Op het podium komen hoog ze boven de menigte uit. Vanuit hun preekstoel dwingen ze ieder individu hun weg te volgen. Uren lang staan de mensen bezeten van het verkondigde woord te zweten voor hun leider. Voor velen bestaat er niks anders meer dan hét moment. Strak, in trance en hallucinerend gaat men uit hun bol. Elke zondag gaan ze trouw naar hun dienst om een eer te bewijzen aan hun helden en de beats bezit te laten nemen van hun lichaam. Onderdanig worden zijn geboden gevolgd en verzoeken ingewilligd. Velen zijn het erover eens: ‘God is a DJ’, of is DJ een god?
Wie is toch deze machtige man die ondanks de leegloop van de Nederlandse kerken zijn huis vol weet te krijgen. Wat is zijn kracht, wat motiveert zijn volgelingen? De vrijheid van zijn geloof zou een goede reden kunnen zijn, of het samenzijn met soortgenoten die allen hetzelfde doel hebben gesteld? Is het de blijheid, de roes, saamhorigheid? Wat motiveert jou om deel uit te maken van bewoners van het nieuwe huis van God, en waarom stap jij niet die rode bus buiten bij het feest binnen om daar de nacht door te brengen? Is het omdat je daar zonder kater naar buiten komt, of dat je dan zonder dagenlange eetstoornis of speedpiemel naar huis hoeft? Nee, die overdosis vitamine C van hun appels, peren en/of bananen zijn geen gelijkwaardig alternatief, maar wel degelijk een reële optie om naderhand toch even een oppeppertje van te krijgen. Vaak blijft in deze gevallen de Jezus-bus medewerker misbruikt achter met het gevoel een goede daad te hebben verricht, maar jij weet wel beter: ‘heb ik hem mooi beet! Op kosten van Jezus een stukje fruit!’. En dat is wel anders als in jouw kerk waar je de hele nacht voor een schamel bedragje van 3 tot 5 euro een flesje water hebt kunnen kopen. Maar dat is synoniem aan de collecte in een normale kerk.
‘Zieltjes winnende Christenen’ noemt men het vaak lachwekkend. Als ik naar grote organisaties kijk dan zie ik dat deze ook gelovig zijn, en zich ook actief bezighouden met het verkondigen van hún geloof: Euro’s winnen (dat noemt niemand lachwekkend). Van deur naar deur in platenzaken en kledingzaken verkondigen zij hun woord door middel van flyers. Dat zieltjes winnen doen ze met het aankondigen van een setje goede Dominees. Dominees welke met hun preek het publiek mee nemen op reis, een enkeltje hemel voor een avond.. Je kan haast niet anders dan jezelf (laten) bekeren. De drempel is ook niet zo hoog, het kost je maar een paar tientjes in plaats van een leven beheerst door (de tien) geboden!
En dan na het feest blijkt plotseling de dominee te hebben gelogen. De hemel is een hel geworden. Je bent een paar tientjes entree lichter, hebt duur betaald water mogen drinken en je lichaam is een wrak. Dagenlang moet je er voor boeten, tot je weer zo’n geloofsverkondiger tegenkomt in een platenzaak: ‘zondag komt er een nog betere dominee!’. De keuze is niet zo moeilijk, aanstaande zondagmorgen sta jij weer in je kerk om naar de nieuwe god te luisteren.
Volgens de bijbel doet de duivel zich graag voor als God. En ik wil jou vragen om eens goed naar je dominee te luisteren of naar jouw God te kijken. Is dat wel wat het lijkt te zijn of wordt je misschien voor de gek gehouden? Biedt het woord van de dominee afgelopen zaterdag wel perspectief en/of geeft hij je daadwerkelijk vreugde en liefde? Is het een weg die je de rest van je leven wilt bewandelen en is dit wel het rechte pad? Ik denk dat velen zich alleen maar bezig houden met het ‘van het padje raken’ in plaats van het juiste pad te bewandelen.
