Partyflock
 

Feestdag

anoniem gepubliceerd op
Feestdag
De Europese Unie bestaat 50 jaar. Hiep Hoi. Premier Balkenende hield een toespraak in de Ridderzaal ter ere van dit heuglijke feit. Hij roemt de afgelopen jaren. Weg zijn die nare oorlogen, en vrij zijn we. Vrij om te gaan en staan waar we willen. Vrij om onze dromen waar te maken. Vrij om... nou ja vul zelf maar in eigenlijk. Maar zijn we nu echt zo vrij, fris en vrolijk vandaag de dag?

Nou nee, integendeel. We verzuipen in een moeras van politieke correctheid, regeltjes en doelloosheid. Wat heeft al die luxe ons gebracht? Comfort ja, maar is dat nou zo belangrijk? Nog zo iets. Religie is verdwenen, Nederland is bijna volledig ontkerkt. Met dank aan de baby boomers. Ze wilden vrij zijn. Niet meer met pa en moe op zondag naar de kerk.

Nou het is ze gelukt. Maar of al die vrijheid en keuzemogelijkheden nou echt zo fantastisch zijn... tsja de keuze uit 40 televisiezenders is inderdaad fijn. Of dertien verschillende soorten yoghurt in de supermarkt. Toch kan dit echter niet verhelpen dat ik me de laatste tijd een beetje leeg voel. En zes herhalingen van Dancing with the Stars (of on Ice of on weet ik veel) halen dit gevoel niet weg. Waar vechten we voor? Wie het weet mag het zeggen.

Ondertussen wacht ik op Wereldoorlog 3. Zucht.

306 opmerkingen

 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 12:32:
Weet niet welke kerk je pa heen ging, maar ben het wel met je eens (dat ook tegenwoordig) de grootste varkens soms voorin de kerk zitten op zondag.


Het grootste varken staat gemiddeld genomen altijd in een gewaad op het altaar de zegen over de hostie uit te spreken :P
 
Waarschuw beheerder
Ik lees dat veel mensen het 'een negatieve collumn' vinden.

Waarom eigenlijk? omdat er de waarheid staat? en omdat je dr niet mee geconfronteerd wil worden?


Uitspraak van Kloekhaas op woensdag 18 april 2007 om 09:54:
Negativiteit hebben we al genoeg, daar hebben we niet zo'n column voor nodig.


Da's een teken van onvrede búiten de column. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kutcolumn..

kut geschreven
te kort
je schiet geloof ik je complete doel voorbij.. laat ik het anders zeggen: wat is uberhaupt je doel?? :s
Don't quit your day job...

Maaaar: ga wel vooral door, want al doende leert men :D
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trippa op woensdag 18 april 2007 om 09:48:
Worden Wij Wakker? of toch niet..


http://video.google.nl/videoplay?docid=2025737815077941161&q=worden+wij+wakker
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 12:50:
Mijn droom is om hier een tent op te zetten waar we feesten kunnen geven, lekker uit te gaan, waar mensen niet over kunnen zeiken, iets voor de jeugd...
En dat is misschien iets van de gemeente maar toch is wel mijn droom net als mijn droom om iets van mijn leven te willen maken!!!
Gaat niet hier in Nederland krijg je de kans niet eens voor want dan moet je perse een goeie opleiding hebben gevolgd... Nou ik kon nooit mijn ding doen, omdat ik altijd het pispaaltje was van de klas nou zie jij je dan maar eens goed te concentreren.


