Partyflock

Forumonderwerp · 975928

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dit artikel vond ik zojuist op de website Psychiatrie Vandaag.

Het gaat over de psychiatrische medicatie Antipsychoticum, zowel de oudere varianten alsmede de nieuwe Atypische antipsychoticums.

Antipsychoticums zoals o.a. Risperdal (Risperidon), Zyprexa (Olanzapine), Seroquel (Quetiapine), Abilify (Aripiprazol), Leponex (Clozapine), Haloperidol zijn levensbedreigend en schadelijk voor de gezondheid. De "medicijnen" kunnen een onbehandelbare neurologische aandoening genaamd tardieve dyskinesie veroorzaken en kunnen tevens het levensbedreigende maligne neuroleptica syndroom (NMS) veroorzaken met mogelijk fatale afloop. Op 11 april 2005 heeft de Amerikaanse Food and Drug Administration een waarschuwing uitgegeven dat bij oudere gebruikers van het antipsychoticum Risperdal de sterftekans met factor 1.6/1.8 toeneemt. Het antipsychoticum Zyprexa kan binnen 10 dagen voor levensbedreigende diabetes zorgen.

Het maligne neuroleptica syndroom
Het maligne neuroleptica syndroom (afgekort NMS, van het engelse neuroleptic malignant syndrome) is een idiosyncratische, levensbedreigende reactie op antipsychotische medicatie. NMS is bekend sinds 1956, kort na de introductie van de eerste fenothiazines en is afgeleid van het Franse syndrome malin des neuroleptiques. Het treedt op bij 0,01-0,02 procent van de patienten die met antipsychotica worden behandeld. In 10 procent van de gevallen met fatale afloop. In Nederland zou dat betekenen dat meer dan 100 mensen die volgens de psychiatrie verplicht antipsychotische medicatie zouden moeten nemen, wanneer zij de medicatie daadwerkelijk zouden nemen, een grote kans hebben om te overlijden.

Tardieve dyskinesie
Tardieve dyskinesie (TD) is een bewegingsstoornis als reactie op voornamelijk antipsychotische medicatie. Hoe tardieve dyskinesie precies ontstaat is onduidelijk.

[img width=214 height=192 cacheid=0012cabc000bcfdc214ffb021a0209a932]http://www.psychiatrie.nu/images/tardieve_diskinesie.gif[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marleen op woensdag 10 oktober 2007 om 12:11:
Op deze site zal je alleen maar negatieve informatie vinden over alles wat met de psychiatrie te maken heeft. Het is een site gemaakt door mensen tegen de psychiatrie. Als je je echt wil verdiepen in dit onderwerp moet je zorgen dat je je informatie van meerdere bronnen vandaan haalt en je je goed verdiept. Dan kan je daarna je eigen mening vormen!

Ik denk dat het bestaan van dit soort websites waar er zeer veel van zijn en het feit dat er zelfs organisaties bestaan die vechten tegen de inhumane psychiatrische praktijken voldoende aangeeft, blijkbaar klopt er iets niet helemaal.

In Amerika zijn er steeds meer gerespecteerde wetenschappers die meehelpen in de strijd tegen de inhumaniteit van de psychiatrie en de schadelijke behandelmethoden zoals o.a. het aanpassen van de hersenen door gebruik van potentiëel dodelijke medicijnen.

Het is bewezen dat persoonlijke therapie veel en veel beter werkt dan medicinale behandeling en dat medicinale behandeling op de lange termijn zelfs zorgt voor een verergering van de problemen waar een patiënt voor behandeld wordt alle lichamelijke schade aangericht door de medicijnen (bijwerkingen) daargelaten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marleen op woensdag 10 oktober 2007 om 12:11:
Beroep: GGZ verpleegkundige in opleiding

Ik hoop dat je gedurende je studie tot inkeer komt dat hetgeen in de psychiatrie bewerkstelligd wordt niet goed is.

