Partyflock

Forumonderwerp · 975796
15 volgers · 46456x bekeken
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Plaats hier vragen over Cubase ( SL 3 / SX 3 / Studio 4 Ect)

Aangezien deze topic dr noch niet was en ik tegenwoordig zelf met Cubase ben gaan werken
en je soms wel eens tegen iets aan loopt waarvan je niet weet hoe je het moet doen (of wat de beste oplossing is)

Ook tips van / voor Cubase gebruikers zijn hier uiteraart welkom ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
makkelijker is om je sylenth als instrument-track te gebruiken ipv midi-track :)

net zoals je bij die andere sylenth hebt gedaan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op woensdag 16 mei 2012 om 19:55:
ah ik zie het, je moet je mixer openen, daar zie je kanaal van je vst en dan de E pakken

Thank fuck! Het was nog even puzellen, maar ben eruit, nogmaals is mijn dank erg groot!

@Bassfeeder: als ik devices -> vst instrument open vraagt hij automatisch of ik een midi-track wil maken. Hoe maak ik hiervan een audiotrack? Bij de andere sylenth had ik een cutoff test gedaan, daardoor lijkt het alleen maar erop dat het een audio track is.

Waarschuw beheerder
Rechtermuisklik > crreate instrument track ;)
Artiest {SHOWLIST artist 122339, 101845, 17416}
Waarschuw beheerder
donateur
3 vraagjes:

1) Iemand goede ervaringen met een midi keyboard en cubase 6? Ik zoek iets waar ik naast het klavier ook met andere knoppen gemakkelijk "dingen" kan besturen in cubase...
2) Zijn er mensen die Cubase gebruiken op de Mac? Zoja, evt. met een externe geluidskaart of gewoon de interne soundboard?
3) Als ik wil update van 5 naar 6... (op een nieuwe computer) moet je dan eerst 5 installeren en daarna de update doorvoeren?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pat B op donderdag 17 mei 2012 om 20:45:
1) Iemand goede ervaringen met een midi keyboard en cubase 6? Ik zoek iets waar ik naast het klavier ook met andere knoppen gemakkelijk "dingen" kan besturen in cubase...

heb simpele behringer UMX610, voldoet super aan me wensen. makkelijk in te stellen.

2) Zijn er mensen die Cubase gebruiken op de Mac? Zoja, evt. met een externe geluidskaart of gewoon de interne soundboard?

nee, W7

3) Als ik wil update van 5 naar 6... (op een nieuwe computer) moet je dan eerst 5 installeren en daarna de update doorvoeren?

de vraag hierbij is.
heb je de update al uitgevoerd op je oud pc? je had dus C6 al draaien, dan kan je C6 gelijk installeren.

had je dat nog niet gedaan, dan eerst 5 installeren. en dan updaten naar 6.
om potentiele vervuiling te voorkomen zou ik de eerste keuze nemen ;)
Artiest {SHOWLIST artist 45388, 24849}
Waarschuw beheerder
Weet niet of dit echt een Cubase vraag is of meer sylenth1 (of beide) maar hier komt ie:

Ik heb een bassline gemaakt in Sylenth1 opgebouwd uit 2 lagen (laag en hoog). Nu wil ik de lage melodielijn pitchen maar de hoge niet. Is daar een handige manier voor?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AjJay op zondag 20 mei 2012 om 11:01:
Ik heb een bassline gemaakt in Sylenth1 opgebouwd uit 2 lagen (laag en hoog). Nu wil ik de lage melodielijn pitchen maar de hoge niet. Is daar een handige manier voor?

Is het midi of audio? (het gene dat je wilt pitchen)
Waarschuw beheerder
De hoge lijn samplen. lage lijn de pitch. zou het anders ook niet weten.

edit: of het volgende.
een bassline is mono met weinig voices enz. je zou dan in plaats in je pattern laag en hoog te doen, juist in de sylenth doen.
maak je op A de lage lijn en op B dezelfde lijn maar dan op de hoogte die je wilt. je kan dan de pitch toewijzen naar A terwijl je B onberoerd laat.
hoop dat je snapt wat ik bedoel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom maak je niet gewoon 2 midi sporen?
Waarschuw beheerder
Jij bedoeld twee keer sylenth inladen? Goed voor je CPU voor een baseline.
of bedoel je wat anders?