Ik ben het eens met je dat oorlogen in Afghanistan er nog steeds zijn, en of dat nou wel of niet goed is dat is een andere discussie volgens mij want we hebben het hier over 50 jaar Europese unie

Dat weggestuurd worden omdat je niet mag samenscholen en dat je dus een droom hebt om iets voor jezelf te beginnen waar ze jou en andere niet “zomaar” kunnen wegsturen, dat is toch heerlijk dat je dat hier mag dromen???
Maar het is echt onzin om te roepen dat je hier nergens de kans voor krijgt omdat je te laag bent opgeleid...natuurlijk kijken mensen naar je marketingplan als ze geld moeten gaan investeren in jou idee.
Maar als jij dus echt iets wilt dan ga je ervoor om nu alsnog die hogere opleiding te halen, om vervolgens via die weg je droom uit te kunnen laten komen.
Je kunt trouwens ook heel wat bereiken zonder die opleidingen hoor.
Waar een echte wil is kun je echt een weg vinden.
Oké Ik zeg niet dat je nooit iets geprobeerd hebt maar als jij een droom hebt wil je die niet opgeven neem ik aan.
Dus ga voor die droom, pak de nodige opleidingen of ga met een investeerder rond de tafel zitten leg je plan neer (en dat hoeft om interesse te wekken echt geen perfect en super glad plan te zijn) vertel wat je wilt en kijk wat je eruit kunt halen.

Succes in het leven zit vaak voor 50% of zelfs meer in het naleven van je dromen en niet bang te zijn om onderuit te gaan, lopen kon je ook niet in 1 dag toch?

Geloof me dat als je dan over een paar jaar je zaken dan op orde hebt en je droom dus is uitgekomen, je best nog wel eens terug zult denken aan die rot tijd op school maar je ook zult beseffen dat je wel trots bent op jezelf en op je land waar je dan in woont!
En ook maar al te goed zul je dan beseffen dat er hier heel erg veel meer vrijheid hebt dan in een land als bv. Afghanistan. (waar je droom vertellen alleen al vaak tot een zware straf kan lijden!)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 13:31:
Waarom eigenlijk? omdat er de waarheid staat? en omdat je dr niet mee geconfronteerd wil worden?


Omdat je het van de donkere kant bekijkt. Maar op zich is het een redelijke collumn je zet mensen aan het denken en dat is je doel denk ik.

Jij maakt ervan dat het de waarheid is, ik ben niet bekend met de waarheid want de waarheid is een groot begrip.

Iedereen wordt geconfronteerd met de welvaart jij ziet het als iets negatiefs athans dat laat je doorschemeren.
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 13:55:
Jij maakt ervan dat het de waarheid is, ik ben niet bekend met de waarheid want de waarheid is een groot begrip.


Het is de waarheid en iedereen weet het maar blijft in dezelfde cirkel leven ;)

een quote;

..."The real power, the power we have to fight for night and day, is not power over things, but over men." He paused, and for a moment assumed again his air of a schoolmaster questioning a promising pupil: "How does one man assert his power over another, Winston?"

Winston thought. "By making him suffer," he said.

"Exactly. By making him suffer. Obedience is not enough. Unless he is suffering, how can you be sure that he is obeying your will and not his own? Power is in inflicting pain and humiliation. Power is in caring human minds to pieces and putting them together again in new shapes of your own choosing. Do you begin to see, then, what kind of world we are creating?"

Text extract from Orwell's book '1984'
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Derk-Jan op woensdag 18 april 2007 om 01:00:
Dat jij geen kaas hebt gegeten van wat de Europese Unie ons gebracht heeft, namelijk afschaffing van politieke regeltjes en samenwerkingsverband op het allerhoogste niveau, is me wel duidelijk. Jij zit namelijk ver onder dat niveau, zo laag zelfs dat je niet de hersens hebt om een column te schrijven, aap. Ga scooter rijden en pils drinken, daar besteed jij je tijd nuttiger mee.


 
Waarschuw beheerder
Jeetje man light up! ik kom hier voor me lol en niet voor dat deprimerende gelul!
Waarschuw beheerder
column van niks en nog eens niks
schrijver schopt maar wat tegen het systeem
beetje klagen, beetje zeiken en dat was het dan
uiteindelijk doet die schrijver ook noppes
voor zo'n lulverhaal als dit kan ik ook op tig andere sites kijken waar ze allemaal hetzelfde zeggen
een grote complot theorie, vrijmetselaars die de macht hebben, the new world order, totale werelddominatie, geiten van mendes etc etc
het is goed jongens...
stik in je eigen stoeptegel
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 13:59:
Dat


ikbeneenschaapenikzeg.be
Waarschuw beheerder
bier iser laatste tijd niets goedkoper op geworden...
zo goed vind ik ze niet!
 
