Partyflock
 

Promo: Stijlloos en stijlvol tegelijk

anoniem gepubliceerd op
Promo: Stijlloos en stijlvol tegelijk
Feest3voor12
ArtiestPromo Site
RecensiePromo - Stijlloos
Sebastian Hoff beter bekend als: dj Promo, welke hardcore liefhebber kent hem eigenlijk niet? Met vele hits op zijn naam en de grootste feesten op zijn cv, mag hij zich tot één van de groten uit de hardcore-scene rekenen. Maar Sebastian wil meer, hij kijkt vooruit en wil zich keer op keer bewijzen. De 'gabber' kent hem, maar de rest? Met hiphop, hiphouse, disco en funk als zijn achtergrond ging Promo terug naar zijn roots en kwam uit bij het leading hiphop label van Nederland: Top Notch. Zij boden hem de kans om zijn productionele horizon te verbreden en belangrijker nog: de volgende stap in zijn carrière te zetten. Partyflock sprak met Sebastian over het vader zijn, de toekomst van de hardcore en het tot stand komen van zijn eerste non-hardcore album: 'Stijlloos'.

Sebastian, we spreken elkaar midden in de zomer, normaliter een hectische periode voor dj's die van festival naar festival rijden. Hou je nog wel genoeg vrije tijd over voor hobby's of een vakantie?
Het afgelopen jaar heb ik me opgesloten in de studio om veel dingen bij te leren die nodig waren om het album voor Top Notch te kunnen doen. In tegenstelling tot de TTM (The Third Movement, het hardcorelabel van Promo Red.) releases zit er een behoorlijke tijd tussen het punt dat een album af is en dat het daadwerkelijk uitkomt, wat mij in de gelegenheid stelde om de afgelopen weken voor het eerst in jaren echt op vakantie te gaan. Dus ik moet zeggen dat ik me meer uitgerust dan ooit voel op dit moment.

De optredens heb ik nooit echt als werk gezien en geven me vaak alleen maar meer energie om weer muziek te gaan maken. Zoals sommige mensen misschien weten is één van mijn andere hobby's af en toe met een hengel gooien en dat is prima te doen op de avonden buiten het weekend om.

Je hebt er inmiddels een hele leuke hobby bij, want je bent de trotse papa van een prachtige dochter, hoe bevalt het vaderschap?
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een groot feest is om vader te zijn. Raar genoeg heb ik een erg lieve dochter die zich voorbeeldig gedraagt. Dat zal ze wel van haar moeder hebben! Voor ons als ouders is het alleen maar meegevallen. Je hebt toch vooraf het idee dat je in gaat leveren op je ‘oude' leventje, maar los van de extra verantwoordelijkheid is er niet veel veranderd en kan ik nog gewoon de dingen doen die ik voorheen altijd deed.

Laten we het eens over muziek gaan hebben. Binnenkort ligt je nieuwste album 'Stijlloos' in de winkels. Hoe ben je met Top Notch in contact gekomen voor dit project?
Ik liep via een vriend Willem van The Opposites tegen het lijf die aangaf zwaar fan te zijn van mijn muziek. Ik heb hem toen vervolgens uitgenodigd bij mij in de studio om samen wat te gaan doen en nog geen week later stond hij op de stoep.

Kort daarna werd ik door Kees de Koning gebeld van Top Notch die hoorde dat we samen bezig waren. Hij vroeg mij of ik het aandurfde om voor één van zijn artiesten een album te gaan produceren met hardcorebeats. Na wat rondvragen bij diverse rappers kwam er een lijst terug met een kleine tien namen die interesse hadden voor dit project, toen kwam Kees met het idee om er een Promo album van te maken waar iedereen die zin had aan mee kon werken.

Ik wilde er wel een uitdaging van maken en hardcore met rap was nou niet echt iets nieuws, vandaar dat we besloten hebben om wat anders te gaan doen qua stijl. Hoewel Top Notch het ook prima had gevonden als het gewoon keiharde hardcore was geworden.

Vanwaar de keuze om toch géén hardcore album te doen, was de inspiratie op?
Die keuze had niets met een gebrek aan inspiratie te maken maar meer met het feit dat het niets nieuws was. Ik wilde eens verder kijken als producer en had het idee dat ik me nou niet echt meer hoefde te bewijzen wat betreft hardcoreproducties. Ik wilde een nieuwe uitdaging en gewoon eens wat andere muziekstijlen verkennen naast mijn hardcoremuziek. Het kan erg vermoeiend zijn om elke keer maar weer zo ver over muziek te moeten nadenken om weer wat nieuws of anders te doen. Dan ben je meer aan het nadenken dan je gevoel te volgen.

