Partyflock

Promo: Stijlloos en stijlvol tegelijk

Promo: Stijlloos en stijlvol tegelijk

door , gepubliceerd op
Promo: Stijlloos en stijlvol tegelijk (afbeelding)
Feest3voor12
ArtiestPromo Site
RecensiePromo - Stijlloos
Sebastian Hoff beter bekend als: dj Promo, welke hardcore liefhebber kent hem eigenlijk niet? Met vele hits op zijn naam en de grootste feesten op zijn cv, mag hij zich tot één van de groten uit de hardcore-scene rekenen. Maar Sebastian wil meer, hij kijkt vooruit en wil zich keer op keer bewijzen. De 'gabber' kent hem, maar de rest? Met hiphop, hiphouse, disco en funk als zijn achtergrond ging Promo terug naar zijn roots en kwam uit bij het leading hiphop label van Nederland: Top Notch. Zij boden hem de kans om zijn productionele horizon te verbreden en belangrijker nog: de volgende stap in zijn carrière te zetten. Partyflock sprak met Sebastian over het vader zijn, de toekomst van de hardcore en het tot stand komen van zijn eerste non-hardcore album: 'Stijlloos'.

Sebastian, we spreken elkaar midden in de zomer, normaliter een hectische periode voor dj's die van festival naar festival rijden. Hou je nog wel genoeg vrije tijd over voor hobby's of een vakantie?
Het afgelopen jaar heb ik me opgesloten in de studio om veel dingen bij te leren die nodig waren om het album voor Top Notch te kunnen doen. In tegenstelling tot de TTM (The Third Movement, het hardcorelabel van Promo Red.) releases zit er een behoorlijke tijd tussen het punt dat een album af is en dat het daadwerkelijk uitkomt, wat mij in de gelegenheid stelde om de afgelopen weken voor het eerst in jaren echt op vakantie te gaan. Dus ik moet zeggen dat ik me meer uitgerust dan ooit voel op dit moment.

De optredens heb ik nooit echt als werk gezien en geven me vaak alleen maar meer energie om weer muziek te gaan maken. Zoals sommige mensen misschien weten is één van mijn andere hobby's af en toe met een hengel gooien en dat is prima te doen op de avonden buiten het weekend om.

Je hebt er inmiddels een hele leuke hobby bij, want je bent de trotse papa van een prachtige dochter, hoe bevalt het vaderschap?
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een groot feest is om vader te zijn. Raar genoeg heb ik een erg lieve dochter die zich voorbeeldig gedraagt. Dat zal ze wel van haar moeder hebben! Voor ons als ouders is het alleen maar meegevallen. Je hebt toch vooraf het idee dat je in gaat leveren op je ‘oude' leventje, maar los van de extra verantwoordelijkheid is er niet veel veranderd en kan ik nog gewoon de dingen doen die ik voorheen altijd deed.

[dump left id=4954]Laten we het eens over muziek gaan hebben. Binnenkort ligt je nieuwste album 'Stijlloos' in de winkels. Hoe ben je met Top Notch in contact gekomen voor dit project?
Ik liep via een vriend Willem van The Opposites tegen het lijf die aangaf zwaar fan te zijn van mijn muziek. Ik heb hem toen vervolgens uitgenodigd bij mij in de studio om samen wat te gaan doen en nog geen week later stond hij op de stoep.

Kort daarna werd ik door Kees de Koning gebeld van Top Notch die hoorde dat we samen bezig waren. Hij vroeg mij of ik het aandurfde om voor één van zijn artiesten een album te gaan produceren met hardcorebeats. Na wat rondvragen bij diverse rappers kwam er een lijst terug met een kleine tien namen die interesse hadden voor dit project, toen kwam Kees met het idee om er een Promo album van te maken waar iedereen die zin had aan mee kon werken.

Ik wilde er wel een uitdaging van maken en hardcore met rap was nou niet echt iets nieuws, vandaar dat we besloten hebben om wat anders te gaan doen qua stijl. Hoewel Top Notch het ook prima had gevonden als het gewoon keiharde hardcore was geworden.

Vanwaar de keuze om toch géén hardcore album te doen, was de inspiratie op?
Die keuze had niets met een gebrek aan inspiratie te maken maar meer met het feit dat het niets nieuws was. Ik wilde eens verder kijken als producer en had het idee dat ik me nou niet echt meer hoefde te bewijzen wat betreft hardcoreproducties. Ik wilde een nieuwe uitdaging en gewoon eens wat andere muziekstijlen verkennen naast mijn hardcoremuziek. Het kan erg vermoeiend zijn om elke keer maar weer zo ver over muziek te moeten nadenken om weer wat nieuws of anders te doen. Dan ben je meer aan het nadenken dan je gevoel te volgen.

Met ‘Stijlloos' heb ik gewoon weer lekker muziek gemaakt die goed voelde en waar we veel lol mee hebben gehad. Dat is toch eigenlijk de essentie van songs maken voor mij.

Kun je wat meer over de titel vertellen? Aangezien er op het album niet echt een vaste muziekstijl aangehouden is, is dit ook de reden dat je het album zo genoemd hebt?
Nederland staat natuurlijk bekend om haar hokjesgeest en ik wist natuurlijk dat iedereen gelijk een hardcore/hiphop crossover verwachtte toen wij ons project aankondigden. Na wat gesprekken met de diverse artiesten die mee wilden doen bleek al snel dat ze verschillende dancestijlen tof vonden waaronder house, drum and bass en dubstep. Het leek me dan ook een uitdaging om al die invloeden te mixen met de Promo-sound en zo van alles wat te doen. Niet gebonden aan een bepaalde stijl, dus stijlloos.

