Die Renault 5 is trouwens VRE-SE-LIJK lelijk
Nog een kenner wat leuk ,mensen gaan het gelijk vergelijken met de eerste de beste rand debiel die een enorme uitbouw set koopt om zn 1.0 wat stoerder te laten lijken.
Voor die mensen nee deze is zo breed omdat het anders niet past allemaal 1.4 turbo met 160 pk en achterwielaandrijving en dat is zo eenklein licht en kort autotje voorspeld erg fijn bochtenwerk.
maar goed onwetend heid he.
.jpg)




ze mogen er bij mij elke dag een parkeren
o succes met je turbo
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:51:waar gaat deze Topic over? word moe van mensen zoals jij..
Jij hebt echt duidelijk moeite met jezelf, ik adviseer gedragstherapie ipv tuning
laatste aanpassing
je heb al een chip toch? die draait toch ook de turbo druk omhoog? weet niet of het zin heeft om deze nog meer op te draaien.... en zou je dit willen kan je een bleed-valve halen en misschien een grotere intercooler
uhm hallo
beetje veel geld kwijt he
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 juni 2005 om 09:51:Dus je kan beter een TDI GTI kopen en chippen!!
ook veel geld kwijt maar wel goeie oplossing
maar ff klein verhaaltje over een turbo(druk)
de druk van je turbo word bepaald door de elektronica in je ecu (elektroniche motor managment systeem) en de meest simpele manier om dit op te schroeven is dus een chip maarja dat heb je al.
wil je de druk nog verder opschroeven dan moet je dus in het ecu gaan zitte, en dat moet je door een bedrijf laten doen die er goed in is want je moet dus verschillende parameters laten bijstellen en dit word gedaan doormiddel van computers en het is niet makkelijk en zeker niet echt goedkoop, wat je wel eventueel zou kunne kopen is al een voor geprogameerd ecu ( zogenaamde 'race'-computer ) maar ja dan ben je ook erg veel geld kwijt. \
Dus als je het mij vraagt zou ik de turbo met rust laten en wat ander gaan doen om je vermogen op te schroeven
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:19:Met een bleedvalve van 3knaken kan ie prima zijn druk omhoog gooien,vraag me alleen af of ie hem dna niet in zijn bescherming gooit en op noodloop gaat lopen
hehe idd
leuk dat er hier meer mensen zijn die "verstand" ervan hebbe
laatste aanpassing
Pfff, iedere piemel van net 20 met een auto wil het liefst de hele autostyle catalogus leegkopen en ik had een dagtaak aan het beantwoorden van domme vragen als:
-wat kost een chip
-wat kost die uitlaat
-hoeveel pk krijg ik erbij
-waar zit me EGR klep
-bla bla bla bla bla
Als je zegt dat een beetje chip al op 700 euro zit dan zag je ze wit wegtrekken...
Als iemand zijn auto echt setrieus wil laten tunen dan weet ie wel waar ie wezen moet, wat er aan moet gebeuren en wat het kost...
-wat kost een chip
-wat kost die uitlaat
-hoeveel pk krijg ik erbij
-waar zit me EGR klep
-bla bla bla bla bla
Als je zegt dat een beetje chip al op 700 euro zit dan zag je ze wit wegtrekken...
Als iemand zijn auto echt setrieus wil laten tunen dan weet ie wel waar ie wezen moet, wat er aan moet gebeuren en wat het kost...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:56:Als iemand zijn auto echt setrieus wil laten tunen dan weet ie wel waar ie wezen moet, wat er aan moet gebeuren en wat het kost...
idd
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:56:Pfff, iedere piemel van net 20 met een auto wil het liefst de hele autostyle catalogus leegkopen
ook waar en dan hebben ze een golf, corrado , opel , ford, of audi coupe (sorry paashaas) en denken ze allemaal de snelste en mooiste te hebbe
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 12:15:uhm hallo
beetje veel geld kwijt he
Als je geen geld eraan kwijt wilt zijn, moet je niet aan tuning beginnen... Dan houdt het echt op met een andere chip. Daarbij: kansloos om een diesel te tunen!! Diesels hadden ze in tractors moeten laten zitten...
