Partyflock
 

Schapen in de Valley?

door , gepubliceerd op
Schapen in de Valley?
22 mei 2007
Wat is het leven als schaap toch fijn. Overdag lekker wandelen op de hei, beetje grazen en dan aan het einde van de dag weer lekker terug naar de schaapskooi. Heerlijk! Wat een leventje zou je zeggen. Maar.. kan een schaap keuzes maken? Zijn herder bepaalt precies waar hij heen lopen moet en als een schaap een andere mening heeft dan stuurt de herder zijn hond erop af. De herder bepaalt het uiterlijk van het schaap, wanneer en hoe kort hij geschoren wordt. En natuurlijk welke turbo-brokken er aan het eten worden toegevoegd. Dit wordt onder constante druk van de herdershonden toegelaten door de schapen zelf.

Het nieuwe kabinet, met Balkenende als schaapsherder, denkt dat het goed voor het volk is dat zij voor hen nadenken. Want de kudde kan toch geen goede keuzes maken en de individuen al helemaal niet! Je hoeft niet naar een masturbatie-marathon te kijken, je kan kiezen uit vele zenders (als je überhaupt tv wilt kijken). Maar de overheid vindt dat we die keus niet eens moeten krijgen. Reclame voor orgaandonatie.. je ziet een blote buik met een sticker erop. Maar nee hoor, de degelijke overheid denkt dat de schaapjes hier niet tegen kunnen en verbiedt het. Coffeeshops.. je hoeft er toch niet naar binnen? Laat die mensen! De overheid vindt roken slecht voor mij.. laat me het zelf bepalen! Als ik me inhoud wanneer anderen er last van hebben hoeft een pakje geen tientje te gaan kosten lijkt me? Het kabinet vindt dat homo's niet gelijk zijn aan hetero's (of mag je hetero-trouwerijen ook weigeren als ambtenaar?) en laat ons geen keus daar mee akkoord te gaan. Rouvoet denkt dat je door voorlichting geen abortus meer nodig hebt, mag een vrouw zelf de keuze maken misschien? Belasting op kermissen omhoog.. je zou eens lol hebben zeg!

Waar ligt de grens? Gaat de tweede kamer straks beslissen dat ik geen chocopasta op brood mag doen maar kaas, omdat dat gezonder is? Worden Sensation, Lowlands en Dance Valley straks verboden.. omdat de hele dag dansen slecht voor je rug is en er een verhoogde kans is op blootstelling aan drogerende middelen? Vinden ze de muziek trouwens niet te slecht voor ons? Duivelsaanbiddend en tevens slecht voor de trommelvliezen.. Is er niet te veel bloot op die feesten, misschien een idee om dat te verbieden? Je zou nog eens kou vatten! Feesten tot 7 uur 's ochtends? Dat is slecht voor je bioritme.. wanneer komt de wet dat iedereen om uiterlijk 1 uur in bed moet liggen?

Laat me zelf kiezen! Ik ben geen schaap!

330 opmerkingen

 
Duidelijk (Y)
helemaal juist(Y)
Uitspraak van Dee.D. op donderdag 21 juni 2007 om 00:55:
Het komt er op neer in mijn beleving………..wie je ook stemt of wat je ook stemt………ze doen NOOIT wat ze beloven tijdens de campagnes.

De Nederlanders stemmen gewoon VEEL te dom……….en de politici spelen daar perfect op in. Ze zeggen een paar maandjes lang wat de Nederlandertjes willen horen … worden verkozen…..en hebben vervolgens volledig schijt aan hun kiezers, want ze hebben de komende jaren hun ,mega vette salaris weer.
Daar ben ik het nou volledig mee eens.
Dan zeggen mensen 'dan had je anders moeten stemmen', joh dat maakt (met het huidige systeem) geen zak uit! Welke partij je ook stemt, het blijft gewoon dezelfde ellende...

Uitspraak van Dee.D. op donderdag 21 juni 2007 om 00:55:
Maar daar komt weer mijn frustratie naar boven mbt Nederland en de Nederlanders. Met Pim Fortuyn………..stemde ‘héél Nederland’ rechts “want hij was zo’n leuke man die het precies goed vertelde” ………….Nu stemde ‘iedereen’ weer links omdat “links het zo goed vertelde’
Het lukt mij dus niet om links te stemmen... Ik mis die hippie-gen blijkbaar...