Met ‘Stijlloos' heb ik gewoon weer lekker muziek gemaakt die goed voelde en waar we veel lol mee hebben gehad. Dat is toch eigenlijk de essentie van songs maken voor mij.

Kun je wat meer over de titel vertellen? Aangezien er op het album niet echt een vaste muziekstijl aangehouden is, is dit ook de reden dat je het album zo genoemd hebt?
Nederland staat natuurlijk bekend om haar hokjesgeest en ik wist natuurlijk dat iedereen gelijk een hardcore/hiphop crossover verwachtte toen wij ons project aankondigden. Na wat gesprekken met de diverse artiesten die mee wilden doen bleek al snel dat ze verschillende dancestijlen tof vonden waaronder house, drum and bass en dubstep. Het leek me dan ook een uitdaging om al die invloeden te mixen met de Promo-sound en zo van alles wat te doen. Niet gebonden aan een bepaalde stijl, dus stijlloos.

Tegelijk besefte ik dat mensen het dan niet in een hokje konden plaatsen en het waarschijnlijk daarom niet zouden trekken en het misschien stijlloos zouden vinden wat we deden. De titel heeft dus een dubbele betekenis.

Je hebt op dit album met verschillende artiesten van buiten de hardcore-scene gewerkt waaronder: Flinke Namen, Skinto, The Opposites en Aux Raus. Hoe was het om met hen te werken?
Eerlijk gezegd was het alleen maar positief. Al deze jongens kenden mijn muziek en vinden hardcore te gek, dus dat gaf een soort gelijkwaardige samenwerking. Ze gaven me absoluut niet het idee dat ik ‘maar' een hardcoreproducer was die nu wat anders ging doen. Ze voelen de hardcore gewoon en vaak heb ik ze zelfs moeten overtuigen dat niet overal een hardcore beat in moest. Tijdens de eerste opnames ben ik daar wel mee begonnen en heb toen langzaamaan het roer omgegooid.

Het viel me op hoe relaxed en aardig iedereen was en openstond voor de samenwerking. Ook het onderlinge contact tussen de artiesten was erg tof en respectvol, daar kunnen we in de hardcore-scene misschien nog wat van leren.

Zoals alles dat positief uitpakt smaakt het naar meer. Kunnen we in de toekomst nog meer verwachten met de artiesten waar je op dit album mee hebt samen gewerkt? Of wil je juist weer met nieuwe namen gaan werken?
Ik ben blij dat jij het al als iets positiefs ervaart, maar ik wil toch graag even afwachten wat het album gaat doen voordat we verder plannen. Inmiddels ben ik echter wel al achter de schermen voor wat andere artiesten bezig met producties die op hun albums uit zullen gaan komen en is er absoluut animo van beide kanten om meer samen te gaan doen in de toekomst.

Ik zou het wel tof vinden om met dezelfde groep mensen door te gaan aangezien we wel een soort groep vormen die elkaar goed aanvoelt. Mocht ik de kans krijgen van Top Notch om een vervolg te gaan maken dan zou ik die waarschijnlijk wel Engelstalig willen doen zodat we ook buiten Nederland kunnen optreden. Je moet je grenzen altijd blijven verleggen toch?

Op het album staat een nummer met Sef, ‘Iemand Anders'. Hierin zit een zin: ‘'s Nachts ben ik iemand anders'. Zie je jezelf ook als een dagmens (de vader Sebastian Hoff) en een nachtmens (DJ en producer: Promo)?
Sinds ik vader ben voelt het inderdaad nu wel meer zo. Door de week heb je de verantwoordelijkheid over je kind en pas je je ritme aan op haar, terwijl je in de nachten van het weekend weer een beetje in je ‘oude' wereldje bent. Ik moet wel zeggen dat ik mijn optredens meer ben gaan waarderen en er extra van geniet nu het niet meer zo een standaard onderdeel van je dagelijkse leven is.


