Partyflock
 

Meer geweld op dancefeesten?

anoniem gepubliceerd op
Meer geweld op dancefeesten?
Tegenwoordig praten we na een geweldsuitbarsting over feesten altijd over bepaalde types die het feest vergallen. Hiphoppers, brede sportschoolfiguren, voetbalhooligans; geen groep blijft gespaard om het vechten een reden te geven. Helaas kan je tegenwoordig niet meer stigmatiseren om vechten te verklaren. Net als bij Sunset Grooves, afgelopen zaterdag, kan je de schuld niet geven aan een bepaald slag mensen of een slechte organisatie.

Toen ik naar tentfeesten ging in de provincie Utrecht was het altijd gezellig, maar aan het einde waren er altijd gevechten. Dat ging om gewone boeruh, lonsdalejongeren, 40+ers, you name it, they fight. Soms omdat ze de hele avond al op jacht waren, andere keren omdat ze gewoon te dronken waren. Even elkaar op de bek timmeren en dan konden we weer naar huis. En als je dan de volgende dag een blauw oog had, pech gehad. Kennissen van me probeerden ooit een feest te organiseren in Montfoort maar kregen het niet van de baan door ‘agressief publiek’ terwijl tentfeest-publiek het halve dorp afbraken na hun feesten. Dat lees je ook nergens, want het is in veel plaatsen vrij normaal.

Aangezien dancefeesten tegenwoordig net zo geliefd zijn, krijg je daar automatisch ook dergelijke vechtpartijen. Eerst zuipen, dan ruziën. En als je dan uit Rotterdam komt, dan schreeuw je natuurlijk gedurende je moment van agressie “Rotterdam Hooligansâ€, als ze uit Den Haag kwamen scandeerden ze waarschijnlijk Den Haag Hooligans. Genoeg ‘partycrowd’ die het nog even aandikt door mee te doen.

De reden dat hierbij ook nog is geschoten heeft niets te maken met een bepaald type volk of het soort feest. Iedereen die gaat ramptoeriseren draagt eigenlijk schuld: zonder ramptoeristen geen publiek en zonder publiek ziet niemand hoe stoer de raddraaiers zijn. En met al die ramptoeristen ziet de politie ook niet meer wie nu rotzooi trapt en wie niet.

Het is erg jammer dat we een dode moeten betreuren, maar laten we niet doen alsof dit onderdeel is in een opmars van geweld of een voorbeeld van hoe dance-feesten er tegenwoordig aan toe gaan. Laten we wel wezen: matten is van alle tijden. Het enige verschil met de matpartijen die op bijna elk tentfeest plaatsvinden of op Dominator en die van Sunset Grooves is dat hier een of meerdere personen wapens mee naar binnen smokkelden. Geen voorbode voor meer geweld, maar het bewijs dat er nog steeds malloten rondlopen op deze wereld die machogedrag verwezenlijken met excessief, en soms dodelijk geweld.

447 opmerkingen

Waarschuw beheerder
zonder ramptoeristen geen publiek en zonder publiek ziet niemand hoe stoer de raddraaiers zijn


Beetje kromme redenering. Die lui doen het niet om stoer over te komen bij anderen (het publiek of ramptoeristen) maar vooral om goed voor de dag te komen binnen de groep. Daar krijg je respect als je je op een dergelijke manier profileert.

Daarnaast vind ik de conclusie er eentje van het type open deur. Tuurlijk komt geweld niet enkel voor bij dance-feesten en bij een bepaald soort mensen, maar dat is iets van alle groepen (in sommige wel meer of minder), zeker als er alcohol en of drugs in het spel zijn.
Artiest {SHOWLIST artist 66688, 115763}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chuurmans op vrijdag 28 augustus 2009 om 20:07:
Maar als er 30.000 man op Defqon de tijd van hun leven hebben zie je ze niet.

Nee, dan gaat het over de hond die geen operatie kan krijgen omdat zijn baasje geen geld heeft om vervolgens af te sluiten met een shot op een pakje marlboro dat het baasje wel kan betalen.


