Partyflock
 

De grote boze mens!

anoniem gepubliceerd op
De grote boze mens!
Materialisme en egoïsme; de kernwoorden van 2006. Alles in deze wereld draait alleen om onszelf. Ik heb nu niet over egoïsme van het individu, maar van de mensheid in het geheel. Ik bedoel, wie denkt er in deze tijd nog aan de natuur?
De mensheid maakt de aarde, inclusief de bewoners, geheel kapot. En iemand die hierbij stil staat aan degene die hier de dupe van zijn? Bijvoorbeeld miljoenen dieren!

We zouden geen van allen nog kunnen leven zonder internet, telefonie, computers televisie en noem het allemaal maar op! De maatschappij is op een dergelijk punt ontwikkeld dat er niet meer te leven valt zonder elektronica. En het ziet er niet naar uit dat er ook maar iets zal veranderen, in tegendeel zelfs. Ontwikkelingen blijven elkaar opvolgen, koop een nieuwe computer en na 2 dagen is het een oud model. Waar eindigt het?

Dan te bedenken aan alle straling die afkomt van deze elektronica. Alle elektro magnetische golven die deze apparaten uitstralen. Je kunt me een hoop wijs maken, maar ik geloof nooit dat dit goed kan zijn voor een mens, wat wil zeggen dus ook niet voor de aardbol. Zou de aardbol (in wezen een levend iets) hier ook geen reactie op geven, zoals een mens dit zou kunnen. Worden wij niet ziek gemaakt van heel de maatschappij om ons heen? Ik denk dat de aarde hier op een zelfde manier mee handelt als de mens. Dat is ook waarom ik principieel mijn voorkeur geef te doneren aan het WNF / Greenpeace / IFWA / Stichting Aap en dergelijke, in plaats van de kanker bestrijding. Doen we het voor een groot deel niet allemaal zelf? Let er nog wel iemand op wat hij eet, voordat alle geur- kleur- en smaakstoffen naar binnen worden gepropt?

Ik snap dat je niet alle vormen van ziekten hieraan kunt verwijten, maar ik ben wel van mening dat mensen ook eens moeten opletten wat ze eten. Mensen moeten weer menselijk worden. Althans, hoe de mens ooit is geweest. Ik zeg niet dat we terug moeten naar de tijd van de holbewoner, maar ik denk dat we onszelf aardig kwijt zijn geraakt. In wezen zijn wij ook dieren. Waarom hebben wij onszelf dan verheven naar ‘de grote boze mens’. De mens die geld nodig heeft, een mooie auto en een groot huis wil hebben. De mens en de natuur zijn uit elkaar gerukt! Waarom kunnen wij geen respect hebben voor andere levensvormen? Waarom moet alles zo ingewikkeld en gecompliceerd? Ik vind een goed voorbeeld hiervan het eten van vlees. Het is voor een mens geen primaire levensbehoefte om vlees te eten, dus waarom eten we het dan? Omdat we het lekker vinden, o.k! Maar moeten we daarvoor andere levensvormen pijn doen? Daarnaast denk ik dat de meerderheid van de mensen vlees niet werkelijk lekker vind. Probeer maar eens een stuk vers (!!!) (dat wil niet zeggen, kant en klaar uit een bakje van de supermarkt) vlees te bakken, zonder enige kruiden en/of peper en zout! Bon apetit! Het zijn voornamelijk de kruiden en de saus die wij smakelijk vinden!
Maar goed ik dwaal af. Ik wil ook niet geloven dat, dat ‘de natuur’ is. Ik vind het overigens wel natuurlijk dat een spin een vlieg eet, of dat een krokodil een zebra eet. Maar dat de mens ook maar enig dier eet, is voor mij geen natuur. Ik bedoel waar zijn onze natuurlijke ‘wapens’ dan? Een krokodil heeft oersterke kaken met vlijmscherpe tanden, een spin heeft zijn gif. En was heeft de mens? Een pistool, een mes? Heb jij wel een geprobeerd een levende koe dood te bijten?

Tot voor kort had ik eigenlijk nooit nagedacht over deze punten. Ook ik leefde lekker mijn eigen leventje en volgde als een kuddedier de rest van de mensen. Ook ik at een lekker biefstukje, volgespoten met hormonen om die beesten sneller te laten groeien! Tot ik dit jaar op Ibiza een hippie heb ontmoet. De man woonde in een half afgebroken huis, midden in de natuur. Zonder stromend water of elektriciteit wist hij zich levende te houden. Zijn afval? Na tien jaar dezelfde hoeveelheid wat de gemiddelde Nederlander per week produceert. Hij is de enige persoon die ik ken die nog met respect heeft voor de natuur en de dieren. Hij is overigens ook de meest gelukkige persoon die ooit heb ontmoet…

Zoals Ghandi ooit zei:†je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandeltâ€.

626 opmerkingen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 18:24:
Ik begrijp je niet?


Dat de mens vroeger zeer zeker wel vlees at, al was het vis. Is ook vlees.
Die mensen hadden toen ook al hun trucjes om voedsel te winnen.

Dus ik zou zeggen, lees een geschiedenisboek. Staat ook meteen alles in over de revolutie. En dus ook dat we niet meer zonder kunnen. Pak daarbij ook meteen een natuurkunde-scheikunde en Boilogie boek om te weten te komen dat vlees ontzettend gezond en goed voor je is.
Ieder mens voor zichzelf en interesseerd me verder niks en laat ik dus ook gewoon in hun waarde, maar ik vind vegetariers die dus vegataries eten om de reden dat ze het zielig vinden voor de dieren, zich erg voor de gek houden.

Wat denk je wat er op de groentes en fruit wordt gespoten?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M v E © op woensdag 11 oktober 2006 om 19:24:
Dat de mens vroeger zeer zeker wel vlees at, al was het vis. Is ook vlees.
Die mensen hadden toen ook al hun trucjes om voedsel te winnen.

