Partyflock

Forumonderwerp · 985433

Mijn vraag is als volgt:

Hierboven zie je de redrum drum computer.
Je ziet daar ook nummers 1,2,3 en letters a,b,c

In 'arrangement view' vroeg ik me af hoe het werkt met die verschillende patronen.

Ik heb bijvoorbeeld patroon 1 (doef doef doef) en patroon 2 (doef bam bam doef)

kan ik beide patronen op 1 trackline plakken?

Elke trackline is toch voor 1 device?

Nouja hopelijk ben ik een beetje duideljk want het is best vaag als ik per trackline en nieuwew drumcomputer moet aansluiten. Terwijl je met 1 drumcomputer meer dan 1 patroon zou kunnen maken..

Snap je de verwarring :P

Wel bouw ik alle geluiden zoals basslines, synths, acid riffs en FX zelf, dat is hetgeen dat de muziek zn eigenheid geeft in mijn genres zeg maar :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:42:
beetje jammer ;)

Als ze maar genoeg bewerkt worden zodat het orgineel niet meer te horen is maakt dat niet veel uit of je ze uit platen knipt.

Uitspraak van Oh Oh Gôôl op donderdag 6 december 2007 om 18:49:
Als ze maar genoeg bewerkt worden zodat het orgineel niet meer te horen is maakt dat niet veel uit of je ze uit platen knipt.

dan kan je toch elke willekeurige kick pakken en die opneuken :s

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:48:
Ja als je hardcore oid maakt waar de kicks erg belangrijk zijn en er mee gevarieerd wordt wel.

niet in alle hardcore is de kick belangerijk
in mainstream hardcore draait alles om de kick :rot: (boring dus)
laatste aanpassing

Nah dat doe ik niet... ik vind originaliteit ook niet zo belangrijk, het gaat er imo vooral om of een plaat melodisch vet is en of ie goed in elkaar zit. En als een kick van een Scot Project-productie er goed in klinkt dan gebruik ik die gewoon. Geen moment dat k daarover zal twijfelen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:59:
Geen moment dat k daarover zal twijfelen.

moet je ook niet doen
gewoon lekker je eigen ding blijven doen

je hebt groot gelijk hoor ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 19:02:
gewoon lekker je eigen ding blijven doen

:yes:

Ja, maareh nu moet k ook zeggen dat het jatten van kicks heel gebruikelijk is... de Trance Generators bijvoorbeeld hebben dat in letterlijk ELKE productie gedaan die ze ooit gemaakt hebben :P
en er zijn voort ook wel zo veel verschillende kicks gebruikt dat je vaak toch wel hebt van± hé! die kick lijkt wel op die kick van da en da nummer.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:34:
Leuk, maar het nodigt imo te snel uit tot herhaling.

klopt, ik moet er altijd voor uitkijken dat ik niet te lui wordt

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 19:05:
Ja, maareh nu moet k ook zeggen dat het jatten van kicks heel gebruikelijk is

dat is ook heel erg jammer

mja, het gaat voor mij meer om de drive die een track in zijn totaliteit heeft ipv de vette lauwe kicks ;)
(word zo eentonig)

mja
ik werken in flp EN reason
flp voor het ff gauw werk
en met reason ben ik toch wel wat serieuzer bezig

komt ook bij kijken dat reason veel en veel veel veeeeeeeeeeeel meer tijd kost dan fruityloops

ik gebruik beide soms apart soms samen .. ligt aan me bui/motivatie
laatste aanpassing
Wauw :| €449 voor Reason 4 :|

Logisch maar duur :S

betalen :lol:

jeruzalemmen waar het kan ouwee
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 19:45:
betalen

Was ik natuuurlijk niet van plan..

By the way, ik heb net even mogen spelen met Reason 4 demo versie (20 minuten :cry: ) en is echt wel cool B)
Artiest DanM
Gast...move your ass to the internet and get the full version...je gaat he tijd toch niet verdoen met een demo versie van 20 minuten..:lol::x
Uitspraak van DanM op donderdag 6 december 2007 om 22:46:
Gast...move your ass to the internet and get the full version...je gaat he tijd toch niet verdoen met een demo versie van 20 minuten.