Tegelijk besefte ik dat mensen het dan niet in een hokje konden plaatsen en het waarschijnlijk daarom niet zouden trekken en het misschien stijlloos zouden vinden wat we deden. De titel heeft dus een dubbele betekenis.

Je hebt op dit album met verschillende artiesten van buiten de hardcore-scene gewerkt waaronder: Flinke Namen, Skinto, The Opposites en Aux Raus. Hoe was het om met hen te werken?
Eerlijk gezegd was het alleen maar positief. Al deze jongens kenden mijn muziek en vinden hardcore te gek, dus dat gaf een soort gelijkwaardige samenwerking. Ze gaven me absoluut niet het idee dat ik ‘maar' een hardcoreproducer was die nu wat anders ging doen. Ze voelen de hardcore gewoon en vaak heb ik ze zelfs moeten overtuigen dat niet overal een hardcore beat in moest. Tijdens de eerste opnames ben ik daar wel mee begonnen en heb toen langzaamaan het roer omgegooid.

Het viel me op hoe relaxed en aardig iedereen was en openstond voor de samenwerking. Ook het onderlinge contact tussen de artiesten was erg tof en respectvol, daar kunnen we in de hardcore-scene misschien nog wat van leren.

Zoals alles dat positief uitpakt smaakt het naar meer. Kunnen we in de toekomst nog meer verwachten met de artiesten waar je op dit album mee hebt samen gewerkt? Of wil je juist weer met nieuwe namen gaan werken?
Ik ben blij dat jij het al als iets positiefs ervaart, maar ik wil toch graag even afwachten wat het album gaat doen voordat we verder plannen. Inmiddels ben ik echter wel al achter de schermen voor wat andere artiesten bezig met producties die op hun albums uit zullen gaan komen en is er absoluut animo van beide kanten om meer samen te gaan doen in de toekomst.

Ik zou het wel tof vinden om met dezelfde groep mensen door te gaan aangezien we wel een soort groep vormen die elkaar goed aanvoelt. Mocht ik de kans krijgen van Top Notch om een vervolg te gaan maken dan zou ik die waarschijnlijk wel Engelstalig willen doen zodat we ook buiten Nederland kunnen optreden. Je moet je grenzen altijd blijven verleggen toch?

Op het album staat een nummer met Sef, ‘Iemand Anders'. Hierin zit een zin: ‘'s Nachts ben ik iemand anders'. Zie je jezelf ook als een dagmens (de vader Sebastian Hoff) en een nachtmens (DJ en producer: Promo)?
Sinds ik vader ben voelt het inderdaad nu wel meer zo. Door de week heb je de verantwoordelijkheid over je kind en pas je je ritme aan op haar, terwijl je in de nachten van het weekend weer een beetje in je ‘oude' wereldje bent. Ik moet wel zeggen dat ik mijn optredens meer ben gaan waarderen en er extra van geniet nu het niet meer zo een standaard onderdeel van je dagelijkse leven is.


Hoe waren eigenlijk de reacties vanuit de fanbase van onder andere The Opposites, Flinke Namen en Aux Raus op dit experiment? Kenden zij de hardcore-dj Promo?
Eerlijk gezegd heb ik me daar niet zo mee bezig gehouden. Uiteraard heb ik wat reacties gehad uit mijn eigen fanbase, sommige positief, sommige wat minder, maar dat wist ik uiteraard toen ik hieraan begon. Het doel van dit project is ook niet om de hardcorefans op te zadelen met wederom een experiment van Promo. Ik blijf gewoon hardcore maken voor mijn trouwe hardcorefanbase en richt me met ‘Stijlloos' meer op een alternatief pop/rock publiek.

Daarover gesproken, de optredens van jou op Lowlands in 2008 en 2009 werden lovend ontvangen, denk je dat je hiermee de brug verkleind hebt tussen het alternatieve publiek en de dance/hardcore scene?
Ik denk dat die link er altijd al was kijkende naar grote dance acts als The Prodigy en Faithless op festivals door de jaren heen. Ik denk wel dat ik misschien de acceptatie van hardcore naar het grote publiek wat positiever heb beïnvloed?

Je staat er om bekend dat veel titels en/of tracks een boodschap brengen, heeft dit album een bepaalde boodschap?
Voor één keer heb ik me daar eens niet zo druk om gemaakt. Ik heb me meer gericht op de muziek en wist dat de diverse vocalisten waarschijnlijk via hun rap of zang de boodschap zouden meegeven.
Sommige tracks gaan nergens over en zijn uit pure humor ontstaan (Robots/Weer Hardcore) en andere gaan vrij diep (Iemand Anders, Let Them Burn). Dat verbaasde me ook een beetje toen de clip van Iemand Anders online kwam. Ik werd meteen van alle kanten gevraagd; "wat bedoel je met de clip?" terwijl het gewoon een ode is aan de hardcore en de levenswijze daarvan anno 1995. Een soort van nostalgische terugblik naar toen, niets meer of minder. Maar ja dat is natuurlijk het resultaat van jarenlang moeilijk doen en boodschappen proberen mee te geven. Blijkbaar heeft dat dus toch wel zin gehad!