Indien je mensen met psychische problemen werkelijk wilt helpen kun je bijvoorbeeld werken als verpleegkundige in een privé praktijk waar een arts of psycholoog mensen met (ernstige) psychische problemen die vaak in de psychiatrie totaal de vernieling in zijn geholpen tracht er bovenop te helpen. Dit soort organisaties zijn in opkomst door het Persoonsgebonden Budget waarbij de overheid de kosten voor de zorg financieerd. Een opname in een psychiatrische inrichting kost al snel enkele honderden euro's per dag. Middels een PGB kan iemand soms meer effectief en goedkoper geholpen zijn.

http://www.monegasque-foundation.org/ (België, ook actief in NL)

http://www.biebcoaching.nl/ 🇳🇱
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 13:02:
Ik hoop dat je gedurende je studie tot inkeer komt dat hetgeen in de psychiatrie bewerkstelligd wordt niet goed is.

Er zijn ook onder elke divisie van de GGZ weer totaal andere visies en niet te vergelijken met elkaar. Ik ben het ook niet altijd eens met het huidige beleid, doordat ik denk dat er veel verschillende doelen worden gesteld in de behandelingen die niet stroken met de competenties van een cliënt.
Maar ach, natuurlijk kan het beter in de zorg. Maar op de scandinavische landen na kunnen vele landen nog wat leren van ons.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 13:25:
Er zijn ook onder elke divisie van de GGZ weer totaal andere visies en niet te vergelijken met elkaar.

Daar heb je gelijk in, maar het basis principe van (en de hoofdstroming binnen) de psychiatrie: het medicinaal behandelen van psychische problemen, is in mijn opinie niet normaal en voor mensen die daar niet mee instemmen zeer inhumaan.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 13:25:
Maar ach, natuurlijk kan het beter in de zorg. Maar op de scandinavische landen na kunnen vele landen nog wat leren van ons.

In Amerika is het humaner dan in Nederland, daar wordt je ook wel onder dwang geïnjecteerd met potentiëel dodelijke en schadelijke medicijnen maar niet als je niets misdaan hebt of geen bewezen gevaar vormt.

In Nederland is de verontrusting of iemand wel voldoende eet "door zijn geestelijke conditie" al voldoende om hem of haar onder dwang te injecteren met lichaamsverkrampende medicijnen en hem of haar voor meer dan 6 maanden "voor onbepaalde tijd, gedurende de opsluiting" in een isoleercel gevangen te houden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 13:37:
maar het basis principe van (en de hoofdstroming binnen) de psychiatrie: het medicinaal behandelen van psychische problemen, is in mijn opinie niet normaal en voor mensen die daar niet mee instemmen zeer inhumaan

Die principes worden gebaseerd op europese richtlijnen, iedere aandoening heeft een beslisboom en richtlijn in behandeling.

Het toedienen van dwangmedicatie is weer een andere richtlijn, is een zijstaart daarvan. Toedienen gebeurt zowieso echt niet veel.

In Nederland is de verontrusting of iemand wel voldoende eet "door zijn geestelijke conditie" al voldoende om hem of haar onder dwang te injecteren met lichaamsverkrampende medicijnen en hem of haar voor meer dan 6 maanden "voor onbepaalde tijd, gedurende de opsluiting" in een isoleercel gevangen te houden

Dat valt dus ook mee, iemand die weinig eet, zal misschien gedwongen opgenomen worden (risicogevaar voor eigen leven) in extreme gevallen sondevoeding o.i.d. krijgen, dwangmedicatie gebeurt vrijwel alleen bij explosieve agressieuitingen of wanneer er een rechterlijke machtiging is afgegeven en mensen ingesteld zijn op een depot voor bijv. antipsychotica omdat het verleden heeft uitgewezen dat zij zonder een gevaar voor zichzelf en/of diens omgeving zijn.

Waarschuw beheerder
Daar heb je gelijk in, maar het basis principe van (en de hoofdstroming binnen) de psychiatrie: het medicinaal behandelen van psychische problemen, is in mijn opinie niet normaal en voor mensen die daar niet mee instemmen zeer inhumaan.

De Medische visie is ook achterhaald en compleet misgeschoten (mijn mening) Niet alles is een ziekte en niet alles is te genezen en zeker niet door alleen medicatie.

