Partyflock
 
Forumonderwerp · 787718
 
kan iemand mij hier vertellen hoe je de turbo van een Golf4 op kan schroeven?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 16:49:
schroevendraaier ?


dat is zo 2004 tegenwoordig met de boormachine.
 
Uitspraak van wsx op woensdag 22 juni 2005 om 16:51:
dat is zo 2004 tegenwoordig met de boormachine


sorry loop beetje achter;)
 
dit gelul heb ik dus niks aan...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 16:52:
sorry loop beetje achter


lol


Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 16:53:
dit gelul heb ik dus niks aan...


ik vind het wel iets hebben maar zoals de vorige post als zegt probeer eens wat tuning sites. of rij effe langs de vw dealer
wie wil er nou een golf rijden :s Koop dan een renault 5 gt turbo :yes:
 
wil in een renault nog niet doodgaan...
maar als ik weinig geld en geen smaak had gehad,had ik er wel 1 willen kopen...:P
is jou blok wel geschikt om op hogere druk te rijden als dat hij nu ingesteld staat ???
gewoon ander chippie erin! + 30 pk
 
Uitspraak van Hennie op woensdag 22 juni 2005 om 17:06:
is jou blok wel geschikt om op hogere druk te rijden als dat hij nu ingesteld staat


yupz is op te schroeven zonder schade aan de motor....maar tot hoever kan je gaan?
Uitspraak van yik yok op woensdag 22 juni 2005 om 17:08:
gewoon ander chippie erin! + 30 pk


heb al een chip...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:05:
wil in een renault nog niet doodgaan...
maar als ik weinig geld en geen smaak had gehad,had ik er wel 1 willen kopen...


Je moet wel met een hele goeie golf aankomen wil je een 5gtt eruit trekken :yes:

Net alsof golf-rijders smaak hebben :no: Sjappie bak :yes:

Golf Turbo
laatste aanpassing
 
het gaat mij meer om het uiterlijk...


Klassieke schoonheid :yes:

3 keer zo mooi als je golf...3 keer zo oud als je golf...en nog steeds 3 keer zo duur als je golf :P
laatste aanpassing
 
vind het 3x niks aan...
en je rijdt er 3x voor lul mee...
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:23:
heb al een chip...


Wat wil je dan? :S
Ik kan hier wel een hele lijst met modificaties gaan opnoemen maar als je weinig verstand van auto's hebt heeft dit geen enkel nut natuurlijk.
Conclusie: Ga sparen en ga dan naar een tuningsbedrijf en stel je vraag nog een keer :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:46:
Wat wil je dan?
Ik kan hier wel een hele lijst met modificaties gaan opnoemen maar als je weinig verstand van auto's hebt heeft dit geen enkel nut natuurlijk.
Conclusie: Ga sparen en ga dan naar een tuningsbedrijf en stel je vraag nog een keer


waar gaat deze Topic over? word moe van mensen zoals jij..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:46:
Conclusie: Ga sparen en ga dan naar een tuningsbedrijf en stel je vraag nog een keer


(Y) of meld je aan bij een tuningsite gespecialiseerd in VW. Vaak hebben ze daar veel kennis in huis en kunnen ze je helpen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:51:
waar gaat deze Topic over? word moe van mensen zoals jij..


Wat wil je als je je vraag op een site plaatst waar het gros niet eens een rijbewijs/auto heeft, of zich er niet voor interesseert.

Dit terwijl je genoeg kunt vinden op het internet.

Die Renault 5 is trouwens VRE-SE-LIJK lelijk.
Uitspraak van Pino op woensdag 22 juni 2005 om 18:44:
Die Renault 5 is trouwens VRE-SE-LIJK lelijk.


Jij hebt geen smaak :P

Klassieke schoonheid! die in een 6 seconde op de 100 zit :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 16:48:
kan iemand mij hier vertellen hoe je de turbo van een Golf4 op kan schroeven?


gewoon ff je waste gate helemaal dicht draaien ;) dan heb je druk genoeg
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:44:
vind het 3x niks aan...
en je rijdt er 3x voor lul mee


In een groep B rallyauto van een tientallen duizenden euri rij je niet voor lul hoor..