Waarom heb je besloten dit project toch gewoon onder de naam Promo te doen? Denk je niet dat dit verwarring gaat opleveren bij de fans die toch hardcore verwachten?
Mijn eerste intentie was om het project onder een compleet nieuwe naam te gaan doen, maar al snel bleek dat zowel Top Notch als Mojo, die mijn boekingen doet voor de live show, het graag onder Promo wilden doen. Dat is toch een naam waar je vijftien jaar aan gewerkt hebt en dat staat ergens voor. Dat is de naam waar ze in geinteresseerd zijn en dat kan ik wel goed begrijpen.

Er wordt enorm rekening gehouden met waar ik sta met de live show en dat zijn voornamelijk pop/rock festivals waar ik als Promo nooit zou draaien of waar hardcoremensen niet snel heen zouden gaan. Ik denk dat het dus prima naast elkaar kan bestaan. Het gebeurt regelmatig, zoals afgelopen weekend op het Solar festival, dat ik toch tijdens de show aanvoel dat er behoefte is aan wat hardcorebeats en dan kan ik dat ter plekke inbouwen in de show.

Veel mensen dachten bij het horen van het Stijlloos project dat je de hardcore de rug toe had gekeerd, niets blijkt minder waar want we zien je nog bijna ieder weekend achter de draaitafels. Hoe blijf je gemotiveerd met iets waar je al meer dan vijftien jaar, dag in dag uit mee bezig bent?
Toen ik, anderhalf jaar geleden, aankondigde dat dit voorlopig mijn laatste hardcorealbum werd. werd inderdaad meteen de conclusie getrokken dat ik ging stoppen met hardcore. Dat is natuurlijk nooit de intentie geweest want hardcore blijft bij mij nummer één! Ik was het alleen zat om de hele tijd de kar te moeten trekken voor de hardcorescene en had echt even niets meer te melden.

Dan kun je beter even een break nemen in je communicatie naar de scene toe, dan maar op de automatische piloot verder te gaan met wat werkt. Dat doen al genoeg mensen namelijk. De motivatie om steeds weer verder te gaan met hardcore is de muziek zelf natuurlijk en de reactie van het publiek op de dingen die je maakt. Dat gaat echt nooit vervelen, zelfs niet na vijftien jaar.

De releaseparty van het album staat gepland voor aanstaande donderdag 12 augustus in Trouw te Amsterdam, wat kunnen we verwachten van deze avond?
Ik hoop dat donderdag een gezellig samenzijn wordt van mensen die de muziek voelen en de artiesten die hun ding komen doen tijdens de show. Het zal wat intiemer zijn dan bij een grote show wat misschien resulteert in een nog betere communicatie met het publiek. Humor en plezier zullen in ieder geval voorop staan deze avond.

­[img right width=200]http://partyflock.nl/images/upload/246504_original.jpg[/img]Wie de websites goed in de gaten houdt ziet dat er ook weer een editie van Club r_AW op het programma staat. Deze avond staat bekend om de perfecte sfeer, hoe hou je dit concept zo succesvol?
Club r_AW is denk ik iets wat heel erg écht is en een avond die gemaakt wordt door een perfecte samenwerking van de optredende artiesten en het publiek. Je staat gewoon dichter bij de artiesten op een r_AW avond en je weet dat ze gewoon tweehonderd procent willen presteren voor zo een fijn publiek. Die wisselwerking maakt r_AW speciaal en houdt het levend denk ik. Club r_AW is ook nooit een avond werken voor ons geweest maar meer een avondje uit met vrienden en bekenden.

Een tijdje terug heb je gezegd: 'Er moet weer een frisse wind waaien door de hardcore scene'. Voel jij je de aangesproken persoon om deze wervelstorm te veroorzaken, of laat je de jongere garde deze taak op zich nemen?
Toen ik aankondigde een pauze te nemen ruim een jaar geleden was ik ervan overtuigd dat er iemand zou opstaan die het voortouw zou nemen en zich zou bekommeren over onze muziek. Helaas moet ik nu concluderen dat niemand de ballen heeft gehad om dat te doen en nieuw talent, die dat eventueel zou moeten overnemen, uitblijft. De muziek is in een jaar tijd uitgegroeid tot een soort hardere hardstyle met dezelfde trucs, melodieën en breaks. Misschien dat ik een oude lul wordt, maar wat ik nu wekelijks hoor heeft voor mij weinig meer met hardcore te maken.

Alle rauwheid en hardheid is eruit en het is een soort grote commerciële plastic massa geworden. Je luistert gewoon een uur lang naar dezelfde bassdrum! Dit heeft ook te maken met het verdwijnen van vinyl denk ik, aangezien je toen nog een klapper maakte die de plaat moest verkopen en drie tracks erbij zette om wat anders te laten horen. Nu met de digitale releases lijkt het wel of de producers elke track tot ‘de hit' willen maken met de geijkte ingrediënten.

Of ik het in me heb om die wervelstorm te veroorzaken weet ik niet, maar ik ga het zeker proberen. Het publiek heeft recht op een eerlijke sound en die gaat er, als iedereen zijn mond maar blijft houden, zo niet komen ben ik bang.