In Amerika is het humaner dan in Nederland, daar wordt je ook wel onder dwang geïnjecteerd met potentiëel dodelijke en schadelijke medicijnen maar niet als je niets misdaan hebt of geen bewezen gevaar vormt.

Naar mijn weten hebben daar de hulpverleners juist meer zeggenschap in een behandeling omtrent gedwongen opname en toediening.

In Nederland is de verontrusting of iemand wel voldoende eet "door zijn geestelijke conditie" al voldoende om hem of haar onder dwang te injecteren met lichaamsverkrampende medicijnen en hem of haar voor meer dan 6 maanden "voor onbepaalde tijd, gedurende de opsluiting" in een isoleercel gevangen te houden.laatste aanpassing 10 oktober 2007 13:37

In Nederland mag alleen daartoe besloten worden als er meerdere mensen eens zijn dat het een bedreigende situatie wordt voor die persoon zelf of voor andere.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben overigens nog nooit iemand tegen gekomen die zolang in een isoleer heeft gezeten, dat gebeurt zelden, ik weet het...uitzonderingen zijn er altijd,

Maar isoleer, separeer of prikkelarme ruimtes worden vaak kortdurend en minimaal ingezet, overigens is daar de laatste tijd enorm veel aandacht voor. Sommige instellingen werken al zonder.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 13:44:
Niet alles is een ziekte

tolarantie-nivo van de maatschappij veranderd.
Dus zullen de standaarden mee moeten veranderen.

In Nederland mag alleen daartoe besloten worden als er meerdere mensen eens zijn dat het een bedreigende situatie wordt voor die persoon zelf of voor andere

en dan nog ALLEEN na een gerechterlijke uitspraak.

maar hoeveel mensen beginnen niet aan de troep omdat de psych zegt dat t moet.....
tegen ouders die niet weten waar ze t over hebben?
tegen mensen die "doktoren" en aanverwanten nog steeds zien als "geleerde mensen"?
tegen kinderen die geen weerwoord kunnen geven?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 13:48:
maar hoeveel mensen beginnen niet aan de troep omdat de psych zegt dat t moet.....
tegen ouders die niet weten waar ze t over hebben?
tegen mensen die "doktoren" en aanverwanten nog steeds zien als "geleerde mensen"?
tegen kinderen die geen weerwoord kunnen geven?

dat is waar er moet ook veel meer voorlichting komen aan ouders,
cliénten etc. Niet alleen over medicatie, maar alle andere
behandelmogelijkheden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 13:43:
Toedienen gebeurt zowieso echt niet veel.

Dit is bullshit, het gebeurt structureel. De psychiatrie werkt nu eenmaal met medicijnen en andere behandelingen ter "aanpassing" van de hersenen zoals electrocutatie van de hersenen dat in Nederland ook soms onder dwang wordt toegepast op mensen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Naar mijn weten hebben daar de hulpverleners juist meer zeggenschap in een behandeling omtrent gedwongen opname en toediening.

Nee, in Amerika dient ten alle tijden bewijs te zijn voor "gevaren" voordat ze tot actie overgegaan. Daar stoort men zich soms aan, omdat sommige mensen voor veel overlast kunnen zorgen en de politie vrijwel niets kan doen door het ontbreken van bewijs.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 13:51:
Niet alleen over medicatie, maar alle andere
behandelmogelijkheden.

:respect: een gezondheidswerker MET een eigen mening :D

(F) Bugs

ik loop op dit moment tegen hetzelfde ong aan nl.
Ken een 15-jarige die al 7 jaar risperdal slikt. :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 13:55:
Dit is bullshit, het gebeurt structureel. De psychiatrie werkt nu eenmaal met medicijnen en andere behandelingen ter "behandeling" van de hersenen zoals electrocuatie van de hersenen dat in Nederland ook soms onder dwang wordt toegepast op mensen.

Wat een onzin, hoeveel van 1000 cliénten denk jij dat er dwangmedicatie krijgt?