Dus ik zou zeggen, lees een geschiedenisboek. Staat ook meteen alles in over de revolutie. En dus ook dat we niet meer zonder kunnen. Pak daarbij ook meteen een natuurkunde-scheikunde en Boilogie boek om te weten te komen dat vlees ontzettend gezond en goed voor je is.
Ieder mens voor zichzelf en interesseerd me verder niks en laat ik dus ook gewoon in hun waarde, maar ik vind vegetariers die dus vegataries eten om de reden dat ze het zielig vinden voor de dieren, zich erg voor de gek houden.

Wat denk je wat er op de groentes en fruit wordt gespoten?


Ik heb ook nooit beweerd dat de oermens nooit vlees heeft gegeten.

Ik neem aan de je de evolutie bedoelt!?

Vlees is op een natuurlijk manier gezond voor je. Dat geloof ik best. Maar om in Nederland op een gezonde manier aan vlees te komen, zou je zelf vee moeten houden + slachten + bereiden!
Daarnaast ben ik dus geen vegetariër omdat ik het zielig vind, want ik eet wel vis!

Daarom koop ik ook geen groenten en fruit maar alles vers uit het landje van mijn familie! (waar ook de vis vandaan komt! zelf gevangen!:) )
Artiest {SHOWLIST artist 30215, 35162}
Waarschuw beheerder
en wat ik nu denk is BULLSHIT je schrijft bijna iets als natuuractivist maar als ik kijk hoe vaak je reageert Valentijn doe je er zelf nog het hardst aan mee sorry hoor maar vind ik niet echt kloppen
 
Waarschuw beheerder
Beetje eieren na pasen dit ...
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:19:
Heeft ook zin voor die mensen :)

Breng ze wel bij dat ze dat ondernemen op een natuur vriendelijke manier


De mensen daar kan ik nog iets om geven. Mensen hier begin ik steeds meer te haten eigenlijk!

Maar ik wil toch proberen iets met milieu & natuur te gaan doen eigenlijk :)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MCMalcolMX op woensdag 11 oktober 2006 om 19:28:
en wat ik nu denk is BULLSHIT je schrijft bijna iets als natuuractivist maar als ik kijk hoe vaak je reageert Valentijn doe je er zelf nog het hardst aan mee sorry hoor maar vind ik niet echt kloppen


*edit*
Ik heb hem door. Ja dat heeft met een aantal dingen te maken.
A. moet ik stage lopen, waar ik toch al heel de dag achter de computer zit.
B. (klinkt misschien lullig in dit geval) maar dat zijn privé redenen, waar ik het liever niet over heb! Dat ik 's avonds achter de computer zit.
Meestal computer ik 's avonds niet meer dan een half uurtje. Nu door mijn column blijf ik sowieso wel wat langer!


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:28:
Beetje eieren na pasen dit ...


Gezien het feit dat er nog geen f*ck is veranderd!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:28:
Mensen hier begin ik steeds meer te haten eigenlijk!


laat je niet gek maken;) straks komt er weer een nieuwsbericht op tv: man maait 30 onschuldige supermarktklanten neer...;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:29:
Wat heeft het aantal reply's te maken met mijn mening?


over je onzin praat dat we niet zonder die apparatuur kunnen kennerlijk kan je het zelf ook nog niet maar goed en je verkondigt bij hoog en laat van alles er over dus beetje bullshit wat je allemaal lult en ik vind je bent pas vegetarier als je ook geen vis eet want als je dat van een koe zielig vind met al die shit en noem maar op moet je dat van een vis ook vinden want die kunne op dezelfde manier bereid zijn (voor dat ze op je bordje liggen)
 
Waarschuw beheerder
Scheisse ..
Blijft een moeilijk onderwerp...
Moeilijk bespreekbaar te maken.
Ieder heeft een duidelijke eigen mening, enkelen een standpunt uit onwetendheid.

De kunst is om mensen te overtuigen van het nut van een goede balans tussen mens, dier en natuur.

Wat we nu hebben is ZEKER GEEN balans... Jammer genoeg.

Nog een lange weg te gaan vrees ik :S
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:32:
laat je niet gek maken;) straks komt er weer een nieuwsbericht op tv: man maait 30 onschuldige supermarktklanten neer...;)


Pfff. dat bedoel ik!


Uitspraak van MCMalcolMX op woensdag 11 oktober 2006 om 19:34:
over je onzin praat dat we niet zonder die apparatuur kunnen kennerlijk kan je het zelf ook nog niet maar goed en je verkondigt bij hoog en laat van alles er over dus beetje bullshit wat je allemaal lult en ik vind je bent pas vegetarier als je ook geen vis eet want als je dat van een koe zielig vind met al die shit en noem maar op moet je dat van een vis ook vinden want die kunne op dezelfde manier bereid zijn (voor dat ze op je bordje liggen)


Lees mijn vorige (edit post)!
over het eten van vis; mag jij van mij een naam verzinnen voor een vegetariër die wel vis eet (dat zijn er redelijk veel namelijk)

Daarnaast (40ste keer), ben ik niet 'vegetarisch' omdat ik het zielig vind.

Wat vis eten betreft; ik eet alleen vis die zelf is gevangen (door familie). Daarnaast worden vissen niet gefokt. In feite worden vissen met veel meer 'respect' behandeld dan koeien of weet ik het wat!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
donateur
:)
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Als allereerste wil ik even zeggen dat ik het een gewaagde column vind om te plaatsen.
Je zorgt weer voor veel opschudding bij mensen (y) haha.
Ik ben het deels met je eens, maar op heel veel punten ben ik het niet met je eens. Na alle reacties te hebben gelezen, vind ik het een beetje jammer hoe je reageert. Kanker is een heel gevoelig onderwerp en daar moet je eerst genoeg van afweten voordat je erover gaat oordelen.
Je zegt dat je veel informatie haalt uit bronnen, maar als ik dit zo lees zijn het meer meningen,
dan bronnen die je gebruikt. Dus nu zal ik ook mijn mening geven over jouw column, die ook berust zijn op feiten.