Over die eerlijke sound gesproken, je bent een man die houdt van progressie en venieuwingen. Hoe ervaar jij het als vinyl dj dat er steeds meer cd-spelers gebruikt worden in een dj-set?
Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat, op wat jonge jongens na, er niet meer met vinyl gedraaid wordt. Ik heb het nog maandenlang volgehouden, maar dan sta je op een Nightmare mainstage of Thunderdome en dan staan er niet eens meer pick-ups! Tja, dan houdt het heel erg snel op. Erg jammer omdat het niet alleen nostalgie was of een kunde om ermee te kunnen draaien maar ook beter voor de sound. Nu luisteren we voornamelijk naar mp3's op slechte kwaliteit of niet gemasterde producties van cd. Het publiek maakt het blijkbaar weinig uit want die komen voor de muziek op zo een avond en dan wordt het wel erg gemakkelijk om een cd-mapje in je jas te stoppen in plaats van het gezeul met een platenkoffer.

Wat kunnen we tot slot nog qua hardcore verwachten van Promo in de toekomst?
Binnenkort komt mijn nieuwe hardcore-release uit met een aantal tracks van de nieuwe songs die ik het afgelopen jaar heb gemaakt en er liggen toch wel serieuze plannen om ook hardcore-tracks te gaan maken met medewerking van enkele ‘Stijlloos' artiesten. Daarnaast ben ik toch weer aan het denken geslagen om weer eens wat anders te proberen, maar de tijd zal het leren of ik daadwerkelijk iets in handen heb.

269 opmerkingen

Uitspraak van Death Metal Speedcore op zaterdag 14 augustus 2010 om 17:35:
Organisaties moeten infeite wel doen wat het meerendeel van het publiek wil.­

Het grote publiek heeft echt niet zo'n grote muziek kennis in de Hardcore:no:
Die leven van MOH cd na MOH cd. Als er weer een nieuwe cd uitkomt dan vergeten ze de eerdere tracks.

De dj's die draaien, laten het publiek niks anders horen dan de hitjes.
Resultaat = Wat je nu ziet & hoort op een Hardcore feest.
Uitspraak van Rengdengdengdengbrenger op zondag 5 september 2010 om 15:29:
n dan nogwat: Paul slecht???Wacht maar op zn nieuwe album,haha,heb m al gezien,staan echt goeie nummers op.­Noize supressor blijft goed...­Nosferatu is ook nog steeds goed,man gast,en anders ben je gewoon niet thuis in de hardcore,das een van de grondleggers van de goeie hardcore,samen met endymion en paul...­Ieder zn ding,ieder zn stijl,maar iedere producer heeft zn ups en downs,en ik vind toch wel dat promo wat dat betreft zn dieptepunt heeft bereikt

Endymion grondlegger van de Hardcore?:lol:

Laten we het op Ruffneck houden(L)

En over Paul zijn laatste producties wil ik niet veel woorden aan vuil maken:P
Maar ik vind het hardcore voor kinderen. Sorry maar dat hele offensive label bestaat uit erg kinderachtige producties.
Niet rauw, niet hard. Kortom heeft niet veel met Hardcore te maken.
De muziek is in een jaar tijd uitgegroeid tot een soort hardere hardstyle met dezelfde trucs, melodieën en breaks.­ Misschien dat ik een oude lul wordt, maar wat ik nu wekelijks hoor heeft voor mij weinig meer met hardcore te maken."­

In mijn vriendenkring is er zelfs al een nieuwe term voor ontstaan;­ Draaiorgel Hardcore.­
Mij zal je nooit iets horen zeggen over hoe het vroeger was en dat ik verstand heb van het ontstaan van de hardcore scene, dat heb ik simpelweg niet mee gemaakt.­
Toch heb al snel een afkeer gekregen voor de mainstream hardcore, het voelt gewoon inspiratieloos aan, de breaks halen je helemaal uit de muziek en ze zijn zo ver doorgeslagen in de melodieën dat ze goedkoop en ordinair zijn gaan klinken.­
Maar in principe maakt dit niet zo veel uit, want wie verder zoekt dan zijn neus lang is zal uiteindelijk toch wel bij de DJ's uitkomen die wel vette muziek maken en de feesten waar wel goed gedraaid word.­
The Opposites hebben meerdere nummers gemaakt die niet echt positief te noemen waren voor de hardcore.
Ik vind het positief dat Promo een keer via deze weg iets nieuws probeert ondanks dat er weinig hardcore aan is.
Er mag sowieso wat veranderen in de hardcore, nog een leuk clipje er bij en het wordt uitgezonden op Tmf.

Uitspraak van zinloos geluid op donderdag 9 september 2010 om 16:21:
Maar in principe maakt dit niet zo veel uit, want wie verder zoekt dan zijn neus lang is zal uiteindelijk toch wel bij de DJ's uitkomen die wel vette muziek maken en de feesten waar wel goed gedraaid word.­

Inderdaad je hebt zelf de keus naar welk feest je gaat!
Uitspraak van :bounce: Maxim:bounce: Early-Freak op donderdag 9 september 2010 om 12:37:
Endymion grondlegger van de Hardcore?:lol:

Laten we het op Ruffneck houden(L)

Erg veel respect voor Ruffneck van mijn kant, maar hij is absoluut niet de grondlegger van hardcore. Als er al een grondlegger van hardcore aanwijsbaar zou zijn, dan zou dat Marc Acardipane met zijn Planet Core Productions zijn en zou dit de eerste echte hardcoretrack zijn:



En over Paul zijn laatste producties wil ik niet veel woorden aan vuil maken:P
Maar ik vind het hardcore voor kinderen. Sorry maar dat hele offensive label bestaat uit erg kinderachtige producties.
Niet rauw, niet hard. Kortom heeft niet veel met Hardcore te maken.