En ECT behandelign wordt alleen toegepast als alle andere behandelingen geen resultaat hebben opgeleverd en dan nog moet een cliënt instemmen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 13:45:
Ik ben overigens nog nooit iemand tegen gekomen die zolang in een isoleer heeft gezeten, dat gebeurt zelden, ik weet het...uitzonderingen zijn er altijd,

Het gebeurt veel en veel vaker dan wordt voorgedaan. Aangezien het isoleren nergens gerapporteerd hoeft te worden is er geen controle.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 14:00:
en dan nog moet een cliënt instemmen.

of bij wet onmondig verklaard zijn

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat een onzin, hoeveel van 1000 cliénten denk jij dat er dwangmedicatie krijgt?

Ik verwacht dat 80-90% van de patiënten ondersteunende "medicatie" ontvangt, het percentage van de patiënten dat niet instemt met de mediciate en daardoor onder dwang geïnjecteerd wordt heb ik geen idee van.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En ECT behandelign wordt alleen toegepast als alle andere behandelingen geen resultaat hebben opgeleverd en dan nog moet een cliënt instemmen.

Ja, dit wordt toegepast op de Die Hards, de mensen die zich na 6 maanden isolering in een isoleercel en injecties met tal van soorten antipsychotische drugs nog steeds blijven verzetten tegen de behandeling met medicijnen.

Indien de persoon na 2 jaar nog steeds niet wil meewerken kan besloten worden om over te gaan op dwangmatige ECT therapie waardoor de hersenen middels een electrocutatie beschadigd worden en de patiënt even twee weken totaal niet meer weet wie hij of zij is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 13:59:
Ken een 15-jarige die al 7 jaar risperdal slikt.

Dit is schandelijk en onverantwoord. Er zijn geen testen die uitwijzen dat Risperdal niet schadelijk is voor kinderen. Voor ouderen is Risperdal bewezen schadelijk dus waarom niet voor kinderen??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:01:
Het gebeurt veel en veel vaker dan wordt voorgedaan. Aangezien het isoleren nergens gerapporteerd hoeft te worden is er geen controle.

dat is zo'n onzin er wordt wel melding van gedaan, er wordt bijgehouden hoevaak afdelingen separeren en zodoende zijn er separeerbeleid

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:02:
Ik verwacht dat 80-90% van de patiënten ondersteunende "medicatie" ontvangt, het percentage van de patiënten dat niet instemt met de mediciate en daardoor onder dwang geïnjecteerd wordt heb ik geen idee van.

als je geen idee hebt, waar práát je dan over?

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:05:
Ja, dit wordt toegepast op de Die Hards, de mensen die zich na 6 maanden isolering in een isoleercel en injecties met tal van soorten antipsychotische drugs nog steeds blijven verzetten tegen de behandeling met medicijnen.

:lol: echt niet

ECT mág alleen ingezet worden bij mensen die therapie/medicatie resistent zijn en waarbij dus alle voorgaande behandeling onvoldoende is gebleken. Dat wordt bepaald a.d.h.v. richtlijnen, je mag pas overgaan op ECT als alle andere procedures (behandelingen) afgwerkt zijn daarnaast moeten ze zelf toestemming geven. ECT wordt weinig meer ingezet en eigenlijk alleen bij zware langdurige depressies

je hebt teveel one flew over the cucooks nest gekeken :lol: (of hoe je dat ook schrijft)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 14:19:
dat is zo'n onzin er wordt wel melding van gedaan, er wordt bijgehouden hoevaak afdelingen separeren en zodoende zijn er separeerbeleid

De duur van de "rustruimte" zoals jullie dat noemen, wordt niet gerapporteerd, enkel het feit dat tot separatie is overgegaan.