Hoe waren eigenlijk de reacties vanuit de fanbase van onder andere The Opposites, Flinke Namen en Aux Raus op dit experiment? Kenden zij de hardcore-dj Promo?
Eerlijk gezegd heb ik me daar niet zo mee bezig gehouden. Uiteraard heb ik wat reacties gehad uit mijn eigen fanbase, sommige positief, sommige wat minder, maar dat wist ik uiteraard toen ik hieraan begon. Het doel van dit project is ook niet om de hardcorefans op te zadelen met wederom een experiment van Promo. Ik blijf gewoon hardcore maken voor mijn trouwe hardcorefanbase en richt me met ‘Stijlloos' meer op een alternatief pop/rock publiek.

Daarover gesproken, de optredens van jou op Lowlands in 2008 en 2009 werden lovend ontvangen, denk je dat je hiermee de brug verkleind hebt tussen het alternatieve publiek en de dance/hardcore scene?
Ik denk dat die link er altijd al was kijkende naar grote dance acts als The Prodigy en Faithless op festivals door de jaren heen. Ik denk wel dat ik misschien de acceptatie van hardcore naar het grote publiek wat positiever heb beïnvloed?

Je staat er om bekend dat veel titels en/of tracks een boodschap brengen, heeft dit album een bepaalde boodschap?
Voor één keer heb ik me daar eens niet zo druk om gemaakt. Ik heb me meer gericht op de muziek en wist dat de diverse vocalisten waarschijnlijk via hun rap of zang de boodschap zouden meegeven.
Sommige tracks gaan nergens over en zijn uit pure humor ontstaan (Robots/Weer Hardcore) en andere gaan vrij diep (Iemand Anders, Let Them Burn). Dat verbaasde me ook een beetje toen de clip van Iemand Anders online kwam. Ik werd meteen van alle kanten gevraagd; "wat bedoel je met de clip?" terwijl het gewoon een ode is aan de hardcore en de levenswijze daarvan anno 1995. Een soort van nostalgische terugblik naar toen, niets meer of minder. Maar ja dat is natuurlijk het resultaat van jarenlang moeilijk doen en boodschappen proberen mee te geven. Blijkbaar heeft dat dus toch wel zin gehad!

Waarom heb je besloten dit project toch gewoon onder de naam Promo te doen? Denk je niet dat dit verwarring gaat opleveren bij de fans die toch hardcore verwachten?
Mijn eerste intentie was om het project onder een compleet nieuwe naam te gaan doen, maar al snel bleek dat zowel Top Notch als Mojo, die mijn boekingen doet voor de live show, het graag onder Promo wilden doen. Dat is toch een naam waar je vijftien jaar aan gewerkt hebt en dat staat ergens voor. Dat is de naam waar ze in geinteresseerd zijn en dat kan ik wel goed begrijpen.

Er wordt enorm rekening gehouden met waar ik sta met de live show en dat zijn voornamelijk pop/rock festivals waar ik als Promo nooit zou draaien of waar hardcoremensen niet snel heen zouden gaan. Ik denk dat het dus prima naast elkaar kan bestaan. Het gebeurt regelmatig, zoals afgelopen weekend op het Solar festival, dat ik toch tijdens de show aanvoel dat er behoefte is aan wat hardcorebeats en dan kan ik dat ter plekke inbouwen in de show.

Veel mensen dachten bij het horen van het Stijlloos project dat je de hardcore de rug toe had gekeerd, niets blijkt minder waar want we zien je nog bijna ieder weekend achter de draaitafels. Hoe blijf je gemotiveerd met iets waar je al meer dan vijftien jaar, dag in dag uit mee bezig bent?
Toen ik, anderhalf jaar geleden, aankondigde dat dit voorlopig mijn laatste hardcorealbum werd. werd inderdaad meteen de conclusie getrokken dat ik ging stoppen met hardcore. Dat is natuurlijk nooit de intentie geweest want hardcore blijft bij mij nummer één! Ik was het alleen zat om de hele tijd de kar te moeten trekken voor de hardcorescene en had echt even niets meer te melden.

Dan kun je beter even een break nemen in je communicatie naar de scene toe, dan maar op de automatische piloot verder te gaan met wat werkt. Dat doen al genoeg mensen namelijk. De motivatie om steeds weer verder te gaan met hardcore is de muziek zelf natuurlijk en de reactie van het publiek op de dingen die je maakt. Dat gaat echt nooit vervelen, zelfs niet na vijftien jaar.