Voor velen bestaat de Christen God niet en is er alléén die DJ, dat is God. Stel nou dat er echt een God zou zijn. Zou die God willen dat jij elke week aan de harddrugs zou zitten, je ladderzat zit te zuipen of jezelf stoned zit te roken (of alles tegelijk)? Wat nou als er buiten een God ook een Duivel zou zijn en hij zich als zijn tegenpool voor zou doen. Zou die Duivel willen dat jij elke week aan de harddrugs zou zitten, je ladderzat zit te zuipen of jezelf stoned zit te roken (of alles tegelijk)? Wat zou die God er van vinden? De Dj-God is nu visueel, zichtbaar, je ziet zijn vreugde! Je hoort zijn woorden en ze gaan erin als zoete koekjes! Je voelt de spanning en laat je elke week weer verleiden door de zieltjeswinners van de scene die er alleen maar rijk(er) van worden. Jouw DJ is een God, God is volgens jou een DJ en hij neemt je elke keer weer mee. Maar is dat wel een waarheid?
Eens goed in de spiegel naar jezelf kijken kan een hoop doen met het respect voor mensen van de Jezus-bus, want ook jij gelooft in God en bent daar terecht gekomen door een stelletje zieltjeswinners. De promotors van de party’s hebben het goed gedaan en je had het niet eens in de gaten.. Gelovigen in het algemeen, maar ook de mensen van de bus zijn meer dan zielenpoten.
Geef jij in je kortzichtigheid iemand een naam of drijf je de spot met anderen kijk dan eerst naar je eigen tekortkomingen voordat je ze veroordeelt.
Wij geloven allemaal in een God.
440 opmerkingen
Nou, ik weet het goed gemaakt. ik pleeg zelfmoord en dan stuur ik wel een kaartje hoe het daar boven is
iedereen blij....!
oh ervaar jij dat anders dan? of ben jij geen christen?
Ben christelijk opgevoed, maar niet meer gelovig. En spreek uit ervaring als ik zeg dat gelovigen zeker niet altijd ongelovigen respecteren. Daarnaast is het bewijs ook nog eens dagelijks terug te vinden in het nieuws en maatschappij.
geen grap het is de waarheid
En het feit dat het voor jullie geldt wil niet zeggen dat het de waarheid is.
donateur
Daarnaast is het bewijs ook nog eens dagelijks terug te vinden in het nieuws en maatschappij.
in jouw belevingswereld wel, de mijne niet.
Ben christelijk opgevoed, maar niet meer gelovig
ok helder
En spreek uit ervaring als ik zeg dat gelovigen zeker niet altijd ongelovigen respecteren.
zeg ook niet dat ze dat altijd doen, maar in mijn omgeving doen wij dat wel.
En het feit dat het voor jullie geldt wil niet zeggen dat het de waarheid is.
geldt dus ook voor:
Daarnaast is het bewijs ook nog eens dagelijks terug te vinden in het nieuws en maatschappij
dat is voor mij geen waarheid.
Uitspraak van dj tony musician producer op woensdag 22 augustus 2007 om 17:52:
deze zit in teid van 2000 jaar geleden,,TUURLYK bleift er un langzaame stroming,,anders haden er veel gekomen,,1 moet er veel moeite voor doen,de ander hep het,en het is niet de platenmaatschapei,,wat beslist,,die heeft zelf geen goede achter grond,geen ervaring als dj of un muziekschool,bedoel maar,je hep djs die zechen heel hart te werken,,je djs zo als ik hep gedaan,is niet snel stychen,,maar in de jaren goed weten op te bouwen,,en tijd en geduld
ke'el! de taal een beetje laten liggen tijdens die goede jarenlange opbouw?
zeg ook niet dat ze dat altijd doen, maar in mijn omgeving doen wij dat wel.
Ok, kwam niet helemaal duidelijk over.
geldt dus ook voor:
Uitspraak van the_mr_willy op donderdag 23 augustus 2007 om 11:33:
Daarnaast is het bewijs ook nog eens dagelijks terug te vinden in het nieuws en maatschappij
dat is voor mij geen waarheid.
KLopt. Het komt natuurlijk allebei voor. Maar was enkel om aan te tonen dat het niet alleen zo is zoals jullie zeiden.
donateur
Ok, kwam niet helemaal duidelijk over.
oh sorry
Maar was enkel om aan te tonen dat het niet alleen zo is zoals jullie zeiden.
