Partyflock
 

Nu even niet!

door , gepubliceerd op
Nu even niet!
Free Your Mind Festival: mijn lift erheen was laat en ik kom al ietwat geïrriteerd binnen. Het begin van het festivalseizoen, lekker weer en een heerlijke line-up. Gemeld bij de gastenlijst en binnen. Eindelijk binnen! Heerlijk, tijd voor een dansje en een biertje! Op naar de mainstage!

Sta ik daar... til mijn been op voor de eerste dansmove van de dag, voel ik iets aan mijn schouder. "Heb je je camera bij je?" Ik denk dat veel mensen zich niet kunnen verplaatsen in onze situatie. Daarom even een column van deze zijde van de lens. Zoals ik het zie. "Ja, lekker gratis naar binnen" krijg je vaak te horen. Beetje foto's maken en klaar. Dat is dus die andere kant van de lens. Met ondertussen circa 80 fotoshoots (waarvan 55 voor Partyflock) heb ik wel redelijk wat mensen voorbij zien huppelen. Tijden terug vond ik de gratis entree een leuke bijkomstigheid van het fotograaf zijn. Je maatje kan ook lekker gratis mee op de gastenlijst en lekker feesten. Dat is het nog steeds wel, maar naarmate de jaren vorderden ben ik daar steeds minder waarde aan gaan hechten. Je bent toch heel de avond aan het werk. De een noemt het geen werk, de ander wel. Vrijwilligerswerk is het. Ik verdien er niks mee als ik voor Partyflock fotografeer.

Dit fotograferen is een uit de hand gelopen hobby geworden. Techno heeft mijn hart gestolen en ik hou van een dansje. Electro en minimal zijn ook mijn lievelingetjes.. Maar krijg ik nog die kans op een dansje. Heb ik rustige momenten, echt helemaal voor mezelf? Niet echt.... Nu ben ik zelfs op het punt aangekomen dat ik liever een kaartje koop voor bepaalde feesten dan dat ik foto's ga maken, terwijl ik het toch echt leuk vind om mooie platen te schieten. Lekker gek doen, je dansje doen... Gaan met die banaan!

Hoe kom ik op een punt dat ik liever die camera laat liggen en het kaartje koop? Zijn het de mensen die je de kleren van je lijf rukken omdat ze op de foto willen en het liefst met iedereen die er rondloopt omdat ze zo "lief" zijn? Of zijn het juist de mensen die je moet vragen of ze op de foto willen omdat een organisatie er nog even 10 andere fotografen toegelaten heeft en je je eigenlijk maar een stalker voelt? Maak ik het feest niet echt mee als ik fotografeer? Kom ik dan niet in dezelfde mood als de bezoekers? Ik kom soms gewoon niet meer aan mijn eigen feestje toe, terwijl al dat fotograferen voor Partyflock toch geheel vrijwillig is. Je gaat met je maten op stap maar die laat je de hele avond alleen omdat je een rondje gaat maken om foto's te maken van mensen die graag op de foto willen op Partyflock. Is dat eigenlijk zo? Maak ik ze voor de bezoekers van de site? Of probeer ik een goed beeld te geven van het feest? Het feest zoals ik het meemaak of het gros van de mensen? Want ik sta niet zo heel vaak bij mijn vrienden, ik sta overal.. ik loop overal, ik ken heel veel mensen van zien, natuurlijk niet allemaal van naam, excuse me for that! Ik loop rond met peperdure apparatuur, uit eigen zak betaald. De standaard wordt omhoog geschroefd, je ziet amper fotografen met een compact camera rondlopen dezer dagen. Eigenlijk belachelijk als je ziet wat sommigen bij zich hebben, alleen voor partyfotografie. Ik doe hier en daar wat freelance fotografie en ik vind het de investering wel waard. Maar is er dan zo'n prestatiedruk op de schouders van de partyfotograaf gekomen? Bij mij de laatste tijd zeker wel. Als ik zie hoeveel fotografen we al afgewezen hebben om bij Partyflock te mogen fotograferen. Je moet wel goed je best doen... Dat wordt van je verlangt.