Klopt.
laatste aanpassing
Dacht even dat Promo iets anders met zijn nieuwe album had gedaan... maar niet dat anders...
ik mijd altijd hiphop en dan krijg je dat in je Hardcore gemixed... wel kut:S
Uitspraak van Deurklink op maandag 20 september 2010 om 21:56:
Dacht even dat Promo iets anders met zijn nieuwe album had gedaan...­ maar niet dat anders...­
ik mijd altijd hiphop en dan krijg je dat in je Hardcore gemixed...­ wel kut

en waarom mijd je hiphop dan? (en nou niet met zo'n bekrompen antwoord komen zoals "dat is van die eminem, 2pac shit").
Misschien was het je weleens opgevallen dat er in hardcore tracks heel veel hiphop elementen gebruikt worden (meer dan iedereen denkt).
Uitspraak van zinloos geluid op donderdag 9 september 2010 om 16:21:
In mijn vriendenkring is er zelfs al een nieuwe term voor ontstaan;­ Draaiorgel Hardcore.­

dude, die term bestaat al jaren
Het is hier alweer helemaal duidelijk dat 9/10 mensen geen flauw idee hebben waar ze over lullen.

1. Ja mainstream hardcore heeft lange breaks, het is ook geen hardcore...het is mainstream hardcore...*google mainstream ff a.u.b*
2. Rekening houdend met punt 1, is de nieuwe album van Paul gewoon een heldenalbum...10x beter dan die experimentele shit waar promo de laatste; pak 'm beet, 8+ jaar mee bezig is...
3. Als je alleen maar beats wil horen, geen lange breaks en samples, gaat dan lekker naar die slecht geproduceerde terror luisteren, gtfo en stfu plz...

Uitspraak van TimMer1981 :woop: op zondag 5 september 2010 om 15:06:
Angerfist beter dan Promo: :')

Promo die wakker zou liggen van Angerfist: :')

En er zijn wel degelijk slechte en goede producers:
- Angerfist is slecht
- Paul Elstak is slecht
- Noize Suppressor was goed, is nu slecht
- Nosferatu was goed, is nu slecht
- Endymion was goed, is nu slecht
- The Outside Agency is goed

Echt als je al deze artiesten al slecht vind, en hoe kan het ook anders TOA en Promo goed... KANKER DAN LEKKER OP NAAR DE INDUSTRIAl / EXPERIMENTAL AREA's

Angerfist is uitgegroeid to een van de ALLERbeste hardcore producers ALLER tijden: nee, ik ben geen angerfist fanboy, ja hij is een commerciele slet... MAAR zijn producties zijn gewoon masterlijk...altijd weer lekker .. elke release van hem knalt weer uit de speakers, en laat hele zalen doodhakkuh..

Paul Elstak, THE GODFATHER... Is niet meer wat ie gweest is, maar ik persoonlijk hou nog steeds van de feelgood hhc die hij produceerde, en om dat nu weer terug te horen met refixes, remixes en sample gebruik is voor mij een dikke +
Noize Suppressor is ook niet echt mijn ding, lijkt allemaal te veel op mekaar.
Nosferatu, vind ik juist persoonlijk dat hij de laatste 2 jaar wat betere producties heeft afgelevert dan de jaren ervoor (natuurlijk was z'n artcore periode het beste)
Over Endymion, tsja, ik hoor vrij weinig van hem...dus kan er weinig over zeggen, en het enige leuke van TOA zijn de breakbeat intro's...todat je hoort dat het geen intro is...maar een heel nummer :S

Maar to get back to my point: JAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAA

ANGERFIST VOORAL EN DAN OOK NOG BIJNA ALLE ANDERE HARDCORE PRODUCERS ZIJN 100000X BETER DAN PROMO OOIT IS GEWEEST !!!!!!!!!!!!!!!
Serieus, produceert hij nog hardcore dan ???? Langzame lelijke distorted basses, met crappy samples...­ Is echt experimental / (wat ik) industrial (vind) uitgebracht op de crappieste nederlandse hardcore label, die zelfs nog de meeste releases heb...­ Promo hardcore DURVEN NOEMEN en dan lopen kankeren over MAINSTREAM ...­damn...­

Get ya facts straight.........­
Uitspraak van Phenom op woensdag 6 oktober 2010 om 12:45:
Het is hier alweer helemaal duidelijk dat 9/10 mensen geen flauw idee hebben waar ze over lullen.

1. Ja mainstream hardcore heeft lange breaks, het is ook geen hardcore...het is mainstream hardcore...*google mainstream ff a.u.b*
2. Rekening houdend met punt 1, is de nieuwe album van Paul gewoon een heldenalbum...10x beter dan die experimentele shit waar promo de laatste; pak 'm beet, 8+ jaar mee bezig is...
3. Als je alleen maar beats wil horen, geen lange breaks en samples, gaat dan lekker naar die slecht geproduceerde terror luisteren, gtfo en stfu plz...