Helder, tuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en opvatting. Maar heb dan ook respect voor de meningen en opvattingen van anderen en probeer de ander eens niet te kwetsen als iemand er eens anders over denkt.
Bewijzen dat iets niet bestaat? Klinkt goed! Maar hoe?
Ik wil het eigenlijk wel een stapje verder nemen door voor mezelf (en jullie) te vragen of er meer is als alleen het 'mens' zijn. Geloof jij in geesten? In geesten oproepen? Wel eens glaasje gedraaid? En... werkte het?
Los van het wel of niet bestaan van een God geloof ik in de tweedeling van de mens. Je hebt een lichaam en een geest. Dat blijkt uit het feit dat als mensen hersendood zijn het lichaam nog (jaren) goed kan functioneren. De mens/geest komt echter nooit meer terug in dat lichaam. Dat lichaam of onderdelen daarvan functioneren zelfs goed in andere mensen (ander lichamen met een andere geest/ziel). Als iemand bijvoorbeeld een hart van een ander heeft gekregen zal hij nooit eigenschappen van zijn originele drager gaan vertonen of iets dergelijks. Ik zie de mens dus als lichaam en geest.
Gaat de mens dood is er een lichaam + een geest. Wat gebeurd er met de geest?
Mensen claimen met geesten (overleden mensen) te communiceren, dit zijn mediums maar bijvoorbeeld ook de mensen die glaasje draaien. Tevens zijn er mensen die overgenomen worden door geesten (andere discussie, maar ik geloof niet in meerdere persoonlijkheden als zijnde één persoon met een hersenprobleem).
Er zijn ook mensen die dood zijn gegaan maar op wonderbaarlijke wijze terug zijn gebracht door bijvoorbeeld artsen die een bijna-dood-ervaring claimen, deze verhalen zijn in veel gevallen identiek. Als één persoon hallucinerend aan zijn einde komt kan je nog zeggen dat het een incident is geweest, maar als honderden mensen met dezelfde ervaring terug komen is dat wat mij beteft niet meer het geval.
Mijn conclusie is dus: Er is meer dan alléén de mens (als één ding), we hebben een lichaam en geest en die twee kunnen zonder elkaar. Als je dood gaat gebeurd er iets met je geest... Je lichaam vergaat...
Wat je ook maar kan bedenken, het maakt niet uit wat er met die geest gebeurd. Er is meer dan alleen het mens zijn, dan het menselijke wat wij ervaren. Of dat nou van een God komt of een Alien in een ruimteschip, er is meer... in mijn optiek.
En nou heb ik god en geloof er helemaal buiten gelaten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier wel hetzelfde over denk, maar zoals je zelf al zegt heb je god en het geloof hier totaal buiten gelaten, dus ik kan nog niet zeggen dat ik de column nu wel begrijp
god is liefde... = universeel.... is 1 gevoel aan allen gelijk... alleen deze wereld draait niet om die god van universele liefde...deze wereld draait om geld...ik draai om "hemel op de dansvloer te cre-eren"...het
vacuuum...wat ontstaat tussen 2 platen ...yin ene plaat...yang andere...is zelfde magie als hemel op aarde...zoveel energie komt daaruit voort...zoveel liefde...en mooiste is dan van deze domme denkwereld ...als men danst... zit men totaal in het onderbewuste
..gevoel dus... en "denkt"men niet na... en als men in de mallemolen opgaat van het kuddegedrag $$$$ denkt men opeeens weer na bewust...dus
het onderbewuste zegt zoveel meer... en leeft dat dus meer die god van liefde in zuiver kinderhart want die leven niet naar denkwereld van bewuste buitenwereld.... en onderbewuste is geen buitenwereld maar INNERLIJKE...god (liefde) is altijd het sl8 offer van het denkende brein
daarom zeggen veel mensen...eerst zien dan geloven...maar hoe kan men iets zien
waar men niet in geloofd...tja
peace
daarom zeggen veel mensen...eerst zien dan geloven...maar hoe kan men iets zien
Ik irriteer me echter op de instelling van vele gelovigen, en de opmars ervan. Heb helaas het idee dat we het bekrompen amerika op dat vlak achterna gaan. Het "wie niet gelooft is dom" idee. Zowiezo zit het al te ver genestelt in de politiek (vrije zondagen etc).