Uitspraak van Dee.D. op donderdag 21 juni 2007 om 00:55:
Politici hebben schijt aan ons………dát moesten we nu eens goed beseffen. Ze drammen hun eigen zin en hun eigen wil door op het moment dat ze gekozen zijn. ... met totale ‘dis-respect’ naar hun kiezers.

Nederland zou gewoon eens keihard met hun poot op tafel moeten slaan en de politici eens uit moeten leggen wát democratie en een door het volk gekozen regering nu precies inhoudt .
Amen :respect:

Blij dat er tenminste nog iemand verwoord wat ik wil zeggen, scheelt mij typwerk :)
Enkel heb ik geen eigen bedrijf, dus VVD zit er voor mij niet in :)
Maar dat de overheid goddomme niet moet gaan bepalen wat er goed of slecht voor mijn gezondheid is lijkt me vrij duidelijk! Info geven is genoeg, vervolgens moet ik zelf weten wat ik daarmee doe lijkt me...
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Uitspraak van dj d op woensdag 20 juni 2007 om 17:18:
poging tot vertalen: het medicijn white widow voor gedraaid. Uit de shop en zelfs die krengen zijn duurder geworden. Waar blijft dat geld? Bij de staat!

Het geld van een belastingvrij zakje wiet, gaat naar de staat? Gedoogde drugs kan niet worden belast, alleen legale zaken (y)


Verder, niet bepaald eens met de column. Nederland blijft politiek gezien toch altijd wel centraal. Misschien een keer wat rechtser, misschien een keer wat linkser. Uiteindelijk proberen alle partijen te bepalen wat goed is voor het volk, waar het land beter op wordt.
Ik lees iets over coffeeshops, die blijven nog steeds gedoogd alleen moeten ze opbokken bij de scholen. Lijkt me érg terecht. Roken? Ze kunnen het ook verbieden, maar dat doen ze niet. Je wordt op allerlei manieren gedemotiveerd om te roken, zodat jezelf kunt bepalen om door te gaan met iets wat slecht is voor de (volks)gezondheid (ja, ook ik rook). Rouvoet tegen abortussen? Geloof ik goed, met zijn Gristelijke achtergrond. Maar een verbod op abortussen zie ik niet snel gebeuren in Nederland, omdat het al algemeen geaccepteerd is. Masturbatie-marathon verbieden? Volledig terecht, dat soort niveauloze en onzedelijk programma's is niet bepaald een aanwinst voor de samenleving. Goede zaak dat de overheid hierbij en de overige zaken z'n zegje doet, voor zo ver er invloed op uit te oefenen valt.

Oftewel.. column met argumenten die nergens op slaan, inspeelt op bangmakerij(chocopasta ;) /dancefeesten) en puur dient als zwartmakerij gericht op de huidige coalitie. Ook niet mijn partijen, maar dit verhaal raakt kant noch wal!
 
een zeer goede column.
We moeten eigenlijk met zijn allen gaan protesteren, maar heeft toch geen nut.
als ze dat rookverbod in horeca door voeren zullen ze de schatkist heel snel leeg zien gaan.
En dan maar weer meer belasting over al die andere shit betalen.
waar gaat het heen met ons nou nog zo mooi en partyrijk land.
laatste aanpassing
 
Het verband leggen met schapen vind ik nogal goedkoop(als je jezelf zo wijs vind om een column hierover te schrijven). Een iets beter aansluitende titel en verhaal was wel op z'n plaats geweest. Het verhaal erachter vind ik idd wel kloppen.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Partyflock
duidelijke boodschap en het klopt ook nog es:respect:
Uitspraak van Powel op woensdag 20 juni 2007 om 16:47:
Dee.D het begon dat jij APK een overbodig iets vindt. APK heeft alles met de veiligheid van jou en je medeweggebruiker te maken. Bv een keertje checken of die remleidingen in je auto niet zijn doorgerot. Ook komt er een klein milieu aspect bij kijken. Als je APK een overbodige regel vindt dan spoor je echt niet. En idd dan zul je het commentaar van Sant ook niet snappen.