De releaseparty van het album staat gepland voor aanstaande donderdag 12 augustus in Trouw te Amsterdam, wat kunnen we verwachten van deze avond?
Ik hoop dat donderdag een gezellig samenzijn wordt van mensen die de muziek voelen en de artiesten die hun ding komen doen tijdens de show. Het zal wat intiemer zijn dan bij een grote show wat misschien resulteert in een nog betere communicatie met het publiek. Humor en plezier zullen in ieder geval voorop staan deze avond.

Wie de websites goed in de gaten houdt ziet dat er ook weer een editie van Club r_AW op het programma staat. Deze avond staat bekend om de perfecte sfeer, hoe hou je dit concept zo succesvol?
Club r_AW is denk ik iets wat heel erg écht is en een avond die gemaakt wordt door een perfecte samenwerking van de optredende artiesten en het publiek. Je staat gewoon dichter bij de artiesten op een r_AW avond en je weet dat ze gewoon tweehonderd procent willen presteren voor zo een fijn publiek. Die wisselwerking maakt r_AW speciaal en houdt het levend denk ik. Club r_AW is ook nooit een avond werken voor ons geweest maar meer een avondje uit met vrienden en bekenden.

Een tijdje terug heb je gezegd: 'Er moet weer een frisse wind waaien door de hardcore scene'. Voel jij je de aangesproken persoon om deze wervelstorm te veroorzaken, of laat je de jongere garde deze taak op zich nemen?
Toen ik aankondigde een pauze te nemen ruim een jaar geleden was ik ervan overtuigd dat er iemand zou opstaan die het voortouw zou nemen en zich zou bekommeren over onze muziek. Helaas moet ik nu concluderen dat niemand de ballen heeft gehad om dat te doen en nieuw talent, die dat eventueel zou moeten overnemen, uitblijft. De muziek is in een jaar tijd uitgegroeid tot een soort hardere hardstyle met dezelfde trucs, melodieën en breaks. Misschien dat ik een oude lul wordt, maar wat ik nu wekelijks hoor heeft voor mij weinig meer met hardcore te maken.

Alle rauwheid en hardheid is eruit en het is een soort grote commerciële plastic massa geworden. Je luistert gewoon een uur lang naar dezelfde bassdrum! Dit heeft ook te maken met het verdwijnen van vinyl denk ik, aangezien je toen nog een klapper maakte die de plaat moest verkopen en drie tracks erbij zette om wat anders te laten horen. Nu met de digitale releases lijkt het wel of de producers elke track tot ‘de hit' willen maken met de geijkte ingrediënten.

Of ik het in me heb om die wervelstorm te veroorzaken weet ik niet, maar ik ga het zeker proberen. Het publiek heeft recht op een eerlijke sound en die gaat er, als iedereen zijn mond maar blijft houden, zo niet komen ben ik bang.

Over die eerlijke sound gesproken, je bent een man die houdt van progressie en venieuwingen. Hoe ervaar jij het als vinyl dj dat er steeds meer cd-spelers gebruikt worden in een dj-set?
Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat, op wat jonge jongens na, er niet meer met vinyl gedraaid wordt. Ik heb het nog maandenlang volgehouden, maar dan sta je op een Nightmare mainstage of Thunderdome en dan staan er niet eens meer pick-ups! Tja, dan houdt het heel erg snel op. Erg jammer omdat het niet alleen nostalgie was of een kunde om ermee te kunnen draaien maar ook beter voor de sound. Nu luisteren we voornamelijk naar mp3's op slechte kwaliteit of niet gemasterde producties van cd. Het publiek maakt het blijkbaar weinig uit want die komen voor de muziek op zo een avond en dan wordt het wel erg gemakkelijk om een cd-mapje in je jas te stoppen in plaats van het gezeul met een platenkoffer.

Wat kunnen we tot slot nog qua hardcore verwachten van Promo in de toekomst?
Binnenkort komt mijn nieuwe hardcore-release uit met een aantal tracks van de nieuwe songs die ik het afgelopen jaar heb gemaakt en er liggen toch wel serieuze plannen om ook hardcore-tracks te gaan maken met medewerking van enkele ‘Stijlloos' artiesten. Daarnaast ben ik toch weer aan het denken geslagen om weer eens wat anders te proberen, maar de tijd zal het leren of ik daadwerkelijk iets in handen heb.

269 opmerkingen

Eerlijk interview van een eerlijke producer.