:d idd!
Waarschuw beheerder
komt allemaal door de crisis
Waarschuw beheerder
Het irritante van de hele problematiek is het simpele feit dat die fokking gassies er altijd mee wegkomen.
Kijk naar HvH.....mega heftig allemaal en MAAR 3 ARRESTATIES!!!!!

Dan lach je toch de ballen uit je broek? En die 3 gassies krijgen waarschijnlijk een schoffel taak straffie ergens in de stad.

Op zo'n manier wordt het voor het tuig wel erg makkelijk gemaakt allemaal. Respect voor de politie is er niet in Nederland (politici, vooral je kop in het zand blijven steken) en dus gaan de raddraaiers maar door met hun gekut.

Leuke ervan is dat er nu ook op politie uitgaven bezuinigd gaat worden...top beslissing!! Hahahahaha.......die klootzakken van een politici zouden es een keer dit mee moeten maken en in het echte leven moeten staan in plaats van hun pluche stoel in Den Haag.
 
Waarschuw beheerder
het heftigste gevecht toch wel gezien op tomorrowland, toen er ongeveer 10 man op een kerel gingen inkloppen.
vind zo een zaken erg spijtig, verkloot de sfeer echt zo hard!
en ik vind het echt wel overbodig, waarom altijd vechten.
als er iemand drank over je morst, of op je tenen trapt ofzo gewoon excuses aanbieden en dat is het.
maar ja sommige mensen voelen zich geroepen om gelijk gevecht te starten.
nouja, als ik mensen zie vechten gewoon ergens anders gaan staan waar de sfeer er teminste inzit en daar lekker je feestje verder zetten!
alleen gaat het nooit verbeteren, tenzij ze uitgaansverboden gaan uitdelen.
 
Artiest {SHOWLIST artist 97427, 97428}
Waarschuw beheerder
statenhal Rave The City roman the empire was voor mij even slikken :X

ernstig geweld 1 tegen 15 echt ziek gozah lag in een hoek half in een grote plant
en maar schoppen die gasten:S

wou hem bijna helpen maar dacht ach nee 15 man:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ga nu al een paar jaar naar hardcore feesten,over al zo'n beetje in het land ik heb nog nooit geouwhoer mee gemaakt,het was altijd reuze gezellig,dus ik snap al die ophef niet:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 29 augustus 2009 om 08:46:
Iedereen heeft wel wat te reageren op vorige week zaterdag maar niemand van deze scheinheiligerds durven hun bek open te trekken mits er zo'n groep van 30 a 40 man voor je neus staat


Jij wel?

Doet me denken aan Dancetour Den Haag van 2 a 3 jaar terug was toen ook matten daarna geen Dancetour Den Haag meer.
Nu maar zien hoe dit verder gaat aflopen

Uitspraak van Dennis85 op zaterdag 29 augustus 2009 om 12:39:
Nee de politie heeft zelf geschoten namelijk en proberen het nu voorlopig stil te houden


Geloof ik niks van dat het stil gehouden wordt en wat zou jij doen als agent als je bedreigd wordt en je geen uitweg ziet.
Vragen of ze alsjeblieft willen ophouden?
Waarschuw beheerder
Ik geef de schuld aan drank :>
 
Waarschuw beheerder
Meer geweld op dance-feesten.


weet je wat het is!!.....dat zei me meisje ineens.....en ze heeft nog gelijk ook :jaja:

*er komen gewoon veel meer poopie joopie mensen op house feesten* (Y)

stoer doen,stil staan en kijken.
op hc feesten lekka losgaan en iedereen danst:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:28:
en kijk ook naar het gedrag van die agenten.


ben ik het gedeeltelijk ook mee eens,ze zitten al te zeuren als je een joint wil roken:S
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:31:
weet je wat het is!!.....dat zei me meisje ineens.....en ze heeft nog gelijk ook

*er komen gewoon veel meer poopie joopie mensen op house feesten*

stoer doen,stil staan en kijken.
op hc feesten lekka losgaan en iedereen danst


nou neeh daarvoor ga ik niet naar een feest dan kan je net zo goed thuis blijven,als je toch stil blijft staan:S als ik ga ga ik ook keihard los,daar kom je toch ook voor;)zou ik zeggen
 