Het is niet meer zoals een paar jaar terug, gratis naar binnen en een paar vage foto's schieten en klaar. Terug naar Free Your Mind: Het gesprekje met een leuke dame zit er niet echt in, er staat binnen een paar minuten weer iemand aan me te trekken. Die leuke dame voelt zich ook weer genegeerd en druipt af, terwijl ik toch een sociaal dier ben. Fotografen zijn misschien wat anders, al klinkt dat raar, ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Ik kijk altijd rond naar dat ene shot. En weg ben ik... weer foto's maken. Probeer maar eens op een feest als Mysteryland of Nature One alle dj's in je eentje te fotograferen. Je loopt een hele marathon! Dan heb je nog niet eens mensen erop staan. Ik kan uit meerdere dingen voldoening halen, hetzij een uitgebreide, diverse kleurrijke fotoset of gewoon een heel leuk feestje met vrienden. Dus ik laat het varen om elke keer mezelf voorbij te rennen. Neem het me niet kwalijk als ik eens een keer geen foto van je wil nemen als je het me vraagt. Trust me, op dat moment heb ik het dan ook echt nodig. Zo'n grote camera weegt al snel een paar kilo en dat ga je ook wel voelen. En ook ik hou van een dansje dus als ik mijn camera even niet paraat heb, let it go... Dan zit ie even in mijn tas, of in het kluisje. Dat is ook maar te hopen want bij Time Warp liep ik een kleine 16 uur rond met een paar kilo aan mijn schouder.

Camera niet zichtbaar? Dan is het even Tom-tijd. Dan doe ik mijn dansje en dan kom je voor een praatje naar me toe en niet voor die stomme foto. Even een leuk weetje tussendoor: Als ik of een andere collega met een megalens rondloopt, hou er rekening mee dat het wel eens een telelens kan zijn. Daarmee maak je foto's van dingen die heel ver weg zijn. Dus met je maten op de foto gaan op een meter afstand zit er dan echt niet in! Misschien klinkt het allemaal arrogant, ik weet niet hoe het over komt. Vrouwen vinden het toch ook niet leuk als er continu mannen aan ze lopen te plukken? En ken ik veel mensen omdat ik die leuke lieve Tom ben, of omdat ik de fotograaf van Partyflock ben die even voor iedereen een nieuwe profielfoto maakt? Ik heb mijn feestjesteller al boven de 200 staan, vaak neem ik de tijd om leuke foto's te maken van alles en iedereen, maar ik vraag ook tijd om even een dansje te kunnen doen. Mag dat?

384 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:24:
nee het is nog steeds gewoon een hobby

weigeren?
op basis waarvan?
dat doe je toch bij niemand?

mja tenzij ze te ver van de kaart zijn of zo


Je moet het ook met een flinke korrel zout nemen maar dit komt echt over van: ik wil ook feesten ondanks dat ik met een camera rondloop..... doe het dan niet! En rekening houden met medefeestgangers??? Sorry hoor maar daar doe ik niet aan mee, iedereen maakt maar zijn eigen feestje :cheer:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
ja.... als je een bn'er bent heb je ook minder privacy.

sorry maar 'it comes with the job'
helaas krijg je overal naast de voordelen ook de nadelen erbij!
 
Waarschuw beheerder
ahh arme jij vind je het niet leuk dat mensen willen dat je fotos van ze maakt als je foto graaf bent??

tip melt je dan niet aan
 
Waarschuw beheerder
overdrijven is ook een vak
Waarschuw beheerder
Jij hebt nu eenmaal een status als partyflock fotograaf, iedereen kan zich wel voorstellen hoe irri zeurende mensjes de hele avond/nacht/ochtend kunnen zijn. Je zal ze altijd blijven houden....

p.s. ik verwacht zaterdag (awfs) wel dat je ff een kiekje maakt van moi, anders kom ik je wel lastig vallen :P :D:D:D
 
Waarschuw beheerder
begrijpelijk tommest..
maar met fototoestel naar binnen is vragen om problemen 8)...zeker als je van PF bent...dan WEET je gewoon dat je lastig gevallen word 8)..

