Partyflock
 
Forumonderwerp · 979251
De politie houdt vanochtend een grote controleactie bij een afterparty in Amsterdam-Noord. Zij heeft de zaak waar het feest plaatsvindt geheel afgesloten en iedereen aangehouden.

Politieagenten controleren alle circa 150 aanwezigen op het bezit van drugs en op het bij zich hebben van geldige legitimatie. De actie begon rond 7.40 uur en was om 10.00 uur nog bezig. De actie richt zich op Club Latido aan het Buikslotermeerplein. In de horecagelegenheid zijn elke zondagochtend afterparty's, met verschillende soorten muziek.
Bron: nieuwnieuws.nl

Lekker makkelijk opdrachtje weer. Even scoren voor de quota!

Latido: succes met dit geouwehoer!
Dat is prijsschieten indd... Kaffers...
 
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 10:51:
Lekker makkelijk opdrachtje weer. Even scoren voor de quota!

einde van het jaar he :)
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 10:51:
de quota

moet nog gehaald worden :|
 
bron?
 
http://www.nu.nl/news/1291073/14/Politie_treedt_op_bij_afterparty_in_Amsterdam.html
en terecht! inrekenen dat geteisem! :[
Ja maar dit soort acties zijn heel erg belangrijk hoor! Dit is waar het om gaat! Dit is het hart van de onderwereld, hier moet toegeslagen worden! Laat alle échte criminelen lopen, alle belastingonderduikers, alle pedofielen gewoon laten gaan want dat valt in het niets bij mensen op afterparties!

Nee de politie snapt waar het om gaat in Nederland! :s
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 10:51:
De actie begon rond 7.40 uur en was om 10.00 uur nog bezig.

Mooi klaar mee:S

Gelukkig lag ik al:Z:Z:lol:
Uitspraak van >>Massive<< ® op zondag 28 oktober 2007 om 11:41:
Ja maar dit soort acties zijn heel erg belangrijk hoor! Dit is waar het om gaat! Dit is het hart van de onderwereld, hier moet toegeslagen worden! Laat alle échte criminelen lopen, alle belastingonderduikers, alle pedofielen gewoon laten gaan want dat valt in het niets bij mensen op afterparties!

amen
 
Uitspraak van >>Massive<< ® op zondag 28 oktober 2007 om 11:41:
Laat alle échte criminelen lopen, alle belastingonderduikers, alle pedofielen gewoon laten gaan want dat valt in het niets bij mensen op afterparties!

Nee de politie snapt waar het om gaat in Nederland!

idd ja...hier durven ze wel:[ vieze longlijers
een autotje meer of minder in de fik moet kunnen..! maar die afterparties daar moet hard tegen op getreden worden :nee:
Uitspraak van >>Massive<< ® op zondag 28 oktober 2007 om 11:41:
Ja maar dit soort acties zijn heel erg belangrijk hoor! Dit is waar het om gaat! Dit is het hart van de onderwereld, hier moet toegeslagen worden! Laat alle échte criminelen lopen, alle belastingonderduikers, alle pedofielen gewoon laten gaan want dat valt in het niets bij mensen op afterparties!

Nee de politie snapt waar het om gaat in Nederland! :s

Je kan gaan lopen mekkeren op de politie, maar die doen ook maar gewoon wat er van ze gevraagd wordt. Degene die beslist of en waar er een dergelijke actie gehouden wordt is oa. ons aller vriend Job Cohen, in samenspraak met de gemeenteraad en het OM.
Fijn hoor, zo'n links college.
In 2 weken tijd worden er 3 mensen in zijn stad neergestoken. Je zou dan verwachten dat men eens wat aan het verboden wapenbezit wil gaan doen. Maar nee hoor, het aanhouden van (volwassen) mensen die zichzelf willen drogeren is natuurlijk veeeel belangrijker dan het van straat halen van wat verboden wapens. Van dat laatste heeft de maatschappij namelijk lang niet zo veel last als van al die wauze gasten op een afterparty.

(Met name de laatste zin is behoorlijk sarcastisch bedoelt)
Uitspraak van >>Massive<< ® op zondag 28 oktober 2007 om 11:41:
Ja maar dit soort acties zijn heel erg belangrijk hoor! Dit is waar het om gaat! Dit is het hart van de onderwereld, hier moet toegeslagen worden! Laat alle échte criminelen lopen, alle belastingonderduikers, alle pedofielen gewoon laten gaan want dat valt in het niets bij mensen op afterparties!