Waarschuw beheerder
donateur
Opzich wel een goeie tekst alleen is het niet helemaal waar.
Niet op elk feest is het zo dat er gevochten wordt.
Ligt geheel aan de situatie en wat er aan vooraf gaat.
Er is al gezegd als er drugs en alcohol in het spel zijn, ja dan is het lontje van de mens een stukje korter maar goed dan nog.
En het zijn inderdaad niet altijd dezelfde "soort" mensen zoals je het noemt die terecht komen in een gevecht.
Je kan echter wel zien met wie je niet moet sollen en als je dan toch besluit om dat te doen zijn de consequenties voor jezelf.
Wat ik bedoel met de zin hiervoor is dat sommige mensen met een dusdanige groep zijn die dan totaal niet bang zijn of zullen schromen om je een beuk op je bek te geven als je zit te kloten, maar dat zijn niet meteen de gasten die er op uit zijn om in een gevecht te komen.
Er zijn wel mensen die graag willen vechten en er ook wel eens op uit gaan daarvoor maar goed zolang je niet reageert dan heb je daar ook geen last van uiteindelijk, althans dat is mijn ervaring in de afgelopen jaren dat ik, ik weet niet hoeveel feesten heb bezocht.
Tuurlijk heb vaak genoeg een vechtpartij gezien en ook een keer of 3 zelf gehad, maar goed dat zegt niks en waait over het algemeen weer over en kun je gewoon verder gaan met feesten.
Dus de stelling dat er meer geweld is op feesten is naar mijn mening bullshit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:31:
weet je wat het is!!.....dat zei me meisje ineens.....en ze heeft nog gelijk ook :jaja:

*er komen gewoon veel meer poopie joopie mensen op house feesten* (Y)

stoer doen,stil staan en kijken.
op hc feesten lekka losgaan en iedereen danst:)


Je weet dat dance een verzameling is voor dansbare elektronische muziek?

De toename van geweld op feesten vind plaats binnen alle genres!
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:31:
*er komen gewoon veel meer poopie joopie mensen op house feesten*

stoer doen,stil staan en kijken.
op hc feesten lekka losgaan en iedereen danst


Ow dus als iemand niet graag danst is ie een relschopper, ok weten we dat ook weer.
En voor de rest lees ik hier alleen maar reacties over Defqon, Hardcore dit, hardcore dat. Net of die hele gabber scene zo bijzonder is, totaal niet dus. Er zijn minstens net zo veel ruzie's als op bijvoorbeeld een techno feest. OP PF lult men altijd alsof de gabberscene hét is, daar komen de echte liefhebbers, daar zijn nooit ruzie's zeker. Wat een onzin allemaal
Uitspraak van Gabber Maus op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:38:
als ik ga ga ik ook keihard los,daar kom je toch ook voorzou ik zeggen


Stoer hoor. Je kunt toch gewoon op een feest ook komen voor de gezelligheid, de muziek, zuipen. Op sommige feesten kun je zelfs lekker chill op banken zitten/hangen/liggen. Nee op de gabberfeesten hoor je er niet meer bij als je 5 min aan een bar gaat zitten :'(
Waarschuw beheerder
ik vind het allemaal onzin,wat er gebeurt is heeft te maken met mensen die al bekend waren bij de politie,dus ik vind gewoon dat ze dan de toegang voor zulke mensen hadden moeten weigeren,waarom moeten gezellig lui daar voor gaan bloeden onzin al:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:55:
Stoer hoor. Je kunt toch gewoon op een feest ook komen voor de gezelligheid, de muziek, zuipen. Op sommige feesten kun je zelfs lekker chill op banken zitten/hangen/liggen. Nee op de gabberfeesten hoor je er niet meer bij als je 5 min aan een bar gaat zitten


dat bedoel ik er niet mee,ik bedoel als de hele avond maar aan de kant staat:S daar kom je toch niet voor,teminste ik niet
 
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ach, je zag het met koninginnnedag, als er iets gebeurd lopen er gelijk zielige mensen te roepen dat alles maar anders moet en er wordt gelijk over allerlei verboden gesproken.
Zo is het nu ook met de gratis dancefeesten. En de media helpt alles maar wat graag om zeep. :[