Alle rauwheid en hardheid is eruit en het is een soort grote commerciële plastic massa geworden. Je luistert gewoon een uur lang naar dezelfde bassdrum! Dit heeft ook te maken met het verdwijnen van vinyl denk ik, aangezien je toen nog een klapper maakte die de plaat moest verkopen en drie tracks erbij zette om wat anders te laten horen. Nu met de digitale releases lijkt het wel of de producers elke track tot ‘de hit' willen maken met de geijkte ingrediënten.


Voor het eerst dat ik publieklijk van een grote man in de scene hoor waar het op neer komt! Ik gebruik het woord niet vaak maar respect!
Uitspraak van actief op zondag 22 augustus 2010 om 12:13:
zo gek is het niet als er een flinke ragset wordt neergezet.


Jawel,want daar komt weer een bepaald soort volk op af,en daar zit Solar en z'n bezoekers niet op te wachten :)
laatste aanpassing
Met veel heeft hij wel gelijk, maar het is nogal respectloos en bovendien niet waar om te zeggen dat niemand de ballen had iets nieuws te proberen.. Erg makkelijk ook om zowat te zeggen "ik doe iets anders dus dat is goed", dat kan nog steeds bagger zijn en lang niet alles van zijn (nieuwe/oude) platen zijn zo fantastisch.
Maar het is inderdaad waar dat erg veel op elkaar lijkt en het is goed als artiesten zich ook eens met andere stijlen bezig houden, zeker als hun inspiratie op is.

Vind de clip wel lekker shockerend trouwens (y) Brengt alleen wel precies weer dat imago naar boven van de gabber, dat veel mensen graag zien verdwijnen en daar ook hun best voor hebben gedaan. Kreeg zelf een heel ander gevoel bij 't nummer dan de clip naar boven brengt. Maar toch echt vet gedaan!
Wat een held is deze man!
 
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van Sieb op dinsdag 24 augustus 2010 om 19:02:
maar het is nogal respectloos en bovendien niet waar om te zeggen dat niemand de ballen had iets nieuws te proberen..


Wie heeft dan wél de ballen gehad om iets totaal anders te proberen?
 
Mainstream hardcore is simpelweg gedoemd te sterven; fuseert langzaam met hardstyle en zo blijft er toch een mooie kermisstijl over voor het petjes/oorbelletjes/VW Golf publiek onder ons.

Innovatie is er zat, maar iedere serieuze producer is al lang en breed uit de mainstream vertrokken; die houdt zich bezig met kwaliteit, niet met hitjes. Ideaal, want dat opgefokte kutpubliek van mainstream komt niet op dat soort feesten, aangezien dat qua complexiteit iets te hoog gegrepen is. :bier:
De muziek is in een jaar tijd uitgegroeid tot een soort hardere hardstyle met dezelfde trucs, melodieën en breaks. Misschien dat ik een oude lul wordt, maar wat ik nu wekelijks hoor heeft voor mij weinig meer met hardcore te maken.

Alle rauwheid en hardheid is eruit en het is een soort grote commerciële plastic massa geworden. Je luistert gewoon een uur lang naar dezelfde bassdrum! Dit heeft ook te maken met het verdwijnen van vinyl denk ik, aangezien je toen nog een klapper maakte die de plaat moest verkopen en drie tracks erbij zette om wat anders te laten horen. Nu met de digitale releases lijkt het wel of de producers elke track tot ‘de hit' willen maken met de geijkte ingrediënten.


Hij haalt me de woorden uit de mond, de 'hardcore' van de afgelopen 5 jaar heeft echt een schandalig dieptepunt bereikt op het moment. Zo erg dat de nummers die op dit moment geproduceerd worden wat mij betreft nie eens meer hardcore genoemt mogen worden!!

(btw vind de muziek waar Promo nu zelf mee bezig is zwaar klote maar dat ter zijde)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 augustus 2010 om 16:04:
Mainstream hardcore is simpelweg gedoemd te sterven; fuseert langzaam met hardstyle en zo blijft er toch een mooie kermisstijl over voor het petjes/oorbelletjes/VW Golf publiek onder ons.

Innovatie is er zat, maar iedere serieuze producer is al lang en breed uit de mainstream vertrokken; die houdt zich bezig met kwaliteit, niet met hitjes. Ideaal, want dat opgefokte kutpubliek van mainstream komt niet op dat soort feesten, aangezien dat qua complexiteit iets te hoog gegrepen is.