Nee de politie snapt waar het om gaat in Nederland!

idd.. :/
Alsof het hier voornamelijk om drugs gaat...

voordat je hier gaat lopen zeiken zou het beter zijn als de daadwerkelijke reden bij je bekend zou zijn waarom ze dit soort dingen doen...
laatste aanpassing
latido is het dino's van vroeger... echt fris is het daar dus niet.

Een beetje drugs-gebruik moet kunnen, maar het zal ze vast niet om die paar pilletjes en een grammetje snif te doen zijn :-)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 13:53:
Een beetje drugs-gebruik moet kunnen, maar het zal ze vast niet om die paar pilletjes en een grammetje snif te doen zijn

indd
zat er al jaren aan te komen he....
vind het nog wonderbaarlijk dat ze zolang de dans ontsprongen zijn...
vraag me af wat de consequenties zullen zijn.
dino's was na zo'n zelfde actie meteen dicht om nooit meer heropend te worden....
 
Uitspraak van O:)Kleintje O:) op zondag 28 oktober 2007 om 13:49:
voordat je hier gaat lopen zeiken zou het beter zijn als de daadwerkelijke reden bij je bekend zou zijn waarom ze dit soort dingen doen...

Ik durf er wel naar te gissen hoor. Vanmiddag horen we dat een X-aantal mensen is opgepakt wegens bezit van drugs. Morgenochtend valt het besluit dat Latido voor onbepaalde tijd haar deuren moet sluiten.

Geen makkelijkere reden om een 'lastige' tent uit de weg te ruimen dan een inval. Per slot van rekening zorgen de bezoekers zelf voor het bewijsmateriaal.

De gemeente Amsterdam heeft in het verleden al genoeg aangetoond dat afterclubs niet erg welkom zijn. Vooral als er mensen voor de deur worden doodgeschoten.
Ongelovelijk weer. Marrokanen zetten tientallen auto's in de fik in Amsterdam en de politie kijkt toe. Maar de mensen wat pilletjes op zak, DIE worden opgepakt want dat is natuurlijk VEEEEL erger.

Je krijgt zo wel veel zin om
Uitspraak van >>Massive<< ® op zondag 28 oktober 2007 om 11:41:
belastingonderduiker

te worden, als ze dit soort stomme dingen met je belastingcenten gaan doen ipv zaken aanpakken die er echt toe doen ...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van bren*nmgn is mama!!!! op zondag 28 oktober 2007 om 14:23:
dino's was na zo'n zelfde actie meteen dicht om nooit meer heropend te worden....

Jawel, is later weer geopend onder de naam Club One (uit mijn hoofd in 2004). Totdat weer een inval plaatsvond en de boel definitief op slot ging.
Met al het geld wat deze aktie kost (kosnten baten analyse kan alleen negatief uitvallen, dit levert slechts wat boetes op!) kunnen ze in heel Slotervaart naast iedere auto een agent zetten zodat deze niet in de brand wordt gestoken door een stelletje kanslozen.

Nederland op zijn kleinst!
Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 13:53:
Een beetje drugs-gebruik moet kunnen, maar het zal ze vast niet om die paar pilletjes en een grammetje snif te doen zijn

Mwah. Ik denk het juist wel. Ben nog nooit in die toko geweest, maar het lijkt me sterk dat daar mensen met koffers vol coke rondlopen, de grotere transacties ga je niet in een club sluiten lijkt me.
If you can't do the time, don't do the crime
 
Uitspraak van actief op zondag 28 oktober 2007 om 14:23:
De gemeente Amsterdam heeft in het verleden al genoeg aangetoond dat afterclubs niet erg welkom zijn. Vooral als er mensen voor de deur worden doodgeschoten.

staat ook in een woonwijk toch? is ook minder handig..
 