Materialisme en egoïsme; de kernwoorden van 2006.


Zelf vind ik deze woordkeuze niet toepasselijk voor dit jaar. Het is meer hebzucht en respectloos. Hebzucht omdat mensen alleen maar meer willen hebben, ten koste van alles. We kunnen bijna niet meer tevreden zijn met de kleine dingen. En respectloos de omgang met elkaar en voor jouw geval dan met de natuur. Ik vind ook zelf dat mensen verder weg staan van de natuur, maar de overheid haalt bossen en landbouw weg om huizen op te bouwen, zodat jonge studenten(zoals jij) of jongeren op hun zelf kunnen gaan wonen. Elk voordeel heeft zijn nadeel.

De mensheid maakt de aarde, inclusief de bewoners, geheel kapot. En iemand die hierbij stil staat aan degene die hier de dupe van zijn?


Hier ben ik het helemaal mee eens, de mens maakt alles kapot, iedereen helpt daaraan mee. Jij zelf ook. Eerst schrijf je dit hele linkse stuk en daarna ga je roepen dat je eigenlijk een beetje rechts bent, echter vind ik dit erg tegenstrijdig. Op dat moment werd jouw geloofwaardigheid een heel stuk minder. Je zegt zelf dat je rookt, dus als je die lucht zelf uitblaast waar iemand bij is, rookt iemand anders mee. Hierdoor krijgen de meerokende mensen ook een kans op longkanker. Ik zeg nou niet dat jij moet stoppen, of andere mensen moeten stoppen, maar wel dat jijzelf ook schade kan aanrichten bij iemand anders. Je wilt er iets aan doen maar je maakt zelf andere mensen kapot?

Als we nu eens terug gaan in de tijd van onze ouders, die mensen hadden veelal erg weinig of niets zelfs. Destijds waren er minder scheidingen, minder psychische problemen en waren veelal mensen gelukkiger. Er was destijds ook nog geen kennis over veelal verschrikkelijke ziektes. Destijds waren de mensen blij met wat ze kregen en konden dat waarderen. Ze lieten mensen ook meer in hun waarden en hadden respect voor de medemens(ongeacht waar deze vandaan kwam) Er bestond nog niet zoveel moderne apparatuur, dus de mensen gingen meer naar buiten en deden meer sociale contacten op.

Als we nu terug gaan naar onze tijd…. zien we de veranderingen. 1 op de 3 huwelijken gaat kapot, vele depressies en andere stoornissen. Vooral bij kinderen is er nu veel meer mis dan vroeger, dit komt ook door de maatschappij. Door de technologie is er op de wereld gewoon super veel veranderd. Soms krijgen kinderen al beelden te zien waar ze eigenlijk allemaal nog niet aan toe zijn. Voor de zorginstanties is het ook erg moeilijk om de kinderen voor te bereiden op de maatschappij, omdat deze continue veranderd. Daarbij komen ook nog een de wachtlijsten kijken, omdat veel kinderen hulp nodig hebben. Deze hulp is vergeleken bij vroeger uitgebreider geworden, maar de vraag hierna vele malen groter.




We zouden geen van allen nog kunnen leven zonder internet, telefonie, computers televisie en noem het allemaal maar op!


je spreekt jezelf nu weer erg tegen, hoe kan die vriend van je dan wel leven op ibiza?

De maatschappij is op een dergelijk punt ontwikkeld dat er niet meer te leven valt zonder elektronica.


In Afrika runnen boeren nog steeds een bedrijf met een ploeg en een koe, dus dat er niet te leven valt zonder elektronica is onzin. Het maakt ons leven alleen een stuk gemakkelijker, het duurt nu niet meer zolang dat een veld omgeploegd is.

Ook in ontwikkelinglanden zijn ze bezig om de mensen gebruik te laten maken van de computer. De oude afdankertjes worden in een project naar een ontwikkelingsland gestuurd en daar worden deze pc’s aangesloten, door studenten uit bv. Nederland en de studenten die daar leven ,op een netwerk die ze zelf maken. Zo zie je dat ook duurzame ontwikkeling word toegepast om ontwikkelingslanden te ontwikkelen.

Dit kost allemaal veel geld en tijd, daar zullen nog wel wat jaren overheen gaan.

Dan te bedenken aan alle straling die afkomt van deze elektronica. Alle elektro magnetische golven die deze apparaten uitstralen. Je kunt me een hoop wijs maken, maar ik geloof nooit dat dit goed kan zijn voor een mens, wat wil zeggen dus ook niet voor de aardbol.


Dit vond ik heel erg opmerkelijk in jouw column! Je zegt dat dit allemaal berust is op feiten en je geeft dan geef je deze link:
http://www.rudolfdewit.com/md_magnetron.html
Als ik dit verhaal lees en de bronnen bekijk en ik helemaal onderaan lees:
16. AB Badeka, MG Kontominas, 1996; cited in Ashton and Laura, 1999, pagina 68
Dan is in het jaar 1999 iemand geweest die iets geciteerd heeft wat in het jaar 1996 ontdekt is over de magnetron.
Dan wil je beweren dat sinds 1999 niemand meer naar de magnetron en de straling hiervan gekeken heeft en dit verbeterd heeft?
Dan wil je beweren dat de technologie 7 jaar niets verbeterd heeft aan de magnetron?
Naar mijn mening vind ik dit heel erg krom.

Worden wij niet ziek gemaakt van heel de maatschappij om ons heen?