Ik begrijp ook niet waarom jullie vast blijven houden aan het woord "rustruimte" als patiënten in die ruimte volledig tekeer gaan en op de deur schoppen en slaan als ze na twee weken totaal kapot gaan door de isolatie en de (beangstigende) geïnjecteerde medicijnen en eruit willen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 14:19:
echt niet

ECT mág alleen ingezet worden bij mensen die therapie/medicatie resistent zijn en waarbij dus alle voorgaande behandeling onvoldoende is gebleken. Dat wordt bepaald a.d.h.v. richtlijnen, je mag pas overgaan op ECT als alle andere procedures (behandelingen) afgwerkt zijn daarnaast moeten ze zelf toestemming geven. ECT wordt weinig meer ingezet en eigenlijk alleen bij zware langdurige depressies

je hebt teveel one flew over the cucooks nest gekeken (of hoe je dat ook schrijft)

Je tracht de praktijk nu vanuit "jullie" standpunt te belichten maar de persoon die uiteindelijk geëlektrocuteerd wordt, en dus "therapie/medicatie resistent" zijn zoals je dat noemt, die verzetten zich mogelijk tegen de behandeling om persoonlijke redenen en houden dat meer dan 2 jaar vol.

De persoon zelf vecht mogelijk voor zijn eigen geest en de psychiater spreekt over therapie/medicatie resistentie.

Het gebeurt in Nederland ook onder dwang.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:31:
Ik begrijp ook niet waarom jullie vast blijven houden aan het woord "rustruimte"

hoor je dat mij zeggen?

jezus :D wat een verdraaiingsvermogen bezit jij :D

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:35:
en dus "therapie/medicatie resistent" zijn zoals je dat noemt

die conclusie mag ik niet trekken, en zelfs de psychiater mag deze pas trekken na het volledig afhandelen van het protocol, welke weer opgezet is door richtlijnen

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:35:
die verzetten zich mogelijk tegen de behandeling om persoonlijke redenen en houden dat meer dan 2 jaar vol.

Ik ken geen enkele cliënt waarbij ECT onder dwang werd ingezet

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 14:48:
Ik ken geen enkele cliënt waarbij ECT onder dwang werd ingezet

Desondanks is het een feit dat het gebeurt in Nederland....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat is waar, maar het is behoorlijk frapant dat het volgens jou zovaak gebeurt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 15:06:
ja dat is waar, maar het is behoorlijk frapant dat het volgens jou zovaak gebeurt

Ik heb volgens mij nergens gemeld hoevaak het gebeurt, de meeste mensen breken wel na 6 maanden isolatiecel in dwangmatige injecties met tal van beangstigende medicijnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 13:57:
Nee, in Amerika dient ten alle tijden bewijs te zijn voor "gevaren" voordat ze tot actie overgegaan. Daar stoort men zich soms aan, omdat sommige mensen voor veel overlast kunnen zorgen en de politie vrijwel niets kan doen door het ontbreken van bewijs.laatste aanpassing 10 oktober 2007 13:58

En dat is volgens jou hier anders???

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:01:
Aangezien het isoleren nergens gerapporteerd hoeft te worden is er geen controle.

Blijkbaar ken jij het beleid niet.
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:05:

Indien de persoon na 2 jaar nog steeds niet wil meewerken kan besloten worden om over te gaan op dwangmatige ECT therapie waardoor de hersenen middels een electrocutatie beschadigd worden en de patiënt even twee weken totaal niet meer weet wie hij of zij is.laatste aanpassing 10 oktober 2007 14:06

Graag een bron,
Sta hier met mensen te werken die al 40 jaar voor de GGZ werken en nog nooit zo iets dergelijks hebben meegemaakt.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 14:31:
Ik begrijp ook niet waarom jullie vast blijven houden aan het woord "rustruimte" als patiënten in die ruimte volledig tekeer gaan en op de deur schoppen en slaan als ze na twee weken totaal kapot gaan door de isolatie en de (beangstigende) geïnjecteerde medicijnen en eruit willen.

Heb jezelf een ervaring of waar haal je het vandaan?
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:02:
Desondanks is het een feit dat het gebeurt in Nederland....

Pfff gelukkig, want dan kun jij vast wel met bronnen komen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 13:48:
en dan nog ALLEEN na een gerechterlijke uitspraak.

Bedankt voor de aanvulling :flower:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 15:11:
En dat is volgens jou hier anders???