Ja die is er ook weer af maar toch even kijken..Ik ga nog een versie downloaden misschien.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:18:
FL

fucking losers ? 8)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 18:57:
En geen VSTi support das ook erg ruk

nee dat maakt et juist uniek

en enorm stabiel

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 19:18:
reason heeft een stuk meer functies dan FL, al lijkt dit op het eerste gezicht niet zo, en is ook een stuk overzichtelijker (vooral qua automations)

wat denk je van het routing systeem wat je met fl never nooit kan

dus fl is voor dummies

flp voor dummies
reason voor dummies

nee mannen
roepen dat het een of ander voor dummies is, is voor dummies!!!

het gaat niet om de pannen. het gaat om de kok!
en nou wegwezen :[

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 09:34:
het gaat niet om de pannen. het gaat om de kok!

Inderdaad... als je creatief bent heb je geen tientallen vsti's/plugins nodig. ;)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Uitspraak van Oh Oh Gôôl op woensdag 5 december 2007 om 20:43:
Leer de devices kennen die je er in Reason standaard bij krijgt en de meeste geluiden die je uit een vst haalt kun je in Reason ook maken.

Uhm oke ik krijg er steeds dikkere en vollere sounds uit.. maar toch.. Die sounds heb je bij een goede vst er binnen een poep en een scheet uit.

Misschien dat die nieuwe reason 4 synth wel dik is.
Binnekort stap ik iig over op cubase of fruity loops..

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 05:32:
wat denk je van het routing systeem wat je met fl never nooit kan

dus fl is voor dummies

Kan wel... je kan elk kanaal als send kanaal gebruiken in FL en een ketting van send kanalen gebruiken om een geluid doorheen te sturen. Vervolgens zet je elk kanaal behalve de laatste op mute en je hebt een routing systeem ;)

Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2007 om 10:13:
Inderdaad... als je creatief bent heb je geen tientallen vsti's/plugins nodig.

(y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 05:29:
nee dat maakt et juist uniek

en enorm stabiel

inderdaad:)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 09:34:
vst/vsti is voor dummies

laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 16:04:
Kan wel... je kan elk kanaal als send kanaal gebruiken in FL en een ketting van send kanalen gebruiken om een geluid doorheen te sturen. Vervolgens zet je elk kanaal behalve de laatste op mute en je hebt een routing systeem

ja maar met reason kan je meer dan dan een send optie je kan bijvoorbeeld de lfo van de rex of tor routeng aan de cutof van bijv beeld een filter van een malstrom
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:34:
Ben ik met je eens. Het heeft echter een voordeel. Omdat je patterns met bijv. kick edits apart moet maken zul je geneigd zijn om veel meer variatie in een track te gebruiken dan wanneer je met Logic, Cubase of Reason werkt.

Daarin plak je patterns gewoon achter elkaar en bewerk je ze achteraf. Leuk, maar het nodigt imo te snel uit tot herhaling.

dit hangt van je zelf af ik kan er niet tegen om telkens hetzelfde te horeng dus zorg dat er altijd genoeg variatie inzit maakt niet uit met welke prog ik werk

hier www.bol.com voor de luihijd (Y)

Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 6 december 2007 om 18:29:
Heb je dan ook een drumcomputer enzo of moet je dan een input hebben met een keyboard? Die heb ik niet

hoeft niet kan ook gewoon piano roll gebruikeng

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 18:32:
Geen idee, drumcomputers doe ik niks mee, ik haal me drums altijd van sample cd's of knip ze zelf uit platen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 december 2007 om 17:48:
Bovendien heb ik in Reason niks aan de honderden preset banks voor allerlei vsti's die ik in de loop der tijd heb gekocht en gedownload.

whahahah omg en maar zeggen dat reason slecth is ik durf te wedden dat je geen sound zelf maakt

lekker voorgekauwdt alles doe je ook aan loopjes?

is magix niet iets voor jouw
laatste aanpassing

kon dat niet gewoon in 1 post ? :lol:

plus in fl studio klik je binnen 6 minuten een dance/trance/hardcore hitje...

in reason zou ik niet weten hoe ook maar 1 geluid te fabriceren :lol:
laatste aanpassing
Hihi, in madtracker met je sampletjes dan in 4 minuten :roflol:
Ik zag laatst ook iemand met reason iets maken. Gewoon drumcomputertje een loopje laten lopen, standaard presetje in de synth, beetje percussie uit de drumcomputer, hoppa. Ook binnen 5 minuten een halve track. Dus wat dat betreft zijn fruity en reason gewoon vergelijkbaar.