Waarschuw beheerder
donateur
En dat op mijn verjaardag :o
Waarschuw beheerder
Vreemde column. Snap ook niet echt waar de schrijver heen wil. Eerst heeft hij/zij het over de EU, vervolgens over ontkerking en dan over yoghurt en dancing with the stars.
Ik denk dat we al met al heel erg blij mogen zijn dat we hier, in Nederland, wonen. Er zijn veel landen waar de mensen een stuk minder vrij zijn dan hier. Dat mag je je best eens beseffen voordat je zo'n deprimerend zeurstukje gaat schrijven. Sowieso ben ik het gezeur over de politiek, de maatschappij, Balkenende etc. van velen zat. Kap eens met zeuren, wijs niet altijd beschuldigend een vinger naar een ander. Bah.
Waarschuw beheerder
EU? Zijn we daar nou zo blij mee? Ik geloof niet dat dit een feestdag is, EU is alleen maar bagger. Zowiezo het hele systeem is bagger wat wij hebben en dat ze dat dan ook nog gaan samen hangen met andere landen. Het kost alleen maar veel geld en wat heb je er aan? Ja Goeie handel! Nou dat kapitalistische gedoe hoeft van mij niet. Laten we het eerst hier maar op orde krijgen voordat we ons samen gaan voegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JannaB op woensdag 18 april 2007 om 14:13:
Vreemde column. Snap ook niet echt waar de schrijver heen wil. Eerst heeft hij/zij het over de EU, vervolgens over ontkerking en dan over yoghurt en dancing with the stars.
Ik denk dat we al met al heel erg blij mogen zijn dat we hier, in Nederland, wonen


wel eens gehoord van context!!
het gaat hier niet over de 3e wereld, maar over NL en europa.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 11:48:
Verdiep je eerst is ergens in, de hele wereld is jaloers op wat wij in Europa bereikt hebben met de EU, en jij geeft er op af alsof het iets heel slechts is.


Nou èn...als de hele wereld jaloers is op de relatie tussen een appel en een peer, kan jij er toch ook slecht over denken.
Ieder zijn eigen mening.
Kut EU
Waarschuw beheerder
Uitspraak van crazycore op woensdag 18 april 2007 om 14:42:
wel eens gehoord van context!!
het gaat hier niet over de 3e wereld, maar over NL en europa.


Wel eens gehoord van relativeren??
En daarnaast had ik het helemaal niet over de derde wereld, wie zegt dat?
Waarschuw beheerder
ik denk dat een goede economie toch best wel wenselijk is en daar is de EU toch wel belangrijk voor. Anders zullen we de landen in Azië en de VS niet aankunnen qua economie.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 01:53:
Nou een geloof word altijd gebruikt om mensen in hun macht te zouden


Dat geld ook voor de politiek alleen dan in een ander jasje ! Wat dat betreft worden we goed voor de gek gehouden !

Het enigste verschil is dat religie eigenlijk op basis van de liefde voor de mens is ! Helaas is de kerk hun doel voorbij geschoten met de spaanse inqusitie bv. of de kruisridders !!!
En dat is wat er bv. nu in Iran gaande is ! Een soort Iraanse inqusitie waar het geloof verbonden is met de politiek en eeniedere ander gelovige een ongelovige is ! Nee wat dat betreft doen ze het in Turkije beter....Attaturk heef toch een duidelijke scheiding tussen kerk en staat aangebracht ! Helaas is de staat in Turkije idem aan het leger !

Ook verkeerd ! Dus het schiet allemaal niet op !

Beter dat we energie steken in onzelf en ons nageslacht en de mensen om wie ik iets geef. Dat is voor mij belangrijker..........
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van davidjd_b op woensdag 18 april 2007 om 14:57:
Wat dat betreft worden we goed voor de gek gehouden !


klopt (y) het plan is om orde vanuit chaos te creeeren.