Ja, totaal anders. In Nederland is het mogelijk dat iemand opgesloten wordt zonder dat een rechter of psychiater iemand zelf gezien heeft! Zelfs een Rechterlijke Machtiging is af te geven zonder dat de rechter of psychiater de persoon ziet....

In Nederland kan willekeurig iedereen die door een psychiater als potentiëel gevaarlijk aangemerkt wordt onder dwang worden opgenomen en aan medicinale behandelingen worden onderworpen. De persoon hoeft niet bewezen te hebben dat hij of zij gevaarlijk is, de inschatting van de psychiater is waar het om gaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:09:
Ik heb volgens mij nergens gemeld hoevaak het gebeurt, de meeste mensen breken wel na 6 maanden isolatiecel in dwangmatige injecties met tal van beangstigende medicijnen.

dat gebeurde in die ene film weet je wel

Blijkbaar ken jij het beleid niet.

Heb jezelf een ervaring of waar haal je het vandaan?

Idd :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Graag een bron,
Sta hier met mensen te werken die al 40 jaar voor de GGZ werken en nog nooit zo iets dergelijks hebben meegemaakt.

Binnen de psychiatrie gebeurt veel achter gesloten deuren, dus wanneer iemand 2 jaar gevangen wordt gehouden in een isoleercel in Amsterdam, dan hoor je daar in Utrecht niets over. Zoals bugs al zegt, er worden protocollen gevolgd dus wat er gebeurt is "normaal" en natuurlijk voor ze.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:15:
De persoon hoeft niet bewezen te hebben dat hij of zij gevaarlijk is, de inschatting van de psychiater is waar het om gaat

personen bij wie zo'n inschatting wordt gedaan zijn vaak niet meer in staat om gevaar bij zichzelf in te schatten, vandaar dat er een arts bij wordt geroepen. Denk maar aan verwarde mensen die psychotisch zijn, ernstig suïcidale mensen die geen afspraken meer kunnen maken etc.

Iemand die een beetje depressief is, of iemand die een beetje manisch is, om maar even twee voorbeelden te noemen, die komen niet eens in aanmerking voor een RM :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:19:
Binnen de psychiatrie gebeurt veel achter gesloten deuren, dus wanneer iemand 2 jaar gevangen wordt gehouden in een isoleercel in Amsterdam, dan hoor je daar in Utrecht niets over. Zoals bugs al zegt, er worden protocollen gevolgd dus wat er gebeurt is "normaal" en natuurlijk voor ze

:lol:

welja ga mijn woorden verdraaien, ken jij mensen die 2 jaar hebben opgesloten gezeten?

bedoel, hoe weet jij noui dat er mensen zijn die zolang opgesloten zitten als je dat eigenmlijk niet kan weten?

*geeft oxazepammetje*

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:02:
Desondanks is het een feit dat het gebeurt in Nederland....laatste aanpassing 10 oktober 2007 15:02

Nogmaals als dit feiten zijn ??!! Kom dan eens met
bronnen

Op PF is het altijd makkelijk om een mening te geven, maar om een standpunt objectief te verdedigen zie ik graag argumenten en geen interpretaties.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 15:18:
dat gebeurde in die ene film weet je wel

Wat jullie bewerkstelligen valt niet goed te praten. Je kunt het blijven ontkennen maar uiteindelijk zal de waarheid aan het licht komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 15:21:
ken jij mensen die 2 jaar hebben opgesloten gezeten?

Ja, die ken ik. Ze kwamen vrolijk binnen en na 2.5 jaar zaten zij nog steeds gevangen in een isoleercel. Af en toe even op de afdeling en bij enig verzet tegen bijvoorbeeld medicijnen opnieuw de isoleercel in....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/zoeken/download.php?id=8

Elektroconvulsietherapie als dwangbehandeling...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:24:
Ja, die ken ik. Ze kwamen vrolijk binnen en na 2.5 jaar zaten zij nog steeds gevangen in een isoleercel. Af en toe even op de afdeling en bij enig verzet tegen bijvoorbeeld medicijnen opnieuw de isoleercel in....

en ken je die IRL of ken je die van die ene film?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:26:
Elektroconvulsietherapie als dwangbehandeling...