Amen
Kan dit wel waarderen.
Niet alles is mijn smaak of luister ik af.
Maar goed..smaken verschillen gelukkig.
Belangrijkste vind ik dat een artiest maakt wat hij wil maken en niet dat hij tracks maakt omdat andere dan willen.
Van dat laatste clubje zijn er al genoeg.

Promo en Kelly (E.A) zijn voor mij de twee weinige artiesten die echt dingen met gevoel en hun hart maken.
En iets maken omdat ze het vet vinden.
Al weten ze dat de massa er soms tegen in zal gaan. _O_
PROMO!_O_
Ik vind dat de Hardcore nu het een iets groter publiek trekt ook (vooral de mainstream)een commercielere sound krijgt! Luister eens naar de sound van pakweg 2004! Toen was het nog veel rauwer en harder! Je ziet tegenwoordig ook op feesten dat ze aparte stages maken voor hardcore tussen 2000 en 2004 daar ben ik ook een groot voorstander van!!:D

Ik kijk uit naar nieuwe beukende releases van Promo en daarbij weer een dik feest in de hmh! Laat de hardcore scene maar weer wat horen!
laatste aanpassing
 
Artiest Saigon
wat een domme commentaar hier :D
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 16:08:
wat een domme commentaar hier :D


Gelukkig hebben we altijd het meesterbrein van Partyflock nog: verwijderd :cheer:

Nu nog een keer fatsoenlijk Nederlands leren schrijven (met hoofdlettertjes en leestekentjes enzo; ik weet het: moeilijk!), Angerfist, Korsakoff, Paul Elstak en de rest van die clowns uit je lijst van favoriete artiesten verwijderen en misschien dat er dan iemand is die in dat hersenloze gezwets van je geïnteresseerd is. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Jasper ® op donderdag 19 augustus 2010 om 17:15:
Joh.. Vertel mij iets nieuws.. Kan me nog genoeg tracks herinneren uit jaren dat jij nog niet naar party's ging


heb jij al schaamhaar?
laatste aanpassing
Uitspraak van iesknien op donderdag 19 augustus 2010 om 19:10:
De muziek is in een jaar tijd uitgegroeid tot een soort hardere hardstyle met dezelfde trucs, melodieën en breaks. Misschien dat ik een oude lul wordt, maar wat ik nu wekelijks hoor heeft voor mij weinig meer met hardcore te maken.

Alle rauwheid en hardheid is eruit en het is een soort grote commerciële plastic massa geworden.


amen..
laatste aanpassing
Uitspraak van Jasper ® op donderdag 19 augustus 2010 om 17:15:
Hardcore house (ook wel gabberhouse, gabber) is ontstaan uit de uit Detroit overgewaaide hardere housevarianten. Het is moeilijk het begin van de hardcore house aan te wijzen. Hardcore house is een samensmelting van verschillende stijlen en daarom lopen ze allemaal over in wat later hardcore house zou worden


wist ik ook niet haha jezus.. je hoeft mij echt niks over de geschiedenis van deze muziekstijl uit te leggen hoor.. wel netjes opgezocht :cheer: smeer je jezelf wel goed in daar in miami
laatste aanpassing
 
Promo is en blijft een held!
Bij Boembox Op Duizend had ik zelf nog mijn bedenkingen maar met Show Shocker heeft hij me echt over de streep getrokken.
Met uitschieters zoals; geen stijl (stijlloos remix), Dubtrip, Pillen in je bek en die hilarische intro van hakemdoordemidde heeft hij zeker vette tracks afgeleverd.
 
Promo, Promo.. Goed bezig! Born from a boombox? Maar dan wel met keiharde hardcore...!
King of hardcore(n)
Die gozer is afgegleden...omdat ie zo werd afgezeken om zn blije gimmickshit probeert ie t nu over een andere boeg te gooien...
Nee,promo,geen klasse,geen stijl:rot:
laatste aanpassing
Die opposites ineen keer slijmen dat ze hardcore ook ''diggen''...Je maakt niet voor niets een nummer als geen klasse geen stijl...Dat was puur om hardcore belachelijk te maken...Hoorde t toen van alle kanten: Hey,Danny,the oposites hebben een nummer gemaakt om ''gabbers''belachelijk te maken...En ieder lekker zn ding,dat is t m niet...Oja,promo,ik weet waarom je liever paul hebt als boosheidsvuist,omdat angerfist een aantal jaar geleden een keihard nummer tegen jou heeft gemaakt(Y)I'm telling you,this kid is wicked dumb...
Voor de rest is het onzin om tussen producers te kiezen,iedere heeft zn goeie en zn slechtere nummers...
laatste aanpassing
 