You get my point!

Uitspraak van Dee.D. op donderdag 21 juni 2007 om 00:55:
Nederland zou gewoon eens keihard met hun poot op tafel moeten slaan en de politici eens uit moeten leggen wát democratie en een door het volk gekozen regering nu precies inhoudt .

En dan…? Waarom denkt elke gemiddelde Nederlander het beter te weten? Aan álle regels en wetten zitten haken en ogen en valt het voor de een beter uit dan de ander… Beleid is er voor iedereen en helaas kan dat niet voor iedereen áltijd positief zijn…

Uitspraak van Dee.D. op donderdag 21 juni 2007 om 12:32:
Ja...iedereen heeft altijd vanalles te zeggen over communisme, maar eigenlijk leven wij dus gewoon in een communistisch land denk ik wel eens.
Werkelijk voor alles heeft de regering een wet bedacht en wordt ons verteld wat we moeten doen of juist niet mogen doen....

B-U-L-L-S-H-I-T, maar dit meen je zo te lezen ook niet bijster serieus…

Uitspraak van Dee.D. op donderdag 21 juni 2007 om 00:55:
De Nederlanders stemmen gewoon VEEL te dom……….en de politici spelen daar perfect op in. Ze zeggen een paar maandjes lang wat de Nederlandertjes willen horen … worden verkozen…..en hebben vervolgens volledig schijt aan hun kiezers, want ze hebben de komende jaren hun ,mega vette salaris weer.

Dáár ben ik het dan weer volledig mee eens! Maar het belachelijke is dat men daar ook nog intrapt. Met als ultieme voorbeeld de ‘zieltjes winnen’ campagne van de PvdA in de richting van allochtonen…

ohjah: loop niet zo te janken over je denigrerend toontje blablabla... Als je zo serieus genomen wilt worden, kun je wellicht beginnen met je standpunt verdedigen ipv simpelweg een scheldkannonade in te zetten omdat je je aangevallen voelt.. :aai: De toon in mijn eerste bericht is zo, omdat je dan waarschijnlijk wel zult snappen dat je voorbeelden kant noch wal raakten.. Dank u!
laatste aanpassing
Uitspraak van Sant. op donderdag 21 juni 2007 om 16:36:
Dáár ben ik het dan weer volledig mee eens! Maar het belachelijke is dat men daar ook nog intrapt. Met als ultieme voorbeeld de ‘zieltjes winnen’ campagne van de PvdA in de richting van allochtonen…

Puur marketing

Opzich ben ik wel fan van marketing ;) studeer et niet voor niets. Maar als het over levens en mensen gaat, en dat gaat het uiteindelijk, is dat volledig ongepast natuurlijk! Dus voor een "lekker bekkie" stemmen van Wouter Bos of een ultra socialist als Marijnissen, heeft geen zin. Natuurlijk vindt iedereen die praatjes mooi, en ik wil ook dat iedereen het heel goed heeft in Nederland..maar je moet wel kritisch blijven op HOE. En als dat bij je past moet je er op stemmen.

Maar geloof me, we leren het nooit hoor, niet iedereen althans :D

En toch zijn we het best geregelde land ter wereld....dat is opzich wel fijn...en dat zijn we omdat we zoveel zeuren, net zoals in de reacties op de column (y)
laatste aanpassing
true true
 
iedereen weet ut beter....
ga zelf in die kamer zitten...
 
Uiteindelijk zijn het toch de vertegenwoordigers van de kiezers. Wij (lees eigenlijk maar 'grotendeels jullie') hebben hiervoor gekozen. Moet je niet als een gefrustreerde liberaal een column gaan schrijven maar je gewoon afvragen hoe mensen tot deze keuze hebben kunnen komen.
 
Uitspraak van *Little_Raver* op woensdag 20 juni 2007 om 23:56:
Je kan de regels niet gaan ontlopen

regels zijn er om te verbreken
en anders maak je toch je eigen regeltjes :)
Neuh? Nah probeer jij dr maar eens iets aan te doen :) Ga maar zorge dat alles gewoon rookvol en niet rookvrij word :) Ben benieuwd!