Cubase klinkt in mijn oren gewoon het beste, maar is qua gebruiksvriendelijkheid weer minder interessant. Toch stap ik daar op over.. Of misschien af en toe rewiren ofzo als mn pc dat trekt..

Uitspraak van megalomania op vrijdag 7 december 2007 om 17:28:
Hihi, in madtracker met je sampletjes dan in 4 minuten

ik maak geen japanse melodietjes ;P

Uitspraak van megalomania op vrijdag 7 december 2007 om 17:28:
Hihi, in madtracker met je sampletjes dan in 4 minuten :roflol:
Ik zag laatst ook iemand met reason iets maken. Gewoon drumcomputertje een loopje laten lopen, standaard presetje in de synth, beetje percussie uit de drumcomputer, hoppa. Ook binnen 5 minuten een halve track. Dus wat dat betreft zijn fruity en reason gewoon vergelijkbaar.

je hebt tracks en tracks
wat jij hier beschrijft vind ik geen track
dat zijn allemnaal presets man :s

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 18:13:
dat zijn allemnaal presets man

presies, presets/vst/vsti is verboden :[

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 16:23:
ja maar met reason kan je meer dan dan een send optie je kan bijvoorbeeld de lfo van de rex of tor routeng aan de cutof van bijv beeld een filter van een malstrom

Je kan in vrijwel alle synths die k heb ook de envelope, LFO en modulation wheel aan filters koppelen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 16:48:
whahahah omg en maar zeggen dat reason slecth is ik durf te wedden dat je geen sound zelf maakt

lekker voorgekauwdt alles doe je ook aan loopjes?

Ik bouw sounds wel zelf. Maar niet allemaal, muziek maken gaat voor mij in de 1e plaats erom dat het een relaxte opbouw en melodie heeft en de originaliteit van de geluiden komt ver daar achter. Als ik een preset relax vind gebruik ik die, en om feeling met een synth te krijgen kan je niks beters doen dan presets gaan tweaken.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 16:59:
in reason zou ik niet weten hoe ook maar 1 geluid te fabriceren :lol:

:roflol: dat meen je :S

ja want die heb ik niet in mijn pc staan:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 18:16:
presies, presets/vst/vsti is verboden

Vaag principe, is hetzelfde als dat ik tegen jou zou zeggen dat je flyers moet maken met een schaar en een potje plaksel en geen plugins voor photoshop mag gebruiken :S

ik gebruik ook geen plugins in photoshop:)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 19:14:
Vaag principe

en hoezo/ je hebt 2 soorten producers:
1 kom we klikken een track(fl studio etc)
2 ik maak alles zelf
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 19:17:
ik gebruik ook geen plugins in photoshop:)

ik gebruik geen photoshop (y) :lol:

2 ik maak alles zelf

Je hebt idd producers die veel jatten. Leads en fx-jes uit sample cds halen. Maar een producer heeft 2 functies: een track arrangeren (dwz alle noten op hun plaats zetten) en geluiden bouwen om met deze noten te spelen.

Hoe je dat doet, welk programma je gebruikt, is niets meer dan een vervoermiddel om van A (het idee in je hoofd) naar B (de track) te komen.

En wat de fuck boeit het of je nu een lift krijgt van een Honde Accord of van een Opel Vectra, als je snapt wat k bedoel ;)

fl studio KAN wel, maar dan moet je echt alles leeghalen, en dan zelf je geluiden toevoegen..
wat is er nou leuk aan vst? je klikt en hebt al een bestaand geluid:S

Met een VSTi werken is exact hetzelfde als met een synth. Je basis zijn kale waves (sine, triangle, saw etc) en je moet toch echt zelf je geluid eruit halen.