En begin niet met het opschroeven van turbodruk en aanpassen van je blok als je er geen verstand van hebt, je maakt het alleen maar erger! En bij de betrouwbaarheid van VW zet ik sowieso al hele grote vraagtekens...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 13:37:tenzij je beschikt over een S2
aanbid mij maar aardling
Uitspraak van Metalfreak op vrijdag 26 augustus 2005 om 15:55:kansloos om een diesel te tunen
Kansloos om te denken dat je met een benzineauto mijn diesel af kan troeven.
Gister weer even een nieuwe Golf GTI op zijn plaats gezet
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 16:33:Kansloos om te denken dat je met een benzineauto mijn diesel af kan troeven.
Gister weer even een nieuwe Golf GTI op zijn plaats gezet
Grapjas! Een Golf GTI laat ik ook vrij makkelijk achter...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 16:33:Kansloos om te denken dat je met een benzineauto mijn diesel af kan troeven
kansloos?.....er moeten nog diesels ontwikkeld worden die net zo snel zijn...
Het is en blijft een mening wat je zegt, maar... "Horsepower sells cars, torque wins races!" (weet je zelf ook wel)
... en dus vind ik het niet gek als iemand sportief diesel wil rijden!
*maarja, das mijn mening*
Sportief en Diesel past niet in een zin... Als je sportief wilt rijden ga je echt geen diesel kopen... Blijf het kansloos vinden...
Ik mag dan wel niet zo snel zijn in de 0-100 sprint, in de tussenacceleraties zet ik dikke benzinewagens te kakken.
320 Nm vanaf 2000 tpm...
Hoevaak heb je nu echt een stoplichtsprint en hoe vaak gebeurt het niet dat iemand op de snelweg z'n auto net effe tussen jou en je voorganger wil prakken? Precies...
Tel daarbij op dat ik gemiddeld 1 op 12 rij en mijn keuze is snel gemaakt...
320 Nm vanaf 2000 tpm...
Hoevaak heb je nu echt een stoplichtsprint en hoe vaak gebeurt het niet dat iemand op de snelweg z'n auto net effe tussen jou en je voorganger wil prakken? Precies...
Tel daarbij op dat ik gemiddeld 1 op 12 rij en mijn keuze is snel gemaakt...
laatste aanpassing
Uitspraak van Metalfreak op dinsdag 30 augustus 2005 om 22:43:Sportief en Diesel past niet in een zin... Als je sportief wilt rijden ga je echt geen diesel kopen... Blijf het kansloos vinden...
... en ook dat blijft een mening!
Sportief noem ik dan bijv. een VW GTI... pak daar de GTI-TDI van en je rijdt sportief diesel!
Enige nadelen bij diesels zijn de hoge onderhoudskosten, de herrie bij een koude motor en het in NL pas rendabel is om boven de *pak em beet* 20.000 km per jaar te rijden.
"Horsepower sells cars, torque wins races!"
wel leuk dat je deze zin erbij haalt...maar deze zin ging niet op voor diesels.....wat moet je met veel koppel van 2000 toeren tot 4000 toeren...niks dus...heb je een leuk toerengebied van 2000 toeren..WAUW
mijn turbo komt in bij 3000 en gaat door tot 7000 toeren...ff wat anders...
daarom zeg ik...een diesel is leuk als werkpaard....maar een sportauto zal t nooit worden...is t toerengebied gewoon veels te klein voor..
Ik vind het maar weer een hoop onzin met de nieuwe generatie diesles van bmw heb je in het topmodel ook 250 pk uit je diesel en snelheid is begrenst op 250 km vind ikt tovh vrij serieuse getallen!!!!
O en ik heb nog wel ergens een vw scene liggen met een duitse tdi die voor de rally word gebruikt met 400 pk aan de wielen das toch zeer zekers wel een zeer serieus te nemen getal!!!
O en ik heb nog wel ergens een vw scene liggen met een duitse tdi die voor de rally word gebruikt met 400 pk aan de wielen das toch zeer zekers wel een zeer serieus te nemen getal!!!