Trouwens, het waren de mensen van de overheid die aan het schieten waren en niet de feestgangers...
dus pak die lui in die blauwe pakjes hun klappertjespistool maar af want ze kunnen er toch niet mee omgaan.
Al de zoveelste dode door dom politie geknal. (n)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 augustus 2009 om 10:11:
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk. nu nog even werken aan je grammatica


ga jij lekker telefoontje's beantwoorden mafkees
Waarschuw beheerder
donateur
underground en free parties, nog nooit 1 ruzie gezien


tip voor 100% geweldloze avond: vier je avondje uit in de coffeeshop ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van chinchilla:dood:H4L op zaterdag 29 augustus 2009 om 16:30:
tip voor 100% geweldloze avond: vier je avondje uit in de coffeeshop


daar ben je ook snel uitgekeken
Waarschuw beheerder
Er wordt wel slecht gelezen hier...
Nee; het heeft niets te maken met wat voor een muziekstroming dan ook.
Nee; het heeft niets te maken met dansen en uit je dak gaan of rustig meegenieten en kijken.
Nee; het heeft niet meteen te maken met chemie-gebruik.

Wel: Het was de combinatie van een specifieke groep mensen (lees: tuig!) die doelbewust en afgesproken troep kwamen schoppen. Het is een scene, hun way of live en dat soort volk ontlenen hun identiteit aan rotzooi maken!
Giet daar een sausje overheen van een slecht voorbereidde naieve organisatie plus een wel vooraf geinformeerde maar slecht reagerende politie en het kruitvat is vol!
Beetje drank erbij en klaar is kees!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Johnny2000 op zaterdag 29 augustus 2009 om 13:54:
laten we aub een hooligan/ik-zoek-ruzie-anabooltje feest organiseren op een terrein met betonnen muren er omheen. Waar ze met elkaar mogen meppen tot de dood er op volgt. Zijn we ook weer van die paupers verlost .....


Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 29 augustus 2009 om 16:17:
Trouwens, het waren de mensen van de overheid die aan het schieten waren en niet de feestgangers...
dus pak die lui in die blauwe pakjes hun klappertjespistool maar af want ze kunnen er toch niet mee omgaan.
Al de zoveelste dode door dom politie geknal. (n)


Dat de overheid aan het schieten was is niet de reden dat ze dance-feesten willen verbieden hea;). bekijk het eens van de andere kant, het feit dat de politie gaat schieten op een feest zegt genoeg over het tuig wat daar rondliep. als 5 agenten worden ingesloten door 50 van die apen mogen ze van mij gericht mensen gaan neerleggen, want die gasten komen ook niet om even gezellig te praten. sorry, maar ik heb gewoon geen goed woord over voor mensen die mijn avond vernaggelen
Waarschuw beheerder
Pfff... als je met een gun naar een dancefeest gaat ben je dr toch al op uit om herrie te schoppen of zie ik dat nou verkeerd...

:loser:
 
Waarschuw beheerder
donateur
Je maakt het inderdaad steeds vaker mee...! Bedoel er maar mee te zeggen dat je op festival bent om een 'feestje' met elkaar te bouwen! En niet om elkaar met een pistool, vanaf een meter afstand, een stuk lood door de kop te branden!

En tip aan discotheken: STRENGERE CONTROLES OP WAPEN-BEZIT!!!... want voel jij je nog veilig tijdens het uigaan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..F*lkert.. op zaterdag 29 augustus 2009 om 17:04:
Dat de overheid aan het schieten was is niet de reden dat ze dance-feesten willen verbieden hea. bekijk het eens van de andere kant, het feit dat de politie gaat schieten op een feest zegt genoeg over het tuig wat daar rondliep. als 5 agenten worden ingesloten door 50 van die apen mogen ze van mij gericht mensen gaan neerleggen, want die gasten komen ook niet om even gezellig te praten. sorry, maar ik heb gewoon geen goed woord over voor mensen die mijn avond vernaggelen


:respect:

Als jij daar alleen maar komt om herrie te schoppen en het voor anderen lekker verzieken van het feest, dan mag je wat mij betreft echt dood :@ wat voor bestaansrecht heb je dan nog??