Ben ik het helemaal mee eens. Door alle reclame en alle fondsen waar we wat aan kunnen geven, weten we op een gegeven moment niet meer waar we aan toe zijn. Net als in winkels(even overdreven), je kan 20 verschillende soorten kip kopen. Dan weetje zelf ook niet meer wat het beste is.

Dat is ook waarom ik principieel mijn voorkeur geef te doneren aan het WNF / Greenpeace / IFWA / Stichting Aap en dergelijke, in plaats van de kanker bestrijding. Doen we het voor een groot deel niet allemaal zelf?


Ik respecteer dat je doneert aan stichtingen, maar ik hoef niet te weten welke, ieder heeft daar zijn eigen mening over. Door te zeggen dat mensen niet moeten doneren aan kanker bestrijding en dan te zeggen dat we het een groot deel zelf doen. Daar kan ik het totaal niet mee eens zijn en maakt mij erg boos. Zoiets kan je niet zeggen en zeker niet als je er geen verstand over hebt. Bijna heel mijn familie is gestorven aan kanker en jij gaat er zo respectloos mee om. Je hebt ook niet gelijk over dat als mensen roken dat het hun eigen probleem is. In de jaren 50 wist niemand nog dat roken dodelijk kon zijn. Die mensen zijn nu bijna 60, dit kunnen ook nog ouders zijn van de jongeren nu. Je kan niet zomaar zeggen, dat het hun eigen schuld is. Nu in deze tijd is iedereen bewust van het feit dat roken kanker kan veroorzaken, kiezen deze mensen daar wel voor, dan is het wel hun eigen schuld. Maar er zijn mensen die kanker hebben en die hun hele leven niet gerookt hebben en volgens de 10 geboden geleefd hebben. Zelf denk ik echter dat het ook nog in de gene zit, dat het voor een deel daar ook bepaald is, maar dat moeten de onderzoekers maar in deze jaren uitvissen. Ik vind dat je op dit punt heel respectloos overkomt.

Let er nog wel iemand op wat hij eet, voordat alle geur- kleur- en smaakstoffen naar binnen worden gepropt?


Hier ben ik het wel met je eens. Mensen letten veel al niet meer op wat ze eten. Laatst hoorde ik dat er kinderen uit steden zijn die denken dat melk in de fabriek word gemaakt en niet uit een koe meer komt. Veelal denk ik ook dat er zoveel keus is, dat het kiezen erg moeilijk is voor de mens. Veelal komen mensen er later achter als ze hart en vaat ziektes / ouderdomsuiker hebben, dat ze verkeerd hebben geleefd. Ook door de vergrijzing loopt het aantal ziektes op. De reclame industrie is een grootmacht in het eetpatroon van de mens. Doormiddel van aanbiedingen en spotjes met lekkere producten worden de consumenten lekker gemaakt tot aankoop van de producten.

Ik vind een goed voorbeeld hiervan het eten van vlees. Het is voor een mens geen primaire levensbehoefte om vlees te eten, dus waarom eten we het dan? Omdat we het lekker vinden, o.k! Maar moeten we daarvoor andere levensvormen pijn doen? Daarnaast denk ik dat de meerderheid van de mensen vlees niet werkelijk lekker vind. Probeer maar eens een stuk vers (!!!) (dat wil niet zeggen, kant en klaar uit een bakje van de supermarkt) vlees te bakken, zonder enige kruiden en/of peper en zout! Bon apetit! Het zijn voornamelijk de kruiden en de saus die wij smakelijk vinden!


Je zegt dat de meerderheid van de mensen vlees niet lekker vind. Als je dan gaat kijken naar de percentage vegetariërs in Nederland dan zie je dat deze niet zo schokkend hoog is.
http://www.natuurtotaal.nl/200510/percentage_vegetariers_nederland_groeit.php
(dit is wel oud nieuws, maar je kan mij niet vertellen dat dit percentage ineens 46% gestegen is in een jaar) de dieren moeten toch geslacht worden, dus worden wel pijn gedaan, de meeste dieren sterven niet aan een natuurlijke dood. Het is niet zo dat de koeien zoiets hebben: OOH VANDAAG MOET DE BOER ER 3 HEBBEN, ZULLEN WE LOOTJES TREKKEN? Ook zeg je dat vlees niet smaakt als het niet gekruid is, dat is een mening. Want ik lust wel kipfilet als er ook maar geen kruiden opzitten.

Ik bedoel waar zijn onze natuurlijke ‘wapens’ dan? Een krokodil heeft oersterke kaken met vlijmscherpe tanden, een spin heeft zijn gif. En was heeft de mens? Een pistool, een mes? Heb jij wel een geprobeerd een levende koe dood te bijten?


Dit vind ik een beetje appels met peren vergelijken. Er worden dieren gefokt voor de slacht dat staat dus al bekend voordat de lammetjes/kalfjes etc. geboren worden. De meeste mensen hopen dat dit op een vredige mannier gaat, maar daar gaan ze echt niet bij nadenken als ze hun biefstuk op hun bord hebben liggen. Onze natuurlijke wapens zijn onze handen, het zou nog meer dierenleed met zich mee brengen om die te gebruiken, dan andere wapens te gebruiken die een stuk effiecienter, sneller en minder pijnloos werken om het dier te slachten.

Tot voor kort had ik eigenlijk nooit nagedacht over deze punten. Ook ik leefde lekker mijn eigen leventje en volgde als een kuddedier de rest van de mensen. Ook ik at een lekker biefstukje, volgespoten met hormonen om die beesten sneller te laten groeien!


Ik respecteer dat je vegetariër bent, maar probeer niet mensen te imponeren om vegetariër te worden en de “vleeseter” te omschrijven als een kuddedier. Elk mens is een individu. Dus hoe kan het ooit dan een kuddedier zijn als het al een apart persoon is?