Ik vind het maar weer een hoop onzin met de nieuwe generatie diesles van bmw heb je in het topmodel ook 250 pk uit je diesel en snelheid is begrenst op 250 km vind ikt tovh vrij serieuse getallen!!!!
Vergeet niet dat die modellen bijna 2000 kilo wegen dus zo snel zijn ze niet dan hoor.
O en ik heb nog wel ergens een vw scene liggen met een duitse tdi die voor de rally word gebruikt met 400 pk aan de wielen das toch zeer zekers wel een zeer serieus te nemen getal!!!
Die auto kan je vergelijken met een WRC auto kost al snel 7 ton dus is ook niet echt waar wij het over hebben hier.
duitse tdi die voor de rally word gebruikt met 400 pk
ik ben dan benieuwd wat voor een motor t is...dit is zeker geen 1.9 of 2.5 tdi.....
400pk aan de wielen...tuurlijk...lul toch niet man...ten eerste de meest vermogende rally auto's hebben 300pk...op de rallycross na dan....
en ik heb nog helemaal niks gelezen over een 400pk aan de wielen tdi blok....beetje vaag verhaal...
en voorwat betreft die bmw met 250pk....is veel voor een diesel..maar daar hebben ze wel een 3liter voor nodig met twee turbo's...
de mijne levert al 350pk met een 2 liter motor en een turbo...
daarom blijf ik erbij...een diesel blijft gewoon een werkpaard...en zal nooit een te nimmer een benzine evernaren qua performance...gewoon door hun beperkte toerengebied....
Uitspraak van cossie 4x4 op zaterdag 3 september 2005 om 07:50:daarom blijf ik erbij...een diesel blijft gewoon een werkpaard...en zal nooit een te nimmer een benzine evernaren qua performance...gewoon door hun beperkte toerengebied....
Ik zelf ben geen sprinter, maar ik moet altijd lachen om die gasten met hun GTI'tjes en andere snelle rommel die aan het tobben zijn om mij in een tussensprint te verslaan.
Terwijl ik 'm gewoon in z'n 6 kan laten staan moeten zij hun auto tot de laatst mogelijke toeren doortrekken...
En als zij bij het volgende tankstation staan te tanken (á 1,51) rij ik er nog ff 2 door
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 09:54:Tot je een cossie of s2 tegenkomt
Gelukkig kom je die ook overal tegen
Audi A8 4.2 TDI Oppermachtig
De motorisering van Audi’s vlaggenschip A8 wordt aangevuld met onder meer een indrukwekkende 4,2-liter V8-diesel, de krachtigste zelfontbrander voor personenauto’s ter wereld. Daarmee is het Duitse merk al z’n concurrenten weer voor.
Never change a winning team, moeten ze bij Audi gedacht hebben. Een term die in de voetballerij op veel bijval kan rekenen. Oké, elk seizoen kijk je misschien naar een iets ander streepje op het voetbalshirt en je haalt misschien nog wat meer loopvermogen in huis, maar verder moet je er niet veel meer aan doen. Je zou wel gek zijn om die koppositie op het spel te zetten door het ineens over een andere boeg te gooien. Of je moet juist geniaal zijn en Cruijff heten; toen die als trainer van FC Barcelona de Europa Cup 1 behaalde, gooide hij het seizoen erop bijna alle vedetten uit het team om weer met een fris nieuw elftal van start te gaan. Dat hij uiteindelijk niet de kans kreeg z’n visie te bewijzen en voortijdig het veld moest ruimen, is weer een heel ander verhaal.