Uitspraak van O:)Kleintje O:) op zondag 28 oktober 2007 om 13:49:
Alsof het hier voornamelijk om drugs gaat...

voordat je hier gaat lopen zeiken zou het beter zijn als de daadwerkelijke reden bij je bekend zou zijn waarom ze dit soort dingen doen...

anders doe jij ff interessant :[
Uitspraak van actief op zondag 28 oktober 2007 om 14:31:
weer geopend onder de naam Club One

heb het ff opgezocht, en je hebt gelijk.
stond mij alleen niks meer van bij....:P
Uitspraak van GMX op zondag 28 oktober 2007 om 14:34:
Een beetje drugs-gebruik moet kunnen, maar het zal ze vast niet om die paar pilletjes en een grammetje snif te doen zijn

Mwah. Ik denk het juist wel.

latido is de gemeente al jaren een doorn in het oog, en dit is gewoonweg de eenvoudigste manier om de tent op een legitieme wijze te sluiten.
opgeruimd staat netjes zal het motto in deze wel zijn. :S

toch jammer....
what's next?
organza zeker?
Uitspraak van GMX op zondag 28 oktober 2007 om 14:34:
Mwah. Ik denk het juist wel. Ben nog nooit in die toko geweest, maar het lijkt me sterk dat daar mensen met koffers vol coke rondlopen, de grotere transacties ga je niet in een club sluiten lijkt me.

de politie had iig duidelijke aanwijzingen dat er "grootschalig" in drugs werd gehandeld...

En de bekrompen opmerking van zonde van je belastingcenten... jij kan toch niet beoordelen wat de politie wel of niet doet en met wat voor reden... als zogenaamde equity-trader zou je beter moeten weten
Snap niet dat iedereen zo ondersteboven kan zijn van zulke berichten. Met wie hebben jullie medelijden?


Bij alles wat je doet wat volgens de Nederlandse wetgeving verboden is bestaat het risico dat je gepakt wordt. Als je je daar niet van bewust bent dan weet je niet waar je mee bezig bent en ga je onvoorbereid en naief door het leven.

Als je met 4 biertjes achter het stuur gaat bestaat het risico dat je een kind dood rijdt en moet blazen waarna je door het leven gaat met het etiket kindermoordenaar. Als je in de gracht pist midden in de nacht bestaat het risico dat je gepakt wordt en aardig mag dokken.

Als je stoer en rebels elk weekend doorhaalt in een afterclub helemaal volgestauwd met coke en pillen dan bestaat het risico dat de lichten aan gaan en de politie iedereen in de kraag vat. En als je een club runt waarvan je het imago lekker laat kelderen als snuiftent waar de echte drugsmannetjes nog even door kunnen gaan dan loop je het risico dat je tent gesloten wordt.

Als iedereen nou eens wat beter zou weten waar ze mee bezig zijn dan zou er heel wat minder geklaagd hoeven te worden en kon de ijzeren hand der wet heel wat minder boetes innen.
Uitspraak van PINK FLOW op zondag 28 oktober 2007 om 14:57:
Snap niet dat iedereen zo ondersteboven kan zijn van zulke berichten. Met wie hebben jullie medelijden?

miss omdat in dit soort gevallen de goeie altijd moeten lijden onder de slechte!

ben regelmatig in latido geweest, en uiteraard is minstens de helft vd bezoekers zwaar vd kaart, wat verw8 je dan in een tent die op zondagochtend open gaat.... :P
maar ik heb nooit meegemaakt dat er een aggressieve sfeer hing of zo....
als de gemeente vind dat dit soort after tenten niet kunnen, moeten ze gewoon geen vergunning meer uitgeven, ipv de tent op deze manier ten onder te laten gaan.

maar da's mijn mening.....
politie moet gewoon eens zijn gezicht laten zien voor de maatschappij en media.
Uitspraak van bren*nmgn is mama!!!! op zondag 28 oktober 2007 om 15:17:
miss omdat in dit soort gevallen de goeie altijd moeten lijden onder de slechte!

Vind ik niet. Als je niks op zak hebt of gebruikt dan heb je echt geen probleem hoor.
Uitspraak van PINK FLOW op zondag 28 oktober 2007 om 15:35:
Uitspraak van bren*nmgn op zondag 28 oktober 2007 om 15:17:
miss omdat in dit soort gevallen de goeie altijd moeten lijden onder de slechte!

Vind ik niet. Als je niks op zak hebt of gebruikt dan heb je echt geen probleem hoor.

Er wordt hier bedoeld dat een zaak straks misschien dicht gaat door toedoen van 'slechten' terwijl er ook 'goeie' mensen hun plezier beleven in de Latido...
 
Uitspraak van PINK FLOW op zondag 28 oktober 2007 om 15:35:
Vind ik niet. Als je niks op zak hebt of gebruikt dan heb je echt geen probleem hoor.

