdam ( willem de kooning academie )
 
Uitspraak van BlackShore op zondag 19 februari 2006 om 14:01:
Sinds wanneer is de film industrie drastisch aan het overtappen naar max? Als ik op dvd's een beetje "the making off" filmpjes aan het kijken ben, kom ik toch altijd wel een keer de maya interface tegen. Starwars 3 / Lord of the rings , etc etc


Dus die 2 voorbeeldjes die jij opnoemt zouden als argument moeten dienen dat ik ongelijk heb :s
Zo kan ik ook een hoop films gaan opnoemen waar men grotendeels 3DS max heeft gebruikt (the core, x-men, the day after tomorrow, the mummie, fightclub, lemony snicketetc...). Zo kunnen we beiden wel een tijdje bezig blijven... zulke opmerkingen bewijzen niets.
Ik haal mijn info van privé forums/chatkanalen waar bv mensen op zitten die bij pixar, Weta digital en ILM werken. ;)
Trouwens, in beide films die jij opnoemt is ook gebruik gemaakt van 3DStudio max + een hoop andere software.

Sinds Max geleverd word met oa Character Studio, Particle flow, Mental Ray en Reactor is het een stuk aantrekkelijker geworden voor de filmindustrie. Discreet (nu terug autodesk media)heeft de laatste jaartjes hard zitten sleutelen om hun software aantrekkelijker te maken voor de filmindustrie.

En nee ik beweer niet dat max heerst in de filmindustrie. Dat is nog steeds Maya, maar ik zeg alleen maar dat max goed aan het inhalen is :yes:
Alias is trouwens onlangs opgekocht door Autodesk. Ben benieuwd wat dat gaat geven :p



Uitspraak van BlackShore op zondag 19 februari 2006 om 14:05:
hier een kort bluescreenmayafilmpje vorrig jaar gemaakt met AV


Jij weet blijkbaar ook niet goed waarvoor men bluescreen gebruikt...
Waarom pas jij in godsnaam bluescreen (chromakey) toe op die render? :|

Buiten dat, mooie motion tracking. Zelf of softwarematisch laten tracken?
laatste aanpassing
ok ok. de oprdacht was blue screen. Maar inderdaad ik heb eerst een stuk lucht gefilmd. Daarna het vliegtuig geanimeerd omzoveel mogelijk mijn camera beweging te simuleren.
Vervolgens als een tiff sequence ( zonder achtergrond ) gerenderd, en daarna in after effects geimporteerd. Dus ja, je hebt gelijk ik moet het geen blue / greenscreen noemen :)

ik had trouwens de verkeerde link opgegeven, deze heeft nog een stukje ervoor http://stud.cmd.hro.nl/0757199/vakken/Zomer/AV/slave.avi

en om een te zeuren, the mummy hebben ze echt wel met maya gemaakt :)
http://www.alias.com/glb/eng/community/movie_gallery_details.jsp?itemId=2400034
laatste aanpassing
 
Uitspraak van BlackShore op maandag 20 februari 2006 om 15:55:
Vervolgens als een tiff sequence ( zonder achtergrond ) gerenderd


Met een alpha kanaal dus :yes: (y)
Tip: gebruik .rla's of nog beter .rpf's ipv tiff's. Dan heb je nog meer mogelijkheden in je compositing software omdat er meer informatie word mee opgeslagen zoals, de zbuffer, gbuffer, effectenmasker, etc etc... It's da bombah!!!

Uitspraak van BlackShore op maandag 20 februari 2006 om 15:55:
en om een te zeuren, the mummy hebben ze echt wel met maya gemaakt


Hahaha, die had ik er met opzet tussengestoken :devil:
De sfx zijn GROTENDEELS met maya gedaan, maar er zitten ook stukjes MAX in :p :D

Maareuh, hoop dat je akkoord bent wanneer ik zeg dat beide paketten aan elkaar gewaagd zijn en dat het eigelijk niet uitmaakt wat voor software er gebruikt word, zolang het resultaat er maar netjes uitziet, right? Soooooo... :bier:

En ja, ik liet mezelf ook ff gaan :bloos: o:)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 16:06:
.rla's of nog beter .rpf's


ik zal is kijken, ik heb nog nooit van rla, of rpf gehoord, klinkt erg interessant. Ik vond dat ik met Tiff al veel kon, maar er kan dus kennelijk nog meer :D


Maar inderdaad, het gaat om het resultaat, en niet om het gereedschap wat je gebruikt. Gewoon doen wat je gewend bent en dan komt alles goed :D
Hé tonkez, leuk om hier nog een cmd-er tegen te komen. Welk jaar zit je? Ziet er goed uit je filmpje


Thnx! ik zit in de 3e.
Welke opleidingen doen jullie eigenlijk? Ik zoek namelijk een opleiding waar je leert dit soort 3D stuff te maken.