Tot ik dit jaar op Ibiza een hippie heb ontmoet. De man woonde in een half afgebroken huis, midden in de natuur. Zonder stromend water of elektriciteit wist hij zich levende te houden. Zijn afval? Na tien jaar dezelfde hoeveelheid wat de gemiddelde Nederlander per week produceert. Hij is de enige persoon die ik ken die nog met respect heeft voor de natuur en de dieren. Hij is overigens ook de meest gelukkige persoon die ooit heb ontmoet…


Dat is jouw mening, heb ook wel eens gelukkige mensen gezien…

Ik vind het een boeiende discussie als er nagedacht word over het leven en hoe alles dan werkt, maar weet dan wel wat je zegt en denk 2 keer na voordat je zo’n column maakt. Ik vind als je mensen belg gaat noemen en andere koosnaampjes geeft een beetje kinderachtig. Dan kan je in mijn opzicht niet tegen kritiek, dan moet je ook niet gaan discussiëren. Ook vind ik het erg sneu dat je afgekat word, omdat je alleen maar je mening geeft. Ook zeg je dat je dieren boven mensen kiest, dan vind ik dat je geen respect hebt voor jezelf, maar dat is mijn menig. Als er wat met men vader gebeurd zou ik toch wel ongeruster zijn dan als er wat met mijn huisdier aan de hand zou zijn(die ik overigens nu niet heb). Er zijn dus maar weinig mensen die over iets na kunnen denken en hun mening kunnen geven, zonder elkaar af te katten en in de haren te springen. Das best jammer want filosoferen is best leuk, vooral op een terrasje.

Zoals mijn oma zei:”je hebt ze maar te leen”
Alles op deze wereld heb je maar te leen, zodra je dood bent heb je niets meer.
Het leven is 1 grote lening die afgelost word met de dood.

Pak eens 10 eurocent uit je portemonnee en leg die op de keukentafel. Dat muntje dat ben jij 10 jaar geleden, dat is alles wat je toen wist. Alles wat om dat muntje heen zit dat wist je allemaal nog niet. Nu is het 10 jaar later vandaag de dag. Pak eens een euro uit je portemonnee en leg die op de keukentafel. Dit ben jij vandaag de dag, dat is alles wat je nu weet. En wat om de munt heen zit is alles wat je vanaf vandaag de dag niet weet!
(Voor de mensen die geen keukentafel hebben, andere tafels mogen ook hoor)

by the way:
Ik ben zelf niet gelovig
Eet iedere dag lekker vlees
Drink geen bier/wijn
(drink af en toe op gelegenheden sterke drank, maar amper)
Lust geen mint(kauwgom/menthols)
Rook niet.
Drink geen koffie
Eet geen sla.

Laat iedereen in zijn waarden, dan doen ze dat ook bij jou!

Conclusie:
Mensen die een column schrijven krijgen altijd wel een lading negativiteit over hun heen, omdat er soms dingen worden gezegd waar het publiek het niet mee eens is. Gewoon geen column schrijven dus.

DIE DWAAS HEEFT GESPROKEN
:bye:
 
Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Zoals Ghandi ooit zei:” je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt”.


WC's en wegen toch? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:37:
Daarnaast worden vissen niet gefokt


nog een hoop te leren dus kerel keep on learning want dat worden ze wel (zoals forrel karper enz.) jammerlijk dak zelf gevist heb en dat ze bij ons de hele visvijver hebben leeg gehaald en gekweekte (gefokte) franse karper er terug in hebben gezet maar goed.

en waar word die vis gevangen dan? in een rivier of op zee?
en klopt zijn inderdaad veel namen voor maarja voor een trekbandje heb je dat ook en voor een schroef ook dus ja zelfs voor god zijn er 1000 namen.

en harmonie tussen mens,dier en natuur is er al niet meer sinds we het vuur uitvonden wat ook dat zorgt aan de vernietiging van de aarde als je goed oplette bij scheikunde zelfs de mense als persoon (met zijn scheten) dusja shit happens always to the wrong people ands always the same "WHY ME"
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 11:47:
Nou dank je wel!

Jij hebt echt niks beter doen!
Ga lekker naar Ibiza!


Fucking domme bitch! :s
 
Waarschuw beheerder
donateur
hmmm dat worden aardig wat citaten!


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
je spreekt jezelf nu weer erg tegen, hoe kan die vriend van je dan wel leven op ibiza?


ik heb het in mijn column voornamelijk over Nederland en andere westerse landen. Ibiza is dat natuurlijk ook, maar de sfeer is daar héél anders. Je kan d'r niet over oordelen als je er niet bent geweest. Ik weet niet of jij er bent geweest, maar anders moet je wel begrijpen wat ik bedoel.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
Ik respecteer dat je doneert aan stichtingen, maar ik hoef niet te weten welke, ieder heeft daar zijn eigen mening over. Door te zeggen dat mensen niet moeten doneren aan kanker bestrijding en dan te zeggen dat we het een groot deel zelf doen. Daar kan ik het totaal niet mee eens zijn en maakt mij erg boos. Zoiets kan je niet zeggen en zeker niet als je er geen verstand over hebt. Bijna heel mijn familie is gestorven aan kanker en jij gaat er zo respectloos mee om. Je hebt ook niet gelijk over dat als mensen roken dat het hun eigen probleem is. In de jaren 50 wist niemand nog dat roken dodelijk kon zijn. Die mensen zijn nu bijna 60, dit kunnen ook nog ouders zijn van de jongeren nu. Je kan niet zomaar zeggen, dat het hun eigen schuld is. Nu in deze tijd is iedereen bewust van het feit dat roken kanker kan veroorzaken, kiezen deze mensen daar wel voor, dan is het wel hun eigen schuld. Maar er zijn mensen die kanker hebben en die hun hele leven niet gerookt hebben en volgens de 10 geboden geleefd hebben. Zelf denk ik echter dat het ook nog in de gene zit, dat het voor een deel daar ook bepaald is, maar dat moeten de onderzoekers maar in deze jaren uitvissen. Ik vind dat je op dit punt heel respectloos overkomt.


ik heb in mijn column niets over kanker geschreven. allen dat ik mijn voorkeur geef aan dieren/natuurstichtingen ipv. de kankerbestrijding. Dat mag ik zeggen want dat is mijn mening.
Ik heb het over ziekten; ik heb hier de invulling kanker niet aangegeven, maar iemand die mijn column las. Maar zelfs enkele vormen van kanker (longkanker) veroorzaken we voornamelijk zelf!