Eigen regels.. Das n goeie! Kun je probere, maar je blijft toch steeds meer voor sigaretten betalen, alles word rookvrij, die gulden krijg je niet terug, noem maar op.. Eigen regels maken kan, maar die van de overheid kan je niet meer ontlopen..
laatste aanpassing
Sterke tekst man.....

Waarom wordt er Uberhaupt nog gestemd in Nederland??
Het kabinet doet toch waar die zin in heeft....
 
Mee eens!!
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juni 2007 om 09:14:
Nou, als je een column schrijft, neem ik aan dat je enige affiniteit hebt met de nederlandse taal,
en ten tweede, als je een column wilt publiceren, vind ik wel dat je op stijl- en taalfouten moet letten

cker Balkenende gestemt?!?!?!?!? :looser: beetje miereneuken zo he!!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juni 2007 om 09:14:
Ik zie geen spelfout, maar als ik hem had gezien had ik hem ook niet gemaakt

Tsssssssss




verder goeie collumn, good point............
laatste aanpassing
Jup, goede bedoeling achter dit verhaal!

Ben dan ook blij dat het Nederlandse volk unaniem nee tegen de Europese 'grondwet' heeft gezegd!
 
echt n goei column (Y)

dit is precies hoe die politieke kutflikkers denke
hij is super, ben het er helemaal mee eens, iedereen moet zijn eigen verantwoording kennen, en door zulke wetten te maken leert niemand het!!

groetjes linda
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 726, 2342}
Artiest Gabberon
Uitspraak van Powel op woensdag 20 juni 2007 om 16:47:
Uitspraak van The Undercat op woensdag 20 juni 2007 om 14:58:
De coffeeshops zorgen vaak ook voor overlast, plus dat er veel druk van buiten Nederland komt, plus dat het idee logisch is om coffeeshops dichtbij scholen te sluiten aangezien de resultaten van scholieren door bijv. wiet onder schooltijd ook niet beter zullen worden, net als dat men de leeftijd voor het kopen van alcohol terug wil brengen. etc etc ....

:respect:

Het kabinet zal zeker nadenken over wat ze voor regeltjes en wetten ze invoeren... alleen snapt dat niet iedereen...

iedereen denkt misschien dat ze alleen maar doen wat ze zelf graag zien gebeuren... ze zitten er anders niet met 150 man dagelijks te discussieren over wat wel en niet mag...

daarbij wordt er ook niet voor niets gestemt... en sommige mensen zeggen dan wel: "waarom wordt er eigenlijk nog gestemt?"... Als we niet meer mochten stemmen, zijn ook deze mensen aan het zeiken... :loser:

je leeft met 16 miljoen mensen in een land, dus je kunt onmogelijk iedereen zijn zin geven, en ook ik kan mij in sommige regeltjes moeilijk vinden, maar we zullen het toch maar moeten accepteren met zijn allen, en gewoon de volgende keer weer met een big smile naar de stembus huppelen :P

ciao's :D
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juni 2007 om 10:56:
word marokkaan, mag je de schaapjes opeten

bedoel je niet toevallig moslim??
enne mag je nu geen schaap eten dan.........
Bla bla bla bla bla bla blaat
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 juni 2007 om 19:10:
bedoel je niet toevallig moslim??
enne mag je nu geen schaap eten dan.........

HAHAHA :respect: :P
 
Nederland begint gewoon steeds meer op Amerika te lijken
Misschien wil Balkelende goede vriendjes worden met Bush?
Eigenlijk zijn ze nieteens een hoofdletter waardig.
Ik ben misschien 15,maar m`n hele leven opgevoed door m`n moeder en alles wat ik aan haar heb gevraagd heb zij uitgelegd.
In principe coffeeshops verbieden in een straal van zoveel meter van een school af kan ik nog wel begrijpen,maar laat ze dan wél ergens anders in de buurt weer terugkomen.
Verplaats desnoods de school maar zitten ze ook niet meer in de buurt ;)
 
En voordat iedereen weer gaat zeggen je bent te jong om daar over te kunnen spreken.
Ga is nadenken die antifa`tjes willen ons Nederland gewoon vervormen tot Little Amerika.
 
Zal nog wel lang duren voor het zover is, maar er zit wel wat in (Y)