Je kan me zeggen wat je wilt, maar 50% van de volgelingen zijn gewoon hypocriet. Als je nou echt goede dingen wilt doen of volgen ga dan ECHT mensen helpen ipv te bidden voor een beterre tijd.
"there is no good, there is no evil, there is only flesh"
Je kan me zeggen wat je wilt, maar 50% van de volgelingen zijn gewoon hypocriet. Als je nou echt goede dingen wilt doen of volgen ga dan ECHT mensen helpen ipv te bidden voor een beterre tijd.
"there is no good, there is no evil, there is only flesh"
daarom zeggen veel mensen...eerst zien dan geloven...maar hoe kan men iets zienwaar men niet in geloofd...tja
peace
Ik ben best open voor ideeen, ben ook zo opgevoed. Maar het is en blijft hypocriet in mijn ogen. Defineer god eens dan, alleen liefde? Liefde is gewoon een emotie, net als boosheid, gecreeert door stoffen in je hersennen. En zo liggen de feiten nu eenmaal.
ik weet niet waarom, maar volgens mij wordt ik op een onverklaarbare wijze tegengehouden door god, want ik heb al 2 keer een heel verhaal zitten typen, maar op de een of andere manier komt het er niet te staan. Ik ben het iig helemaal eens met Zts666, en als je toch wilt geloven: houd het dan lekker voor jezelf, val er anderen niet mee lastig. En over de bijbel, neem nou eens niet ALLES wat er in staat serieus, gebruik dat boek gewoon als richtlijnen in je leven, ipv alleen de verplichtingen er uit te halen
Je bent volgens mij nog niet zo heel erg oud
29 is oud genoeg
Tot die tijd: Geniet van je leven! Je komt nu op mij over alsof je niks beters te doen hebt dan een discussie hier te voeren.
Jammer dat je me nu ziet als een zielig persoon die constant over levenskwesties en ethiek aan het practiseren is. En dan vraag ik me af of dat per definitie geen genot kan geven, of maak ik 't nu te ingewikkeld?
Tuurlijk maak ik plezier en geniet ik met volle teugen van het leven...! Zaterdag naar Parkzicht voor een nachtje oldskool beatz, over twee weken naar Isla Margarita op vakantie. Maar dat heeft geen invloed op mijn levensvisie of overtuiging. Laat staan dat die mij in de weg zit. Het lijkt erop dat juist die angst voor veel reacties zorgt: de angst van mensen om maar geen plezier meer te hebben door een geloof of het bestaan van een God. Dat is gelukkig niet zo:)
donateur
Maar dat heeft geen invloed op mijn levensvisie of overtuiging. Laat staan dat die mij in de weg zit. Het lijkt erop dat juist die angst voor veel reacties zorgt: de angst van mensen om maar geen plezier meer te hebben door een geloof of het bestaan van een God. Dat is gelukkig niet zo
Zeker weten geen invloed
Het "wie niet gelooft is dom" idee
oh ik lees het net andersom hier: dat alle gelovigen maar dom zijn en dat het hypocriet is blabla........
of misschien interpreteer ik al die opmerkingen wel verkeerd........
Het lijkt erop dat juist die angst voor veel reacties zorgt:
Dit is echt kul, dat is juist het punt. Door je levensovertuiging te delen met anderre mensen krijg je nu eenmaal meningsverschillen. Heeft nix met angst te maken, eerder met irritatie, alweer zoeen die me er voor lastig valt. Laat mij mn eigen ding bepalen, en hou het voor je of bij je mensen bij wie je het deelt.
Uitspraak van * PARTY HARDY * op woensdag 22 augustus 2007 om 18:06:
weer iemand uit zwolle
leuke eigen site heb jij ook www.fuckzwolle.nl
Uitspraak van * PARTY HARDY * op woensdag 22 augustus 2007 om 21:46:
Maar het is wel zo dat gelovigen altijd in een hoekje gedrukt worden door de ongelovigen, wij respeteren hun wel, zij ons helaas niet altijd en maken daarbij ook vaak God en ons geloof in Hem belachelijk.
beetje jammer van de medemens inderdaad.........
damn hee heb je de rest niet gelezen?
ga nu eens in op wat ik je vroeg
Ik ben het iig helemaal eens met Zts666, en als je toch wilt geloven: houd het dan lekker voor jezelf, val er anderen niet mee lastig.
zie het niet negatief als je van iets houd dan wil je dat graag met mensen kunnen delen helemaal als het voor jou gevoel veel goed doet in je leven, des al niet te min moeten we elkaar mening en overtuigingen respecteren.