Doordieselen
Sinds de introductie van de huidige generatie A8 in 2003 weet Audi z’n grootste concurrenten in het segment van de toplimousines, Mercedes-Benz en BMW, achter zich te laten. In Nederland gaat dat nog om geringe verschillen, maar in Europa is de A8 met z’n 8- en 12-cilinders de onbetwiste marktleider. Met slechts een kleine aanpassing in de vorm van de single frame grille uit de W12, en het opvoeren van de motorisering hoopt het merk die toppositie te behouden. Met de 4,2-liter achtcilinder biturbomotor heeft Audi meteen de meest vermogende diesel voor personenauto’s ter wereld. Deze krachtpatser levert 326 pk en da’s zomaar dertien paardenkrachten meer dan Volkswagens 5,0-liter V10 en twaalf meer dan de 4,0-liter V8-krachtbron die Mercedes-Benz in de E420 CDI plaatst. De krachtbronnen van VW en Mercedes leveren wel meer koppel, respectievelijk 750 en 730 Nm, maar bij Audi komen de 650 Nm weer eerder vrij, namelijk al bij 1.600 omwentelingen per minuut tegen 2.000 bij VW en 2.200 bij Mercedes en da’s ook wat waard. Rijden met de 4,0-liter TDI was al een feest, hoewel die met ‘slechts’ 275 pk behoorlijk in de schaduw blijft van het vermogen van de 4,2. Wat betekent al dit geweld voor de prestaties? Met de nieuwe zelfontbrander accelereert de twee ton wegende limo in een indrukwekkende 5,9 seconden van 0 naar de 100 km/h en daarmee is hij de allersnelste sprinter onder de personenauto’s met dieselmotor.
Potent genoeg
Naast de superdiesel debuteert een zescilinder 3,2-liter FSI, met een vermogen van 260 pk in de A8. En hoewel deze instapversie maar liefst 40 pk meer levert dan z’n voorganger, de 3,0-liter, raakten wij niet echt onder de indruk. De direct ingespoten benzinekrachtbron is met 260 pk en 330 Nm heus potent genoeg, alleen hadden we er gewoon net wat meer van verwacht. Je kunt er best lekker mee rondtoeren en ook dan blijft de A8 een fijne rijdersauto, maar als je op de snelweg even rap een inhaalmanoeuvre wilt uitvoeren en de kickdown-schakelaar activeert, komt de massa voor je gevoel net niet snel genoeg op gang om achteropkomend verkeer niet te hinderen. Maar ach, als hij eenmaal op stoom is, is het ’leed’ ook wel weer snel geleden en hebben de achterliggers spoedig het nakijken. Desalniettemin krijg je toch niet helemaal dat veilige gevoel dat je bij een auto als de A8 vanzelfsprekend vindt.
Bye bye...
De motorisering van Audi’s vlaggenschip A8 wordt aangevuld met onder meer een indrukwekkende 4,2-liter V8-diesel, de krachtigste zelfontbrander voor personenauto’s ter wereld. Daarmee is het Duitse merk al z’n concurrenten weer voor.
Never change a winning team, moeten ze bij Audi gedacht hebben. Een term die in de voetballerij op veel bijval kan rekenen. Oké, elk seizoen kijk je misschien naar een iets ander streepje op het voetbalshirt en je haalt misschien nog wat meer loopvermogen in huis, maar verder moet je er niet veel meer aan doen. Je zou wel gek zijn om die koppositie op het spel te zetten door het ineens over een andere boeg te gooien. Of je moet juist geniaal zijn en Cruijff heten; toen die als trainer van FC Barcelona de Europa Cup 1 behaalde, gooide hij het seizoen erop bijna alle vedetten uit het team om weer met een fris nieuw elftal van start te gaan. Dat hij uiteindelijk niet de kans kreeg z’n visie te bewijzen en voortijdig het veld moest ruimen, is weer een heel ander verhaal.