gewoon met een masker op gaan en zonder camera!gheghe
Artiest Faux
Waarschuw beheerder
Paar foto's die tom heeft gemaakt waar ik respect voor heb! Deze foto's zijn niet makkelijk te maken en vind dat een fotoshoot er altijd zo moet uitzien...
https://partyflock.nl/photo/184310.html
https://partyflock.nl/photo/224785.html
https://partyflock.nl/photo/241418.html
https://partyflock.nl/photo/255967.html

:respect: hulde voor de fotograaf...
En ja ik sta ook wel es alleen met mijn gezicht op de foto.. maar begrijp het trekken en vragen zeker...
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
Tja, kan het me goed voorstellen dat dit lastig is in te roepen ... mss toch maar op het moment dat jij pauze wilt/nodig hebt je apparatuur veilig opbergen in kluisje (past dat? ) en dan is het pauze, al komt de koningin om een foto vragen


ik ga niet subiet elke keer dat je ff een moment pauze wilt nemen naar me kluisje hollen "en dan sta je dan in een drukke omgeving" dan moeten ze er maar begrip voor tonen...buitendat ben ik niet van plan elke keer me camera in me kluisje te leggen...kost te veel tijd...

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
dus is het verhaal bijna andersom)


meestal is het wel andersom ja...al website dat je een pers aanvraag doet...soms word je idd gevraagd...veelal een pers aanvraag.
maar dat is niet ter zake.

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
"hoe meer foto's hoe beter"


gaat ook niet om de hoeveelheid foto's maar om de hoeveelheid...pakkende beelden sfeer beelden enz om zo een leuke set neer te zetten.
dat kan van 100 tot 400 varieren
en dan kan je er 1000 gemaakt hebben

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
dus liever minder foto's maar dan met plezier gemaakt door de fotograaf die de sfeer ook goed kan weergeven op de foto's zodat je het feest ook soort van herbeleeft.


nu snap je het idd (Y)

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
aangezien de mentaliteit van sommige mensen soo is


bijsterend slecht helaas.

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
ik bekijk de foto's op partyflock van alle feesten, ook als ik er niet geweest ben of niet op de foto sta, want daar gaat het me niet om! vind de foto's op deze site van hoog niveau, dus keep up the good work!!


tja daar gaat het om...het is dat het je pakt als ware om er toch ff een kiekje in te nemen ;)

merk het ook op mijn eigen site...

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 14:11:
ps: je maakt me nieuwsgierig -->


je moet er speels mee omgaan...
met de persoon die een foto wilt al maak ik wel onderscheid in van mensen waar ik ff een leuke babbel mee heb of gewoon mensen aan hun kneiter kan zien dat ze wel (Y) zijn maar dat ik dan toch ff net met een glas in me handen sta die rechtsomkeer zo ineens verdwijnt of wat dan ook dat ik daar speels mee om ga...van dat ze het ook wel zien...jij een foto...ik een glas drinken bewijs van spreken...

zo heb ik bijvoorbeeld een hele collectie aan keykoards en waaiers als er een promo standje staat om daar op in te spelen.

maar op een leuke manier...zie het als soort van tegen prestatie

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:17:
Euhm dat was vroeger ja maar nu niet meer want omdat er zoveel partysites en amateurfotografen rondlopen moet je aan je "tax" komen qua fotos want dat verwacht de partysite en de organisatie van het feest zelf van je


enig sinds...maar goed alsnog...een fotograaf moet alsnog wel een rustpunt kunnen hebben

btw: na 3 uur zit je zo aan 400 foto's
en minimaal 250 goeie is daaraan voldoende

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:24:
Uitspraak van :woop: Kennydope :looser: op woensdag 28 juni 2006 om 14:20:
Wat verwacht je dan? Het is geen hobby meer hoor jongens maar big business!!! Dus dan wordt er ook wel een professionele houding van je verwacht. Anders moet je je eigen foto site beginnen en waarom zou je als fotograaf mensen niet mogen weigeren om te schieten??? Dat voorrecht hebben jullie allemaal....

nee het is nog steeds gewoon een hobby

weigeren?
op basis waarvan?
dat doe je toch bij niemand?

mja tenzij ze te ver van de kaart zijn of zo


neem mij als voorbeeld Nimal...ik heb me eigen site...al moet het wel profi zijn.

maar mensen weigeren om te schieten dat mag...als dat niet in de fotoset past dat ligt aan de smaak van de fotograaf natuurlijk