Uitspraak van davidjd_b op woensdag 18 april 2007 om 14:57:
Beter dat we energie steken in onzelf en ons nageslacht en de mensen om wie ik iets geef. Dat is voor mij belangrijker..........


Liefde is de enige waarheid.
Waarschuw beheerder
zielig hoor mijn reactie hier verwijderen, bedankt partyflock voor de gastvrijheid
Werkzaam bij Revolt Productions
Artiest {SHOWLIST artist 68765, 42248}
Waarschuw beheerder
ik snap het niet, waarom wordt ie elke keer als ik een column instuur niet geplaatst
en staan dr (uitzonderingen daargelaten) elke keer KUT columns
 
Waarschuw beheerder
Nou nee, integendeel. We verzuipen in een moeras van politieke correctheid, regeltjes en doelloosheid. Wat heeft al die luxe ons gebracht? Comfort ja, maar is dat nou zo belangrijk? Nog zo iets. Religie is verdwenen, Nederland is bijna volledig ontkerkt. Met dank aan de baby boomers. Ze wilden vrij zijn. Niet meer met pa en moe op zondag naar de kerk.

Totaal mee eens vooraal dat ontkerk hier in de buurt gaan steeds meer kerken weg.

Voor de rest, zeer goede column(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 15:55:
Totaal mee eens vooraal dat ontkerk hier in de buurt gaan steeds meer kerken weg.

Voor de rest, zeer goede column


Wat is daar dan erg aan?
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 12:50:
Nikste vrij ik voel me opgesloten, als ik nu een nieuwe opleiding wil gaan doen moet ik een studielening afsluiten...


wees blij dat je een lening voor een opleiding af kan sluiten, zodra je je opleiding hebt afmaakt heb je ruim 15 jaar deze terug te betalen, met minimale rente, en met je nieuwe baan moet dat dan geen probleem zijn lijkt me. Ook dit is een kans die je in weinig landen hebt. Dus ik zou zeggen grijp die kans zonder de boel af te zeiken, en ga voor je droom!!
 
Waarschuw beheerder
Ondertussen wacht ik op Wereldoorlog 3. Zucht.


dat is zo. weer es wat anders:)
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 12:50:
Stik erin oorlogen zullen altijd blijven... Kijk naar bendeoorlogen, en in Afghanistan is het ook nog niet klaar... oorlogen blijven die krijg je nooit weg... Wat nou vrij om te gaan en staan waar we willen? Wij mogen niet eens met een groep in de Mac Donalds zitten omdat het dan samenscholing is, ik mag niet eens op een vriendin wachten voor een winkel die gesloten is, mogen niet eens met een groepje buiten in het gras zitten want dat is samenscholing of de buurt heb er zogenaamd last van terwijl we gewoon normaal stil zijn!!! Noem je dat vrij zijn??
Vrij zijn om onze dromen waar te maken??
Mijn droom is om hier een tent op te zetten waar we feesten kunnen geven, lekker uit te gaan, waar mensen niet over kunnen zeiken, iets voor de jeugd...
En dat is misschien iets van de gemeente maar toch is wel mijn droom net als mijn droom om iets van mijn leven te willen maken!!!
Gaat niet hier in nederland krijg je de kans niet eens voor want dan moet je perse een goeie opleiding hebben gevolgd... Nou ik kon nooit mijn ding doen, omdat ik altijd het pispaaltje was van de klas nou zie jij je dan maar eens goed te concentreren.
Nikste vrij ik voel me opgesloten, als ik nu een nieuwe opleiding wil gaan doen moet ik een studielening afsluiten...
Wil je op je eigen wonen moet je wel een goeie baan hebben of met z'n 2 gaan wonen maar wel allebei werken dan...
En zo kan ik nog heel wat opnoemen hoor dus ik voel me echt niet vrij hier!!!
Alles moet bijna nix mag...


dit is betere column als die bovenste
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 16:10:
Ondertussen wacht ik op Wereldoorlog 3. Zucht.


dat is zo. weer es wat anders


Snap niet hoe mensen zoiets kunnen zeggen.