De echte kenners cq liefhebbers staan wel te kwijlen :jaja:

Maar ja, kudde volk zoals golf rijders zullen 't niet snappen ;P
 
Dat is geen GT Turbo, maar gewoon een R5 Turbo, aangezien bij deze laatste de motorblok achterin ligt en bij de GT Turbo het blokje voorin ligt.

Enne, zo goed zijn R5GTT's ook weer niet...keer gas geven en je turbo is weer kapot :P
Hij lijkt anders toch echt op een R5 turbo 2.. Anders is 't een dure ombouw geweest..
 
Gezien de achterkant lijkt het me dat daar de motor ligt en niet voorin...
 
lekker belangrijk! open er een Renault-Topic over..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 16:48:
kan iemand mij hier vertellen hoe je de turbo van een Golf4 op kan schroeven?


Nee.. Dit is lekker veel info.. Anders vermeld je niet je motor etc.. Turbo diesel? Wat voor turbo :/:/
Deze dan :



Onder 't zeil achter ligt het blok :9
 
Uitspraak van Richard op woensdag 22 juni 2005 om 23:22:
Nee.. Dit is lekker veel info.. Anders vermeld je niet je motor etc.. Turbo diesel? Wat voor turbo


TDI 110pk
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 23:55:
TDI 110pk


(Y)

Je kan ook Rexel een pb sturen.. Die is nogal druk met vw (corrado wel 'es waar, maar misschien heeft 'ie tips voor je).

Suc6 :)
 
Artiest Scott Marten
je kan hem nu denk ik nog 1 of 2 tienden opdraaien maar dan houd het wel op denk ik...
 
Uitspraak van Richard op woensdag 22 juni 2005 om 23:12:
Maar ja, kudde volk zoals golf rijders zullen 't niet snappen


:O:O:O

Ik wel O:)




R5 Turbo 2 :kwijl:

De coupé heb ik al :yes: Nog heel fftjes en dan ook de 5gtt :yes: en dan maar doorsparen voor een Turbo 2 :D

En nou wegwegen met die VW van je! klootjesvolkauto's! :P
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Uitspraak van Pino op woensdag 22 juni 2005 om 18:44:
Die Renault 5 is trouwens VRE-SE-LIJK lelijk


Nog een kenner wat leuk ,mensen gaan het gelijk vergelijken met de eerste de beste rand debiel die een enorme uitbouw set koopt om zn 1.0 wat stoerder te laten lijken.
Voor die mensen nee deze is zo breed omdat het anders niet past allemaal 1.4 turbo met 160 pk en achterwielaandrijving en dat is zo eenklein licht en kort autotje voorspeld erg fijn bochtenwerk.
maar goed onwetend heid he.












ze mogen er bij mij elke dag een parkeren :yes:

o succes met je turbo :P
laatste aanpassing
Liever een 205 T16...

Al blijven dit (Renaults) ook brute auto's. Ooit een in 'het wild' gespot, trok bij een tanksation weg met een geluid waar zelfs de lokale "nep-GTI-geen-demper"-brigade wit van wegtrok.
laatste aanpassing
www.verhoeventuning.nl

:D
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:51:
waar gaat deze Topic over? word moe van mensen zoals jij..


Jij hebt echt duidelijk moeite met jezelf, ik adviseer gedragstherapie ipv tuning (y)
laatste aanpassing
 
Ja gozer als ik jou was zou ik gewoon even die motor omruilen voor een sterkere variant, want die 110 pk blokkies zijn nou niet echt de meest sterke...

Maarja als je het dan doet moet je wel rekening houden met diverse modificaties en dat is duur...

Dus je kan beter een TDI GTI kopen en chippen!!
 