Uitspraak van R2HQ2H op woensdag 28 juni 2006 om 14:27:
er met zn allen wat leuks van maken en daar hoort volgens mij toch wel een beetje begrip voor de medefeestgangers en gezond verstand bij, maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor


klopt ja

Uitspraak van bounz™ op woensdag 28 juni 2006 om 14:30:
de mooiste foto's zijn toch altijd de spontane, en zeker om de echte sfeer van daar te proeven.


he daar is iemand die het redelijk begrijpt :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:33:
En rekening houden met medefeestgangers??? Sorry hoor maar daar doe ik niet aan mee, iedereen maakt maar zijn eigen feestje


Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:42:
sorry maar 'it comes with the job'
helaas krijg je overal naast de voordelen ook de nadelen erbij!


is het dat de hedendaagse mens "sommige althans" egoistisch zijn in dat opzicht om veelal tot weinig rekening te houden met zijn mede feestganger / fotograaf?


maar als ik sommige comment zie...kan ik al bespotten dat

1. ze het niet helemaal snappen aangezien ze tom zijn column gelezen hebben
2. veel kortzichtige mensen die kortzichtig antwoorden

en dat word dan onze toekomst (Y) dat gaat dan niet lang houden de economie hier in NL (N)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Weer eens wat anders op woensdag 28 juni 2006 om 12:11:
Een foto is leuk, maar er zijn altijd van die overdrijvers die menen dat ze 20x op een foto moeten staan tijdens een feestje


over 20x een foto opnieuw willen doen omdat ze er niet goed opstaan :lol: dan denk je soms wel eens gebruik dan wat minder droekzzz :lol: (geldt niet voor iedereen hoor :flower:)
Waarschuw beheerder
Fotograferen is toch altijd wel leuk hoor vind ik!!

Ik maakte vroeger bij wat disco,s hier in de buurt ook foto,s en altijd goed vermaakt, maar wij ware altijd met 2 man dus meer tijd om te feesten!

Verder leuk verhaaltje!!
 
Waarschuw beheerder
de klant is tog koning :D:P
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JoHnnY-B™ :cammy (ik FB alleen nog maar) op woensdag 28 juni 2006 om 15:14:
is het dat de hedendaagse mens "sommige althans" egoistisch zijn in dat opzicht om veelal tot weinig rekening te houden met zijn mede feestganger / fotograaf?


maar als ik sommige comment zie...kan ik al bespotten dat

1. ze het niet helemaal snappen aangezien ze tom zijn column gelezen hebben
2. veel kortzichtige mensen die kortzichtig antwoorden


Je kan zelf je eigen feestje maken door idd die camera weg te stoppen en gewoon nee te zeggen tegen mensen die een foto van je willen, die vrijheid heb je ook! En lekker schijt hebben aan wat ze dan denken, partyscene is toch lekker oppervlakkig? Ik snap die Tom heus wel hoor maar kom op, dat is het risico van het vak. Als je enigszins beetje serieus genomen wilt worden door de mensen moet je niet gaan mekkeren over dit soort dingen want nogmaals: je kan je eigen feestje maken op je eigen manier! Ik zie zat fotografen die wel gewoon staan mee te deinen met de camera in de hand en schieten wanneer ze er zelf zin in hebbben.... :/
 
Waarschuw beheerder
Hmm, ik wil vaak ook graag op de foto. maar ik pluk niet :D tenzij 't een vrouwelijke fotograaf is... MIsschien..

Ik wacht rustig mijn beurt af:D
ben ik nu "lieve Reinder" ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:59:
maar met fototoestel naar binnen is vragen om problemen 8)...zeker als je van PF bent...dan WEET je gewoon dat je lastig gevallen word 8)..


whahah nou ckr niet door mij, want die foto,s worden tog niet geplaatst

en tom weet je wat jij moet doen , gewoon wat minder foto,s gaan maken op feesten :aai:
 
Waarschuw beheerder
Duidelijke taal

soms is het ook wel te zien aan un fotograaf dat ze het ff gehad hebben, maar dat neemt volgens mij niet weg dat je er zelf voor kiest toch?

hoe dan ook toch veel respect voor de gasten die het doen want un foto is altijd leuk!
 