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
Dit vond ik heel erg opmerkelijk in jouw column! Je zegt dat dit allemaal berust is op feiten en je geeft dan geef je deze link:
http://www.rudolfdewit.com/md_magnetron.html
Als ik dit verhaal lees en de bronnen bekijk en ik helemaal onderaan lees:
16. AB Badeka, MG Kontominas, 1996; cited in Ashton and Laura, 1999, pagina 68
Dan is in het jaar 1999 iemand geweest die iets geciteerd heeft wat in het jaar 1996 ontdekt is over de magnetron.
Dan wil je beweren dat sinds 1999 niemand meer naar de magnetron en de straling hiervan gekeken heeft en dit verbeterd heeft?
Dan wil je beweren dat de technologie 7 jaar niets verbeterd heeft aan de magnetron?
Naar mijn mening vind ik dit heel erg krom.


Er zaten meerdere links bij, toevallig was die oud. Ik heb de docu pasgeleden op discovery gezien en die was recent. Daarnaast is een 'gedachte' van de maya's... waar ik me erg in kan vinden!
Ik denk niet dat er iets aan is veranderd, omdat alle apparaten dan (ongezonde) stralingsvrij gemaakt kunnen worden. Waaronder ook mobiele telefoons. hier is ook niet genoeg aan gedaan.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
Je zegt dat de meerderheid van de mensen vlees niet lekker vind. Als je dan gaat kijken naar de percentage vegetariërs in Nederland dan zie je dat deze niet zo schokkend hoog is.
http://www.natuurtotaal.nl/200510/percentage_vegetariers_nederland_groeit.php
(dit is wel oud nieuws, maar je kan mij niet vertellen dat dit percentage ineens 46% gestegen is in een jaar) de dieren moeten toch geslacht worden, dus worden wel pijn gedaan, de meeste dieren sterven niet aan een natuurlijke dood. Het is niet zo dat de koeien zoiets hebben: OOH VANDAAG MOET DE BOER ER 3 HEBBEN, ZULLEN WE LOOTJES TREKKEN? Ook zeg je dat vlees niet smaakt als het niet gekruid is, dat is een mening. Want ik lust wel kipfilet als er ook maar geen kruiden opzitten.


Veel mensen lusten dat inderdaad niet. Maar veel mensen hebben ook geen vers en onbewerkt vlees op. Dan bedoel ik geslacht, geplut/gevilt, en gebakken (niet in een koekenpan)! Kunnen maar weinig mensen zeggen die zo vlees hebben gegeten. De mensen waarvan ik weet dat ze het zo hebben gegeten vonden het niet erg lekker!



Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
Dit vind ik een beetje appels met peren vergelijken. Er worden dieren gefokt voor de slacht dat staat dus al bekend voordat de lammetjes/kalfjes etc. geboren worden. De meeste mensen hopen dat dit op een vredige mannier gaat, maar daar gaan ze echt niet bij nadenken als ze hun biefstuk op hun bord hebben liggen. Onze natuurlijke wapens zijn onze handen, het zou nog meer dierenleed met zich mee brengen om die te gebruiken, dan andere wapens te gebruiken die een stuk effiecienter, sneller en minder pijnloos werken om het dier te slachten.


d'r kan zoveel gehoopt worden, maar het gebeurt niet.Maar de manier waarop die beesten alleen al behandeld worden. Vlees is een massaproduct geworden en dat is fout. Met vis bijvoorbeeld is dat veel minder.


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
Ik respecteer dat je vegetariër bent, maar probeer niet mensen te imponeren om vegetariër te worden en de “vleeseter” te omschrijven als een kuddedier. Elk mens is een individu. Dus hoe kan het ooit dan een kuddedier zijn als het al een apart persoon is?


Het kuddedier gedeelte gaat niet alleen over vlees eten. Over alles, ik reken mijzelf daar ook bij, helaas :) Maar je wordt bijna gedwongen!


Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:43:
Ik vind het een boeiende discussie als er nagedacht word over het leven en hoe alles dan werkt, maar weet dan wel wat je zegt en denk 2 keer na voordat je zo’n column maakt. Ik vind als je mensen belg gaat noemen en andere koosnaampjes geeft een beetje kinderachtig. Dan kan je in mijn opzicht niet tegen kritiek, dan moet je ook niet gaan discussiëren. Ook vind ik het erg sneu dat je afgekat word, omdat je alleen maar je mening geeft. Ook zeg je dat je dieren boven mensen kiest, dan vind ik dat je geen respect hebt voor jezelf, maar dat is mijn menig. Als er wat met men vader gebeurd zou ik toch wel ongeruster zijn dan als er wat met mijn huisdier aan de hand zou zijn(die ik overigens nu niet heb). Er zijn dus maar weinig mensen die over iets na kunnen denken en hun mening kunnen geven, zonder elkaar af te katten en in de haren te springen. Das best jammer want filosoferen is best leuk, vooral op een terrasje.