Uitspraak van TimMer1981 :woop: op zondag 5 september 2010 om 15:06:
Angerfist beter dan Promo: :')

Promo die wakker zou liggen van Angerfist: :')

En er zijn wel degelijk slechte en goede producers:
- Angerfist is slecht
- Paul Elstak is slecht
- Noize Suppressor was goed, is nu slecht
- Nosferatu was goed, is nu slecht
- Endymion was goed, is nu slecht
- The Outside Agency is goed

Echt als je al deze artiesten al slecht vind, en hoe kan het ook anders TOA en Promo goed... KANKER DAN LEKKER OP NAAR DE INDUSTRIAl / EXPERIMENTAL AREA's

Angerfist is uitgegroeid to een van de ALLERbeste hardcore producers ALLER tijden: nee, ik ben geen angerfist fanboy, ja hij is een commerciele slet... MAAR zijn producties zijn gewoon masterlijk...altijd weer lekker .. elke release van hem knalt weer uit de speakers, en laat hele zalen doodhakkuh..

Paul Elstak, THE GODFATHER... Is niet meer wat ie gweest is, maar ik persoonlijk hou nog steeds van de feelgood hhc die hij produceerde, en om dat nu weer terug te horen met refixes, remixes en sample gebruik is voor mij een dikke +
Noize Suppressor is ook niet echt mijn ding, lijkt allemaal te veel op mekaar.
Nosferatu, vind ik juist persoonlijk dat hij de laatste 2 jaar wat betere producties heeft afgelevert dan de jaren ervoor (natuurlijk was z'n artcore periode het beste)
Over Endymion, tsja, ik hoor vrij weinig van hem...dus kan er weinig over zeggen, en het enige leuke van TOA zijn de breakbeat intro's...todat je hoort dat het geen intro is...maar een heel nummer :S

Maar to get back to my point: JAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAAAAAA­AAAAAAAA

ANGERFIST VOORAL EN DAN OOK NOG BIJNA ALLE ANDERE HARDCORE PRODUCERS ZIJN 100000X BETER DAN PROMO OOIT IS GEWEEST !!!!!!!!!!!!!!!
Serieus, produceert hij nog hardcore dan ???? Langzame lelijke distorted basses, met crappy samples...­ Is echt experimental / (wat ik) industrial (vind) uitgebracht op de crappieste nederlandse hardcore label, die zelfs nog de meeste releases heb...­ Promo hardcore DURVEN NOEMEN en dan lopen kankeren over MAINSTREAM ...­damn...­

Get ya facts straight.........­

:roflol: , :/ , :O

Ik weet niet welke smiley toepasselijker is...
Ik snap echt het probleem niet al dat gezeik over mainstream dit commercieel blabla!
lekker boeiend! heeft dat ''commerciele'' ooit is was slechts opgeleverd behalve die achterlijke clip van Endymion en AOF! , ik luister naar Mainstream en Industrial , en het boeit me echt niet of het commercieel is of niet als het gewoon een lekker klinkt is het toch best en die knaap die zei dat Mainstream fuseert met Hardstyle moet echt een keer zijn verstand laten nakijken , ik ken gewoon mainstream nummers die je facking oren eraf blazen gek! , te vaak van die achterlijke industrial/terror hokjes mannetjes die alleen maar commentaar kunnen leveren op mainstream , omdat ze zich niet goed voelen als ze moeten toegeven dat ze mainstream luisteren want dat zou zeker niet stoer staan als ze dat zeggen hun vriendjes! stelletje kanslozen! OJAA 1 DING : NOIZE SUPPRESSOR &­ ROTTERDAM HARDCORE BOVEN ALLES!
ßåߥßøøM
Werkzaam bij KKNTS!
:lol: wa een bende figuren hier
leert is van muziek houden in plaats van af te breken :bier:
Het blijft een held hoor daar niet van maar waarom ging je niet door met het produceren van nummers als up yours,enemies 4life ENz dat vraag ik me al een hele tijd af?
Ik hou zekers van muziek, en al helemaal van hardcore.­ Sterker gezegd luister ik eigenlijk alleen maar hardcore, maar waar promo mee bezig is geen hardcore meer te noemen.­ En ja, wij nederlanders zijn hokjesplaatsers, ik zeker.­ Betekent niet dat ik geen respect heb voor andere stijlen, kan er alleen niet naar luisteren.­ Ik hou van early rave, mainstream, oldschool, frenchcore, newstyle noem het maar op.­ Ik heb gewoon een ontiegelijke hekel aan industrial, lelijke basslines, crappy vocals, distortions die zo hard zijn dat je de vocals al niet eens meer horen kan.­ En dat ze promo nog als hardcore betitelen vind ik belachelijk.­ Zolang ze hem in de industrial zaal neerpleuren vind ik het best, hoor je mij niet klagen.­ Moet 'ie alleen niet zo'n grote ego hebben, zo goed is 'ie niet, nooit geweest en zal 'ie nooit worden ook.­ Al had 'ie nou Vince ze skills a lá, dan had ik me bek gehouden maja..­dat heb 'ie niet.­

Als dj is 'ie niet zo slecht, hij heb skills (mag ook wel na al die jaren), en als dj draait ie tenminste (godzijdank) niet alleen maar ze eigen platen.­
Als producer zuigt ie tegenwoordig gewoon, ze nummers hebbben wel een bepaalde kwaliteit, maar niet voor mainstream standards imo.­
laatste aanpassing
De laatste jaren heb ik toch echt mijn twijfels bij Promo, terwijl hij toch echt groot was toen ik begon met feesten.­ Betekent natuurlijk niet dat ik hem helemaal afschrijf.­ Respect voor het feit dat ie al zo lang meedraait...­ maar nee t is niet echt meer mijn ding.­
Uitspraak van Phenom op woensdag 8 december 2010 om 20:21:
En dat ze promo nog als hardcore betitelen vind ik belachelijk.­ Zolang ze hem in de industrial zaal neerpleuren vind ik het best, hoor je mij niet klagen.­

:'(

Denk er ook maar eens bij na dat de scene nooit zo groot zou zijn als Promo er niet geweest was, met zijn files serie heeft hij er mede door gezorgd dat de hardcore uit z'n dip geraakte, terug in +-2000, maar weinig kans dat je van die tijd iets weet.