ja, ja ik weet dat het soms gebeurt...

maar volgens jou gebeurt vrijwel alles onder dwang, medicatie, ECT, eten, toilletbezoek

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:23:
Wat jullie bewerkstelligen valt niet goed te praten. Je kunt het blijven ontkennen maar uiteindelijk zal de waarheid aan het licht komen.laatste aanpassing 10 oktober 2007 15:23

als dit werkelijk waar is en jij kent een paar mensen die dit hebben meegemaakt dan moet het toch al bekend zijn??? en ik weet van niks

Dus nogmaals, aan vermoedens heb ik niks. Laat eens een artikel zien dan, want nu praat je wartaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 15:24:

Verschrikkelijk maar ik kan het me niet voorstellen.
Een gesloten afdeling wel, maar niet in een isoleercel.

Waarschuw beheerder
tja zulk soort geintjes gebeuren wel meer.. mn pa kreeg ook zware middelen (die nog geeneens aan paarden gegeven mochten worden) toegedient, ondanks diverse waarschuwingen.. gevolg; 2 zware toxicoses en een leven dat nog meer verpest is.. (ook voor zn vrouw en 6 kinders (waar ik dr dus een van ben..))

dr wordt echt heel veel geëxperimenteerd met patienten, en dat wordt gewoon verzwegen of 'gedoogd'

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 15:29:
Verschrikkelijk maar ik kan het me niet voorstellen.
Een gesloten afdeling wel, maar niet in een isoleercel.

Helaas is het de realiteit... Indien je netjes de aangeboden pillen inslikt is er niets aan de hand, wordt je opstandig dan wordt je in een isoleercel geplaatst. Je mag wel discussiëren en ze zullen rustig met je praten net zo lang tot je vrijwillig slikt, maar maak je duidelijk dat je pertinent geen drugs in je lijf wenst dan vorm je een gevaar en wordt eerst gedreigd dat ze de medicijnen dan onder dwang zullen moeten gaan injecteren en indien je enige vorm van opstand toont dan wordt je afgevoerd naar de cel waar je voor onbepaalde tijd, soms meerdere jaren, gevangen zit tot je gaat slikken (meewerken).

Zoals Bugs al aangaf bestaan er protocollen, na 6 maanden isolering zal een patiënt zeer zeker naar een afdeling begeleid worden indien hij of zij rustig is, maar indien er bij het injecteren weer opstand aanwezig blijkt te zijn, dan wordt hij of zij weer afgevoerd naar de cel. Bij sommige patiënten gaat dit dan meerdere jaren af en aan, dan weer enkele dagen op de afdeling tot de injectie komt en de patiënt weer compleet doordraait en weer in de isoleercel beland voor enkele weken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
In veel gevallen zijn medicijnen helaas nodig, met alle risico's van dien. Ik neem aan dat als er betere zijn deze wel gebruikt waren.. het is niet anders?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 17:23:
Zoals Bugs al aangaf bestaan er protocollen

Met die protocollen ben ik bekend en betreft seperatie staat er ook bij dat een psychiater dit dagelijks moet evalueren.

Maar jammer dat je er zo over denkt. Ik weet dat nog niks perfect is, maar momenteel doet de hulpverlening wat in hun mogelijkheden ligt en kijken daarbij echt naar wat het beste is voor de cliënt en omgeving.
Als je betere voorstellen hebt kan je altijd terecht bij de cliëntenraad, ouderraad of de raad van bestuur (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 17:23:
Zoals Bugs al aangaf bestaan er protocollen, na 6 maanden

hou toch op met mijn uitspraken te misbruiken je plaatst het totaal in de verkeerde context, heb deze discussie al tig keer eerder met je gevoerd, het zit je blijkbaar allemaal erg dwars dat je onder een ander account wéér deze topics opent

het zij zo, ik weet gelukkig beter, psychiatrie is zeker geen heilig domein en er moet nog veel veranderen en verbeteren, maar de situatie die jij schetst dateerd van 100 jaar geleden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 10 oktober 2007 om 20:07:
de situatie die jij schetst dateerd van 100 jaar geleden

Ik wil geen oneindige discussie aangaan maar de context waarin jij de protocollen aanhaalt worden voor de patiënt op de door mij omschreven wijze ervaren, voor wie het erg inhumaan kan zijn.