En over de bijbel, neem nou eens niet ALLES wat er in staat serieus, gebruik dat boek gewoon als richtlijnen in je leven,
Helemaal mee eens naar mijn mening is het daarvoor ook bedoeld.
Je kan me zeggen wat je wilt, maar 50% van de volgelingen zijn gewoon hypocriet.
50% van de niet volgelingen ook
Ben wel van mening dat er 2 dingen in de wereld wat mensen enorm verdeeld en dat is geloof en politiek.
En als der echt een God bestaat denk ik ook dat hij wil dat we 1 zijn en niet verdeeld in groepen en elkaar veroordelen om wat we denken of doen.
Dus idd de interpretatie van veel gelovigen is misschien niet goed, maar dat wil niet zeggen dat het geloof opzich dat niet is. Maar andersom geld dat dus ook voor de niet gelovigen.
Bewijzen dat iets niet bestaat? Klinkt goed! Maar hoe?
Ik wil het eigenlijk wel een stapje verder nemen door voor mezelf (en jullie) te vragen of er meer is als alleen het 'mens' zijn. Geloof jij in geesten? In geesten oproepen? Wel eens glaasje gedraaid? En... werkte het?
Los van het wel of niet bestaan van een God geloof ik in de tweedeling van de mens. Je hebt een lichaam en een geest. Dat blijkt uit het feit dat als mensen hersendood zijn het lichaam nog (jaren) goed kan functioneren. De mens/geest komt echter nooit meer terug in dat lichaam. Dat lichaam of onderdelen daarvan functioneren zelfs goed in andere mensen (ander lichamen met een andere geest/ziel). Als iemand bijvoorbeeld een hart van een ander heeft gekregen zal hij nooit eigenschappen van zijn originele drager gaan vertonen of iets dergelijks. Ik zie de mens dus als lichaam en geest.
Gaat de mens dood is er een lichaam + een geest. Wat gebeurd er met de geest?
Mensen claimen met geesten (overleden mensen) te communiceren, dit zijn mediums maar bijvoorbeeld ook de mensen die glaasje draaien. Tevens zijn er mensen die overgenomen worden door geesten (andere discussie, maar ik geloof niet in meerdere persoonlijkheden als zijnde één persoon met een hersenprobleem).
Er zijn ook mensen die dood zijn gegaan maar op wonderbaarlijke wijze terug zijn gebracht door bijvoorbeeld artsen die een bijna-dood-ervaring claimen, deze verhalen zijn in veel gevallen identiek. Als één persoon hallucinerend aan zijn einde komt kan je nog zeggen dat het een incident is geweest, maar als honderden mensen met dezelfde ervaring terug komen is dat wat mij beteft niet meer het geval.
Mijn conclusie is dus: Er is meer dan alléén de mens (als één ding), we hebben een lichaam en geest en die twee kunnen zonder elkaar. Als je dood gaat gebeurd er iets met je geest... Je lichaam vergaat...
Wat je ook maar kan bedenken, het maakt niet uit wat er met die geest gebeurd. Er is meer dan alleen het mens zijn, dan het menselijke wat wij ervaren. Of dat nou van een God komt of een Alien in een ruimteschip, er is meer... in mijn optiek.
En nou heb ik god en geloof er helemaal buiten gelaten.
Dude, wat hier boven staat is in mijn ogen echt een mooi stukkie, dus daar hebben we een raakvlak.
dat jij elke week aan de harddrugs zou zitten, je ladderzat zit te zuipen of jezelf stoned zit te roken (of alles tegelijk)?
En hier stopt ons raakvlak!!
Ik heb jaren op een christelijke school gezeten dus weet in grote lijnen hoe het in elkaar steekt.