Waarschuw beheerder
Wat Ricardo zegt een post hierboven is idd de makkelijkste manier als je met 1 sylenth wil werken. :)
Waarschuw beheerder
Oeps, laat maar. Vraag te snel gelezen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op zondag 20 mei 2012 om 20:22:
edit: of het volgende.
een bassline is mono met weinig voices enz. je zou dan in plaats in je pattern laag en hoog te doen, juist in de sylenth doen.
maak je op A de lage lijn en op B dezelfde lijn maar dan op de hoogte die je wilt. je kan dan de pitch toewijzen naar A terwijl je B onberoerd laat.
hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Ik snap wat je bedoelt maar de melodie voor hoog wijkt iets af van laag dus dat gaat niet. Ik denk dat ik de Sylenth1 gewoon maar 2 keer ga inladen, misschien wel beter ook.
Waarschuw beheerder
Ah ok, dan word het wat lastig.
heb je noten recht op elkaar?
zo =======
Of _-_-_--_
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Meer van het laatste maar dan nog meer variatie in de bovenste laag. Onderste laag is wel allemaal dezelfde noot.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AjJay op dinsdag 22 mei 2012 om 20:53:
Meer van het laatste maar dan nog meer variatie in de bovenste laag. Onderste laag is wel allemaal dezelfde noot.

dus je slaat niet een lage en hoge tegelijk aan, maar telkens los van elkaar?

dan zou je op elke lage noot een pitch automation kunnen tekenen.
Waarschuw beheerder
Nee klopt! Volgens mij komen we ergens. Bedankt, nu weet ik hoe ik de vraag moet formuleren :p

Hoe teken je automation op elke lage noot?

Edit: laat maar, snap hem al... Gewoon binnen dezelfde track maar dan alleen op die noten :)

Dat is ook een klote werk trouwens :p maar dat vind ik sowieso altijd klote in cubase, tekenen van automation.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@AjJay

Bij synth kan je langs de pitchwheels kiezen hoeveel semitones hij op of neer pitcht. Als je laag a with pichten stel je daar het aantal gewesten semitones in. bij laag b die je niet wilt pitchen zetje je 0 (als dat kan).

Wat mij makkelijker lijkt is als je de track van sylent gewoon dupliceert en bij een laag gebruiken. Dan heb je ook weer meer mogelijkheden qua betreft het mastering van twee soorten geluiden. Note expression gebruiken raad ik zoiezo af das een groot gk*t. ik zou voor automation gaan.

het tekenen van automation is een peace of cake. ik gebruik altij de line of parabola tool daar voor...

hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel XD
Waarschuw beheerder
Oke thanks allemaal. Ga er (hopelijk snel) weer mee aan de slag!

Waarschuw beheerder
weet iemand hoe je zie voorbeeld onderstaande link op 0.45 min het geluid zo opkomend krijgt (sorry weet niet hoe dat heet)
http://www.youtube.com/watch?v=vSD_KY6N1YA
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kan je op 1 manier doen met 2 mogelijkheden.
dit klinkt als de cutoff.

welke vst wil jij ervoor gebruiken?

in principe kun je write aanzetten, record drukken en dan de cutoff opdraaien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op donderdag 21 juni 2012 om 08:24:
in principe kun je write aanzetten, record drukken en dan de cutoff opdraaien.

daar krijg ik altijd een stijve van

Waarschuw beheerder
ik wou er een sylenth voor gebruiken, maar in t filmpie zie je een boogje lopen dus daar links heeft ie iets gedaan maar wat? gehe
Waarschuw beheerder
Lees eens de handleiding door van cubase hoe je automation kan opnemen. Dan wordt het je al duidelijker.
Artiest {SHOWLIST artist 45332, 36646}
Waarschuw beheerder
Hi, ik draai CUbase 5.5 op windows 7 systeem..
Heb laatst de microfoon; Rode Nt1A gekocht en wil eens naar een externe geluidskaart.
Wat is nou het verschil tussen een externe geluidskaart en interface ?!
Ik geloof dat ik op samplerate ( 192khz enz. ) moet letten?

Welke raden jullie aan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gyz op zaterdag 14 juli 2012 om 12:55:
Ik geloof dat ik op samplerate ( 192khz enz. ) moet letten?

extern zit niet in je pc intern well

Artiest Noisic
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gyz op zaterdag 14 juli 2012 om 12:55:

Een interne geluidskaart is meestal erg slecht qua kwaliteit. Het is inderdaad aan te raden om een externe geluidskaart aan te schaffen.
Niet alleen voor de kwaliteit maar ook voor de aansluitmogelijkheden.
Op jou pc zitten waarschijnlijk maar 1 in en output.
Op een externe vaak veel meer.
Zelf heb ik de Komplete Audio 6. (http://www.rjshop.nl/Native-Instruments-Komplete-Audio-6-USB-Audio-Interface/nl/product/26662/)
Erg mooi apparaatje :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Saffire pro 6 usb, best goed ding en heel schappelijk van prijs. :)
Waarschuw beheerder
Ik heb er verschillende gezien en besproken, en het is de NI Komplete Audio 6 geworden.
Aansluiten / installeren was eigenlijk redelijk makkelijk :)

Net 1 vraagje, Hoe verlaag ik de latency van deze kaart in cubase? ..kon de optie wel vinden maar niet aanpassen :O

;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 14 juli 2012 om 14:17:
Een interne geluidskaart is meestal erg slecht qua kwaliteit

ik heb de m-audio delta 1010lt nergens last van hoor geen ruis niks.