Standaard samples van FL gebruik k niet, alleen 1tje (een snare) en voor de rest gebruik k alle fx plugins waar k de hand op heb weten te leggen.

Wat ik doe is ook echt niet anders dan wat jij doet met Fasttracker ofzo, alleen de weg tussen idee en eindproduct kort ik in.

En zelfs al gebruik k alleen presets, ik heb niet de indruk dat ik slecht ben in melodieën verzinnen en in tracks op bouwen, dus het eindproduct is nog steeds oké. En probeer maar eens een melodie te maken in een hardtrance plaat, die NIET van een supersaw geluid gemaakt is. Dan krijg je reacties zoals 'die lead klinkt gaar' en dat is ook zo.

Ik bouw nu eenmaal (helaas?) een muziekstijl die veel meer leunt op melodie en arrangement dan bijv. hardcore waar het varieren van geluiden zoals kicks weer veel belangrijker is. Of drum n bass/breakcore/IDM waar je de ziekste geluiden kan gebruiken. Ik ben dankzij het genre waar ik me op richt gewoon vet beperkter aan wat ik doe kwa experimenteren met nieuwe sounds enzo.

Maar goed, zonder mezelf met 1 van de volgende gasten willen vergelijken: maakten Beethoven, Mozart en Schubert niet ook al hun muziek voor dezelfde instrumenten (sounds) ?

K vind althans een piano/viool/blaasinstrument uit 1800 zoveel niet wezenlijk anders klinken dan een nieuwe ;)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 19:31:
wat is er nou leuk aan vst? je klikt en hebt al een bestaand geluid

dat ziijn de presets xeno (y)

weer heerlijk gereld hier :P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 18:02:
ik maak geen japanse melodietjes

:D
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2007 om 18:13:
je hebt tracks en tracks
dat zijn allemnaal presets man

Duh :/ Dat staat er toch ook, mijn reactie was gericht op Xeno.
Die zegt dat in fruity je alles zo in elkaar zet omdat alles voorgeprogrammeerd is. Dat kan in Reason dus net zo makkelijk (y)
En met een tracker werken is al helemaal makkelijk (mits je weet hoe de codes werken) Want op de manier waarop xeno het doet, alleen samples dus, hoef je nog minder te doen, want dat heeft degene al gedaan die de sample gemaakt heeft. Daar KAN hij niet eens wat mee doen, behalve knippen en pitchen en shit. Want effecten zijn not done...:gaap:
2 ik maak alles zelf

Bullshit dus, presets kunnen ook dienen als basis ipv als makkelijk hulpmiddel. Je maakt van een cleane, dunne lead een vette scheurende lead en van een plokbassje een vette kick. Dat doet een machientje misschien wel voor je, maar JIJ draait aan die knoppen totdat het goed klinkt.

fl studio KAN wel, maar dan moet je echt alles leeghalen, en dan zelf je geluiden toevoegen..

Hoe dan, op een pan slaan en het opnemen met je microfoon?
Jij hebt je photoshop toch ook niet leeggehaald? Je filters en transformtools zitten er nog gewoon in, das precies hetzelfde!

Dus hou nou es op met dat geouwehoer over vst's want je weet niet waar je over praat. Dat het niet binnen jouw principes past is een heel ander verhaal. Dat FL niet het beste programma aller tijden is, weten we inmiddels wel. Toch blijf ik het nog wel gebruiken af en toe als ik snel ff wat in elkaar wil zetten. Werk ik het later wel uit in cubase, want dat klinkt gewoon beter.. Maar dat is weer veel ingewikkelder.

Dank u

hey xeno kan jij me helpen ben een vsti aan het maaken maar moet nog een skin hebben lol

wat is er nou leuk aan vst? je klikt en hebt al een bestaand geluid:S

dit is een beetje kortzichtig ouwe ;)

er is veel meer dan alleen de presets ;)
je kan het zelf tunen toch? :/

Uitspraak van megalomania op vrijdag 7 december 2007 om 21:01:
Je filters en transformtools zitten er nog gewoon in, das precies hetzelfde!

die gebruik ik niet:0