Waarschuw beheerder
beste column ooit ;)

snap helemaal hoe je je voelt, ook al loop ik nog steeds met mn kleine cam aka broekzakformaat :9

:kusje: voor Tom, omdat je lief bent en niet omdat je foto's maakt voor Partyflock ;p
alweer lang nie gezien trouez, maar komt vast goed nu het festivalseizoen weer geopend is :cheer:
 
Waarschuw beheerder
Johnny je bent een sukkel :looser:
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
donateur
goede column, zie je niet vaak op pf (Y)
Waarschuw beheerder
sorry dat ik het zeg maar zeik niet zo...
koop dan inderdaad een kaartje en laat je camera lekker thuis...

Het is het een of het ander
 
Waarschuw beheerder
dit column is dus om mensen iets wakker te schudden


column is er meestal om mensen wakker te schudden...
:s

Anyway, ik snap dat hij wil dat mensen gewoon eens relaxt doen en een keer niet vragen of hij een foto van ze wil maken, maar als op je partyfotograaf bent, op de site staat dat er foto’s gemaakt worden en je ook nog met zo’n ding in je hand loopt, is het voor de hand liggend dat mensen je aanspreken en vragen of je een foto van ze wil maken. Hierbij opgeteld dat het steeds verschillende mensen zijn die vragen of er een foto gemaakt kan worden. Dus weet Jan veel dat hij net Kees op e foto heeft genomen en daarvoor Piet ook al :s

En logisch, het is namelijk je werk, misschien vrijwillig (weet ik niet), maar het blijft werk. Ik werk in een restaurant, daar kan ik toch ook moeilijk vragen of die meneer van tafel 3 zijn tournedos zelf even in de keuken ophaalt? En of die mevrouw van tafel 12 haar sherry zelf even uit de koeling haalt en inschenkt? Omdat ik toevallig even geen zin heb en mijn kopje koffie op wil drinken :S
Werk is werk en dan moet je ook werken… That’s life. Je kan er ook voor kiezen “stil levens” te fotograferen, of portretten, maar dat is misschien minder leuk. Het is inderdaad helemaal geweldig om je ene hobby met de andere, namelijk feesten afgaan, te combineren. Dat is idd helemaal top.

En tsja, als die combinatie je dan niet bevalt… dan is het het één of het ander, moet je kiezen en niet zeiken. De keuze is gemaakt en die keuze is partyfotograaf zijn bij PF, dus dan neem je voor lief dat mensen aan je vragen of je een foto wil maken…
Waarschuw beheerder
donateur
Hele goede collum, goed geschreven leest lekker weg (Y)
Begrijp je punt ook, het is vrijwillig dus het recht om je dansje te maken heb je ckers. en als je dan bekijkt wat voor shots er altijd uit komen Mogen het er wel meerdere zijn ;)
Zelf vind ik het ook leuk om op de foto te gaan bij een feestje maar als je ziet dat de fotograaf bezig is, pech of je wacht even of je gaat weer lekker verder feesten :D
En alle mensen die nu meteen zeggen ja dan laat je je camera toch lekker thuis :looser: die snappen het punt van deze tekst denk ik niet helemaal ofzo :s
Ik zeg Keep up the good work, en hoop dat we nog wel lang van die mooie shotjes mogen genieten (Y)

Oja en @ Jhonny b, jij bent toch geen pf fotograaf?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:57:
misschien vrijwillig (weet ik niet)


Heb je het eigenlijk wel gelezen :S
 
Waarschuw beheerder
sorry dat stukje heb ik even niet gelezen. Vind het dan ook niet een fantastiche column aangezien het niet lekker wegleest. heb een quickscan gedaan en het onderwerp is gewoon dat hij niet lekker kan feesten omdat hij foto's moet maken...

klaar.