Doordieselen
Sinds de introductie van de huidige generatie A8 in 2003 weet Audi z’n grootste concurrenten in het segment van de toplimousines, Mercedes-Benz en BMW, achter zich te laten. In Nederland gaat dat nog om geringe verschillen, maar in Europa is de A8 met z’n 8- en 12-cilinders de onbetwiste marktleider. Met slechts een kleine aanpassing in de vorm van de single frame grille uit de W12, en het opvoeren van de motorisering hoopt het merk die toppositie te behouden. Met de 4,2-liter achtcilinder biturbomotor heeft Audi meteen de meest vermogende diesel voor personenauto’s ter wereld. Deze krachtpatser levert 326 pk en da’s zomaar dertien paardenkrachten meer dan Volkswagens 5,0-liter V10 en twaalf meer dan de 4,0-liter V8-krachtbron die Mercedes-Benz in de E420 CDI plaatst. De krachtbronnen van VW en Mercedes leveren wel meer koppel, respectievelijk 750 en 730 Nm, maar bij Audi komen de 650 Nm weer eerder vrij, namelijk al bij 1.600 omwentelingen per minuut tegen 2.000 bij VW en 2.200 bij Mercedes en da’s ook wat waard. Rijden met de 4,0-liter TDI was al een feest, hoewel die met ‘slechts’ 275 pk behoorlijk in de schaduw blijft van het vermogen van de 4,2. Wat betekent al dit geweld voor de prestaties? Met de nieuwe zelfontbrander accelereert de twee ton wegende limo in een indrukwekkende 5,9 seconden van 0 naar de 100 km/h en daarmee is hij de allersnelste sprinter onder de personenauto’s met dieselmotor.
Potent genoeg
Naast de superdiesel debuteert een zescilinder 3,2-liter FSI, met een vermogen van 260 pk in de A8. En hoewel deze instapversie maar liefst 40 pk meer levert dan z’n voorganger, de 3,0-liter, raakten wij niet echt onder de indruk. De direct ingespoten benzinekrachtbron is met 260 pk en 330 Nm heus potent genoeg, alleen hadden we er gewoon net wat meer van verwacht. Je kunt er best lekker mee rondtoeren en ook dan blijft de A8 een fijne rijdersauto, maar als je op de snelweg even rap een inhaalmanoeuvre wilt uitvoeren en de kickdown-schakelaar activeert, komt de massa voor je gevoel net niet snel genoeg op gang om achteropkomend verkeer niet te hinderen. Maar ach, als hij eenmaal op stoom is, is het ’leed’ ook wel weer snel geleden en hebben de achterliggers spoedig het nakijken. Desalniettemin krijg je toch niet helemaal dat veilige gevoel dat je bij een auto als de A8 vanzelfsprekend vindt.
Bye bye...
buiten dat om, is het wel een heel erg pro audi artikel. De desbetreffende diesel (maar dan in een A6 uit mijn hoofd) hebben ze in autovisie vergeleken met de bmw 530D en zo'n vw 2 aan elkaar gelaste busjes motor diesel geval, op de sprint van 0-200 en de bmw 530d was ruim sneller dan allebei.... best lullig voor zowel audi als vw.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 09:47:gasten met hun GTI'tjes en andere snelle rommel
jij vergelijkt een TURBOdiesel met een ongeblazen motor....haal die turbo er nou eens af...kijken wat er van de performance vd diesel overblijft...
doe t nou eens met een TURBObenzine...en dan houd t ineens op...
Uitspraak van cossie 4x4 op zaterdag 3 september 2005 om 15:36:jij vergelijkt een TURBOdiesel met een ongeblazen motor....haal die turbo er nou eens af...kijken wat er van de performance vd diesel overblijft...
Dan blijft er van jouw performance ook weinig over
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 15:39:Dan blijft er van jouw performance ook weinig over
oh...er zijn atmo cosworth motoren die 350pk halen zonder turbo...dan draaien ze wel 11000 toeren..maar ze halen t wel...moet ik een diesel nog zien doen...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 16:37:Wat maakt het mij nou uit hoe ik aan me vermogen kom, met of zonder turbo, ik rij 1 op 12 en betaal €1,13 per liter en nog ben ik in een tussensprint even snel als een Golf V GTI
Mijn auto rijdt 1 op 13/14, ook al trek ik 'm wel eens vol door tot de 7200rpm... En ik heb geen tractorgeluid
Even tussendoor: Honda heeft nog altijd het record van meeste PK's per liter uit een benzinemotor in een seriemodel. Het blok uit de S2000 heeft 120pk/liter, dat zie ik een ongeblazen diesel nog niet presteren... Bekende van me gaat richting de 400 pk als hij een compleet aangepast 2,2 liter VTEC blok voorziet van een turbo... Diesel: eat that!
