Die dip zit er eerder vroeg dan laat ook aan te komen met de slappe mainstream(zelfde kicks, zelfde synts,..) en Promo en z'n label doen wat anders dan die slappe hap, maar worden nu door een bepaald(hersenloos) publiek uitgekotst omdat het allemaal wat anders is.

Hetzelfde gebeurde in 2000 ook, Promo zijn sound werd eerst uitgekotst omdat het "anders" was, maar enkele jaren later produceerde iedereen in dat soort stijl, en is de hardcore nieuw leven in geblazen.


Zelfs de "ALLERbeste hardcore producers ALLER tijden" Angerfist dus volgens jou, heeft ooit Promo zijn kicks geript voor een track, wat daarna nog zijn grootste hit ooit is geworden.


Weet eigenlijk zelf niet waarom ik nog de moeite doe om dit uit te leggen...
Uitspraak van Reptoid op zaterdag 1 januari 2011 om 15:47:
Denk er ook maar eens bij na dat de scene nooit zo groot zou zijn als Promo er niet geweest was, met zijn files serie heeft hij er mede door gezorgd dat de hardcore uit z'n dip geraakte, terug in +­-2000, maar weinig kans dat je van die tijd iets weet.­

Ten eerste is het natuurlijk heeeeeel erg onverstandig om als een Belg zijnde een nederlander proberen uit te leggen wat hardcore is wahahah :P
Ten tweede, ook al mag ik jonger dan jij zijn, ga ik al VEEL langer naar party's , en heb ik ook het vermoeden dat ik er zeker meer verstand van heb :)
Maar idd. over Promo weet ik niet heel veel, van de honderden tracks die hij heeft geproduceerd (vanaf ze early xxx-rated tijd af aan) zijn er nog geen 10 tracks die me zelfs maar een beetje aanspreken. En die promo-files set word niet alleen uitgekotst door ''hersenloos'' publiek, want ik denk dat op ze minst 50% van de hc-community Promo sowieso al beu is. Anders is helemaal geen probleem, baggermuziek wel, en helemaal als je dan nog aan dat leiden draadje probeert te hangen tussen experimental en hardcore, het is GEEN hardcore, het is focking troep wat eigenlijk geen muziek meer genoemd mag worden.

Uitspraak van Phenom op woensdag 6 oktober 2010 om 12:45:
Angerfist is uitgegroeid to een van de ALLERbeste hardcore producers ALLER tijden: nee, ik ben geen angerfist fanboy, ja hij is een commerciele slet...­ MAAR zijn producties zijn gewoon masterlijk...­altijd weer lekker ..­ elke release van hem knalt weer uit de speakers, en laat hele zalen doodhakkuh..­

Voortaan beter lezen heh belgje ;) Wahahah en het verhaal is andersom idioot :P (Pr)Homo heeft juist shit van Angerfist gestolen en daar hebben ze nog ruzie om gekregen ook :rofl:
Uitspraak van Phenom op maandag 3 januari 2011 om 20:39:
(Pr)Homo heeft juist shit van Angerfist gestolen en daar hebben ze nog ruzie om gekregen ook :rofl:

Ok jij mag me even zeggen om welke track het gaat dan.
Ik zou Chronic Disorder toch eens luisteren, en naar de oude Promo sound(kicks), dan kan jij zelfs niet ontkennen(hoop ik) dat de kicks gewoon geript zijn.

Dat (Pr)Homo laat ook wel duidelijk zien wat voor een verstand je hebt van muziek, en wat voor verstand je hebt in het algemeen..

Uitspraak van Phenom op maandag 3 januari 2011 om 20:39:
Ten eerste is het natuurlijk heeeeeel erg onverstandig om als een Belg zijnde een nederlander proberen uit te leggen wat hardcore is wahahah :P

:lol: Dus enkel Nederlanders weten wat hardcore is?

Maar goed voor de rest zit je ook gewoon om de kwestie heen te lullen, als je als "Nederlander" niet eens weet wat Promo voor de hardcore scene betekend heeft, ben ik liever het "belgje" dat er niks vanaf weet hoor:)

Maar goed, als jij tracks verkiest die tot in 2020 nog hetzelfde klinken en niks vernieuwend bevatten is dat jou keuze, ik houd het wel bij de industrial (:'() van Promo.
laatste aanpassing
Ja angerfist word ervan beschuldigd om die kick van promo gestolen te hebben, ik zou het persoonlijk niet weten want ik luister nooit naar die herrie-homo bagger ''muziek''.
Daar heeft angerfist ook ff een nummertje over gemaakt, Angerfist - Audio Waste . Maarja, dat zal jij wel niet weten natuurlijk, being a f*cking belg....