Bij belg liet ik me even gaan, maar dat had ook zijn redenen. Met het feit dat ik dieren boven mensen verkies bedoel ik natuurlijk niet mijn aller dierbaarste. Hoewel dat er vrij weinig zijn.
Maar ik voel me prettiger in een omgeving vol met dieren dan een omgeving vol met mensen. Ik heb met dieren een sterkere band dan met mensen. Dat heeft de mensheid er zelf naar gemaakt!
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MCMalcolMX op woensdag 11 oktober 2006 om 19:50:
nog een hoop te leren dus kerel keep on learning want dat worden ze wel (zoals forrel karper enz.) jammerlijk dak zelf gevist heb en dat ze bij ons de hele visvijver hebben leeg gehaald en gekweekte (gefokte) franse karper er terug in hebben gezet maar goed.

en waar word die vis gevangen dan? in een rivier of op zee?
en klopt zijn inderdaad veel namen voor maarja voor een trekbandje heb je dat ook en voor een schroef ook dus ja zelfs voor god zijn er 1000 namen.


Ja, o.k. je hebt kweekvijvers. Had ik over het hoofd gezien.

De vis word door mijn neef persoonlijk met zijn eigen boot gevangen in de noordzee :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 20:03:
met zijn eigen boot gevangen in de noordzee


en das wel diervriendelijk? lijkt me toch niet echt fijn als je in z'on netje komt en plat word gedrukt met z'n alle al is geprobeerd om met z'n duizende door 1 deur te kome?
Waarschuw beheerder
links... wordt gewoon tijd dat alles elektrisch wordt..
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MCMalcolMX op woensdag 11 oktober 2006 om 20:04:
en das wel diervriendelijk? lijkt me toch niet echt fijn als je in z'on netje komt en plat word gedrukt met z'n alle al is geprobeerd om met z'n duizende door 1 deur te kome?


Op die manier is helemaal niks vriendelijk!
Die beesten worden niet 'mishandelt'!
die zwemmen vrolijk rond totdat ze ineens in een net zitten en dan binnen 20 seconden dood zijn!

sowieso zit veel al heel hun leven opgesloten! Als je dan nog eens kijkt hoe die beesten (vaak) worden behandelt... dat is te treurig voor woorden!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 20:08:
Op die manier is helemaal niks vriendelijk!


dus wat zeur je dan over harmonie tussen mens,dier en natuur ;) begrijp je waar ik heen wil ;) en word ook onschuldige vis gegeten dus ja.
maar wat is wel de reden dan dat je vegatarier bent?
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MCMalcolMX op woensdag 11 oktober 2006 om 20:11:
dus wat zeur je dan over harmonie tussen mens,dier en natuur ;) begrijp je waar ik heen wil ;) en word ook onschuldige vis gegeten dus ja.
maar wat is wel de reden dan dat je vegatarier bent?


Ik vind de manier waarop dieren worden behandeld fout! Dat vlees een massaproduct is, vind ik fout!
Dat beesten worden doorgefokt vind ik fout! Dat ze heen hun leven zitten opgesloten vind ik fout!

Daarnaast is het menselijk lichaam er in principe niet op gebouwd om vlees te eten!

Ik vind het niet erg als andere mensen vlees eten. We staan nu eenmal boven in de voedselketen. Tenminste op een soort manier. Als je een mens een paar dagen in de jungle los laat, staat ie waarschijnlijk ergens onderaan!

Maar de manier waarop moet veranderen!

Vis wordt in verhouding met vee beter behandelt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 19:11:
Het gaat om de manier waarop...

Het is vooral de Westerse wereld waarin mensen als een onbewuste kip zonder kop door het leven gaan! Er zijn ook mensen op de wereld die wel snappen hoe je met de levensvormen om moet gaan op aarde. Denk aan de Indianen en shamanistische leefgemeenschappen bijvoorbeeld. Of de boeddhisten, weet ik veel wat... Maar nee, die roeien we lekker uit of we verplichten ze om deel te nemen aan deze achterlijke dominerende kut cultuur! van de week vertelde een vrouw op m'n werk bijvoorbeeld dat het in Canada, waar ze op vakantie is geweest, niet meer toegestaan is voor Indianen om in een tipi te wonen. Ze MOETEN in een gewoon huis wonen. Dit ook weer om financiele redenen ivm belasting e.d. Waar halen die fucking Westerse geïmporteerde tering blanken het lef vandaan om hun te vertellen wat ze wel en niet mogen!? Hebben ze hen al niet genoeg afgenomen? Hebben ze hun cultuur al niet genoeg verwoest? Moeten we nou echt mensen die nog één zijn met de natuur dwingen om aan onze tegen-natuurlijk manier van doen mee te laten doen? Bah, om te kotsen gewoon...
Die Indianen reservaten zien er ook totaal pauper uit. Net zigeuner kampen vond ze het.
Echt, als ik dat soort dingen hoor hoop ik echt wel eens dat de Westerse cultuur ZO ongeloflijk hard gaat vallen en zal gaan uitsterven. Ik offer me er graag voor op. Walgelijk gewoon...
Maar nee hoor, we zijn hét voorbeeld voor de wereld! Ja het is goed met julllie...
Er zijn zat mensen die wel leven zonder de aarde schade toe te brengen. Mensen die wel bewust leven. Maar hier is het een grote kapotte teringzooi dat alleen maar draait om geld! Wij zijn onbewuste domme kippen waarmee de mensen die het in handen hebben, kunnen doen wat ze willen. Zolang ze het maar subtiel aanpakken.
We zijn hier gvd de relatie met de natuur totaal kwijt!
We hoeven echt niet als heilige boontjes te gaan leven ineens ofzo, maar een beetje meer bewustheid in wat we doen kan geen kwaad denk ik zo!