Je feest wordt er alsnog door verziekt. Maar goed, we weten allemaal al dat recreatief drugsgebruik erger weegt dan bijv. inbraak oid.
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 15:45:
Er wordt hier bedoeld dat een zaak straks misschien dicht gaat door toedoen van 'slechten' terwijl er ook 'goeie' mensen hun plezier beleven in de Latido...

hoewel je je natuurlijk kan afvragen hoe "goed" die mensen zijn als ze in tenten als de Latido komen... ik ben/was ook niet vies van een after op z'n tijd, maar ik wil daar (en vroeger toen het nog in Zaandam zat) nog niet dood gevonden worden.

Het is algemeen bekend dat het overgrote gedeelte van de bezoekers geteisem is :-)
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 15:45:
Er wordt hier bedoeld dat een zaak straks misschien dicht gaat door toedoen van 'slechten' terwijl er ook 'goeie' mensen hun plezier beleven in de Latido...

Tsjah, goed..goed. Als je rond dat soort tijdstippen in dat soort tenten bivakeert weet je ook wel dat je niet bij een bijeenkomst van de Nederlandse Vogelspot-vereniging bent. Maar goed.

Maar dit is geen politie verheerlijking hoor. Heb er zelf ook al een paar keer leuk mee te maken gehad. Als er "misdaden" tegen de overheid of overheids-objecten worden gepleegd zijn ze er als de kippen bij. Maar is er op jou als normale burger een misdaad gepleegd, dan moet je ze bijna letterlijk zelf op het bureau op gaan halen, en doen ze uiteindelijk niks.
Aan de andere kant; Als er een groep van 20 gebivakkeerde mannen op mijn deur staan te bonzen ben ik toch blij dat ik ze even kan bellen. Al komen ze waarschijnlijk wel te laat...
laatste aanpassing
Uitspraak van PINK FLOW op zondag 28 oktober 2007 om 15:35:
Als je niks op zak hebt of gebruikt dan heb je echt geen probleem hoor

dan weet jij zeker niet hoe het eraan toe gaat op zo'n inval!!!!
je mag je niet meer verroeren, zelfs niet naar de wc (logisch) totdat iedereen uitvoerig gefouilleerd en indien nodig geacht gevisiteerd is.
en dat is echt geen kwestie van 10 min, maar meer een uurtje of 2.
ondertussen is de muziek uit, de bar dicht, en probeert iedereen z'n strafbare waren te dumpen waar ze maar kunnen.
na zo'n inval licht er voor een klein fortuin op de dansvloer..... :P

dus ook al zou je zelf niks op zak hebben, je avond (of in dit geval je ochtend) is toch aardig verziekt lijkt me....
laatste aanpassing
Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 15:50:
hoewel je je natuurlijk kan afvragen hoe "goed" die mensen zijn als ze in tenten als de Latido komen...

?!
:S

dat noem ik nou generalisering!!!!
dus omdat ik wel eens in de latido kom, hoor ik meteen bij de 'slechte'?!
wat een BS zeg.
Uitspraak van bren*nmgn is mama!!!! op zondag 28 oktober 2007 om 16:13:
dan weet jij zeker niet hoe het eraan toe gaat op zo'n inval!!!!
je mag je niet meer verroeren, zelfs niet naar de wc (logisch) totdat iedereen uitvoerig gefouilleerd en indien nodig geacht gevisiteerd is.
en dat is echt geen kwestie van 10 min, maar meer een uurtje of 2.
ondertussen is de muziek uit, de bar dicht, en probeert iedereen z'n strafbare waren te dumpen waar ze maar kunnen.
na zo'n inval licht er voor een klein fortuin op de dansvloer..... :P

jij weet het blijkbaar precies... hoe treurig :-)

Maargoed PinkFlow heeft wel een goed punt, als je niets bij je hebt dan kunnen ze je ook niets maken. Jammer van die 2u wachten en de fouillering, maar dat risico loop je daar nu eenmaal...
Uitspraak van bren*nmgn is mama!!!! op zondag 28 oktober 2007 om 16:16:
dat noem ik nou generalisering!!!!
dus omdat ik wel eens in de latido kom, hoor ik meteen bij de 'slechte'?!

Ja idd. Face it; Je bent tuig van de onderste richel, schorem.
Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 16:18:
maar dat risico loop je daar nu eenmaal...