Precies, die heeft pompverstuiver en gekoelde zuigers
waar is een diesel voor op de eerste plaats...om zuinig mee te rijden.....koop anders een benzine turbo....

wel eens aan een andere intercooler gedacht....
grotere verstuivers.....live mappen...ipv een of the shelf chip..
je heb al een chip toch? die draait toch ook de turbo druk omhoog? weet niet of het zin heeft om deze nog meer op te draaien.... en zou je dit willen kan je een bleed-valve halen en misschien een grotere intercooler
 
qua UITERLIJK vind ik die renault die jullie hier laten zien ook echt lelijk gewoon....puur qua uiterlijk gezien...

ach smaken verschillen he :d
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Pluisman op vrijdag 24 juni 2005 om 17:23:
je heb al een chip toch? die draait toch ook de turbo druk omhoog? weet niet of het zin heeft om deze nog meer op te draaien.... en zou je dit willen kan je een bleed-valve halen en misschien een grotere intercooler


uhm hallo

beetje veel geld kwijt he

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 juni 2005 om 09:51:
Dus je kan beter een TDI GTI kopen en chippen!!


ook veel geld kwijt maar wel goeie oplossing

maar ff klein verhaaltje over een turbo(druk)
de druk van je turbo word bepaald door de elektronica in je ecu (elektroniche motor managment systeem) en de meest simpele manier om dit op te schroeven is dus een chip maarja dat heb je al.
wil je de druk nog verder opschroeven dan moet je dus in het ecu gaan zitte, en dat moet je door een bedrijf laten doen die er goed in is want je moet dus verschillende parameters laten bijstellen en dit word gedaan doormiddel van computers en het is niet makkelijk en zeker niet echt goedkoop, wat je wel eventueel zou kunne kopen is al een voor geprogameerd ecu ( zogenaamde 'race'-computer ) maar ja dan ben je ook erg veel geld kwijt. \
Dus als je het mij vraagt zou ik de turbo met rust laten en wat ander gaan doen om je vermogen op te schroeven :)
 
Met een bleedvalve van 3knaken kan ie prima zijn druk omhoog gooien,vraag me alleen af of ie hem dna niet in zijn bescherming gooit en op noodloop gaat lopen :9


En eht is idd doelloos om een 110pk te bewerken terwijl en 150pk versies zijn ';p
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:19:
Met een bleedvalve van 3knaken kan ie prima zijn druk omhoog gooien,vraag me alleen af of ie hem dna niet in zijn bescherming gooit en op noodloop gaat lopen


hehe idd :P

leuk dat er hier meer mensen zijn die "verstand" ervan hebbe (Y)
laatste aanpassing
 
Pfff, iedere piemel van net 20 met een auto wil het liefst de hele autostyle catalogus leegkopen en ik had een dagtaak aan het beantwoorden van domme vragen als:
-wat kost een chip
-wat kost die uitlaat
-hoeveel pk krijg ik erbij
-waar zit me EGR klep
-bla bla bla bla bla
Als je zegt dat een beetje chip al op 700 euro zit dan zag je ze wit wegtrekken...
Als iemand zijn auto echt setrieus wil laten tunen dan weet ie wel waar ie wezen moet, wat er aan moet gebeuren en wat het kost...
 
700€ voor een chip??Wil ik ook wel ;p
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:56:
Als iemand zijn auto echt setrieus wil laten tunen dan weet ie wel waar ie wezen moet, wat er aan moet gebeuren en wat het kost...


idd (Y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:56:
Pfff, iedere piemel van net 20 met een auto wil het liefst de hele autostyle catalogus leegkopen


ook waar en dan hebben ze een golf, corrado , opel , ford, of audi coupe (sorry paashaas) en denken ze allemaal de snelste en mooiste te hebbe
 
coupe is niet zo snel :P
 
tenzij je beschikt over een S2 :respect:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:15:
uhm hallo

beetje veel geld kwijt he


Als je geen geld eraan kwijt wilt zijn, moet je niet aan tuning beginnen... Dan houdt het echt op met een andere chip. Daarbij: kansloos om een diesel te tunen!! Diesels hadden ze in tractors moeten laten zitten...

En begin niet met het opschroeven van turbodruk en aanpassen van je blok als je er geen verstand van hebt, je maakt het alleen maar erger! En bij de betrouwbaarheid van VW zet ik sowieso al hele grote vraagtekens...