Waarschuw beheerder
Op jou pc zitten waarschijnlijk maar 1 in en output.

ik heb 10 ins 10 outs

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 juli 2012 om 02:20:
ik heb de m-audio delta 1010lt nergens last van hoor geen ruis niks.

Ik bedoel dan meer, een laptop. En ik zei meestal ;)
Waarschuw beheerder
Hoe verlaag ik de latency van deze kaart in cubase? ..kon de optie wel vinden maar niet aanpassen

Waarschuw beheerder
hey weet iemand met welke pluggins je de bass echt laat dreunen, krijg wel een goeie bass maar net niet dat t helemaal door dreunt

Waarschuw beheerder
Een EQ?
Artiest {SHOWLIST artist 61774, 23210}
Waarschuw beheerder
Is er iemand die in buurt van den Bosch of Eindhoven woont die een x wat in me studio van cubase uit wil leggen zodat ik mee kan kijken enz alvast bedankt berichtjes graag privé

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
Hoi, weet iemand toevallig hoe ik VST's opnieuw kan rescannen. Cubase heeft problemen met IL Maximus, die het voorheen altijd prima gedaan heeft.. :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2012 om 03:27:
opnieuw kan rescannen

Dat kan, gaan naar het menu devices vervolgen klik je op plugin information. Ik geloof dat daar update staat zo niet moet je even naar de andere tabbladen kijken. Cubase scant allen folders die je opgegeven bij de paden (default C:\Program Files\Steinberg\Cubase 6\VSTPlugins ) Ik kan cub nu niet opstarten om het even voor de zekerheid te controleren of ik het goed zeg :$ heb men key niet bij (a)

uiteindelijk denk ik dat je beter een repair setup kan runnen of de plugin gewoon herinstalleren. t' is en blijf feest hé windows :P

Ik weet niet of je FL heb maar daar zou het ook aan kunnen liggen.

latarz.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2012 om 19:37:
opnieuw kan rescannen

een eq is goed. verder heb je nog wat plugins om dingen wat op te dikken zoals: dada life sausage fattener of baxxpander. Baxxpander is buggy en zeer onstabiel bij onze The Raw Editors projecten loopt deze redelijk vaak vast. maarja 't is maar freeware hé :P.

hallaz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gyz op maandag 16 juli 2012 om 22:53:
Hoe verlaag ik de latency van deze kaart in cubase

Als je een asio driver heb kun je meestal de sample rate veranderen. door deze bij device setup audio devices te verlagen. Het is ook mogenlijk om je cpu zwaarder te belasten . ben ff kwijt hoe dat heet maar het staat ook bij de asio settings bij audio devices

Verder licht het grotendeels aan het audio inter face zelf. mijn sh-201 heeft minimaal +/- 9ms oudput en +/- 13ms input latency en mijn mg166c heeft net iets meer latency.

je kan ook de http://www.uaudio.com/apollo kopen zero latency whuuut. mwa net een tikkie te duur

latarz
Waarschuw beheerder
Thanxz, kan het opzich wel vinden want staat bij Cubase nog onder het zelfde kopje, maar ik kan niet letterlijk mijn latency veranderen.
WEL kan ik mijn samplerate aanpassen, en dan verspringt mijn latency automatisch mee, maar volgens mij is dat niet de bedoeling?

Greetz :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gyz op dinsdag 14 augustus 2012 om 22:05:
Thanxz, kan het opzich wel vinden want staat bij Cubase nog onder het zelfde kopje, maar ik kan niet letterlijk mijn latency veranderen.
WEL kan ik mijn samplerate aanpassen, en dan verspringt mijn latency automatisch mee, maar volgens mij is dat niet de bedoeling?

ik weet niet of je een externe geluidskaart hebt. Zo ja dan kan je je latency hoogstwaarschijnlijk bij de instellingen van je geluidskaart aanpassen (buiten cubase om in windows zelf).:bier:
Waarschuw beheerder
Ah dat zal ik eens opzoeken, heb een externe inderdaad: Komplete Audio 6
Waarschuw beheerder
donateur
Heeft iemand Cubase 6.5 op Mac? Zitten toch wel hier en daar wat bugs in... Zo slaat hij vaak vast als ik het programma afsluit en wanneer er een foutmelding ontstaat in een VST (b.v. een laadfout van een sample in Battery) dan stopt die er ook maar al te graag mee...

Waarschuw beheerder
Op PC evengoed hoor. :)
Heb er soms ook wel last van, vooral van het 1st.
Waarschuw beheerder
Dat afsluit gebeuren heb ik ook wel eens, en idd een error in een plug-in slaat gelijk je cpu op tilt en BAM!
Waarschuw beheerder
Een interne geluidskaart is meestal erg slecht qua kwaliteit. Het is inderdaad aan te raden om een externe geluidskaart aan te schaffen.

Wat een onzin zeg. (wanneer PCI kaarten ook interne geluiidskaarten zijn...) Jij doelt waarschijnlijk op moederbord geintegreerde geluidskaarten?