Angerfist beter dan Promo: :')

Promo die wakker zou liggen van Angerfist: :')

En er zijn wel degelijk slechte en goede producers:
- Angerfist is slecht
- Paul Elstak is slecht
- Noize Suppressor was goed, is nu slecht
- Nosferatu was goed, is nu slecht
- Endymion was goed, is nu slecht
- The Outside Agency is goed
Kwestie van smaak,iedere dj /producer heeft zn goeie en slechte nummers.
n dan nogwat: Paul slecht???Wacht maar op zn nieuwe album,haha,heb m al gezien,staan echt goeie nummers op.Noize supressor blijft goed...Nosferatu is ook nog steeds goed,man gast,en anders ben je gewoon niet thuis in de hardcore,das een van de grondleggers van de goeie hardcore,samen met endymion en paul...Ieder zn ding,ieder zn stijl,maar iedere producer heeft zn ups en downs,en ik vind toch wel dat promo wat dat betreft zn dieptepunt heeft bereikt
laatste aanpassing
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 15:29:
Nosferatu is ook nog steeds goed,man gast,en anders ben je gewoon niet thuis in de hardcore,das een van de grondleggers van de goeie hardcore,samen met endymion en paul..


Aldus de man die bij de cd-recentie beweert er van het begin af aan bij te zijn geweest :roflol:
 
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 15:29:
Kwestie van smaak,iedere dj /producer heeft zn goeie en slechte nummers.
n dan nogwat: Paul slecht???Wacht maar op zn nieuwe album,haha,heb m al gezien,staan echt goeie nummers op.Noize supressor blijft goed...Nosferatu is ook nog steeds goed,man gast,en anders ben je gewoon niet thuis in de hardcore,das een van de grondleggers van de goeie hardcore,samen met endymion en paul...Ieder zn ding,ieder zn stijl,maar iedere producer heeft zn ups en downs,en ik vind toch wel dat promo wat dat betreft zn dieptepunt heeft bereikt


Okay, ik ben weer uitgelachen, heb mijn tranen weer gedroogd, dus ik kan nu even een serieuze reactie op je posten: als je ook maar iets van je geloofwaardigheid hier wilt behouden dan hou je nu op met posten. ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 september 2010 om 09:02:
als je ook maar iets van je geloofwaardigheid hier wilt behouden dan hou je nu op met posten.


:lol:
 
Artiest Xim
Uitspraak van Hardnoiser op woensdag 11 augustus 2010 om 19:41:
Als er dan s wat harder en rauwer wordt gedraaid, dan zie je bijna alles stil staan en de sfeer weg zakken.


:lol: Als ik een mainstream hardcore zaal inloop, hoor ik bijna alleen maar breaks en zie ik enorm veel aanstekers.
Het lijkt wel een concert geworden.

De meeste mensen in zo'n zaal staat stil.

Grote namen komen vaak met het argument dat de kwaliteit zoveel beter is als de Early Hardcore producties. Maar ik vind mainstream geen hardcore als je het vergelijkt met Early of Hardcore 2000 t/m 2005. In die producties was het doel nog om mensen los te laten gaan. Tegenwoordig heb ik het gevoel dat het een strijd wie de beste break kan maken:no:
 
Uitspraak van Tha Rippah op donderdag 12 augustus 2010 om 11:10:
Dat is nou juist mijn punt. De Hardcore van tegenwoordig is helemaal geen:

hardere hardstyle met dezelfde trucs, melodieën en breaks.

Sommige mainstream-tracks wel, maar de meerderheid zeker niet


:lol: De meerderheid juist wel. En er zijn een paar uitzonderingen, waaronder Tha Playah - My Misery!:D

Waar zijn die lekkere rauwe agressieve rollende kicklijnen gebleven????????????:S
Rammen!!! Dat hoor ik weinig terug in de mainstream.
 
Uitspraak van Scorrupt op vrijdag 13 augustus 2010 om 17:28:
promo weet nog van doorrammen


(Y) Rollende kicks(L)