Toch ff een leuk feitje dat angerfist met de ''gestolen'' kick van promo ff een 10x dikkere plaat heb gemaakt dan die homo ooit :D

Als je promo echt vernieuwend vind, ben je echt niet goed bij je hoofd, de troep die hij maakt is niet alleen slecht, het is ook ALLANG gedaan, en de dingen die ''vernieuwend'' zijn, raken kant noch wal.
Zal jij het wel niet mee eens zijn natuurlijk, maar we luisteren (gozijdank, de wereld is al dom genoeg) toch niet naar belgen hier in nederland :)

Uitspraak van Reptoid op dinsdag 4 januari 2011 om 19:59:
Dat (Pr)Homo laat ook wel duidelijk zien wat voor een verstand je hebt van muziek, en wat voor verstand je hebt in het algemeen..­

En dit is toch weer zo'n domme opmerking heh pikkebaas, ik sluit hierbij ook gewoon deze discussie af, ik heb me alweer genoeg naar het niveau van een belg verlaagt.

De mazzel
Uitspraak van Phenom op vrijdag 7 januari 2011 om 00:25:
Daar heeft angerfist ook ff een nummertje over gemaakt, Angerfist - Audio Waste .­ Maarja, dat zal jij wel niet weten natuurlijk, being a f*­cking belg....­

:lol:

Dat nummer heeft Angerfist gemaakt als reactie op "Promo - Toolz Of War (Ode To Suckerz)", waarin Promo oa Angerfist er van beschuldigd om zijn kicks te rippen.


Uitspraak van Phenom op vrijdag 7 januari 2011 om 00:25:
heb alweer genoeg het niveau verlaagt.­

Dat zeker ja :)


Uitspraak van Phenom op vrijdag 7 januari 2011 om 00:25:
Zal jij het wel niet mee eens zijn natuurlijk, maar we luisteren (gozijdank, de wereld is al dom genoeg) toch niet naar belgen hier in nederland :)

Jij moet niet naar mij of iemand anders luisteren hoor, ik geef gewoon mijn mening, trouwens met jouw gescheld en alle schrijffouten die je maakt vraag ik me toch af wie er hier dom moet genoemd worden.


Uitspraak van Phenom op vrijdag 7 januari 2011 om 00:25:
ik sluit hierbij ook gewoon deze discussie af

Dat kan je beter doen ja, maar leer eerst eens een discussie voeren zonder "homo", "domme belg", f*cking belg" en dat soort woorden, jij als alleswetende Nederlander moet dat toch kunnen he?


Uitspraak van Phenom op vrijdag 7 januari 2011 om 00:25:
De mazzel
laatste aanpassing
DJ phenon heeft een beetje veel zelfdunk :lol: triest hoor dat je een dj zo loopt af te zeiken, k zie het jou niet na doen :roflol:

En gelukkig luisteren wij nederlanders niet naar belgen?

Knap dat jij voor ruim 5 miljoen ( tony's niet meegerekent) mensen kan praten..:x

On topic; k vind promo wel oke :$ hij hebt r goeie nummers tussen zitten :d
Beetje kansloze discussie hier...­
Maar er valt van beide kanten wel iets te zegggen.­
Veel experimentele shit van promo loop ik ook niet warm voor,
Maar ik vind promo als artiest wel een stuk volwassener als vele anderen.­
En idd, zonder dj's die experimenteren zou de scene helemaal stilstaan.­
Kijk nou het nieuwe album van endymion - three,
Ze vinden het zelf een revolutionair album omdat er veel echte zang en wat dubstep in zit.­ Dat is misschien wel ietwat vernieuwend, maar dat voegt alleen iets toe, de hardcore zelf(kicks, baselines en synths) zijn gewoon precies hetzelfde als alle andere mainstream, dus de hardcore zelf, hetgeen waar deze muziek ooit om draaide staat gewoon stil...­
Uitspraak van tttooommm op maandag 8 augustus 2011 om 12:49:
Beetje kansloze discussie hier...­

inderdaad muziek is smaak en smaken verschillen....

Promo heeft zich allang bewezen en is een goeie artiest, net als alle andere artiesten wat nu aan de top staan.
Alleen vind ik wel dat er een kern van waarheid inzit dat veel mainstream hardcore op elkaar lijkt, maar er zijn al nieuwere platen op komst merk ik steeds vaker :)


Uitspraak van tttooommm op maandag 8 augustus 2011 om 12:49:
Kijk nou het nieuwe album van endymion - three,
Ze vinden het zelf een revolutionair album omdat er veel echte zang en wat dubstep in zit.­ Dat is misschien wel ietwat vernieuwend, maar dat voegt alleen iets toe, de hardcore zelf(kicks, baselines en synths) zijn gewoon precies hetzelfde als alle andere mainstream, dus de hardcore zelf, hetgeen waar deze muziek ooit om draaide staat gewoon stil...­

kan ik me helemaal in vinden heb het album geluisterd en endymion op decibel gezien, had er inderdaad meer en nieuwere hardcore van verwacht, terwijl ik endymion goed vindt maar het geen revolutionair album vindt, wat ik deze van promo wel vindt maar dit is gewoon niet mijn muziek

Uitspraak van ßåߥßøøM op zondag 28 november 2010 om 15:00:
leert is van muziek houden in plaats van af te breken

er is geen slechte muziek meer tegenwoordig, alles wordt wel erg afgezeikt door iedereen die het niet vet vindt.
Als je het niet vet vindt luister het dan niet koop het niet en geef geen commentaar dat is duidelijk genoeg lijkt me :)