Wat betreft je stelling dat de situatie(s) die ik schets betrekking hebben op 100 jaar geleden en niet op het heden. Dat is bullshit en dat weet je zelf ook, ook al houd je jezelf mogelijk iets anders voor om je "noodzakelijke" inhumane daden als psychiatrisch behandelaar te rechtvaardigen.

Mogelijk dat je niet te maken hebt met dwangbehandelingen en dat je dus geen weet hebt van wat er op de gesloten afdelingen achter gesloten deuren plaatsvind, maar uit je woorden maak ik op dat je zelf vind dat je veel zou moeten weten door je beroep.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 20:15:
Mogelijk dat je niet te maken hebt met dwangbehandelingen en dat je dus geen weet hebt van wat er op de gesloten afdelingen achter gesloten deuren plaatsvind, maar uit je woorden maak ik op dat je zelf vind dat je veel zou moeten weten door je beroep.laatste aanpassing 10 oktober 2007 20:19

En waarom zou jij het dan wel weten wat er op al die gesloten afdelingen gebeurd ?

Je plaatst hier steeds je eigen mening, maar vergeet alles te onderbouwen met argumenten. Kom eens met feiten die je wel kunt aantonen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 20:29:
Je plaatst hier steeds je eigen mening, maar vergeet alles te onderbouwen met argumenten. Kom eens met feiten die je wel kunt aantonen.

Ik heb veel gelezen over de psychiatrie en ken mensen die opgenomen zijn geweest en mogelijk nu nog vast zitten.

Het topic gaat overigens over het feit dat de middelen die psychiatrische behandelaren in mensen injecteren potentiëel dodelijk en schadelijk zijn....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 21:01:
Het topic gaat overigens over het feit dat de middelen die psychiatrische behandelaren in mensen injecteren potentiëel dodelijk en schadelijk

Klopt helemaal, maar jij sleept er allerlei interpretaties bij :s

Ik heb veel gelezen over de psychiatrie en ken mensen die opgenomen zijn geweest en mogelijk nu nog vast zitten.

:x Dus kortom weet je dan geen drol wat er in heel NL in de psychiatrie gebeurd !! Zoals je Bugs van beschuldigd, beetje krom.

Daarnaast ga je in discussie met mensen die in de psychiatrie werken en die geloof je dan weer niet op hun woord ??
Dat noemen ze oost-indisch doof.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 oktober 2007 om 21:06:
Dus kortom weet je dan geen drol wat er in heel NL in de psychiatrie gebeurd !! Zoals je Bugs van beschuldigd, beetje krom.

Ik lees veel opinies van mensen die in vele gebieden van de psychiatrie actief zijn en ik weet daarom dat mensen die actief zijn in bepaalde gebieden binnen de psychiatrie geen weet hoeven hebben van andere onderdelen van de psychiatrie.

Ik wil Bugs overigens nergens van beschuldigen, zoals ik al aangaf (bij deze opnieuw), ik weet niet of Bugs ervaring heeft met gesloten psychiatrische afdelingen en dus weet heeft van wat er achter de gesloten deuren met mensen die "niet meewerken" gebeurt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 21:19:
Ik lees veel opinies van mensen die in vele gebieden van de psychiatrie actief zijn en ik weet daarom dat mensen die actief zijn in bepaalde gebieden binnen de psychiatrie geen weet hoeven hebben van andere onderdelen van de psychiatrie.

Ik lees er ook veel over en ben tevens werkzaam voor de GGZ.
Collega's van mij hebben op gesloten afdelingen gewerkt en toch echt ook heel wat jaren. Maar ik hoor toch heel wat andere dingen dan jij nu beweert. Daarom nogmaals,
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 oktober 2007 om 21:19:
Ik lees veel

Plaats eens wat dan !!
Wat nu toe raken je posts kant noch wal.