Heb nu de opleiding International Game Architecture and Design in Breda op het oog.
ik doe cmd te breda. daar krijg je een beetje 3d. maar niet heel veel...
 
Selfthought

Uitspraak van .Morbid. op zondag 26 februari 2006 om 01:32:
Heb nu de opleiding International Game Architecture and Design in Breda op het oog.


Die ziet er idd erg intressant uit :yes:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Da Vulture op vrijdag 20 januari 2006 om 17:05:
3D studio Max 8


How to get it:P??
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 maart 2006 om 22:35:
www.3dstudio.nl


Vielen dank:respect:
 
Uitspraak van Tonkez op zaterdag 11 februari 2006 om 09:44:
ik heb ook eens een 3d filmpje gemaakt voor school

http://www.cmd.tech.nhl.nl/mai ... D=29&SHOWCASE_CATEGORY=3d

made in max...


1 woord voor.. "geweldig" :yes:
 
*BuMP* o:)

Heb het momenteel een beetje druk met een aantal persoonlijke projecten waar ik liefst nog nix van post ;)
maar af en toe kan er wel een vluggertje vanaf voor wat afwisseling o:)

Beetje inspiratieloos, I know (standaard teapot in max), maar vond het wel een leuke render...
wat je zegt, standaard theepot.. maar daar gaat het hier ook niet om: Je belichting is echt top! Mooie textures, kleurgebruik.. die focus blur.. photoshop, of camera in Max?

Top.. ik zou een walk trough waarderen (of tutorial) :D
 
Uitspraak van Mr.J! op donderdag 6 juli 2006 om 12:35:
die focus blur.. photoshop, of camera in Max?


Deze DoF ga je jammergenoeg niet in photoshop kunnen doen (let vooral hoe hij rechts over die sphere valt en hoe hij op andere plekken zo netjes reageert op fel belichte delen), is dus gerendert. Jammer want dof in post bespaart je enorm veel tijd!

Heb wel in ps de schaduwen ietsjes blauwer gemaakt en de lichtere plekken wat geler. Thats it, de rest is puur render



Uitspraak van Mr.J! op donderdag 6 juli 2006 om 12:35:
Top.. ik zou een walk trough waarderen (of tutorial)


Hmz, misschien als ik nog eens wat meer tijd heb.
Heb het echt wel druk druk druk met zowel externe opdrachten als met een persoonlijk project...
laatste aanpassing
was wel benieuwd hoe jij je textures maakt.. dus handige links naar prima tutorials?
 
Welke texture bedoel je? Want er zitten eigelijk geen textures in? 8)

Of bedoel je de shaders? (met al die termen ook, lol)
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 14:00:
Want er zitten eigelijk geen textures in?


Oh jawel, toch sorry, was het bijna vergeten. Die lichtbuizen: die kleuren derop heb ik gewoon met vertex paint derop geschildert en dan natuurlijk gewoon een vertex color map toepassen in het diffuse slot (of eender welk slot waar je die kleuren dus wil toepassen) van je materiaal :D
laatste aanpassing
owke.. eigenlijk vrij logisch allemaal.. heb weer zin om even wat te apen in Max :P
 
gebruiken jullie een tablet ervoor ???
 
Heb wel eentablet, maar gebruik het niet voor 3D-shit. Vind ik maar onhandig. Gebruik het enkel in PS en Illustrator.
Die vertexpaint die ik hier heb toegepast is echt te simpel voor woorden, heb je met een paar muisklikjes klaargespeeld ;)
 
*BuMP* o:)

Stilleven in progressss...



Yup, weeral die f*cking theepot... is wel de bedoeling dat ik deze achteraf vervang door wat intressanters. Is namelijk nog een work in progress en die theepotten zijn echt de ideale objecten om snelle licht- en materiaaltesten te doen (samen met mijn andere favoriete object; de torus knot).
(ff in de adresbalk slepen voor volledige versie/niet gekarteld)
laatste aanpassing