Het enige wat vandaag de dag nog lijkt te tellen hier in de Westerse wereld is alles vol te bouwen met gedrochten van gebouwen waarin we bedrijven gaan opzetten om weer geld, geld, geld en nog eens geld aan te verdienen. Want dat is alles waar het omdraait.
Zoeken naar Alternatieven om vreedzamer met de natuur om te gaan? natuurlijk niet...straks lijden we nog aan financieel verlies ofzo.

Onze denkwijze hier gaat gewoon nergens over. We denken vooruit te gaan. Maar feit is dat we alleen TECHNOLOGISCH daadwerkelijk vooruitgaan. In het overige deel gaan we keihard bergafwaarts. We graven ons eigen graf doordat we ons maar naar één richting volkomen blindstaren.
Bah, de reacties die ik hier lees maken me bijna woedend gewoon!laatste aanpassing 11 oktober 2006 19:20


Ik ga jou binnenkort echt ten huwelijk vragen! (l)

Potdimme dit scheelt mij weer een A4tje typen zeg! (l)

Valentijn!, meld je anders eens aan bij de Sporitueel-Flock. daar tref je mensen die WEL begrijpen wat je punt is en hoef je je energie niet te verspillen aan het trachten uit te leggen van dingen aan mensen die het toch never nooit zullen begrijpen. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 20:01:
hmmm dat worden aardig wat citaten!


Pfff je hebt niet eens op mijn eerdere reply gereageerd :[

o:)

:D Sorry kon 't effe niet laten.
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 11 oktober 2006 om 20:19:
Pfff je hebt niet eens op mijn eerdere reply gereageerd :[

o:)

:D Sorry kon 't effe niet laten.


Post nog eens dan O:)
ff over het hoofd gezien ;)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 11 oktober 2006 om 18:22:
:o :o :o

Het voelt alsof ik mn eigen gedachtes zit te lezen hier. Wonderlijk. Dat heb ik niet zo vaak namelijk.

Overigens, als column vind ik dit stukje niet heel erg sterk. Ik had dit liever terug gezien in een topic, mis toch een beetje bepaalde stijlelementen die een column mijns inziens hoort te hebben. Het is meer een soort overpeinzing, je bent bezig met bepaalde dingen maar hebt nog niet helemaal de orde in al die gedachten gevonden (herkenbaar).

Vrees ook dat het nogal utopisch is het op deze manier aan te bieden aan de PFers. Omdat ik uit de opmerkingen in topics over soortgelijke onderwerpen al heb oppgemaakt dat nog lang niet iedereen hier klaar voor is (en misschien ook wel ooit zal komen).

Ik kan me echter volledig in je woorden vinden, sterker nog, I FEEL YA!


Heb 'em al :$
:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 20:16:
Maar de manier waarop moet veranderen!


Dat sowieso. En dan doel ik niet alleen op het dierenleed (volgens mij heeft de helft van de mensen niet eens een idee wat er allemaal vooraf gaat aan je lapje vlees). Maar OOK op de manier waarop we verder eten.

De supermarkt...nou of we daar nu zo blij mee moeten zijn...ik ben me er ook jaren niet van bewust geweest. Dat ben ik tegenwoordig echter wel en in winkel echt niet meer graag. :(

Alles komt uit een pakje. Wie weet er nog waar zn voedingsmiddelen vandaan komen? We maken niet meer zelf saus van de kaas die we op de biologische boerderij zelf gekocht hebben maar gooien een pakje vol met conserveermiddelen en andere troep in een pan met water. Er zijn verdomme kinderen die denken dat ham uit de fabriek komt in plaats van van een varken.


Een tijdje terug was Ad Verbrugge bij Zomergasten en die had een stukje film bij zich wat me nog meer aan het denken zette. Sterker nog, ik heb er keihard van zitten janken. was al bezig lately met dit soort dingen en toen werd ik effe met mn neus op de feiten gedrukt. Ging over een fabriek waar kleine kuikentjes als waren het pingpongballen in kisten werden gesmeten, de haantjes gingen zo hup de versnipperaar in, de hennetjes werden langs een mes gehaald zodat hun snavel eraf werd gesneden. Alsof het levenloze dingen waren. WALGELIJK!

Een ieder die na het zien van zulke beelden nog geniet van zn McChicken ontbeert iedere vorm van moraal. Maar goed, de meestens likken en keer en de dag erop zijn ze 't weer vergeten. kan 't ze ook niet kwalijk nemen, dat is de gemkasmaatschappij waarin we leven. Alles moet snel en makkelijk.


En weet je wat 't enge is? Dat iedereen nog tijd tekort komt. Hele wiskundige theorieen en belangrijke boeken en noem maar op zijn geschreven in een tijd dat er nog niet eens typmachines waren, laat staan computers. Toen moest met nog te paard van a naar b reizen. Toen moest men nog zelf een kip slachten en was er nog geen Knorr-wereldgerecht-uit-een-pakje. En zie je in geschriften uit die tijd dat mensen klagen over te weinig tijd?

Dat bedoel ik. De wereld waarin we leven is ziek. Precies het gevoel dat ik had toen ik laatst DIT topic opende en ook het gevoel dat ik heb nu ik deze column lees en de reacties eronder!
 
Waarschuw beheerder
helemaal mee eens ! mooi stukkie
Waarschuw beheerder
Overigens :respect: Valentijn dat jij de discussie aangaat. Dat mis ik een beetje onder de columns hier, terwijl PF toch echt een interactieve site is waar heel veel discussie gevoerd wordt. Veel schrijvers blijven een beetje op de achtergrond, jij doet dat niet. Waarvoor hulde! (l)
 
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt helemaal gelijk. Helaas zijn er erg veel kortzichtige mensen die dat niet willen zien, of er niet over na willen denken!

Ik had je topic al gelezen trouwens :D B)
Erg mooi!

Jammer van de kansloze reacties... :|