Dat loop je ook op een gewone zaterdagavond in de Escape aan het Rembrandtplein...
Uitspraak van bren*nmgn is mama!!!! op zondag 28 oktober 2007 om 16:16:
Uitspraak van okzbow op zondag 28 oktober 2007 om 15:50:
hoewel je je natuurlijk kan afvragen hoe "goed" die mensen zijn als ze in tenten als de Latido komen...

dat noem ik nou generalisering!!!!
dus omdat ik wel eens in de latido kom, hoor ik meteen bij de 'slechte'?!
wat een BS zeg.

Ja, hoewel slecht natuurlijk een ruim begrip is... je komt in Latido, weet precies hoe een inval gaat... waaruit ik de conclusie trek dat je het wel eens eerder hebt meegemaakt... dus laten we dat slecht veranderen in ordinair? of blond? :-)
laatste aanpassing
Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 15:50:
hoewel je je natuurlijk kan afvragen hoe "goed" die mensen zijn als ze in tenten als de Latido komen...

Hoe kortzichtig! Als je in de Latido komt, ben je fout? Als je aftert ben je fout?


Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 15:50:
Het is algemeen bekend dat het overgrote gedeelte van de bezoekers geteisem is

Is dat zo? Werk jij voor justitie?
In het verkeer loop je ook het risico dat je wordt aangehouden voor een algehele alcohol-controle. Erg zonde van je tijd maar wel klagen als je door een dronken automobilist invalide wordt gereden.
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 16:21:
Dat loop je ook op een gewone zaterdagavond in de Escape aan het Rembrandtplein...

ow absoluut... maar ze zullen de Escape nooit binnen vallen op een zaterdag, dat deden ze veilig op de zondag... en op de zondagavond in die tijd kwamen precies dezelfde mensen als toen in de Lexion/Latido/Dino's... het is allemaal zo simpel :-)
Dan kan je je ook vast nog wel herinneren wat deze grootscheepse aktie van justitie heeft opgeleverd bij de Escape...

Ik blijf van mening dat het overheidsgeld beter besteed kan worden (kosten/baten analyse), maar ik ben geen beleidsmaker (soms helaas)
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 16:31:
Dan kan je je ook vast nog wel herinneren wat deze grootscheepse aktie van justitie heeft opgeleverd bij de Escape...

Ik blijf van mening dat het overheidsgeld beter besteed kan worden (kosten/baten analyse), maar ik ben geen beleidsmaker (soms helaas)

soms gaat het ook om het afgeven van een signaal... maar buiten dat, politie denkt niet in kosten/baten... die zijn er alleen maar voor het handhaven van de wet en het toezien op de openbare orde :-)

Het proces Holleeder staat nl ook niet in contrast tot wat het kost... een onderzoek naar een pedofiel evenmin...
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 16:31:
Dan kan je je ook vast nog wel herinneren wat deze grootscheepse aktie van justitie heeft opgeleverd bij de Escape...

Dat is mooi. Kunnen ze die opbrengsten gelijk steken in de ontwikkeling van gevangenissen en gesloten klinieken. Dat zal hard nodig zijn want daar komen al die Latido-bezoekers uiteindelijk terrecht met hun overmatige drugsgebruik...
Uitspraak van spectral op zondag 28 oktober 2007 om 16:33:
soms gaat het ook om het afgeven van een signaal...

Grijs gebied hoor, in deze discussie. Die signalen helpen voor geen meter...
Uitspraak van Blutz² op zondag 28 oktober 2007 om 16:37:
Grijs gebied hoor, in deze discussie. Die signalen helpen voor geen meter...

dat ligt meer aan onze samenleving dan aan de politie... can't blaim them for trying!

De politie heeft een urenlange actie gehouden in een club in Amsterdam-Noord aan het Buikslotermeerplein. De actie begon vanmorgen toen in club Latido een afterparty aan de gang was. Alle 150 bezoekers werden gefouilleerd. Daarna mochten 100 bezoekers naar huis.

De rest is meegenomen. Elf hadden drugs bij zich en een had een bijl en een wapenstok in zijn auto. De rest kon zich niet legitimeren. De vloer van Latido was bezaaid met pillen en andere drugs.

De politie besloot tot de inval nadat gemeld was dat in Latido drugs werden gebruikt en verhandeld. In Club Latido is elke zondag een afterparty.