Blijf erbij, eigen keuze, dus dan moet je ook niet zeuren. ga je toch lekker niet foto's maken, simple is that...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 14:02:
En als jij af en toe een dansje mag doen, dan mag de portier dat ook en het barpersoneel, de toiletjuffrouw...... nee dat mogen ze niet want zij WERKEN op die locatie en helaas hebben zij die vrijheid niet... maar hen hoor je ook niet zeiken


maar zij krijgen er voor betaald ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JoHnnY-B™ :cammy (ik FB alleen nog maar) op woensdag 28 juni 2006 om 15:14:
ik ga niet subiet elke keer dat je ff een moment pauze wilt nemen naar me kluisje hollen


ja kijk, dat is dan een eigen keuze :yes:
ik kan me voorstellen dat feestend publiek iemand met profi foto-apparatuur aanziet voor fotograaf (duhh!!) en er op afgaat en vraagt "fotoooo!!" (ieder op z'n eigen beleefde of juist onbeleefde manier, dat dan weer wel :S )
het is aan de fotograaf om op 1 of andere manier duidelijk te maken dat ie "pauze" heeft (door zoals ik zei bv. je apparatuur in een kluisje of je verzint als fotograaf zijnde iets anders duidelijks ;) )

Uitspraak van JoHnnY-B™ :cammy (ik FB alleen nog maar) op woensdag 28 juni 2006 om 15:14:
nu snap je het idd


ik snap het helemaal, maar dat wil niet zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben :flower:
vandaar hier en daar mijn op of aanmerkingen, en mss wel ideetjes voor de fotografen ;)
 
Waarschuw beheerder
ik kan me het goed voorstellen jah behoorlijk irritant mensen die aan je lopen te trekken...

:respect: voor de partyfotograaf

mooi geschreven ook
 
Waarschuw beheerder
Leuke column Tom! Ook al ben ik geen fotograaf kan ik mij er wel wat bij voorstellen. Heb zelf ook wel eens gezien hoe pffotograven op meetings idd helemaal overompeld werden door de enthousiaste feestgangers die niks anders konden roepen dan " FOTO, FOTO, FOTO." Niet eens meer nadenken dat de persoon achter de camera ook gewoon een mens is.

Als ik je komende zaterdag op Awakenings Festival zie rondwandelen zal ik eerst eens goed kijken of je wel in dienst bent (y);)
laatste aanpassing
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:36:
Je kan zelf je eigen feestje maken door idd die camera weg te stoppen en gewoon nee te zeggen tegen mensen die een foto van je willen, die vrijheid heb je ook!


precies!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:36:
partyscene is toch lekker oppervlakkig?


dat maken mensen er van ja...maar dat noem ik de leeghoofden.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:36:
Als je enigszins beetje serieus genomen wilt worden door de mensen moet je niet gaan mekkeren over dit soort dingen


het zijn principen en richtlijnen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:36:
Ik zie zat fotografen die wel gewoon staan mee te deinen met de camera in de hand en schieten wanneer ze er zelf zin in hebbben....


zo ben ik een van hen die het vaak zo doet ja ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:42:
soms is het ook wel te zien aan un fotograaf dat ze het ff gehad hebben, maar dat neemt volgens mij niet weg dat je er zelf voor kiest toch?


ook is een interessante opmerking dat er ook word gezien dat een fotograaf er wel is doorheen kan zitten...al ziet niet iedereen dat.

maar, een fotograaf plant je er niet zo maar in dat zit in je en als het in je zit dan is het passie dus dan legt ie zijn camera ook niet neer...om toch nog wat mooie aparte shots te maken en dat hoeft niet seq people te zijn.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:45:
Johnny je bent een sukkel


hahaha thanx traxx (F)
ook leuk je weer op frequence gezien te hebben ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:57:
En logisch, het is namelijk je werk, misschien vrijwillig (weet ik niet), maar het blijft werk. Ik werk in een restaurant, daar kan ik toch ook moeilijk vragen of die meneer van tafel 3 zijn tournedos zelf even in de keuken ophaalt? En of die mevrouw van tafel 12 haar sherry zelf even uit de koeling haalt en inschenkt? Omdat ik toevallig even geen zin heb en mijn kopje koffie op wil drinken


dat slaat de plank in dit onderwerp ff mis...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:57:
Werk is werk en dan moet je ook werken… That’s life


fotograferen is enig sinds werk...op feesten is het publiciteit...veelal vrijwillig gedaan.
mits je een fotograaf van een organisatie bent waar je 300 euro voor een dag voor vangt dan is het werk...de PF fotografen doen het voor 0 krijgen wat muntjes en mogen zo naar binnen...
reken maar uit...dan is het in mijn ogen je hobby / passie en geen werk..dus dan mag je zelf beslissen hoe en wat...dan ga jij ook niet in je restaurant staan lijkt mij?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 15:57:
dus dan neem je voor lief dat mensen aan je vragen of je een foto wil maken…


dat is lijkt aan dit column te lezen niet erg...het inzien van "tomtijd" enig sinds wel
om het zo even te verwoorden