Mijn gehele familie is zwaar van de kerk en dat moeten ze zelf weten, heb er zelfs respect voor dat zij Zondag zo vroeg hun nest uit gaan om naar de kerk te gaan terwijl ik dan nog op bed lig.
Jammer alleen is dat de Christenen zichzelf in een verdoem hokje geduwd VOELEN!
Als ik jou culumn lees denk ik: Daar heb je er weer een, lopen zeuren dat wij (de 'niet' christenen) hun in een hoekje duwen.
Maar wat doe jij anders in je colmn dan? Het is een groot propaganda verhaal om mensen te vertellen dat ze slecht leven.
Nu is dit opzich nog niet eens erg alleen de vooroordelen die je erin pompt
Sorry Willem, als je dit verhaal anders hadgeschreven (bijvoorbeeld zoals in het stuk wat ik quote) had ik het met plezier kunnen lezen.
Nu krijg ik maar een wrange smaak in me bek en houd ik er een dubbel gevoel aan over.
Mijn visie op het verhaal: Geloof wat je wil geloven, elk geloof is immers gebaseerd op (naasten)liefde. Heb respect voor iemand als een persoon en niet omwille zijn geloof/ongeloof.
god heb de mens geschapen naar zijn evenbeeld.... kan je alleen zien uit hogere lichtlichaam... daaruit gezien krijgt liefde het licht van een zon..de aura... zonder licht geen leven...zonder liefde geen licht... dus de merkaba ( drie diemensionale davidster) voertuig... laat "liefde"heel anders "zien"...dus aan 1 kant heb je het brein en al de onwetendheid daarover... en de andere kant die wereld van verlichting liefde door de ogen van het hogere lichtlichaam... dus tja heh...als mensheid nou de gedachtenstroom is loslaaat...kan hemel op aarde door de chakra's stromen zodat merkaba van moeder aarde die zelf hemel op aarde kan materialiseren in haar lichtlichaam...er was eens een wijs man die zei... de geest van het vlees is zwak... idd de geest van het vlees ons fysieke lichaam die is zwak ja...constant bezig met nadenken voor m8 spel van de buitenwereld....dus met al die hokjesgeesten legt het brein grens aan die hemel op aarde....
want vergeet vooral niet heh... dat alles energie is... dus ook die gedachten impulsen..en daar is hele "buitenwereld"uit opgebouwd...niet uit verlichting liefde... lol dat zijn geen gedachten impulsen...das de merkaba
de ware werkelijkheid
achter de denkende"werkelijkheid"
its all in the eye of the beholder...dus hoe kan men god gaan verklaren...als men in brein bang is voor god....onverschilligheid is dat... ene moment is men liefde... dan gedachtes...nooit constant
.... dus
hel op aarde tja is er alleen maar vanwege het b r e i n ... die cre-eerd immers de 3d schijn...liefde = etherisch...fijnstoffelijk = spiritueel en niet materieel
achja...toch...kut en lul spelen eeuwenoud m8 spel op aarde
$$$$...zuivere kinderharten
zijn en blijven sl8 offer van dat ego gedoe
bijbel zegt...kinderen zullen de aarde erven...
die "denken"niet...love
....
trouwens hoe kan men god gaan willen verklaren uit een wereld die god haat... want als men god lief had...was er allang hemel op aarde geweest... dus deze hele wereld
zit tussen de oren...zonder het kloppende hart lol kon brein geen eens nadenken...dus bla bla bla op deze planeet over dat ene woordje...liefde en bla bla bla over god...
god is liefde = 1 gevoel= 1 taal = kosmisch = telepathie... dus heel belangrijk bestandsdeel van deze L u c h t
wereld en dat is de L u c h t zelf....
dat stralen woorden uit in m8 spel wereld naar kosmos... gaat niet om liefde of gelijkheid...maar om m8... ware m8 is juist "vrijheid"...dat misbruikt geen liefde... en liefde mmm brengt ware vrijheid...innerlijk
eens komt elke ziel op dat punt aan van verlichte merkaba goddelijk zien en naleven...das de ware bestemming van goddelijke liefde door een kinderhart gezien...want allen zijn we als kinderen geboren... en niet als denkende breintjes
want vergeet vooral niet heh... dat alles energie is... dus ook die gedachten impulsen..en daar is hele "buitenwereld"uit opgebouwd...niet uit verlichting liefde... lol dat zijn geen gedachten impulsen...das de merkaba
its all in the eye of the beholder...dus hoe kan men god gaan verklaren...als men in brein bang is voor god....onverschilligheid is dat... ene moment is men liefde... dan gedachtes...nooit constant
achja...toch...kut en lul spelen eeuwenoud m8 spel op aarde
bijbel zegt...kinderen zullen de aarde erven...
trouwens hoe kan men god gaan willen verklaren uit een wereld die god haat... want als men god lief had...was er allang hemel op aarde geweest... dus deze hele wereld
god is liefde = 1 gevoel= 1 taal = kosmisch = telepathie... dus heel belangrijk bestandsdeel van deze L u c h t
dat stralen woorden uit in m8 spel wereld naar kosmos... gaat niet om liefde of gelijkheid...maar om m8... ware m8 is juist "vrijheid"...dat misbruikt geen liefde... en liefde mmm brengt ware vrijheid...innerlijk
eens komt elke ziel op dat punt aan van verlichte merkaba goddelijk zien en naleven...das de ware bestemming van goddelijke liefde door een kinderhart gezien...want allen zijn we als kinderen geboren... en niet als denkende breintjes
Op het podium komen hoog ze boven de menigte uit???? Was dat voor rare zin?? 
haha!
geweldig filmpje!! "en wat doe jij nou de hele avond hier?" ..."uuh..ja ik loop rondjes!" "en ieder rondje is anders!"
Anyway, even over de column: Ik geloof ook dat er meer is dan ons "mens zijn" en ook wel in "geesten" enigszins, maar ja ik snap de ophef niet zo om al die houseparty's!
Ik bedoel: het drank en drugsgebruik onder jongeren op feestjes gebeurde ook al in de jaren 60, dus das niks nieuws. Ik denk wel dat het is toegenomen de laatste 20 jaar. Hoe vaak en hoe veel iemand gebruikt hangt per persoon af. Het ligt aan veel factoren! Ik geloof er wel in, dat ieder persoon (die drank of drugs gebruikt) hier op een bepaald moment in zijn leven mee gaat minderen. Als ik naar mezelf kijk heb ik in het verleden ook regelmatig "de stoute schoenen" aangetrokken op houseparty's, maar ik heb nu echt niet zoiets van: dit wil ik elk weekend, of dit blijf ik de rest van mn leven doen!
..en nog even over God: iedereen is vrij om te geloven! Ook de mensen die niet in God geloven! Wat ik zelf "geloof" weet ik eerlijk gezegd nog niet zo...
Laat ons gewoon ons eigen feesie bouwuhhh!! 
Proost!
http://video.google.com/videosearch?q=digital+overdose&so=0
de bovenste
alstulaatste aanpassing 23 augustus 2007 02:24
haha!
..en nog even over God: iedereen is vrij om te geloven! Ook de mensen die niet in God geloven! Wat ik zelf "geloof" weet ik eerlijk gezegd nog niet zo...
Proost!
donateur
Als ik naar mezelf kijk heb ik in het verleden ook regelmatig "de stoute schoenen" aangetrokken op houseparty's, maar ik heb nu echt niet zoiets van: dit wil ik elk weekend, of dit blijf ik de rest van mn leven doen!
Ik ook, maar niet te gek en ook gelovigen kunnen uit hun plaat gaan toch?
Ik ook, maar niet te gek en ook gelovigen kunnen uit hun plaat gaan toch?
Daar kunnen 'de' gelovigen onder elkaar nog eens een discussie over houden. In de Bijbel drinkt men wijn. Jezus geeft wel enkele regels wat het gebruik betreft. Omdat in die tijd er geen XTC bestond kan daar niks over staan... Zou het gebruik van vergeleken kunnen worden met wijn?
Veel mensen geven aan dat ze het gevoel hebben dat ik ze Christen wil maken. En ik heb zo mijn geloof maar ben geen Christen. Dat wordt moeilijk dus...




