Uitspraak van PiA op woensdag 28 juni 2006 om 15:59:
En alle mensen die nu meteen zeggen ja dan laat je je camera toch lekker thuis die snappen het punt van deze tekst denk ik niet helemaal ofzo
Ik zeg Keep up the good work, en hoop dat we nog wel lang van die mooie shotjes mogen genieten


:cheer: jij snapt het wel :D

Uitspraak van PiA op woensdag 28 juni 2006 om 15:59:
Oja en @ Jhonny b, jij bent toch geen pf fotograaf?


Nope niet van PF nee...maar wel me eigen ;)
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 16:05:
sorry dat stukje heb ik even niet gelezen. Vind het dan ook niet een fantastiche column aangezien het niet lekker wegleest. heb een quickscan gedaan en het onderwerp is gewoon dat hij niet lekker kan feesten omdat hij foto's moet maken...


dan heb je het nog niet goed gelezen en moet je je quickscan ff uitzetten ;)

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 16:06:
het is aan de fotograaf om op 1 of andere manier duidelijk te maken dat ie "pauze" heeft (door zoals ik zei bv. je apparatuur in een kluisje of je verzint als fotograaf zijnde iets anders duidelijks )


ben me drankje aan het drinken...peuk aan het roken...battery is leeg...kaartje is vol noem maar op...voor hard leerse mensen

veelal blijft het bij de eerste keuzes...maar ja..dan zeuren ze nog steeds door dus.....

Uitspraak van melodiii. op woensdag 28 juni 2006 om 16:06:
ik snap het helemaal, maar dat wil niet zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben
vandaar hier en daar mijn op of aanmerkingen, en mss wel ideetjes voor de fotografen


eigen mening (Y)
ideetjes is voor iedere fotograaf wel welkom ;)
je moet er maar net ervaring mee hebben.
dat ze ook bruikbaar zijn, in zo een geval

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 16:14:
Awakenings Festival zie rondwandelen zal ik eerst eens goed kijken of je wel in dienst bent


hahaha dat vin ik een komische opmerking :P
maar zo hoort het globaal gezien wel ja

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 juni 2006 om 16:14:
Niet eens meer nadenken dat de persoon achter de camera ook gewoon een mens is


:respect:
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
2 Johnny nog wat... heb je niks te doen of zo??? ;)

maar ok, om op je quotes in te gaan...

dat is lijkt aan dit column te lezen niet erg...het inzien van "tomtijd" enig sinds wel
om het zo even te verwoorden


Ik snap hier niet wat je bedoelt...

wat betreft dat restaurantwerk... zoals ik zei, je bent aan het werk, maakt niet uit of het vrijwillig is of niet. Maar om even een paar voorbeelden te geven van vrijwilligerswerk waar je niet tussenuit kan:
Tijdens het scheidsen van een potje basketbal kan ik ook niet ineens even zelf meeballen. Tijdens het spelen van cliniclown in het ziekenhuis kan ik er ook niet ineens tussenuit knijpen om een telefoontje te plegen, tijdens het zwarte piet zijn op de basisschool kan ik ook niet ineens mijn pruik afdoen omdat het zo kriebelt...

het is je eigen keuze en als je het niet bevalt dan moet je of je camera niet meenemen en een kaartje kopen, of je camera even weg doen zodat je niet lastig gevallen wordt, of niet zeiken.
Als je de keuze maakt om iets op die manier te doen, dan moet je ook voor de consequenties staan en niet gaan zeiken als het je niet bevalt...
Sorry voor mijn bescheiden mening.

Nogmaals, ik snap best dat hij even tijd wil op een feest. En ik gun het hem van harte, maar ja, met het (vrijwillige) beroep dat hij heeft is dat, mits geen oplossingen als hierboven, niet mogelijk...